Haavoja saa kohtalon tuomina, itse aiheutettuna ja toisten aiheuttamana.
Pahatkin ulkoiset haavat paranee terveellä ihmisellä melko pian liki huomaamattomiksi.
Mutta entäpä sisäiset haavat. Onko niin tervettä ihmistä, että pahat sisäiset haavat täysin paranevat.
Kohtalon aiheuttamat on helpoin hyväksyä.
Itse aiheutetut yrittää helposti vierittää kohtalon syyksi.
Toisen aiheuttamat sisäiset haavat. Parantaako aika, vai parantaako mikään.
Riittääkö viikko, kuukausi, vuosi, riittääkö koko elämä.
Aika parantaa haavat
56
1538
Vastaukset
- :D:D
Omat mokat, niistä vaan opiksi ottaa. Kohtalo ei aiheuta haavoja.. mikä on kohtalo? Toisten aiheuttamat, miksi rypeä jos joku on k*sipää sinulle? Ihmisetä niin itsestä riippuvaisia juttuja, joku haluaa repiä haavojaan auki, joku nuolee ne terveiksi.
- sotaveteraani
Luodin ja sirpaleiden haavat paranivat, mutt kahdeksankymppisenä, melkein muistamattomana, ne sota-ajan kokemukset näytti hyvin tulevan mieleen, juuri muuta tullutkaan.
Kyllä miä sanoisin tuota sota-aikaa ja sen aiheuttamia haavoja kohtalon aiheuttamiksi.
- ent.tehtaantyttö
Anna arpisten haavojen olla,
niitä auki et repiä saa.
Anna muistojen katkerain kuolla,
koeta kaikki ne pois hiljalleen unohoitaa..
(tämän laulun lauloi minulle, mies) ja minä uskoin..hyvä niin.- vai parantaako
jo vastasin isäni kohdalla katkerista muistoista, taitavat olla viimeisiä, mitä ihminen muistaa.
Ettei niin lohduttomalle tunnu, niin kaipa ne pienemmät uusien kokemusten myötä unohtuu. - ent.tehtaantyttö
vai parantaako kirjoitti:
jo vastasin isäni kohdalla katkerista muistoista, taitavat olla viimeisiä, mitä ihminen muistaa.
Ettei niin lohduttomalle tunnu, niin kaipa ne pienemmät uusien kokemusten myötä unohtuu.sellaisia olivat, etteivät ne varmasti koskaan niiltä miehiltä ja naisilta jotka, siellä rintamalla olivat poistuneet. Vanhemmiten vaan elävästi mieleen palaavat...tuossa iässä sitten kun ihminen tulee vanhaksi tulee, jokunen aika sitten keskustelin yhden vanhemman naisen kanssa joka oli sodan ajan täällä Helsingissä lapsuutensa ollut. Kaikkia lapsia kun ei täältäkään evakoitu. Kyllä, sitä hiljaa kuunteli ja kyyneeleet minunkin silmiini tulivat kun tuo vanha nainen kertoi, kuinka asuintaloja täällä pommitettiin ja pienenä tyttönä oli tämäkin nainen joka silloin lapsi oli aina saanut pelätä...jos, pommi omaan asuintaloon osuisi....pieni käpsäkki oli porstuassa aina valmiina odottomassa josko taas lähtö tulisi kellariin...nähnyt oli tämäkin vanha nainen monen puutalon palaavan tuhkaksi, kun ei ollut tuota sammutuskalustustoa ollut silloin riittämiin...miettimään minä silloin jäin...että, helpolla tämä oma lapsuus ja nuoruus kuitenkin meni. Siihen nähden mitä tämä minua vanhempi nainen oli joutunut kokemaan täällä siviilirintamalla sodan aikoina kun täällä lapsuutensa eli...
Ei niitä katkeria haavoja kaikkia voi toisiinsa verrata. Itse tuossa omassa viestissä tarkoitin, näitä meidän "ikäluokamme" haavoja, toisenlaisia ovat... - vai parantaako
ent.tehtaantyttö kirjoitti:
sellaisia olivat, etteivät ne varmasti koskaan niiltä miehiltä ja naisilta jotka, siellä rintamalla olivat poistuneet. Vanhemmiten vaan elävästi mieleen palaavat...tuossa iässä sitten kun ihminen tulee vanhaksi tulee, jokunen aika sitten keskustelin yhden vanhemman naisen kanssa joka oli sodan ajan täällä Helsingissä lapsuutensa ollut. Kaikkia lapsia kun ei täältäkään evakoitu. Kyllä, sitä hiljaa kuunteli ja kyyneeleet minunkin silmiini tulivat kun tuo vanha nainen kertoi, kuinka asuintaloja täällä pommitettiin ja pienenä tyttönä oli tämäkin nainen joka silloin lapsi oli aina saanut pelätä...jos, pommi omaan asuintaloon osuisi....pieni käpsäkki oli porstuassa aina valmiina odottomassa josko taas lähtö tulisi kellariin...nähnyt oli tämäkin vanha nainen monen puutalon palaavan tuhkaksi, kun ei ollut tuota sammutuskalustustoa ollut silloin riittämiin...miettimään minä silloin jäin...että, helpolla tämä oma lapsuus ja nuoruus kuitenkin meni. Siihen nähden mitä tämä minua vanhempi nainen oli joutunut kokemaan täällä siviilirintamalla sodan aikoina kun täällä lapsuutensa eli...
Ei niitä katkeria haavoja kaikkia voi toisiinsa verrata. Itse tuossa omassa viestissä tarkoitin, näitä meidän "ikäluokamme" haavoja, toisenlaisia ovat...sotahaavat olivat kunniakkaita haavoja. Mutta jos ajattelee omia pahimpiaan, pitäisi saada äkkiä joku pyyhkijä, ettei muistamattomana niillä ketään kiusaa.
- ent.tehtaantyttö
sotahaavat olivat kunniakkaita haavoja. Mutta jos ajattelee omia pahimpiaan, pitäisi saada äkkiä joku pyyhkijä, ettei muistamattomana niillä ketään kiusaa.
jos, nyt vanhoiksi eletään. Ihan inhimillistä ole, mitä sitten puhutaan, ja jälkeen muistetaan asioista, tiedä sitten. Omalta kohdaltani ainakin niin toivoisin että, ne kaikki ihmiset ympärilläni ymmärtäisivät jotka sitten kanssani ovat tekemisissä. Ainahan on toivoa.
- T-muna
Kaikkien haavojen edes parantua, kunhan ei ala mätimään. Pirtsakan kiukkuset haavat voivat olla hyviä muistuttamaan siitä mistä ne ovat tulleet.
- vai parantaako
Siinä puolensa, ettei aja samaan miinaan toista kertaa, mutta tuleeko joskus liikaa varovaisuutta elämään. Kuitenkin elämässä olisi hyvä uskaltaa ottaa riskejä.
- T-muna
Siinä puolensa, ettei aja samaan miinaan toista kertaa, mutta tuleeko joskus liikaa varovaisuutta elämään. Kuitenkin elämässä olisi hyvä uskaltaa ottaa riskejä.
Elämä on tylsää ellei välillä tarvi niellä laastaria tai taputella ihoon. Rotkon reunalla käveleminen on itse aiheutettu isompi riski. Riski ei muuten ole mikään riski, ellei se joskus realisoidu.
- vai parantaako
T-muna kirjoitti:
Elämä on tylsää ellei välillä tarvi niellä laastaria tai taputella ihoon. Rotkon reunalla käveleminen on itse aiheutettu isompi riski. Riski ei muuten ole mikään riski, ellei se joskus realisoidu.
Realisoituuko se hyvässä vai pahassa, se on riskin suuruudesta kiinni miten paljon se vaikuttaa elämään.
Miksi ihminen menee rotkon reunalle. Jos kauempana aavikolla saa luoda hiekkaa kuormakaupalla saadakseen muutaman kultahipun.
Rotkon reunalla siihen tarvitaan muutama lapiollinen. Aika moni menee rotkon reunalle, silläkin uhalla, että reuna sortuu rotkoon.
Onnellisen elämän salaisuus on huono muisti. Tai sitten pitäisi keräillä vain onnellisia muistoja.
- vai parantaako
aika kultaa muistot. Jos keräisi vaan onnellisia muistoja, ja kahdeksankymppisenä katsois sitä äklön pinkkiä pussia, jossa kaikki on tasaista onnellisuutta, niin miten siinä tietäs, jos ei ole vertailukohtaa, miten se onnellisuus on tullut.
aika kultaa muistot. Jos keräisi vaan onnellisia muistoja, ja kahdeksankymppisenä katsois sitä äklön pinkkiä pussia, jossa kaikki on tasaista onnellisuutta, niin miten siinä tietäs, jos ei ole vertailukohtaa, miten se onnellisuus on tullut.
Se saldo on kuitenkin joko plussalla tai miinuksella. Niille traumoillekaan kun ei voi mitään ja peruutusvaihde puuttuu. Mukana kulkevat osana elettyä elämää.
Valinnoillaan kai vähän voi vaikuttaa siihen, millaisia muistoja tulee mukanaan kantamaan. Ei ne häviä mihinkään.
Vaalenpunainen pussukka, hmmmm... :)- vai parantaako
PupuPuskasta kirjoitti:
Se saldo on kuitenkin joko plussalla tai miinuksella. Niille traumoillekaan kun ei voi mitään ja peruutusvaihde puuttuu. Mukana kulkevat osana elettyä elämää.
Valinnoillaan kai vähän voi vaikuttaa siihen, millaisia muistoja tulee mukanaan kantamaan. Ei ne häviä mihinkään.
Vaalenpunainen pussukka, hmmmm... :)Miten paljo ne koetut tapahtumat vaikuttavat elämään, sopivasti kun hämmentää sitä pinkkiä ja tervaa, niin ystäviä on enemmän, kun hämmentäisi pelkästään toista.
Miten paljo ne koetut tapahtumat vaikuttavat elämään, sopivasti kun hämmentää sitä pinkkiä ja tervaa, niin ystäviä on enemmän, kun hämmentäisi pelkästään toista.
Aikansa kun hämmentää saa aikaan sekametelisopan sattumien kera :)
Miltäs se nyt maistuisi, jos kaikki olisi eritelty pelkiksi raaka-aineiksi ja piilotettu komeron kätköihin.
ja arvet haalistuu mut älkää sanoko et kaik mihin ei kuole vahvistaa,täyttä soopaa.
Vaikka kolhut paranee niin mä en ainakaan unohra,en pyörittele jatkuvasti mielessäni mut en unohra.
tarpeen tulles tulee aina mieleen miten toikin vekkuli on joskus temppuillut,tervettä epäluuloo tarvitaan.
Tiikeri balsami on hyvää haavoihin.- vai parantaako
Paha kolhu, niin arven kohta on aika pitkään arka, uskoisin, joka muuta väittää, puhuu muunneltua totuutta.
- naarmut paranevat
näkymättömiksi, suuret haavat arpeutuvat, mutta tunto harvoin palaa entiselleen.
Niin on laita sielun ja sydämenkin haavoissakin.- vai parantaako
useimmilla parneminen on samanlaista henkilöstä riippumatta.
Sielunhaavoissa toiselle mitättön kirpaisu voi toiselle olla pitkäaikaista hoitoa vaativa asia.
- minä muistan
En armahda ketään!
- vai parantaako
ajatuksen, että kerran täällä eletään ja koston ajatus ei elätä ketään, niin kannattaako siihen elämäänsä uhrata.
- Koulukiusattu
ajatuksen, että kerran täällä eletään ja koston ajatus ei elätä ketään, niin kannattaako siihen elämäänsä uhrata.
Joku julkkis, joka oli ollut koulukiusattu, oli ollut luokkakokouksessa, jossa oli nähnyt kiusaajiaan. Hän ei ollut saanut oikein vastauksia, kysymyksiinsä, miksi häntä kiusattiin.
Tyyppi oli, joka tapauksessa, samanlainen kuin minä. Hän oli ollut huono urheilija ja loisti lukuaineissa. Kiusaajathanhan ovat voineet unohtaa ko. asiat, eivätkä ymmärrä kiusanneensa. Annettakoon heille jo anteeksi. Kyllä elämä on heitäkin kaltoin kohdellut.
- Lisbet*
Kyllä aika paljon parantaa, vaan rikkimennyttä ei voi niin paikata, etteikö arpi jää.
Niiden kanssa on vain opittava elämään, ja toivoa ettei lisää tulisi.
