elämäni ensimmäinen ero..

outo fiilis..

erosin avomieheni kanssa n. 3kk sitten. Ostin oman asunnon ja nyt jo jokusen aikaa asunut yksin. En ole päässyt kunnolla uuteen elämääni kiinni, en osaa, en osaa olla sinkkuna.

ollaan edelleen kavereita ja nähdään viikottain. Kun muutin ja olin ehkä sen viikon asunut yksin, iski niin kova ikävä että olipa sitten pakko sanoa että tahtoisin yrittää uudelleen jne enkä suoraan sanottuna uskonut että hän ei enää haluaisi, mutta niinpä exäni sitten sanoi ettei usko meihin enää eikä halua yrittää uudelleen.

En voinut uskoa sitä, minä olin se joka halusi erota kun tuntui ettei meidän suhteella voi olla enää mitään tulevaisuutta esim. sen takia ettei tehty viimeisten kolmen vuoden aikana yhdessä mitään.

Ja sitten kun suhde onkin lopullisesti ohi nyt, en osaa kuvitella elämääni ilman sitä miestä. Jostain syystä, kaikesta huolimatta haluan olla juuri sen ihmisen kanssa. Joka kerta kun nähdään, hän näyttääkin varmaan silmissäni paremmalta kuin ennen ja on liian vaikeaa kamppailla itsensä kanssa kun ei saa koskea tai puhua mitään "sellaista", pitäisi vaan olla kavereita. Se on kyllä onnistunut ihan suht hyvin.

En silti oikein osaa olla edes kavereita, rakastan häntä liikaa jonain ihan muuna kuin kaverina.

Mutta kysyisinkin nyt teiltä, että mitä exä voisi sillä tarkoittaa, kun oltiin juuri erottu ja luulin etten pysty mitenkään olemaan vaan kavereita kun se näkeminen joka kerta tuntui liian ahdistavalta ja sanoin sitten että haluan hänen kanssaan jotain, eli tavallaan oltaisiin yhdessä tai jotakin, tai sitten en halua enää yhtään mitään eli en halua enää nähdä ja hän sanoi että haluaa jotakin vielä mutta ajatteli ettei minun mielestä ole soveliasta enää. Ja myöhemmin sitten väitti että tarkoitti että haluaa olla vaan kavereita.

Toisen kerran kysyin rakastaako hän vielä minua, kuulemma rakastaa, seuraavan kerran kun puhuin siitä, ei kuulemma ollut sanonut mitään sellaista.

Seksiä hän on halunnut melkein joka kerta kun ollaan nähty ja viereenkin on halunnut minut kaksi kertaa eli olen mennyt hänen luokseen yöksi. Olen itkenyt tätä eroa hänelle ja hän on vaan lohduttanut ja kerran itkenyt itsekin.

Silti on tehnyt kuitenkin ihan selväksi että turha enää kuvitella että saisin hänet takaisin.

Niin mitä kaikki tuo voi oikein tarkoittaa? En ymmärrä itse ollenkaan.. Ja pahoittelut jos teksti on sekavaa, kaikki asiat mielessä samaan aikaan niin ei osaa kunnolla selittää. Olisi vaan tosi kiva kuulla jonkun ihan ulkopuolisen ihmisen mielipide tähän asiaan..

6

1727

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs nainen

Tuollainen eron alkutilanne on ahdistava. Nähkään vähemmän, vaikka vain soittelisitte. Pakota itsesi etsimään elääsi jotain uutta. Liiku. Käy kävelyllä, hankkiudu ystävien luo jne. Myöhemmin ystävyys on täysin mahdollista varmasti. Ei tarvitse luopua kokonaan hänestä.

Itse erosin 18 vuoden jälkeen. Etsimme yhdessä asuntoa minulle. Hän kävi usein alussa kylässä (ei seksiä). Järjestin niin että tilanteet vähenivät. Ja myöhemmin tilanne normalisoitui, hän on kuin veli minulle. Soitellaan ja nähdään välillä.

Hän on uusissa naimisissa ja minä suhteessa. Olen onnellinen ja niin on hänkin. Puolisommekin ovat tavanneet useita kertoja sukujuhlissa yms.

Jaksamista sinulle! Onko sinulla ketään kenelle voit purkaa sydäntäsi?

• alkup.

Juuri se irti päästäminen on vaikeaa ja ensin piti muutenkin vaan olla näkemättä enää mutta tahdon kuitenkin olla väleissä ja olla sitten edes kavereita koska tuntuisi todella oudolta monen vuoden suhteen jälkeen yhtäkkiä katkaista välit kokonaan. Siinä on vaan se ongelma että joka kerta kun nähdään, kaikki mahdolliset asiat alkaa pyöriä päässä ja on aika vaikeaa olla puhumatta niistä.(jäi aika paljon selvittämättömiä asioita eikä mielestäni kuitenkaan ole enää järkeä puhua niistä exän kanssa).

On ystäviä joille voin puhua mistä vaan, jostain ihmeen syystä olen kuitenkin esittänyt joka kerta kun heitä näen, että kaikki on hyvin enkä mieti exää enää. Joku aika sitten pitkästä aikaa lähdin kavereideni kanssa baariin jne ja ilta meni kuitenkin siihen ettei innostanut juhlia ollenkaan, repesin itkuun joka jatkui tasan siihen asti kunnes tunteja myöhemmin kävin nukkumaan, se oli ehkä ensimmäinen kerta kun kaverini huomasi etten olekaan ok tämän eron kanssa ja pyysi puhumaan asiasta mutta en voi.

Enkä tosiaankaan tiedä miksi, aina kun haluaisin jotain siitä puhua, tulee yhtäkkiä kyllästynyt, väsynyt olo ja tuntuu etten jaksa vatvoa näitä asioita enää, enkä ainakaan ihmisten kanssa jotka eivät siihen liity.

On tässä tietysti ollut ihan hyviäkin päiviä, eikä ole masentanut ollenkaan, sitten taas seuraava päivä onkin asia ihan erikseen.. Välillä tuntuu että nyt alan päästä yli ja kohta taas tuntuu etten halua tehdä yhtään mitään jos en voi olla juuri sen miehen kanssa.

Hyvin suuri ongelma on myös se, että vaikka olisi ihan hyvä päivä ja hyvä mieli, mietin exääni silti koko ajan, siis ihan koko ajan, kun näen muita ihmisiä, mietin häntä koko ajan, oikeastaan ihan sama mitä teen, mietin häntä silti koko ajan.

Tiedän että täytyy päästä irti ja jankutan itselleni vähän väliä että pakko lopettaa ne ajatukset yhteen palaamisesta ja kaikesta sellasesta, en voi ajatella niin koska muuten en pääse eteenpäin. Pitää olla kiitollinen siitä,ettei ero ollut riitaisa ollenkaan ja hänkin haluaa vielä nähdä, kahvitella, jutella jne.

En oikeasti kuvitellut eroamista näin vaikeaksi, varsinkin kun itsekin halusin sitä ja kaipasin omaa rauhaa eli omaa asuntoa, huoh, no, kyllä tästä joskus yli pääsee..

• käynyt läpi

olen käynyt saman läpi ja ihan kuin minun erostani olisi puhuttu,ainut vain,et meillä on lapsia,joka tekee tästä vielä rankempaa,kun on pakko nähä ja sopia ja käyttäytyä aikuismaisesti,vaik tekis mieli vain vollata. Sä elät shokkivaihetta,se kuuluu suruun. Ensin et usko,sitten yrität käydä "kauppaa",sitten iskee viha vaihe,johon monet katkerat lukeutuvat. Vihan jälkeen alkaa irrottautuminen,joka tuntuu masennuksena ja väsymyksenä ja mikään ei kiinnosta..sitä jotkut pakoilevat juomalla tai bilettämällä jatkuvasti,koska eivät uskalla kohdata masennustunnetta ja tämän kaiken läpikäyneenä voit alkaa nähdä ex kaverisi neg.puolet,miksi jätit ja avautua uusille ihmisille. Joillakin kestää muutaman kuukauden tämä ero vaihe,joillakin monta vuotta. Se riippuu milloin hoksaa,missä mennään ja kun ymmärtää itseään,nopeutuu eroprosessi.

• vaikein

Näkee tekstistä, että ero oli elämäsi ensimmäinen ero. Älä murehdi sitä, vaan mene ravintolaan ja anna itsellesi lupa rakastella uuden miehen kanssa osaavissa käsissä, ilman sitoumuksia. Ensimmäinen ero on aina vaikein, sitten niihin tottuu.

• näkee kyllä, että teikäläinen on niihin ainakin tottunut. Mä en kyllä haluis koskaan tottua eroomisiin, en ainakaan niin, että meen vaan baariin hakeen panoseuraa ja kuvittelen olevani murehtimatta.
        Herrajumala, ku tuntuu kylmältä meiningiltä.. :(

• Eräs eronnut
        Plussa-pallero kirjoitti:

näkee kyllä, että teikäläinen on niihin ainakin tottunut. Mä en kyllä haluis koskaan tottua eroomisiin, en ainakaan niin, että meen vaan baariin hakeen panoseuraa ja kuvittelen olevani murehtimatta.
        Herrajumala, ku tuntuu kylmältä meiningiltä.. :(

Olen eronnut kuukausi sitten 4 vuoden suhteesta. Vaikka tuo olikin ensimmäinen pitkä ja vakavin suhteeni, olen eronnut myös aikaisemmin lyhyemmistä suhteista. Jokainen ero on tuntunut vaikealta ja niiden ylipääsemiseen on mennyt aikaa. Nyt erostani on siis reilu kuukausi, ja olen toki baareissa käynyt juhlimassa ja flirttaillut, mutta enempää en ole edes halunnut tehdä. Mua ei kiinnosta vielä muut, kun mietin exää ja meidän yhteistä aikaamme. Jossain vaiheessa exä unohtuu ja pystyn jatkamaan elämääni täysillä eteenpäin, ilman haikailua. Mutta tällä hetkellä ajatukset on vielä edellisessä suhteessa, joten säätäminen uuden tyypin kanssa ei kiinnosta suoraan sanoen yhtään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      370
      2874
    2. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      66
      2314
    3. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      78
      1969
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      73
      1628
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      140
      1552
    6. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      69
      1169
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      1029
    8. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      264
      965
    9. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      10
      956
    10. 39
      831
    Aihe