väreillä, mitä värejä se tällä hetkellä sisältää?
Miksi?
Jos kuvailisit
23
928
Vastaukset
- musta*
harmaata ja jäännöksiä ruskan sävyistä.
Johtuu tapahtumista ja elämäntilanteesta. - on Valkoinen
ja minä pidän talvesta ja hiljaisuudesta, siihen lisättynä illalla laskeutuva sininen hämärä.
- Sinimarjanen
harmaata melkolailla, jotain punastakin sieltä
löytyy. - øAS987JJ
Niin, mustaa nyt yleensä pidetään Suomessa kuoleman ja synkkyyden värinä. Syynä kai ihmisen luontainen pimeydenpelko ja kristinuskon mukanaan tuoma symboliikka. Noin väriopillisesti musta tavallaan ei edes ole väri, se absorboi kaiken valon heijastamatta mitään ulospäin.
Itse koen asian jotenkin erilailla. Mustassa on niin valtavasti sävyjä, ei niin paljon kuin harmaassa, mutta kuitenkin.
Nyt on jokin purppurasävyinen mustakausi elossa. Tavallaan yhtä v******:ta, mutta samalla toiveikasta ja eteenpäin painavaa fiilistä. Odottelen vaalean vihreää lisää lähiaikoina, pääsisi violettiimpaan mustaan elämässä.
Nojoo, noin muutenkin musta on hauska ja hyvä väri, jos housut sattuvat ratkeamaan hanurista, ei hätää kun on mustat kalsarit.
Mitähän ihmettä taas koitin selittää...
=DW= - Butternut
Tasaisen siniharmaata, kuten ulkona, ja koska elämässä on juuri nyt vähänkin liian tasaista ja rauhallista.
Mutta myös kullankeltaista, kuten kynttilän liekissä, sillä olen hyvällä ja valoisalla tuulella. - Taika-Nainen
vihreää ja punakeltaisia sävyjä.
Uuninlämpöä, joulunodotusta, kasvamista ja toivorikkautta. Muutoksia elämässä, helpotusta työhön :) - viivi-karoliina
Sellainen siniharmaa,utuinen valkoinen ja kullankeltainen valo heijastaa sen takaa antaen voimaa uuteen aamuun..
Olen elämässäni tilanteessa että monet asiat muuttuvat lähikuukausien aikana.
Kullankeltainen on minulle toivo uudesta tuntemattomasta,mitä en vielä tiedä,siellä voi olla värinä myös hyvinkin tumma sävy,mutta yritän löytää sen kullankeltaisen. - RosaLiiin
niin kummallisen mörkkiä. Se tulee valtavasta väsymyksestä ja alakulosta, syksyn ruskavärit ovat jääneet päälle, ja niihin on jopa lisätty jotain epämääräisen ruskeaa.
Onneksi vain pari viikkoa ja päivä ja valo lisääntyvät ja tulee kevät.
Toisaalta olen punainen jouluihminen ja koristelen kotini lämpimäksi joulunpunalla.
Sekin tulee jollain tavalla viiveellä.
Mutta ehtiihän tässä vielä.
Kaiken tämän mörkkeyden keskellä viivähtää elämäniloinen keltainen. Se pilkahdus tulee ihmissuhteesta joka kantaa ja kantaa tämän pimeydenkin yli.- kadotetun*
keltaisen värin löytää takaisin elämään?
- löytyy
kadotetun* kirjoitti:
Usko vahvasti että näet keltaista väriä.
Näe vesipisara puun oksalla ja sen kauneus,kaikki on niin pienestä kiinni.
Minun elämäni keltaiset värit ovat luonnon kauneus,vieraan ihmisen lämmin hymy,lapsen ilo,vahuksen elämänviisaus.. - RosaLiiin
kadotetun* kirjoitti:
Kunpa tietäisin se.
Jos kokee vuodenaikojen vaihtelun voimakkaasti,
niin sen keltaisen löytää aina valon ja heräävän kevään mukana. Sitä odotan.
