Kävikö Joulupukki?

Hekotus

Jos kävi, niin mitä se sinulle edusti. Entä tontut, oliko niitä nurkissa paljonkin. Itse en ole koskaan pukkia taikka tonttuja nähnyt, mutta kovasti niistä puhutaan ja kysellään.

Kiitos eräälle oikaisusta.

34

758

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poikkeamisesta

on jo vuosia. Ehkä ne taas alkaa tonttujen kanssa hiipailemaan kunhan siunaantuu niitä lastenlapsia

• lapset ja Joulupukki kuuluu yhteen. Käyhän pukki aikuistenkin luona , kuulemma. Et nyt vastannut siihen edustamiseen. Onko se vain lahjojen tuoja vai onko sillä muu tehtävä.

• kurkisteli

joulupukki, ei tullut sisään, eikä ollut tonttuja mukana ollenkaan.

• olisin kuvitellut että asia olisi ollut toisinpäin. Ravintoloitten suljettua ovensa tonttuja näkyy jopa liikaakin. Mutta se edustaminen unohtu....

• kurkisteli
        Hekotus kirjoitti:

olisin kuvitellut että asia olisi ollut toisinpäin. Ravintoloitten suljettua ovensa tonttuja näkyy jopa liikaakin. Mutta se edustaminen unohtu....

tosiaan unohtui, ei se edusta mitään sen enempää kuin muutkaan satuhahmot.

• kurkisteli kirjoitti:

tosiaan unohtui, ei se edusta mitään sen enempää kuin muutkaan satuhahmot.

Ei minunkaan mielestä, mutta kovasti se on odotettu vieras aattona. Varsinkin kun lahjoja odotetaan oli sitten pukki ne tuonut taikka ei.

• Tuliko ylensyötyä, ahmittua liikaa. Entä olitko kateellinen naapurin/sukulaisen saamasta paremmasta lahjasta.

• tietoa

mitä naapurit ja sukulaiset ovat saaneet lahjaksi enkä niin suuresti halua tietääkään.
        Minun paras lahja taas oli kun sain viettää joulun läheisteni kanssa.

• tietoa kirjoitti:

mitä naapurit ja sukulaiset ovat saaneet lahjaksi enkä niin suuresti halua tietääkään.
        Minun paras lahja taas oli kun sain viettää joulun läheisteni kanssa.

miellyttävä vastaus. Mutta ei sitten tullu ahmittua liikaa ruokia.

• paapuuri.re

samalla kertaa eli otetaan ensin pukki ja tontut käsittelyyn. Meilläkin kävi joulupukki, ainakin oletin hänen olevan joulupukki, ellei sitten naapurin isäntä:O ollut. No niin, kävi siis ikkunan takaa kurkistamassa, tontut olivat sisäpuolella:)

En harrasta ylensyöntiä, ehkä pikkuisen normaalia enemmän tuli vedettyä tuota makeispuolta.
        Onneksi et tiedä mikä on minun "normaalini":))))

Kateellinen en ole, ainakaan ennenkuin saan tietää mitä naapuri/sukulainen sai lahjaksi.

• paapuuri.re kirjoitti:

samalla kertaa eli otetaan ensin pukki ja tontut käsittelyyn. Meilläkin kävi joulupukki, ainakin oletin hänen olevan joulupukki, ellei sitten naapurin isäntä:O ollut. No niin, kävi siis ikkunan takaa kurkistamassa, tontut olivat sisäpuolella:)

En harrasta ylensyöntiä, ehkä pikkuisen normaalia enemmän tuli vedettyä tuota makeispuolta.

Kateellinen en ole, ainakaan ennenkuin saan tietää mitä naapuri/sukulainen sai lahjaksi.

tuli siis mässäiltyä namusia, no se taitaa kuulua jouluun. Sinultakin jäi vastaamatta siihen ekaan kysymykseen kuitenkin. :)

• paapuuri.re
        Hekotus kirjoitti:

tuli siis mässäiltyä namusia, no se taitaa kuulua jouluun. Sinultakin jäi vastaamatta siihen ekaan kysymykseen kuitenkin. :)

niinpä jäikin:(
        Eivät pukit ja tontut edusta
        mitään muuta kuin kivaa höpsöttelyä joulun alla.

