Kauhuelokuvat

Kauhun kilometrit

The Wicker Man

The Blair Witch Project


Koska kyseiset filmit ovat jääneet allekirjoittaneen mieleen, niin niiden on pakko olla elokuvataiteen merkkiteoksia.

Yksikään edellämainituista ei ole kovinkaan väkivaltainen-eikä kauhuelokuvien tarvitsekaan olla-, mutta jos on ihan pakko ja juonen kannalta oleellisen tärkeätä, että joku piruparka eliminoidaan, niin se sitten sallittakoot myös tässä scenessä, vittu.


http://www.youtube.com/watch?v=zT6QKZTtDtc&feature=related




"Vastuuntuntoinen katsoja samaistuu uhrin asemaan"




MarttyyriMallari-TTt

42

1008

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vänkyrä-nainen

      en ole nähnyt mitään.
      Sen takia ne ei voi olla mitään merkkiteoksia. En ole edes kuullut, kuin tuosta alimmaisesta vain.

      • gfdsfdsgf

        Kauhun kilometrit ja Blair Witch Project ovat varmaan tunnetuimpien kauhuelokuvien joukossa.


      • olet sitten menettänyt paljon jos et ko. elokuvia ole nähnyt.


        "Ei voi muuta sanoa"


        MarttyyriMallari-TTt


      • vänkyrä-nainen
        gfdsfdsgf kirjoitti:

        Kauhun kilometrit ja Blair Witch Project ovat varmaan tunnetuimpien kauhuelokuvien joukossa.

        vaan olin kuullut mutten nähnyt.

        Ei ne ole mulle merkkiteoksia jollen kerran ole nähnyt niitä.


      • vänkyrä-nainen
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        olet sitten menettänyt paljon jos et ko. elokuvia ole nähnyt.


        "Ei voi muuta sanoa"


        MarttyyriMallari-TTt

        kauhuelokuvasivistyksessäni on nyt ainakin kolmen elokuvan suuruinen aukko.


      • gfdsfdsgf
        vänkyrä-nainen kirjoitti:

        vaan olin kuullut mutten nähnyt.

        Ei ne ole mulle merkkiteoksia jollen kerran ole nähnyt niitä.

        etteivät ne ylipäätään voi olla merkkiteoksia. Se on kuin sanoisi, ettei Picasso voi olla merkittävä taidemaalari, jos sinä et tunne hänen töitään...


      • vänkyrä-nainen
        gfdsfdsgf kirjoitti:

        etteivät ne ylipäätään voi olla merkkiteoksia. Se on kuin sanoisi, ettei Picasso voi olla merkittävä taidemaalari, jos sinä et tunne hänen töitään...

        se jolle vastasin, eli mallari, sentään osaa lukea kirjoituksiani ja ymmärtää niitä.

        Kaikille kun ei näköjään sitä kykyä ole suotu.

        *Huokailee ja pudistelee toivottomana päätään*


      • gfdsfdsgf
        vänkyrä-nainen kirjoitti:

        se jolle vastasin, eli mallari, sentään osaa lukea kirjoituksiani ja ymmärtää niitä.

        Kaikille kun ei näköjään sitä kykyä ole suotu.

        *Huokailee ja pudistelee toivottomana päätään*

        helpompaa, jos kirjoittaisit samoin kuin muutkin, niin kellään ei tarvitsisi olla erityiskykyä tulkita juuri sinun tapaasi esittää asioita?


      • vänkyrä-nainen
        gfdsfdsgf kirjoitti:

        helpompaa, jos kirjoittaisit samoin kuin muutkin, niin kellään ei tarvitsisi olla erityiskykyä tulkita juuri sinun tapaasi esittää asioita?

        takiasi sulautua mihinkään tiettyyn muottiin, johon en ennenkään ole halunnut sulautua.


      • gfdsfdsgf
        vänkyrä-nainen kirjoitti:

        takiasi sulautua mihinkään tiettyyn muottiin, johon en ennenkään ole halunnut sulautua.

        Jos sulle riittää, että ainoa ihminen maailmassa, joka ymmärtää tekstiäsi, on Marttyyrimalllari. Me muut sitten käytämme suomen kieltä.


      • vaan..
        gfdsfdsgf kirjoitti:

        Jos sulle riittää, että ainoa ihminen maailmassa, joka ymmärtää tekstiäsi, on Marttyyrimalllari. Me muut sitten käytämme suomen kieltä.

        ja mä paan vänkkyrälle muziikkia..

        http://www.youtube.com/watch?v=zyup4uVJTlE


      • vänkyrä-nainen
        gfdsfdsgf kirjoitti:

        Jos sulle riittää, että ainoa ihminen maailmassa, joka ymmärtää tekstiäsi, on Marttyyrimalllari. Me muut sitten käytämme suomen kieltä.

        joka ei ymmärrä. Suurin osa palstalaisista kuitenkin kykenee kommunikoimaan kanssani ihan normaalisti ja minulle riittää se. Jos joku yksittäinen ihminen ei ymmärrä, se on hänen ongelmansa.


      • vänkyrä-nainen

      • Änkyrä-Mies
        vänkyrä-nainen kirjoitti:

        mun suosikkini, taisitkin sen tietää :)

        minä tämän arvata :D


      • vänkyrä-nainen
        Änkyrä-Mies kirjoitti:

        minä tämän arvata :D

        oot ollut? Taustalla edes joskus?

        On jo hiukan ollut ikävä sua, änkyrä.


      • Änkyrä-Mies
        vänkyrä-nainen kirjoitti:

        oot ollut? Taustalla edes joskus?

        On jo hiukan ollut ikävä sua, änkyrä.

        täytyyhän mun vahtia sun tekemisiä.

        :D


      • vänkyrä-nainen
        Änkyrä-Mies kirjoitti:

        täytyyhän mun vahtia sun tekemisiä.

        :D

        sitä. Ja tosiaan tarkoitan sitä myös, koska se antaa tunteen, etten ole ihan yhdentekevä. Niin.
        Kiva, kun näyttäydyit taas.:)


      • Änkyrä-Mies
        vänkyrä-nainen kirjoitti:

        sitä. Ja tosiaan tarkoitan sitä myös, koska se antaa tunteen, etten ole ihan yhdentekevä. Niin.
        Kiva, kun näyttäydyit taas.:)

        nähdä sua .. hiiri yrittää tehdä lakon eli jos musta ei kuulu ni se on syy.

        ainiin meinas jäädä sanomatta ettet tietenkään ole yhdentekvä. Päinvastoin. Mutta eihän mies tällaista ymmmärrä.


      • vänkyrä-nainen
        Änkyrä-Mies kirjoitti:

        nähdä sua .. hiiri yrittää tehdä lakon eli jos musta ei kuulu ni se on syy.

        ainiin meinas jäädä sanomatta ettet tietenkään ole yhdentekvä. Päinvastoin. Mutta eihän mies tällaista ymmmärrä.

        sinäkään yhdentekevä. Oon ajatellutkin toisinaan, et olet varmaan "kuulolla", vaikkei sua ole näkynytkään. Sellainen tunne vain on tullut.


      • gfhlkdjg
        vänkyrä-nainen kirjoitti:

        joka ei ymmärrä. Suurin osa palstalaisista kuitenkin kykenee kommunikoimaan kanssani ihan normaalisti ja minulle riittää se. Jos joku yksittäinen ihminen ei ymmärrä, se on hänen ongelmansa.

        "Noista kolmesta en ole nähnyt mitään.
        Sen takia ne ei voi olla mitään merkkiteoksia. En ole edes kuullut, kuin tuosta alimmaisesta vain."

        Ei tuota voi tulkita kuin yhdellä tavalla ja se ei ole se, mitä sinä väität. Merkkiteos tarkoittaa yleisesti merkittävää teosta, ei teosta, joka on tai ei ole merkittävä juuri sinun mielestäsi. "Sen takia ne ei voi olla mitään merkkiteoksia." Lause on passiivi, eli sillä tarkoitetaan, että niitä ei yleisesti voida pitää merkittävinä teoksina. Lauseessa ei siis sanottu, että teokset eivät ole merkittäviä minulle, vaan että teokset eivät ole merkittäviä juuri kellekään.


      • vänkyrä-nainen
        gfhlkdjg kirjoitti:

        "Noista kolmesta en ole nähnyt mitään.
        Sen takia ne ei voi olla mitään merkkiteoksia. En ole edes kuullut, kuin tuosta alimmaisesta vain."

        Ei tuota voi tulkita kuin yhdellä tavalla ja se ei ole se, mitä sinä väität. Merkkiteos tarkoittaa yleisesti merkittävää teosta, ei teosta, joka on tai ei ole merkittävä juuri sinun mielestäsi. "Sen takia ne ei voi olla mitään merkkiteoksia." Lause on passiivi, eli sillä tarkoitetaan, että niitä ei yleisesti voida pitää merkittävinä teoksina. Lauseessa ei siis sanottu, että teokset eivät ole merkittäviä minulle, vaan että teokset eivät ole merkittäviä juuri kellekään.

        "Noista kolmesta en ole nähnyt mitään.
        Sen takia ne ei voi olla mitään merkkiteoksia."

        Jos olisin laittanut alimmaisen virkkeen perään ":D", niin vasta sekö olisi sinut saanut tajuamaan? Vai olisiko sekään edes??

        En osaa enkä halua kommunikoida kirjallisesti tosikkojen kanssa. En osaa puhuakaan sellaisille ihmisille.


      • Änkyrä-Mies
        vänkyrä-nainen kirjoitti:

        sinäkään yhdentekevä. Oon ajatellutkin toisinaan, et olet varmaan "kuulolla", vaikkei sua ole näkynytkään. Sellainen tunne vain on tullut.

        mä oon aina kuulolla. Täytyyhän mun tyttöä vahtia :D


      • vänkyrä-nainen
        Änkyrä-Mies kirjoitti:

        mä oon aina kuulolla. Täytyyhän mun tyttöä vahtia :D

        Muuten mulle tulisi kovin turvaton olo, jollei kukaan katsoisi mun perään :D

        Hyvää joulua änkyrä, jollei joulua ennen enää olla puheissa.:)


      • gfhlkdjg
        vänkyrä-nainen kirjoitti:

        "Noista kolmesta en ole nähnyt mitään.
        Sen takia ne ei voi olla mitään merkkiteoksia."

        Jos olisin laittanut alimmaisen virkkeen perään ":D", niin vasta sekö olisi sinut saanut tajuamaan? Vai olisiko sekään edes??

        En osaa enkä halua kommunikoida kirjallisesti tosikkojen kanssa. En osaa puhuakaan sellaisille ihmisille.

        Ymmärrätkö näiden lauseiden eron:

        a) Hän on rikollinen

        b) Mielestäni hän on rikollinen

        Kohdassa a kyseessä on fakta - hän on rikkonut lakia.

        Kohta b on vain mielipide. Vaikkei hän olekaan rikkonut lakia, niin sanojan mielestä hän on silti rikollinen.


      • vänkyrä-nainen
        gfhlkdjg kirjoitti:

        Ymmärrätkö näiden lauseiden eron:

        a) Hän on rikollinen

        b) Mielestäni hän on rikollinen

        Kohdassa a kyseessä on fakta - hän on rikkonut lakia.

        Kohta b on vain mielipide. Vaikkei hän olekaan rikkonut lakia, niin sanojan mielestä hän on silti rikollinen.

        hyvää ja rauhallista joulun aikaa. Toivotaan, että saadaan valkea joulu :)


      • random_N
        vänkyrä-nainen kirjoitti:

        joka ei ymmärrä. Suurin osa palstalaisista kuitenkin kykenee kommunikoimaan kanssani ihan normaalisti ja minulle riittää se. Jos joku yksittäinen ihminen ei ymmärrä, se on hänen ongelmansa.

        Ei millään pahalla, mutta minäkin ymmärrän sen ylempänä olevan kommenttisi niin, että listatut elokuvat eivät ole merkkiteoksia yleisellä tasolla, ei vain niin että eivät sinulle.

        "Kommenttiasi ei voi suomen kieliopin mukaan tulkita kuten olet tarkoittanut"

        Onko tuo mielipiteeni vai yleiseksi tarkoitettu?


      • Änkyrä-Mies
        vänkyrä-nainen kirjoitti:

        sinäkään yhdentekevä. Oon ajatellutkin toisinaan, et olet varmaan "kuulolla", vaikkei sua ole näkynytkään. Sellainen tunne vain on tullut.

        Viestin hierarkia on liian syvä. Onneksi hätä ei kuitenkaan ole tämän näköinen.

        :D ja hyvää joulua sinne myöskin. Varmaan nähdään vielä..


      • vänkyrä-nainen
        random_N kirjoitti:

        Ei millään pahalla, mutta minäkin ymmärrän sen ylempänä olevan kommenttisi niin, että listatut elokuvat eivät ole merkkiteoksia yleisellä tasolla, ei vain niin että eivät sinulle.

        "Kommenttiasi ei voi suomen kieliopin mukaan tulkita kuten olet tarkoittanut"

        Onko tuo mielipiteeni vai yleiseksi tarkoitettu?

        Selitys:

        Marttyyri sanoi:
        "Koska kyseiset filmit ovat jääneet allekirjoittaneen mieleen, niin niiden on pakko olla elokuvataiteen merkkiteoksia."

        Tuohon minä kommentoin, ettei ne voi mitenkään olla merkkiteoksia, koska en ole niitä nähnyt.

        Mikä tuossa oli epäselvää?

        Se oli vastineeni mallarille. Hän luki ja varmasti tajusi sen. En ajatellutkaan, et muut sitä lukee.


      • vänkyrä-nainen
        Änkyrä-Mies kirjoitti:

        Viestin hierarkia on liian syvä. Onneksi hätä ei kuitenkaan ole tämän näköinen.

        :D ja hyvää joulua sinne myöskin. Varmaan nähdään vielä..

        ei ymmärrä mua. Onneks sä ymmärrät.:) Toivottavasti nähdään.


      • random_N
        vänkyrä-nainen kirjoitti:

        Selitys:

        Marttyyri sanoi:
        "Koska kyseiset filmit ovat jääneet allekirjoittaneen mieleen, niin niiden on pakko olla elokuvataiteen merkkiteoksia."

        Tuohon minä kommentoin, ettei ne voi mitenkään olla merkkiteoksia, koska en ole niitä nähnyt.

        Mikä tuossa oli epäselvää?

        Se oli vastineeni mallarille. Hän luki ja varmasti tajusi sen. En ajatellutkaan, et muut sitä lukee.

        Olet varmaan väärällä sivulla epähuomiossa.

        Tämä on keskustelupalstan puoli.

        "Se oli vastineeni mallarille. Hän luki ja varmasti tajusi sen. En ajatellutkaan, et muut sitä lukee."


      • vänkyrä-nainen
        random_N kirjoitti:

        Olet varmaan väärällä sivulla epähuomiossa.

        Tämä on keskustelupalstan puoli.

        "Se oli vastineeni mallarille. Hän luki ja varmasti tajusi sen. En ajatellutkaan, et muut sitä lukee."

        siinä juuri.
        En ajatellut, että vaikka joku lukisikin niin et sillä sanomallani olisi merkitystä _muille kuin_ mallarille. Sitä tarkoitin.


      • Änkyrä-Mies
        vänkyrä-nainen kirjoitti:

        sitä. Ja tosiaan tarkoitan sitä myös, koska se antaa tunteen, etten ole ihan yhdentekevä. Niin.
        Kiva, kun näyttäydyit taas.:)

        asiat korjaantuu. Älä huoli ..


      • random_N
        vänkyrä-nainen kirjoitti:

        siinä juuri.
        En ajatellut, että vaikka joku lukisikin niin et sillä sanomallani olisi merkitystä _muille kuin_ mallarille. Sitä tarkoitin.

