Purukumin nielaiseminen

Kysyväinen

Haluaisin tietää onko kukaan koskaan sattumalta nielaissut purukumia? Mahtaako vahingossa nielaistusta purkasta olla jotakin haittaa terveydelle?

7

1432

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä olen aina nielaissut jokaisen syömäni purukumin. En ole koskaan ymmärtänyt miksi se pitäisi sylkeä pois, mitään vaaraa sen nieleminen ei aiheuta.

• virallinen vastaus

"Onko purukumin nieleminen haitallista?
      Ei ole. Purukumia ei kuitenkaan ole tarkoitettu nieltäväksi. Jos purukumin vahingossa nielaisee, se kulkeutuu suoliston läpi muun ruuan mukana. Fiksu tapa on hävittää käytetty purukumi siististi paperiin käärittynä roskakoriin."

• Purkka87

nielaissut pienenä paljonkin.
      Ei siitä oikeestaan mitään haittaa ole mutta ei se hyväksikään ole..

Kun purkan sulattaminen voi kestää jopa vuoden!

• 50/60

Omien tietojen mukaan purukumi on vaikeampi sulattaa, jonka takia on todennäköisempää saada purukumista umpilisäkkeen tulehdus kuin ns. "normaalista" ruuasta.

• juuri nielaisin

Asiallista tietoa: nielaisin juuri purukumin ja siksi käytin etsintäkoneita selvittääkseni, onko purukumin nielaisemisesta haittaa. Vastaus: ei ole haittaa, mutta kovin usein ei purukumia kannata niellä.

Se väite, että purukumin sulattaminen veisi niin ja niin kauan, on naurettava. Elimistön ei tarvitse sulattaa purukumia, purukumi tulee suoliston kautta luonnollista tietä ulos muutamassa päivässä, hiukan hitaammin kuin muu ruoka, mutta kuitenkin vain muutamassa päivässä. Purukumi ei voi takertua mahaan tai suolistoon, koska mahassa ja suolistossa on nestettä. Yhtä vähän purukumi voi takertua poskiin tai kitalakeen, koska suussa on sylkeä!

• herraosturt

Olen neialissut useinkin tahattomasti ja tahallisesti. Tuskin on mitään seurauksia.
      Nykyisin purukumin jauhaminen alkaa oksettaa jo parin minuutin sisällä ja jos en löydä sopivaa paikkaa laittaa sitä, on pakko nielaista.

• jaaaaaaaahs

ei haittaa jos nielasee pari kertaa sillon tällön mut jos jatkuvasti niin on varmasti haittaa terveydelle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe