Työpaikan menetyskö?

Lomautettu

Sain juuri tiedon, että minut lomautetaan osa-aikaisesti toistaiseksi. Osa työtehtävistäni siirretään muille henkilöille, jotka jo tällä hetkellä tekevät ylitöitä. Nyt mietin, että onko vaarana, että joku päivä siirretään vielä tämä jäljelle jäävä yksi toimialue muualle.

Jos näin käy, minullahan ei ole enää työtehtäviä. Voidaanko minut irtisanoa, vaikka työtehtäväni on siirretty toiselle lomautuksen vuoksi. Tämä toinen on tullut taloon minun jälkeen ja olen työsuhteen alussa hoitanut juuri samoja työtehtäviä, mitä hänen päätyöhönsä tällä hetkellä kuuluu.

Itseasiassa talossa on 3 henkilöä, jotka on palkattu jälkeeni ja pystyisin heidän työnsä hoitamaan, mutta onko sillä merkitystä?

2

1069

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tunne

...Sain juuri tiedon, että minut lomautetaan osa-aikaisesti toistaiseksi....

Ei laki tunne tuollaista termiä, kuin osa-aikaisesti lomautettu. Sinut on joko lomautettu toistaiseksi tai määräaikaisesti.

Ja sinut voidaan irtisanoa tuotannollisista tai taloudellisista syistä, jos et ole määräaikaisella sopimuksella, etkä toimi kenenkään sijaisena.
      Ja sillä ei ole mitään merkitystä, ketkä on tulleet milloinkin firmaan töihin. Työnantaja voi teettää työt kenellä tahansa haluaa. Ei ole olemassa semmoista lakia, että viimeiksi tulleet irtisanotaan ensin.

• gdsdfkglsdfkl

Pitäisi olla itsestään selvää ettei ylitöidä tehdä, jos toisia lomautetaan! Ainakaan minulle ei maistu leipä, joka on ostettu palkalla joka kuuluisi toiselle. Sikälikin käsittämätöntä teettää kalliilla ylitöitä, jos voisi teettää työt normaalipäivän aikana normaali taksoilla.

Talossaoloajalla on harvoin sitovaa merkitystä, joissa työehtosopimuksissa voi kuitenkin olla mainintoja irtisanomisjärjestyksestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4408
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3251
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2524
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      52
      2485
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      109
      2207
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1893
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      23
      1652
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1616
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      161
      1494
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1265
    Aihe