        Joo tämä ei ole kauhean iso asia.

        Ehkä kannattaa sun kuitenkin opetella mitä tuo muotoilusi yleissuomessa merkkaa, jos käytät sitä muiden kuin mallarin kanssa keskustellessa.

        Ehkä on murreperäistäkin, mutta minulle se muotoilusi on hyvinkin yleiseksi tarkoitettu.

        Esim: porkkana ei voi aiheuttaa allergiaoireita tarkoittaa minulle ettei kenellekään ihmiselle.

        Mutta kuten sanottu voi olla murteisiinkin liittyvää juttu.


      • vänkyrä-nainen
        random_N kirjoitti:

        Joo tämä ei ole kauhean iso asia.

        Ehkä kannattaa sun kuitenkin opetella mitä tuo muotoilusi yleissuomessa merkkaa, jos käytät sitä muiden kuin mallarin kanssa keskustellessa.

        Ehkä on murreperäistäkin, mutta minulle se muotoilusi on hyvinkin yleiseksi tarkoitettu.

        Esim: porkkana ei voi aiheuttaa allergiaoireita tarkoittaa minulle ettei kenellekään ihmiselle.

        Mutta kuten sanottu voi olla murteisiinkin liittyvää juttu.

        kaikki ei pysty tuottamaan tekstiä samaan tahtiin, mitä ajattelee kirjoittavansa. Minä en saa aina muotoiltua sanoja siihen muotoon, en kirjoittaessa, enkä puhuessa, miten ne päässäni muotoutuu. Ajatukset on aina pari lausetta edellä, mitä kirjoitus on. Jos alan joka sanaa yksitellen miettimään, niin voin kirjoittaa vaikka puoli tuntia jotain yhtä kappaletta varsinkin jos en saa kunnolla keskittyä.

        Jos keskittymisrauhaa on, eikä häiriötekijöitä ollenkaan, kirjoitan ihan hyvin kyllä.


    • kattonu ku ton The Wicker Manin, sekä vanhana että uutena versiona.. Kyl jäi mullaki mieleen :D

    • gfdsfdsgf
    • Sheriffi McCloud

      allekirjoitan myös, toiseen voisin pistää nimeni Evil Dead:in kohdalle ja kolmas taitaa olla vielä näkemättä. Hyvä ehdokas siihen on vastikään tv:ssä näytetty tositarina kahdesta harrastajasukeltajasta, jotka vene jättää ulapalle oman onnensa (tai kohtalonsa) nojaan.

    • random_N

      Se vanha Wicker Man on loistava ahdistuksen ja piinan luoja. Sitä katsoessaan jokainen kaiketi pelkää omia pelkojaan, kukin katsoja erilaisia asioita. Tekninen kömpelyys, esimerkiksi ajoittain rakeinen kuva, jotenkin vain tehostaa vaikutelmaa.

      Loistavaa kauhua.

      Blairwitch project osaa koukuttaa ihmisen turhamaisuuden: toteutuksessa on jotakin joka luo vaikutelman että MINÄ ymmärrän mitä tapahtuu mutta että KAIKKI EIVÄT. Eli että pelkään koska osaan muka hahmottaa mitä seuraa ja että osa katsomosta pelkäisi koska ei osaisi tulkita elokuvaa oikein.

      Ja kuitenkin koko katsomo on aika pihalla ja oma mielikuvitus tekeekin tepposiaan.

      "Leffa aina mielessä kun menen kellariin maalaamattomia portaita"

    • MarttyyriMallari-Tt

      olivat. Ainoastaan kauhun kilometrit ovat jääneet mieleen.

      "mitä on vastuuntunto"

      MarttyyriMallari-Tt

      • MM-TTt-fani

        Yksi tee uupuu...


    • scale

      oli taas se, joka on jäänyt mun mieleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      345
      4088
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      278
      2307
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      129
      1650
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      97
      1431
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1403
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1267
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1238
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      54
      1110
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1074
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      343
      1006
    Aihe