Miehen luento-tarve

Miksi miehet vastaavat luennolla simppeliin kysymykseen? Työkuvioissa tähän törmää usein. Kysyn yhtä yksittäistä asiaa, ja saan tunnin luennon ko. aiheesta. Kyseinen asiakokonaisuus on minulle selvä, mutta kaipaisin vain täydennystä yhdestä pienestä osa-alueesta, josta kysyn.Teen tämän mielestäni selväksi.

Kiireessä onkin järkevämpi ottaa asiasta muuta kautta selvää, jos ei tule ketään naista mieleen, joka asiasta tietäisi. Koska, auta armias, jos tällaisen "luennon" kehtaa keskeyttää, kiireeseen viitaten...:P Siitä voi seurata uusi luento...

16

421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gvcscvs

      että taustat tietävälle se simppeli asia, mitä kysyt, on itsestäänselvyys. Jos siis tiedät asiaan vaikuttavat tekijät, sinun ei jatkossa enää tarvitse kysyä neuvoa. Voi myös olla, että työnkuvaasi kuuluisi tietää ne kyselemäsi asiat.

      Ehkä sinun kannattaisi kuunnella se pari minuuttia, jos voit jatkossa säästää huomattavasti omaa ja muiden aikaa päättelemällä itse.

      • kuunnellaan. Enhän mä hyvää luentoa kesken jätä;) Mutta tarkoitin ihan oikeasti sellaista asiaa, etten muista vaikka jonkun henkilön nimeä ja kun kysyn, mikä se olikaan, vastauksesta rönsyää ties minkälaista analyysia kyseisen ihmisen työpaikasta laajeten koko maailmantilanteeseen... Eikä tämä ole siis aina työasioissa ilmenevää. Yleinen kommunikointitapa miehillä yleensä, olen huomannut.

        Ja toi on miesten yleinen harha; jos ei tiedä/muista jotain pientä yksityiskohtaa, koko asia olisi täysin vieras.


      • gvcscvs
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        kuunnellaan. Enhän mä hyvää luentoa kesken jätä;) Mutta tarkoitin ihan oikeasti sellaista asiaa, etten muista vaikka jonkun henkilön nimeä ja kun kysyn, mikä se olikaan, vastauksesta rönsyää ties minkälaista analyysia kyseisen ihmisen työpaikasta laajeten koko maailmantilanteeseen... Eikä tämä ole siis aina työasioissa ilmenevää. Yleinen kommunikointitapa miehillä yleensä, olen huomannut.

        Ja toi on miesten yleinen harha; jos ei tiedä/muista jotain pientä yksityiskohtaa, koko asia olisi täysin vieras.

        "Ja toi on miesten yleinen harha; jos ei tiedä/muista jotain pientä yksityiskohtaa, koko asia olisi täysin vieras. "

        No, mä voin kertoa, että 2 ja 3 on yhteensä 5. Mutta eiks ois kätevää osata itse päätellä, mitä on vaikkapa 4 7?


      • gvcscvs kirjoitti:

        "Ja toi on miesten yleinen harha; jos ei tiedä/muista jotain pientä yksityiskohtaa, koko asia olisi täysin vieras. "

        No, mä voin kertoa, että 2 ja 3 on yhteensä 5. Mutta eiks ois kätevää osata itse päätellä, mitä on vaikkapa 4 7?

        yrittäisin päätellä sen ihmisen nimen jostain:P Puhutaan nyt hiukan eri asioista, vaikka ymmärränkin sun pointin. En tarkoittanut tilannetta, että kokonaisuus/toimintatapa tms. olisi mulle vieras, vaan jokin yksityiskohta epäselvä/en olisi varma siitä. Tavallaan pilkunviilauksesta, joka paisuu kokonaisvaltaiseksi luennoksi.


    • vaan..

      niin seksy pakkaus, ettei selittämistä kannata lopettaa lyhyeen kun on jokin aihe jutustella kanssasi

      • Liian tavis

        on todellinen vitsaus naispuolisten nettikirjoittajien keskuudessa; se tekee heidän elämästään yhtä helvettiä.


    • Jotkut, niin miehet kuin naisetkin, tuntuvat rakastavan omaa ääntään. Töissä tuon huomaa erityisen selvästi. Joillain menee yksinkertaisen kyllä- tai ei-vastauksen antamiseen aikaa minuuttitolkulla.

      Jostain syystä nämä samaiset kaverit valittelevat kovaan ääneen jatkuvaa kiirettään ja työnpaljouttaan. Ne on varmaan niitä, joilla ei ole koskaan aikaa surffata Miehen logiikassa työaikana. ;-)

      • ton olen huomannut. Ovat niitä kaikkein kiireisempiä ihmisiä. Ja jos vihjaa omaan kiireeseen, käy köpelösti; joutuu kuuntelemaan kuinka kiire tällä kyseisellä ihmisellä onkaan, seuraa luento kaikista tämän ihmisen tekeillä olevista töistä:)


    • Papeete1

      Mussa on hieman tota piirrettä. Pyrin työkuvioissa pitään puheet mahd. lyhköisisnä mutta kotioloissa voikin mennä puoli tuntia yhden lauseen kysymykseen vastatessa. Ei siis edes pelkästeen lapsille vaan muillekkin. Kakrut aina sanoókin siinä vaiheessa etä "tulkaa muutkin kuunteleen, pastori-äiti saarnaa"

      Omasta mielestäni vastaan vain tyhjentävästi kysymykseen, niin että asia tulee kristallinkirkkaasti selväksi :D

      • kyllä luennotkin on joskus tervetulleita, mutta hyvän ajan kanssa, että niistä voi antaumuksella nauttia:)


    • kysyt täsmennystä :

      tarkoittaa että ohjeet ovat epäselvät, jolloin kaikki kohdat tulee käydä perusteellisesti läpi. Se ei ole miehelle tyypillistä käytöstä, vaan hyvälle esimiehelle tyypillistä.

      Jos et ole ymmärtänyt yhtä kohtaa, voi olla, että olet käsittänyt muitakin kohtia väärin.

      • kysymys ei ollut esimiehestäni, pikemminkin päinvastoin:P Kyse ei myöskään ole toiminnasta, jota minä tekisin jonkun käskystä.

        Kyse ei myöskään ole ymmärryksestä, jos en tiedä/muista jotakin yksityiskohtaa.Ainakaan tässä mainitsemassani tilanteessa. Mutta se, että luullaan, että kyse on ymmärryksestä, taitaa olla tyypillistä, kun kysyjä on nainen, vastaaja mies;)


    • aloitan luentoa, vastaan yleensä esitettyyn kyvymykseen ja luotan toisen tietävän loput.

      Joskus saatan kaatan kysytä tietääkö mitä tekee ennen ja jälkeen kyseisen kohdan.

    • Z
    • Nasduck

      Nykyajan miehet ovat kuin menneisyyden akkoja, tykkäävät lörpötellä joutavia.

    • varazombi

      Koska roomalaisilla oli vesijohdot lyijystä. Putkimiestä tarkoittava plumber tuleekin latinankielen sanasta blumbum, joka tarkoittaa lyijyä. Luulisi, että kaikki roomalaiset olisivat kärsineet lyijymyrkytyksestä mutta Rooman vesi oli niin kalkkipitoista, että lyijyputkien pintaan muodostui kalkista kerros estäen veden kosketuksen lyijyyn. Niinpä lyijymyrkytys olikin melko harvinaista Roomassa.

      Vastasiko tämä aloittajan kysymykseen, joka oli??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      129
      2821
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      461
      1989
    3. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      124
      1848
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      35
      1695
    5. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1549
    6. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      94
      1480
    7. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      362
      1445
    8. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      208
      1239
    9. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      53
      1169
    10. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      226
      1107
    Aihe