Minkä kokoisia olette

Daidaidajaa

Haluisin tietää minkä kokoisia ihmisiä näillä palstoilla liikkuu.
Pituus
Paino
Rinnan ympärys
Ajattelin että suunnilleen saman kokoiset voisivat jeesata toisiaan löytämään hienoja vaatteita.

141

9846

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miepäärynä

      Nyt on kyllä pakko sanoa että on tosi vaikeaa löytää vaatteita joten tuo oli hyvä idea ;)
      Itse olen 160/105 ja rintojenympärystä en tiedä koska käytän useimmiten toppeja vaikka aika povekas olenkin.. Ne rintsikat jotka on niin ne on kokoa 95D.
      Ongelmanani on aina hameet joita melkein aina käytän.. Housuja löydän mutta kun hameta haen niin niiden on pakko olla ISOJA koska en missään nimessä halua että menevät ''mahan alle'' siis ne ei saa olla tyköistuvia.
      Paitoja löydän aika helposti koska yläkroppa on huomattavasti pienempi verrattuna tohon lantio-mahaseutuun.

    • minusta itsestäni

      - pituus vaivaiset 162 cm
      - paino muhkeat 110 kg
      - liivikoko 95 DD/E

      Paitapuseroita ei ole mulle tehtykään: vyötärö lepattaa isona ja rintojen kohdalta napit sinkoilevat. Sama on tilanne mekoissa.

      Pitkiksiä löydän Seppälän tai KappAhlin valkoimista. Lindexin ja H&M:n housut eivät istu jalkaani. Nyt olen etsinyt nilkkapituista, melko paksua hametta talvikäyttöön. Turhaan!

    • Pieni pyöreä

      Pituus 155 cm, paino 70 kg (laihtunut tänä syksynä hieman), liivien koko oli 85DD mutta nyt rinnat ovat vähän pienentyneet. Pätkällä on ongelmia, ellei ole kokoa 34-36. Jos tavallisen mitoituksen vaatteet ovat rinnoista sopivia, ne ovat vyötäröltä löysiä.

    • khr

      168cm/131kg
      100F/135 cm
      vaatekoko keskimäärin 54

      • khr

        Niin... alapuoli saattaa olla kokoa pienempi kuin yläpuoli. Ongelma on yleensä vyötärö, jota ei ole ja takapuoli jota ei ole. Yllättäen paitapuserot kinnaavat kuitenkin ensimmäisenä rinnoista eivätkä mahasta.


    • ongelmavartalo

      En yleensä näihin vastaile, mutta kun kerran tuntemattomana voin sen tehdä niin kerrotaan:
      Pituus 166 cm
      Paino 168 kg
      Indeksi n. 61
      kuppikoko 115 F
      lantio/masu 165 cm
      vaatekoko 60

      • Anonyymi

        Heee, joku muukin joka on oikeasti tosi iso, eikä vaan "tosi iso". Jaetaan sitten mittoja...

        Pituus 170 cm
        Paino 171 kg
        Kuppikoko 100E/F
        Strategiset mitat 142-126-165
        Vaatekoko 56-60


      • en tajuuuu

        Olen sua yli 10cm pidempi ja vaaka näyttää yli 20kg vähemmän ja silti vaatekoko suurempi...Outoa :O.

        Alan epäillä vaakani luotettavuutta.

        Vai miten noiden kokojen kuuluu mennä?


      • anon2
        en tajuuuu kirjoitti:

        Olen sua yli 10cm pidempi ja vaaka näyttää yli 20kg vähemmän ja silti vaatekoko suurempi...Outoa :O.

        Alan epäillä vaakani luotettavuutta.

        Vai miten noiden kokojen kuuluu mennä?

        Lihaksia, beibi lihaksia

        Se on vaan oikeasti, että paino kertoo hirveän vähän ihmisen mallista. Lihasmassan ja rasvan määrä kehossa voi heitellä paljonkin. Sit on tietty luuston malli jne.


    • Liikakilojaliikaa´

      Itse olen:

      Pituus: 158cm...159cm

      Paino: vähän reilu 100kg :(

      Rintsikat: ympärus 85-90 (riippuu ihan materiaalista)

      Paksut pohjeet ja nakkisormet :D

      • Liikakilojaliikaa´

        Kuppi on C.

        Housuissa koko 48-50, joskus ehkä 52 (riippuu taas pateriaalista ja mallista).
        Usein vähän parantelen housuja, joskus joutuu jostain kohtaa kaventamaan ja joskus taas lisäämään (jos pystyy) Esim joissakin housuissa pystyy takasaumasta vähän purkamaan ja ompelemaan lähempää reunaa :) Näin saan joskus jopa 4cm lisää vyötärölle!! :)


    • sanoa ääneen

      Pituus 171cm
      Paino 118kg
      Rintsikat 85C-90C
      Vaatteet 48-52 vaatteista riippuen

      • Missy*

        pituus 168
        paino 118kg
        rintsikat 100-110D
        vaatteet 50-52-54, mallista riippuen.
        Iso vatsa, pieni perä, ja kohtuullisen hoikat jalat.. =)


      • sama täällä

        Pituus 172, painosta en tiedä(en käytä vaakaa)vaatekokoa olen 46-48 joissakin vaatteissa menee 44 myös. Rintsikat 95D.


      • atria

        pituus 164
        painoa samanverran
        rintsikat D 115
        vaatekoko 58-60


    • tiivitaavi1

      Pituus: 162 cm
      Paino: n. 98 kg
      Rinnan ympärys: en muista, ei mahd. mitata nyt. kuppikoko 85 b
      Vaatekoko: sekä paidat että housut 42, 44, joskus harvoin 46, l/xl
      Vaatteet ostan useimmiten Seppälästä, Lindexiltä, Anttilasta, kirppareilta

      • diubba

        vaikka eri tavalla. Pituus 183 cm, paino 84 kg.
        Housut/hameet 42 ja paidat 44-46, liivit 80E.
        Ongelmana lahkeet lyhyet, hihat lyhyet, paitojen istuvuus (helma lepattaa, rinnoista kiristää).


      • mutta isompi vaatekoko

        jännä juttu, itse joudun pitämään kokoa 50. ehkäpä vartalotyypistä kiinni sitten. vyötärö/rinta-lihava


      • pienipyöreä2

        Olen 158,5 cm painoa 64 kg kupikoko 80 c-d,laihtua pitäisi 15 kg.en ole missään määrin tyytyväinen itseeni:-(


    • .............................

      ensimmäistä kertaa elämässäni kerron "ääneen" mittani.. olen todella iso, mutta kehtaan kuitenkin anonyyminä..

      pituus:170
      paino:104
      kuppi:90C

    • Mortabella

      Hönöjä nää kyselyt, mutta vastaan kuitenkin.
      Pituus 170cm, kun oikein oikaisen itseni.
      Painoa nyt noin 115 kiloa.
      Rinnanympärystä en tiedä tähän hätään, mutta rintaliivikoko 95H ja vaatekoko 52-54.

      Ja jälleen pientä mainostuksen tynkää... isotkoot.comissa on se kauppalistaus, tutustukaa siihen ja auttakaa keräämään tietoa kaupoista. Kiitos! Foorumille saa kans osallistua...

    • Minä_vaan :)

      Pituutta 175
      Painoa 130
      Rinnan ympäryksestä ei tarkkaa tietoa, rintsikat 95-100 D/DD
      Kaikin puolin iso ihminen... :D

      • kokoa

        Moi
        Mistä ostat vaatteesi? Vai tilaatko jostain tietystä nettiliikkeestä?
        Olen suunnilleen samaa kokoluokkaa, pari senttiä pidempi, ehkä kuppikokoa pienempi, muta kumminkin aika samankokoinen. Niin, riippuu varmaan myös vartalotyypistä - itse olen reitevä ja isotakapuolinen, mutta vaikka mahaakin on, niin mulla on kohtalainen vyötärö. Ja vaatteiden hankinta ainainen ongelma... Jo lähtien ihan pituudestakin, kun tuntuu että monet sopivammat mallit on tehty lyhyille ja tanakoille?
        Että, vinkkejä kiitos! :)
        Ja mukavaa joulunalusaikaa!


