kokemuksia köpiksestä?

sinisiipi

Hei! Olen harkitsemassa työpaikkaa Kööpenhaminan keskustasta, asiakaspalvelua puhelimitse. Tällä viikolla haastatteluun. Palkka ennen veroja n. 2500e. Veroprosentti n. 40%? Kokemuksia? Paljonko asuntojen vuokrat keskustassa? Jos vuokraa esim. huoneen kolmiosta. Millainen kaupunki muuten? Olen asunut ja työskennellyt seitsemässä eri maassa, mutta etelän lomakohteissa. Mitenköhän viihdyn scandimaassa... Onhan Köpis kuitenkin monikulttuurinen ja tekemistä ja menoa löytyy!?

10

1248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-ulkosuomalainen

      Kyllä Köpikseen kannattaa muuttaa. Toimistotyötä ja asiakaspalvelutöitä aina riittää suomea osaavalle. Kannattaa pyytää työnantajaa auttamaan asunnon hankinassa, sillä ei meinaa paikallisetkaan sellaista saada ja kodittomuus onkin suuri ongelma etenkin Köpiksen alueella. Itse jäin kaksi kertaa kodittomaksi kun ei suhteita maassa ollut, kunnes lopulta tärppäsi. Minun ongelmani oli se, että olin ulkomaalainen, joka EI opiskellut, vaan teki töitä. Eli asunto vuokrattiin aina tanskalaiselle tai ulkomaalaisella opiskelijalle. Eli nakita työnantaja auttamaan asunnon etsinnässä niin ei tarvitse siitä stressata.

      Vuokrat on suhteellisen korkeita, itse maksoin huoneesta n. 500 e kuussa. Asuntoilmoituksia katsellessa pyydettiin useimmiten 800-1000 e/kk yksiöstä.

      Tuo n. 18 000 kr/kk on kyllä todella minimipalkka, eli kyllä tuolla vielä elää, mutta missään nimessä ei kannata koskaan hankkia Köpiksestä työtä, jossa palkka on alle 18 000 kr/kk etenkin jos asuu Köpiksessä.

      Mutta, Tanska on ihana maa. Aiomme muuttaa sinne luultavasti opiskelujeni päätyttyä mieheni kanssa, vaikka hän on kovasti Suomeen tykästynyt. Kööpenhaminassa todellakin on menoa ja meininkiä ja tuntuu, ettei ainakaan keskustassa koskaan tule edes yö, kun kaduilla on aina vilskettä.

    • Lügner

      Joo tervetulemaksi vain tänne köpiksen minunkin puolestani. tosin jos olet viettänyt aikaasi etelän rannoilla voipi köpis tulla eteen pienenä yllärinä... nääs täällä on ja paljon albaaneja ym. balkanina asukkeja, talvi on aika kostea jopa enklantilaiseen makuun ym yöelämä on aikamoista happoilua. eli jos on tarkoitus saada nuppi sekaisin niin tervestuloa vaan! vaan ei tämä mesta perushesalaiselle ole ollenkaan hullumpi! suosittelen!

      • työtön12

        Mistä löysit työpaikkailmoituksen?


      • Lügner
        työtön12 kirjoitti:

        Mistä löysit työpaikkailmoituksen?

        Ihan taisin suomen Monsterista bongata jos oikein muistan... ohan niitä olemassa multilingual vacancies -palveluita netissä, kannattaa selata läpi.


    • sinisiipi

      Hei kiitos teille vastauksista! Sain työpaikan ja olen innolla muuttamassa sinne tammikuussa! paikalliset kaverit lupasit etsiä huonetta soluasunnosta minulle..olen valmis maksamaan siitä korkeintaan 500 e kk. Kai sillä alkuun pääsee ja sitten näkee miten viihdyn työssä ja kaupungissa niin voi harkita muuta asumismuotoa. Työpaikan löysin ihan mollin sivuilta.

    • vaan

      hörhoilemään ja sikailemaan,kaikkihan ton köpiksen maineen tietää... et kestäisi suomalaista taviselämää kuitenkaan, rakastava puoliso ja lapset, vastuu ja velvollisuudet tosielämästä tekisivät depressoituneen tommosesta kirtolaispellestä.

    • maarun

      palkkataso on täällä suhteellisen hyvä mutta veroprosentti huikea. Ruoka maksaa noi 10-20% enemmän kuin suomessa ja asunnot on kalliita. olet tosi onnekas jos löydät yleensäkkään asumiskelpoisen kolmion ja vielä onnekkaampi jos sulla on varaa siihen, yleensä 10 000 - 12 000Dkk, mulla ei ole eurot hallussa. halvempia toki löytyy mutta niita saa todellakin etsiä, köpiksessä on asuntopula. mutta toisaalta tää on tosi multikulttuurinen kaupunki ja toistaiseksi suomalaisesta työvoimasta on ollut pulaa. tsekkaa: groups.yahoo.com/group/tanska-lista/

    • ei kannata

      Kallis, itsekeskeinen kaupunki, jossa ihmiset ovat tylyjä. Näennäisesti mukavaa, sataa ja talviaika on ankea pimeä ja räntäinen.

      Ei kannata.

      • höhö

        = Suomi
        tanskalaiset onkin samaa kuraa ku suomalaiset. Mut mieluummin veke Suomesta toki


    • tursk11

      Vieläkö Tanskasta löytyy töitä suomenkielisille?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1703
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1330
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1118
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      905
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      891
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe