_Joulu_GALLUP_

tähtimallisia, vai niitä puolikuita
oljista vai imupilleistä
kinkku, kalkkuna vai lipeäkala
peruna-, lanttu-, vai porkkanalaatikko
rusina- vai sekahedelmäkiisseli
ohra- vai riisipuuro
sinapin makeus ja väkevyysaste
suklaata vai vihreitä kuulia
onko Samusirkka jo liian tuttu
katsoitko joulukalenteria televisiosta
ostitko partiolaisten joulukalenterin
onko jo kaikki siivottu
onko jo riidelty
muovi- vai luonnonkuusi
minkä maalainen kuusi
kynttilöitä haudoille
joulukirkkoon
lumilyhty vai jäälyhty
onko palovaroittimen patteri tarkistettu
miten steariini poistetaan pöytäliinasta
omituisin jouluperinne
ensimmäinen joulumuisto
koska joulupukkihämäys paljastui
hölmöin lahja ikinä
paras lahja ikinä
vieläkö lahjat ovat hyvä ajatus
kuinka pian joulusta toipuu

11

391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tähtimallisia, vai niitä puolikuita Tähti
      oljista vai imupilleistä Olki
      kinkku, kalkkuna vai lipeäkala Kinkku
      peruna-, lanttu-, vai porkkanalaatikko Peruna
      rusina- vai sekahedelmäkiisseli rusina
      ohra- vai riisipuuro Riisi
      sinapin makeus ja väkevyysaste Dijon
      suklaata vai vihreitä kuulia Ei kumpikaan
      onko Samusirkka jo liian tuttu On
      katsoitko joulukalenteria televisiosta En
      ostitko partiolaisten joulukalenterin En
      onko jo kaikki siivottu Ei
      onko jo riidelty Ei
      muovi- vai luonnonkuusi Luonnon
      minkä maalainen kuusi Hain itse metsästä
      kynttilöitä haudoille Ei
      joulukirkkoon Ei
      lumilyhty vai jäälyhty Jää
      onko palovaroittimen patteri tarkistettu On
      miten steariini poistetaan pöytäliinasta Jäädyttämällä
      omituisin jouluperinne ???
      ensimmäinen joulumuisto ???
      koska joulupukkihämäys paljastui 4 vuotiaana
      hölmöin lahja ikinä Purukaluston kehitin
      paras lahja ikinä Flipperi
      vieläkö lahjat ovat hyvä ajatus Ei
      kuinka pian joulusta toipuu 27.päivä

    • vastauksii,

      tähtimallisia, vai niitä puolikuita TÄHTI
      oljista vai imupilleistä OLJIST
      kinkku, kalkkuna vai lipeäkala KINKKU
      peruna-, lanttu-, vai porkkanalaatikko KAIKKI
      rusina- vai sekahedelmäkiisseli SEKA
      ohra- vai riisipuuro RIISI
      sinapin makeus ja väkevyysaste VIHREÄ AURA
      suklaata vai vihreitä kuulia SUKLAA
      onko Samusirkka jo liian tuttu EI,LEGENDA
      katsoitko joulukalenteria televisiosta EN
      ostitko partiolaisten joulukalenterin EN
      onko jo kaikki siivottu EI
      onko jo riidelty EI
      muovi- vai luonnonkuusi MUOVI
      minkä maalainen kuusi KIINALAINEN?
      kynttilöitä haudoille JOO
      joulukirkkoon EI
      lumilyhty vai jäälyhty JÄÄ
      onko palovaroittimen patteri tarkistettu ON
      miten steariini poistetaan pöytäliinasta SILITYSRAUDALLA?
      omituisin jouluperinne SELLAISTA OLE
      ensimmäinen joulumuisto MUKSUNA
      koska joulupukkihämäys paljastui MITEN NIIN?
      hölmöin lahja ikinä ???
      paras lahja ikinä ???
      vieläkö lahjat ovat hyvä ajatus JOO
      kuinka pian joulusta toipuu SEURAAVAAN JOULUUN MENNESSÄ

    • gek-ko

      tähtimallisia, vai niitä puolikuita NIIN MITÄ
      oljista vai imupilleistä OLJISTA
      kinkku, kalkkuna vai lipeäkala KALKKUNA (KOIRILLE)
      peruna-, lanttu-, vai porkkanalaatikko KAIKKI
      rusina- vai sekahedelmäkiisseli EI KIITOS
      ohra- vai riisipuuro RIISI
      sinapin makeus ja väkevyysaste EN TARTTE
      suklaata vai vihreitä kuulia OTAN MOLEMPIA, KIITOS KOVASTI
      onko Samusirkka jo liian tuttu EI
      katsoitko joulukalenteria televisiosta EN, MUTTA HISTAMIINIA KATSOIN
      ostitko partiolaisten joulukalenterin EN, EIVÄTKÄ YRITTÄNEET EDES MYYDÄ
      onko jo kaikki siivottu EN...PÄ SANOISI
      onko jo riidelty EI!
      muovi- vai luonnonkuusi KÄYN HUOMENISSA SAHAN KANSSA VÄHÄN JALOITTELEMASSA LUONNON HELMASSA :)
      minkä maalainen kuusi SUOMALAINEN
      kynttilöitä haudoille EI
      joulukirkkoon EI
      lumilyhty vai jäälyhty EI
      onko palovaroittimen patteri tarkistettu ITSEASIASSA KOKO HÄLYTIN PUTOSI ALAS JA SE PITÄISI, JONKUN PITÄISI LAITTAA SE KUNNOLLA PAIKOILLEEN
      miten steariini poistetaan pöytäliinasta VEITSELLÄ
      omituisin jouluperinne SE KUN HM:N KATALOGI PUTOAA 27. PÄIVÄ LUUKUSTA JA ALAN LAITTAA SIIHEN PUHEKUPLIA
      ensimmäinen joulumuisto SE ON SELLANEN ETTÄ SIINÄ ON JOULU
      koska joulupukkihämäys paljastui EN MUISTA
      hölmöin lahja ikinä LIUKUESTESUKAT
      paras lahja ikinä HM
      vieläkö lahjat ovat hyvä ajatus EI
      kuinka pian joulusta toipuu EI PIAN

      • Eka on tietysti joulutorttujen malli.

        Ai puhekuplia :)


    • tähtimallisia, vai niitä puolikuita
      oljista vai imupilleistä
      -himmelitkö? oljista tähtimallisia

      kinkku, kalkkuna vai lipeäkala
      -kinkku

      peruna-, lanttu-, vai porkkanalaatikko
      -porkkana

      rusina- vai sekahedelmäkiisseli
      -seka

      ohra- vai riisipuuro
      -ohra

      sinapin makeus ja väkevyysaste
      -punainen

      suklaata vai vihreitä kuulia
      -suklaa

      onko Samusirkka jo liian tuttu
      -aivan likypsä

      katsoitko joulukalenteria televisiosta
      -en

      ostitko partiolaisten joulukalenterin
      -en

      onko jo kaikki siivottu
      -ei

      onko jo riidelty
      -ei

      muovi- vai luonnonkuusi
      -ei kumpikaan

      minkä maalainen kuusi
      -pihalla vapaasti kasvava

      kynttilöitä haudoille
      -ei

      joulukirkkoon
      -ei

      lumilyhty vai jäälyhty
      -molemmat

      onko palovaroittimen patteri tarkistettu
      -ei, kiitos muistutuksesta... toimii

      miten steariini poistetaan pöytäliinasta
      -ei välttämättä mitenkään, joissain tapauksissa auttaa sanomalehti ja silitysrauta...
      ei välttämättä kankaaseen

      omituisin jouluperinne
      -perseet olalle ryyppääminen

      ensimmäinen joulumuisto
      -vuodelta 1961

      koska joulupukkihämäys paljastui
      -samana jouluna

      hölmöin lahja ikinä
      -ei ole ollut

      paras lahja ikinä
      -Harley-Davidson Electra Glide Classic FLHT
      http://www.hogs4sale.com/images/6902b.jpg
      (muuten sama, mutta beige)

      Camaro Iroc Z oli myös kiva saada
      http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a5/Chevrolet.camaro.IROC-Z-red.front.view-sstvwf.JPG
      (etumaski hieman eri mitä kuvassa)

      vieläkö lahjat ovat hyvä ajatus
      -on

      kuinka pian joulusta toipuu
      -ähkyn hellitettyä.

    • tähtimallisia, vai niitä puolikuita - Puolikuut (?)
      oljista vai imupilleistä - Oljet
      kinkku, kalkkuna vai lipeäkala - KINKKU
      peruna-, lanttu-, vai porkkanalaatikko - Perunalaatikko
      rusina- vai sekahedelmäkiisseli - Sekahedelmäkiisseli
      ohra- vai riisipuuro - Riisipuuro
      sinapin makeus ja väkevyysaste - Sinappia mietona :P
      suklaata vai vihreitä kuulia - SUKLAATA
      onko Samusirkka jo liian tuttu - ON
      katsoitko joulukalenteria televisiosta - hä? En. Siis meinaatko sitä The Joulukalenteri? katsoin viime vuonna sitä taas ..
      ostitko partiolaisten joulukalenterin - ei oo partiolaisia näkyny.. enkä usko joulukalenteriin :D
      onko jo kaikki siivottu - Joo, kämpil ainaki, viel kotona pitää alottaa (huoh)
      onko jo riidelty - pöh, ei minun läsnäollessa saa riidellä
      muovi- vai luonnonkuusi - luonnonkuusi :P
      minkä maalainen kuusi - suomalinen :P
      kynttilöitä haudoille - ehkä, ei pakollista, sytytän muistoille kotona kynttilät ja hyvää ja mieltä ja matkaa sieluille.
      joulukirkkoon - eeähh..
      lumilyhty vai jäälyhty - No nyt voisin mennä lumilyhtyjä vääntämään kun lunta kerranki on, jäälyhdyt ei taida onnistua :P
      onko palovaroittimen patteri tarkistettu - toimii se, ei oo kauaa viime leipomisesta :D
      miten steariini poistetaan pöytäliinasta - muovisesta rapsutetaan vaa, jäähä siit läntti mut sou vat xD
      omituisin jouluperinne - ei tuu mieleen..
      ensimmäinen joulumuisto - hmm.. taitaapi olla leipominen vanhassa talossa edesmenneen mummun kanssa, opetti pyörittään pullia :D
      koska joulupukkihämäys paljastui - en varmaan koskaan uskonut siihen :P tai sitte vanhempani ovat olleet fiksuja eivätkä koskaan uskotelleet minulle että sellainen olisi oikeasti olemassa. Sehän olisi valehtelua.
      hölmöin lahja ikinä - ei oo tullu
      paras lahja ikinä - se on niin hyvä ettei sitä saa sanoo :D
      vieläkö lahjat ovat hyvä ajatus - ei mulle saa antaa mitää kun ei ole rahaa takasi antaa lahjaa :(
      kuinka pian joulusta toipuu - heti kun kuusi lähtee tuvasta :P

    • KoppavaHoro

      tähtimallisia, vai niitä puolikuita
      - en oikein välitä kummastakaan. Sanotaan puolikuut.
      oljista vai imupilleistä
      - oljista
      kinkku, kalkkuna vai lipeäkala
      - noista kolmesta lipeäkala, vaikka ei kyllä sitäkään
      peruna-, lanttu-, vai porkkanalaatikko
      - lanttu. Kaksi ensimmäistä ovatkin juuri tulossa.
      rusina- vai sekahedelmäkiisseli
      - yök.
      ohra- vai riisipuuro
      - ei kumpikaan, ainakaan jouluna.
      sinapin makeus ja väkevyysaste
      - molemmat tapissa.
      suklaata vai vihreitä kuulia
      - molempia pitää olla, vaikka en edes tykkää kummastakaan mitenkään erityisesti.
      onko Samusirkka jo liian tuttu
      - ei ikinä.
      katsoitko joulukalenteria televisiosta
      - en tänä vuonna
      ostitko partiolaisten joulukalenterin
      - saan yleensä nimpparilahjaksi
      onko jo kaikki siivottu
      - on, aina on.
      onko jo riidelty
      - kenen kanssa?
      muovi- vai luonnonkuusi
      - luonnonkuusi vissiinkin
      minkä maalainen kuusi
      - en minä tiedä, isä ostaa
      kynttilöitä haudoille
      - jep
      joulukirkkoon
      - ei
      lumilyhty vai jäälyhty
      - jää-
      onko palovaroittimen patteri tarkistettu
      - itse asiassa ei
      miten steariini poistetaan pöytäliinasta
      - silitysraudalla ja talouspaperilla
      omituisin jouluperinne
      - pubissa käyminen
      ensimmäinen joulumuisto
      - pitkä ja hoikka pukki
      koska joulupukkihämäys paljastui
      - kun pukilla oli sedän ääni ja ukin nimikoidut huopikkaat
      hölmöin lahja ikinä
      - en ole sellaista saanut
      paras lahja ikinä
      - kaikki ovat parhaita
      vieläkö lahjat ovat hyvä ajatus
      - jos on hyvä ajatus, niin sitten on hyvä lahja. Lahja ilman ajatusta ei ole hyvä ajatus :)
      kuinka pian joulusta toipuu
      - joulupäivänä viimeistään

    • väliaika

      tähtimallisia, vai niitä puolikuita - Tähti, puolikuissa on liikaa tomusokeria yleensä.
      oljista vai imupilleistä - Oljista jos jostain.
      kinkku, kalkkuna vai lipeäkala - Kinkku.
      peruna-, lanttu-, vai porkkanalaatikko - Vaikea. Peruna tai porkkana. Otan kummatkin.
      rusina- vai sekahedelmäkiisseli - Ei helvetissä.
      ohra- vai riisipuuro - Riisi.
      sinapin makeus ja väkevyysaste - Makea ja vahva.
      suklaata vai vihreitä kuulia - Kumpia tahansa, mutta kohtuudella.
      onko Samusirkka jo liian tuttu - Ei.
      katsoitko joulukalenteria televisiosta - En.
      ostitko partiolaisten joulukalenterin - En.
      onko jo kaikki siivottu - Kaikki? Maailma on aina kesken.
      onko jo riidelty - Ei.
      muovi- vai luonnonkuusi - Luomu kiitos.
      minkä maalainen kuusi - suomalainen
      kynttilöitä haudoille - Ajatus ja toimittaja.
      joulukirkkoon - Ei.
      lumilyhty vai jäälyhty - Jää.
      onko palovaroittimen patteri tarkistettu - Eikös sen pitäis varottaa, jos patteri on loppumassa?
      miten steariini poistetaan pöytäliinasta - Pakkaseen ja sitten pöytäveitsellä avustaen. Pesussa lähtee loput.
      omituisin jouluperinne - Lipeäkala.
      ensimmäinen joulumuisto - En muista.
      koska joulupukkihämäys paljastui - Muistan tapauksen, en ikää. Olisko 5v.
      hölmöin lahja ikinä - En muista.
      paras lahja ikinä - En muista. En ole ilmeisesti kovin hyvin lahjottavissa.
      vieläkö lahjat ovat hyvä ajatus - Joo. Lehmät ja vuohet.
      kuinka pian joulusta toipuu - Heti. Ei aiheuta suurempaa ressiä.

    • uk-ko

      tähtimallisia, vai niitä puolikuita - tähti

      oljista vai imupilleistä - olki

      kinkku, kalkkuna vai lipeäkala - kinkku

      peruna-, lanttu-, vai porkkanalaatikko - peruna- ja lanttu-

      rusina- vai sekahedelmäkiisseli - sekameteli

      ohra- vai riisipuuro - riisi

      sinapin makeus ja väkevyysaste - Turun vihreä

      suklaata vai vihreitä kuulia - suklaa

      onko Samusirkka jo liian tuttu - en oo kattonut kuin lapsena, sikäli ei, mutta en meinaa katella nytkään. Onko tällä jotain tekemistä joulun kanssa?

      katsoitko joulukalenteria televisiosta - eip

      ostitko partiolaisten joulukalenterin - eip

      onko jo kaikki siivottu - eip...

      onko jo riidelty - eip

      muovi- vai luonnonkuusi - luonnonkuusi

      minkä maalainen kuusi - kotimainen

      kynttilöitä haudoille - en vie. Ei ole ketään tuttuja vainajia nurkilla.

      joulukirkkoon - en mene

      lumilyhty vai jäälyhty - näkis nyt edes jompaa kumpaa...

      onko palovaroittimen patteri tarkistettu - ei ole

      miten steariini poistetaan pöytäliinasta - käännetään pöytäliina nurinpäin

      omituisin jouluperinne - lihapiirakkaa lihaliemessä?

      ensimmäinen joulumuisto - siitä on niin kauan, etten enää muista. Oikeesti. Kaikki lapsuuden joulujen muistot on sekoittuneet yhdeksi joulupuuroksi.

      koska joulupukkihämäys paljastui - 7-vuotiaana?

      hölmöin lahja ikinä - ei sijoitu jouluun. Äitee on loistava antamaan hölmöjä lahjoja, mutta todelliset limbot se on onnistunut sijoittamaan muualle kuin jouluun.

      paras lahja ikinä - en osaa arvottaa noin.

      vieläkö lahjat ovat hyvä ajatus - Mulle ne ovat

      kuinka pian joulusta toipuu - Ei mulla ole koskaan ollut toipumisen tarvetta.

