Paras joululahja Anopille?

Minnikäinen

Mitä ostatte anopille joululahjaksi? Mikä olisi hyvä lahja? Jos itse olet anoppi niin mitä haluaisit lahjaksi?

53

18484

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikille sama?

      Siis ovatko anopit kuin yhdestä puusta veistettyjä, joten kun yksi keksii hyvän lahjan omalle anopilleen, niin sama lahja sopii sitten kaikille Suomen ja ehkä koko maailman anopeille!?

      Haloo.

      • Minnikäinen

        Aivan, kukkuu onko siellä ketään kotona...? Ihan asiallinen kysymyshän tuo, varmaan moni muukin miettii mitä ostaisi anopilleen lahjaksi...


      • angelina gray

        Sulle "kaikille sama" eiköhän kysymys ollut monista eri mahdollisuuksista HALLO
        Ja mielestäni näsäviisailu ei näytä koskaan sitä oikeaa viisautta.


    • kiitos ei mitään

      Olen sanonut aivan rehellisesti tuntien nuorille perheillemme, että emme tosiaan tarvitse, emmekä halua mitään . Paras lahja on meille lapsiemme onnellinen ja tasapainoinen perhe-elämä ja parisuhde. Kiitokset siitä heidän mukaville puolisoilleen.

      • mummi&vaari

        "Olen sanonut aivan rehellisesti tuntien nuorille perheillemme, että emme tosiaan tarvitse, emmekä halua mitään . Paras lahja on meille lapsiemme onnellinen ja tasapainoinen perhe-elämä ja parisuhde. Kiitokset siitä heidän mukaville puolisoilleen. "


        Ajatukseni menee ihan samoin kuin tässä tekstissä.

        Minäkin olen pyytänyt etteivät osta yhtään mitään, kun emme tarvitse mitään. Tiedämme että nuorella parilla on iso asuntolaina ja niin ollen raha tiukalla.
        Saamme seurata pienen nöpö-nenän toista Joulun viettoa, siinä on meille lahjaa ylen määrin.


    • annan..

      KOVAN paketin josta kuuluu surinaa...
      Ryppyrasvaa ja liukuvoidetta myös...

      • //(((((((((((((

        Sinulle "annan"
        Että löysit tällekkin palstalle, älä kehitä enää juttujasi eteenpäin , me muut osataan ne jo.


    • joululahja

      viime vuonna oli valokuvausliikkeessä teetetty pöytäpäivyri, jossa oli joka kuukauden kohdalla kuva lapsenlapsista joko keskenään tai äitinsä tai isänsä kanssa. Myös koira oli päässyt kuvaan.
      Samoin mieheni, minä ja tyttäremme. Nämä kuvat oli sopivasti otettu kolmannen lapsenlapsen ristiäisissä.

      On mukava saada jotain pientä sen verran, että huomioidaan, mutta kaikki muu on turhaa.
      Esim. saamme yleensä lahjojen lisäksi pari suklaarasiaa, jotka pikkuhiljaa ujutamme takaisin lapsille.

      • Minnikäinen

        Kuulosta tosi hienolta lahjalta :), mietinkin tuota suklaa asiaa, toisaalta jos anoppi ei ole tavara ihminen niin suklaarasian sisällön voi syödä eikä se jää nurkkiin pölyttymään mutta jos ei sitten tykkääkään suklaasta..sen verran tunnen anoppiani, että tiedän hänen pitävän makeasta.


    • Nainen 28

      Ostamme yleensä yhteisen lahjan anopille, joskus lahjaan osallistuu myös mieheni sisko.

      Tässä asioita, joita olemme vuosien varrella ostettu anopille joulu- tai syntymäpäivälahjaksi:

      - Suomalaisten kirjailijoiden kirjoja (Raija Oranen, Pirjo Rissanen ja Anna-Leena Härkönen kuuluvat suosikeihin).

      - CD-levyjä (viime ostamamme levy taisi olla Loirin Ivalo).

      - Tuoksukynttilöitä (anoppini rakastaa kynttilöitä) yleensä yhdistettynä muihin lahjoihin.

      - DVD-elokuvia tai -sarjoja (esim. Pokka pitää, Mooseksen perintö).

      - Lahjakortti kylpylään.

      - Yksi vuosi tehtiin hänelle "hemmottelupaketti" jossa oli kuohuviiniä ja pari kaunista lasia, suklaata, vaahtokarkkeja, viltti ja hyvä kirja.

      Ja miksi anopille ei voisi ostaa samoja asioita kuin omalle äidille? Äidilleni olen ostanut mm seuraavaa:

      - Koruja (rannekoruja, rintakoruja).

      - Laadukas käsivoide.

      - Musikaali-levyjä tai -elokuvia (maun mukaan löytyy varmasti sopivaa viihdettä DVD:llä tai CD:llä).

      - Vaatteita (äitini käyttää paljon huiveja työssään, lisäksi olen ostanut puseroita, sormikkaita jne.).

      - Kirjoja.

      - Sisustusesineitä.

      Tässä jotain ideoita :)

      • Minnikäinen

        paljon hyviä idoita. Tuo lahjakortti vaikkapa kauneushoitolaan tai kylpylään kuulostaa tosi kivalta. Tavara lahjojen suhteen olen hieman varovainen kun jokaisella naisella on oma tyylinsä ja tapansa sisutaa kotia. Kirja lahjakin voisi olla hyvä, kiitos sinulle hyvistä vinkeistä.


    • hepuli

      Anoppini on niin vanha, ettei hän halua mitään muuta kuin kukkasia ja konjakkipullon verenkiertoaan varten! Tämän hän on ilmoittanut, ja se sopii mainiosti meille.

      Itse anoppina ja äitinä ilahtuisin ennen kaikkea seinä-kalenterista, jossa lastenlasten kuvat, sekä hyvistä kuvista kaikista lapsenpalsista! Sellaisesta on iloa joka päivä!

      Kasvovoiteetkin kelpaavat aina, niitä kulutan säästämättä, kuten myös kaikki käsi- yms voiteet. Miniäni tuntee kirjamakuni, joten kirja olisi erittäin tervetullut lahja, kuten myös pullo hyvää viiniä ja tietenkin joulukukka!

      Mutta kuten varmaan kaikki muutkin anopit ja miniät, toivon ensisijaisesti rauhallista ja onnellista joulua kaikille sukulaisille ja tuttaville, ja tuntemattomillekin!

      • Minnikäinen

        Noita kasvovoiteita olen myös miettinyt, sellainen lahja-paketti voisi olla kiva jossa on vaikkapa naamio ja voide. Olen huono ottamaan kuvia joten tuo kalenteri ei taida onnistua :(...


    • jotain pientä

      Lahja ei ole tärkeää mutta antaminen on. On kivaa että muistetaan ja osoitetaan että on haluttu muistaa ja huomioida, vaikka se olisi pientäkin, mutta henkilökohtaista.

      Sopivia lahjoja suvun naisille, joilla jo on kaikkea:
      kirjat, ihovoiteet, huivit, villasukat, ruokatarvikkeet ja juomat, kukat, kynttilät, valokuvakokoelma esim. lapsista, äänilevy mielimusiikkia, harrastustarvikkeita harrasteesta riippuen.

    • hei hei

      porttikielto meidän kotiin, vietämme lämpimän joulun ilman kähinöitä ja viinan juontia

      • hepuli

        Ei voi olla totta! Pitääkö joka ikiseen paikkaan saada jollain tavalla usutettua tuo kauhea katkeruus ja viha anoppia kohtaan! Tässähän keskusteltiin siitä mitä anopille voisi ostaa lahjaksi, ei siitä millainen hän on. Onko välttämätöntä taas kerran ohjata keskustelu noille niin suosituille anopinviha-raiteille?

        Anoppeja on joka lähtöön kuten myös miniöitäkin. Ihmisiähän me kaikki olemme. Ei kuitenkaan pidä keskittää elämäänsä anopin vihaamiseen ja tämän suunnattomon vihan esille tuomiseen jokaisessa mahdollisessa yhteydessä. Siitä katkeroituu itse, anoppi ei kärsi siitä. Ihmettelen kovasti millainen tunnelma teillä mahtaa olla kotona, jos kaikki toiminta keskittyy anopinvihaan? Miten kauan anopin pojan hermot kestävät?

        Onko joku muu samaa mieltä kanssani?

        Yrittäkää nyt edes jouluaikoina unohtaa koko anoppi ja keskittyä omaan perheeseen, jos anoppi on niin kauhea!


    • joululahja

      anopille olisi tietty aikuistuminen 75-vuoden iässä!!

      Joka joulu sitä joulupukilta hänelle toivon!! Eipä ole kuulunut.....

      • onsellainen

        narsisti anoppi, jolle toivon muutosta pukilta taikka mistä vaan, kunhan tulisi helpotusta!!!

        Siispä toivon sille lahjaksi edes puhekyvyn menetystä!!!!


      • toivo
        onsellainen kirjoitti:

        narsisti anoppi, jolle toivon muutosta pukilta taikka mistä vaan, kunhan tulisi helpotusta!!!

        Siispä toivon sille lahjaksi edes puhekyvyn menetystä!!!!

        itsellesi sietokyvyn lisäystä, huumorintajua ja joustavuutta? Se olisi realistisempaa ja anopillekin varmasti mieluisa lahja.


      • Minnikäinen
        toivo kirjoitti:

        itsellesi sietokyvyn lisäystä, huumorintajua ja joustavuutta? Se olisi realistisempaa ja anopillekin varmasti mieluisa lahja.

        no onneksi minulla ei ole tarvetta nyt tuollaisiin "lahjoihin"... nykyinen anoppini on mukava ihminen, toisin kuin ex-anoppini joka oli hirvittävän ilkeä. Hänelle olisin voinutkin toivoa aikuistumista joululahjaksi....tuskinpa sekään olisi auttanut, hänelle paras joululahja taisi olla se kun jätin poikansa ja hän sai mitä halusikin eli meidät eroamaan. Sellaista lahjaa tuskin tarvitsee uudelle anopille antaa...


      • ressukka sinä
        onsellainen kirjoitti:

        narsisti anoppi, jolle toivon muutosta pukilta taikka mistä vaan, kunhan tulisi helpotusta!!!

        Siispä toivon sille lahjaksi edes puhekyvyn menetystä!!!!

        onsellainen
        sinä toivot puhekyvyn menetystä anopillesi, kunhan ei kalikka iske sinun omaan jalkaasi ja sinulle tulee menetys sairauden muodsssa. Minä toivon anopillesi RAUHALLISTA joulua, ja hyvää mieltä.


      • mats 007

        Muistappa nämä sanasi kun olet 75 vuotias kun häntä ei enää ole. Miten helppoa on laukoa omia maailman katsomuksiaan oikeina ja nostaa itsensä joksikin viisaammaksi kun mitä on. Ja sinä nyt joka pidät itseäsi niin kauhean aikuisena , onko se ihan pakko anopin olla sellainen kun sinä ja sinun vanhempasi. Annetaan kaikkien ihmisten olla kuten he ovat, sillä sehän on sitä demokratiaa, ja toisen hyväksymistä. Ja kukaan ei voi arvostella toista kuten sinä teet. Ajatteleppa oliko tuo huomautuksesi aikuismaista vai halusitko imponeerata jotain, luuloissa että se oli hyvinkin älykkäästi kirjoitettu.Sitä se ei ollut,----valitettavasti


      • Anonyymi

        Sama minun listalla, myös rukouksissa. Amen.


    • mammavaa

      Hei, olen itse mamma ja sanoisin,että kaikkein suurin joululahja on saada lapset ja miniät ja lastenlapset yhteen. Tavaraa on kaikilla tänä päivänä nurkat piukassa, mutta läheisten yhdessäolo on täysin rahassa mittaamaton juttu. Vie jotain itsetehtyä, vaikka joulutorttuja ja glögipullo. Ja anna iso hali anopille....;)

    • Kaisa_K

      Nykyisin ihmisillä on jo kaikkea. Hyvä idea on antaa joululahjaksi ikimuistoinen elämys, esimerkiksi lento kuumailmapallolla. Iso valikoima hyviä ideoita löytyy www.elamyslahjat.fi

    • rilla-anoppi

      Minä haluaisin lähteä nuorteni kanssa johonkin musiikkijuttuun ja sen päälle syömään , vain ihan tavallista ruokaa tai kiinalaista tms .

      Vanhemmiten yksinäisyys on monella ja parasta olisi iloinen seura .

    • Anoppina miekin

      Minä sain viime vuonna seinä kalenterin, jossa oli lapsista kuva joka kuukaudelle, se oli mieluinen lahja. Usein myös valokuva suurennukset lasten perheistä ovat mieluisia.
      Lahjakortti mukavaan ruokapaikkaan yhtenä vuonna oli myös kiva. Papparaiselle lahjakortti jalkojen hoitoon, myös ihan hyvä. Lasten piirrustukset ovat niitä mukavampia lahjoja mitä voi saada.

    • jk

      kukkia

    • herrasmies700

      Anopille helmikaulakoru, MUTTA:

      ota naru pois ja pistä tilalle pianon tai kitaran kieli. Kiinnitä kieli köyteen joka menee pihalle autosi vetokoukkuun. Anna lahja, laita se kaulaan ja sano että unohdit sinapin autoon. Juokse autolle, käynnistä, ykkönen sisään ja kaasu pohjaan!

      Hiukka ikimuistoinen joulu niille jotka on anopin seurassa kun itse "haet sinappia". Samalla voi käydä vaikka tupakkaa ostamassa kun on kerta liikkeellä!

      • Piipar

        Että tallainen tapaus tällä kertaa.
        Mutta hei ,ainahan voit ottaa pikkuaton käteen ja
        huristella sillä hakemaan anppis kylään .


        Mitäs sitten oikeasti laittelis pukinkonttiin miniälle/anopille
        Kaikkee tahtoo jo olla omastakin takaa.


      • mmmmmmmmmmmmmm

        Herrasmies700
        Olitko siinä luulossa että kirjoituksesi oli kiva. Kuule se ontui aika tavalla, ja jos itse tiesit sanomasi niin et saanut sitä kirjoitettua kunnolla. Vitsitkin voi kyllä kirjoittaa niin että ei tarvitse rivien välistä lukea.


    • sairaus soittelee

      No saatiinhan tähänkin keskusteluun taas pahan mielen aiheuttajat, paras kun ei tänne katsele enää. Me , joilla ei ole katkeruutta ja vihaa muita ihmisiä kohtaan, voimme tehdä joulusta ihanan omillemme, ja nämä joilla ei ole empaattisia tunteita toisia ihmisiä kohtaan saavat jatkaa ilkeilyään ja toteuttaa omia toivomuksiaan tavallaa. Se on taas se vuoden aika kun psyykkiset sairauden ovat pahimmillaan joten. Hyvää joulua kaikille. En tule enää pahoittamaan mieltäni tälläiselle palstalle.

    • * * * * *

      "Tuikkikaa oi joulun tähtöset
      kilpaa lasten tähtisilmäin kanssa.
      Kertokaatte joulun satua,
      yhtä uutta yhtä ihanaa,
      mieltä viihtävää kuin muinen lasna.

      Helkkykää oi joulun laulelot,
      rinnoista niin riemurikkahista.
      Soikoon sävel leikki leiskukoon,
      rinnan riemusta se kertokoon,
      mieltä viihtäen kuin muinen lasna.

      Kerran loppuuun satu joulun saa
      Suru säveliä sumentaapi.
      Kerran silmän täyttää kyyneleet,
      virtaa vuolahina tuskan veet,
      siks oi tähtisilmät loistakaa.

    • Jo on virret..

      justniin eli arkku anopille niin voip veellä niitä tuskanvesiä sitten
      helekytellen siihenkii rasiaan kimpassa.. ellei anopille vaikka kelpaakaan, niin sinne vois tallettaa nekin tuskanveet.. vastaisen varalle..

      No mitähän anoppi tahtoo jouluna??? Omaa rauhaa sekä eroon lapsenlapsestaan. Ainakin täällä..

      kivalle anopille sitä mitä hän itse toivoisi saavansa...

    • kaikille
      • Anonyymi

        Olipa ihana. T. Metkuton miniä


    • Hyvvee jouluu

      Minä olen antanut mm

      -kirjoja
      -cd levyjä
      -kuvia lapsenlapsista kehyksillä ja ilman
      -suklaata
      saunatuotteita
      koruja

      lahjakortti jalkahoitoon tai kampaaajalle..

      • hyvvee jouluu

        taikka varojen mukaan lahjakortti matkatoimistoon.. kylpylään..päähierontaan tms..


      • Chisu

        Vaatelahja kortti,s marketin lahjakortti,hajuvesi,tohvelit,käsineet,huivi,korvakorut,itse tekemä kuivakakku,hilloa,kiisseliä,makeisia tai ruokaa,saunavihta,koru valokuvasta,lapsista kalenteri,lasten piirroksia kehyksissä,siivous lahjakortti,pöytä hopeaa,pöytä tapletteja,teepussi sekoitus pakkaus,kahvia,mausteita,eväskori,kampaaja kortti,kuumailmapallo lento,ravintola lahjakortti,romaaneja,bussi lippuja,elokuva lippui,ooppera lippui,teatteri lippui,sauna tavaraa,kylpytakkii kiristämättömiä sukkia,suklaata,aalto vaasi ja kukat,itse tehty kukka asetelma,lemmikille leluja,herkkuja.shaali,torkkupeitto,uusi tv,matkalahjakortti,jalkojen hoito kortti tai laite,pöytäliina,uusi kattila,uusi jokin kodinkone..seinäkalenteri kauniilla kuvilla..jne,tässä nyt vähä näitä.


    • oppeliini

      Todennäkoisesti anopilla jo on kaikki mitähän voi mahdollisesti tarvita tai haluta. Sellaisille ihmisille on aina vaikea keksiä lahjaa, tavaraa.

      Paras on vain pieni ele lahjasta kuten muutama omatekoinen pipari tai pikkuleipä (tietenkin kaupasta ostettu käy yhtä hyvin!) kauniissa pussissa ja sen mukana tuotu oma seura.

      Kyllä se niin on että seuraa jokainen kaipaa eniten.

      Jos tuon piparipussin kanssa kavelette sisään ja jaatte parikin tuntia omaa aikaanne hänen kanssaan, sen parempaa lahjaa ei tarvitse.

    • seuraa

      Minun tärkein lahjatoiveeni on, että lapset perheineen tulevat käymään. Jos jotain haluaa tuoda niin ruokaa tai leivonnaisia yhdessä syötäväksi. Muuta mieleistä olisi elokuviin, teatteriin tai syömään ravintolaan ja mukaan seuraksi, koska yksin menemisestä ei ole mitään iloa. Pieni matkakin matkaseuroineen olisi ihanaa. Tavaroita en tarvitse, ja vaatteilla, koruilla tai kauneushoidoilla en tee mitään jos ei kukaan minua katsele.

    • mievuonntyössä

      Lienee nyt tuossa muutama yksinäinen anoppi..? Tottahan toki mukavan anopin kanssa aikaa kuluu enemmänkin kuin muutama tunti.. muulloinkin kuin jouluna. Joulun aikaan enemmänkin..

      Hankkikaa yksinäiset itsellenne lahjaksi ystäviä taikka miehet, jos yksinäisyys painaa liikaa. Sillälailla ette liikaa painosta lapsianne liikaa..
      joilla on perheet huollettavana..ystäviä.. ja työtkin tehtävänä.. Ajan puute kun painaa niin montaa lapsiperhettä.. Ja väliin tuntuu ettei itsellä ole lainkaan omaa aikaa.. Eipä mene tasan tämäkään jako.. Meillä ruuhkavuodet ja anopeilla liikaa aikaa yksin..

      • mievuonn

        ja tarkoitin että tottahan nyt jokainen parisen tuntia aikaansa äidilleen jouluna antaa! Enemmänkin..

        Minun äitini toivoi matkalahjakorttia.. lähtee kaveriporukassa. yksinäisyys ei häntä vaivaa, kun on kovin hyvä liikkumaan ihmisten parissa.. Että rohkeasti vaan anopit erilaisten ihmisten pariin,maailmassa on heitä runsaasti.. hyvää joulua!


    • Espanja seuraava

      Ihan niin luulisi olevan niin aan ei ole. Pojan vaimon äiti on aina pitänyt huolen että miniä ja poikani ja heidän lapsensa kuuluvat sinne jouluaattona. Kerran otin viikon loman jouluksi töistä ja laitoin kunnon joulun ja kutsuin heidät meille, miniä sanoi ---mutta me mennään äidin ja isän luokse-- joten sen jälkeen onkin niin että minä matkustan jouluna kun onneksi on varaa siihen ja törsäilen rahojani kuten haluan, siihen ei kai kellään ole mitään vastaan sanomista. Joten kaikki voivat hyvin, kenenköään ei tarvitse kärsiä , itse en tuki sinne minne ei haluta mutta vaadin ihan saman kohtelun itselleni, siis minun rahat ovat minun ja jos haluan matkustella ympäsi maailmaa niin sehän ei ole poissa keltään-------perintökö, juu kiitos jos jää ylimääräistä.

    • kevytkenkäinen

      Olen saanut otsalampun lahjaksi ja pidän siitä todella paljon.
      Neuloessakin saan valoa käsityöhön. Sauvakävelyllä illalla, saan molemmat kädet sauvoihin. Sitten siippa ei häiriinny kun luen sängyssä otsalampun kanssa.
      Olen myös saanut jalkahoito kortin . Olisikko näistä apua.

    • khylhylll

      Itte oon antanut kynttilän, joulukukan.. Tänä vuonna vois antaa joulukorin missä on kaiken maailman juttuja sisällä. Niitä saa valmiina kaupasta mutta mikäpä ettei itse kokoais sitä :) meinaa tiiän mistä mieheni vanhemmat tykkäävät. Tulis varmaan mieluinen.

    • Näin

      Paras lahja on lasten ilo ja yhdessä oleminen. Yleensä anopeilla on jo kaikkea. Tarvitsemansa hän voi ostaa itse ja saa juuri sellaisen minkä haluaa. Köyhemmistä anopeista ei tiedä sanoa. Kannattaa kuunnella hänen puheita olisiko sanoissa vinkkiä hänen tarpeista.

    • wswsw

      Joulu on enempi lasten juhla, minusta aikuisille ei tarvetta ostaa lahjoja. Hyvä sopia yhdessä tällainen sääntö, lahja on yhdessäolo?

    • Maisuhangeetti

      Aloittajalle:

      Tässä tulee anopin unohtumattomin lahja ja sellaisen voit antaa jouluna, synttäreillä ja minä hyvänsä hänelle tärkeänä päivänä. KUKKOPILLI. Pidät vain huolta, että et anna koskaan samalla kuosilla olevaa, että ei tunnu siltä että et enää keksi mitään uutta.

      Sama lahjaidea pätee myös vaimoihin. On antajalle niin kätevää antaa jouluaattona anopille ja vaimolle molemmille kukkopilli. Eri kuosit tietty. Takaan, että jouluaaton iltana lahjoja jakaessa lisää yhteenkuuluvaisuuden tunnetta.

      Jos nyt tarkkoja ollaan, niin kukkopilli on loistava lahjaidea sukupuoleen katsomatta, mutta kokemukseni mukaan ilahduttaa eniten naisväkeä.

    • pol

      Kranaattiomenoita lyhyellä sytytyksellä.

    • Anonyymi

      Munnoo on anettava anopil sit se tykkää.

    • Anonyymi

      Minä vien anopin luona vieraillessani hänelle kukkien sijaan pussillisen siemeniä.

    • Anonyymi

      paras lahja anopille, otat eron vaimostasi,,,,,,

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4425
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      240
      2184
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1610
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1411
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      270
      1227
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1107
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1074
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1055
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      969
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      953
    Aihe