Tämän vuoden kesä oli niin vähävaloinen kun aina satoi. Sen tuntee vielä nahoissaan.
Ihmiset ympärillä ja yhdessä tekeminen tuovat paljon keltaista arkipäivään.
Liikkeelle lähteminen on monesti kaikkein vaikeinta.
Unelmien toteuttaminen antaa iloa, vaikka vain pienin ja olemattomin askelin eteenpäin.
Eikä kaikki aina toteudu, silloin vain uusi unelma kehiin.
Niinhän miljoonien kerääjäkin tekee, jos ei saa ensimmäistä täyteen aloittaa toisen,
jospa sen kasaan kerääminen onnistuisi paremmin.
Elämä on aaltoliikettä, hyväksyn sen, että
aina ei aurinko paista tähän tilkkukasaan.
Mutta huomenna kaikki voi olla toisin.
- Pirre*
värit..
Jaa että miksikö, koska eikös elämä ole sellaista - välillä tummaa lyijjynharmaata, välillä kullankeltaista, ja vaaleaa..iloisen kirkkaitakin raitojakin löytyy..
Elämän onni on asennekysymys..- välttämättä
aina ole sitä.
- paapuuri.re
on, kirkasta ja välillä tummempaa, kaikki sävyt mahtuu mukaan.
Siksi, että sellaistahan elämä on, ei aina ole kirkasta eikä aina synkkää.- runville
Värit aaltoilee.Mistä nimimerkkisi peräisin?
- paapuuri.re
runville kirjoitti:
Värit aaltoilee.Mistä nimimerkkisi peräisin?
on peräisin sellaisesta paikasta, mistä löytyy vaikka mitä, eli "omasta päästä", oikea aarreaitta, monilla ihmisillä.
Tarkemman selvityksen saat kysymällä henkilökohtaisesti:)
- Mandi55
Ruosteen punaista, sammaleen vihreää, tumman ruskeää, beigeä, lämpimät sinisen sävyt, keltaisen himmeät säteet. (Ei koske vaatetustani)
Maalauksissani toistuu nuo värit, huoneistoni, eri huoneissa huonekalusissa ja tekstiileissä on omat väriteemasa. Värit ovat lämpimiä ja viihdyn niiden keskellä. Värini eivät vaihtele, ne ovat samoja ajasta riippumatta. - Heikunkeikku
...perusvärit. Puhtaat värit. Kuvastaa ajatteluani. Elää elämää perusarvojen/ajatusten mukaan, sopivasti sävyttäen värejä.
Keltainen väri ei esiinny esimerkiksi vaatteissa, mutta pidän siitä erityisen paljon. Se kuvastaa aurinkoa, lämpöä positiivisuutta. Uskoa tulevaan.
En pidä harmaista sävyistä, likaisen värisistä, ruskeasta, enkä hailakkaista.
Kirkkaat värit, ne ovat minun värejä :) - RiisuArkihuoli
tahtoo vihreä, keltainen ja sininen olla aina mielessä :=))
- nipplegate
heleän sinistä, valkoista, auringonkeltaista :)
- minulla
Valkoinen, harmaa ja punainen.
Valkoinen edustaa toivoa mieheni parantumisesta,
harmaa niitä kuukausia, jotka olen pelännyt hänen henkensä puolesta ja punainen niitä ilon hetkiä, kun saan olla hänen kanssaan. - blues*
tällä hetkellä ehdottomasti.
Olen pitänyt sinisestä väristä jo useita vuosia mutta nyt se on vallannut kaikessa, johtuuko vuodenajasta ja sinisistä hetkistä kenties?
Nyt ei puutu kuin F-sininen enään. Koska huomenna tulee neljä oliivinvihreää seteliä veronpalautuksina.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5201608- 641176
- 61872
- 62871
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18847Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101776- 76751
- 30707
- 63695
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49691