Voiko keinonahkakenkiä "venyttää" jos koko sattuu olemaan hieman liian pieni? Meinaan kun tuolta ulkomailta tilaa niin se koko ei ihan varma ole. Tietäskö joku?
keinonahka/venyttäminen
9
13494
Vastaukset
- venyttää
Keinonahka käyttäytyy aika samalla tavalla kuin paksu muovi, siis ei veny ollenkaan. Ei kannata riskeerata.
- venyttää
Joo, ei voi venyttää sillä synteettinen nahka ei sitä kestä.
Aito nahka sen sijaan venyy käytössä jonkin verran. - Kenkäkaupan Myyjä
ei veny niin kuin nahka tekee.. mutta jonkin verran se kuitenkin muokkautuu jalan mukaan. Pituutta et kenkään saa (kengässä kärki ja kantavahvike), mutta sitä leveyttä ehkä himpun verran.
En suosittele ostamaan kenkiä netistä, koska koot eivät aina todellakaan pidä paikkaansa ja meillä ihmisillä on aina jompikumpi jalka isompi kuin toinen, joten sekin tahtoo olla ongelma. Tosin voihan kengät palauttaa jos eivät sovi jalkaan. Itse en kyllä uskaltaisi ostaa sikaa säkissä vaikka kenkämyyjä olenkin ja aika paljon eri merkkisistä kengistä tiedän. - Anonyymi
Tämä keskustelu on todella vanha, mutta kommentoin silti. Jos vaikka joku muu miettii samaa ja haluaa tietää, että toimiiko ja kannattaako kokeilla kenkien venyttämistä.
Mä tilasin netistä keinonahkaiset korkkarit, jotka on siis aivan mun unelmakengät. Kengät sopi hyvin jalkaani, mutta harmikseni kenkien yläosa oli liian kapea ja vetskaria en saanut vedettyä ylös yhtään…
No, olin juurikin kuullut tästä että kenkiä on mahdollista venyttää, niinpä aloin etsiä netistä vinkkejä tähän. Kyllä, ihan keinonahkakenkiäkin pystyy siis venyttää, hiustenkuivaajalla.
Eli laitoin kengät jalkaani, lämmitin hiustenkuivaajalla kenkiä ensin joka puolelta ja sitten keskityin lämmittämään siitä varren kohdalta. Samalla niitä kiskoen ja toden totta, materiaali pehmeni lämmöstä ja sain sen venymään. Aikani siinä lämmiteltyä sain kuin sainkin vetoketjun kiinni! Olin niin onnellinen, kun ei tarvinnut luopua niistä ihanuuksista.
Laitoin sitten sinne kenkiin vielä muotit, mitkä tahansa mitkä saat sinne sopimaan ja suurinpiirtein sen ongelmakohdan kokoiset, mun tapauksessa tuo pohkeen alaosa. Niin pysyy venytys.
Suosittelen kyllä kokeilemaan, koska tää ihan oikeasti toimii ja ei tee kengille mitään vahinkoakaan!! - Anonyymi
Mikä on pohkeen alaosa?
- Anonyymi
Se on polven yläpuolella oleva nänni (kainalosta kaakkoon).
- Anonyymi
- Anonyymi
- Anonyymi
Ez. Bghgt 6
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166313- 1972490
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan971894En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761497Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911049- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46929- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708