Siis milloin kannattaisi aloittaa rintsikoiden käyttö? Olen nyt melkein 14 vuotta enkä käytä rintsikoita. Rintani ovat pienet ja ne ovat kehittyneet vain vähäsen. Paljon pitäisi olla rintojen päältä mitatun ja rintojen alta mitatun pituuden erotus, että kannattaisi alkaa harkita rintaliivien käyttöä?
Kiitos jos joku vastaa!
rintsikoiden käytön
14
1906
Vastaukset
- ympärillesi
mitä noilla toisilla on,jyrkästi,ei rintsikat ole itsetarkoitus,vaan kehityksen tulos.En näkisi siinä mitään hävettävää olevan.
- jotain ajatuksia
Hei!
Pienin kuppikoko on AA, ja siinä rintojen alta ja päältä mitattujen pituuksien erotus on n. 11 cm. Jos erotus on sinulla tuota pienempi, et todennäköisesti löydä sopivia liivejä. Voit toki käyttää alustoppia, jos tuntuu että rinnat näkyvät liikaa paitojen alta muuten. Jos et koe tarvitsevasi mitään tukea, niin ei ole mikään pakko alkaa käyttää rintsikoita.
Toivottavasti tästä oli apua. - 75E
Tuossa nyt oli edelliseen viestiin laitettu joitain mittoja, mutta itse sanon, että unohda kaikenlaiset mitat ja mittataulukot ja kokolaskurit. Todellisella kuppikoolla ei ole mitään tekemistä niiden kanssa. Ed. viestissä mainittiin, että alle 11cm erotuksella ei liivejä todennäköisesti löydä, mutta väitän, että se on aivan puppua. Varmasti löytää. Kuppikoko ei määräydy mittanauhamittojen, vaan kropan ja rintojen muotojen ja mallin perusteella. Ne ovat jokaisella yksilölliset. Vaikka olisi esim. neljä naista, joilla kaikilla on samat mitat, niin heillä kaikilla saattaa silti se todellinen, sopiva liivikoko olla aivan eri!
Mielestäni liivien käyttö kannattaa aloittaa silloin, kun tuntee tarvitsevansa niiden antamaa tukea. Vaikka rinnat olisivat kuinka pienet, niin tukea tarvitaan - varsinkin urheillessa. Itsekin aloitin aikoinaan liivien käytön nimenomaan liikuntaharrastusteni vuoksi, vaikka en vielä kovin "kehittynyt" ollutkaan. Liikkuminen on liivien kanssa huomattavasti mukavampaa ja kivuttomampaa, sillä pienetkin rinnat voivat hölskyä kipeästi (kokemusta on) :/
Aluksi riittää hyvin kaarituettomat, pehmeät ja mukavat liivit. Myös erilaiset topit ovat hyviä vaihtoehtoja. Kaarituellisiin kannattaa siirtyä vasta vähän vanhempana, tosin tästäkin on erilaisia mielipiteitä. Pääasia, että itsestä tuntuu hyvältä.
Kannattaa mennä vaikkapa äidin tai isosiskon kanssa kunnolliseen, asiantuntevaan liivikauppaan valitsemaan ensiliivejä :)- ..............................
Veikkaan että ei heti ensimmäisiä liivejä kannata lähteä oikein ammattimaisista liivikaupoista hakemaan.. ovat meinaan todella kalliita ja tuossa aloittajan iässä rinnat kasvavat kuitenkin niin arvaamattomaan tahtiin että saattaa olla että nuo uudet kalliit rintaliivit ovat jo parin kuukauden päästä pienet :)
Itse neuvoisin aloittajaa aloittamaan liivien käytön juuri silloin kun itsestä siltä tuntuu, esim. lindexiltä ja seppälästä löytyy pienirintaisille todella kauniita liivejä ja sovittamalla löydät varmasti itsellesi sopivat, nauti niistä vielä kun voit ;D
nimim. 75F - 75E
.............................. kirjoitti:
Veikkaan että ei heti ensimmäisiä liivejä kannata lähteä oikein ammattimaisista liivikaupoista hakemaan.. ovat meinaan todella kalliita ja tuossa aloittajan iässä rinnat kasvavat kuitenkin niin arvaamattomaan tahtiin että saattaa olla että nuo uudet kalliit rintaliivit ovat jo parin kuukauden päästä pienet :)
Itse neuvoisin aloittajaa aloittamaan liivien käytön juuri silloin kun itsestä siltä tuntuu, esim. lindexiltä ja seppälästä löytyy pienirintaisille todella kauniita liivejä ja sovittamalla löydät varmasti itsellesi sopivat, nauti niistä vielä kun voit ;D
nimim. 75FItse neuvon menemään alusta asti liivikauppaan, koska sillä vältetään se, että aloitetaan liivien käyttö heti vääränkokoisista liiveistä. Kuten itselläni kävi, kun menin itsekseni ostelemaan liivejä ilman myyjän apua. Ostin nuorena 80A liivejä, kun oikea koko olisi näin jälkeenpäin ajateltuna ollut ennemminkin 70C tai 65D :D Onneksi sain myös äidiltäni joitain hänelle pieniksi jääneitä liivejä, jotka istuivat paremmin, mutta eipä se silti auttanut tajuamaan oikean kokoni päälle mitään, kun mieleeni oli iskostunut että minähän olen lihava ja lauta. Väärää kokoa tuli ostettua sitten yli kymmenen vuoden ajan, kunnes vihdoin viime vuonna tajusin Bravissimon ohjeiden ja liivikauppojen ihanien myyjien avulla oikean kokoni (joka sekin on muuttunut silloisesta, nykyisin 75F/70G - eli tuota kokoaan kannattaa kaikkien tarkistuttaa useammankin kerran vuodessa).
Tuskin kukaan liivimyyjä on niin hölmö, että alkaa varhaisteini-ikäiselle tyrkyttämään sadan euron pitsiunelmia :D Kyllä heilläkin aivot on. Mikään ei myöskään estä sanomasta myyjälle, minkä hintaluokan tuotteita on etsimässä. Ja toisaalta, jos mihinkään tarjottuihin ei ole varaa, niin silti ainakin koko tulee määriteltyä oikein. En siis itse näe mitään haittaa siinä, että opettelee hyödyntämään kunnollisten liivikauppojen asiantuntemusta heti ensimmäisistä rintsikoistaan asti - päinvastoin.
Olen ajatellut, että jos joskus itse saan tyttären, niin hänen kanssaan mennään kyllä samantien liivikauppaan, kun hän haluaa ekat rintsikat :) Haluan varmistaa, että oma tyttäreni oppii alusta asti ostamaan hyviä ja oikean kokoisia liivejä, eikä vahingossakaan omaksu monille suomalaisille naisille tyypillistä ajattelutapaa, että liiveissä voi aivan hyvin säästää kun ei niitä kuitenkaan kukaan näe. Säästyypähän hän sitten kaikelta siltä pahalta mieleltä, jota itse koin yli kymmenen vuoden ajan ajatellessani olevani epämuodostunut, ettei minun vartalotyypilleni vain yksinkertaisesti valmisteta liivejä ja että joudun ikuisesti kärsimään huonosti istuvista liiveistä, koska olen niin epänormaali. Vaikka niinhän se ei ollut - en vain osannut ostaa oikeaa kokoa ja mallia, kun en ollut koskaan saanut mitään opastusta. - Liivikaupantäti
75E kirjoitti:
Itse neuvon menemään alusta asti liivikauppaan, koska sillä vältetään se, että aloitetaan liivien käyttö heti vääränkokoisista liiveistä. Kuten itselläni kävi, kun menin itsekseni ostelemaan liivejä ilman myyjän apua. Ostin nuorena 80A liivejä, kun oikea koko olisi näin jälkeenpäin ajateltuna ollut ennemminkin 70C tai 65D :D Onneksi sain myös äidiltäni joitain hänelle pieniksi jääneitä liivejä, jotka istuivat paremmin, mutta eipä se silti auttanut tajuamaan oikean kokoni päälle mitään, kun mieleeni oli iskostunut että minähän olen lihava ja lauta. Väärää kokoa tuli ostettua sitten yli kymmenen vuoden ajan, kunnes vihdoin viime vuonna tajusin Bravissimon ohjeiden ja liivikauppojen ihanien myyjien avulla oikean kokoni (joka sekin on muuttunut silloisesta, nykyisin 75F/70G - eli tuota kokoaan kannattaa kaikkien tarkistuttaa useammankin kerran vuodessa).
Tuskin kukaan liivimyyjä on niin hölmö, että alkaa varhaisteini-ikäiselle tyrkyttämään sadan euron pitsiunelmia :D Kyllä heilläkin aivot on. Mikään ei myöskään estä sanomasta myyjälle, minkä hintaluokan tuotteita on etsimässä. Ja toisaalta, jos mihinkään tarjottuihin ei ole varaa, niin silti ainakin koko tulee määriteltyä oikein. En siis itse näe mitään haittaa siinä, että opettelee hyödyntämään kunnollisten liivikauppojen asiantuntemusta heti ensimmäisistä rintsikoistaan asti - päinvastoin.
Olen ajatellut, että jos joskus itse saan tyttären, niin hänen kanssaan mennään kyllä samantien liivikauppaan, kun hän haluaa ekat rintsikat :) Haluan varmistaa, että oma tyttäreni oppii alusta asti ostamaan hyviä ja oikean kokoisia liivejä, eikä vahingossakaan omaksu monille suomalaisille naisille tyypillistä ajattelutapaa, että liiveissä voi aivan hyvin säästää kun ei niitä kuitenkaan kukaan näe. Säästyypähän hän sitten kaikelta siltä pahalta mieleltä, jota itse koin yli kymmenen vuoden ajan ajatellessani olevani epämuodostunut, ettei minun vartalotyypilleni vain yksinkertaisesti valmisteta liivejä ja että joudun ikuisesti kärsimään huonosti istuvista liiveistä, koska olen niin epänormaali. Vaikka niinhän se ei ollut - en vain osannut ostaa oikeaa kokoa ja mallia, kun en ollut koskaan saanut mitään opastusta.Aika hauskaa että kokosi muuttui yhtäkkiä 75F:ksi.. nimimerkistäsi saisi käsityksen että kokosi on 75E?
No juu minunkin mielestäni liivikaupassa olisi hyvä käydä mittauttamassa oikea kokonsa oli sitten minkä ikäinen hyvänsä :) - 75E
Liivikaupantäti kirjoitti:
Aika hauskaa että kokosi muuttui yhtäkkiä 75F:ksi.. nimimerkistäsi saisi käsityksen että kokosi on 75E?
No juu minunkin mielestäni liivikaupassa olisi hyvä käydä mittauttamassa oikea kokonsa oli sitten minkä ikäinen hyvänsä :)Joskus olin pääsääntöisesti tuota kokoa, ja siksi otin sen aikoinaan nimimerkiksi. Sittemmin olen aina kirjoittanut tällä nimimerkillä, vaikka koko onkin vaihtunut. Se on siis vaan jäänyt.
Tällä menolla saisin olla vaihtamassa nimimerkkiä koko ajan, jos haluaisin pitää siinä aina ajanmukaisen liivikokoni :D Painoni nimittäin on tippunut ja vaatekokoni pienentynyt, mutta tissit vaan jostain syystä paisuu :/ Kirjoitin siinä viestissäni kyllä, että liivikokoni NYKYISIN. Ihan ensimmäistä kertaa liivikaupassa käydessäni kookseni määritettiin 75D, ja siitä ei siis ole kuin n. 1,5 vuotta aikaa. Iso kasa 75D ja 75DD/E -liivejä on jäänyt puolentoista vuoden aikana käyttökelvottomiksi, mikä harmittaa :(
"Nimimerkki 75E, jonka nykyinen liivikoko on kuitenkin 75F/70G liivimerkistä ja -mallista riippuen" :D - Liivikaupantäti
75E kirjoitti:
Joskus olin pääsääntöisesti tuota kokoa, ja siksi otin sen aikoinaan nimimerkiksi. Sittemmin olen aina kirjoittanut tällä nimimerkillä, vaikka koko onkin vaihtunut. Se on siis vaan jäänyt.
Tällä menolla saisin olla vaihtamassa nimimerkkiä koko ajan, jos haluaisin pitää siinä aina ajanmukaisen liivikokoni :D Painoni nimittäin on tippunut ja vaatekokoni pienentynyt, mutta tissit vaan jostain syystä paisuu :/ Kirjoitin siinä viestissäni kyllä, että liivikokoni NYKYISIN. Ihan ensimmäistä kertaa liivikaupassa käydessäni kookseni määritettiin 75D, ja siitä ei siis ole kuin n. 1,5 vuotta aikaa. Iso kasa 75D ja 75DD/E -liivejä on jäänyt puolentoista vuoden aikana käyttökelvottomiksi, mikä harmittaa :(
"Nimimerkki 75E, jonka nykyinen liivikoko on kuitenkin 75F/70G liivimerkistä ja -mallista riippuen" :DNo juu.. hassulta vain tuntuu.. Eri asia olisi jos nimimerkkisi olisi rekisteröity.. silloin sen vaihtaminen kokoajan voisi ehkä ottaa aika-ajoin pannuun mutta täytyy sanoa etten ymmärrä ettet viitsi laittaa nimimerkiksi oikeaa kokoasi kun joudut sen jokatapauksessa tuohon joka ainoa kerta kirjoittamaan.. No.. jokainen kai taplaa tyylillään, niin että siitä vaan..
- 75F
75E kirjoitti:
Itse neuvon menemään alusta asti liivikauppaan, koska sillä vältetään se, että aloitetaan liivien käyttö heti vääränkokoisista liiveistä. Kuten itselläni kävi, kun menin itsekseni ostelemaan liivejä ilman myyjän apua. Ostin nuorena 80A liivejä, kun oikea koko olisi näin jälkeenpäin ajateltuna ollut ennemminkin 70C tai 65D :D Onneksi sain myös äidiltäni joitain hänelle pieniksi jääneitä liivejä, jotka istuivat paremmin, mutta eipä se silti auttanut tajuamaan oikean kokoni päälle mitään, kun mieleeni oli iskostunut että minähän olen lihava ja lauta. Väärää kokoa tuli ostettua sitten yli kymmenen vuoden ajan, kunnes vihdoin viime vuonna tajusin Bravissimon ohjeiden ja liivikauppojen ihanien myyjien avulla oikean kokoni (joka sekin on muuttunut silloisesta, nykyisin 75F/70G - eli tuota kokoaan kannattaa kaikkien tarkistuttaa useammankin kerran vuodessa).
Olen ajatellut, että jos joskus itse saan tyttären, niin hänen kanssaan mennään kyllä samantien liivikauppaan, kun hän haluaa ekat rintsikat :) Haluan varmistaa, että oma tyttäreni oppii alusta asti ostamaan hyviä ja oikean kokoisia liivejä, eikä vahingossakaan omaksu monille suomalaisille naisille tyypillistä ajattelutapaa, että liiveissä voi aivan hyvin säästää kun ei niitä kuitenkaan kukaan näe. Säästyypähän hän sitten kaikelta siltä pahalta mieleltä, jota itse koin yli kymmenen vuoden ajan ajatellessani olevani epämuodostunut, ettei minun vartalotyypilleni vain yksinkertaisesti valmisteta liivejä ja että joudun ikuisesti kärsimään huonosti istuvista liiveistä, koska olen niin epänormaali. Vaikka niinhän se ei ollut - en vain osannut ostaa oikeaa kokoa ja mallia, kun en ollut koskaan saanut mitään opastusta.En tarkoittanutkaan mitään sadan euron pitsiunelmia.. Nuo kaikki liivikauppojen liivit kuitenkin maksavat TODELLA paljon verrattuna lindeksin 16,90e maksaviin, oikein hyviin aloitusliiveihin :) Itselläni olisi ainakin tehnyt teininä tiukkaa maksaa liiveistäni esim. neljä kymppiä... No, eiköhän aloittaja itse osaa päättää mistä liivinsä ostaa, minä en sitä tuon ikäisenä liivikaupassa tekisi :)
- 75E
Liivikaupantäti kirjoitti:
No juu.. hassulta vain tuntuu.. Eri asia olisi jos nimimerkkisi olisi rekisteröity.. silloin sen vaihtaminen kokoajan voisi ehkä ottaa aika-ajoin pannuun mutta täytyy sanoa etten ymmärrä ettet viitsi laittaa nimimerkiksi oikeaa kokoasi kun joudut sen jokatapauksessa tuohon joka ainoa kerta kirjoittamaan.. No.. jokainen kai taplaa tyylillään, niin että siitä vaan..
Minun mielestäni tuntuu hassulta, että toisen nimimerkki häiritsee.
En mitenkään joka ainoa kerta joudu ajankohtaista kokoani kirjoittamaan viestiini. Mainitsen sen, jos se tuntuu tarpeelliselta ja lisäinfoa tuovalta tms. Jos esim. haluan vain suositella jotain liikettä, niin ei ole mitään tarvetta laittaa liivikokoaan viestiin ja nimimerkkikin voi olla tällöin mikä vaan, joten miksi käyttää jotain muuta kuin mihin on tottunut.
Olen kyllä miettinyt nimimerkin "vaihtoa", mutta tähän liittyy hakuetuja ja muistojakin :) Olettaisin, että saattaisit olla aika nuori, kun toisen henkilön nimimerkki ja kirjoitukset häiritsevät tuolla tapaa. Iän myötä sitä ymmärrystä tulee lisää.. - Liivikaupantäti
75E kirjoitti:
Minun mielestäni tuntuu hassulta, että toisen nimimerkki häiritsee.
En mitenkään joka ainoa kerta joudu ajankohtaista kokoani kirjoittamaan viestiini. Mainitsen sen, jos se tuntuu tarpeelliselta ja lisäinfoa tuovalta tms. Jos esim. haluan vain suositella jotain liikettä, niin ei ole mitään tarvetta laittaa liivikokoaan viestiin ja nimimerkkikin voi olla tällöin mikä vaan, joten miksi käyttää jotain muuta kuin mihin on tottunut.
Olen kyllä miettinyt nimimerkin "vaihtoa", mutta tähän liittyy hakuetuja ja muistojakin :) Olettaisin, että saattaisit olla aika nuori, kun toisen henkilön nimimerkki ja kirjoitukset häiritsevät tuolla tapaa. Iän myötä sitä ymmärrystä tulee lisää..Sanoinhan että siitä vain :)
Kunhan ihmettelin kun sattui silmiin..
Ja no nuoruus, mitä se sitten on.. Itse ainakin tunnen itseni nuoreksi vaikka joku voisi muuta väittääkin ;)
- Ekat 17v
Sain ekat liivini 17 v. Asuimme maaseudulla ja tuli kaupungissa käytyä vain muutaman kerran vuodessa. Toki kävimme pienessä maalaiskylässä mutta siellä ei missään myyty liivejä. Kerran äiti sanoi että nyt menemme jyväskylään. Sinne päästyämme suoraan liivikauppaan vastusteluistani huolimatta oli mentävä. Muistan hyvin myyjän katseen kun äiti sanoi että tyttärelle eka liivejä tultiin hakemaan. Myyjä tokaisi siihen että aikuistenliivejä varmaan sovitamme sillä teiniliivejä minun koossani ei löydy. Jostain syystä on jäännyt mieleeni myyjän sanoneen 75 c mutta eivät istuneet kunnolla ja otti 70 D jotka sopivat kun myyjä ja äitini oli pukenut ne päälleni. Muistaakseni niissä oli melko paljon toppauksia jotenka rinnat nousivat selvästi ylöspäin. Sain samalla kertaa kahdet myyjän suosituksesta ja vielä uhdet jotka olivat palleatuelliset koska harrastin paljon liikuntaa.
Olin tosi ylpeä kaupasta ulos tultuani, kun oli kesä eikä ollut muuta kuin pusero päällä.
Pojat huomasi selvän muutoksen koulussa. - :))
moi kaikki! Minä olen miettinyt aloittamista, mutta en tiedä miten sen äidilleni kertoisin :/ help please?? ja minun mielestä voi aloittaa milloin vaan itsestään siltä tuntuu :))
- HALUAN KÄYTTÄÄÄ :(
Kantsii vaan mennä sanoon äidille suoraan... Ite en käytä ja oon 11v :) kohta 12 :D mun sisko alko käyttää joskus 13v mut mulla on niinku mittojen mukaan just 65aa sopivat.. Sopis varmaa 70aa paremmin ;) mut menkää vaan kysyyn ja jos ne sanoo ei (jota ne ei varmaan sano) niin sitt ne sanoo ei et niin se vaan sit on.. :/
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve472974Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922808On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612666Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712611Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952590Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1062163Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl522039Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1421890Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611832Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?221715