    • Iso Ida

      Pituus 169 cm
      Paino 132 kg
      Rinnat E110
      Vaatteet kokoa 56-60

      • Anonyymi

        Hei, minkäs mallinen olet? Päärynä? Omena? Millainen? Kun ollaan aika lailla saman pituisia, mutta painoeroa yli 30 kg, ja silti sama vaatekoko...


      • Iso Ida
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, minkäs mallinen olet? Päärynä? Omena? Millainen? Kun ollaan aika lailla saman pituisia, mutta painoeroa yli 30 kg, ja silti sama vaatekoko...

        Olen omena. Isomahainen ja isorintainen, reidet ja sääret hoikahkot muuhun verrattuna. Oletko siis 30 kg kevyempi? Minkä mallinen?


      • khr
        Iso Ida kirjoitti:

        Olen omena. Isomahainen ja isorintainen, reidet ja sääret hoikahkot muuhun verrattuna. Oletko siis 30 kg kevyempi? Minkä mallinen?

        Tai siis pituus-paino-akselilla samoissa mitoissa monta vaatekokoa pienempi.

        Tässä sen huomaa, kuinka variaatiot lisääntyvät koon kasvaessa.


      • Minä taas
        Iso Ida kirjoitti:

        Olen omena. Isomahainen ja isorintainen, reidet ja sääret hoikahkot muuhun verrattuna. Oletko siis 30 kg kevyempi? Minkä mallinen?

        Ei kun isompi ja päärynä :)


      • Iso Ida
        khr kirjoitti:

        Tai siis pituus-paino-akselilla samoissa mitoissa monta vaatekokoa pienempi.

        Tässä sen huomaa, kuinka variaatiot lisääntyvät koon kasvaessa.

        Missä ne sinun läskit sitten ovat? Pidänköhän liian suuria vaatteita? Vai missähän lienee eromme?


      • khr
        Iso Ida kirjoitti:

        Missä ne sinun läskit sitten ovat? Pidänköhän liian suuria vaatteita? Vai missähän lienee eromme?

        Juuri toisin päin. Olen suunnilleen samanpainoinen ja -pituinen kuin sinä, mutta pidän muutamaa numeroa pienempiä vaatteita.


      • Iso Ida
        khr kirjoitti:

        Juuri toisin päin. Olen suunnilleen samanpainoinen ja -pituinen kuin sinä, mutta pidän muutamaa numeroa pienempiä vaatteita.

        tarkotin, pidänköhän minä liian suuria vaatteita. Mutta kai meille on eri paikkoihin nämä ihanat muodot kertyneet :)


      • khr
        Iso Ida kirjoitti:

        tarkotin, pidänköhän minä liian suuria vaatteita. Mutta kai meille on eri paikkoihin nämä ihanat muodot kertyneet :)

        Tai minä liian pieniä =) Nojuu, tarkoitukseni oli kyllä vain vahvistaa sitä mistä johonkin aikaisempaan ketjuun joskus kirjoitin, eli että vaihtelu lisääntyy kun koko kasvaa. Ei siis ihme, että kaupat tarjoavat kaapuja. Niihin on suurempi todennäköisyys tunkea suurempi valikoima naisia kuin muotoonleikattuihin vaatteisiin.


      • sivustaseuraaja,,
        khr kirjoitti:

        Juuri toisin päin. Olen suunnilleen samanpainoinen ja -pituinen kuin sinä, mutta pidän muutamaa numeroa pienempiä vaatteita.

        khr :

        Katsoin blogiasi Vuodatuksessa ja kuviesi perusteella pidät liian pieniä paitoja (vain minun mielipiteeni), lähes joka kuvassa.

        Tälläinen vertailu pelkän painon ja pituuden perusteella on hankalaa, helpompi olisi vertailla, jos tietäisi ympärysmittoja, vyötärön, lantion ym.


      • päärynä?
        Iso Ida kirjoitti:

        Olen omena. Isomahainen ja isorintainen, reidet ja sääret hoikahkot muuhun verrattuna. Oletko siis 30 kg kevyempi? Minkä mallinen?

        Mulla on vähän toisinpäin! Takamusta ja reisiä löytyy, enemmän kuin laki sallii, mutta vatsa ja tissit (80C) reilusti pienemmät.

        mittani 165cm ja 83kg

        Olen kai sitten päärynä :D

        yläosana menee koot 38--42 ja housuina 42- tai isompi, riippuu täysin mallista. Legginsit nyt menee joskus 40.


    • muumi-elina

      Jännittää, mut taidan minäkin tunnustaa.
      Pituus: 160cm
      Paino: 90kg
      Kuppikoko: 95D-E
      Vaatekoko: 46-50
      Mulla ongelmana etenkin iso vatsanseutu :)

      • this is me..

        Täällä ollaan 169cm/ 62kg. 75d kuppikoko, ja ympärysmitta (tissien päältä) n. 95cm:n luokkaa...
        vaatekoko yleensä s-m/ 36-38.

        mielenkiintoisia juttuja täällä, siksi käyn :)


    • Pyöree Päärynä

      Minä olen vaatekokoa noin 48-50.
      Pituus 173cm ja painoa 92kg.
      Rintaliivien koko 85dd/e.
      Vartalomallini on päärynä, eli lantio ja peppu leveä, vyötärö pieni suhteessa ja reidet paksut. Ylhäältä pienempi.
      Vaatteet ostan mistä sattuu, joskus teen löytöjä vaikka mistä, useinmiten hakeudun isojen tyttöjen osastoille, missä niitä nyt on:Lindex, Kappahl...Ongelma vaan teltamaiset vaatteet, jotka suuria rintojen kohilta väärin leikkauksin ja housut pussittaa vatsan puolelta (sekä takapuolen alta) ja vyötäröltä suuria, reisistä jos sopivat.

      • timantti

        170 cm, 93 kg, 85-90G, yläosa 46-48 ja alaosa 44. Likkojen illassa stylisti tai mikä lien, sanoi että vartalon malli on timantti. Olen tosi etupainotteinen. Peppu ja reidet ovat suht hoikan näköiset kokonaisuuteen suhteutettuna.

        Koen kyllä että vartalon linjat ovat vielä näkyvissä, kiitos rintavuuden. Maha alkaa kasvaan ja tällä iällä kroppa alkaa muuttaa muotoaa.

        Peilikuvaani en hyväksy, koska painoa on viimeisen 10 vuoden aikana tullut 15 kg. Olisin tosi tyytyväinen jos pääsisin vaikka 85 kg ja sitten jopa alle 80 kg. Aikuisiässä en ole koskaan painanut alle 75 kg.


      • Oikeasti
        timantti kirjoitti:

        170 cm, 93 kg, 85-90G, yläosa 46-48 ja alaosa 44. Likkojen illassa stylisti tai mikä lien, sanoi että vartalon malli on timantti. Olen tosi etupainotteinen. Peppu ja reidet ovat suht hoikan näköiset kokonaisuuteen suhteutettuna.

        Koen kyllä että vartalon linjat ovat vielä näkyvissä, kiitos rintavuuden. Maha alkaa kasvaan ja tällä iällä kroppa alkaa muuttaa muotoaa.

        Peilikuvaani en hyväksy, koska painoa on viimeisen 10 vuoden aikana tullut 15 kg. Olisin tosi tyytyväinen jos pääsisin vaikka 85 kg ja sitten jopa alle 80 kg. Aikuisiässä en ole koskaan painanut alle 75 kg.

        Kiitos kaikille osallistujille upeasta juttu ketjusta. On todella lohdullista ja ehkä jotenkin terapeuttistakin lukea muidenkin kokemuksia.

        Nyt on Joulu-aatto ilta kun laitan tämän, joten oikein hyvää Joulua kaikille Isoille Tytöille ja muillekin!


    • fdshgfygh

      72kg, 170cm, rinnanympärys 80

      housun koko: 40-42
      paidan koko: M-L

    • 90 G

      Tässäpä mittoja

      pituus: 166cm
      paino: n. 125kg
      ry: 135 /90G

      • ::(((((((((

        Pituus: 178cm
        Paino: 93kg
        Rinnan ympärys: 75/80 c-d

        elikkä paksut reidet,ihan äly levee lantio,mut kuitenkin suht hoikka yläosa ja kapeet hartiat,elikkä kunnon päärynä :s paitojen koot voi olla hyvin s.m tai l joskus xl,mallista riippuen. housut meneekin sitten isommaks,44-48 :s no laihdutus on aloitettu ja tavoitteena 75kg....


      • Löydänkö?
        ::((((((((( kirjoitti:

        Pituus: 178cm
        Paino: 93kg
        Rinnan ympärys: 75/80 c-d

        elikkä paksut reidet,ihan äly levee lantio,mut kuitenkin suht hoikka yläosa ja kapeet hartiat,elikkä kunnon päärynä :s paitojen koot voi olla hyvin s.m tai l joskus xl,mallista riippuen. housut meneekin sitten isommaks,44-48 :s no laihdutus on aloitettu ja tavoitteena 75kg....

        Pituus 173 Paino 94 Rintaliivi 90c joskus 85d/dd Olen muodoiltani kitara. Rintava ja persevä. Vyötärö on ja tahdon säilyttääkkin sen. Olen totutellut palleatuellisiin rintsikoihin. Tasaavat muhkuroita ja pitävät jenkkakahvat kurissa. Tukevat myös selkää. Ongelma on reidet, jotka vaatisivat kunnon pitkälahkeiset housuliivit. Onko kokemuksia? Mistä löytyisi napakat pääkaupunkiseudulta.


      • sama:
        ::((((((((( kirjoitti:

        Pituus: 178cm
        Paino: 93kg
        Rinnan ympärys: 75/80 c-d

        elikkä paksut reidet,ihan äly levee lantio,mut kuitenkin suht hoikka yläosa ja kapeet hartiat,elikkä kunnon päärynä :s paitojen koot voi olla hyvin s.m tai l joskus xl,mallista riippuen. housut meneekin sitten isommaks,44-48 :s no laihdutus on aloitettu ja tavoitteena 75kg....

        Pituus: 178 cm
        Paino: 98 kg
        Rintsikkakoko yleensä 90 C (vaihtelee valmistajasta riippuen).

        Olen tuollainen tasapaksu, lantionympärys kohtuullinen, samoin reidet, housukoko 46-48. Hartioita ihan liikaa, joten paidat pitää olla vähintään XL (numeroissa 50-52). Laihdutus käynnissä kun viime vuoden aikana pääsi repsahtamaan runsaat 10 kg lisää. Laihdutus ei paljon muuta vaatekokoa, mutta vyötärö tulee ehkä selvemmin esiin.


    • joopajoo**

      183cm
      115kg
      80D
      Housut 48
      paidat 42-44

      • safasgfsagsdgf

        painoa 95 pituus 176cm rintojen koko 80-85 G /H alaosassa rimppakintut ja yläosassa valtavat daisarit...vaikeeta.


      • tahon tissit pois
        safasgfsagsdgf kirjoitti:

        painoa 95 pituus 176cm rintojen koko 80-85 G /H alaosassa rimppakintut ja yläosassa valtavat daisarit...vaikeeta.

        Taidan olla samanmallinen, tosin pidempi ja painavampi.

        Alaosa on pienempi kuin yläosa. Tissivarustus ottaa yläosissa kiinni. Tarpeeksi pitkiä lahkeita vaikea löytää. Nyt käytössä esim elloksen isojen kokojen farkut, joiden pitäis olla ns skinny jeans: lahkeet liian lyhyet ja reisissä ja pepun kohdalla lörpöttää kangasta niin et niihin mahtuis melkein tuplapylly ja reidet. Vyötärö suht sopiva (pömppömaha mulla).

        Isoja rintojani vihaan, olivat jo normaalipainoisena liian isot. Ryhti menny ja jatkuvat niskasäryt vaivaa. Joka aamu alkaa jumppaamalla selkää ja niskaa, että kykenee olemaan. Huh, tulipas tästä valivali..:b


    • pimu^^

      Pituus
      - 158 cm

      Paino
      - 74kg

      Rinnan ympärys
      - n. B 85

      Ajattelin että suunnilleen saman kokoiset voisivat jeesata toisiaan löytämään hienoja vaatteita.
      - Käytän lähinnä semmoisia mustia kangashousuja (trumpetti mallisia) ja rentoja gollege housuja. Puseroita löytyy kaikenlaisia. Farkut olisi kiva kans, pitää olla se reilu koko että menee päälle, ja sit käydä lyhennyttämässä, koska isommassa housukoossa lahkeet on liian pitkät. Vaatteita ostan milloin mistäkin, h&m, seppälä. lindex, citymarket, kirppikset jne..

      • vielä joskus

        - Pituus: 160 cm
        - Paino: 79 kg (laihdutus aloitettu pari viikkoa sitten! ;) )
        - Rinnat: 75H

        > "Ongelma-alueena" erityisesti suuri rintavarustus ja paksut reidet, myös maha alkanut häritsevästi näkymään tässä kilojen lisääntyessä... Lähinnä rintavuuden vuoksi vartalon linjat mielestäni kuitenkin naisellisesti näkyvillä, mutta etenkin kasvoista huomaa ylipainoa kertyneen. :(
        Rintaliiviongelmani ratkesi muutama kuukausi sitten, kun löysin netistä Alusvaateliike Trinean: http://trinea.fi/

        ^ Nim. "pimu^^" minä olen tilannut ihan kivoja farkkuja Ellokselta ja Otto-suomi.fi:stä. Molemmista löytyy (tai ainakin on löytynyt aiemmin) farkkuja myös lyhyemmillä lahkeenpituuksilla.


    • Toivotontako

      Musta tuntuu tosi nololta kertoa tätä, mutta olen suunnilleen 200 kg ja pituutta on yli 180 cm.
      Nainen, mutta en nyt rinnanympärystä muista.
      Toivottavasti ei taas tule kommentteja, joilla paheksutaan kokoani tms. Olen niin tottunut siihen, että osani on olla naurunalainen ja kokoni takia minuun välillä suhtaudutaan kuin spitaaliseen tai suurimman synnin tehneeseen.

    • shanayy

      Pituus: 162cm
      Paino: 78kg
      Kuppikoko: 85D

      Suurimpia ongelmia aiheuttaa vyötärölle kertyneet kilot. Mulla on ihan hirmuinen pömppis! Vaikeaa löytää sopivia housuja jenkkakahvojen takia, ja paitojenkin pitää olla löysiä vatsan kohdalta...

      • kkkkooo

        167/ 62kg, rinnanympärystä en nyt just muista...


      • Korseletti
        kkkkooo kirjoitti:

        167/ 62kg, rinnanympärystä en nyt just muista...

        Pituutta 174cm
        Painoa 150kg
        Vaatekoko 60-64
        Liivikoko 110 D-DD
        Kenkä 42-43

        Mielestäni vaatteita löydän ihan mukavasti netin kautta....esim. Ellos, Cellbes, eBay jne. Ompelen myös vaatteita itse, esim. housut ompelen kaikki itse.


      • jannemanni
        kkkkooo kirjoitti:

        167/ 62kg, rinnanympärystä en nyt just muista...

        sää oot laihisss...


    • hiiijalaheeei

      Pituus: 169cm
      Paino: 80kg
      Rinnan ympärys: 80D

    • kuutamolla890

      Miekää en kyl yleensä vastaile näihin mutta menkööt nyt tämän kerran. :)

      Pituus: 172cm

      Paino: 119kg (pudotettu jo 3kg!)

      Rinnan ympäryksestä ei oo tietoo mutta käytän yläropassa kokoa 48-50 ja alaropassa kokoa 50-52.

      Painonpudotus ois tässä tavotteena, kun haluisin mahtua kokoon 46 vuoden päästä. Siihen sitte päätän jäädäkki, ku tykkään jättää miehille vähän kiinniotettavaaki. :) Liikalaihuus ei sovi minulle, ei ei. :)

    • Tuhti Tiina

      Hei,
      Tietenkin kerron.
      Pituus 163 cm
      Paino kait 95 - 105 kg välillä.

      Rinnan ympäystä en muista mutta d tai dd kuppikoko.

      Käytän Klingelin kuvastoa .Olen katsellut Misuraa. Käyn Lorellassa ja Lorelan Outletissä.
      Joskus löydän jotain Tarjoustalosta.Tarkoitus keväällä on käydä Mannerheimintien Norassa.

      • Tuhti Tiina

        Olen kokoa 48 -50. Riippuen vaatten leikkauksesta.


      • 9+20
        Tuhti Tiina kirjoitti:

        Olen kokoa 48 -50. Riippuen vaatten leikkauksesta.

        Jännä, mulla on melkeen sama paino ja pituus just sama, ja mulla taas vaatekoko on paidoissa 42-44 ja housuissa 46. Sama pituus ja paino, mutta kun on eri tavalla jakautunut paino niin muuttuu vaatekokokin.


    • ^pimu^^

      Jännä että kun itselläni vaatekoko on l-xl useimmiten, nekin koot on aika pieniä, melkeinpä m kokoa. Ja satuinpa löytämään yhdet mustat housut, jotka muka on kokoa 46, niin ne sopivat minulle hyvin, vaikka yleensä housuissa koko 40-42 menee itselleni. On kyllä kumma :S

      • uutukainen

        Pituus 161 Paino 84 Vaatekoko 44-46-48 Liivit 95 b tilaan vaateita klingel ,atelier golners schnitt.


    • pulju34n

      Jos mäkin nyt uskaltautuisin:)
      Pituus 162
      Paino 79
      Rinnan ympärys :85d kuppikoko. Puoli vuotta sitten painoin 104kg. vielä pitäis 15kiloa saada pois.
      Nyt menee jo 44 koon farkut jalkaan kun aiemmin oli koko 48-50!
      Todella vaikea löytää istuvia vaatteita. En tiedä olenko päärynä vai omena mutta mahaa ja rintoja on, persuus melkeein olematon.

    • Coward

      aivan ihana idea!!! itsellä pituutta 167cm ja painoa 84 parhaimmillaan... ei kiva :(
      isot luut ja jättipohkeet.... ei kiva! vaatteiden löytäminen vaikeaa lantion vuoksi (ympäris päälle 100cm) rinnanympärys taas vähän :D
      toivottavasti täällä ei herjata siitä ettenkö muka olisi isokokoinen.... ylipainoa löytyy ja isot luut myös....
      koskaan varmaan ole ollutkaan normaalipainoinen?

      mutta kiitän ja kumarran ja halaisin jos voisin sinua, koska olet näin ihanat idean keksinyt!! :)

    • Kiitti vihjeistä.

      Olen hirveän ylipainoinen ja etsiskellyt sellaisia elastisia, liukkaita pyöräilyhousuja, lahkeellisia. Kun sellaiset on jalassa, luiskaa pääluhousut paljon paremmin ylle. Samoin ne on hyvä pitää,kun yrittää polkea kuntopyörällä. (silloin kun läskeiltä jaksaa). Urheiluliikkeistä ei ole löytynyt niin suuria kokoja.

      • tosi isoja pyöräilyhousuja löytyy vain jenkkilän kaupoista. tämä on valitettava totuus. urheiluliikkeiden pyöräilyhousut (miesten malli) ovat ihan normaalikokoisia.
        tässä taas se tuttu näkökanta; lihavat eivät kuntoile eivätkä liiku :/


    • Ryhävalas-

      Pituus: 169 cm
      Paino: 59 kg
      Rinnanympärys: 75B

      Joudun käyttämään m-kokoisia vaatteita, koska s-koko on liian pieni ja se hävettää minua. Vielä vuosi sitten mahduin s-kokoon, mutta jos tätä vauhtia lihon, niin kohta haeskelen vaatekaupoista xxl-kokoisia vaatteita.

    • Läski.

      Pituus: 175cm
      Paino: 84kg
      Kuppikoko: B 75
      Vaatekoko: 42-44

    • Keho

      172cm
      n. 150kg
      rinnanympärys 146cm

      Kyllä se hiljaiseksi veti,kun nyt tuli puku tilattua ja samal kauluspaita oli suurin 56D kokoinen. Siinäkin oli tuo helmapituus liian lyhyt,et pysyy jos pysyy housuis. Pitkä selkä tän vatsan kans ei ole paras mahdolline yhdistelmä. Vajaa kaksi vuotta sitten meni xl kokoiset vaatteet päälle.
      Haluaisin kauluspaitoja ilosemmilla väreillä / kuvioilla,mut ei suomesta löydy mun kokoa. (mr big/birformen)
      No, paikallisesta pukimosta saa tilauksesta yksivärisiä 120e hintaan. Suolaista,eikä edes naurattanut yhtään tiedon kuultuani.

    • MEHL

      Pituus: 156,6 Cm
      Paino: 86 Kg
      Liivienkoko: 85B
      Housujen koko yleensä: 44-46
      Paitojen koko yleensä: 42

      • LiianPaksuPerhoseksi

        No vastaanpa minäkin nyt tähän.

        Pituus 159 cm
        Paino 96 kg
        Kuppikoko 95D

        Parhaat liivit olen löytänyt KappAhlista. Liiviliikkeestä kyllä varmasti myös löytyisi, mutta nyt on laihdutus-urakka päällä, joten en viitsi ostaa kalliita liivejä jos jäävät äkkiä pieniksi. Myös yläosia ostan KappAhlista. Briteistä (YoursClothing Evans) olen tilaillut sekä farkkuja että yläosia. Yoursilta tosin tilaan vaan yläosia, koska alaosien koot eivät pidä paikkaansa. Figleavesilta olen joskus muutamat rintsikat tilannut. Halensilta ja Ellokselta tilailen vaatteita ja välillä rintsikoita. Joskus on vaatteita löytynyt myös Henkka Maukalta. Yläosat ovat minulla kokoa 44-46 ja alaosat 46-48.


    • pulska teini

      hei tää on eka kertako kirjotan tämmöseen.
      mun koot ois tämmöset:

      pituus: 175cm

      paino:85kg

      rinnan ympäryys: 85 A

      vaate koko: 38-42

      olen tämmönen pulska teini 14v kaikki muut mun luokalla on kokoa 32-38 paitsi minä. Ja mua sitte aina luulaan aina joksiki 15-19 vuotiaksi tai mun pikku veljen äidiksi koska olen niin kookaas tämän ikäiseksi ja ko mistään ei tunnu löytyvän tämän ikäselle tai niinkö teinille sopivia vaatteita mitkä ei näyttäis siltä että kaikki pursuaa pois kyse ei oo sittä että vaateet ois pieniä tai kaikkia hyvät vaatteet mitä löytyy on sitte niin täti mäisiä . Löytyykö mistään 90A kokosia rintsikoita kaipaisin sen kokosia.teen kans paljon vaatteita itse :D

    • sopivainen

      Olen 33 vuotias nainen ja mittani:
      paino 93 kg
      pituus 173 cm
      vaatekoko 42-44
      kuppikoko 85B tai C

      rinta 105cm
      vyötärö 90 cm
      lantio 107cm

      urheilen paljon eikä minulla ole kauheasti löysää vaan olen aika lihaksikas ja harteikas.vatsassa pieni pömppis.olen tasapaksu eli mulla ei ole oikein selvää vyötäröä,jalat aika sutjakkaan.

      • Gildanen

        Mitoissamme ei ole niin paljon eroa, mutta painossa kuitenkin melkein 20 kg. Enkä minäkään mikään lihakseton ole ja myös aika harteikas. Kuvittelisin, että noilla mitoilla painaisit ehkä 10 kg mua enmmän, kun kuitenkin vyötärölläsi on 8 cm enemmän ja olet vähän pidempi.

        Olen 46-vuotias nainen ja tulin tänne palstalle, koska olen yrittänyt nettideittailla ja huomannut olevan todella epäsuosittu kilojeni takia. Monilla miehillä on toivomuksena alle 65 kg:n paino. Ja kyllähän nuo kilot itseäkin häiritsee. Olen kuitenkin painanut myös 65 kg.

        Mitat nyt:
        paino 74 kg
        pituus 168 cm
        vaatekoko 42-44
        rintaliivit 80E

        rinta 105 cm
        vyötärö 82 cm
        lantio 104 cm


      • ikäneito kaunokainen
        Gildanen kirjoitti:

        Mitoissamme ei ole niin paljon eroa, mutta painossa kuitenkin melkein 20 kg. Enkä minäkään mikään lihakseton ole ja myös aika harteikas. Kuvittelisin, että noilla mitoilla painaisit ehkä 10 kg mua enmmän, kun kuitenkin vyötärölläsi on 8 cm enemmän ja olet vähän pidempi.

        Olen 46-vuotias nainen ja tulin tänne palstalle, koska olen yrittänyt nettideittailla ja huomannut olevan todella epäsuosittu kilojeni takia. Monilla miehillä on toivomuksena alle 65 kg:n paino. Ja kyllähän nuo kilot itseäkin häiritsee. Olen kuitenkin painanut myös 65 kg.

        Mitat nyt:
        paino 74 kg
        pituus 168 cm
        vaatekoko 42-44
        rintaliivit 80E

        rinta 105 cm
        vyötärö 82 cm
        lantio 104 cm

        Gildanen; kuulostaapa hurjalta, ettei 44-kokoinen nainen löydä miesseuraa :/ isojen naisten palstoilla 50-58 -kokoiset naiset kertovat, ettei heillä ole mitään ongelmia löytää miehiä... WTF???

        itse olen kokoa 50 ja vaikka olen ollut paaaljon pienempikin, en ole löytänyt unelmieni miestä...


      • Gildanen
        ikäneito kaunokainen kirjoitti:

        Gildanen; kuulostaapa hurjalta, ettei 44-kokoinen nainen löydä miesseuraa :/ isojen naisten palstoilla 50-58 -kokoiset naiset kertovat, ettei heillä ole mitään ongelmia löytää miehiä... WTF???

        itse olen kokoa 50 ja vaikka olen ollut paaaljon pienempikin, en ole löytänyt unelmieni miestä...

        Niinpä. Mä olen kai vaan tylsä pikkasen ylipainoinen, en mielenkiintoinen BBW (Big Beautiful Woman) eli kunnolla iso. Kai se vaan on, että netissä tällaiset asiat korostuu, samoin kuin ikä. Ikäiseni miehet etsivät netissä itseään nuorempia, samanikäinenkin tuntuu olevan liian vanha.

        Jos jossain onnistuisi livenä miehiä kohtamaan, todennäköisesti kelpaisin monellekin. Toki tarvitaan molemminpuolinen kiinnostus ja innostus.


    • tyttö19v.

      Pituus: 175cm
      Paino: 79kg
      Rintaliivit: 75C
      Vaatekoko: 42

    • Anonyymi

      Pituus: 166
      Paino: 58
      Rintaliivit: C
      Vaatekoko: 38

      Ongelmani on, että olen vyötäröltäni todella hoikka, mutta lantioni on suurempi ja se näkyy. Haluan joko kuntoilla tämän lantiolle kertyneen rasvan pois tai peittää sen jotenkin. Ideoita?

      • 8+14

        LIHAVA????


    • sfelkfdslkglj

      Rohkeesti vaan ompelijalle teettämään uusia vaatteita tai muodistamaan vanhoja. Olen itsekin isokokoinen ja tullut siihen lopputulokseen että kaupasta ei istuvaa vaatetta ihan helposti löydä. Jostain syystä isojen ihmisten vaatteisiin ei laiteta muotolaskoksia, vaan niistä tehdään säkkejä. Hiukan kun lisää muotolaskosta niin näyttää heti ryhdikkäämmältä!

    • adele004

      Olen 40v nainen. Pituus 162cm ja paino 100kg.
      Rinnan ympärysmittaa en tiedä, liivikoko 95D.

      Olen kurvikas päärynä eli vyötärö löytyy ja sitä mielelläni korostankin. Peppu ja reidet on isot ja lisäksi paksut nilkat ja sääret, joita inhoan. Mutta mieluummin olen tämänmallinen kuin että kaikki ylipaino olis vyötäröllä ja olisin täysin perseetön... Anteeksi vaan omenavartaloiset....

    • Pieni ja Pullukka

      Pituus : 159 cm
      Paino: 79 kg :(
      Rinnan ympärys: 98

      Liivikoko : 75-80 B/C mallista riippuen
      Vyötärö : 94 cm
      Lantio 113 cm
      Housun sisäsauman mitta : 74 cm :(

      Minä en löydä näillä mitoilla muita vaatteita itselleni kuin rintaliivejä :(
      No nyt olen dietillä joten ens kesänä lukemat on erit - toivottavasti :)

    • Minn.

      No jos itekki..

      Pituus: 174cm
      Paino: Huitelee varmaan jossaan 130kg paikkeilla, ylikin.
      Liivikoko: 100D

      Vaatekoko vaihtelee vähän valmistajan yms. mukaan. Mutta aika pääsääntöisesti yläosat 54/56 ja alaosat 56/58. Eli tämmöi päärynämalli.

    • :)

      Takamusta ja reisiä löytyy, enemmän kuin laki sallii, mutta vatsa ja tissit (80C) reilusti pienemmät.

      mittani 165cm ja 83kg

      Olen kai sitten päärynä :D

      yläosana menee koot 38--42 ja housuina 42- tai isompi, riippuu täysin mallista. Legginsit nyt menee joskus 40.

    • jojottaja

      Minä olen 171cm, paino 108kg, vaatekoko 44 yläosa ja lantio 46 (riippuu valmistajasta)
      rintsikat 85D/90DD eli vyötärö on ja painoa kertynyt lähinnä lantiolle ja reisiin sekä rintoihin..

      Tosin päätin pudottaa painoa, koossa 44 löytyypaaljon enemmän kaikkea kivaa vaatetta..

    • XLN..

      180/110, G 85. Paino on enimmäkseen lantiolle kertynyt ja hitusen reisiin. Vaatekoko 44-46.

    • ei-bodari, töissä

      Painoa 67 kg, pituutta vähän yli 160 (ei ole mitattu vuosiin?), vaatekoko vaihtelee mallista riippuen, liivikoko 85D tai E. Paitakoko vähintään 42, joskus 44, housukoko nykyään jopa 40. Lihasta sen verran että selänleveys ja hihat eivät monissa malleissa riitä vaikka mahan kohdalta on väljä.
      Hankala löytää vaatteita lihasten takia, jos haluaa nuorekkaita malleja. Joudun tyytymään täti-malleihin kun nuorekkaat on tehty naisille joilla hauiksen ympärys on pienempi kuin minun käsivarteni.

    • isoreisi

      Pituutta mittauksesta riippuen 165-166 ja painoakin löytyy semmoiset 70kg. Rinnanympärystä en tiedä, mutta kuppikoko on 70E.

    • Qwerty

      Pituus on nyt kai 186 cm,
      Painoa on arvioituna 59-61 kg
      Vaatekoko housuissa 36 ja paidoissa 38 tai joskus 40
      Liivikoko 65F/G

    • 40nainen

      Pituus 166
      Paino 91
      Kuppikoko 85E
      Vaatekoko 48

      • 40nainen

        Ry: 108 cm
        rintojen alta: 88 cm
        vyötärö: 106 cm
        lantio: 119 cm


    • Tyylielli

      Nainen jolla pituutta hurjat 180 cm (kannan joka sentin ylpeänä) :) ja painoa 75 kg. Sopusuhtainen olen. Pienet miehet juoksevat karkuun ;) Vaatteita löytyy muuten hyvin mutta housunlahkeiden kanssa pitää olla tarkkana. Korkokenkiä en ole tottunut käyttämään. Näyttäisivät kyllä naisellisilta mutta en osaa niillä oikein kävellä. Rinnanympärystä en ole mittaillut, kuppikoko B. Vinkkejä pitkien naisten muodikkaista ja nuorekkaista vaatteista olisi kiva saada. Ikää on 40 ja tykkään pukeutua trendikkäästi mutta en leiki enää teini-ikäistä vaan haluan olla tyylikäs, nuorekas keski-ikäinen.

    • Curvy89

      Olen 175cm pitkä ja painoa n. 130kg. Olen Päärynävartaloinen, eli iso takamus ja muodokkaat reidet, yläosasta olen kapeampi, mitä nyt pienet allit. Olen parikymppinen ja pukeudun itselleni mahdollisimman mukavasti, kesällä vaaleisiin tiukkoihin housuihin/leggareihin ja hieman lyhyempään t-paitaan. Talvella farkkuihin ja jegginseihin ja lyhyempiin paitoihin. Haluan korostaa takamusta, koska se on parasta osaa minussa. Ongelmia on kuitenkin koot, eli olen kokoa 52 suurinpiirtein ja siihen on vaikeampi löytää sopivia housuja sekä niiden alle. Joten mielellään otan vinkkejä vastaan kun kerran sitä otsikossa kyseltiin. Muuten olen tyytyväinen itseeni, isokin voi pukeutua seksikkäästi :)

    • Pullukka

      Olen 153/65/80B, vaatekokoni on 38-40, M... Kuulostaa oudolta tuo kokoni kun vertailen melko saman pituisiin/painoisiin... Mutta kaipa sitten olen vaan niin siroluinen, että käytän pienempiä vaatteita... Lisäksi olen tehnyt raskasta työtä jo monta vuotta ja harrastan jonkin verran liikuntaa... Ehkä se on vaikuttanut tuohon vaatekokoon? :O

    • Köyhä unelmoija

      Pituutta 175
      Painoa noin 92-95
      Rintsikoiden koko 80C
      Vaatteet muuten noin 44-46
      Ongelmana on se että suurin osa tästä Dumbo norsun koosta on kertynyt vatsan seudulle, kun taas esim. jalkani ovat sopusuhtaiset eikä peppukaan vaaaaaaaaaaaaaltava...
      ja muuhun kokooni nähden tissini on ihan säälittävän pienet!!
      Pukea nyt sitten naisellisesti nuorekkaasti ja upeasti niinkuin haluaisin.
      Olen 39 vee.

    • ISO TYTTÖ!

      Pituus: 1,76m
      Paino: 80kg
      Liivit: 75C
      Vaatekoko 42/L

    • Näillä mennään

      Painoa tullut 30kg kymmenen vuoden aikana ja 10kg lähtenyt parissa kuussa.

      Pituus 172
      Paino 104
      Kuppikoko 85AA
      Paidat 44
      Housut 48

      • 7+12

        Tuon sun kuppikoko tuntuu jotenkin ihan oudolta verrattuna muihin mittoihin. Oletko kokeillut 85AA=80A=75B?


      • 17+3
        7+12 kirjoitti:

        Tuon sun kuppikoko tuntuu jotenkin ihan oudolta verrattuna muihin mittoihin. Oletko kokeillut 85AA=80A=75B?

        No onhan se mahdollista, ja kai nyt ihminen sopivan koon tietää kun istuvat liivit löytää. Voi hyvin olla lähes rinnaton ja iso rintakehä. Meitä on monenmallisia.


    • Pohjoisen tyttö

      Nyt tällä hetkellä

      Pituus 160 cm
      Paino 80 kg
      Kuppikoko 85 C
      Paidat 40-42-44
      Housut 42-44

      Olen nyt kevään aikana tiputtanut painoa 21 kg ja aiemmin 9 kg eli yhteensä 1½ vuodessa 30 kg. Aiempi huippupaino oli 110 kg.

    • zeppp987

      pituus:169
      paino: 108
      ja oon 15 v tyttö...

    • 1+6

      pituus: 163cm
      paino: 99kg
      Kuppikoko: 80D
      vaatekoko 44-48, riippuu mallista.

    • Matami mimmi

      Pituutta: 167cm, painoa 149 kg. Suhteessa pienet rinnat ja riippumaha, MUTTA olen painanut 30 kg enemmänkin!

    • iso täti

      Pituus 165cm
      paino 124 kg
      kuppikoko 95B
      Vaatteet ostan Sarafaanista , NP- myymälästä , Lorellasta . Postimyyntifirma Klingelistä

    • Gurl93

      19 vuotta
      Pituus 171cm
      Painoa 142 kg
      Pieni yläosa ja iso lantio.
      Vaatekoko 52-54
      Vaatteet ostan Tarjoustalosta, Anttilasta ja Kappahlista. Pukeudun yleensä farkkuihin ja lyhyisiin paitoihin. Olen tyytyväinen itseeni, tosin täältä olen kysellyt vinkkejä alusvaatteisiin, koska niitä on vaikea löytää minun kokoiselle nuorelle neitokaiselle.

    • dsadljdfhfsasd

      mun koko on:
      -rinta 133
      -vyötärö 109
      -lantio 133

      Katsoin esim x-two-merkin kokotaulukon mukaan olisin kokoa 52/54, mutta en osaa pitää niin "pieniä" vaatteita. Näyttävät nakin kuorilta lenkkimakkaralla!

    • LäskiÄmmä

      161cm/57kg
      RY 92

    • pallomummo

      Pituus 157 cm, paino 88 kg, ry 122, vy 106, lantio 120. Ikä 60-v ja tyytyväinen..

      • pallotäti

        Huh, kylläpä me ihmiset olemme todellakin yksilöitä! Mulla on samat mitat, mutta painan 117kg! Pituuttakin 14cm enemmän.


    • i'm fat

      pituus 168
      paino 60 pitäis laihduttaa...
      rinnat 65F

    • tasapötkylä

      Pituus 166 cm, paino 92 kg, rinnanympärys noin 110 cm, kuppikoko 85E. Vaatekoko 48. Olen isoimmillani kuin koskaan. 48 on ihan mittaustulosten mukainen rintojen ja lantion suhteen, mutta vyötärö on iso, 106 sentin paikkeilla. Sen puolesta pitäisi käyttää jopa kokoa 52, mutta sopivanmallisissa ja joustavissa 48-kokoisissa löytyy istuvimmat housut, joten tällä koolla mennään.

    • kmm2

      102 kg
      171 cm
      Tissit 85 C

      Paidoissa käytän M-XL
      Alaosat l-XL tai 42-46

    • mää kanssa

      125-130 kg (vaihtelee - nyt on vaa'asta patterit loppu, eikä ikinä kaupassa muista ostaa niitä... meinasin jo ryöstää kaukosäätimestä, mutta mies ei antanut :P )
      162 cm
      rintaliivit 95 D
      Koko 58/60 , 3 XL(vaihtelee tosin malliston mukaan koon, joskus kaksikin suuntaan jos toiseen)
      lantio 145, vyötärö 120, rinnanympärys 130 cm

      Olen varsin alapainoinen - leeeveät reidet ja lantio, melko pienet rinnat suhteessa muuhun kokoon. Aika klassinen päärynä.

      Pidän hieman väljemmistä vaatteista, ehkä voisi pienempiäkin hankkia. Housut ovat iso ongelma leveiden reisien takia. Sieltä aina kinnaa. Ja jos reidet sopii, on pakko kaventaa vyötäröltä, että pysyisi edes päällä ja istuisi edes jotenkuten.

      Pohkeet ovat myös sen verran paksut, että pitkävartisia kenkiä vaikea löytää. Erityisen haastavaa oli löytää sopivat kumisaappaat. Niitä kun ei voi edes levennyttää. Reisi- ja pohjeongelma olivat samat jo monta kymmentä kiloa alaspäin, eli nyt olen jalkoihini nähden sopusuhtaisempia kuin ennen :). Kyllähän tästä olisi syytä laihtua - ihan terveyssyistä. Kauhuttaa vaan jo etukäteen, mikä tuska on löytää vaatteita, jos ja kun muu kroppa laihtuu selvästi ennenkuin jaloista lähtee mitään. PItää ehkä vaan ruveta käyttämään hameita? siinäkin vyötärö/lantiosuhta on hieman ongelmallinen.

