Metallica plagioi Apulantaa?

Rockpoliisi

Parilla ekalla kerralla kun kuulin radiosta Metallican biisin "The Day that never comes" luulin sen alun pimputuksen jälkeen tulevan kitarariffin kohdalla kuuntelevani Apulannan biisiä "Anna mulle piiskaa". Sitten kun sieltä ei kuulunutkaan aloitussanoja "Minä haluan sinut tänne.." vaan jotain muuta, tajusin että ei hitto tämähän taitaa olla Metallicaa.
Kuunnelkaa ja vertailkaa!

5

929

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MarkiisiDeFuckingÅmÅl

      Jos Metallica on tosiaan plagioinu Apulantaa, niin Apulannan tyyppien on pakko saada miljoonakorvaukset lol :)

    • Ooppe
    • apologies

      Aika kaukaa haettu toi sun plagiointi juttu. Maailmassa on miljardeja biisejä ja veikkaan että niistä tuhannet on vielä lähempänä apulantaa kun toi metallican biisi. Alussa samanlaista tiluttelua suht samanlaisella kitarasaundilla mut siinä se onki sitte...

    • Itse en juuri nyt pysty kuuntelemaan kappaletta mutta mutta... voisiko asia olla toisinpäin jos plagiointia on oikeasti edes tapahtunut? Kumpi kappale on vanhempi? Jotenkin tuntuu aika epätodelliselta että joku Metallica kopioisi pikkupaikan Apulannan kappaleen osan saadakseen tehtyä hyvän biisin. Ei ole edes mitenkään harvinaista että jossain biisissä on samantapaisia pätkiä - sävelkulkuja kun ei ole loputtomiin olemassa.

      • mjaah..

        Eiköhän tuo Apulannan kappale ole jonkun verran vanhempi :P


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2733
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2320
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2080
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1827
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1705
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1686
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe