saviastia

salom

Kuka tietäis saviruukun sanat, niitä olen kuullut kaksikin versioita mutta tarkoitan sitä jonka sanat meni näin. Savea mä vain olen herra .....Hellät kädet kun saivat minut murtaa..jne. Olisin kiitollinen jos jollain on nämä sanat koska en netistä löydä niitä mistään.

4

3067

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanoja sanoja

tuolta löytyi osa: http://www.maria.lapinmies.kotisivukone.com/5
      ja täältä osa: http://www.tukiasema.net/keskustelu/show.asp?id=13319&p=5&pm=2&print=1

Savea mä vain olin herra pöydälläsi. käsissäsi rikkinäinen astia vain. kova kuori, kolhiintunut aivan, luulin kaiken kestäväni.

hellät kädet kun saivat minut murtaa, silloin huomasin, tuskissani, hyvä näin, on sittenkin vain luottaa, onhan kädessäsi - elämäin.

viimeinenkin pala, murtui astiasta, kädet mestarin, sen saivat murtumaan. siinä itkien , vain edessänsä. rakkaus, sai minut muuttumaan.

tai:

Viimeinenkin pala särkyi astiastain
      silloin Herra kaiken uudeksi loi,
      Uuden astian otti kädellensä,
      Hengen tulta palaa se voi..."

• Sirunen vain

Hei vaan,

Kyseisen laulun on säveltänyt ja sanoittanut Anne Blumen v. 1983 ja sen oikeat sanat ja nuotit löytyvät esim. julkaisusta Hengellisiä Lauluja (toimittanut James Hirvisaari, kustantaja Juutiprint Ky, Helsinki 1996.)

Nuotteja en tähän saa, mutta sanat kyllä:

Savea mä vain olin, Herra, pöydälläsi,
        käsissäsi rikkinäinen astiani.
        Kova kuori, kolhiintunut aivan,
        luulin kaiken kestäväni.

Hellät kädet kun saivat minut murtaa,
        silloin huomasin tuskassani:
        hyvä näin on sittenkin vain luottaa,
        onhan kädessäsi elämäin.

Oma tahtoni vaikk taistelikin vastaan,
        kädet Mestarin sen saivat murtumaan.
        Siinä itkien vain edessänsä
        rakkaus sai minut muuttumaan.

Hellät kädet...

Viimeinenkin pala murtui astiasta,
        silloin Herra kaiken uudeksi loi.
        Uuden astian täytti öljyllänsä,
        Hengen tulta palaa se voi.

Hellät kädet...

Laulu löytyy muutamalta tallenteeltakin, näistä ensimmäisen nauhoitti kotkalainen Geera-yhtye v. 1983. Lisäksi sen on laulanut esim. Pekka Salminen ja Sukevan laulavat vanginvartijat.

Olen tuota laulua itsekin aikoinani laulanut paljon... pitäisi kai aloittaa uudestaan.

• Anonyymi

Mulla on soinnut,sanat ja nuotit.Löytyy kirjasta Lauluja Jeesuksesta...kirjan voi tilata Suolahesta Herätysseuralta.

• Anonyymi

Pahvipää....Samoin sanoin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      13
      1713
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      140
      1702
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      291
      1312
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1098
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      210
      1076
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      130
      972
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      965
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      3
      915
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      895
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      888
    Aihe