Isovanhemmillani on siis rahaongelmia, suuria sellaisia. Mulle tulee aina välillä hirvee paniikki ja suru ku taas kuulee kuinka vähällä ne on eläny. Niillä on aika vähän rahaa ruokaan, kaikki vähäset rahat tahtoo mennä laskuihin. Kuuluin just et ne on tainnu tiets kui monta vuotta jo syödä jouluaattonaki vaan jotaa kinkkuu ja makaroonii, kinkun mun vanhemmat on jo useemman vuoden niille ostanu. Mun isovanhemmat on nii sydämmellisii ihmisii ettei ne taho vaivata muita omilla ongelmillaan.
Mä en tiiä mitä mun pitäis tehä, haluisin auttaa tosi paljon mut en kovinkaa paljoa voi opiskelijan budjetilla eläessäni. En käy töissä koska en halua opiskella töitten rinnal vaa toisin päin, haluun et koulu olis etusijal, tuntuu vaa ettei sellast työtä ole. Nyt meinasin antaa aikasen joululahjan näille mun isovanhemille, 50 euroo, sillä ne saa jo viikon parin ruuat. En oo nii rahaton sentää ku ne, saan vanhemmilt aina rahaa ku tartten, eikä mulla yksinäni paljoo ruokaankaa rahaa kulu.
Mä olisin hyvin kiitolline jos jollaki olis joku järkevä ehdotus tähän tilanteeseen, alkaa toivo loppuu ku tätä on jatkunu jo vuosia, nyt mulla olis jo vähän enemmän mahdollisuuksia auttaa kun on ikääki tullu vähän lisää.
Kiitos kaikille vastaajille!
Hyvää joulua!
Rahaongelmia
4
4236
Vastaukset
- ojhfghj
Tämmönne juttuhan ei yhes yös välttämättä ratkea.
Tukia ois hyvä saada, miettiä mihin rahaa menee, mikä on eläke jne.
Talous jutut on suurempi asia kuin vain rahan saanti.
Myös menot pitää ajatella mukaan jne.
Ehkä ensi vuonna asiat hoituu paremmin.
Voitte muuten vaikka tänä Jouluna kutsua heidät kylään.
Näin ruokaa olisi kahdesta taloudesta.- plikka18
näit asioit on selvitelty aika paljon muttei oo mitään parannuksia tuntunu tapahtuvan. Lääkkeetki maksaa aika paljon. Mun vanhemmat osti niil nyt ruokaa ja ite annoin sen 50 euroo. En mä niist asioist oikee mitää tiiä.
- oigfrtyu
plikka18 kirjoitti:
näit asioit on selvitelty aika paljon muttei oo mitään parannuksia tuntunu tapahtuvan. Lääkkeetki maksaa aika paljon. Mun vanhemmat osti niil nyt ruokaa ja ite annoin sen 50 euroo. En mä niist asioist oikee mitää tiiä.
Kyllä he selviävät.
Tilanteet paranee joko nopee tai sit asteittain.
Kyl heillä menee viel paremmin :)
Hyvää Joulua :) - jonka yli Kela korvaa
oigfrtyu kirjoitti:
Kyllä he selviävät.
Tilanteet paranee joko nopee tai sit asteittain.
Kyl heillä menee viel paremmin :)
Hyvää Joulua :)Lääkkeissä on tietty katto, jonka jälkeen Kela korvaa lääkkeet kokonaan. Onko tätä selvitetty? Entä lainat & asumiskulut? Toimeentulotukea voi saada eläkeläinenkin tarvittaessa. Kunnolla raha-asiat selvitykseen. Sitten voi yrittää auttaa muutenkin. Eri paikkakunnilla on ruoanjakeluja vähävaraisille. Sieltä vaan ruokakassia hakemaan. Ei köyhyys ole häpeä, mutta vallitseviin olosuhteisiin ei kannata jäädä makaamaan vaan aktiivisesti selvittää mitä kaikkea taloudellisen tilanteen korjaamiseksi voi tehdä. Ei ole häpeä hakea tarvittaessa apua. Se on oikeus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172463
- 441271
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70927Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää137872- 45851
- 59817
- 42796
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44765Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130704