Moro, nyt tarvisin viisaammilta neuvoa miten toimia tässä tilanteessa.
Olen opiskelija ja minulla on määräaikainen (koko talvikauden) kestävä työsopimus. Kyseessä on kiinteistöhuollon käsilumityöt ja palkka karvan alle 8e/h. Tilanne siis sellainen, että toimin päivystyksessä 7 päivänä viikossa, eikä päivystämisestä makseta mitää erillistä korvausta. >> ei mahdollisuutta lähteä/tehdä juuri mitään sen varalta, että töihin soitto tulee. Yleensä hälytys tulee 04.00 ja työaika n. 3h/lähtö.
Työsopimusta tehdessä tuli oltua sokea ja tulin siihen ymmärrykseen, että palkkaan kuuluu myös ns. "päivystys korvaus".
Onko tästä siis olemassa mitään lakia tms.??
Kiitoksia jo ennakkoon!
en saa palkkaa päivystyksestä
4
975
Vastaukset
- - - -
Onko työsopimuksessa mitä työehtosopimusta noudatetaan?
PAM:n sivuilla on perustietoja ja työehtosopimus löytyy www.finlex.fi > työehtosopimukset
Työaikalaki selväkielellä http://www.mol.fi/mol/fi/99_pdf/fi/06_tyoministerio/06_julkaisut/05_esitteet/tyoaikalaki_esiteteksti2005.pdf- huijattuko?
On tehty kirjallinen työehtosopimus. Sopimuksessa ei mainita mitä tes:iä noudatetaan, mutta pam se tässä tapauksessa on.
Tuossa linkissä oli tosiaan maininta varallaolovelvollisuudesta.
Täytyypä selvittää tarkemmin tuota..
- Päällikkö.
Miksi sinulle maksettaisiin jos haluat tulla töihin. Harjanvarteen löytyy ensimmäinen vastaantulija kadulta.
- huijarilainen
Totta, suomessa ei ole ainuttakaan työtä pelkäävää ihmistä, ei. Varsinkin noita talkoolaisia löytyy 2000 kiitettävästi, eikä ole meininki niin kuin sota-aikana jolloin vain omasta nahasta huolehdittiin.
Eli ilman muuta kysy nöyrästi, onnistuuko tehdä nuo työt ilman, tai vaikka pientä maksua vastaan työnantajalle. Maksa esim. 100e/kk tai vaikka 150e/kk.
Näillä neuvoilla et eksy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2041682- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67881
- 45877
- 61835