Mulla on ollut jo vuosikausia nenä aivan täynnä mustapäitä, erilaisia kuin muualla ihossa: jos niitä puristaa, niin siihen mustapään kohdalla silti jää näkyvä reikä. Ja nenä on aivan täynnä näitä joka puolella. Olen kokeillut vaikka mitä keinoja ja aineita mutta mikään ei näihin tehoa!!!!
Onko mitään keinoa näihin erikoisiin ällöttäviin mustapäihin? Vai pitääkö vaan kestää? En jaksa nimittäin uskoa että mikään auttaisi...
Nenän pinttyneet mustapäät!!
12
7438
Vastaukset
- ...
Se on aknea ja siihen auttaa ihotautilääkärin reseptivoide. Kokonaan ei pääse eroon ellei vedä lääkkeitä mutta niitä ei kai suositella maksavaikutusten vuoksi kovin usealle. Ellei ole tullut uusia lääkkeitä markkinoille. Puhdistaessa reikä umpeutuu jossain kohden, mutta harmillinen vaiva toki.
- ahhDN
Mutta kyllä nämä ihan mustapäitä on, eikä aknea? jotenkin tuntuu hassulta että ihotautilääkärille menisin mustapäiden takia? vai? enkö apteekista saisi samaa jotain ainetta ihan ilman reseptiä? vai onko muka niin vaikea saada? O_O kuitenkin vain mustapäistä kyse..
- ...
ahhDN kirjoitti:
Mutta kyllä nämä ihan mustapäitä on, eikä aknea? jotenkin tuntuu hassulta että ihotautilääkärille menisin mustapäiden takia? vai? enkö apteekista saisi samaa jotain ainetta ihan ilman reseptiä? vai onko muka niin vaikea saada? O_O kuitenkin vain mustapäistä kyse..
Yhden voiteen ohjeessa lukee mm. seuraavaa "xx-valmisteella on antibakteerinen ja komedoita (mustapäät, finnit) hajottava vaikutus".
"...sen vaikuttava aine xx estää aknen kehitykseen vaikuttavien propionibakteerien kasvua ja aknea pahentavien rasvahappojen tuotantoa".
Ym.
Jos olet kokeillut muut tuotteet apteekista ja muualta eikä auta, silloin voi reseptivoide auttaa jos ongelmaksi asti on.
Jos sulle ihotautilekurilta reseptin kysyminen on joku vuoden tapaus, niin taidat olla vasta teini-iässä? Ehkä silloin on parempi välttää suklaata ym. ja kokeilla normituotteita.
Eli oma on asiasi mitä teet. - ...
... kirjoitti:
Yhden voiteen ohjeessa lukee mm. seuraavaa "xx-valmisteella on antibakteerinen ja komedoita (mustapäät, finnit) hajottava vaikutus".
"...sen vaikuttava aine xx estää aknen kehitykseen vaikuttavien propionibakteerien kasvua ja aknea pahentavien rasvahappojen tuotantoa".
Ym.
Jos olet kokeillut muut tuotteet apteekista ja muualta eikä auta, silloin voi reseptivoide auttaa jos ongelmaksi asti on.
Jos sulle ihotautilekurilta reseptin kysyminen on joku vuoden tapaus, niin taidat olla vasta teini-iässä? Ehkä silloin on parempi välttää suklaata ym. ja kokeilla normituotteita.
Eli oma on asiasi mitä teet.Apteekissa on vastaava ilman reseptiä, mutta paljon ihoa ärsyttävämpää(todella ärsyttävää) ja hajustettua. Apteekissa on ihonhoitotuotteita joista myyjät tietää ja apteekin sivuilla varmaan on tietoa. Tavarataloissa, kosmetologeilla ja muissa kaupoissa on muita tuotteita...joku täällä varmaan tietää niistä eli puhdistukseen ja ihonhoitoon
- unohdin.
... kirjoitti:
Apteekissa on vastaava ilman reseptiä, mutta paljon ihoa ärsyttävämpää(todella ärsyttävää) ja hajustettua. Apteekissa on ihonhoitotuotteita joista myyjät tietää ja apteekin sivuilla varmaan on tietoa. Tavarataloissa, kosmetologeilla ja muissa kaupoissa on muita tuotteita...joku täällä varmaan tietää niistä eli puhdistukseen ja ihonhoitoon
Ja siis lähinnä yksityistä iholekuria tarkoitin, jos itseä häiritsee.. Mutta tavarataloissahan on kosmetologimyyjiäkin ym. hekin osaa kaiketi kertoa tuotemerkit joissa on ongelmaan vaikuttavia aineita
- mustapäitä poskissa
... kirjoitti:
Ym.
