Hei kertokaa viisaammat miksei alaikäinen saa tehdä yötöitä jos itse kerran haluaa?? ja jos jää kiinni että tekee niin mikä on rangaistus?
Yötyö ja nuori
13
9427
Vastaukset
- yötyön
Laki nuorista työntekijöistä kieltää.
http://www.tyosuojelu.fi/fi/nuoret_tyontekijat/1275
http://www.tyosuojelu.fi/fi/nuorten-lastenluvat/106
Rangaistus taitaa tulla työnantajalle- slipknot9111
Mutta jos ny välttämättä haluaa yötöitä tehdä nii mitä haittaa siitä on?? tuskin se lakimiehiä kiinnostaa mitä töitä nuoret tekee vai onko se parempi ettei nuoret tee lainkaan töitä??
- ...
slipknot9111 kirjoitti:
Mutta jos ny välttämättä haluaa yötöitä tehdä nii mitä haittaa siitä on?? tuskin se lakimiehiä kiinnostaa mitä töitä nuoret tekee vai onko se parempi ettei nuoret tee lainkaan töitä??
Lues työsuojelupiirin sivulla olevan nuoria työntekijöitä koskevan lain loppuosaa. Jos sinut ottaa yötyöhön, siitä voi seurata työnantajalle ylimääräistä rahan menoa sakon muodossa.
- slipknot9111
... kirjoitti:
Lues työsuojelupiirin sivulla olevan nuoria työntekijöitä koskevan lain loppuosaa. Jos sinut ottaa yötyöhön, siitä voi seurata työnantajalle ylimääräistä rahan menoa sakon muodossa.
voi vittujen kevät ei kai auta sitte mikää
- ole lapsosten
hommaa. Odota kiltisti että kasvat aikuiseksi ja kypsäksi ihmiseksi ja harkitse yötyötä vasta sitten. Merkillistä vikurointia nykynuorilta yrittää vängällä ängätä aikuisten maailmaan keskenkasvuisena.. Eläkää ensin lapsuutenne kuten muutkin ihmiset niin säästytte ikävyyksiltä. Ihan elämänohjeena vain.
- odota ja odota
Voi vittu tätä odota ja odota ei se raha ilmaseks saatan tuu mistää!!!
- 666
odota ja odota kirjoitti:
Voi vittu tätä odota ja odota ei se raha ilmaseks saatan tuu mistää!!!
Juu ei tuu raha ilmaiseksi ei. Mutta ei se yötyö mitään herkkua ole. Eriasia valvoa kotona töllön ääressä kuin huhkia töissä 8 tuntia.
- slipknot9111
666 kirjoitti:
Juu ei tuu raha ilmaiseksi ei. Mutta ei se yötyö mitään herkkua ole. Eriasia valvoa kotona töllön ääressä kuin huhkia töissä 8 tuntia.
ei oo kokemusta tosta 8 tuntii yössä telkkarin vieressä. kai se saatana o pakko sit uskoo et ei saa tehdä ollaa sitte ku paska pellossa saatana
- sitä suutasi.
slipknot9111 kirjoitti:
ei oo kokemusta tosta 8 tuntii yössä telkkarin vieressä. kai se saatana o pakko sit uskoo et ei saa tehdä ollaa sitte ku paska pellossa saatana
Varttuessasi opit senkin elämän totuuden että aina ei saa kaikkea mitä haluaa. Totuttele pikkuhiljaa siihen että enää et tuollaisella kiukuttelulla saakaan tahtoasi läpi.
- mä vaa
666 kirjoitti:
Semmoselle ihmiselle joka on tottunut menemään viikonloppuisin vähän myöhemminä nukkumaan ei yövuoron tekeminen minusta ole yhtään sen ihmeellisempää kuin mikä tahansa muukaan vuoro! Ja kaiken lisäksi yövuorosta saa ihan kivan rahallisen kannusteen! Itse käyn kolmivuorotyössä ja jos saisin valita niin jättäisin siitä pois iltavuoron se on minusta ennemminkin se haastavin ja kaikinpuolin paska vuoro. Siinä ei kerkeä tekemään yhtikäs mitään. Kun taas yö ja aamuvuorossa jää aikaa muullekkin kun työnteolle!
- ripaw
"ja jos jää kiinni että tekee niin mikä on rangaistus?"
Riippuu minkälaisesta yötyöstä on kyse. Kioskiryöstöstä selviät vähemmällä kuin kultasepänliikkeen ryöstöstä, olettaisin.- Svetlanaaaaaaaaaa
Hei ap kirjoittaja, mennää näyttämään niille kaapin paikka ja vedetään rahalähteet nurin, te vanhat rusinat jotka haukutte keskenkasvuisiksi ja lapsosiksi, ette elä kauaa ku me eletää kauemmin, KUOLETTE AIJEMMIN KU ME xD oon tehny yötöitä pimeesti vaik oon vast 16v et ihQDaa cHiLaSiX!!!!111111111
Ei oteta tuollaisten tekoaikuisten henkisesti keskenkasvuisten vanhojen rusinoiden estää....!!!
RunQt!!1!!!!!111 - voivoi.
Svetlanaaaaaaaaaa kirjoitti:
Hei ap kirjoittaja, mennää näyttämään niille kaapin paikka ja vedetään rahalähteet nurin, te vanhat rusinat jotka haukutte keskenkasvuisiksi ja lapsosiksi, ette elä kauaa ku me eletää kauemmin, KUOLETTE AIJEMMIN KU ME xD oon tehny yötöitä pimeesti vaik oon vast 16v et ihQDaa cHiLaSiX!!!!111111111
Ei oteta tuollaisten tekoaikuisten henkisesti keskenkasvuisten vanhojen rusinoiden estää....!!!
RunQt!!1!!!!!111Missäs oot töissä Svetlana?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446