Kaapattu?

Kaappoo,,

Mistä tietää onko kone kaapattu? Näkeekö sen esim. tuosta ZoneAlarmin kuvakkeesta?
Aika ajoin nuo punaiset palkit vilkkuvat vaikka mikään ohjelma ei ole päällä.

Koneessa on Avast virustutka ja tuo ZoneAlarm palomuuri. Lisäksi puhdistan koneeni aikaajoin CCleanerilla.

13

543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ööööh..

      Esim. sitten viimeistään, kun operaattorilta tulisi ilmoitus, että koneesi on pornopalvelin, ja lähettelee ympäri maailmaa pornosaastaa ja sinä vain ihmettelit valojen vilkkumista.

    • Aappo I Piippo

      Jos käyttöjärjestelmäsi olisi muu kuin windows (linuksi, macci) niin todennäköisyys että koneesi olisi kaapattu olisi mikroskooppisen pieni. Tästä on hyvä lähteä liikenteeseen miettimään syntejä syviä..

      • ...............

        "Jos käyttöjärjestelmäsi olisi muu kuin windows (linuksi, macci) niin todennäköisyys että koneesi olisi kaapattu olisi mikroskooppisen pieni"

        Windows pohjaisia palvelimia on kaapattu paljon.
        Linux pohjaisia palvelimia on myös kaapattu paljon. Maccia ei taida montaa palvelminena toimiakaan. On harhaluulo etteikö Linuxiin tai Macciin pystyisi murtautumaan. Itse asiassa se on helppoa kuin heinänteko, kun vain tietää mitä tekee.


      • keep on dreaming

        Ensimmäinen Linux-virus löydettiin muistaakseni jo vuonna -97. Siitä huolimatta toisissa Linux käyttäjissä elää vielä nykypäivänäkin ajatus haavoittumattomuudesta. Linux on liian helppoa riistaa, jollei siihen asenna suoja-ohjelmia. Kymmenessä vuodessa virusten nikkaroijat ovat kehitelleet uusia, kavalampia viruksia. Älkää hyvät kanssa-linux-elelijät enää tuudittautuko turhaan turvallisuuden tunteeseen: Koneesi saattaa olla bottiverkon osa!
        VIRUSTURVA KUNTOON !
        Kyllä minä ja muut valveutuneet Linux käyttäjät pitävät koneellä TOIMIVAA virusturvaohjelmistoa, näitä uutisia piisaa liikaakin:
        http://www.linuxhaxor.net/2008/11/26/linux-virus-a-false-sense-of-security/
        http://it.toolbox.com/blogs/locutus/new-macos-and-linux-virus-found-in-the-wild-15440
        http://www.digitoday.fi/tietoturva/2008/12/19/linuxin-flash-taipuu-hyokkaykseen/200832842/66
        http://sektori.com/uutinen/uusi-win32_linuxvirus-löytynyt/3537/


      • Viruksia 0
        keep on dreaming kirjoitti:

        Ensimmäinen Linux-virus löydettiin muistaakseni jo vuonna -97. Siitä huolimatta toisissa Linux käyttäjissä elää vielä nykypäivänäkin ajatus haavoittumattomuudesta. Linux on liian helppoa riistaa, jollei siihen asenna suoja-ohjelmia. Kymmenessä vuodessa virusten nikkaroijat ovat kehitelleet uusia, kavalampia viruksia. Älkää hyvät kanssa-linux-elelijät enää tuudittautuko turhaan turvallisuuden tunteeseen: Koneesi saattaa olla bottiverkon osa!
        VIRUSTURVA KUNTOON !
        Kyllä minä ja muut valveutuneet Linux käyttäjät pitävät koneellä TOIMIVAA virusturvaohjelmistoa, näitä uutisia piisaa liikaakin:
        http://www.linuxhaxor.net/2008/11/26/linux-virus-a-false-sense-of-security/
        http://it.toolbox.com/blogs/locutus/new-macos-and-linux-virus-found-in-the-wild-15440
        http://www.digitoday.fi/tietoturva/2008/12/19/linuxin-flash-taipuu-hyokkaykseen/200832842/66
        http://sektori.com/uutinen/uusi-win32_linuxvirus-löytynyt/3537/

        Älä kirjoita pötyä. Linuxiin ei tartu windows maailman virukset eikä töhkät, niinkuin windowssiin tarttuu automaattisesti käyttäjän huomaamatta. Ainoa keino saada virus Linuxiin on jos käyttäjä haluaa varta vasten itse asentaa viruksen,ei muuten.


      • Viruksia 0
        ............... kirjoitti:

        "Jos käyttöjärjestelmäsi olisi muu kuin windows (linuksi, macci) niin todennäköisyys että koneesi olisi kaapattu olisi mikroskooppisen pieni"

        Windows pohjaisia palvelimia on kaapattu paljon.
        Linux pohjaisia palvelimia on myös kaapattu paljon. Maccia ei taida montaa palvelminena toimiakaan. On harhaluulo etteikö Linuxiin tai Macciin pystyisi murtautumaan. Itse asiassa se on helppoa kuin heinänteko, kun vain tietää mitä tekee.

        "Unohdit" kertoa että palvelinta käyttävistä kotikoneista jotka ovat saastuneet rikollisten bottikoneiksi kaikki ovat windowsseja.


      • keep on dreaming
        Viruksia 0 kirjoitti:

        Älä kirjoita pötyä. Linuxiin ei tartu windows maailman virukset eikä töhkät, niinkuin windowssiin tarttuu automaattisesti käyttäjän huomaamatta. Ainoa keino saada virus Linuxiin on jos käyttäjä haluaa varta vasten itse asentaa viruksen,ei muuten.

        Yleensä viruksen koodaajat ovat kohteliasta väkeä. Laittavat tiedostoihinsa ilmoituksen:" HUOM! SISÄLTÄÄ VIRUKSEN!"

        Kuten mainitsin, keep on dreaming.
        ..ja kuten mainitsin, olen itse Linux käyttäjä, olen vain sinua valveutuneempi, enkä kuvittele turhia.


      • ...minun...
        ............... kirjoitti:

        "Jos käyttöjärjestelmäsi olisi muu kuin windows (linuksi, macci) niin todennäköisyys että koneesi olisi kaapattu olisi mikroskooppisen pieni"

        Windows pohjaisia palvelimia on kaapattu paljon.
        Linux pohjaisia palvelimia on myös kaapattu paljon. Maccia ei taida montaa palvelminena toimiakaan. On harhaluulo etteikö Linuxiin tai Macciin pystyisi murtautumaan. Itse asiassa se on helppoa kuin heinänteko, kun vain tietää mitä tekee.

        ...koneeseeni aikasi kuluksi. Jätän sen valvomatta muutamaksi tunniksi ja tulen sitten tarkistamaan tilanteen...

        -Rr


      • ...Pentti...
        keep on dreaming kirjoitti:

        Ensimmäinen Linux-virus löydettiin muistaakseni jo vuonna -97. Siitä huolimatta toisissa Linux käyttäjissä elää vielä nykypäivänäkin ajatus haavoittumattomuudesta. Linux on liian helppoa riistaa, jollei siihen asenna suoja-ohjelmia. Kymmenessä vuodessa virusten nikkaroijat ovat kehitelleet uusia, kavalampia viruksia. Älkää hyvät kanssa-linux-elelijät enää tuudittautuko turhaan turvallisuuden tunteeseen: Koneesi saattaa olla bottiverkon osa!
        VIRUSTURVA KUNTOON !
        Kyllä minä ja muut valveutuneet Linux käyttäjät pitävät koneellä TOIMIVAA virusturvaohjelmistoa, näitä uutisia piisaa liikaakin:
        http://www.linuxhaxor.net/2008/11/26/linux-virus-a-false-sense-of-security/
        http://it.toolbox.com/blogs/locutus/new-macos-and-linux-virus-found-in-the-wild-15440
        http://www.digitoday.fi/tietoturva/2008/12/19/linuxin-flash-taipuu-hyokkaykseen/200832842/66
        http://sektori.com/uutinen/uusi-win32_linuxvirus-löytynyt/3537/

        ...luuletko ettemme sinua tunnista...

        -Rr


    • Ei sitä kaapattu ole, palomuuri vain vilkuttelee blokkauksista. Jouluja!

    • kdqwokd eok oqo

      ei se ilmoittele blokkauksista...

      Se punainen oli muistaakseni koneelta ulos menevää liikennettä ja vihreä päinvastoin... Voin olla että värit on just päinvastoinkin...

      Ei se mitään hälyyttävää ole jos ne vilkkuu... Mutta jos se ZA kuvake katoaa sieltä palkista kun viet hiiren kuvakkeen päälle niin sitten koneesi on kaapattu...

      • Muinainen saksalainen

        Eikös ZoneAlarm ollut juuri se palomuuri, johon Israelilaisomistajat ujuttivat vakoiluohjelman?
        Vieläkös tuohon ZA:han joku oikeesti luottaa?


      • ...oma...
        Muinainen saksalainen kirjoitti:

        Eikös ZoneAlarm ollut juuri se palomuuri, johon Israelilaisomistajat ujuttivat vakoiluohjelman?
        Vieläkös tuohon ZA:han joku oikeesti luottaa?

        ..softasi, niin voit olla varma, onko siinä vakoiluohjelma vai ei. Niin kauan kun ohjelma - mikä hyvänsä - on jonkun muun kuin itsesi tekemä, siinä voi olla takaportti tai vakoilija...

        -Rr


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1293
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      73
      623
    4. 50
      557
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      471
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      148
      406
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      362
    Aihe