Eli oma on asiasi mitä teet.Mikä se voide on nimeltään joka hajoittaa mustapäitä. Mulla tulee poskee aina muutama
mustapää samaan kohtaan enkä uskalla itse
niitä puristaa kun on sen verran herkkä iho että on naama auki puristelun jälkeen.
Ihotautilääkäriltä kysyin asiaa ja hän sanoi että Avitcid voisi poistaa niitä. - (((((((
ahhDN kirjoitti:
Jos ette oo tienny. Se on aknen yksi muoto komedoakne!
- ashbDa
... kirjoitti:
Ym.
Eli oma on asiasi mitä teet.mennä ihotautilääkärille, mutta se tuntuu vain niin kovin viralliselta. olen saanut sellaisen käsityksen että sinne yleensä mennään kun on todella paha akne tai muita ihosairauksia. mustapäät ei jotenkaan tunnu miltään niin isolta asialta.. pelkään vain että mua katsottaisiin siellä hieman pitkään...
- kikka
((((((( kirjoitti:
Jos ette oo tienny. Se on aknen yksi muoto komedoakne!
Kokeilepa Baborin Pure-sarjaa.On edullinen ja todella tehokas.Hoidoissani käyneet ovat saaneet avun,ja iho on todella puhtaampi.Nämä tasapainottavat ihon ph:n ja pitävät ihon pinnan kosteutettuna.eräs tyttö kärsi juuri komedoista,umpi-,ja avo,ja nyt iho on kaunis ja puhdas.Lähimmät myyjät löydät netistä.
Parhaimmin sinua neuvovat kosmetologit,ja ihonpuhdistusta suosittelen sinulle myös.Pyydä joulupukilta lahjakortti ihonpuhdistukseen,mie olen tätä mieltä.
- käyttänyt 1 kk:n ajan
ja olen todella tyytyväinen. Kävin ihotautilaakärillä Mehiläisessä ja hän kirjoitti reseptin. Poistaa epäpuhtauksia ja auttaa myös arpiin ja pieniin ryppyihin.
Minullakaan ei ole tavallista aknea, mutta mustapäitä kylläkin. Lääkäri sanoikin, että ei sinun kannata sisäisesti nautittavia lääkkeitä syödä, mutta kokeile Avitcidia.
Olen käyttänyt nyt 1 kk:n ajan ja olen todella tyytyväinen. Tästä eteenpäin käytän n. 1 - 2 krt viikossa. Näin lääkäri antoi ohjeeksi. Avitcidin aikana ei saa altistua valolle, joten nyt talvella on erittäin hyvä ajankohta parantaa ihoa. Avitcidia ei myöskään kannata laittaa kovin lähelle silmänypärysihoa, muuten aine alkaa tuntumaan silmissä asti.
Tsemppiä sinulle! Kannattaa hankkia ko. resepti, et varmasti tule katumaan. Olen yrittänyt kaikki tehohoidot laatumerkkien kosmetiikalla, ei sanottavampaa tulosta. Tosin ei ne ole kylläkään pahentaneetkaan asiaa.- ashDA
Harmi että tarvitsee resepti hankkia, eikä vain voi marssia apteekkiin..
Varasitko ajan ihotautilääkärille ihan vain mustapäiden takia? No kaipa minäkin sitten voin :) Jotenkin vaan olen ollut niin epävarma kehtaanko vain pelkkien mustapäiden takia varata ajan (toisaalta minulle tämä on kyllä iso asia koska nuo todella vaivaavat), kun kaikki tuttuni jotka ovat käyneet, ovat yleensä epäilleet ihosyöpää tms muita vakavia sairauksia.. Niin olen ajatellut nauraako ne sieltä vain pihalle kun sinne tulee mustapäistä valittamaan..
Mutta tästä rohkaistuin :)
- mä vain....
mä laittasin siihen nenään aina yöks jotain öljyä, avokado- tai jotain muuta sen tyyppistä öljyä. niitä voi tilata netistä tai kysyä vaik luontaistuotekaupasta, en tiedä onko apteekissa.
kannattaa kokeilla, mulla on aknea ja öljyt on auttanu. en käytä aina mut silleen kuureina, et vaik viikon ajan laitan ja sit on taukoo vaik viikko ja niin eespäin....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2033812Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii602406Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3912286- 472203
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321521Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5131287Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931261- 561247
- 701147
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1241117