Naiset ei ota töihin

Outo ongelma...

Olen nuori mies, ja minua ovat naiset sanoneen komeaksi, söpöksi, ihanaksi jne, siis ihan kasvotusten. Mutta aina kun menen hakemaan duunia ja haastattelijana on nainen, en koskaan saa paikkaa. Ja tässä isässä kun joutuu tekemään pätkätöitä, duunia saa hakea kohtalaisen usein. Nykyään en edes hae työpaikkaa, jos ilmoituksen on jättänyt nainen. Se on ikävää, koska moneen hyvään paikkaan ei viisti hakea.

Haastettelutilanteissa ne naiset ovat sitten varautuneita, epäluuloisia, pisteliäitä jne. Todella outoa. Ovat jotenkin sen oloisia, että eivät usko, että minusta on mihinkään.

Kuitenkin joka työpaikassa, missä olen ollut, olen saanut kehuja hyvänä ja taitavana työntekijänä ja kun mies on haastattelijana, saan aina paikan. Aina. Mitä vikaa minussa siis on naisten silmissä?

22

1590

Vastaukset 22

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työtön?

Olet työhönottajanaisen silmissä juopponarkkariluuseri. Lisäksi nainen peilaa kaikkia elämänsä epäonnistumisia sinun kauttasi.

Jos vielä erehdyt sanomaan olevasi parisuhteessa, huh huh. Ei mitään toivoa.

• .................

mutta en käytä päihteitä ollenkaan. Mutta luusereita meistä nuorista miehistä on suurin osa tässä elämänvaiheessa.
        Kyllä ne naiset on rasittavia joskus kun ne ei voi ottaa asioista käytännöllisemmin. Eräskin epäili, että jaksanko tehdä raskasta duunia, vaikka olen punttisalia harrastava isokokoinen mies. Sen jälkeen meniin todella liikkuvaan ja raskaaseen duuniin, eikä jaksamisen suhteen ollut ongelmia.

• työpaikkaa

Jospa vika onkin siinä, että esiintymisestäsi ja työhistoriastasi voisi päätellä, että et pysy työpaikoissa vaan vaihdat taas, kun olet homman oppinut. Joku voi miettiä, kannattaako sellaista pestata ollenkaan kun muitakin on saatavana.

• vuodessa...

Onhan niitä muitakin, mutta tulee kumma fiilis kun näkee duunipaikan pihalla kaikenlaisia narkkareita, maahanmuuttajia ja muita erilaisen oloisia ihmisiä, mutta sitten normaali suomalainen mies ei vaan saa hanttihommaa, jos on nainen haastattelijana.

• ,,,

ihme stereotyyppistä ajattelua. Jos joku aikaisemmin on syystä tai toisesta lähtenyt kyseisestä hommasta vain sen takia, että työ on tylsää ei se tarkoita, että kaikki työntekijät ajattelisivat samalla tavalla. Ja sitten kun ajatellaan näin, että kun osaava henkilö on tarjolla, mutta ei kannata pestata koska mukamas lähtee toisiin hommiin palkataan se luuseri, joka ei todellakaan osaa yhtikäs mitään mistään asiasta...

• ...
        vuodessa... kirjoitti:

Onhan niitä muitakin, mutta tulee kumma fiilis kun näkee duunipaikan pihalla kaikenlaisia narkkareita, maahanmuuttajia ja muita erilaisen oloisia ihmisiä, mutta sitten normaali suomalainen mies ei vaan saa hanttihommaa, jos on nainen haastattelijana.

Maahanmuttajia pestataan, koska heillä ei ole muita mahdollisuuksia ylentyö kyseisestä hommasta tai lähteä pois tms ja heillä voi teettää kaikki likaisimmat hommat ja palkoissa sun muissa voidaan viilta linssiin. Ehkä oletkin onnenpekka kun olen säästynyt huijauksilta:)

• .......
        ... kirjoitti:

Maahanmuttajia pestataan, koska heillä ei ole muita mahdollisuuksia ylentyö kyseisestä hommasta tai lähteä pois tms ja heillä voi teettää kaikki likaisimmat hommat ja palkoissa sun muissa voidaan viilta linssiin. Ehkä oletkin onnenpekka kun olen säästynyt huijauksilta:)

Ne laskevat, että kannattaa ottaa sellaisia, jotka eivät taatusti tajua omaa etuaan missään asiassa ja saavat olla kiitollisia, että edes duunia saavat.

• Naiset pätkätyöllistäjiä

minuakaan eivät naiset kovin mielellään palkkaa, ainakaan pitemmäksi ajaksi. Pari kertaa on minulle tarjottu vakinaista työpaikkaa, ja ... tarjoajat ovat olleet miehiä. Mistä johtuu? Naiset tarjoavat vain pätkiä. Älytöntä tuijottaa työhistorian pätkiä kun itse ei ole niitä pyytänyt. Kurja sattumus, kun olisin saanut vakkaritöitä mutta en tunne olevani kirjanpitoihminen. Olen perfektionisti ja pelkoni on ollut etten olisi tarpeeksi hyvä näissä kirjanpitohommissa. Kummallista ettei saa tehdä sellaisia töitä jotka kiinnostavat ja joissa tuntee olevansa hyvä.Mielestäni se on yksi tärkeimmistä asioista töidenkannalta, että tuntee onnistuvansa siinä.
        Terveydenhuoltoalan toimistopaikat ovat kiinnostaneet mutta sieltä on saanut pelkkää pätkäp***aa:(

• Anonyymi00019

naimalla töihin puhutut mikään ei suju nyt ne on puhutta psykiatrian kautta kuluttaja nevonmta sivuille

• Anonyymi00020
        ... kirjoitti:

onko jehova ruutikainen ulkona sätkällä kärsämäki livenä

• Anonyymi00021
        vuodessa... kirjoitti:

TAAS UUSI REKLAAMTIO TURHAT NAIMALLA TÖIHIN NAISET ÄÄNESSÄ KULUTTAJA ÄÄNI NAUHAT TYHJÄT SIVUT

• Entinen nuori mies

Ei mitään asiaa töihin, jos haastattelijana nainen. Outoa todella ja ennen kaikkea syrjintää.

Olen nykyään akateemisessa ammatissa.

• .....

hyvän näköisiä miehiä kohtaan, niinhän sanotaan.

Joskus olen naisilta kysynyt asiaa, niin ne sanovat, että hyvän näköinen mies jotenkin pelottaa niitä. Heti kun sellainen tulee näkökenttään, naisen täytyy ruveta miettimään, että onko meikit hyvin ja muukin olemus sellainen, että sitä voi miehelle näyttää. Minusta se on vähän tarpeettoman suurta neuroottisuutta.

Kerran menin yhteen haastatteluun, jossa haastattelijana oli ruma nainen. Heti kun näin naisen naaman, jotenkin vain tajusin, että en taatusti saa paikkaa. Ja niinhän siinä kävi. Se haastattelija teki koko ajan aivan ihmeellisiä kysymyksiä ja käyttäytyi todella oudosti koko ajan. Jokin neuroosi-vaihde meni ilmeisesti päälle.

Minulla ei ole mitään kaunoja naisia kohtaan, en ole ylimielinen, enkä muutenkaan epämiellyttävä käytökseltä. Mutta silti muissakin asioissa naiset, tutut ja tuntemattomat suhtautuvat jotenkin epäilevästi ja nyreästi. Muistan koulussa kun olin niitä parhaita oppilaita ja monissa aineissa ihan se paras, niin ei se tuttuihin naisiin oikein uponnut kun he halusivat koulumenestyksestä tietää. Miesten kanssa oli ihan eri juttu, ne jaksoivat iloita iloitsevan kanssa. Naisilla sen sijaan oli naama rusinalla aina ja heillä oli taipumusta aina vähätellä jotekin koulumenestystäni. Eivät toki kaikki, mutta aika iso osa. Suomalainen nainen on todella outo olento. Tietynlainen mies ei sitä pysty miellyttämään, vaikka päällään seisoisi.

Mulla on ÄO:ksi mitattu 131, eli taidan minäkin vaan suunnata jollekin akateemiselle alalle.

• miehillä tätä ongelmaa
        ..... kirjoitti:

hyvän näköisiä miehiä kohtaan, niinhän sanotaan.

Joskus olen naisilta kysynyt asiaa, niin ne sanovat, että hyvän näköinen mies jotenkin pelottaa niitä. Heti kun sellainen tulee näkökenttään, naisen täytyy ruveta miettimään, että onko meikit hyvin ja muukin olemus sellainen, että sitä voi miehelle näyttää. Minusta se on vähän tarpeettoman suurta neuroottisuutta.

Kerran menin yhteen haastatteluun, jossa haastattelijana oli ruma nainen. Heti kun näin naisen naaman, jotenkin vain tajusin, että en taatusti saa paikkaa. Ja niinhän siinä kävi. Se haastattelija teki koko ajan aivan ihmeellisiä kysymyksiä ja käyttäytyi todella oudosti koko ajan. Jokin neuroosi-vaihde meni ilmeisesti päälle.

Minulla ei ole mitään kaunoja naisia kohtaan, en ole ylimielinen, enkä muutenkaan epämiellyttävä käytökseltä. Mutta silti muissakin asioissa naiset, tutut ja tuntemattomat suhtautuvat jotenkin epäilevästi ja nyreästi. Muistan koulussa kun olin niitä parhaita oppilaita ja monissa aineissa ihan se paras, niin ei se tuttuihin naisiin oikein uponnut kun he halusivat koulumenestyksestä tietää. Miesten kanssa oli ihan eri juttu, ne jaksoivat iloita iloitsevan kanssa. Naisilla sen sijaan oli naama rusinalla aina ja heillä oli taipumusta aina vähätellä jotekin koulumenestystäni. Eivät toki kaikki, mutta aika iso osa. Suomalainen nainen on todella outo olento. Tietynlainen mies ei sitä pysty miellyttämään, vaikka päällään seisoisi.

Mulla on ÄO:ksi mitattu 131, eli taidan minäkin vaan suunnata jollekin akateemiselle alalle.

Miten luulette näiden samantyyppisten naisten kanssa käyvän, jos hyvännäköinen ja osaava nainen hakee näiltä työpaikkaa?

• perää...
        miehillä tätä ongelmaa kirjoitti:

Miten luulette näiden samantyyppisten naisten kanssa käyvän, jos hyvännäköinen ja osaava nainen hakee näiltä työpaikkaa?

Eipä ole muuten tielleni tullut vielä hyvän näköistä naistyöhönottajaa, mutta siinä on jokin muukin juttu kuin se ulkonäkö-juttu ainoastaan. Se liittyy jotenkin siihen, että tietynlaisen miehet ehkä koetaan epäluotettavina. Kyllähän ihminen tilaisuuden tullen rokottaa sellaisia ihmisiä, joiden viiteryhmän taholta on kokenut vääryyksiä jne.

• tietynlaiset
        perää... kirjoitti:

Eipä ole muuten tielleni tullut vielä hyvän näköistä naistyöhönottajaa, mutta siinä on jokin muukin juttu kuin se ulkonäkö-juttu ainoastaan. Se liittyy jotenkin siihen, että tietynlaisen miehet ehkä koetaan epäluotettavina. Kyllähän ihminen tilaisuuden tullen rokottaa sellaisia ihmisiä, joiden viiteryhmän taholta on kokenut vääryyksiä jne.

naiset koetaan epäluotettavina. Nainen suhtautuu lähes aina epäsolidaarisesti, jos toinen nainen on kauniimpi kuin itse tai osaa muuten olla edustavampi. Varsinkin jos arvioimassa on keski-ikäinen nainen. Se on nuorta naista kohtaan työyhteisössä vallan kamala otus!

Puolustusreflekseistä on kyse. Samasta kuin että naiset luulee, että nuorempi ja kauniimpi on iskemässä heiltä aviomiestä (vaikka ukkomiehet ei vois vähempää jne.) työpaikoilla, illallisella jne.

Se ettet ole tavannut hyvännäköistä naistyönottajaa varmaan kertoo tämän teoriani todeksi. Jos ottamassa on ollut naisia, eivät he ota töihin - eli tulevaisuuden rekrytoijiksi - hyvännäköisiä naisia. Lisäksi suomalaisessa työelämässä ei pärjää tai ole uskottava, jos on hyvännäköinen.

Toisaalta, tapaustasi tuntematta, ajattelisin kuitenkin, että sinun kohdallasi on ollut kyse vain sattumasta. Ne kuuluisat kemiat eivät ole kohdanneet tai työnantajilla on ollut salaperäisiä kriteerejään ja motiivejaan, jotka eivät aina haastattelutilanteessa aukene eikä niitä edes kerrota (vallanhalut nimityksissä jne.). Siksi en alkaisi sinuna stereotypisoimaan itseäsi.

• paitsi että

olen itse nainen. En ole hyvännäköinen (oikeasti, mutten varmaan pahimmasta päästäkään), joten kyse ei liene siitä. Mutta naiset haastattelun aikana ei kestä sitä, jos tietää joitakin asioista enemmän tai omaa hyvät todistukset saati sitten että olisi työntekijänä hyvä ammatillinen itsetunto. En toimi/käyttäydy ylimielisesti, kumma kyllä työpaikat saan silloin kun miehet rekrytoi (siinäkään ei kyse ole ulkonäöstä). Naiset kai haluaa työntekijöisi sellaisia ylenmääräisesti mukautuvia tyyppejä tai ainakin sellaisia, jotka eivät voisi olla millään tasolla "pätevämpiä" kuin he itse.

• on sitten

sama ongelma täälläkin. Haastatteluissa en koskaan pääse töihin, jos nainen haastattelee. (Lisäksi kun naisten haastateltavaksi naisena menee, on oltava tosi tarkkana ulkonäön kanssa = en ole ihan vakuuttunut, että huulipuna on hyvä juttu.) Jos miehet haastattelevat, pääsen töihin. Naisten itsetunto ei kestä haastattelussa eikä työelämässä sitä, jos toinen nainen tietää asioista enemmän kuin he - mikä on aivan älytöntä, sillä jokainenhan ei voi olla erityisasiantuntija joka alalla eikä tietää kaikesta kaikkea.

Naiset ovat kyllä mielestäni älykkäitä joka tapauksessa, joten se tästä tekeekin niin kinkkisen. Näkevät selvästi, kenestä on kilpailijaksi...

• pitkätummanuorimies

Samankaltaista trendiä olen itsekin havainnut. Koulumenestykseni oli lukiossa loistavaa ja tällä hetkellä haen väliaikaista duunia ennen ensi kevään pääsykoerumbaa. Kesätöissä olen ollut aikaisemmin vain raksalla...

Kaikki naishaastattelijat(3) joihin olen törmännyt ovat tehneet työhaastattelusta aika kummallisia farsseja. He ovat mm. kysyneet samoja kysymyksiä hieman eri sanoin useaan kertaan saaden samoja vastauksia hieman eri sanoin. Vähempikin sekoilu saa nuoren työhakijan hermostumaan ja käyttäytymään epävarmasti.

Välillä taas on tullut semmoinen olo että tekisi mieli sanoa haastattelijalle suoraan "Mitä v*ttua tällä on tekemistä kaupan kassalla työskentelemisen kanssa?" tai muuta sopimatonta kun haastattelija pyrkii tarkentamaan näkemystäni siitä millaisessa roolissa toimin yleensä tiimityöskentelyssä, vaikka kokemukseni rajoittuu kouluprojekteihin. Olen luonteeltani johtajatyyppi, minkä naiset ehkä näkevät uhkana. Sitä en ymmärrä kenen etu on pitää nuori innokas työntekijä varikolla eikä antaa mahdollisuutta osoittaa kykyjään.

Noh, ehkä muut hakijat ovat vain olleet parempia. Haluaisin silti mahdollisuuden asialliseen työhaastatteluun.

• Nainen........................

Olen 3-kymppinen nainen, ja mulla on sama ongelma. En tiedä mikä mättää. Mieshaastattelijoitten kanssa homma sujuu aina paremmin. Siviilielämässä mulla on sekä nais- että miespuolisia kavereita, eli ei ole kyse siitäkään, etten muuten tulisi toisten naisten kanssa toimeen.

• Mies 34v

Kaikki työpaikkani olen saanut miehiltä. Työskentelen alalla jossa on paljon naisia joten useisiin naishaasttattelijoihin on tullut törmättyä. Kummallista lienee, että vaimoni sanoi samaa luettuaan näitä kommentteja. Miehet ovat ottaneet töihin, naiset eivät.

Olisikohan jollain tutkijalla sauma selvittää asiaa vähän syvällisemmin?

• Anonyymi00022

Itselläkin on tullut tämmöinen vaikutelma nais haastattelijoista. Asia mikä vaivaa on se että naiset kyselevät minulta asioita sillä tavalla kuin olisin joku lapsi ja pitää selitellä ja perustella ihan ilmiselvät asiatkin haastattelussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pyhäjärvi syvällä kusessa

Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha
      Pyhäjärvi
      138
      1540
    2. Oivallus

Mitä olet oivaltanut viimeksi?
      Ikävä
      148
      1081
    3. Miten voi sinun

tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät
      Ikävä
      69
      946
    4. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      287
      798
    5. 68
      743
    6. PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE

...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.
      Pyhäjärvi
      56
      723
    7. Rakastan sinua mies

Siksi haluankin vain sinun kanssa sitä.
      Ikävä
      37
      629
    8. Ernest Lawson rehellisenä vaikeasta TTK-tilanteesta: "Vain harvan ja valitun henkilön tiedossa"

Tanssii Tähtien Kanssa tulee syksyn iloksi ja tiedossa on suosikkisarjan 19. kausi. Tulevalla kaudella nähdään iso uudi
      Tanssii tähtien kanssa
      7
      591
    9. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      60
      577
    10. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      33
      571
    Aihe