keinonahka/venyttäminen

bvxv jz

Voiko keinonahkakenkiä "venyttää" jos koko sattuu olemaan hieman liian pieni? Meinaan kun tuolta ulkomailta tilaa niin se koko ei ihan varma ole. Tietäskö joku?

9

15606

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • venyttää

Keinonahka käyttäytyy aika samalla tavalla kuin paksu muovi, siis ei veny ollenkaan. Ei kannata riskeerata.

• venyttää

Joo, ei voi venyttää sillä synteettinen nahka ei sitä kestä.
      Aito nahka sen sijaan venyy käytössä jonkin verran.

• Kenkäkaupan Myyjä

ei veny niin kuin nahka tekee.. mutta jonkin verran se kuitenkin muokkautuu jalan mukaan. Pituutta et kenkään saa (kengässä kärki ja kantavahvike), mutta sitä leveyttä ehkä himpun verran.

En suosittele ostamaan kenkiä netistä, koska koot eivät aina todellakaan pidä paikkaansa ja meillä ihmisillä on aina jompikumpi jalka isompi kuin toinen, joten sekin tahtoo olla ongelma. Tosin voihan kengät palauttaa jos eivät sovi jalkaan. Itse en kyllä uskaltaisi ostaa sikaa säkissä vaikka kenkämyyjä olenkin ja aika paljon eri merkkisistä kengistä tiedän.

• Anonyymi

Tämä keskustelu on todella vanha, mutta kommentoin silti. Jos vaikka joku muu miettii samaa ja haluaa tietää, että toimiiko ja kannattaako kokeilla kenkien venyttämistä.

Mä tilasin netistä keinonahkaiset korkkarit, jotka on siis aivan mun unelmakengät. Kengät sopi hyvin jalkaani, mutta harmikseni kenkien yläosa oli liian kapea ja vetskaria en saanut vedettyä ylös yhtään…
      No, olin juurikin kuullut tästä että kenkiä on mahdollista venyttää, niinpä aloin etsiä netistä vinkkejä tähän. Kyllä, ihan keinonahkakenkiäkin pystyy siis venyttää, hiustenkuivaajalla.
      Eli laitoin kengät jalkaani, lämmitin hiustenkuivaajalla kenkiä ensin joka puolelta ja sitten keskityin lämmittämään siitä varren kohdalta. Samalla niitä kiskoen ja toden totta, materiaali pehmeni lämmöstä ja sain sen venymään. Aikani siinä lämmiteltyä sain kuin sainkin vetoketjun kiinni! Olin niin onnellinen, kun ei tarvinnut luopua niistä ihanuuksista.
      Laitoin sitten sinne kenkiin vielä muotit, mitkä tahansa mitkä saat sinne sopimaan ja suurinpiirtein sen ongelmakohdan kokoiset, mun tapauksessa tuo pohkeen alaosa. Niin pysyy venytys.
      Suosittelen kyllä kokeilemaan, koska tää ihan oikeasti toimii ja ei tee kengille mitään vahinkoakaan!!

• Anonyymi

Mikä on pohkeen alaosa?

• Anonyymi

Se on polven yläpuolella oleva nänni (kainalosta kaakkoon).

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Ez. Bghgt 6

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski

Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi
      Maailman menoa
      29
      4958
    2. Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan

Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan
      Maailman menoa
      257
      4708
    3. Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia

ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä
      Maailman menoa
      52
      4405
    4. Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"

Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos
      Maailman menoa
      66
      2400
    5. Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon

Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt
      Köyhyys
      46
      1828
    6. Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin

🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu
      Maailman menoa
      24
      1771
    7. Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?

Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont
      Maailman menoa
      17
      1738
    8. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      77
      1694
    9. Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!

Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva
      Tv-sarjat
      13
      1442
    10. Oon kyllä välillä ollut susta

Nainen huolissani, en oo niin sydämetön mitä tunnut ajattelevan
      Ikävä
      105
      1427
    Aihe