    • Enrique_Lister

      tähtimallisia, vai niitä puolikuita
      -kai se menee niihin tähtiin vaik vois tehä piruuttaan pari kolmiota

      oljista vai imupilleistä
      -oljista

      kinkku, kalkkuna vai lipeäkala
      -kinkku

      peruna-, lanttu-, vai porkkanalaatikko
      -perunalaatikko

      rusina- vai sekahedelmäkiisseli
      -sekahedelmä

      ohra- vai riisipuuro
      -riisi

      sinapin makeus ja väkevyysaste
      -väkevää

      suklaata vai vihreitä kuulia
      -onks pakko valita?

      onko Samusirkka jo liian tuttu
      -ei koskaan

      katsoitko joulukalenteria televisiosta
      -en ol muistanu :(

      ostitko partiolaisten joulukalenterin
      -en

      onko jo kaikki siivottu
      -ei viel

      onko jo riidelty
      -ei, en harrasta

      muovi- vai luonnonkuusi
      -luonnon

      minkä maalainen kuusi
      -suomalainen

      kynttilöitä haudoille
      -iskä käy heittääs

      joulukirkkoon
      -ei

      lumilyhty vai jäälyhty
      -taitaa olla ettei saa kumpaakaan vaik lumilyhdyn vois tehdä pitkäst aikaa

      onko palovaroittimen patteri tarkistettu
      -palovaroitin? mikä se on ;)

      miten steariini poistetaan pöytäliinasta
      -pakkaseen?

      omituisin jouluperinne
      --

      ensimmäinen joulumuisto
      -tais olla suvun kanssa tuol meidän tilan vanhassa päärakennuksessa

      koska joulupukkihämäys paljastui
      -en muista

      hölmöin lahja ikinä
      -kaikki tarpeeton

      paras lahja ikinä
      -mmm

      vieläkö lahjat ovat hyvä ajatus
      -no joo

      kuinka pian joulusta toipuu
      -loppiaisena

    • orpana-67

      tähtimallisia, vai niitä puolikuita- hyi, ei kumpiakaan.

      oljista vai imupilleistä- oljesta

      kinkku, kalkkuna vai lipeäkala- kinkku

      peruna-, lanttu-, vai porkkanalaatikko- just tuossa järjestyksessä kiitos!

      rusina- vai sekahedelmäkiisseli- passaan molemmat.

      ohra- vai riisipuuro- riisipuuro on ihanaa!

      sinapin makeus ja väkevyysaste- turun vihree on hyvää.

      suklaata vai vihreitä kuulia- vihreet kuulat on hirveitä, joten suklaata kiitos!

      onko Samusirkka jo liian tuttu- ei. Sen viehätysvoima puree miuhun uudestaan ja uudestaan.

      katsoitko joulukalenteria televisiosta- en. Viime jouluna katoin The Joulukalenterin.

      ostitko partiolaisten joulukalenterin- en

      onko jo kaikki siivottu- no ei todellakaan!

      onko jo riidelty- ei pahemmin.

      muovi- vai luonnonkuusi- pakko hyväksyä muovi :(

      minkä maalainen kuusi

      kynttilöitä haudoille- ehdottomasti.

      joulukirkkoon- kauneimmat joululaulut korkeintaan.

      lumilyhty vai jäälyhty- molemmat ihania. Tänään tehtiin lumilyhtyjä.

      onko palovaroittimen patteri tarkistettu- ei mit. hajua

      miten steariini poistetaan pöytäliinasta- heitetään liina pakastimeen ja sit...jotain?

      omituisin jouluperinne- jouluperinteissä ei oo mitään omituista.

      ensimmäinen joulumuisto- olin n. 5v kun äiti laittoi miut soittamaan radion engl.kieliseen laulutoivekonserttiin. Jonotin linjoilla varmaan yli tunnin ja kun tuli miun vuoro puhua radiossa, suljin luurin. Äiti tykkäs.

      koska joulupukkihämäys paljastui- mikä hämäys?

      hölmöin lahja ikinä- muovinen jätti-iso peniksen mallinen piparimuotti.

      paras lahja ikinä- lahjat on ihania

      vieläkö lahjat ovat hyvä ajatus- on :)

      kuinka pian joulusta toipuu- ei siitä tarvii toipua. Harmittaa kun se menee niin äkkiä ohi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe