lehdenjakajalle lahja?

...

Ptäiskö aamuulehden jakajalle antaa jokin pieni joululahja?

20

8292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anna vain

      Jakajat tekevät kovan työn johon ei monella rahkeet riitä. Joululahja asiakkaalta on siis vähintäänkin ansaittu. Jätä vaikka ovenpieleen tervehdyksen kera niin jakaja löytää sen aamulla töiden lomassa :)

      • Nimetön

        Terve!

        Itse olen joskus aikoinaan jakanut hesareita sivutöinä, ja jouluna sai muutaman paketin, kerran pari rahaakin, kyllä tuli todella kiva olo.
        Ei ole muutamaan jouluun lehteä itselleni tullut, joten ei ole ollut asia edes mielessä, mutta nyt taas tulee, ja viestisi innoittamana meinaan laittaa luukulle jakajalle lahjan.

        Mielestäni erittäin kaunista ja toista kunnioittavaa käytöstä, toisen työn kunnioittamista.


      • kyytiin ei mahdu paketteja ...

        Itse hyppään yli aina kaikki paketti yms. -muotoiset lahjat. Jos paketti tönöttää seuraavanakin yönä paikoillaan, se on melkein pakko napata mukaan jotta ei kenenkään mieltä pahoittaisi. Tulkaahan kokeilemaan tätä työtä, niin siitä se ymmärrys aukee että miksi ei paketteja. Ja yksi asia on näin joulun alla se, että lahjassa on todella oltava se "jakajalle"-teksti. Ovien ulkopuolella kun saattaa olla jollekin toiselle tarkoitettu paketti.


      • Matias Mäentakanen
        kyytiin ei mahdu paketteja ... kirjoitti:

        Itse hyppään yli aina kaikki paketti yms. -muotoiset lahjat. Jos paketti tönöttää seuraavanakin yönä paikoillaan, se on melkein pakko napata mukaan jotta ei kenenkään mieltä pahoittaisi. Tulkaahan kokeilemaan tätä työtä, niin siitä se ymmärrys aukee että miksi ei paketteja. Ja yksi asia on näin joulun alla se, että lahjassa on todella oltava se "jakajalle"-teksti. Ovien ulkopuolella kun saattaa olla jollekin toiselle tarkoitettu paketti.

        on että nykyään saa sitten yhtään mitään.Mikä tahansa suklaa levystä kahvipakettiin,käteiseen ym,lämmittää kyllä mieltä ja me fiksut jakajat kiitämme yleensä hienolla kortilla muistamista.Jo 16v uurastanut auts!


      • myös jakaja
        Matias Mäentakanen kirjoitti:

        on että nykyään saa sitten yhtään mitään.Mikä tahansa suklaa levystä kahvipakettiin,käteiseen ym,lämmittää kyllä mieltä ja me fiksut jakajat kiitämme yleensä hienolla kortilla muistamista.Jo 16v uurastanut auts!

        Totta. Aika harvinaista että jakaja saa tilaajalta lahjan mutta eipä tuo ainakaan minulle niin väliä ole. Kiva yllätyshän se tietty on jos lahjan saakin. Kerran olen itse saanut joululahjan ja se oli konvehtirasia joulukortin kera :)


      • Kissankokosilla
        myös jakaja kirjoitti:

        Totta. Aika harvinaista että jakaja saa tilaajalta lahjan mutta eipä tuo ainakaan minulle niin väliä ole. Kiva yllätyshän se tietty on jos lahjan saakin. Kerran olen itse saanut joululahjan ja se oli konvehtirasia joulukortin kera :)

        kirjaimilla kirjoitin "hesarin jakajalle" ja laitoin kii laatikkoon somasti, valoakin on lootala ihan tarpeeks, siellä sen sade ja tuuli sitten raiskas, että jos nyt luet, niin kiitos vaan! En laittanu enää toiste.


      • jakaja
        Kissankokosilla kirjoitti:

        kirjaimilla kirjoitin "hesarin jakajalle" ja laitoin kii laatikkoon somasti, valoakin on lootala ihan tarpeeks, siellä sen sade ja tuuli sitten raiskas, että jos nyt luet, niin kiitos vaan! En laittanu enää toiste.

        Jakajalla on saattanut olla niin tulipalokiire ettei vain hoksannut korttiasi. Kyllä hän muuten sen varmasti olisi ottanut.


      • Jakaja itsekin
        Kissankokosilla kirjoitti:

        kirjaimilla kirjoitin "hesarin jakajalle" ja laitoin kii laatikkoon somasti, valoakin on lootala ihan tarpeeks, siellä sen sade ja tuuli sitten raiskas, että jos nyt luet, niin kiitos vaan! En laittanu enää toiste.

        Varajakajat ei usein ota pakettia koska tietävät sen olevan tarkoitettu varsinaiselle jakajalle. Jos varsinainen jakaja on ollut jouluna lomalla ja vuorossa on ollut varajakaja hän on saattanut jättää sen siihen tarkoituksella odottamaan seuraavaa päivää jolloin oikea jakaja saisi sen


      • jakaja
        Kissankokosilla kirjoitti:

        kirjaimilla kirjoitin "hesarin jakajalle" ja laitoin kii laatikkoon somasti, valoakin on lootala ihan tarpeeks, siellä sen sade ja tuuli sitten raiskas, että jos nyt luet, niin kiitos vaan! En laittanu enää toiste.

        Harmi, että hieno juttu meni mönkään. Yksi selitys voi olla, että nykyisin jakaja on usein maahanmuuttaja joka ei ehkä puhu vielä kovin sujuvasti suomea tai suomalainen joulu on muuten hiukan vierasta. Eli jakaja ei ehkäpä ymmärtänyt (tai edes odottanut saavansa mitään) eikä näin ollen uskaltanut koskea. Mutta kyllä he ovat yhtä iloisia kuin me muutkin jos heitä muistetaan ja jättävät ainakin meillä päin omat season greetings korttinsa asukkaille.


    • jakaja

      Viime yönä oli eräs asiakas jättänyt minulle paketin kortin kera ovenpieleen pussiin. Kortissa toivotteli hyvää joulua ja kiitti hyvästä palvelusta. Huomaavaista :)

    • ja sain...

      7 lahjaa piiriltäni. Ihan kiva juttu. Ja tulee varmaan kuluvan vuoden aikana katottua ettei ainakaan noihin taloihin jaa sitä kaikista märintä/ryppyisintä lehteä.

      • Jakaja myös

        Itse olen myös huomannut, että asiakkaat jotka ovat osoittaneet kiitosta joulun alla jäävät erityisesti mieleen. Tulee mukava olo koko vuoden kun menee tutulle kivalle ovelle ja tulee katsottua jotenkin erikoisenkin tarkkaan että palvelu pelaa :). Ei siinä että muilla ovilla tulisi jotenkin erikoisesti katsottua huonommin, mutta jotenkin se hyvä fiilis vaan säilyy läpi vuoden, vaikkei olisi saanut muutakaan kuin ihan vaan kortin.


      • aamujakelija

        Paras lahja oli, kun eräs kaunis neitokainen avasi ovensa juuri kun olin 3.30 jakamassa hesareita räntäsateessa ja otti viereensä aamu-unille. Tosin ei siinä kyl paljon nukuttu ja lehdet jäi siltä aamulta jakamatta...


      • on sulla
        aamujakelija kirjoitti:

        Paras lahja oli, kun eräs kaunis neitokainen avasi ovensa juuri kun olin 3.30 jakamassa hesareita räntäsateessa ja otti viereensä aamu-unille. Tosin ei siinä kyl paljon nukuttu ja lehdet jäi siltä aamulta jakamatta...

        hyvät fantasiat


    • käytäntö

      monessa paikassa on, en vaan ymmärrä miksi, saahan jakaja palkan työstään, eihän muillekaan ihmisille ventovieraat lahjoja ostele, että sikäli.

      • taas en

        ymmärrä mitä ihmeellistä siinä muka on. Jakajat tekevät kovaa työtä ja palkkakin on alakanttiin hinnoiteltu työn vaativuuteen nähden. Lahja on ansaittu ele siitä että jakajan työtä kunnioitetaan.


      • Ennenolitoisin
        taas en kirjoitti:

        ymmärrä mitä ihmeellistä siinä muka on. Jakajat tekevät kovaa työtä ja palkkakin on alakanttiin hinnoiteltu työn vaativuuteen nähden. Lahja on ansaittu ele siitä että jakajan työtä kunnioitetaan.

        Ennen oli toisin ja silloin sai hyvinä aikoina vaikka mitä 20-30vuotta sitten lehdenjakajatkin joita tein nuorenakin.
        Isäni oli posteljooni ja karmeet määrät lahjoja toi kotia, ja tarvitsi autolla hakea niitä isompia myöhemmin. Saatiin 20-30v sitten limsa koreja hartwallilta,kahvipaketteja ja vaikka mitä kaikkea mahdollista. Silloin jaettiin omakoti alueilla ihmisten sisään postit. Nykyään laatikko rivit ja kukaan ei välttämättä tiedä kuka on lehden jakaja tai postinjakaja nykyään edes omakotialueilla.

        Ennen oli kaikki paremmin


      • apupoju2

        Annathan hyvästä palvelusta kai ravintolassakin tippiä, mikset sitten muista suklaalla tai kahvilla lehdenjakajaa?


    • sopisi hyvin työnkuvaan ja

      kehittäisi jakajan motoristisia taitoja, jakajan työssä on tosi tärkeää että lehti osuu kerralla luukkuun eikä tarvi runtata sitä tötteröllä sisälle.

      • pitääkin

        muistaa tää


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11041
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3093
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      213
      2945
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1736
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      50
      1630
    9. 85
      1628
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe