Mulla on alkanut etuhampaat heilua. Hammaslääkärin mukaan se ei ole vaarallista, mutta tuntuu silti tosi inhottavalta, kun pelkkä nieleminenkin liikuttaa hampaita. Voiko tätä heilumista saada mitenkään loppumaan vai täytyykö vaan kärsiä koko loppuelämä siitä, kun tuntee jatkuvasti hampaiden olevan väärässä asennossa?
Voiko hampaiden heiluminen
1
543
Vastaukset
- Lietokas
1. Jos hampaat ovat maitohampaita niin niiden kuuluukin heilua ennen irtoamista.
2. Jos hampaat ovat puhkeamassa niin juuren kehityksen ollessa kesken niiden kuuluukin heilua.
3. Jos on sattunut trauma ja hammas on saanut kovat tärähdyken ja osittain irronnut parodontaaliligamenteista niin se voi heilua, mutta kiinnittyy parissa viikossa.
4. Jos luuraja on laskeutunut hampaiden ympäriltä niin paljon, että hampaat heiluvat niin sille ei voi mitään. Toko voi yrittää puhdistaa juuret, jolloin kiinnityskudos parantuu. Mutaa hampaat saattavat heilua silti. Hampaat voidaan myös kiskottaa toisiinsa kiinni tarvittaessa.
5. Hammas ei ole luutunut kiinni leukaluuhun, joten sen kuuluukin heilua. n.0.1-1.00mm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1507076
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1505946- 1315147
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.484697Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?554038- 673218
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.553140Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m252892- 472447
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢162323