Kehitysvammainen poikamme pitää meidät lapsenmielisinä,
        joten leikitään hänen kanssaan näitä mielikuvitusleikkejä:))

• paapuuri.re kirjoitti:

niinpä jäikin:(
        Eivät pukit ja tontut edusta
        mitään muuta kuin kivaa höpsöttelyä joulun alla.

Kehitysvammainen poikamme pitää meidät lapsenmielisinä,
        joten leikitään hänen kanssaan näitä mielikuvitusleikkejä:))

ovatkin lapsille hyväksi ja muulloinkin kuin vain jouluna. :) Höpsöttely...mukava sana. Mutta jaksamista sinulle ja perheellesi kaikesta huolimatta. :)

• paapuuri.re
        Hekotus kirjoitti:

ovatkin lapsille hyväksi ja muulloinkin kuin vain jouluna. :) Höpsöttely...mukava sana. Mutta jaksamista sinulle ja perheellesi kaikesta huolimatta. :)

kiitos toivotuksista:)

Oikein hyvää loppuvuotta sinulle!

• paapuuri.re kirjoitti:

Hyvää toista joulupäivää vaan kaikille.
        Kyllä vissihin täällä on joulupukki käyny ku mä sain sellaasen tummansiniisen villapairan, siinä on helemas ja hihaansuis sellaaset vaaliat rairat. Oikeen nuorekkahan näköönen ja lämminki se on.
        Sitten oli liioon partavettä hoksinu laittaa joukkohon. Soon seppä ku hajuuhernes ku sitä sipaasoo leukahan aamuusin ku kävelen tuata pajatietä.
        Tiitulle joulupukki toi sellaasen hyppivän hiiren, ensin Tiitu pikkuusen pelekäski sitä. Aina ku Tiitu meni sen vierehen niin silloon se hyppäs ja silloon kans Tiitua vietihin soffan taakse piilohon. Tiitu on ollukki ny jo pitkähän hirviän kiltti, ei oo lainkaan teheny pahojaan pesuupuluveri komerolla ja muutoonki ollu kovasti nätisti. Tottahan se silloon joulupukki muistaa.
        Nua mun nuoret on täällä ny ollu joulua viettämäs kotona, poika ja miniä. Ostin niille joulukarkkia ja olivat ittekki ostanehet niitä. Laitoon ne muovipussihin ja janoon notta jakakaa keskenännä. Aattooiltana ku menivät tuanne omahan kamarihin nukkkumahan niin siellä jo väiteltihin jotta kumpi ny on saanu ja syöny enee niitä karkkeja. Aikoja ovat jo molemmat ollehet raavahienkirijoos, näkyy vaan lapsettavan vieläki. Mua alakoo naurattamahan se niiren sanaalu.
        Sanoon notta joulupukki tuloo ja hakoo ne makooset pois jos ei niitä osata yhteesymmärrykses jakaa. Miniä kuuluu sanovan jotta, ei me anneta niitä.
        Sanoon että soon joulupukki sellaanen herra jotta se ei lupia kysele ku tuloo hakohon.
        Sellaasta harmitoonta sanaalua, molemmat aikoonansa yksin kasvaneita niin näkyyvät osaavan pitää puolensa. Kivaa että tulivat, nuoret tua aina sellaasen kevään tullessaan, muutoon niin harmaasihin ja pimeesihin joulukuun lopuun päivihin.
        terv. seppä ja Tiitu pikkuunen pohojanmalta.

