Mustia listoja?

...

Yhdessä aiemmassa keskustelussa joku kertoi, että on olemassa vuokrafirmojen yhteisiä CV-pankkeja. Aikalailla outoa, että sellaisia on. Kerran sain potkut yhdestä vuokrafirmasta (työ oli erittäin epämääräistä ja raskasta ja lähden kävelemään duunipaikasta) vähän ikävällä tavalla ja sen jälkeen ei ole ovet avautuneet vuokrafirman kautta. Onkohan jossain jokin musta lista, josta katsotaan, voiko tekijää ottaa duuniin? Toimiiko CV-pankki sellaisena?
Olisi kiva tietää, ettei tarvitse aikaa hukata moisen asian kanssa. Ja jos sellainen on olemassa, minä haastan kaikki vuokrafirmat oikeuteen. :D

15

1970

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on

      Mm. Nokia lähettää mustia listoja vuokrafirmoille. Kun on listalla, niin ei pääse vuokrafirman kauttaa enää muuallekaan. Olen siis ollut rekrytoijana vuokrafirmassa...

      • sen, miksi

        paikat ei avaudu. Mitäköhän ihmettä sitä pitäisi tehdä, kun nuo paskaduunit on nykyään melkein kaikki vuokrafirmojen hallussa? Kyllä tämä maa on outo...


    • ...

      Voi olla hyvinkin mahdollista ja tuo on myös mahdollista sikäli, että monessa eri vuokrafirmassa työskentelevät tuntevat toisensa (siis esim. rekrytoijat) ja näin sana leviää, tosin laitontahan se on. Myös harrastetaan sellaista, että soitetaan työntekijän entisiin työpaikkoihin ilman työntekijän suostumusta ja laitonta myös tämäkin...

      • kysytty entisten

        duunipaikkojen numeroa ihan suoraan ja kyseessä oli arvostettu firma, tosin yksityinen. Eräässä paikassa halusivat soittaa myös sinne, missä suoritin asevelvollisuuteni ja kyseessä on arvostettu ja iso firma. Ei niillä nuo lakipykälät aina ole hallussa.


      • vielä oikein ikävällä

        tavalla, eli vuokrafirman pomo menetti puhelimessa hermonsa aika kunnolla, eli jos jotain listoja on esimerkiksi pahimmista tapauksista, niin minä kyllä keikun aika varmasti siellä listan yläpäässä, se on ihan varma.


      • soitetaan
        vielä oikein ikävällä kirjoitti:

        tavalla, eli vuokrafirman pomo menetti puhelimessa hermonsa aika kunnolla, eli jos jotain listoja on esimerkiksi pahimmista tapauksista, niin minä kyllä keikun aika varmasti siellä listan yläpäässä, se on ihan varma.

        edellisiin työpaikkoihin. en halua omille kirjoille mitään tyhjänpäivästä suunsoittajaa tai lusmuilijaa. eli tuskin pääset enää mihinkään töihin edes ilman vuokrafirmaa..maineesi on mennyttä työmarkkinoilla.


      • ...
        soitetaan kirjoitti:

        edellisiin työpaikkoihin. en halua omille kirjoille mitään tyhjänpäivästä suunsoittajaa tai lusmuilijaa. eli tuskin pääset enää mihinkään töihin edes ilman vuokrafirmaa..maineesi on mennyttä työmarkkinoilla.

        Ei työnantaja saa soittaa edellisiin työpaikkoihin, jos työnhakija ei ole antanut lupaa. Sitä varten on erikseen suosittelijat olemassa.

        Sipäpaitsi kuka tahansa kateellinen/ilkeä henkilö voi puhua ihan mitä tahansa pahaa. Eli toisin sanoen jos olet menestynyt, kaunis/komea, lahjakas, niin se herättää kateutta muissa ihmisisissä, jotka sitten puhuvat pahaa selen takana.


      • jälkeen duunissa
        soitetaan kirjoitti:

        edellisiin työpaikkoihin. en halua omille kirjoille mitään tyhjänpäivästä suunsoittajaa tai lusmuilijaa. eli tuskin pääset enää mihinkään töihin edes ilman vuokrafirmaa..maineesi on mennyttä työmarkkinoilla.

        ja erinomaisia lausuntoja olen saanut työtodistuksiin. Minä en olekaan mikään lusmu vaan duunia painetaan niska limassa, vapaa-ajalla ollaan sitten miten halutaan. Minä lähdin siitä duunista sen takia, että se duuni oli sieltä, minne ei aurinko paista. Sellaisiakin duuneja on, kai sinä sen tiedät?


    • lähes yleinen maan tapa.

      Nykyaikana kun työnantajat eivät enää osaa itse erottaa onko työmies kelvollinen vai ei niin he hakevat juorut joltain toiselta jotain toista kautta.

      Surkeaksi on mennyt tämä asia ja huonompaan suuntaan ollaan menossa.

      • Viisi pistettä

        Ei tunnu kenellekään juolahtavan mieleen, että työntantaja tai vuokrafirman työläinen voi olla persoonallisuushäiriöinen, ja tuhota tahallaan työntekijän mahdollisuuksia ?? Eihän ne nyt mitään jumalia ole.


      • Juusonene
        Viisi pistettä kirjoitti:

        Ei tunnu kenellekään juolahtavan mieleen, että työntantaja tai vuokrafirman työläinen voi olla persoonallisuushäiriöinen, ja tuhota tahallaan työntekijän mahdollisuuksia ?? Eihän ne nyt mitään jumalia ole.

        Oikeassa olet. Jos on leima otsassa esimerkiksi
        kalpeana naama turvonneena töihin tulevan esimiehen vinoilun takia niin tämä kyllä osaa levittää viestiään omissa piireissään jotka suomessa ovat pienet.


      • .........
        Juusonene kirjoitti:

        Oikeassa olet. Jos on leima otsassa esimerkiksi
        kalpeana naama turvonneena töihin tulevan esimiehen vinoilun takia niin tämä kyllä osaa levittää viestiään omissa piireissään jotka suomessa ovat pienet.

        Oon ihmetellykki tuota että miten ees niitä paskaisimpia töitä ei oo tippunu vaikka oon lukemattomissa haastatteluissa käyny noille eri vuokrafirmoille.Sain pari vuotta sitten yhden työpaikan,jonka hoidin kunnolla mutta koska perehdytys oli todella puutteellinen eikä työpaikan muilla työntekijöillä ollut mitään käsitystä siitä mitä tehtävääni oikeasti kuului sain valituksia enkä jatkanut työpaikassa sen kuukauden jälkeen.
        Voihan se töiden saamattomuus johtua muistakin asioista.Kun oon sellanen kalpeanaamainen ihan luonnostani : ).Selvä narkkari,siis.


    • Anonyymi

      Hei. Olen kokenut aivan samaa. Mitäs jos viedään yhdessä asiaa eteenpäin. Olen samaa mieltä kaikki vuokrafirmat on perseestä.

      • Anonyymi

        Laitoin baronaan profiilin. Pitää ottaa se sieltä pois. En halua, että tietojani levitellään ympäriinsä. Haluan laittaa suoraan firmaan hakemuksen tai en ollenkaan.


    • Anonyymi

      Paskassa työpaikassa kun kerran käyt kääntymässä niin mihinkään työpaikkaan ei halua tämän jälkeeen enää koskaan mennä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      90
      6346
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2594
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2150
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe