Löi päätä asfalttiin

4 kk ehdollista

18-vuotias mies sai tappelussa päävammoja, jotka johtivat kuolemaan. Todistajan mukaan uhrin päätä oli lyöty asfalttiin tappelun aikana.

Käräjäoikeus katsoi 20-vuotiaan miehen olleen aktiivisesti mukana kuolemaan johtaneessa tappelussa ja tuomitsi hänet kuolemantuottamuksesta.

Tampereen käräjäoikeus tuomitsi keskiviikkona antamassaan kansliatuomiossa 20-vuotiaan neljäksi kuukaudeksi ehdolliseen vankeuteen.

Eikö pään hakkaaminen asfalttiin siten että toinen kuolee ole sen suurempi rikos kuin esim. "Avokämmenlyönti aikuiselta aikuiselle, 4 kk ehdollista." tai "Rattijuopomuksesta 4,5 kk ehdollista"?

http://www.iltalehti.fi/tampere/200812108749840_te.shtml

4

721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se kai se on se syy....Kyllä sitä tilaa voisi vankiloihin tehdä taluttamalla toivottomin aines penkan reunalle....Eihän ihmisoikeuksistä kukaan silloinkaan ole puhumassa, kun henkirikoksia tehdään.

      • Joskus asiaa ihmetellyt

        Tuomiot ihan kuin mutu- tai millä päällä tuomari on tuomioita. Joskus niinkuin tuossa aloitus viestissä, ei saa hengenmenosta kuin ehdollista. Tapon yrityksestä jo sen sijaan voi saada 4 - 5 v vankeutta. Vaikka "yritys" on tapahtunut kahden osapuolen tappelussa. Ja varsinkin jos mukana on ollut suomalaiskansallinen puukko. Linkkarikin riittää tuomioon. Ja "hyvä" asianajaja.


    • Oikeustaju hukassa

      Juu, eikös se näin ole tosiaan menny jo vuosikymmmenet.. Jos tapat/raiskaat jonkun pääset ehdollisella ja jos ryöstät kultasepän/jalokiviliikkeen saat 20 vuotta. Ne on nääs kivet arvokkaampia kun ihmishenki...

      Vai mites niille Raivo Roosnalle ja Alex Lepajoelle kävi... Sillon joskus...

      Tuli muuten ohjelma toisesta viime vuoden puolella. Oli jostain "ansainnu" rahaa ja oli kova bisnesmies. Toimittajan kysyessä, että minnes sen ryöstösaaliin sillon piitotit (kun sitä ei koskaan löydetty) niin äijä vastasi, että muistakko itte mitä teit -85 kesällä...

      Niin, kukapa sitä monen sadantuhannen ryöstösaaliin piilotuspaikkaa muistaisi... ;)

    • Mies.

      ..se tuomioperuste lievästä raiskauksesta.
      Lievän ja törkeän pahoinpitelyn eron vielä ymmärrän...
      Miten voi lievästi raiskata?

      Toinen on jokamiehen oikeus rikollisen kiinniotossa omaisuuttaan varjellessaan.
      Joku yrittäjä tapaa murtomiehen liikkessään, ja nappaa sen kiinni kun ei vapaaehtoisesti antaudu, niin saa itse tuomion ryökäleen nirhautumista ja henkisistä kärsimyksistä.
      Jenkkilässä vastaavassa tilanteessa yrittäjä voi ampua ryökälleelle kuulan kalloon, eikä mitään seuraamuksia.

      Ja mitä pelleilyä ovat ne oikeisistuimien jakelemat muhevat korvauspäätökset, vaikka hyvin tietävät, että työtön kriminaali ei maksa senttiäkään, ja uhrin viimeinen oljenkorsi, valtiokonttori ei maksa koskaan yli oman maksimirajansa, liekö nykyään 3-4000 euroa?
      Siis korvauspäätöksiä, jotka eivät ikinä toteudu.

      Tuttava ajeli 2,6 promillen kännissä ja kärähti.
      Palkkasi kalliin paskanpuhuja-advokaatin, ja kortti tuli käräjiltä heti näppiin, 2 kuukauden ajokiellon jälkeen. Syyttäjä halusi vuoden.
      Persaukinen ilman advokaattia olisi sen vuoden saanut. Eli varakkaammille lievemmät tuomiot.

      Oikeuskäytännöissään ihmeellinen banaanitasavalta tämä Suomi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe