Voiko keinonahkakenkiä "venyttää" jos koko sattuu olemaan hieman liian pieni? Meinaan kun tuolta ulkomailta tilaa niin se koko ei ihan varma ole. Tietäskö joku?
keinonahka/venyttäminen
9
11236
Vastaukset
- venyttää
Keinonahka käyttäytyy aika samalla tavalla kuin paksu muovi, siis ei veny ollenkaan. Ei kannata riskeerata.
- venyttää
Joo, ei voi venyttää sillä synteettinen nahka ei sitä kestä.
Aito nahka sen sijaan venyy käytössä jonkin verran. - Kenkäkaupan Myyjä
ei veny niin kuin nahka tekee.. mutta jonkin verran se kuitenkin muokkautuu jalan mukaan. Pituutta et kenkään saa (kengässä kärki ja kantavahvike), mutta sitä leveyttä ehkä himpun verran.
En suosittele ostamaan kenkiä netistä, koska koot eivät aina todellakaan pidä paikkaansa ja meillä ihmisillä on aina jompikumpi jalka isompi kuin toinen, joten sekin tahtoo olla ongelma. Tosin voihan kengät palauttaa jos eivät sovi jalkaan. Itse en kyllä uskaltaisi ostaa sikaa säkissä vaikka kenkämyyjä olenkin ja aika paljon eri merkkisistä kengistä tiedän. - Anonyymi
Tämä keskustelu on todella vanha, mutta kommentoin silti. Jos vaikka joku muu miettii samaa ja haluaa tietää, että toimiiko ja kannattaako kokeilla kenkien venyttämistä.
Mä tilasin netistä keinonahkaiset korkkarit, jotka on siis aivan mun unelmakengät. Kengät sopi hyvin jalkaani, mutta harmikseni kenkien yläosa oli liian kapea ja vetskaria en saanut vedettyä ylös yhtään…
No, olin juurikin kuullut tästä että kenkiä on mahdollista venyttää, niinpä aloin etsiä netistä vinkkejä tähän. Kyllä, ihan keinonahkakenkiäkin pystyy siis venyttää, hiustenkuivaajalla.
Eli laitoin kengät jalkaani, lämmitin hiustenkuivaajalla kenkiä ensin joka puolelta ja sitten keskityin lämmittämään siitä varren kohdalta. Samalla niitä kiskoen ja toden totta, materiaali pehmeni lämmöstä ja sain sen venymään. Aikani siinä lämmiteltyä sain kuin sainkin vetoketjun kiinni! Olin niin onnellinen, kun ei tarvinnut luopua niistä ihanuuksista.
Laitoin sitten sinne kenkiin vielä muotit, mitkä tahansa mitkä saat sinne sopimaan ja suurinpiirtein sen ongelmakohdan kokoiset, mun tapauksessa tuo pohkeen alaosa. Niin pysyy venytys.
Suosittelen kyllä kokeilemaan, koska tää ihan oikeasti toimii ja ei tee kengille mitään vahinkoakaan!! - Anonyymi
Mikä on pohkeen alaosa?
- Anonyymi
Se on polven yläpuolella oleva nänni (kainalosta kaakkoon).
- Anonyymi
- Anonyymi
- Anonyymi
Ez. Bghgt 6
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192420- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292112Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522099Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti191655Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3841560Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2721371
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm121356- 1301346