Vuoristo rataahan tämä elämämme on.- vai parantaako
silloin siinä ei olisi kun yksi raide. Minun mielestä elämä on enemmänkin virta, jossa on koskia jakivikoita, välillä seesteisempää.
- varsinkaan
toisten aiheuttamat, niistä jää ikuiset arvet sydämeen.
- vai parantaako
Aloitetaan uusi elämä. Entisen pohjalla se kuitenkin on. Ei ihminen muistoistaan mihinkään pääse.
- kaikista muistoista
Aloitetaan uusi elämä. Entisen pohjalla se kuitenkin on. Ei ihminen muistoistaan mihinkään pääse.
luopuakaan vaikka aloittaisi uuden elämän?
Ne pahimmat tosin vois laittaa sinne alimmaiseksi ja kaivaa vasta esiin kun ei ole enää mitään muuta jäljellä, edes toivoa. - vai parantaako
kaikista muistoista kirjoitti:
luopuakaan vaikka aloittaisi uuden elämän?
Ne pahimmat tosin vois laittaa sinne alimmaiseksi ja kaivaa vasta esiin kun ei ole enää mitään muuta jäljellä, edes toivoa.loppuvaiheissa näin sen, että ne pahimmat juuri sieltä nousee. Tuntui vaan, että mitähän noita kymmenien vuosien vanhoja asioita, mutta sieltä ne vaan nousi, juuri siinä vaiheessa, kun toivoa ei enää ollut.
- HTZA
tai sitten ne paranee sekunnissa.
- vai parantaako
suurin vale, mitä tällä palstalla olen nähnyt, tai Sulla on tosi pitkät sekunnit. Niin ne sanoi entisestä Neuvostoliitosta, suuri maa, suuret toleranssit.
- bittimäinen
sanoisin kun sekunneista on kysymys?
- kutriina : )
Ei valitettavasti paranna.
Esim. koulukiusaamisesta jäänet haavat eivät arpeudu koskaan.
Insestijututkin seuraavat koko elämän ajan mukana.
Samoin kaikki väkivaltaan liittyvät jutut, raiskaukset, pahoinpitelyt ym....
Anteeksi voi ehkä antaa, mutta koskaan ei unohdu.- HTZA
enkä raiskauksestakaan, kaikki ovat kainalossa nukkuneet aamuun asti, useamminkin.
Mutta väkivallasta tiedän, kavereita lyötiin ja turpaan saatiin, tasapuolisesti.
Ketään ei potkittu, eikä maassa olleeseen enää kajottu.
Kiusattiin koko ajan, ja kiusatuksi jouduttiin.
Siinä kasvoi miehiä.
Muista tuli sitten jotain, henkitieteen maistereita tai kirjastonhoitajia.
Jotkut niistä ei selvinneet armeijaakaan läpi.
Ne eivät pärjänneet missään. - vai parantaako
ovat niin vakavia, että pienemmät kolhut ei tunnu missään. Voiko noita antaa anteeksi kun huulillaan, tuskin.
- mimmimus
jos syitä ei etsi kohtalosta. Kohtalo lienee epämääräinen elämän latu, missä mennään, mutta sinne ei sitten koskaan pääse asioita selvittämään.
Vääjämättä elämä on yhtä ja suurta kokonaisuutta.
Kaikki mitä heität sivuun, millä nimityksillä tahansa se on edessä joskus.
Ehkä on parempi katsoa kaikki pelit auki silläkin uhalla, että ottaa kipeää.
Elämä on riittävä...voimia. :)- vai parantaako
ole helpompi janeutraalimpi syyttää kohtaloa. Kolhut on kolhuja ja ne ovat elettyä elämää, miten niitä muistoja sitten käsittelee ja mite ne vaikuttaa elämään, voiko siihen itsekkään vaikuttaa. Isoja ratkaisuja tehdään tunnepohjalla.
- mimmimus
ole helpompi janeutraalimpi syyttää kohtaloa. Kolhut on kolhuja ja ne ovat elettyä elämää, miten niitä muistoja sitten käsittelee ja mite ne vaikuttaa elämään, voiko siihen itsekkään vaikuttaa. Isoja ratkaisuja tehdään tunnepohjalla.
satuttaneet ja niistä kolhuista me saadaan se vastaus. Ei me voida heittää sattuneita asioita kankkulan kaivoon, vaan ne tulee esiin tavalla tai toisella. Anteeksianto olisi yksi tapa viedä asioita eteenpäin, mutta sekin on joskus vaikeaa.
Ihmisten asioita ihmisten kesken............:) - ei muutu
kolhuista pitäisi oppia vaan ei opi, tekee yhä samat virheet uudestaan ja uudestaan.
Olen miettinyt jos annettaisiin uusi mahdollisuus ja käännettäisiin ajanratasta taaksepäin, tekisö sitä tosiaan ne samat virheet? - kolhuja saada
ei muutu kirjoitti:
kolhuista pitäisi oppia vaan ei opi, tekee yhä samat virheet uudestaan ja uudestaan.
Olen miettinyt jos annettaisiin uusi mahdollisuus ja käännettäisiin ajanratasta taaksepäin, tekisö sitä tosiaan ne samat virheet?tahtomattaan, itse aiheuttamattaan, vaikkapa pahojen ja kateellisten ihmisten aiheuttamana.
Ei ihminen itse suinkaan aina ole itse omien kolhujensa syypää. - vai parantaako
mimmimus kirjoitti:
satuttaneet ja niistä kolhuista me saadaan se vastaus. Ei me voida heittää sattuneita asioita kankkulan kaivoon, vaan ne tulee esiin tavalla tai toisella. Anteeksianto olisi yksi tapa viedä asioita eteenpäin, mutta sekin on joskus vaikeaa.
Ihmisten asioita ihmisten kesken............:)kolhun poistoon on saada isompi kolhu, entinen tuntuu mitättömälle. Kyllä aika ja myönteiset onnistumiset sielun kolhuja kummasti parantaa.
Anteeksianto, huulilla se on äänihuulien kielen ja huulien muodostamaa äänellistä ilmaa, ei mitään muuta. Että anteeksianto toteutuu teoissa ja mielessä on eri juttu. - mimmimus
ei muutu kirjoitti:
Olen miettinyt jos annettaisiin uusi mahdollisuus ja käännettäisiin ajanratasta taaksepäin, tekisö sitä tosiaan ne samat virheet?eli asiahan on jo jollain tavalla muuttunut.
Virheisiinkin sisältyy aimo annos hyviä asioita, lopputulos on vaan mennnyt miinuksen puolelle.:) - vai parantaako
ei muutu kirjoitti:
Olen miettinyt jos annettaisiin uusi mahdollisuus ja käännettäisiin ajanratasta taaksepäin, tekisö sitä tosiaan ne samat virheet?muuttunut yhtään sitten kristuksen syntymän, minun mielestä ei yhtään.
Ihminen on muuttanut maailmaa ympärillään, mutta sotia käydään ja rauhasta puhutaan, niinkuin kaksituhatta vuotta sitten. Ihmiset riitelevät, rakastuvat, syntyvät, kuolevat ovat ahneita ja julmia niinkuin silloinkin.
Ihmisen muuttumiseen tarvitaan niin paljon aikaa, että ihminen tuhoaa siinä ajassa jo itse itsensä. - niitä kolhuja
kolhuja saada kirjoitti:
tahtomattaan, itse aiheuttamattaan, vaikkapa pahojen ja kateellisten ihmisten aiheuttamana.
Ei ihminen itse suinkaan aina ole itse omien kolhujensa syypää.on minulle aiheutettu enemmän kuin omakse tarpeekseni mutta minulla on keinoni selviytyä niistäkin ja sopivan ajan tullen.....
- mimmimus
muuttunut yhtään sitten kristuksen syntymän, minun mielestä ei yhtään.
Ihminen on muuttanut maailmaa ympärillään, mutta sotia käydään ja rauhasta puhutaan, niinkuin kaksituhatta vuotta sitten. Ihmiset riitelevät, rakastuvat, syntyvät, kuolevat ovat ahneita ja julmia niinkuin silloinkin.
Ihmisen muuttumiseen tarvitaan niin paljon aikaa, että ihminen tuhoaa siinä ajassa jo itse itsensä.mutta miten ihminen on jaksanut päivästä toiseen ja antanut vielä lisääntyä. Kyllä meillä täytyy olla haisua paremmasta ja toivoa eheytyä kerta toisensa jälkeen.
Eri asia on sitten todeta, että näin se on. - tekee itselleen
kolhuja saada kirjoitti:
tahtomattaan, itse aiheuttamattaan, vaikkapa pahojen ja kateellisten ihmisten aiheuttamana.
Ei ihminen itse suinkaan aina ole itse omien kolhujensa syypää.aika paljon kolhuja myös ne pahat ja kateelliset ihmiset, ehkä juuri ne kolhut ovat syynä siihen että haluavat haavoittaa ja satuttaa muita ihmisiä. Eivät tiedä tai osaa muuta keinoa siitä päästä omasta pahasta olostaan, luulevat saavan siitä eräänlaisen kompensaation.
Tosin eivät huomaa sitä tehdessään että joutuvat itsekin tilille teoistaan joskus. - mimmimus
kolhuja saada kirjoitti:
Ei ihminen itse suinkaan aina ole itse omien kolhujensa syypää.vakava paikka.Tähän on vaikea vastata, mutta puhdas mieli ei voi ottaa syyllisyyttä toisten pahoista teoista, vaikka ne sattuu. Asia ei todellakaan ole mustavalkoinen.
- ihmisiä lienee
tekee itselleen kirjoitti:
aika paljon kolhuja myös ne pahat ja kateelliset ihmiset, ehkä juuri ne kolhut ovat syynä siihen että haluavat haavoittaa ja satuttaa muita ihmisiä. Eivät tiedä tai osaa muuta keinoa siitä päästä omasta pahasta olostaan, luulevat saavan siitä eräänlaisen kompensaation.
Tosin eivät huomaa sitä tehdessään että joutuvat itsekin tilille teoistaan joskus.vähintään kahta lajia.
Toisia kolhut tekevät armeliaiksi toisille, toisia ne katkerottavat, ja he haluavat jatkaa kolhujen jakelemista?
Toisaalta, kai heidän on helppo vahingoittaa toisten sieluja, kun siinä ei haavasta vuoda silminnähtävää verta? - kolhuista
ihmisiä lienee kirjoitti:
vähintään kahta lajia.
Toisia kolhut tekevät armeliaiksi toisille, toisia ne katkerottavat, ja he haluavat jatkaa kolhujen jakelemista?
Toisaalta, kai heidän on helppo vahingoittaa toisten sieluja, kun siinä ei haavasta vuoda silminnähtävää verta?nyt puhut, niistä pahoista vai jo satutetuista?
- petraantuu
mimmimus kirjoitti:
eli asiahan on jo jollain tavalla muuttunut.
Virheisiinkin sisältyy aimo annos hyviä asioita, lopputulos on vaan mennnyt miinuksen puolelle.:)joten älä kauan ole vahingoniloinen.
- oppii
kolhuja saada kirjoitti:
Ei ihminen itse suinkaan aina ole itse omien kolhujensa syypää.kolhuista ettei välitä enää kateellisista ja pahoista ihmisistä enää p*****kaan, kateus ja pahuus on heidän ongelmansa ei minun.
Heidän itse täytyy pärjätä sen pahuutensa ja kateutensa kanssa joka päivä kun katsovat itseään peiliin.
Ennen sanottiin että siihen tulee kovempi kohta....
- vai parantaako
Toisille kasvaa känsä, joka tuntuu niinkuin rutussa oleva sukka kengässä. Toisille voi olla ohut herkkä kalvo.
Toisille kasvaa känsä, joka tuntuu niinkuin rutussa oleva sukka kengässä. Toisille voi olla ohut herkkä kalvo.
Ja yhden neuvon muistan myös vanhoilta ihmisiltä.
Jos jokin pipi sattui tai jos piti tehdä jotain, kaivaa puukolla tai jotain mikä satutti, niin sanottiin vaan: Katso kirkkoon päin.
paras lääke moniin "päänsisäisiin" vammoihin.., joskus tosin tarvitaan ulkopuolista apuakin.
- vai parantaako
mitä enemmän ikää tulee, päänsisäisiä vammoja tulee aina vaan vähemmän. Jos niitä seitenkymppisenä tulis niin paljon kun nuorempana, aikaa parantua olis kovin vähän.
Sekin olis iso asia, että parantumattomat veis mukanaan hautaan, eikä siirtäisi seuraavalle sukupolvelle.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5211640- 641186
- 62881
- 62874
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18857- 79785
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101776- 30707
- 63705
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49701