• tällä kertaa
        Hekotus kirjoitti:

miellyttävä vastaus. Mutta ei sitten tullu ahmittua liikaa ruokia.

kohtuudella syötiin, sitä viisastuu sen ahmimisen myötä vuosien varrella:)

• oikee
        Hekotus kirjoitti:

joulupukki eikä tonttujakaan näkynyt sillä minä olen ainut tonttu meidän huushollissa.
        Joulupukki tuotti pettymyksen kun ei tullutkaan vaikka lupasi.
        Lahjoja kyllä sain entisten lisäkis. ( saat tulkita miten haluat)

• paapuuri.re
        seppäpohojanmaalta kirjoitti:

Hyvää toista joulupäivää vaan kaikille.
        Kyllä vissihin täällä on joulupukki käyny ku mä sain sellaasen tummansiniisen villapairan, siinä on helemas ja hihaansuis sellaaset vaaliat rairat. Oikeen nuorekkahan näköönen ja lämminki se on.
        Sitten oli liioon partavettä hoksinu laittaa joukkohon. Soon seppä ku hajuuhernes ku sitä sipaasoo leukahan aamuusin ku kävelen tuata pajatietä.
        Tiitulle joulupukki toi sellaasen hyppivän hiiren, ensin Tiitu pikkuusen pelekäski sitä. Aina ku Tiitu meni sen vierehen niin silloon se hyppäs ja silloon kans Tiitua vietihin soffan taakse piilohon. Tiitu on ollukki ny jo pitkähän hirviän kiltti, ei oo lainkaan teheny pahojaan pesuupuluveri komerolla ja muutoonki ollu kovasti nätisti. Tottahan se silloon joulupukki muistaa.
        Nua mun nuoret on täällä ny ollu joulua viettämäs kotona, poika ja miniä. Ostin niille joulukarkkia ja olivat ittekki ostanehet niitä. Laitoon ne muovipussihin ja janoon notta jakakaa keskenännä. Aattooiltana ku menivät tuanne omahan kamarihin nukkkumahan niin siellä jo väiteltihin jotta kumpi ny on saanu ja syöny enee niitä karkkeja. Aikoja ovat jo molemmat ollehet raavahienkirijoos, näkyy vaan lapsettavan vieläki. Mua alakoo naurattamahan se niiren sanaalu.
        Sanoon notta joulupukki tuloo ja hakoo ne makooset pois jos ei niitä osata yhteesymmärrykses jakaa. Miniä kuuluu sanovan jotta, ei me anneta niitä.
        Sanoon että soon joulupukki sellaanen herra jotta se ei lupia kysele ku tuloo hakohon.
        Sellaasta harmitoonta sanaalua, molemmat aikoonansa yksin kasvaneita niin näkyyvät osaavan pitää puolensa. Kivaa että tulivat, nuoret tua aina sellaasen kevään tullessaan, muutoon niin harmaasihin ja pimeesihin joulukuun lopuun päivihin.
        terv. seppä ja Tiitu pikkuunen pohojanmalta.

joulupukki käynyt, kerta villapaidan sait.
        Älä laita liikaa sitä partavettä, etenkään jos se on Menneniä:)))

Tiitulla olikin riemukas, joskin hieman pelokas jouluaatto. No, pian se huomaa, ettei sitä hiirtä tartte pelätä.
        Meidän kissalla meni jouluaattona vatsa sekaisin, kun sai lahjaksi herkkuruoan, söi sen innoissaan ja kohta hiekkalaatikolla jo pörinä kuului:(((

• ketään kaikkien näitten hulinoitten jälkeen. Minä ainakin laiskottelen ja muut saavat vuorostaan passata minua ja jos ei niin passaan vain itseäni. :)

• laiskotuttaa

ja aion laiskotella loppupäivän vain itteäni passailen ja teen mitä huvittaa ja jos ei huvita en tee yhtikäs mitään:)

• paapuuri.re

mutta arkena saan itseni pidettyä ruodussa ja teen pakolliset askareet.
        Tänään vahdin kinkkua, sen täytyy olla uunissa lähes iltaan asti, on minulla kova urakka:)))

• paapuuri.re kirjoitti:

mutta arkena saan itseni pidettyä ruodussa ja teen pakolliset askareet.
        Tänään vahdin kinkkua, sen täytyy olla uunissa lähes iltaan asti, on minulla kova urakka:)))

toinen kinkku jo menossa. Olikos se entinen kovinkin pieni kun jo uutta uuniin laitoit. :) Vai isokin suku syömässä.

• paapuuri.re
        Hekotus kirjoitti:

toinen kinkku jo menossa. Olikos se entinen kovinkin pieni kun jo uutta uuniin laitoit. :) Vai isokin suku syömässä.

on nyt pieni, toooosi pieni:)
        Sukua ei ollut syömässä kuin äitini verran, mutta me ollaankin kovia syömään.

Tämä nyt uunissa oleva kaveri on 6-7 kiloinen järkäle, siitä lähtee huomenna iso pala Helsinkiin tyttären mukana.

• ent.tehtaantyttö
        paapuuri.re kirjoitti:

on nyt pieni, toooosi pieni:)
        Sukua ei ollut syömässä kuin äitini verran, mutta me ollaankin kovia syömään.

Tämä nyt uunissa oleva kaveri on 6-7 kiloinen järkäle, siitä lähtee huomenna iso pala Helsinkiin tyttären mukana.

..keskinmäinen kundi meillä asuu keskellä Kalliota, (Stadissa oleva kaupungin osan nimi) täällä Stadissa. No, samassa talossa on Alepa, kauppa auki. Lähes kellon ympäri. Tapaninaki kauppa auki. Lähdettiin viemään sit kaikki autolla viemään kundii omaan kämppäänsä, (siis ei ruokapulaa kundilla). Miehen kanssa "hössötettiin", täällä himassa kimpassa; et nyt ottas mukaan korvapuusteja, ainaki pari pussii, sukalaakonvehteja, karkkii ja kaljaaki vielä on.. entäs täällä olis jääkaapissa tota safkaa...onks varmasti kotona samariinia, entäs onks vitamiineja....voi jukra, ihanko olis lähetetty kundi maailmanympärismatkalle....no, tää kundi on niin kliffa kaveri, et pakko oli lähtee autolla Porvooseen, katsomaan Vanhaa kaupunkia, sen jälkeen... jotenki tuntu tyhjältä olo...no, joo ikää tälläki kaverilla jo 30v. Vielä viimeiseks, munki sit piti sille vielä sanoo, et jos, noita raketteja Uutena Vuotena kavereiden kanssa...niin muistakaa sit varoa! - voi, hitsi! Musta alkaa tulla tosissaan "vanha"...

t.friidu

• paapuuri.re
        ent.tehtaantyttö kirjoitti:

..keskinmäinen kundi meillä asuu keskellä Kalliota, (Stadissa oleva kaupungin osan nimi) täällä Stadissa. No, samassa talossa on Alepa, kauppa auki. Lähes kellon ympäri. Tapaninaki kauppa auki. Lähdettiin viemään sit kaikki autolla viemään kundii omaan kämppäänsä, (siis ei ruokapulaa kundilla). Miehen kanssa "hössötettiin", täällä himassa kimpassa; et nyt ottas mukaan korvapuusteja, ainaki pari pussii, sukalaakonvehteja, karkkii ja kaljaaki vielä on.. entäs täällä olis jääkaapissa tota safkaa...onks varmasti kotona samariinia, entäs onks vitamiineja....voi jukra, ihanko olis lähetetty kundi maailmanympärismatkalle....no, tää kundi on niin kliffa kaveri, et pakko oli lähtee autolla Porvooseen, katsomaan Vanhaa kaupunkia, sen jälkeen... jotenki tuntu tyhjältä olo...no, joo ikää tälläki kaverilla jo 30v. Vielä viimeiseks, munki sit piti sille vielä sanoo, et jos, noita raketteja Uutena Vuotena kavereiden kanssa...niin muistakaa sit varoa! - voi, hitsi! Musta alkaa tulla tosissaan "vanha"...

t.friidu

meiltä sentään on Helsinkiin parisataa kilometriä:)

Tiedän kyllä Kallion, tytärkin on asunut Hämeentiellä ja Sturenkadulla, nyt Itä-Pasilassa.

Täytyyhän lapsistaan huolehtia, olivat he miten vanhoja tahansa, tytär täytti 28 vuotta aatonaattona, mutta lapsihan se minulle on, aina.

• ent.tehtaantyttö
        paapuuri.re kirjoitti:

meiltä sentään on Helsinkiin parisataa kilometriä:)

Tiedän kyllä Kallion, tytärkin on asunut Hämeentiellä ja Sturenkadulla, nyt Itä-Pasilassa.

Täytyyhän lapsistaan huolehtia, olivat he miten vanhoja tahansa, tytär täytti 28 vuotta aatonaattona, mutta lapsihan se minulle on, aina.

..huolehtimatta.:) Vähän yli "ampumiseksi" vaan aina välillä..menee..mies meillä on realistesempi, niinkuin isät yleensä ovat...mutta, en voi kyllä sanoa, etteikö samaa huolta syvällä sydämessään kanna, harvemmin vaan ääneen sanoo,...tuon Itä-Pasilan ohi mekin tänään ajettiin. Nuorin kundi käy meillä säännöllisesti Itä-Pasilassa kerran viikossa. Aamulla täältä päin on aina kova "ruuhka" klo 8.00 aikaan. Keskustaan päin. Kaikki ajoväylät tukossa.

Teillä on sitten kaksinkertainen syy Juhlia; eikö ole hieno homma, synttärit ja Joulujuhla samalla kertaa..Myöhästyneet Synttäri Onnittelut täältä meiltäkin.

Hyvää Joulun Jatkoa; sinulle paapuri;

t.friidu

• paapuuri.re
        ent.tehtaantyttö kirjoitti:

..huolehtimatta.:) Vähän yli "ampumiseksi" vaan aina välillä..menee..mies meillä on realistesempi, niinkuin isät yleensä ovat...mutta, en voi kyllä sanoa, etteikö samaa huolta syvällä sydämessään kanna, harvemmin vaan ääneen sanoo,...tuon Itä-Pasilan ohi mekin tänään ajettiin. Nuorin kundi käy meillä säännöllisesti Itä-Pasilassa kerran viikossa. Aamulla täältä päin on aina kova "ruuhka" klo 8.00 aikaan. Keskustaan päin. Kaikki ajoväylät tukossa.

Teillä on sitten kaksinkertainen syy Juhlia; eikö ole hieno homma, synttärit ja Joulujuhla samalla kertaa..Myöhästyneet Synttäri Onnittelut täältä meiltäkin.

Hyvää Joulun Jatkoa; sinulle paapuri;

t.friidu

onnittelut. Tytär menee maanantaina töihin Kivelän sairaalaan keikalle ja aloittaa Laaksossa 3.1 sijaisuuden.
        Alkuvuodesta yritän tulla Helsingissä käymään, jos vähän ostoksille pääsisin.

Oikein mukavaa vuoden loppuaikaa sinulle, terveisiä tuohtuneelle:))

• ent.tehtaantyttö
        paapuuri.re kirjoitti:

onnittelut. Tytär menee maanantaina töihin Kivelän sairaalaan keikalle ja aloittaa Laaksossa 3.1 sijaisuuden.
        Alkuvuodesta yritän tulla Helsingissä käymään, jos vähän ostoksille pääsisin.

Oikein mukavaa vuoden loppuaikaa sinulle, terveisiä tuohtuneelle:))

..käyntiin autolla tuolla Vanhassa Porvoossa,tänään Tapaninpäivä ajelulla. Siellä on näin Joulun aikaan kaunista ja romanttista, ainaski musta. No, miehet, ei ne kovin mulla kyllä romanttisia ole...yritin niille selittää, kun niitä kapeita mukulakivi kujia käveltiin, et, katsokaa nyt miten romanttisia noi vanhat katulamput on ja miten kaunista täällä on. Kundi siihen, mä en ainakaan haluais täällä asuu, täällä näkee naapurit suoraan ikkunasta sisään, ja mies siihen; enää ei saataisi rakentaa näin tiheesti paloturvallisuussyistä ei vois steppailla pelkissä kalsareissa. Ohikulkijat katsoisois suoraan ikkunasta...Joopa joo; no seuraavan kerran taidan mennä ihan yksin. Ihailee Vanhaa Porvoota Joulun aikaa...kaikkee ei voi elämältä vaatii...joulunakaan.

Nukkumassa nää miehet jo, taidan kömpii vuoteeseen itsekin.

Hyviä Öitä sulle Paapuri vaan;

tsau;
        t.friidu

• kävivät tonttuina ja toivat minulle kuuluvia suvun perintöjä. Mä tein tonttujen kanssa sopuisasti ja yhteistuumin kauppakirjoja ja valtakirjoja. Että sellaisia "tonttuja" kun laittoivat ihan uudenlaisia huolia tähän mun pikkuiseen päähän.

• aika tehdä kauppoja. Toivottavasti ne huolet eivät ole suuria, ettei menetä yöuniaan.

• Hekotus kirjoitti:

aika tehdä kauppoja. Toivottavasti ne huolet eivät ole suuria, ettei menetä yöuniaan.

tehtiin kauppoja ihan suvun kesken ja sovussa.

• miljoona kirjoitti:

tehtiin kauppoja ihan suvun kesken ja sovussa.

Suvun kanssa ollaan riidoissa perinnönjaon jälkeen ja tunnetaan suurta vihaa taikka ainakin katkeruutta jotakin jäsentä kohtaan.

• Hekotus kirjoitti:

Suvun kanssa ollaan riidoissa perinnönjaon jälkeen ja tunnetaan suurta vihaa taikka ainakin katkeruutta jotakin jäsentä kohtaan.

Meillä ei ole nyt lainkaan merkkejä sellaisesta, vaan päinvastoin.

• Anskuliini

kaupungin halki kotiin, olin ollut viettämässä aattoa pojan perheen luona, ihan kotikadulla tuli vastaan oikea joulupukki, joka sanoi olleensa viimeisessä paikassa ja menevänsä nyt muorin viereen nukkumaan.
      Toivotimme toisillemme hyvää joulua, mutta ei häneltä lahjoja herunut.

Mulla on kolme lasta ja sain kolme lahjaa; kaikki oli tarpeellisia, arvokkain oli miniän omin pienin käsin tekemä veitsitukki ja veitsisarja, no veitset oli tehdasvalmisteiset, miniän taidot tietäen en pitäis ihmeenä vaikka hän vielä opettelis sepäntaitojakin.

Toivotuin oli pläkkyrin tekemä tuikkulyhty, olin jo kauan hiljaa toivonut semmosta.

Käytännöllisin oli tyttäreltä saadut lasiviilasarjat, nyt pysyy sekä käsien että jalkojen kynnet kunnossa.

Parasta kuitenkin joulussa oli eilinen yhteinen jouluateria ja kokoontuminen tänne minun luokse.

Kuusen alla oli joulutonttu lahjoineen, mutta joulukuusen latvassa muistutti pieni lasinen seimiasetelma joulun lapsesta ja kuusen latvatähti Beetlehemin taivaalle syttyneestä tähdestä, tähden alla on lasinen enkelijoukko laulamassa kunniaa Jumalalle.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      436
      1264
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1116
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      852
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      61
      805
    5. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      727
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      100
      713
    7. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      72
      694
    8. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      671
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      60
      657
    10. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      26
      653
    Aihe