Haluaisin tietää onko kukaan koskaan sattumalta nielaissut purukumia? Mahtaako vahingossa nielaistusta purkasta olla jotakin haittaa terveydelle?
Purukumin nielaiseminen
7
1432
Vastaukset
Minä olen aina nielaissut jokaisen syömäni purukumin. En ole koskaan ymmärtänyt miksi se pitäisi sylkeä pois, mitään vaaraa sen nieleminen ei aiheuta.
- virallinen vastaus
"Onko purukumin nieleminen haitallista?
Ei ole. Purukumia ei kuitenkaan ole tarkoitettu nieltäväksi. Jos purukumin vahingossa nielaisee, se kulkeutuu suoliston läpi muun ruuan mukana. Fiksu tapa on hävittää käytetty purukumi siististi paperiin käärittynä roskakoriin." - Purkka87
nielaissut pienenä paljonkin.
Ei siitä oikeestaan mitään haittaa ole mutta ei se hyväksikään ole..
Kun purkan sulattaminen voi kestää jopa vuoden! - 50/60
Omien tietojen mukaan purukumi on vaikeampi sulattaa, jonka takia on todennäköisempää saada purukumista umpilisäkkeen tulehdus kuin ns. "normaalista" ruuasta.
- juuri nielaisin
Asiallista tietoa: nielaisin juuri purukumin ja siksi käytin etsintäkoneita selvittääkseni, onko purukumin nielaisemisesta haittaa. Vastaus: ei ole haittaa, mutta kovin usein ei purukumia kannata niellä.
Se väite, että purukumin sulattaminen veisi niin ja niin kauan, on naurettava. Elimistön ei tarvitse sulattaa purukumia, purukumi tulee suoliston kautta luonnollista tietä ulos muutamassa päivässä, hiukan hitaammin kuin muu ruoka, mutta kuitenkin vain muutamassa päivässä. Purukumi ei voi takertua mahaan tai suolistoon, koska mahassa ja suolistossa on nestettä. Yhtä vähän purukumi voi takertua poskiin tai kitalakeen, koska suussa on sylkeä! - herraosturt
Olen neialissut useinkin tahattomasti ja tahallisesti. Tuskin on mitään seurauksia.
Nykyisin purukumin jauhaminen alkaa oksettaa jo parin minuutin sisällä ja jos en löydä sopivaa paikkaa laittaa sitä, on pakko nielaista. - jaaaaaaaahs
ei haittaa jos nielasee pari kertaa sillon tällön mut jos jatkuvasti niin on varmasti haittaa terveydelle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693