    • Muamuija

      Minä nyt olen toisaalta pieni-, toisaalta isokokoinen. Eli mitat 162 cm, paino 73 kg, liivit 80B. Rinnanympärys jotain 93 vm, vyötärö noin 80, lantio yli 90 cm, vaatekoko välillä 38-42. Eli ongelmat: vaatteen vyötärö yleensä liian alhaalla, tai sitten hihatonta vaatetta lyhennettävä hartioista. Jos lantio sopii, vyötärö ei,, ja toisinpäin, miesten housuissa monesti parempi lantio-vyötärösuhde. Jos housuissa yläosa sopii, polvet väärällä kohden, tai ainakin lahkeita puoli metriä liikaa. Takeissa hihat pitkiä, tuulipuvut ja verkkarit ostettava housujen mukaan, jolloin takit suuria. Juhlamekko paras teettää, sillä valmiit vaatisivat niin paljon muutoksia, että vaate ei olisi enää sama ollenkaan. Sivukuvassa maha yrittää mennä rintojen ohi, muotoilevista alusvaatteista huolimattakin, ellei muista koko ajan nostaa ryhtiä. Nyt näyttää siltä, että laihdutusyritykset vievät painoa jaloista, maha jää, osansa mahan kokoon kuudessa vatsaleikkauksessa tuhoutuneilla vatsalihaksilla. Että löytyykö vastaavilla ongelmilla kasattua "normaali"vartaloista?

      • 16+6

        Olen joskus miettinyt,että pitäisikö täällä olla palsta, ei suinkaan meille isokokoisille erikseen, vaan kaikille "epästandardeille" ihmisille. Iso koko - leveyden tai pituuden suhteen on toki yleisimpiä ongelmia, mutta voi olla normaalipainoinen ja -pituinen ja silti niin äärevän mallinen, että on vaikeaa löytää vaatteita. Pienikokoisillehan oma palsta onkin - lyhyys ja petiitti olemus kun voivat olla myös este löytää kivoja vaatteita.

        Tai sitten vaan omat palstat kaikille:Yläotsikolla "oudonmuotoisten pukeutuminen" löytyisi sitten näiden kahden nykyisen lisäksi "ääri-omenat", "ääri-päärynät", "vaikea-asteiset kärkikolmiot" ja "elämää vaikeuttavasti tiimalasit" "muut muoto-ongelmat" :D . No joo...

        Minun puolestani toki tännekin palstalle mahtuu kaikenmuotoiset etsimään vinkkejä ja vertaistukea. :)


      • EVT_1
        16+6 kirjoitti:

        Olen joskus miettinyt,että pitäisikö täällä olla palsta, ei suinkaan meille isokokoisille erikseen, vaan kaikille "epästandardeille" ihmisille. Iso koko - leveyden tai pituuden suhteen on toki yleisimpiä ongelmia, mutta voi olla normaalipainoinen ja -pituinen ja silti niin äärevän mallinen, että on vaikeaa löytää vaatteita. Pienikokoisillehan oma palsta onkin - lyhyys ja petiitti olemus kun voivat olla myös este löytää kivoja vaatteita.

        Tai sitten vaan omat palstat kaikille:Yläotsikolla "oudonmuotoisten pukeutuminen" löytyisi sitten näiden kahden nykyisen lisäksi "ääri-omenat", "ääri-päärynät", "vaikea-asteiset kärkikolmiot" ja "elämää vaikeuttavasti tiimalasit" "muut muoto-ongelmat" :D . No joo...

        Minun puolestani toki tännekin palstalle mahtuu kaikenmuotoiset etsimään vinkkejä ja vertaistukea. :)

        Loistava aloitus! Sain päivän röhöanaurut - kyllä, ilmoittaudun heti ryhmään "elämää vaikeuttavasti tiimalasit"! :-D


      • mmmm..
        16+6 kirjoitti:

        Olen joskus miettinyt,että pitäisikö täällä olla palsta, ei suinkaan meille isokokoisille erikseen, vaan kaikille "epästandardeille" ihmisille. Iso koko - leveyden tai pituuden suhteen on toki yleisimpiä ongelmia, mutta voi olla normaalipainoinen ja -pituinen ja silti niin äärevän mallinen, että on vaikeaa löytää vaatteita. Pienikokoisillehan oma palsta onkin - lyhyys ja petiitti olemus kun voivat olla myös este löytää kivoja vaatteita.

        Tai sitten vaan omat palstat kaikille:Yläotsikolla "oudonmuotoisten pukeutuminen" löytyisi sitten näiden kahden nykyisen lisäksi "ääri-omenat", "ääri-päärynät", "vaikea-asteiset kärkikolmiot" ja "elämää vaikeuttavasti tiimalasit" "muut muoto-ongelmat" :D . No joo...

        Minun puolestani toki tännekin palstalle mahtuu kaikenmuotoiset etsimään vinkkejä ja vertaistukea. :)

        Tiimalasi on vielä siedettävä vaan kun ihminen muistuttaa piirakkapulikkaa, kaikki housut valuvat alaspäin.
        Lievästi ylipainoa, farkut ovat hiukan kireät ja yritin kävellä, huomasin etten voi ottaa yhtä pitkää askelta kuin ennen, vaan olisi sipsutettava typerästi kanamaiseen tapaan.
        Paras oli hakea joustofarkut takaisin.
        Kaikista itsetehdyistä vaatteista on vyötärö muutettava koska standardi ei sovi.


    • muutenvaan2

      pyöreähkö :)
      vyötärö:105cm
      lantio:112cm
      rinnanympärys alta:105cm
      rinnanympäryspäältä:115cm
      vaatekoko: 48-50
      painan 84 kiloa ja olen 163pitkä :D

      • 9+11

        Tässä hyvä esimerkki siitä miten eri valmistajilla vaatteet eri kokoluokituksella. Mulla samat mitat kuin sulla paitsi että olen 168 pitkä ja painan 88. Vaatekoko ollut iät ja ajat 44-46.


    • miumiua

      170 cm / 73 kg / 75 D

      ahdistaa tämä paino, vaikka en ehkä kaikkien mielestä niin iso olekaan. ongelma onkin se että olen pieniluinen joten näytän oikeasti lihavalta tässä painossa. vaatekoko yläosa 36, alaosa 42 ("kiitos" jättipyllyn eikä reidetkään mitkään pienet ole)

    • 20+1

      Pituus 163cm, paino 104kg.

      Rintsikat 80-85 C/D

      Vaatekoko yläosa 44-46
      ja alaosa 46-48.

    • pullea X

      Pituus: 173
      Rinnanympärys: 119
      Vyötärö: 92
      Lantio: 122
      Rintaliivit: 85E tai 90D
      Vaatekoko vaihtelee hurjasti sen mukaan mistä ostaa ja minkä mallisia vaatteet ovat. Suurin ongelma on löytää istuvia vaatteita, vaatteet jotka istuvat lantiolta, reisistä ja rintamukselta ovat yleensä liian löysiä vyötäröltä.

    • muutenvaan2

      Lisäystä: vartalomalli minulla on koukku selkä ja maha edessä, kuin olisi raskaana 8kuukaudella..niin minulla onkin vaikea etsiä vaatteita, joten joudun käyttämään 48kokoa, että saan peitettyä, vaikka 44-46 sopisi.

      • eijumara

        Kyllä tuo 48-50 on sinulle ympärysmittojen mukaan ihan oikea koko. Itselläni on melko samanlaiset mitat, hiukan pienemmätkin rinnan-ja lantionympärykset, ja 48 on just sopiva. Ei ole tarkoituskaan vaatteen pureutua ihoon, vaikka sen juuri päälleen saisikin.


    • lipputanko:(

      Pituus - 178cm
      Paino - 60kg
      Rinnan ympärys - en tiedä, käytän liivejä kokoa 75B.

      • vinkkiävinkkiä

        Tuolla pituus/painosuhteella käytät erittäin todennäköisesti ihan vääränkokoisia liivejä. Mittaa napakasti rintojen alapuolinen mitta, ja pyöristä se alempaan tasakymppiin tai viitoseen, jos kovin lähellä sitä lukemaa niin mielellään pienempään numeroon. Siis jos tulokseksi saat vaikkapa 69 cm, on kokosi 65, jos 76 cm, kokosi on 70.

        Et ole ainoa, suomalaiset tyypillisesti käyttävät ihan liian isoa numeroa ja pientä kuppia.


      • ***
        vinkkiävinkkiä kirjoitti:

        Tuolla pituus/painosuhteella käytät erittäin todennäköisesti ihan vääränkokoisia liivejä. Mittaa napakasti rintojen alapuolinen mitta, ja pyöristä se alempaan tasakymppiin tai viitoseen, jos kovin lähellä sitä lukemaa niin mielellään pienempään numeroon. Siis jos tulokseksi saat vaikkapa 69 cm, on kokosi 65, jos 76 cm, kokosi on 70.

        Et ole ainoa, suomalaiset tyypillisesti käyttävät ihan liian isoa numeroa ja pientä kuppia.

        "Et ole ainoa, suomalaiset tyypillisesti käyttävät ihan liian isoa numeroa ja pientä kuppia."

        Minäkin taidan olla yksi noista...? Laitoin mittani lumingerien kokolaskuriin

        www.lumingerie.fi/rintaliivien-kokotaulukko-kokolaskuri#.Uk_TvtLxqCk

        ja se antoi ohjeeksi tilata koon 95J. Käytössäni on koon 110E rintsikat. Olen ihan äimistynyt! Eihän tuo 95J välttämättä ole oikea kokoni, mutta varmasti tuo 110E on väärä. Harmittaa, etten voi/uskalla/kehtaa mennä kauppaan sovittamaan ja etsimään sitä oikeaa kokoa...


      • ,,,,,,,,
        *** kirjoitti:

        "Et ole ainoa, suomalaiset tyypillisesti käyttävät ihan liian isoa numeroa ja pientä kuppia."

        Minäkin taidan olla yksi noista...? Laitoin mittani lumingerien kokolaskuriin

        www.lumingerie.fi/rintaliivien-kokotaulukko-kokolaskuri#.Uk_TvtLxqCk

        ja se antoi ohjeeksi tilata koon 95J. Käytössäni on koon 110E rintsikat. Olen ihan äimistynyt! Eihän tuo 95J välttämättä ole oikea kokoni, mutta varmasti tuo 110E on väärä. Harmittaa, etten voi/uskalla/kehtaa mennä kauppaan sovittamaan ja etsimään sitä oikeaa kokoa...

        Tilaa kokeeksi, saahan sen palauttaa jos on epäsopiva. Saat kotona rauhassa sovittaa.


    • atalsiss

      Pituus 160.
      Paino noin 85 kiloa.
      Rintaliivit noin 100D.Riippuu valmistajasta...

      Ei minkäänlaista vyötäröä. Olen paksuin keskeltä.

      Monet valmisvaateet koossa xxl ovat minulle pieniä.

      Rakastan värikkäitä vaatteita. Tähän asti tyylini on ollut Indian Bazar,koska muuta en oikein ole löytänyt...
      Rakastan salsa-ja kellohameita,koska niissä mahtuu kävelemään reilusti.
      Mutta siinäkin on ongelma... Kun on lyhytjalkainen,niin monet hameet ovat liian pitkiä...
      Kapeat hameet eivät ole minun juttuni,eivät sen jälkeen kun työhaastattelu meni uusiksi revenneen hameen vuoksi.
      Minulla oli suora hame,hieman alle polven.
      Nousin paikallisjunaan ja siinä repesi koko oikea sivusauma melkein peppuun asti.
      Työhaastattelu siirtyi ja hameen malli muuttui oitis käytännöllisempään.
      Eli seuraavana päivänä ompelin ekan kellohameen itselleni.

      Paitojen on oltava sellaisia,etteivät rintaliivit vilku mistään kohtaa. Silti voisivat olla somia...

    • Dimppe

      Pituus 175
      Paino 95
      Rinnan ympärys eipä mitään hajua :D 95?

    • Läshki

      Ikä 12
      Paino 44
      Pituus 153?
      Vyötärö vissiin 70-80
      Mulla on lihavat kädet, jalat, pehva, jättivatsa ja tuntuu muutenkin kamalan läskiltä. Kaikki sanoo et vartalo tasottuu lu pituutta tulee mut jos jään pieneks ja paksuks? Muut 150-cm on 38kg. 145-cmt on 38 kans. En harrasta liikuntaa ja melkein tahtoisin et mul oöis anoreksia.

      • höpshöpsi

        Älä tahdo anoreksiaa, haluathan terveeksi aikuiseksi, joka voi saada halutessaan lapsia ja elää vanhaksi? Et ole läski, varmasti lapsenpyöreyttä on vielä tuossa iässä. Harrasta liikuntaa, ihan mitä tahansa lajia, vaikka käveleskelyä. Liikunta varsinkin raittiissa ulkoilmassa piristää mieltä ja vaikuttaahan se siihen vartaloonkin. Syö terveellisesti ja silti riittävästi, herkut vähiin, kerran viikkoon, niin ihan varmasti sinusta kasvaa terve ja kaunis nuori ja aikuinen.

        Isokokoisten vaatetus-osastolle sinulla ei kyllä ole mitään asiaa, eikö niin? ;)


    • myyrahainen
    • kokoa on

      180/114/118 ja 21

    • huh-huh1

      Siis oikeesti. Se, että joku kyselee tälläsiä kysymyksiä julkisella foorumilla on jo aika outoa mutta se, että on tullu näin paljon vastauksia!

      • kkkkkkkkoooooooooopp

        Minä en ymmärrä sinun ihmettelyäsi. Palsta on "Isokokoisten muoti ja pukeutuminen", täällä keskustellaan normaalia isompikokoisten ihmisten pukeutumisesta, joten ihan ymmärrettävä kysymys. Ja miksei voisi kertoa kokoaan, sen voi kertoa monikin ihan naamansa kanssa, mutta vielä paremmin näin anonyymina, ei tarvise pelätä että kukaan tunnistaisi.

        Siis oikeesti ;) minua ihmetyttää tuo sinun viestisi, mikä tarkkaan ottaen tässä kysymyksessä tai vastausten runsaudessa sinua niin kovasti kummastuttaa?

        Aihe kuin aihe, kysytään siihen liippaava kysymys ja ihmiset vastailevat. Mitä outoa siinä on?


      • justjoo

        Ihan samaa tuumailin, kun tuon otsikon näin... Onhan näitä Feedereitä sun muita piileksimässä ;)


    • teiniplösö

      Tosiaan olrn vasta 16vuotias, mutta onneks paino ei oo kasvanu 2vuoteen, vaan pikemmin lähteny sen 8kg !(:
      Paino: 96kg
      Pituus: 173cm
      Vaatekoko: housut kokoa 46, paidat kokoa 42-44
      Rintaliivit: 80B

    • Haba

      Mä taidan olla heavy -sarjalainen. Eli nuori nainen ja ikää 19-vuotta. Harrastin nuorempana painojen nostoa ja painoa on ollut lihaksen muodossa 15 vuotiaasta n. 100. Pari vuotta sitten lopetin ja painoa on tullut reippaasti lisää.

      Paino: 130kg
      Pituus: 168cm
      Vaatekoko: Housut 52-54, paidat 48-50
      Rintaliivit 95B
      Vaatteet ostan Kappahlista (XLNT), Seppälästä (Great Girls), Anttilasta (Shannon), Halensilta, Cellbesilta ja Ellokselta.

    • -":;

      181/125, G85. Housut XL, nroissa 44-46, paidat 46. Erinomainennlihaskunto, syynä ehkä noin pienempii vaatekokoihin painoon verrattuna, mutta se ei putoo.


      Inter Sportista, net anttila, halens, cellbes jos ei oo yli telttoja mummomaisia, zalando.

    • kitkat1

      163 cm 73kg (vuosi sitten 115) vyötärö 60 vaatekoko 36-38- M

    • zakkeuss

      Pituus: 174-175cm
      Paino: 73kg
      Rintaliivit: 75 tai 80 E, valmistajasta riippuen
      Vaatekoko: Housut 40, paidat: 38 tai 40

      Yleensä ostan vaatteeni Saksasta, joskus Suomesta nuortenliikkeistä.
      Oon 16-vuotias ja lihaksia ei löydy, kaikki paino siis pelkkää rasvaa. :D

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4955
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3134
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1217
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe