Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Nivelpsoriasis

epäily

Miten teillä ilmenee nivelpsoriasis? Itselläni on on epäilynä nivelpsoriasis. Molemmissa käsissä rystysissä keskisormen nivel tulehtunut ja molemmissa käsissä psoriassistyyppistä ihottumaa. Ihottumaa on myös käsivarsissa. Reumakokeita otettu kahdesti. Molemmat on negatiiviset. Lääkkeeksi sain niveltulehdukseen Oxiklorinia, mikä näyttää auttavan jonkin verran.
On otetu jos jonkilaista koetta, mikä voisi aiheuttaa ihottumaa, mm. salmonella ja kamydia. Negatiivisia kaikki. Nyt sitten epäilivät nivelpsoriasista.

63

25604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HETIMITEN JOS

      JOS VARHAISVAIHEESSA OLEVA PSORI,ALOITA HETI OMEGAKUURI,VAIKKA 600,NIITÄ VOI MYÖS SEKOITELLA ERI MERKKEJÄ ,KORKEINTAAN KAKSI /PV,JOS OTTAA LIIKAA,VOI TULLA VERENPURKAUMIA.ELI JOS ON IHO-OIREITA,-PEHMENTÄVÄT IHOA SEKÄ VOITEENA BEBANTEN-RASVAINEN LAATU.MUTTA EN NÄISTÄ NIVELJUTUISTA TIEDÄ

    • nivelpsoriasis

      on alkanut nelikymppisenä. itse psori alkoi kolmekymppisenä. nivelpsori oli aluksi yksittäisiä nivelen tulehduksia. esim. jokin sormen nivel turpos tai päkiän nivelet oli kipeät tai polvi. nykyään mulla kramppaa moni nivel..on soret kipeät, on rintalasta kipeä, pää kääntyy huonosti, selkä polttaa, kyykyyn on joskus vaikea mennä, olkapäät on kipeät jne..jne.. ja aamulla on kuin tönkkö äijä ja ei pääse sängystä helposti ylös
      nivelpsori vaihtelee eri ihmisillä hyvin paljon. toisilla on moni paikka kipeä ja taas toisilla vain jokin yksittäinen nivel.
      nivelpsoriin ei ole mitään luotettavaa verikoetta. reumatekijä voi negatiivinen tai positiivinen ja tulehdusarvot eivät välttämättä nouse kaikilla.
      kun nivelpsori äityy oikein pahaksi, se ei ole mikään kiva jutt. itsekin olen nyt osa-aikaeläkkeellä juuri tämän taudin takia.
      tämän taudin kanssa olisi hyvää, että löydät hyvän reumalääkärin, joka kuuntelee sinua ja ottaa vaivasi vakavasti. kipeisiin niveliin kannattaa pyytää kortisonipiikkiä, koska se helpottaa tosi kummasti kipua
      ja vielä..lääkäreitä ja myös reumalääkäreitä on hyviä ja sitten on täys toheloita, jotka eivät kuuntele potilasta ja vähättelevät potilaan vaivoja

      • kuin

        lukisin omaa kirjoitusta. on tämä paskamainen sairaus. olen kohta ollut 2v sairauslomalla,ei päivääkään kivutonta hetkeä, eikä parannusta ole tapahtunut, vaikeammaksi menee jatkuvasti.


      • ovat..
        kuin kirjoitti:

        lukisin omaa kirjoitusta. on tämä paskamainen sairaus. olen kohta ollut 2v sairauslomalla,ei päivääkään kivutonta hetkeä, eikä parannusta ole tapahtunut, vaikeammaksi menee jatkuvasti.

        saaneet avun biologisista lääkkeitä, esim humira ja enmberel. mutta eivät kuulemma sovi kaikille.


      • montakin
        ovat.. kirjoitti:

        saaneet avun biologisista lääkkeitä, esim humira ja enmberel. mutta eivät kuulemma sovi kaikille.

        joita biologinen lääkitys on auttanut, on vain vaikea saada sitä, maksaahan se vuodessa kymmeniä tuhansia, eikä itsellä ole siihen varaa.


      • menee
        montakin kirjoitti:

        joita biologinen lääkitys on auttanut, on vain vaikea saada sitä, maksaahan se vuodessa kymmeniä tuhansia, eikä itsellä ole siihen varaa.

        reumalääkäri tekee lausunnon kelaan kyseisestä lääkkeestä ja jos kela hyväksyy hakemuksen, niin potilas maksaa vain vuotuisen omavastuun...joka on kait 500-600 ekua ...en nyt tarkkaa määrää muista, mutta asian voi tiedustella apteekista. Tämä omavastuu tulee heti täyteen, kun haet ensimmäiset kolmen kuukauden lääkkeet ja loput on sitten ilmaisia siltä vuodelta...siis kaikki repsulääkkeet. Minun reumalääkärini sanoi, että ensiksi koitetaan kaikki muut keinot ja sitten vasta siirrytään biologisiin lääkkeisiin...näin kela vaatii.


      • tarkkaa tietoa
        menee kirjoitti:

        reumalääkäri tekee lausunnon kelaan kyseisestä lääkkeestä ja jos kela hyväksyy hakemuksen, niin potilas maksaa vain vuotuisen omavastuun...joka on kait 500-600 ekua ...en nyt tarkkaa määrää muista, mutta asian voi tiedustella apteekista. Tämä omavastuu tulee heti täyteen, kun haet ensimmäiset kolmen kuukauden lääkkeet ja loput on sitten ilmaisia siltä vuodelta...siis kaikki repsulääkkeet. Minun reumalääkärini sanoi, että ensiksi koitetaan kaikki muut keinot ja sitten vasta siirrytään biologisiin lääkkeisiin...näin kela vaatii.

        kas tässä
        Kelan korvaamien lääkkeiden omavastuu on 616,72 euroa kalenterivuodessa. Sen jälkeen omavastuu on 1,50 euroa jokaisesta lääkkeestä.


      • kuinka pääsit....

        kun minulla on samanlaisia oireita kun sinulla, niin , uutta ammattia vain meinaavat vaikka olen 57 vuotias papparainen.


      • ota asia
        kuinka pääsit.... kirjoitti:

        kun minulla on samanlaisia oireita kun sinulla, niin , uutta ammattia vain meinaavat vaikka olen 57 vuotias papparainen.

        puheeksi lääkärisi kanssa. jos työkyky on laskenut 40 prossaa, voi hakea osa-aika eläkkeelle. kelan sivuilta täytetään hakemus ja lääkäri kirjoittaa b-lausunnon. b-lausunto pitäisi olla mielummin reumatologin ja sairauden pitää olla jatkunut yli vuosi. joissakin vakuutusyhtiöissä ei helposti hyväksytä hakemusta, joten joudut taistelemaan asiasta. itselläni meni heti läpi.
        osa-aikaeläke on siitä hyvä asia, että pystyy hoitamaan itseään, koska nivelpsori vaatii hyvää itsehoitoa. jatkuva taistelu kipujen kanssa uuvutti minut totaalisesti. nyt on helpompaa.


      • kuinka pääsit
        ota asia kirjoitti:

        puheeksi lääkärisi kanssa. jos työkyky on laskenut 40 prossaa, voi hakea osa-aika eläkkeelle. kelan sivuilta täytetään hakemus ja lääkäri kirjoittaa b-lausunnon. b-lausunto pitäisi olla mielummin reumatologin ja sairauden pitää olla jatkunut yli vuosi. joissakin vakuutusyhtiöissä ei helposti hyväksytä hakemusta, joten joudut taistelemaan asiasta. itselläni meni heti läpi.
        osa-aikaeläke on siitä hyvä asia, että pystyy hoitamaan itseään, koska nivelpsori vaatii hyvää itsehoitoa. jatkuva taistelu kipujen kanssa uuvutti minut totaalisesti. nyt on helpompaa.

        asiallisesta viestistäsi!Kommentoin kun menen reumatolokille viikon päästä,kuinka papparaisen asiat hoituu jatkossa.


      • haulis
        ovat.. kirjoitti:

        saaneet avun biologisista lääkkeitä, esim humira ja enmberel. mutta eivät kuulemma sovi kaikille.

        Mikä lääke se on?


      • Kielenkääntäjä

        Kirjoitit viestisi jo kauan aikaa sitten enkä tiedä, kuinka tämä palsta toimii, mutta kokeilen kuitenkin onneani. Etsin nivelpsoriaasipotilaita haastateltaviksi. Kyseessä on suomeksi käännetty nivelpsoriaasikysely, jonka ymmärrettävyydne haluamme testata. Haastattelu tapahtuu puhelimitse, ja haastatellut saavat palkkioksi lahjakortin. Anna mielelläni lisätietoja, jos kiinnostaa.


    • myös epäillään

      Alaselkkä jatkuvaan kipeä.Kuvattiin ja löytyi tulehdusta.Nyt odotan pääsyä tarkempiin kuvauksiin reumapolille.Toivottavasti ei löytyisi psorin aiheuttamaa tulehdusta.Ihan kuin ei riittäisi että psori on vallannut koko ihon jo.Aina olen ajatellut,että kyllä jos psori pysyy iholla niin kyllä pärjää,mutta niveliin ei kyllä tartteis mennä.Elämä koittelee vaikka vituttaakin ankarasti.

      • siltä

        että kyseessä sinun kohdalla voi olla selkärankaareumaa muistutta nivelpsoriasis. nivelpsoriasista on kolmea sorttia.. on yksitäis nivel tulehduksia..on moniniveltulehduksia ja sit on ns. rankatulehduksia eli selkä, rintalasta, niska ja olkapäät kipeät..


    • psoriaatikko

      Minulla ilmenee/ilmeni nivelpsori kovana rannekipuna ja turvotuksena. Ensimmäiseksi lääkkeksi kokeiltiin trexania 20mg/vk, ei auttanut mitään joten kaveriksi otettiin Arava 20mg/pv. Aravan ansiosta kivut helpottuivat hieman, mutta eivät tarpeeksi joten otettiin vielä kolmas ja biologinenlääke käyttöön.

      Koska en ole kelan mielestä tarpeeksi sairas saadakseni korvausta biologisista lääkkeistä, saan Remicade nimistä lääkettä, jota annetaan tiputuksena sairaalassa 12 viikon välein. Lääkkeen anto kestää pari tuntia ja maksaa sen normaalin sairaalamaksun verran (n.25€?).
      Remicaden ansiosta olen viimeinkin monen vuoden tuskailun jälkeen täysin kivuton. :)

      • eikös remicade

        ole biologinen lääke, jonka hoitokerta maksaa n. 2-3000 euroa. varmaankin kela maksaa hoitosi, jos itse maksat siitä vain 25 euroo.


      • hinnasta

      • psoriaatikko

      • TNF-salpaaja

    • Psoriton

      Jotkut nivelpsoripotilaat ovat saaneet apua Paganon menetelmästä (erityisesti ruokavalion tarkistus tarpeen).

      • kerron

        Kerron tämän jälleen kerran täällä. Itselläni todettiin nivelpsori 15 vuotta sitten. Sormien nivelet olivat niin pahat, ettei edes lusikka pysynyt kädessä ja polvet niin pahat, että tuntui kuin puukolla olisi isketty, kun menin rappusia ylös tai alas. Aloin kasvissyöjäksi, koska luin jostain, en muista enää mistä, että punainen liha pahentaa reumaatikkojen kipuja. Kolme kuukautta kasvisruokaa, ja kaikki oireet poissa. Ja ovat olleet. Jotta jostain saan proteiinia, syön kalaa ja kanaa. Joten kannattaa todella kokeilla, eihän siinä häviä yhtään mitään. En ole ainoa elävä esimerkki tästä.


      • uudelleen
        kerron kirjoitti:

        Kerron tämän jälleen kerran täällä. Itselläni todettiin nivelpsori 15 vuotta sitten. Sormien nivelet olivat niin pahat, ettei edes lusikka pysynyt kädessä ja polvet niin pahat, että tuntui kuin puukolla olisi isketty, kun menin rappusia ylös tai alas. Aloin kasvissyöjäksi, koska luin jostain, en muista enää mistä, että punainen liha pahentaa reumaatikkojen kipuja. Kolme kuukautta kasvisruokaa, ja kaikki oireet poissa. Ja ovat olleet. Jotta jostain saan proteiinia, syön kalaa ja kanaa. Joten kannattaa todella kokeilla, eihän siinä häviä yhtään mitään. En ole ainoa elävä esimerkki tästä.

        Minulla on PPP ja läikkäpsori, tosin hyvin rajatusti eikä suurimmaksi osaksi edes näy. Varsinkaan sen jälkeen, kun löysin Paganon dietin. Mutta nivelissä on ollut jo pitkään erilaisia oireita (kipu, turvotus, jäykkyys). Reumakokeet yms. on otettu, tulos. neg.
        Nuorena oli samat oireet (mutta ei reumaa)ja viimeisenä keinona aloitin silloin kasvisruoan ja kaikki oireet hävisivät. (Psori tuli vasta v. -06.) Olin aivan unohtanut tuon, kun nykyisiä oireita ihmetellään, yhtenä vaihtoehtona nivelpsori. Lääkäri on tosin sitä mieltä, että kaikki johtuu niskasta. Nyt alan kokeilla uudelleen pelkkää kasvisruokaa.
        Nuorena oireet hävisivät muutamassa viikossa ja kun testasin nakeilla, niin jo seuraavana päivänä alkoivat oireet. Olin vuosia syömättä punaista lihaa missään muodossa, sitten lisäsin kalan ja kanan, lopuksi jauhelihan ja lauanataimakkaran. Koskaan en kuitenkaan ole kasvisdietin jälkeen voinut syödä esim. kokolihapihviä ja kaikenlaiset lihakastikkeet inhottaa. Jauhelihaa ja leikkeleitä on viime vuosina tullut syötyä melko paljon, mutta kun nyt ajattelen, niin oireenikin ovat ilmaantuneet samaan tahtiin.


      • tiituli1000
        kerron kirjoitti:

        Kerron tämän jälleen kerran täällä. Itselläni todettiin nivelpsori 15 vuotta sitten. Sormien nivelet olivat niin pahat, ettei edes lusikka pysynyt kädessä ja polvet niin pahat, että tuntui kuin puukolla olisi isketty, kun menin rappusia ylös tai alas. Aloin kasvissyöjäksi, koska luin jostain, en muista enää mistä, että punainen liha pahentaa reumaatikkojen kipuja. Kolme kuukautta kasvisruokaa, ja kaikki oireet poissa. Ja ovat olleet. Jotta jostain saan proteiinia, syön kalaa ja kanaa. Joten kannattaa todella kokeilla, eihän siinä häviä yhtään mitään. En ole ainoa elävä esimerkki tästä.

        Olen ollut ikäni kasvissyöjä. Nivelpsori vuodesta 2003. Että ei auta ainakaan mulla.


      • oleeol
        tiituli1000 kirjoitti:

        Olen ollut ikäni kasvissyöjä. Nivelpsori vuodesta 2003. Että ei auta ainakaan mulla.

        ootko syönyt myös sokeria? Mun kokemus on, että nivelpsori tai muukaan
        nivelvaiva ei lähde pois, jos mättää samanaikaisesti sokeria.


    • särkeejäykistää

      Heippa!Mulla oli vuosina 1984-86(olin murrosikäinen)paha ihopsori..joka alkoi paranemaan ihotautisairaalassa ja paranikin oireettomaksi.Mutta v.2003 toisen synnytyksen jälk.alkoivat alaselkäoireet, käsisäryt ym. Epäiltiin selkärankareumaa...S-I nivelessä turvotusta,pientä nivelrikkoa ym. 2004 diagnoosi:NIVELPSORI.Särkyjä ajoittain koviakin...eri nivelissä.Pahimmat alaselkä ja kädet. Nyt nilkka tosi kipeä.Tällä hetkellä syön salazopyrin EN 500mg 2X2/päivä burana 600.Noin vuoden syöny ja tuntuu ettei auta...aina välillä lisäksi kortisoni piikillä käytävä.Taas lääkäriin menossa......

      • Kicca.

        sanoi jo vuosia sitten että liikunta on nivelpsorin hoidossa ykkössijalla. Kannattaa ajoissa aloittaa säännöllinen vaikka kevytkin liikunta. Yleiskunnon hoito muutenkin tärkeää. Kalaöljykapselit olen ottanut säännölliseksi lisäravinteeksi.
        En ole koskaan syönyt noita voimakkaita lääkkeitä vaikka välillä on olo ollutkin sellainen että mieli on tehnyt mennä hakemaan resepti. Syksyllä oli monta kuukautta ensin toinen jalkapöytä ja sitten toisen jalan 2 viimeistä varvasta kipeätja turvoksissa ja kävely oli tosi kivuliasta. Sitten iski alaselkään ja välillä pakarat niin kipeät että oli kuin olisi joku potkaissut täysillä kumpaankin kankkuun eikä kävely meinannut sujua.
        Nyt on taas vähän parempi kausi. Odottelen kesän lämpöjä. Vuodenaikojen vaihtumiset ovat pahimpia aikoja minulle, varsinkin juuri kesän vaihtuminen syksyksi. Pimeys myös vaikuttaa ihan selvästi ja särkyjä on enemmän.
        En ole kokeillut autaisiko kirkasvalolamppu. Mieliala vaikuttaa nimittäin itselläni erittäin paljon tähän aaltoilevaan sairasteluun.
        Minua pelottaa kaikkein eniten noissa sisäisissä lääkkeissä monien kertomat sivuvaikutukset. SYövätkö ihmiset niitä pitkään vai otetaanko niitä vain kuureina ja jos hiukset ovat lähteneet, onko ne kasvaneet takaisin kun lääkitys on lopetettu?


      • nielpsori
        Kicca. kirjoitti:

        sanoi jo vuosia sitten että liikunta on nivelpsorin hoidossa ykkössijalla. Kannattaa ajoissa aloittaa säännöllinen vaikka kevytkin liikunta. Yleiskunnon hoito muutenkin tärkeää. Kalaöljykapselit olen ottanut säännölliseksi lisäravinteeksi.
        En ole koskaan syönyt noita voimakkaita lääkkeitä vaikka välillä on olo ollutkin sellainen että mieli on tehnyt mennä hakemaan resepti. Syksyllä oli monta kuukautta ensin toinen jalkapöytä ja sitten toisen jalan 2 viimeistä varvasta kipeätja turvoksissa ja kävely oli tosi kivuliasta. Sitten iski alaselkään ja välillä pakarat niin kipeät että oli kuin olisi joku potkaissut täysillä kumpaankin kankkuun eikä kävely meinannut sujua.
        Nyt on taas vähän parempi kausi. Odottelen kesän lämpöjä. Vuodenaikojen vaihtumiset ovat pahimpia aikoja minulle, varsinkin juuri kesän vaihtuminen syksyksi. Pimeys myös vaikuttaa ihan selvästi ja särkyjä on enemmän.
        En ole kokeillut autaisiko kirkasvalolamppu. Mieliala vaikuttaa nimittäin itselläni erittäin paljon tähän aaltoilevaan sairasteluun.
        Minua pelottaa kaikkein eniten noissa sisäisissä lääkkeissä monien kertomat sivuvaikutukset. SYövätkö ihmiset niitä pitkään vai otetaanko niitä vain kuureina ja jos hiukset ovat lähteneet, onko ne kasvaneet takaisin kun lääkitys on lopetettu?

        Eikö sinua pelota taudin eteneminen??Kun nimenomaan lääkkeet estävät taudin etenemisen ja pysyvät vauriot...Eikä kait tukka lähde muutakun solunsalpaajista...ei ainaka salazopyriinistä.Lääkärit sanovat että sairautta pitää hoitaa...Entä jos ei syökään lääkkeitä?miten tauti etenee........


      • mieti
        nielpsori kirjoitti:

        Eikö sinua pelota taudin eteneminen??Kun nimenomaan lääkkeet estävät taudin etenemisen ja pysyvät vauriot...Eikä kait tukka lähde muutakun solunsalpaajista...ei ainaka salazopyriinistä.Lääkärit sanovat että sairautta pitää hoitaa...Entä jos ei syökään lääkkeitä?miten tauti etenee........

        Yhdyn täysin tohon edelliseen kommenttiin.
        Menetettyä terveyttä et saa takaisin vaikka haluisit myöhemmin.
        Itsellä liian myöhään ja liian miedoilla aloitetun hoidon myötä työkyky mennyt lopullisesti alle 30 vuotiaana, nivelten vaurioutumisen vuoksi.
        Keinoniveliä laitettu joka suuntaan mutta ei tarpeeksi hyvin tuloksin.
        itsellä kokeiltu myös sytostaatteja vuosia eikä hiukset ole niillä lähteneet,hiuksia aina kehuttu/ovat pitkät aina olleet.

        Kaikkea hyvää sinne!=)


      • ko?
        mieti kirjoitti:

        Yhdyn täysin tohon edelliseen kommenttiin.
        Menetettyä terveyttä et saa takaisin vaikka haluisit myöhemmin.
        Itsellä liian myöhään ja liian miedoilla aloitetun hoidon myötä työkyky mennyt lopullisesti alle 30 vuotiaana, nivelten vaurioutumisen vuoksi.
        Keinoniveliä laitettu joka suuntaan mutta ei tarpeeksi hyvin tuloksin.
        itsellä kokeiltu myös sytostaatteja vuosia eikä hiukset ole niillä lähteneet,hiuksia aina kehuttu/ovat pitkät aina olleet.

        Kaikkea hyvää sinne!=)

        Mä oon kärsinyt erilaisista nivel- ja lihaskivuista jo vuosia. Ajoittain ollut pahaa ihottumaa, en oo ymmärtäny että niillä voisi jotain yhtäläisyyttä olla. Nyt on päänahka ollut pitkään kovasti kutisevien pahkuroitten valtaamana. Pahkuran päällä vaalea pinta, kun raapii alla punainen märkä pinta. Korvan taukset ja nyt osin myös korvakäytävät vaaleaa karstaa täynnä. Raavittaessa karsta irtoaa laattoina ja alla punainen ja märkivä pinta. Kynsissä lievää "valuvikaa" ollut nykyään enennevässä määrin. Kuoppa muutamassa kynnessä, ja osa paksunee kynnen päätä kohden. Lääkärissä käyny parikin kertaa nyt päänahan ja korvien kanssa. Bemetson-liuosta käski laittaa päänahkaan ja rasvaa korviin. Nämä rauhoittaakin tilannetta, tuntuisi vain että alkuperäinen syykin oireiluun pitäisi selvittää. Lääkäri ei psorikyselyäni ottanut kuuleviin korviinsa, ei tutkinut sen kumemmin kunhan vain kurkkasi päähän ja korvaan ja sanoi ettei oo psoriasis. Pidin pari päivää taukoa lääkkeistä ja oireet palas takaisin yhtä rajuna. Lääkäri sanoi että voin bemetsonia käyttää puolikin vuotta turvallisesti. Onko näin?
        Tätä samantyylistä ihottumaa ollu vuosien mittaan eri puolilla kehoa. Oonkohan turhaan huolissaan vai joko ois aika avata kukkaron nyörejä ja mennä yksityiselle...?


      • Calzone
        ko? kirjoitti:

        Mä oon kärsinyt erilaisista nivel- ja lihaskivuista jo vuosia. Ajoittain ollut pahaa ihottumaa, en oo ymmärtäny että niillä voisi jotain yhtäläisyyttä olla. Nyt on päänahka ollut pitkään kovasti kutisevien pahkuroitten valtaamana. Pahkuran päällä vaalea pinta, kun raapii alla punainen märkä pinta. Korvan taukset ja nyt osin myös korvakäytävät vaaleaa karstaa täynnä. Raavittaessa karsta irtoaa laattoina ja alla punainen ja märkivä pinta. Kynsissä lievää "valuvikaa" ollut nykyään enennevässä määrin. Kuoppa muutamassa kynnessä, ja osa paksunee kynnen päätä kohden. Lääkärissä käyny parikin kertaa nyt päänahan ja korvien kanssa. Bemetson-liuosta käski laittaa päänahkaan ja rasvaa korviin. Nämä rauhoittaakin tilannetta, tuntuisi vain että alkuperäinen syykin oireiluun pitäisi selvittää. Lääkäri ei psorikyselyäni ottanut kuuleviin korviinsa, ei tutkinut sen kumemmin kunhan vain kurkkasi päähän ja korvaan ja sanoi ettei oo psoriasis. Pidin pari päivää taukoa lääkkeistä ja oireet palas takaisin yhtä rajuna. Lääkäri sanoi että voin bemetsonia käyttää puolikin vuotta turvallisesti. Onko näin?
        Tätä samantyylistä ihottumaa ollu vuosien mittaan eri puolilla kehoa. Oonkohan turhaan huolissaan vai joko ois aika avata kukkaron nyörejä ja mennä yksityiselle...?

        Älä odottele, vaan tilaa aika ihotautilääkärille.


      • ko
        Calzone kirjoitti:

        Älä odottele, vaan tilaa aika ihotautilääkärille.

        Kävin sillon maaliskuussa yksityiselläkin sitten, kun en enää jaksanu. Eloconia päänahkaan, fusicortia ihottumaan. Ei voi kuulemma suoraan diagnosoida psoria, muttei voinu sitä poissulkeakaan. Elocon-kuurin aikana päänahka oli hitusen parempi. Otin myös raitoja ja se tuntui vähentävän kutinaa hetkeksi hyvin. Nyt pitää taas aloittaa vissiin eloconliuos-kuuri päänahkaan kun kutina on jokseenkin sietämätön. Lääkäriin ei enää huvita mennä, tuntuu että ajattelevat että luulotautinen taas tulee tuhlaamaan kallisarvoista aikaa.. Niveletkin taas enmpi kipuillu, alaselkä, niskat, lonkat, sormien ja varpaiden pikkunivelet..... Oon koittanut auringossa olla, ei vielä ainakaan apua. Tuun varmaan kohta hulluksi, en oikein enää jaksa näiden oireiden kanssa. Josko oonkin oikeasti luulotautinen ja teen ittelleni nämä oireet kuvittelemalla :(


      • ihotautilääkärille
        ko kirjoitti:

        Kävin sillon maaliskuussa yksityiselläkin sitten, kun en enää jaksanu. Eloconia päänahkaan, fusicortia ihottumaan. Ei voi kuulemma suoraan diagnosoida psoria, muttei voinu sitä poissulkeakaan. Elocon-kuurin aikana päänahka oli hitusen parempi. Otin myös raitoja ja se tuntui vähentävän kutinaa hetkeksi hyvin. Nyt pitää taas aloittaa vissiin eloconliuos-kuuri päänahkaan kun kutina on jokseenkin sietämätön. Lääkäriin ei enää huvita mennä, tuntuu että ajattelevat että luulotautinen taas tulee tuhlaamaan kallisarvoista aikaa.. Niveletkin taas enmpi kipuillu, alaselkä, niskat, lonkat, sormien ja varpaiden pikkunivelet..... Oon koittanut auringossa olla, ei vielä ainakaan apua. Tuun varmaan kohta hulluksi, en oikein enää jaksa näiden oireiden kanssa. Josko oonkin oikeasti luulotautinen ja teen ittelleni nämä oireet kuvittelemalla :(

        Varaa aika sellaiselle, joka on erikoistunut psoriin. Jos ei löydy, pyydä lähete ihotautiklinikalle.
        Minulla oli samanlainen alku kuin sinulla ja kesti muutaman viikon ennen kuin saatiin diagnoosi selville koepalojen avulla. Iho oli omituinen, koska oli hoidettu väärin.
        Jokaisella on oikeus hoitoon eikä vaan silmäilyyn. Monet lääkärit aliarvioivat ihotauteja ja pitävät niitä "korvienvälisyndroomina".
        Oletko muuten kokeillut ruokaremonttia? Minulta parani psori lähes kokonaan ja kaikenlaiset kivut ovat vähentyneet lähes olemattomiin. Jos syön väärää ruokaa, palaavat kaikki oireet: ensin kivut ja sitten iho alkaa kukkia.
        Katso www.psorinat.fi


      • Psoriton
        ihotautilääkärille kirjoitti:

        Varaa aika sellaiselle, joka on erikoistunut psoriin. Jos ei löydy, pyydä lähete ihotautiklinikalle.
        Minulla oli samanlainen alku kuin sinulla ja kesti muutaman viikon ennen kuin saatiin diagnoosi selville koepalojen avulla. Iho oli omituinen, koska oli hoidettu väärin.
        Jokaisella on oikeus hoitoon eikä vaan silmäilyyn. Monet lääkärit aliarvioivat ihotauteja ja pitävät niitä "korvienvälisyndroomina".
        Oletko muuten kokeillut ruokaremonttia? Minulta parani psori lähes kokonaan ja kaikenlaiset kivut ovat vähentyneet lähes olemattomiin. Jos syön väärää ruokaa, palaavat kaikki oireet: ensin kivut ja sitten iho alkaa kukkia.
        Katso www.psorinat.fi

        Oikea osoite on: www.psorinat.com


      • ruokavalio ..
        Psoriton kirjoitti:

        Oikea osoite on: www.psorinat.com

        on täyttä humpuukia...rahat vain menee. äläkää uskoko.


      • kokeillut
        ruokavalio .. kirjoitti:

        on täyttä humpuukia...rahat vain menee. äläkää uskoko.

        Minä en maksanut kirjasta penniäkään, koska lainasin kirjastosta. Dietti ei maksa mitään, on puhdasta ruoan karsintaa. Merisuola maksaa muutaman euron kilo ja sillä kylpee pitkään. Perusrasvat ovat myös järkevän hintaisia verrattuna lääkerasvoihin, joita ei voi käyttää kukaan, jos eivät sovi. Perusrasvoilla voit rasvata vaikka ovensaranoita, jos oikein kitisee.

        Testasin parin viime kuukauden aikana tätä diettiä. Olin pitänyt siitä kiinni n. 2 vuotta ja huhtikuussa aloin lisätä punaisen lihan ja tomaattien syöntiä. Paprikaakin kokeilin, vaan ei maistunut. Parissa viikossa alkoivat kolotukset ja pian sen jälkeen aukenivat sormenpäät. Lopetin lihat ja tomaatit. Kolmen viikon kuluttua ei ole kipuiluja ja iho on ehjä. Minulle tämä riittää todistukseksi. Tämän saman kokeilun olen tehnyt aiemminkin muutaman vuoden välein.


      • on aivan
        kokeillut kirjoitti:

        Minä en maksanut kirjasta penniäkään, koska lainasin kirjastosta. Dietti ei maksa mitään, on puhdasta ruoan karsintaa. Merisuola maksaa muutaman euron kilo ja sillä kylpee pitkään. Perusrasvat ovat myös järkevän hintaisia verrattuna lääkerasvoihin, joita ei voi käyttää kukaan, jos eivät sovi. Perusrasvoilla voit rasvata vaikka ovensaranoita, jos oikein kitisee.

        Testasin parin viime kuukauden aikana tätä diettiä. Olin pitänyt siitä kiinni n. 2 vuotta ja huhtikuussa aloin lisätä punaisen lihan ja tomaattien syöntiä. Paprikaakin kokeilin, vaan ei maistunut. Parissa viikossa alkoivat kolotukset ja pian sen jälkeen aukenivat sormenpäät. Lopetin lihat ja tomaatit. Kolmen viikon kuluttua ei ole kipuiluja ja iho on ehjä. Minulle tämä riittää todistukseksi. Tämän saman kokeilun olen tehnyt aiemminkin muutaman vuoden välein.

        täyttä potaskaa. ruokavalio ei vaikuta psoriin....


      • mann74
        on aivan kirjoitti:

        täyttä potaskaa. ruokavalio ei vaikuta psoriin....

        Minulla lääkäri epäili ensin selkärankareumaa, mutta ristinivelessä ei havaittu (röntgen) muutoksia. Eikä verikoekaan sitä diagnoosia tukenut. Nyt lääkäri epäilee nivelpsoriasista. Kortisonia olen syönyt 3 viikkoa. Sen syöminen lopetellaan nyt vähitellen (3kk). Heti kun vähensin annosta, palasi särky polviin. Lääkäri määräsi nyt burana 800 slow:ta. Seuraava käynti vasta 3 kk päästä. Vähän epäilyttää syödä tuota buranaa niiden sivuvaikutusten takia. Olen käsittänyt, että ko. sairaus todetaan röntgenkuvilla ja magneettikuvauksilla. Ja olen käsittänyt myös, että ko. sairaudessa lääkityksen pitäisi olla taudin etenemistä hidastavaa. Miksi pitää odottaa 3kk? Haittaako tuo kortisoni diagnosointia? Miten muut ovat tuon diagnoosin saaneet? Eli onko tarkoitus nyt vaan syödä buranaa ja lisätä sen määrää, kunnes maksa ja munuaiset on paskana? Missä vaiheessa olen esimerkiksi työkyvytön? Työpaikkalääkärille on turha mennä, koska siellä määrätään vain buranaa ja töihin.


      • psoria vai luuloa
        mann74 kirjoitti:

        Minulla lääkäri epäili ensin selkärankareumaa, mutta ristinivelessä ei havaittu (röntgen) muutoksia. Eikä verikoekaan sitä diagnoosia tukenut. Nyt lääkäri epäilee nivelpsoriasista. Kortisonia olen syönyt 3 viikkoa. Sen syöminen lopetellaan nyt vähitellen (3kk). Heti kun vähensin annosta, palasi särky polviin. Lääkäri määräsi nyt burana 800 slow:ta. Seuraava käynti vasta 3 kk päästä. Vähän epäilyttää syödä tuota buranaa niiden sivuvaikutusten takia. Olen käsittänyt, että ko. sairaus todetaan röntgenkuvilla ja magneettikuvauksilla. Ja olen käsittänyt myös, että ko. sairaudessa lääkityksen pitäisi olla taudin etenemistä hidastavaa. Miksi pitää odottaa 3kk? Haittaako tuo kortisoni diagnosointia? Miten muut ovat tuon diagnoosin saaneet? Eli onko tarkoitus nyt vaan syödä buranaa ja lisätä sen määrää, kunnes maksa ja munuaiset on paskana? Missä vaiheessa olen esimerkiksi työkyvytön? Työpaikkalääkärille on turha mennä, koska siellä määrätään vain buranaa ja töihin.

        psoria?
        v 1996 jäykistetiin oikea nilkka ja kipsin alle oikean jalan etuosaan tuli kutiavia vesirakkuloita, s-tanallissta kutinaa, sain jotain salvaa, lähti muutaman kk:n kuluttua pois, siirtyi oikeaan kämmeneen se sit, oli jonkun vuoden, katosi ja nilkkaan, oikeaan tuli markan kokoinen läntti joka taas kutisi ja oli muutaman vuoden, katosi, sit jonkun ajankuluttua levisi taas oikeaan nilkkaan kumma ihottuma ja kantapäähän ja jalan sivustoille ja päälle, ja on vieläkin ja punaisia täpliä täynnään, ja kutiaa ja nyt taas oikeaan kämmeneen tuli takaisin se kutiava rakkulaihottuma, kun raapii sitä se tulee vesirakkuloille, ja on tosi kivulias.

        Ei ole lääkärit reagoineet mitenkään siihen, jaa käytä kortisonia, joka asiaan sanottu!
        Ei tutkita, olen toimistotyöläinen, tuskin nykypaperit aiheuttaa tuota, ja ei kait kinttuun?


      • nmnn
        mann74 kirjoitti:

        Minulla lääkäri epäili ensin selkärankareumaa, mutta ristinivelessä ei havaittu (röntgen) muutoksia. Eikä verikoekaan sitä diagnoosia tukenut. Nyt lääkäri epäilee nivelpsoriasista. Kortisonia olen syönyt 3 viikkoa. Sen syöminen lopetellaan nyt vähitellen (3kk). Heti kun vähensin annosta, palasi särky polviin. Lääkäri määräsi nyt burana 800 slow:ta. Seuraava käynti vasta 3 kk päästä. Vähän epäilyttää syödä tuota buranaa niiden sivuvaikutusten takia. Olen käsittänyt, että ko. sairaus todetaan röntgenkuvilla ja magneettikuvauksilla. Ja olen käsittänyt myös, että ko. sairaudessa lääkityksen pitäisi olla taudin etenemistä hidastavaa. Miksi pitää odottaa 3kk? Haittaako tuo kortisoni diagnosointia? Miten muut ovat tuon diagnoosin saaneet? Eli onko tarkoitus nyt vaan syödä buranaa ja lisätä sen määrää, kunnes maksa ja munuaiset on paskana? Missä vaiheessa olen esimerkiksi työkyvytön? Työpaikkalääkärille on turha mennä, koska siellä määrätään vain buranaa ja töihin.

        plen saanut diagnoosin noin 12 vuptta sitten, syön trexania ja sanndimymia plus kipulääkkeitä tautiini. sinäkin joudut jatkossa syömään enemmän tai vähemmän kipulääkkeitä, joten totu siihen. nivelpsori on ikävä tauti erityisesti kipujen suhteen. tulee hyviä aikoja ja huonoja. vinkikis sulle ..harrasta liikuntaa, se helpoyyaa kipuja.
        niin ja on biologiset lääkkeet. ne vie oireet pois täysin...


      • mann74
        nmnn kirjoitti:

        plen saanut diagnoosin noin 12 vuptta sitten, syön trexania ja sanndimymia plus kipulääkkeitä tautiini. sinäkin joudut jatkossa syömään enemmän tai vähemmän kipulääkkeitä, joten totu siihen. nivelpsori on ikävä tauti erityisesti kipujen suhteen. tulee hyviä aikoja ja huonoja. vinkikis sulle ..harrasta liikuntaa, se helpoyyaa kipuja.
        niin ja on biologiset lääkkeet. ne vie oireet pois täysin...

        pitkään nivelpsoriaksessa kestää rahallinen ja ärhäkkä vaihe? Ovat varmaankin vähän yksilöllisiä mutta noin suurinpiirtein.


      • mann74
        mann74 kirjoitti:

        pitkään nivelpsoriaksessa kestää rahallinen ja ärhäkkä vaihe? Ovat varmaankin vähän yksilöllisiä mutta noin suurinpiirtein.

        siis rauhallinen ja ärhäkkä vaihe


      • Psoriaatikko82
        Kicca. kirjoitti:

        sanoi jo vuosia sitten että liikunta on nivelpsorin hoidossa ykkössijalla. Kannattaa ajoissa aloittaa säännöllinen vaikka kevytkin liikunta. Yleiskunnon hoito muutenkin tärkeää. Kalaöljykapselit olen ottanut säännölliseksi lisäravinteeksi.
        En ole koskaan syönyt noita voimakkaita lääkkeitä vaikka välillä on olo ollutkin sellainen että mieli on tehnyt mennä hakemaan resepti. Syksyllä oli monta kuukautta ensin toinen jalkapöytä ja sitten toisen jalan 2 viimeistä varvasta kipeätja turvoksissa ja kävely oli tosi kivuliasta. Sitten iski alaselkään ja välillä pakarat niin kipeät että oli kuin olisi joku potkaissut täysillä kumpaankin kankkuun eikä kävely meinannut sujua.
        Nyt on taas vähän parempi kausi. Odottelen kesän lämpöjä. Vuodenaikojen vaihtumiset ovat pahimpia aikoja minulle, varsinkin juuri kesän vaihtuminen syksyksi. Pimeys myös vaikuttaa ihan selvästi ja särkyjä on enemmän.
        En ole kokeillut autaisiko kirkasvalolamppu. Mieliala vaikuttaa nimittäin itselläni erittäin paljon tähän aaltoilevaan sairasteluun.
        Minua pelottaa kaikkein eniten noissa sisäisissä lääkkeissä monien kertomat sivuvaikutukset. SYövätkö ihmiset niitä pitkään vai otetaanko niitä vain kuureina ja jos hiukset ovat lähteneet, onko ne kasvaneet takaisin kun lääkitys on lopetettu?

        Pienikin hyötyliikunta on hyväksi nivelpsoriaatikolle. Työmatkat, jos vain on mahdollista kannatan lämpimästi reipasta kävelyä tai pyöräilyä vaikka pakkassäässä vain siten voi nivelpsoriaatikkokin pysyä työkuntoisena ja vetreenä koko työpäivän.


    • kannabis kipulääke

      onko kellään kokemusta cannabiksen lääkinnälisistä vaikutuksista kipuihin?

    • NIVELPsoriaatikkotar

      MInulla diagnosoitiin nivelpsori v.-96.... Kokeiltiin kaikkia mahdollisia reumalääkkeitä ja särkylääkkeitä. Sitten sanoin lekurille että nyt riittää tää koekaniinina olo. Yritin pärjäillä buranalla ja ajoittaisilla paikallisilla kortisonipiikeillä. Sitten rupesin liikkumaan säännöllisesti sekä syömään monipuolisemmin ja juomaan vettä. Alkoholia vähensin. Se taisi auttaa. Jos en liiku, jäykistyn ja kipeydyn herkästi. Teen monipuolista liikuntaa useamman kerran vkossa. Ja jos joku nivel tulehtuu otan burana kuurin 1-2vkoa, lepään sekä tarpeen tullen kortisoni piikin niveleen. Se auttaa minulla toistaiseksi. Ja nautin siitä että pystyn liikkumaan. Toistaiseksi mennyt näin kymmenisen vuotta ja suurempia nivelmuutoksia ei ole tullut. Ja ihokin pysynyt dermovat rasvalla kurissa.

    • reumalääkärillä käyt

      Olen kärsinyt kovista selkäkivuista vuoden verran. Kipu herättää aamuyöstä ja olen tosi kankea. Sormet kipuilevat ja olkapää. Ei kuitenkaan näkyvää turvotusta. Vihdoin pääsin reumalääkärille; joka sanoi heti ettei ole seläkankareumaa, joska olen nainen ja vanha (yli 40v).
      Ja sanoi epäilevänsä nivelpsoria. Mutta ei voi diagnosoida sitä, koska minulla ei ole ihottumaa, vain vähäisiä kynsimuutoksia.
      Määräsi minulle tulehduskipulääkkeen vuodeksi.

    • tämäkin voi toimia

      Kärsin n. 2 vuotta kovista nivelkivuista ja sitten tuli mitta täyteen. Jätin lihat pois ruokavaliosta (kanaa ja kalaa voi syödä) joka auttoi nivelkipuihin ja kynsimuutokset hävisi kokonaan sitä mukaa kun kynnet kasvoivat. Lopulta kun jätin vielä gluteenit pois, olen ollut täysin kivuton ja psori ihollakin on parantunut melkein kokonaan.

      Pari viikkoa sitten testasin yhdellä hampurilaisella, miten äijän käy (lihaa gluteenia). Seuraavana aamuna ei kestänyt edes mustekynä kädessä. Kesti n. 3 päivää ennenkuin kivut hävisivät palattuani taas lihattomaan ja gluteenittomaan ruokavalioon.

      • No ei ole

        uskottavaa tuo.


      • b.b1

        kyllä tuo voi jollekkin toimia,mutta lääke se ei ole tautiin.KOSKA silloinhan maailmassa ei enää tautia olisi jos kaikki sairastuneet noudattaisi vain tuota ohjetta. =)


    • ghyll

      Jos ruokavalio on häntä auttanut niin miksi ei voi olla onnellinen hänen puolestaan? Nostakaa se päänne sieltä puskasta. Eihän ruokavalion tarvitse olla kaikkien pelastaja, mutta jos jotakuta on auttanut nii ehkä sitä voi sitten kokeilla..

    • Reija65

      Mitään niin tehokasta lääketieteellistä (mutta ilman sivuvaikutuksia) hoitoa en ole sairaukseen löytänyt, kuin Bemer-verisuoniterapia!! luontaisterveys-lehdessä oli viime vuonna haastattelu naisesta, joka oli todella sairas nivelpsorin takia, mutta bemerin myötä sai "uuden elämän". Käytti ennen valtavasti lääkkeitä, nyt ei enää lainkaan. Ei voinut ennen liikkua juuri ollenkaan, nyt liikkuu paljon. Saanut harrastuksensa takaisin, elämänilon, kivuttomuuden. Tähän tarinaan tutustuttuani oli pakko kokeilla ja näinhän siinä kävi, että laite toi uuden elämän myös minulle. Kivut vähenee koko ajan, on energiaa, nukun paremmin, iho-oireet helpottaneet paljon..! Kun on toimiva mikroverenkierto, ei enää tarvita lääkkeitä. Kokeilkaa ihmiset! Tämä hoito tulee vielä mullistamaan koko lääketieteen. Kyseisen naisen miniä vuokrasi minulle laitteen (sitä voi kokeilla ensin ja päättää sitten ostaako, jolloin vuokra hyvitetään), sitten ostin oman. Ja nyt on oireet pois lähes kokonaan itselläkin (3kk käyttänyt laitetta).
      http://www.bemer-partner.com/bemerGroup/marinka/tervetuloa/
      (kannattaa pyytää se lehtijuttu luettavaksi, jos haluaa tutustua tämän naisen tarinaan).

      • Mitä maksavat?

        Paljon kehuttiin tuotteita mutta missäs on hinnasto? Ei ainakaan etusivulla ollut yhdenkään laitteen hintaa.


      • Reija65
        Mitä maksavat? kirjoitti:

        Paljon kehuttiin tuotteita mutta missäs on hinnasto? Ei ainakaan etusivulla ollut yhdenkään laitteen hintaa.

        Hinnat kerrotaan tiedusteltaessa ja luennolla (mutta ne on aina samat ostaa keneltä edustajalta hyvänsä). Itse kyselin hintaa edustajalta puhelimitse ennen kuin menin varsinaiseen esittelyyn ("Bemer-luennolle", joita pidetään ympäri Suomen, tuolla tapahtumissa lukee milloin niitä on). Hinta tuntui alkuun korkealta, mutta onneksi menin luennolle ja ymmrsin, että tässä on nyt tosi upea hoitomuoto kyseessä. Setti maksaa vähän yli 3 tuhatta, mutta sen sai vuokrata aluksi (90€ viikko) kokeiluun ja jos sitten päätti pitää, niin vuokra hyvitettiin. Ei tarvitse ostaa sikaa säkissä! Joku osamaksu-vaihtoehtokin mainittiin. Siinä laskeskelin, että kun laitteen käyttöikä on yli 10 vuotta, niin vähemmän menee rahaa kun lääkkeisiin. Tuo nainenkin, josta mainitsin, oli jo turvautumassa biologiseen lääkkeeseen (joka maksaa monta sataa kuussa). Ja terveys ja hyvä olo on sen arvoista!


      • Tuija*
        Reija65 kirjoitti:

        Hinnat kerrotaan tiedusteltaessa ja luennolla (mutta ne on aina samat ostaa keneltä edustajalta hyvänsä). Itse kyselin hintaa edustajalta puhelimitse ennen kuin menin varsinaiseen esittelyyn ("Bemer-luennolle", joita pidetään ympäri Suomen, tuolla tapahtumissa lukee milloin niitä on). Hinta tuntui alkuun korkealta, mutta onneksi menin luennolle ja ymmrsin, että tässä on nyt tosi upea hoitomuoto kyseessä. Setti maksaa vähän yli 3 tuhatta, mutta sen sai vuokrata aluksi (90€ viikko) kokeiluun ja jos sitten päätti pitää, niin vuokra hyvitettiin. Ei tarvitse ostaa sikaa säkissä! Joku osamaksu-vaihtoehtokin mainittiin. Siinä laskeskelin, että kun laitteen käyttöikä on yli 10 vuotta, niin vähemmän menee rahaa kun lääkkeisiin. Tuo nainenkin, josta mainitsin, oli jo turvautumassa biologiseen lääkkeeseen (joka maksaa monta sataa kuussa). Ja terveys ja hyvä olo on sen arvoista!

        Aiheesta oli Hesarin liitteessä juttu, löytyy täältä: http://www.naistenterveys.fi/yleisimmat-sairaudet/vasymys-ja-ylipaino-voivat-johtua-mikroverenkierron-hairioista#.UyrMFvyNFJ0.facebook

        Kyllä tuollaista luentoa vois käydä kuulemassa.


      • Biologinen lääke
        Reija65 kirjoitti:

        Hinnat kerrotaan tiedusteltaessa ja luennolla (mutta ne on aina samat ostaa keneltä edustajalta hyvänsä). Itse kyselin hintaa edustajalta puhelimitse ennen kuin menin varsinaiseen esittelyyn ("Bemer-luennolle", joita pidetään ympäri Suomen, tuolla tapahtumissa lukee milloin niitä on). Hinta tuntui alkuun korkealta, mutta onneksi menin luennolle ja ymmrsin, että tässä on nyt tosi upea hoitomuoto kyseessä. Setti maksaa vähän yli 3 tuhatta, mutta sen sai vuokrata aluksi (90€ viikko) kokeiluun ja jos sitten päätti pitää, niin vuokra hyvitettiin. Ei tarvitse ostaa sikaa säkissä! Joku osamaksu-vaihtoehtokin mainittiin. Siinä laskeskelin, että kun laitteen käyttöikä on yli 10 vuotta, niin vähemmän menee rahaa kun lääkkeisiin. Tuo nainenkin, josta mainitsin, oli jo turvautumassa biologiseen lääkkeeseen (joka maksaa monta sataa kuussa). Ja terveys ja hyvä olo on sen arvoista!

        maksaa paritonnia kuussa! Ainoo vaan,että sen käytön maksaa kela.


      • Omavastuu satasia
        Biologinen lääke kirjoitti:

        maksaa paritonnia kuussa! Ainoo vaan,että sen käytön maksaa kela.

        Tutullani on selkärankareuma ja biologinen lääke, joka maksaa 1500€/kk ja omavastuu peräti 600€ (riippuuko tämä omavastuuosuus sitten tuloista, en tiedä). Mutta kalliiksi kyllä tulee... Ja aikamoista solumyrkkyä se taitaa olla. Aika upeaa, jos avun saa ilman lääkkeitä tai pärjää edes vähemmällä lääkemäärällä.


      • Törkeää huijausta!
        Reija65 kirjoitti:

        Hinnat kerrotaan tiedusteltaessa ja luennolla (mutta ne on aina samat ostaa keneltä edustajalta hyvänsä). Itse kyselin hintaa edustajalta puhelimitse ennen kuin menin varsinaiseen esittelyyn ("Bemer-luennolle", joita pidetään ympäri Suomen, tuolla tapahtumissa lukee milloin niitä on). Hinta tuntui alkuun korkealta, mutta onneksi menin luennolle ja ymmrsin, että tässä on nyt tosi upea hoitomuoto kyseessä. Setti maksaa vähän yli 3 tuhatta, mutta sen sai vuokrata aluksi (90€ viikko) kokeiluun ja jos sitten päätti pitää, niin vuokra hyvitettiin. Ei tarvitse ostaa sikaa säkissä! Joku osamaksu-vaihtoehtokin mainittiin. Siinä laskeskelin, että kun laitteen käyttöikä on yli 10 vuotta, niin vähemmän menee rahaa kun lääkkeisiin. Tuo nainenkin, josta mainitsin, oli jo turvautumassa biologiseen lääkkeeseen (joka maksaa monta sataa kuussa). Ja terveys ja hyvä olo on sen arvoista!

        @Reija65

        Siis 3000€!! Et voi olla tosissasi!!!! Jotain törkeitä huijareita!!! Ottaa päähän sairailta ihmisiltä rahastajat!!!:(((

        Sama kuin jokin homepaattinen sokeripilleri. Samaa plasebopaskaa kummatkin.

        Saman verenkierron vilkastuttamisen saa kun hieromakoneella hieroo lihaksiaan ja niitä laitteita saa jopa kympillä sellaisen pienen.

        https://www.google.fi/search?q=Hieromakone&client=firefox-a&hs=wzY&rls=org.mozilla:fi:official&channel=sb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=2Ek0U_7eO6LoywPnoYKQAw&ved=0CCwQsAQ&biw=1173&bih=781


      • Reija65
        Törkeää huijausta! kirjoitti:

        @Reija65

        Siis 3000€!! Et voi olla tosissasi!!!! Jotain törkeitä huijareita!!! Ottaa päähän sairailta ihmisiltä rahastajat!!!:(((

        Sama kuin jokin homepaattinen sokeripilleri. Samaa plasebopaskaa kummatkin.

        Saman verenkierron vilkastuttamisen saa kun hieromakoneella hieroo lihaksiaan ja niitä laitteita saa jopa kympillä sellaisen pienen.

        https://www.google.fi/search?q=Hieromakone&client=firefox-a&hs=wzY&rls=org.mozilla:fi:official&channel=sb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=2Ek0U_7eO6LoywPnoYKQAw&ved=0CCwQsAQ&biw=1173&bih=781

        No tämä laite nyt sattuu olemaan ihan lääketieteellinen, fysikaalinen hoitomuoto, sitä käytetään myös monissa sairaaloissa ja fysioterapeuteilla ym. (esim. Ortonin kipuklinikalla). Valvira valvoo näitä Suomessa ja täällä ei mistään plasobo-hoidoista saa käyttää nimitystä "lääketieteellinen hoito". Tieteellisiä tutkimuksia on vaikka kuinka (esim. Pubmedissä, jossa ei mitä tahansa julkaista). Lääkärikin otti tämän vakavasti, kun kerroin näistä pubmedin tutkimuksista, alkoi kiinnostaa häntäkin. Ja jos sen tosiaan laskee, mitä maksaa päivässä, niin alle euron. Kyllä sen verran olen valmis maksamaan terveydestä, mutta kukin päättää, kuinka paljon se itselle merkitsee.

        Hieronnalla tai millään muulla ei saa tällaista vaikutusta mikroverenkiertoon koko kehossa, vain pinnallisesti ja paikallisesti (ja lyhytaikaisesti). Käykää kuuntelemassa luento ja esittäkää sitten vastaväittämiä, kun tiedätte, mistä oikeasti on kyse. Ja hei, kehtaisiko tuo fysiatrian erikoislääkäri puhua laitteen puolesta, jos se ei vaikuttaisi kuten väitetään..?!


      • Reija65
        Reija65 kirjoitti:

        No tämä laite nyt sattuu olemaan ihan lääketieteellinen, fysikaalinen hoitomuoto, sitä käytetään myös monissa sairaaloissa ja fysioterapeuteilla ym. (esim. Ortonin kipuklinikalla). Valvira valvoo näitä Suomessa ja täällä ei mistään plasobo-hoidoista saa käyttää nimitystä "lääketieteellinen hoito". Tieteellisiä tutkimuksia on vaikka kuinka (esim. Pubmedissä, jossa ei mitä tahansa julkaista). Lääkärikin otti tämän vakavasti, kun kerroin näistä pubmedin tutkimuksista, alkoi kiinnostaa häntäkin. Ja jos sen tosiaan laskee, mitä maksaa päivässä, niin alle euron. Kyllä sen verran olen valmis maksamaan terveydestä, mutta kukin päättää, kuinka paljon se itselle merkitsee.

        Hieronnalla tai millään muulla ei saa tällaista vaikutusta mikroverenkiertoon koko kehossa, vain pinnallisesti ja paikallisesti (ja lyhytaikaisesti). Käykää kuuntelemassa luento ja esittäkää sitten vastaväittämiä, kun tiedätte, mistä oikeasti on kyse. Ja hei, kehtaisiko tuo fysiatrian erikoislääkäri puhua laitteen puolesta, jos se ei vaikuttaisi kuten väitetään..?!

        Niin ja pakko sanoa, että minä en kyllä koe olevani huijattu, vaan autettu (omasta pyynnöstäni ja tämän lehtijutun innostamana). Paras investointi, mitä olen terveyteni eteen ikinä tehnyt! Kunpa olisi vaan löytynyt jo aiemmin tuo hoitomuoto. Mutta onneksi on vielä paljon hyviä ja mahdollisimman terveitä elinpäiviä jäljellä. Saapahan tässä samalla vielä ehkäistyä muitakin mahdollisia vaivoja, kun on nyt paremmin toimiva immuunivaste.


      • Kipupotilas

        Olen saanut mahdollisuuden tutustua "sattumalta" laitteeseen, joka alunperin
        ei ollut minulle edes suunnattu. Sairastan erittäin vaikeaa selkäsairautta ja joidenkin ammattiihmisten mukaan jotain reuman tyyppistä sairautta..
        Noin viikon käytön jälkeen huomasin aivan selvästi kuinka vasemman jalkani
        joka lähes aina oli jääkylmä tai vähintäänkin kylmä selvä muutos verenkierrossa.
        Ihmetykseni oli ja on vieläkin suurta huomattuani sen olevan täysin normaali-
        lämpöinen. Samoin laitoin kipupotilaana merkille lääkemäärien huomattavan
        pienenemisen sekä nukkumisen laadun olevan parempi. Kolmos tasoa
        korkeammalla 2x8min päivässä en ole vielä käyttänyt. Lisäksi keskittymiskyvyn
        olen huomannut olevan parempi.

        Ei ole huijausta.


    • Fyssari-opiskelija

      Joo ei ole kyllä hieronnalla sama vaikutus. Mikroverenkiertoa on ihan joka paikassa kehossa (jotain yli 2 kertaa maapallon ympäri yltäis nämä yhden ihmisen pienet verisuonet) ja Bemer vaikuttaa kaikkiin näihin eli kaikkiin elimiin, kudoksiin ym. Tässäpä havainnollistavaa linkkiä, tämä on aitoa kuvaa siitä, mitä Bemer-hoidon aikana tapahtuu.
      http://www.youtube.com/watch?v=3jDpocgs_D4

    • Teppo_S
    • Kielenkääntäjä

      Tämä viestiketju on avattu jo kauan aikaa sitten enkä tiedä, kuinka tämä palsta toimii (eli saavatko vastaajat ilmoituksen uudesta viestistä), mutta kokeilen kuitenkin onneani. Etsin nivelpsoriaasipotilaita haastateltaviksi. Kyseessä on suomeksi käännetty nivelpsoriaasikysely, jonka ymmärrettävyyden haluamme testata. Haastattelu tapahtuu puhelimitse, ja haastatellut saavat palkkioksi lahjakortin. Annan mielelläni lisätietoja, jos kiinnostaa.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2228
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1926
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      74
      1625
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1588
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1492
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1393
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1311
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe