otsankohotus/kulmakarvat

ritu-nainen

Onko kellään kokemusta otsankohotus tai kulmakarvojenkohotus leikkauksesta, itselläni korkea otsa joka iänmyötä enemmän valuu silmien päälle ja suunnitelmissa olisi tällainen leikkaus. Onko paranemisjakso pitkä taikka kovin kivulias?

21

7492

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuuli-tähystys

Otsaani kohotettiin viikko sitten tähystysleikkauksella. Silmäluomista ei otettu ylimääräistä nahkaa, mutta kulmakarvat kohotettiin ja samalla näyttää myös otsan vaakarypyt silenneen. Sairaslomaa sain n kolme vikkoa. Nyt ensimmäisen viikon jälkeen minulta on poistettu tikit. Haavat, jotka ovat hiusten alla, ovat kovaa vauhtia paranemassa, joskin vielä hieman arat. Otsan nahka on hieman tunnoton samoin kuin päänahka. Mustelmat ovat lähes kokonaan hävinneet. Kuukauden päästä leikkauksesta on tarkastuskäynti, jossa voidaan paremmin arvioida leikkauksen tulokset.

• turvottaako

Miltä kasvosi näyttävät nyt pian leikkauksen jälkeen eli voitko olla ihmisten ilmoilla ihan tavallisesti? Ja onko otsassa tai kasvoissa muualla esim. turvotusta? Käytätkö jotain tukisidettä? Jos omistaa otsatukan niin senhän alle voi hiukan kätkeytyä. Paljasotsaisen voi olla vaikeampi piilotella kasvojaa. Paljonko leikkaus maksoi?

• tuuli-tähystys
        turvottaako kirjoitti:

Miltä kasvosi näyttävät nyt pian leikkauksen jälkeen eli voitko olla ihmisten ilmoilla ihan tavallisesti? Ja onko otsassa tai kasvoissa muualla esim. turvotusta? Käytätkö jotain tukisidettä? Jos omistaa otsatukan niin senhän alle voi hiukan kätkeytyä. Paljasotsaisen voi olla vaikeampi piilotella kasvojaa. Paljonko leikkaus maksoi?

ihmisten ilmoilla. Mitään ei pahemmin enää ole näkyvissä. Turvotus on nyt 9 päivää leikkauksesta kokonaan poissa eikä mustelmiakaan ole yhtään. Noin 5 päivää leikkauksesta lähdin kaupungille ja jännitin vähän huomaavatko ihmiset tai katsovatko he pitkään, kun silmien alla oli vielä keltaista mustelmaa näkyvissä. Kukaan ei juuri kiinnittänyt huomiota. En mitenkään yrittänyt peittää/meikata jälkiä, mutta pipo oli kyllä päässä. Tukisiteen lääkäri otti pois jo seuraavana aamuna kun lähdin sairaalasta kotiin.

Haavathan ovat hiusten alla, päänahassa, joten jos ei ole otsalta kalju, niin kyllä ne jäävät hiusten alle piiloon. Viiko leikkaukseta kun tikit poistettiin, en ymmärrä miksi minun olisi pitänyt piilotella kasvojani.
        Leikkaus oli viiden ja puolen tonnin paikkelilla.

• ikäsi

Tuuli-Tähystys, minkä ikäinen olet ?

• tuuli-tähystys
        ikäsi kirjoitti:

Tuuli-Tähystys, minkä ikäinen olet ?

tekee mieli aina sanoa, että olen 25, mutta todellisuudessa 37...

• oli...

melkoinen kun varasin ajan kirurgille ja hän sanoi että otsankohotusleikkausta ei suositella tehtäväksi koska olen mies ja luonnolliseti miehillä hiukset iän myötä harvenee,niin tähystykseen tehtävät viillot otsassa tulee rumasti esille,eli miksi ihmeessä näistä asioista ei kerrota yhdelläkään sairaalan sivuilla että ei tarvis turhaan varailla aikoja,jos ei kerran mitään asioille voida tehdä.

• silviisiin

Mutta minulle on kirurgi sanonut että otsankohotusten sijaan miehille tehdään kulmien kohotus, mitä taas vastaavasti ei tehdä naisille. Ja jos haluat kuitenkin otsankohotuksen, vaikka hiusrajasi kenties tuleekin ajan myötä nousemaan ja arpi näkyviin (arpi on tuolloin jo kovasti vaalennut, enkä ymmärrä mikä on ongelma; häipyyhän faceliftinkin arvet aikanaan näkymättömiin ja esim laserilla voidaan arvet tehokkaasti häivyttää nykyisin, puhumattakaan siitä että hiussiirteet ovat myös mahdollisia - keinot lisääntyvät kokoajan...) niin otsankohotus sinulle tehdään. Jos vain vaadit.

• samaa...
        silviisiin kirjoitti:

Mutta minulle on kirurgi sanonut että otsankohotusten sijaan miehille tehdään kulmien kohotus, mitä taas vastaavasti ei tehdä naisille. Ja jos haluat kuitenkin otsankohotuksen, vaikka hiusrajasi kenties tuleekin ajan myötä nousemaan ja arpi näkyviin (arpi on tuolloin jo kovasti vaalennut, enkä ymmärrä mikä on ongelma; häipyyhän faceliftinkin arvet aikanaan näkymättömiin ja esim laserilla voidaan arvet tehokkaasti häivyttää nykyisin, puhumattakaan siitä että hiussiirteet ovat myös mahdollisia - keinot lisääntyvät kokoajan...) niin otsankohotus sinulle tehdään. Jos vain vaadit.

olen itsekkin miettinyt jälkeenpäin että miksi ihmeessä niistä ei kirurgi kertonut ja vieläpä kun samassa paikassa tarjotaan myös hiusten siirtoja.Pelkästään kulmien kohotuksesta olen kuullut ainakin yhdeltä,jolle kyseinen operaatio tehtiin mutta hän ei ollut tyytyväinen kun arvet ovat vielä vuodenkin jälkeen rumasti esillä,eikä meikkivoiteetkaan meinaa saada niitä piiloon.

• operoitu-1
        samaa... kirjoitti:

olen itsekkin miettinyt jälkeenpäin että miksi ihmeessä niistä ei kirurgi kertonut ja vieläpä kun samassa paikassa tarjotaan myös hiusten siirtoja.Pelkästään kulmien kohotuksesta olen kuullut ainakin yhdeltä,jolle kyseinen operaatio tehtiin mutta hän ei ollut tyytyväinen kun arvet ovat vielä vuodenkin jälkeen rumasti esillä,eikä meikkivoiteetkaan meinaa saada niitä piiloon.

Arvet näkyy vielä kolmen vuoden päästä, eikä meikeillä saa kaikkea piiloon, että silleen!! Varokaa seurauksia jos annatte leikata itseänne. Punaisuus laimenee muttei kaikilla katoa kokonaan, ja arpivako näkyy joissakin valaistusolosuhteissa (mm. loisteputket) tosi häiritsevästi,varmaan loppuelämän. Hiustensiirto ainoa vaihtoehto millä pystyy peittään - niin mikäli arvet ovat paikassa, mihin voi istuttaa hiuksia!!

• Anonyymi

Eipä kerrota naisillekkaan kun ei kerrottu ollenkaan että ohimoille tulee pitkät haavat, jos sen olisin tiennyt niin en olisi koko toimenpiteesseen mennyt. Arvet eivät ole mitään tavallisia arpia vaan ne ovat syvät eli kyllä vain näkyvät vielä vuosienkin jälkeen ja hiukset on ohentuneet ohimoilta ja arvet kutisee. Onneksi kaksi ystävääni kun mun lopputuloksen on nähneet niin eivät leikkaukseen menneet. Kaiken lisäksi otsa valahti takaisin noin 4 kk kuluttua. Hiuslisäkettä nykyisin joudun käyttämään kun ovesta ulos menen. Omaa tyhmyyttä tietenkin mutta eikö plastiikkakirurgeilla ole mitään velvoitetta kertoa mitä oikeasti tapahtuu. Mulle sanottiin vaan että kolme pientä reikää tulee otsalle ja kauhuissani olin mitä ohimoille oli tapahtunut. Että hyvä vaan jos jää sinulta väliin

• Annette43
      • mainosMa

ootko siel töissä

• otsa

Kun otsan alueella kulmakarvojen lepoasento siirtyy alemmaksi ja yläluomiin tulee ihon löysyyttä, voidaan tilannetta korjata botuliinitoxiinilla, jolla otsaa alaspän painavia lihaksia heikennetään ja näin kulmakarvat siirtyvät lepoasennossa ylöspäin. Jos halutaan pysyvämpi tulos, tehdään kulmakarvojen kohotus leikkauksella. Niitä on erilaisia. Leikkauksessa voidaan poistaa löystynyttä ihoa, tai ainoastaan kiinnittää otsan kudokset korkeammalle. Myös kiinnitysmenetelmiä on erilaisia, langoilla kudokseen tai imeytyvillä väkäslevyillä otsaluuhun. Leikkauksen yhteydessä voidaan käyttää myös botuliinitoxiinia, että kudokset paranevat sen vaikutuksen aikana lihasliikkeen häiritsemättä uuteen asentoonsa. Toimenpide voidaan tehdä avoimena, kun poistetaan ihoa hiusrajasta tai hiuspohjasta tai sitten pienistä reijistä tähystysleikkauksena, jolloin arpia jää hyvin vähän.
      Hoitoon kannattaa hakeutua suomalaisen esteettisen plastiikkakirurgian yhdistykseen hyväksytyn plastiikkakirurgin vastaanotolle. Hän tuntee eri hoitovaihtoehdot ja suunnittelee hoidon potilaansa edun mukaisesti.
      Otsankohotusleikkaus vaatii leikkaussaliolosuhteet. Voidaan tehdä myös paikallispuudutuksessa.Leikkauksen jälkeen otsan tunto voi olla alkuun alentunut. Silmien alueelle tulee turvotusta ja mustelmaa. Jos kipuja ilmenee, pitää varmistaa, ettei leikkausalueelle ole syntynyt verenpurkaumaa. Normaalsti potilas pidetään sairaalassa yhden yön yli tarkkailussa.

• Anonyymi

Olen ollut 3 vuotta sitten ja oli minun kohdallani suurin virhe mitä voi tehdä. SIlmät kuivuivat leikkauksessa niin että niihin tuli haavoja, paranivat kyllä aikanaan mutta kuivat silmät jäi. Porattiin otsaan 3 reikää millä otsaa nostettiin koukuilla ylöspäin. Pääni oli kuin kivi ois ollu päässä. Lisäksi molemille ohimoille tuli pitkät haavat, niiden ympäriltä kaikki hiukset ovat hiljalleen lähteneet. Minulle tästä etukäteen ei kerrottu, sanottiin vain että tulee 3 reikää otsaan, lisäksi ohimoiden arvissa välillä inhottavaa kutinaa. Joillekkin voi sopia mutta minulle oli iso virhe, lisäksi 4 kk leikkauksesta otsa valui takaisin

• Anonyymi

Harkitsisin myös todella tarkkaan kasvojen kasvojen alueelle tehtäviä kirurgisia leikkauksia. Tulokset on peruuttamattomia jos leikkaus epäonnistuu. Eikä nämä kiristetyt tai kohotetut kasvot ole mielestäni kauniita, luonnollisuus häviää . Itse myös epäonnistuneen leikkauksen uhri. En menisi enään kauneusleikkauksiin , riskit liian suuret turhamaisuudesta ja voi jäädä iäksi pysyvät haitat. Potilas kantaa vastuun leikkaustuloksesta ja mitään takuuta ei ole siitä, että leikkaus onnistuu ja saat rahoille vastinetta. Kauneusleikkaukset ovat kirurgeille tuottava bisnes ja poikkeaa muusta kuluttajan ostamista palveluista siinä, että ostetulle palvelulle ei anneta mitään takuuta ja et tule samaan rahojasi takaisin jos leikkaus epäonnistuu. Eipä siis ihme, että minut leikannut kirurgi oli huolissaan siitä, että kokemus jaetaan somessa ja hänen bisnekset kärsii ja tulee taloudellisia menetyksiä. Yritti saada minut hiljaiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harkitsisin myös todella tarkkaan kasvojen kasvojen alueelle tehtäviä kirurgisia leikkauksia. Tulokset on peruuttamattomia jos leikkaus epäonnistuu. Eikä nämä kiristetyt tai kohotetut kasvot ole mielestäni kauniita, luonnollisuus häviää . Itse myös epäonnistuneen leikkauksen uhri. En menisi enään kauneusleikkauksiin , riskit liian suuret turhamaisuudesta ja voi jäädä iäksi pysyvät haitat. Potilas kantaa vastuun leikkaustuloksesta ja mitään takuuta ei ole siitä, että leikkaus onnistuu ja saat rahoille vastinetta. Kauneusleikkaukset ovat kirurgeille tuottava bisnes ja poikkeaa muusta kuluttajan ostamista palveluista siinä, että ostetulle palvelulle ei anneta mitään takuuta ja et tule samaan rahojasi takaisin jos leikkaus epäonnistuu. Eipä siis ihme, että minut leikannut kirurgi oli huolissaan siitä, että kokemus jaetaan somessa ja hänen bisnekset kärsii ja tulee taloudellisia menetyksiä. Yritti saada minut hiljaiseksi.

Näin se on että itse näistä on vastuussa, en ikinä myös enää anna kasvojani leikata. Ei leikkaava kirurgi myöntänyt että ohimoiden hiustenlähtö voisi johtua haavoista, no eihän niihin haavakohtiin hiusta kasva mutta kun lähtevät kaikki ohimoiden hiukset, eteenkin viime talven aikana lähteneet paljon. Ehdotti mulle tämmöstä PRP sarjahoitoa missä omalla verellä aktivoidaan mikroneulaamalla päähanka muutaman kerran. Onko tällaisestakaan mitään tietoa tehoaako vai ei ja mitäköhän lienee haittavaikutuksia. Sanoi että ei muilla hänen otsankohotuspotilailla ole lähteneet hiukset että johtuu jostain muusta, voi tietysti olla että johtuukin mutta eihän kirurgit totuutta kerro, niiltähän loppuis työt

• Anonyymi

Missä tehty leikkaus?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä tehty leikkaus?

Turun Neossa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä tehty leikkaus?

Turun Neossa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turun Neossa

Kuka teki?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka teki?

Alun alkaen on kotoisin jostain venäjältä päin. enää ei työskentele neossa kun sai kenkää, perusti oman klinikan ja sama homma jatkuu sielläkin, pieleen on mennyt leikkauksia ja edelleen jätetään potilaalle kertomatta mitä leikkauksessa tapahtuu eli ns houkutellaan leikkaukseen kertomatta kaikista haitoista, sama koskee myös muita toimenpiteitä, ei riittävää informaatiota anneta

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      137
      3832
    2. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      68
      2711
    3. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      49
      2699
    4. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      85
      2483
    5. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      33
      2350
    6. Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen

Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.
      Ikävä
      105
      1468
    7. SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero

Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past
      Perussuomalaiset
      82
      1342
    8. Kaste pelastaa ihmisen

Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm
      Kaste
      638
      1309
    9. Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla

Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday
      Maailman menoa
      163
      1163
    10. Uskon todistus

Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik
      Kaste
      261
      1066
    Aihe