Mies ei antanut lahjaa

pettynyt

Onko minulla oikeus olla loukkaantunut, kun mies ei huomioinut minua lahjalla minulle todella tärkeästä asiasta? Ystävät ja sukulaiset antoivat lahjoja. Olemme olleet 6 vuotta yhdessä.
Olen todella loukkaantunut :(
Minä annan AINA hänelle lahjan oli sitten nimipäivät tai syntymäpäivät. Ja nyt oli kysy kerran elämässä tapahtuvasta asiasta.
Voih, en osannut odottaa ollenkaan mitään tällaista :( on tosi paha mieli.

35

8800

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suhteellisen ajattelemattom...

eikä ne tule ajatelleeks lahjoja tmv, mitä nainen pitää tärkeänä...

Voithan toki asiasta hänelle leppoisesti huomauttaa, että missäs se sinun pukettisi muuten on...

• imbesillejä.

Näin yleisesti ottaen miehet eivät ole itsekeskeisiä imbesillejä jotka eivät ymmärrä antaa lahjaa silloin kun kaikki muut ymmärtävät. Teillä vain varmaan sattuu olemaan vähän huonot miehet.

Terveisin normi mies.

• heeh

toi leppoisa huomauttaminen ei ainakaan multa onnistuis ikinä. perheriita syttyisi varmasti! mut hyvä, jos joiltakin löytyy normaaleja käytöstapoja.

munkin mies on kyllä uskomattoman tunnekyvytön joskus..

• kyllä...
        imbesillejä. kirjoitti:

Näin yleisesti ottaen miehet eivät ole itsekeskeisiä imbesillejä jotka eivät ymmärrä antaa lahjaa silloin kun kaikki muut ymmärtävät. Teillä vain varmaan sattuu olemaan vähän huonot miehet.

Terveisin normi mies.

..normimies, jos on aikaa ja tarvetta hössötellä lahjojen kanssa. Kun parisuhteessa elellään, niin aivan älytöntä on osteskella toisilleen lahjoja mm. syntymä- ja nimipäivien johdosta. Tosi lapsellista. Parisuhdetta hoidetaan ihan muilla tavoin, kuin lahjakääröjä väsäämällä.

• oikeutta olla

loukkaantunut. Et voi vaatia, että toinen lähtee samaan lahjarumbaan mitä sinä pyörität. Tavaraa ja muuta roinaa kertyy nurkkiin liikaa ilman jatkuvaa lahjojen ostamista.

Mieti sitäkin, oma käytöksesi voi olla toisen mielestä rasittavaa.

• vastasi :)

Tässä tilanteessa suosittelisin teille eroa.

• on paha tauti

>>Et voi vaatia, että toinen lähtee samaan lahjarumbaan mitä sinä pyörität.

Aivan samaa mieltä. Minuakin ahdistaa materialistiset ihmiset, joiden elämä pyörii tavaroiden ja ostamisen ympärillä. Jos on paha mieli niin mennään shoppailemaan, jo helpottaa. Jos on hyvä mieli niin juhlitaan shoppailemalla. Jos muistetaan lähimmäistä niin ostetaan tavaraa.

Maapallo on jo hukkumassa tarpeettomaan tavaraan ja sen tuotantoon, kuljetukseen ja paketointiin kuluu huikeasti luonnonvaroja. Ihmiset stressaantuvat kun pitää tehdä pitkää työpäivää ja vapaa-aika ja yöuni jää vähiin jotta saa tarpeeksi rahaa ostella tavaroita.
        Sekö se on onnellisuuden ja ihmissuhteiden arvon mitta?

Aloittaja on itsekäs, ahne kitisijä jonka olisi paras elää yksinään niin ei tarvitse loukkaantua turhista asioista.

• täällä...

kirjoittelevista joku suhtautua järkevästikin noihin lahjasouveihin. Pienestä en naisen elämä kiinni, jos se mustenee, kun ei lahjoja saa. Tsiisus mitä naisia!

• Wonder woman

Vaadittu lahja on lahjus, vain vapaasta tahdosta annettu on lahja.

Minusta sinulla ei ole oikeitta loukkaantua vain koska et saanut mieheltäsi lahjaa. Kuulostaa pissismäiseltä niskojen nakkelulta ja ahneudelta.

Oletko varma, että miehesi haluaa lahjan nimipäivisinkin? Jos hän ei halua lähteä mukaan vaihdantatalouteen?

Mikäköhän todella tärkeä tapahtuma on ollut kyseessä kun sinua olisi pitänyt muistaa lahjalla? Valmistujaiset? Ei silloin yleensä anneta lahjoja, ehkä kukkia, muttei lahjoja. Syntymäpäivä? Sen jälkeen kun on täyttänyt 20- vuotta, ei tarvitse lahjoa kuin tasakympein eikä se silloinkaan ole pakollista. Joulu on vasta tulossa... Mitään muuta syytä en keksi miksi aikuiselle annettaisiin lahjoja.

• C.t

Johan nyt on erikoista ku tollasestaki jo valitetaan. Kaikki eivät halua lähteä mukaan krääsämaailmaan. Eikö elämässä ole suurempiakin asioita kuin valittaa tuollaisesta? Kannattaisi varmana laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Ite en naisena ymmärrä monien naisten turhamaisuutta. jos tollasesta pahottaa mielensä niin miten selviät oikeasti vaikeista asioista? Jotain ryhtiä pitäs ihmisellä olla.

• Tota tälläinen kysymys tuli mieleen että annoitko sä miehelles mitään lahjaa teidän hääpäivänä?
      Oon vaan pari kertaa törmännyt sellaisiin naisiin jotka suuttuu koska mies ei muista heidän _YHTEISTÄ_ hääpäiväänsä antamalla naiselle lahjaa.
      Yleensäkkin mua ihmetyttää joidenkin naisten ajatus siitä että juuri miehen pitää ostaa lahjoja ja viedä syömään hääpäivänä vaikka se on kahden ihmisen yhteinen hääpäivä eikä vain sen naisen. :)
      Tulee jotenkin mieleen että näiden miesten pitäisi vain kiittää sitä naista että he ovat yhdessä eikä naisten tarviisi mitenkään kiittää sitä miestä.
      Eikös tasa-arvon nimissä kuitenkin pitäisi molempien maksaa toisilleen vaikka ne ravintolasta ostetut ateriat. ;)

Ja siis en tarkoittanut tätä mitenkään hyökkäyksenä sua kohtaan, voi olla että sä ostit miehelles jotain, mutta oon vain pari tälläistä paria tavannut missä nainen on suuttunut kun mies ei tehnyt naiselle jotain mukavaa heidän yhteisen merkkipäivän takia ja nainen taas ei ollut edes ajattellut tehdä muuta kuin nauttia sen miehen ostamista/tekemistä asioista. :)

• ???

En todellakaan ymmärrä...

• jaa-aa

Tarkoitatko ettei mies muistanut sinua mitenkään asian tiimoilta (esim. kukkasilla tai sanoilla), vai mikä tuo LAHJA juttu on? Onko kysymys opiskelujen loppuun saattamisesta?

• blondeistablondein72hki

vouhkata pikkuasiasta noin vai onko materialismi sinulle ainut rakkauden osoitus!!!!?

ole iloinen kun muut muistivat mutta älä ihmeessä ota itteesi jos miehes ei sua muista!

ei oo iso juttu!

• Saman kokenut

Ei minunkaan mieheni anna minulle koskaan mitään lahjoja. Ei joulu-, syntymäpäivä- tai edes äitienpäivälahjaa, koska hän vetoaa siihen etten olen HÄNEN äitinsä! Olen kuitenkin synnyttänyt hänelle 4 lasta mutta viis siitä! Vuoden viimeisenä päivänä on meidän 25 v hääpäivä eli hopeahääpäivä, turha odottaa lahjaa silloinkaan. Viimeksi kun muistutin häntä hääpäivästämme, hän tokaisi: mitä sitte?

Èli turha odottaa mitään miehiltä, eihän niiltä voi kauhalla vaatia kun niille on lusikalla annettu.

• on melkonen

possu. Jos ei edes äitienpäivänä kukkaa neljän lapsen äidille, niin älä muista isäin päivänä mitenkään ja kiellä lapsiakaan muistamasta.

Jos ei 25 vuotispäivää muista edes kimpulla, niin sovi parhainten ystäviesi kanssa niin, että lähdette illalla syömään hyvää ravintolaan, lapsille lapsen vahti tai mummollaan. Pöydälle lappu, että juhlit niiden kanssa 25 vuotista taivalta jotka sen kanssani ansaitsee eli ruokaa on jääkaapissa laita mitä tykkää, mulle on ihan sama mitä syöt tai juot, kun minunkin tunteet ovat sinulle ihan sama.

• vielä yksi naisnäkökulma

Jos kyseessä oli pitkällisen opiskelun jälkeen valmistuminen tai muu vastaava, pitää muistaa, että toisen aikuisen opiskelu vaatii paljon myös siltä toiselta, - ja koko perheeltä. Tarkoitan, että miehesi ehkä kokee, että työ tehtiin yhdessä ja on nyt yhtä pettynyt sinuun, koska et huomannut häntä erikseen kiittää kärsivällisyydestä, hänen työpanoksestaan kotona ja muusta (näkymättömästäkin) tuesta opiskelujen aikana. Ei hän ehkä katso, että pitäisi ostaa lahja, kun yhdessä töitä tehtiin ja 'yhdessä projekti saatettiin päätökseen'.

Yksi mahdollisuus on myös se, että miehesi on noita, jotka kokee asemansa tai/ja egonsa 'uhatuksi', kun vaimo pääsee opinnoissaan tai urallaan pidemmälle kuin hän...

Ei mielestäni kuitenkaan kovin vakava juttu. Ehkä kannattaisi kysyä suoraan mieheltä?

• kun minä pääsin ylioppilaaksi,menimme miesystäväni kanssa illan viettoon.ei minulla ollut edes kukkaroa mukana,oli itsestään selvä että hän maksaa.en vieläkään tiedä miksi.kai se oli niin kun minä olin koulutyttö ja hän työelämässä.sen jälkeen ei vuosikymmeniin tullut mitään lahjoja,mutta nyt kun poika on omillaan,äitienpäivänä tulee puolen metrin verenpisara joka vuosi.kyllä minun miehettömät naiskaverit kadehtivat .

• asiolille joil niit ei oo

Minusta ei ole syytä pahoittaa mieltä. Mun mies ei koskaan ostele mulle lahjoja, ja jos tahon ulos syömään, niin se on mun pussista pois =D Mutta ei se tarkoita etteikö mies välittäisi. Toiset vaan ei ole lahjoja ostelevaa tyyppiä. Minäkin tykkään ostella miehelleni lahjoja, oli sillä joku merkkipäivä tai ei, mutten mä niitä sen takii anna et saisin vastalahjoja. Mulle tuo ilon jo hymy sen rakkaan ihmisen huulilla. Ja meillä ollaan oltu yhessä viis vuotta ja hyvin menee näinkin. =))

• ..........

muutenkaan sano mitään, vaikka en saa mitään lahjoja, mutta kyllä se loukkaa ja paljon. Mies ei ole koskaan antanut minulle mitään, vaikka minä olisin ilahtunut vaikka vain itsepoimitusta kukkakimpusta tai pelkästä kortista edes joskus. Minulle se on suora viesti siitä, että mies ei välitä. Vähän vanhemmiksi kun saan lapset, niin lähden.

• kannattaa...

erota kun ei kerran lahjoaj eikä kukkia saa mieheltään. Että osaa suomalainen nainen olla pikkusieluinen. Voi voi sentään.....

• lahjaton minä

saanut lahjaa mieheltäni, enkä loukkaantunut. Itse annoin hänelle parikin pakettia, enkä kiitosta niistä saanut, enkä tarvitsekkaan. mieleisiä näyttivät kuitenkin olevan. Ostan hänelle lahjoja antamisen ilosta, enkä halua olla samanlainen moukka kuin hän on.

• Toteemipaalu

Ei täälläkään mitään lahjoja vaihdettu. Itse olen "jouluihminen" ja avomieheni haluaisi koko joulun pois almanakasta. Hänellä niin paljon surullisia tapauksia ollut vuosien varrella aina jouluisin ja aatokset sen mukaisia. Kevättä vaan odottaa ja valoa. Että tällaista täällä, venymistä, kestämistä, yritettävä sopeutua kun muu ei auta.

• hkg
        Toteemipaalu kirjoitti:

Ei täälläkään mitään lahjoja vaihdettu. Itse olen "jouluihminen" ja avomieheni haluaisi koko joulun pois almanakasta. Hänellä niin paljon surullisia tapauksia ollut vuosien varrella aina jouluisin ja aatokset sen mukaisia. Kevättä vaan odottaa ja valoa. Että tällaista täällä, venymistä, kestämistä, yritettävä sopeutua kun muu ei auta.

itse annoin paketin miehelleni, enkä saanut häneltä mitään. kyllä tuntui pahalta.. kiva kuulla että on myös kohtalotovereita..:)

• naimisissa kylläkin -toista...

Tuttu juttu. 13 vuotta yhdessä ja ehkä 2 kertaa saanu joululahjan. Synttärilahjan kai kerran ja neljän lapsen äitinä jokavuosi ilman äitienpäivälahjaa. Toki pyytämällä voi saada jotain äitienpäivälahjaksi ja senkin saa ostaa itse ja maksaa itse.... Kukkia tmv. en saa koskaan.... Kamla akka varmaan vai mitä muuta tästä omalta osaltani voisin päätellä? =)

• kitisijä

Mä en saanut lahjaa mieheltä enkä ostanut lahjaa. En itsasiassa ostanut lahjaa kenellekään paitsi uudelle perheenjäsenellemme. Kaikki myös tietävät suhtautumiseni lahjarumbaan. Silti sain lahjoja muilta, jotka toki on kivoja, mutta siis sain ne siksi että eivät suostuneet olemaan ostamatta ja sanoivat antavansa siitä antamisen ilosta ja aivan sama ostinko heille mitään. Näin sen pitäisi ollakin. Ei lahjan antaminen voi olla mikään vastalahjan velvoite. Lahja ei myöskään voi olla mikään pakkojuttu muutenkaan. Mulla ei ole liiaksi rahaa eikä hermotkaan riitä siihen kaupassa pyörimiseen. Mulle kaikista tärkeintä on yhdessäolo.

• ennen kuin se on

jotenkin hyvittänyt tapahtuneen. Miehen velvollisuus on ostaa naiselleen aina jotain pientä kivaa. Miehen tuee oppia ettei mikään ole ilmaista..

• lol lol

lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol

• maksaa...

maksulliselle yleiselle naiselle ennenkuin sinun kaltaisellesi pihtarille parisuhteessa.

• antaa

sulle lahjaksi kilometritehtaan! =)

Eli mitäs vingut ku katua riittää ja saat pian uutta melaa mekkoon.

Ei katsos avokista muuta tule ku lopulta ajan kuivaama, lukuisissa lakanoissa kierrätetty ekotuote tai sitten katkera vanhapiika.

Souda souda niin kauan ku melaa saat. Kohta nuoremmat markkinaraot vie sulta loputki mahikset.

6 vuotta ilmasena patjana...voi jumalauta mihin naiset tyytyy saadakseen hyväksyntää!

• Pakettorosvo 313

Kuin lukisi jonkun teiniperseen kirjoittamaa päiväkirjan tekstiä..
      Lue rikoslakia, ihmisoikeusetiikkaa, parisuhdemoraalin käsikirjaa ja kasva aikuiseksi.
      Lakiko kieltää loukatuksi tulemisen?

• Suomi-mulkkeroita

jotka eivät naistaan hemmottele mutta kyllä v.ttu kelpaa ja sitä pitää olla tarjolla kun herra niin haluaa. Minäkin sain kerran marraskuun 25.pvä joululahjan etukäteen kun minulle tultiin sanomaan että äijä on nussinut tytärtämme, että loukkaannu sinä vaan rauhassa kun et saanut pakettia lapsukainen.
      Kyllä se joulu ja paketit on lasten juhlaa. Minulle olis riittänyt joulut ja muut ilman pakettia mutta enhän minä perkele saanut sitäkään vaan äijän joka teki tyttärestämme itselleen huoran että voihan saatana sentään.

• on aivan täysin...

Se, että sinä muistat syntymäpäivät ja kaiken maan höpötykset ei meinaa sitä, että miehen täytyisi kanssa muistaa.
      Myöskään se, että antaa lahjan toiselle ei meinaa sitä, että hänen täytyisi antaa kanssa sinulle.

Ostatko joululahjoja ihmisille syystä, että saat itse paketteja?

Jos välität kumppanistasi, niin tajuat että ei sen tarvitse sinuun kokoajan olla rahaa työntämässä.

• Hali on tärkein.

Hmm... Ehkä miehesi tahtoo kouluttaa sinua, kun on huomannut kuinka tavaran perään olet. Ainahan tuommoinen voi pikkaisen kirpaista, mutta jos se loukkaa niin paljon että on kirjoitettava asiasta keskustelupalstalle, tulisi tutkia omaa suhdettaan roinaan.

• ja muistamista

Ei antanut minunkaan mies, ei 40-v lahjaa eikä joulunakaan saati muuna aikanakaan, koskaan ostanut mitään muutenkaan minulle. Itse ostin miehelle tuoksuja, vaatteita, koruja, elektroniikkaa 3 vuoden aikana useinkin ja tuossa oli kiitos. Yhtenä vuonna osti laatikon viiniä ja synttärikortin, mutta nekin antoi täysin vääränä päivänä ja lopulta joi itse koko viinitonikan. Jätin avoni muutama kk sitten ja nautin taas yksinolosta täysin siemauksin. Koittaa se ruikuttaa edelleen takaisin, mutta mennyttä ei saa muutettua eikä sitä unohda. Kohtele toista samalla lailla kun haluaisit itseäsi kohdeltavan!!!!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan

kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist
      Maailman menoa
      192
      4249
    2. Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki
      Maailman menoa
      113
      3755
    3. Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan

eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma
      Maailman menoa
      44
      3259
    4. Pidennetään viikko 8 päiväiseksi

Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest
      Maailman menoa
      23
      2586
    5. Miksi eristäydyt?

Onko jokin syy kun vetäydyt omiin oloihin?
      Ikävä
      191
      2371
    6. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet haluaisit nähdä juontohommissa?

Katja Ståhl on ollut kuluvalla viikolla sairaalahoidossa. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet halu
      Tv-sarjat
      32
      1551
    7. Kuvaile kaivattuasi kolmella emojilla.

:) 😛😆😱
      Ikävä
      101
      1342
    8. Vähäkankailla ollut ongelmia vuokra-asunnossa

Aina ne ikävätkin asiat tulevat mediaan. Jasmin ja Marko saaneet edellisestä asunnostaan häädöt ja Jasmin todettu varatt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      1251
    9. Tiesitkö? Tuure ja Saana Boelius ovat sisaruksia!

Tiesitkö? Tuure Boelius ja Saana Boelius ovat tänä syksynä kumpainenkin reality-ohjelmissa tv:ssä: Tuure Petollisissa ja
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1230
    10. Jos elämäsi ihminen

on osoittanut kiinnostuksensa, niin kannattaa vastata edes jotain vaikka mikä olisi. Toista mahdollisuutta ei välttämätt
      Ikävä
      70
      1091
    Aihe