Jäin äitiyslomalle lokakuun puolivälissä 2007, jota ennen olin sairauslomalla 2.5 kk, nyt olen palannut töihin ja ihmettelin, etten ollu saanut palkankorotusta.Aloitin nykyisessä työpaikassani 3/06 ja palkkani on noussut kerran, muistaakseni 5/06. Olenko oikeutettu korotuksiin, joita mielestäni on tullut kaksi tämän saamani korotuksen jälkeen? Minulla ei ole taulukkopalkka, vaan sovittu kk palkka, joka parempi, kuin taulukkopalkka.
PALKANKOROTUS ÄITIYSLOMALLA
8
5099
Vastaukset
- palkanlaskija
Mikä ala?
Ettei vaan mainita, että muistaakseni.
Mikäli korotuksia on tullut, kuuluvat ne myös sinun palkkaasi. Se vain on ehkä unohtunut. - toinen palkanlaskija
Ilmeisesti sinulla on sopimuspalkka johon ei yleensä maksetakaan mitään yleiskorotuksia...
- nyt jauha
No tottakai palkka nousee saman prosenttimäärän kuin muillakin oli palkka mikä tahansa.
- palkalaskija
Kyllä sopimuspalkkaisetkin saavat yleiskorotuksen. Parhaiten asia selviää, kun kysyt palkanlaskijaltasi onko käynyt unohdus, vai onko siihen joku muu syy.
- toinen palkanlaskija
Onhan näissä toki joskus poikkeuksia, kunta-alalla ainakin näin
- yksityissektorilla
toinen palkanlaskija kirjoitti:
Onhan näissä toki joskus poikkeuksia, kunta-alalla ainakin näin
Kun yksityissektorilla tulee yleiskorotus, pääsääntöisesti se koskee kaikkia.
Esim. kaupan ala;
paljon portaikkoja, joihin kerrotaan korotukset. Sitten siellä aina mainitaan erikseen ns. henkilökohtaiset palkat ja niihin tuleva prosenttikorotus. Yleiskorotus kaupan alalla on aina tullut kaikille. - tietoisuuteen:
yksityissektorilla kirjoitti:
Kun yksityissektorilla tulee yleiskorotus, pääsääntöisesti se koskee kaikkia.
Esim. kaupan ala;
paljon portaikkoja, joihin kerrotaan korotukset. Sitten siellä aina mainitaan erikseen ns. henkilökohtaiset palkat ja niihin tuleva prosenttikorotus. Yleiskorotus kaupan alalla on aina tullut kaikille.Yleiskorotus tulee nimensä mukaan kaikille, taulukkopalkkakorotus hieman yksinkertaistaen vain taulukkopalkalla oleville.
- toinen palkanlaskija
tietoisuuteen: kirjoitti:
Yleiskorotus tulee nimensä mukaan kaikille, taulukkopalkkakorotus hieman yksinkertaistaen vain taulukkopalkalla oleville.
Voin kymmenen vuoden kokemuksella sanoa kunta-alalta palkkasihteerinä, että yleiskorotus ei välttämättä kaikkia koske (eli muutamaa harvaa), esim. vaikka kaupunginjohtajat, projektityöntekijät yms., eivät yleiskorotuksia saa. Yksityisestä en osaa sanoa, eli puhun nyt vain kunta-alasta, ja voihan olla että eri kunnissakin on hieman erilaiset systeemit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984