Jos varvas murtuu niin pitääkö mennä lääkäriin?
Pystyykö lääkäri tekemään asialle mitään?
Varvas murtuu: Pitääkö mennä lääkäriin?
2
1734
Vastaukset
- toivottavasti auttoi
Kyllä se pitäisi käydä näyttämässä lääkärille ja ottaa röntgenkuvat. Murtunutta varvasta ei kipsata, vaan se teipataan viereiseen varpaaseen kiinni oikeaan asentoon. Varvas voi alkaa luutumaan väärään asentoon ilman oikeanlaista teippausta, mistä voi olla kohtalokkaat seuraukset. Lisäksi tarvitaan kyynärsauvat, koska jalalle ei saa laittaa painoa.
- Kramppisääri
Joskus muinoin on minun jotku varpaat murtuneet, mutta lääkäriin en ole mennyt.
Kerran oli ukkovarvas niin pahasti murtunut, että varpaan alle tuli karsee patti enkä voinut kunnolla kävellä. En mennyt lääkäriin ja varvas parani itsestään.
Toki riippuu mikä varvas on kyseessä, sillä minun pikkuvarvas murtui sillä seurauksella, että aika ajoin siitä lähtee kynsi.
Kerran jouduin mennä pakosta lääkäriin, kun töissä kaatu joku raskas varpaan(iso varvas) päälle ja se varvas oli turkasen kipeä. Murtunut se ei ollut, tärähtänyt vain. En olisi mennyt lääkäriin, mutta kun se oli työtapaturma jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482493
- 1801718
- 921588
- 691543
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6945- 80938
- 68871
- 60840
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes186823- 61808