Muistatko missä olit,

kun kuulit presidentti John F. Kennedyn salamurhasta, entä silloin kun Estonia upposi, tai syyskuun 11. päivänä 2001.

"Kollektiivinen syyllisyydentunne"

MarttyyriMallari-TTt

13

651

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä :

JFK : en vielä ollut

Estonia : kotona aamupalaa vetämässä pöydässä,
      televisiosta kuulin

Diana : hautajaisista tulossa, autoradiosta kuulin

911 : himassa netissä seurasin livenä kun toinen kone iskeytyi toiseen torniin

• random_N

Kennedy = tyhjä arpa.

Estonia = vapaapäivä, piti mennä ystävän luo, muttei vastannut puhelimeen. Selvisi että oli saanut keskenmenon. Muistan kun katselin tekstiteeveestä ja ylimääräisistä uutiskähetyksistä tilanteen etenemistä ja hiljalleen selvisi sekin onko tuttuja siellä.

Nainileven: tulin lääkäristä, istuin autoon ja radio meni päälle automaattisesti. Luulin pitkään että kuuntelin fiktiota.

• olet kuitenkin joskus aiemmin kuullut presidentti John F. Kennedyn salamurhasta.

"Vai oliko 10.12.2008 klo 19.22 se hetki kun sait tietää asiasta ensimmäisen kerran"

MarttyyriMallari-TTt

• tuo fiktiojutska nainileven

Olin ylitöissä (harvinaista kyllä) ja luulin kuunnelleeni jotain radiokuunnelmaa. xD

• random_N
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

olet kuitenkin joskus aiemmin kuullut presidentti John F. Kennedyn salamurhasta.

"Vai oliko 10.12.2008 klo 19.22 se hetki kun sait tietää asiasta ensimmäisen kerran"

MarttyyriMallari-TTt

En tiedä milloin olen asiasta saanut tietää.

Veikkaan että siihen on viitattu jossakin elokuvassa jota olen penskana seurannut mutta että se on mennyt ohi samoin kuin suurin osa leffan sisällöstä muutenkin.

• rapiskarpalo

Estoniasta kkun vein pojat tarhaan niin siellä ei aamulla muusta puhuttukaan.

Syyskuun 11 2001 olin duunissa autisten nuorten hoitokodissa.

• dayum

,.,

• koulussa kuulin ensimmäistä kertaa tästä JFK:n tapauksesta. Estonia uppoamisesta uutisoitiin muistaakseni aamulla ja silloin olin himassa.

11/9 en kumma kyllä muista yhtään missä olin...

• mördattiin :
    • Olen joskus ihmetellyt, miten jotkut muistavat jotain tuollaista, elleivät tapahtumat jotenkin linkity omaan elämään.

• KoppavaHoro

siis silloin kun Estonia upposi. Oli eka La Gacetan uutinen, jossa Suomi mainittiin.

Muistan kun isäni soitti ja kertoi tapahtuneesta enkä mä tähän päivään mennessä ole sitä maansurua voinut tajuta, koska en ollut täällä.

• Muistatko missä olit kun kuulit presidentti John F. Kennedyn salamurhasta,

-lapsuudenkodissani

entä silloin kun Estonia upposi,

-nykyisen asuintalon toisessa päässä kotona

tai syyskuun 11. päivänä 2001.

samaisessa asunnossa aamu-uutisissa

• Enrique_Lister

Silloin nukuin. Olin lähdössä muistaakseni kahdeksaan kouluun ala-asteella, luokkaa en muista.
      Syyskuun 11. päivä olin kauppiksessa.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8339
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      46
      2288
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2142
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1738
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1677
    6. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      32
      1497
    7. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1103
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1019
    9. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1005
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      870
    Aihe