Kristus ei ole siellä missä möykätään

kuul Jumal

Täällä on joissain viesteissä puolusteltu lapissa pidettäviä huuto"saarnoja". Sellainen ei ole Jumalasta.

Huuto osdoittaa vain sen, kuinka puhuja on suunnattoman peloissaan ja eksyksissä omasta itsestään, eksyksissä uskonsa perusteista ja Vapahtajastaan Jeesuksesta Kristuksesta.

Matt. 5:5   Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä.

Sananl. 15:26   Häijyt juonet ovat Herralle kauhistus, mutta lempeät sanat ovat puhtaat.

Sananl. 31:26   Suunsa hän avaa viisauden sanoihin, hänen kielellään on lempeä opetus.

Fil. 4:4   Iloitkaa aina Herrassa!
Vieläkin minä sanon: iloitkaa!

Fil. 4:5   Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.

Fil. 4:6    Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,

*) Fil. 4:7   ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.

33

1164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monenmoisia juttuja on tullut kuunneltua tähän ikään mennessä.

      Nyt en ota hengellisesti kantaa tähän, vain kuuntelukokemuksia.

      Kävin taannoin Veskun konsertissa asianmukaisessa salissa. Jouduimme ihan peräseinälle. Miksaus oli sellainen, että jytke hakkasi rintalastaa selkärankaan vähän väliä siis aiheutti ihan fyysisiä tuntemuksia.

      Kerran eksyin kuuntelutilaisuuteen, kun olivat norskegosset olivat asialla.

      Tilaisuus oli kuin kannaksen tykistökeskityksestä. Molemmat huusivat suoraa huutoa ja , kun jutut limittyivät, oli vaikea saada selvää yhtään mitään, vain kova ääni.
      Ainakaan minun aivot eivät erottaneet kieliä toisistaan kunnolla joten sanoma jäi ymmärtämättä.

      • teutatess

        Olen yrittänyt tuoda esiin, kun olen puhunut lapin konekivääri saarnoista .


      • Tiitu
        teutatess kirjoitti:

        Olen yrittänyt tuoda esiin, kun olen puhunut lapin konekivääri saarnoista .

        Taitaa se mustakaarne noukkia ne jyväset kuulijan korvasta, niin kuin Lestadius kertoi eräästä suntiosta jonka korvista mustalintu noukki kaikki sanan jyväset pois.


      • ressukat on
        Tiitu kirjoitti:

        Taitaa se mustakaarne noukkia ne jyväset kuulijan korvasta, niin kuin Lestadius kertoi eräästä suntiosta jonka korvista mustalintu noukki kaikki sanan jyväset pois.

        Huvittavaa! Mitä jyviä se mölinä voisi olla?
        Etkö osaa erottaa Jumalan sanaa huutamisesta?


      • teu
        Tiitu kirjoitti:

        Taitaa se mustakaarne noukkia ne jyväset kuulijan korvasta, niin kuin Lestadius kertoi eräästä suntiosta jonka korvista mustalintu noukki kaikki sanan jyväset pois.

        Tämän kaltaiset saarnat ei uppoa. Syy on se kun ei saa mitään selvääkään, mistä sitä niitä jyviäs naakka nokkis .


      • Mustalintu.
        teu kirjoitti:

        Tämän kaltaiset saarnat ei uppoa. Syy on se kun ei saa mitään selvääkään, mistä sitä niitä jyviäs naakka nokkis .

        Eikö siinä selvästi kerrottu, että mustalintu nokki teun korvista kaikki sanan jyväset pois, ettei se jyvä kerennyt edes sydämen maahan asti. Musta rietas pelkää jotta jos se jyvä putoaa sydämen maahan se saattaa vielä saada kosteutta ja ryhtyä vielä itämään.


    • suuruuttaan

      vaan missä on Jumalan suuruus.
      Olet siis hyvin oikeassa.
      Ei turhaan sanota , että lammas tunnistaa paimenen äänestä.
      Jeesuksen ääni oli rakastava ja opastava.

      Joskus ihmettelen Laestadiuksen sielun elämää. Missä vaiheessa hän tunnustaa rakkautta?
      Aina kyttäämässä, että mitä ne muut ja miten toiset.
      Koska tule siis rakkaus?

    • Häijyt juonet ovat Herralle...

      Ei raamatunlauseet pyhitä valheita.

      • siehä pimee oot

        Tuohon ei voi muuta sanoa, kun kysyä että onko noinkin pimeitä ihmisiä mukana seurakuntaelämässä?


      • teu
        siehä pimee oot kirjoitti:

        Tuohon ei voi muuta sanoa, kun kysyä että onko noinkin pimeitä ihmisiä mukana seurakuntaelämässä?

        Näyttää olevan


    • Parempaa uutta vuotta

      Nimimerkki kuul Jumal toteaa: "Huuto osdoittaa vain sen, kuinka puhuja on suunnattoman peloissaan ja eksyksissä omasta itsestään, eksyksissä uskonsa perusteista ja Vapahtajastaan Jeesuksesta Kristuksesta." Hän vielä toteaa, että "sellainen ei ole Jumalasta".

      Oliko tämä seuraavakin puhuja pahasti eksyksissä??? Eikä varmaan hänkään ollut Jumalasta.

      - Opettaessaan temppelissä Jeesus huusi kovalla äänellä: "Te siis tiedätte, kuka minä olen ja mistä tulen. En minä ole tulostani itse päättänyt -- minut lähetti hän, joka on totuus itse. Te ette häntä tunne,..."

      - Juhlan suurena päätöspäivänä Jeesus nousi puhumaan ja huusi kovalla äänellä: "Jos jonkun on jano, tulkoon minun luokseni ja juokoon!"
         
      - Jeesus huusi kovalla äänellä: "Joka uskoo minuun, ei usko minuun, vaan lähettäjääni."

      • minultakin.....

        "Jeesus sanoi uskokaa minuun ja häneen joka minut lähetti, se on Jumalan teko"
        Tämä tarkoittaa, mikä on se t e k o, jotta oltaisiin mieliksi Jumalalle. Se on USKO Kristukseen!
        Huutamisesta Jeesus ei opeta mitään.

        Toiseksi, huutaessaan temppelissä suurella äänellä hän oli pihalla ja puhui yleisesti kansalle.
        Ovatko maailman jumalattomat ja ateistit kokoontuneet Jouluna Jällivaaraan? Miksi siellä huudetaan kuin Jumalaa tuntemattomille?
        Huutaminen taitaa olla tehokeino, jolla suggeroidaan ihmisiä rietämään "tekemään parannuksia". Tästäkin olisi hyvä miettiä, millaiseen Jumalansanaan tuollainen seremonia perustuu. Ei mihinkään!
        Missä apostolit tai Luther tai edes Laestadius itse sitoivat syntien anteeksisaamisen tiettyyn litaniaan ja kaulailuun?


      • ehkä silloin

        ei vielä ollut äänentoistolaitteita?

        Jerusalemin temppeli oli valtava rakennus, jossa varmaan pitikin huutaa, jotta ääni olisi kantanut kauemmaksikin!

        Ehkei Vapahtajamme käyttänyt ääntä tehokeinona sinänsä...


      • Raamatt
        ehkä silloin kirjoitti:

        ei vielä ollut äänentoistolaitteita?

        Jerusalemin temppeli oli valtava rakennus, jossa varmaan pitikin huutaa, jotta ääni olisi kantanut kauemmaksikin!

        Ehkei Vapahtajamme käyttänyt ääntä tehokeinona sinänsä...

        Matt. 11:29   Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
        Matt. 11:30   Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."


      • teuta

        Että vanhimmista olisi jo tehty jeesuksiakin.
        Se mistä sinä puhuit: oli Jeesuksen asiaa ja minusta ei kovin ylentävästi .
        Minut Hän lähetti .. kuka Hän .. Jumala ,joka on totuus itse, Kansalle Jeesus sanoi te ette HÄNTÄ tunne..

        Mikä kansa se juutalainen sekamelska joka siellä silloin oli . Niin kuin hyvin tiedät .


    • Pavosen Heska

      halm e: puheessa ei varmastikaan ollut itsensä puhujan aivoitusta vaan selkeää pyhän hengen ilmoitusta kaikki tyynni, kun niin hiljaa luritteli lopussa

      • Kun mitä ilmeisimmin viittaat kommenttiini, sanon jotakin.

        Siitä norjalaisen saarnasta en tiedä yhtään mitään, en siis voi antaa pisteitä puolesta tai vastaan, koska en saanut sisällöstä selvää.

        Järki sanoo: Kaksituntinen siinä möykkeessä meni siis harakoille.
        Jos joku muu sai siitä jotakin, en pane hanttiin.


      • teuta

        Etkö sinä jo vanhempana henkilönä, tiedä että ne puheet onkin tarkoitettu etupenkeissä istuville.


      • matkalta...
        vihne kirjoitti:

        Kun mitä ilmeisimmin viittaat kommenttiini, sanon jotakin.

        Siitä norjalaisen saarnasta en tiedä yhtään mitään, en siis voi antaa pisteitä puolesta tai vastaan, koska en saanut sisällöstä selvää.

        Järki sanoo: Kaksituntinen siinä möykkeessä meni siis harakoille.
        Jos joku muu sai siitä jotakin, en pane hanttiin.

        Kuuntelimme papan kanssa kasetilta norjalaisen Stormon huutamista. Minusta se oli ihmisvoimien apuun huutamista. Autuus perustui tekemiseen ja noudattamiseen. Jumalan sanalla ei ollut paljoakaan asiaa saarnaajan mielipiteisiin. Pappa käski pistää nauhurin kiinni, ei hän halunnut sellaista huutoa.
        Stormo aloitti tämän isakssonilaisuuden hengen. Suomessa Jönssonia vihanneet riensivät norjaan niinkuin muslimit Mekkaan.
        Alkoi kirkkokuorojen ja moniäänisen laulun synniksi julistaminen ja siitä narusta se omanvanhurskauden henki sitten on vetänyt monet muutkin asiat tiukemmalle.
        Pappa kuoli lapsen uskossa ilman luottamusta Stormohon.


      • teuta
        matkalta... kirjoitti:

        Kuuntelimme papan kanssa kasetilta norjalaisen Stormon huutamista. Minusta se oli ihmisvoimien apuun huutamista. Autuus perustui tekemiseen ja noudattamiseen. Jumalan sanalla ei ollut paljoakaan asiaa saarnaajan mielipiteisiin. Pappa käski pistää nauhurin kiinni, ei hän halunnut sellaista huutoa.
        Stormo aloitti tämän isakssonilaisuuden hengen. Suomessa Jönssonia vihanneet riensivät norjaan niinkuin muslimit Mekkaan.
        Alkoi kirkkokuorojen ja moniäänisen laulun synniksi julistaminen ja siitä narusta se omanvanhurskauden henki sitten on vetänyt monet muutkin asiat tiukemmalle.
        Pappa kuoli lapsen uskossa ilman luottamusta Stormohon.

        Näin se käy, ei meidän kannata lähteä merta edemmäs kalaan, Kun täällä asumme meidän täytyy tulla, suomalaisilla uskon ja autuuden asioilla ja lahja vanhurskaudella taivaskelpoiseksi. Niin -50 luvulla saimme sapiskaa jos erehdyimme kirkkoon ja joku näki. ajattelikohan kukaan silloin , että kun kuolemme. Kirkko hoitaa hautauksen ja siihenkin meidän pitää uskoa ?


    • Margi Naali

      Puhelinnumero, mistä voi kuunnella joulusaarnoja Ruotsin Lapista? Semmonen numero, josta "tavallinen" ihminen, kuka vaan Suomessa voi kuunnella, kotonaan? Onko mahdollista?

      • Siit se lähtee

        voi kuunnella, kotonaan? Sohvalla kuorsaten!!!!


      • Margi Naali
        Siit se lähtee kirjoitti:

        voi kuunnella, kotonaan? Sohvalla kuorsaten!!!!

        Puhelilaitokselta....poliisilta.....hätäkeskuksesta...kirkon virastosta....mistä siis tällä paikkakunnalla??


      • Nihlisti
        Margi Naali kirjoitti:

        Puhelilaitokselta....poliisilta.....hätäkeskuksesta...kirkon virastosta....mistä siis tällä paikkakunnalla??

        Ku oot sen saannu tietoos kortteeris, nii kerro vaik miulle nii voin auttaapi ettee asivas.


      • m naali
        Nihlisti kirjoitti:

        Ku oot sen saannu tietoos kortteeris, nii kerro vaik miulle nii voin auttaapi ettee asivas.

        kuuluuko, haloo?


      • m naali kirjoitti:

        kuuluuko, haloo?

        ...vaikka Oulun rukoushuoneen numeroa 0600-932971


      • m.n.
        Tahvonen kirjoitti:

        ...vaikka Oulun rukoushuoneen numeroa 0600-932971

        että tavallisella puhelimella tuohon numeroon ja alakaapi kuulua, milloin?


      • teuta
        m.n. kirjoitti:

        että tavallisella puhelimella tuohon numeroon ja alakaapi kuulua, milloin?

        Kuunteluajat
        Suomenaikaa , 25.12 -8 , klo 13.00 ,ja 19. 00
        ,,,,,,,,,,,,, 26.12 -8 , -"- -"-
        ,,,,,,,,,,,,, 27.12 -8 , -"- -"-
        ,,,,,,,,,,,,, 28.12 -8 , -"- -"-
        29,12 tarkistan ilmoitan sit


    • kuul Jumal

      Huutajien ongelma onkin siinä että he eivät omaa kuuntelemisen taitoa. Huuto on niin kovaa etteivät he kuule mitä heille yritetään sanoa.

      Joku sanoi toisaalla että "konekivääripuhetta".
      Kuvaava sana, tällainen huutava ihminen on nimittäin erittäin heikoilla itsensä kanssa hän pelkää kuollakseen ja siksi hän tarvitsee itsensä puolustamiseen konekiväärin.

      Jeesuksen opetuslapset tekevät kylvötyötä rauhassa, puhuvat lempeästi, kiertelemättä kuitenkaan totuutta. Sitä että vain Jeesus voi pelastaa syntisen kadotuksesta.
      - armosta
      - uskon kautta
      - ilman ihmisen omia ansioita

      • teuta

        Tälläinen huutaja , kun sattuu kanssa puheisiin kylä paikassa ei huuda yhtään . mistä se sitten johtuu ?


      • sehän siit
        teuta kirjoitti:

        Tälläinen huutaja , kun sattuu kanssa puheisiin kylä paikassa ei huuda yhtään . mistä se sitten johtuu ?

        viäl puuttus!!!


      • pirun kavaluutta

        Jeesuksella on erilaisia opetuslapsia, eikä maailma heitä tunne eiväthän he Jeesustakaan tunne.


      • et sie tiiä
        pirun kavaluutta kirjoitti:

        Jeesuksella on erilaisia opetuslapsia, eikä maailma heitä tunne eiväthän he Jeesustakaan tunne.

        puhua kuin itsestäis. Jeesuksen omat tuntevat paimenensa äänen ja Jeesus tuntee omansa. Älä sinä pyri Jeesuksen töihin, et kykene siihen.

        Pyydä päästä ahtaasta portista sisälle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2524
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      253
      1117
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1074
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1024
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1001
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      920
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      903
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      871
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      812
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      759
    Aihe