Voiko burana/ibusal turvottaa huulen ?

Käynyt kahdesti:
yön aikana ylähuuli turvonnut aivan järkyttävän näköiseksi. Turvotus tuntuu suun ympärillä, mutta vain ylähuuli. Viimeksi turvotus laski vuorokauden kuluessa, n.kk sitten, toivottavasti myös nyt...
Olen miettinyt, johtuisko jonkun ötökän pistosta, mutta ei taida... Sit muistan, että viimeksi kun turposi, otin buranan tai ibusalin puolikkaan illalla, ja pidin sitä aika pitkään suussa, hampaiden ja vähän ehkä tuossa ylähuulen ikenien kohdalla, ennenkuin sen otin vesilasin kanssa. Eilen illalla en ottanut buranaa, mutta toista lääkettä ja samaten siinä en heti nielaissut sitä.
Voisiko lääkkeen jokin ainesosa turvottaa noin limakalvoa ?
55895
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

sen lääke tai sitten joku mauste syynä.

Äänestä
  • Hmm.. söin kyllä illalla aika paljon saksanpähkinöitä.
    Sekin voisi olla ? En muista koska viimeksi oon syönyt semmoisia. Tavallisia maapähkinöitä kyllä viikon mittaan ilman oireita.

    Lisäksi tyynyliinan vaihdoin.. jos siinä olis pesuainejäämiä..
    Jokatapauksessa inhottava turvotus, ei viitsi mennä ihmistenilmoille.. ja väsyttääkin siinämäärin ettei jaksakaan, kun valvotti tuo..

    Äänestä

  • alkuper. kirjoitti:

    Hmm.. söin kyllä illalla aika paljon saksanpähkinöitä.
    Sekin voisi olla ? En muista koska viimeksi oon syönyt semmoisia. Tavallisia maapähkinöitä kyllä viikon mittaan ilman oireita.

    Lisäksi tyynyliinan vaihdoin.. jos siinä olis pesuainejäämiä..
    Jokatapauksessa inhottava turvotus, ei viitsi mennä ihmistenilmoille.. ja väsyttääkin siinämäärin ettei jaksakaan, kun valvotti tuo..

    myös sylkirauhasesta. ei omaa mutta lähipiirissä kokemusta, mausteet esim chili aiheuttaa vastaavanlaisen oireen. muuten miksi et niele heti lääkkeitä joita ei ole tarkoitettu pureskeltavaksi/imeskeltäväksi??

    Äänestä

Mulla käynyt sama juttu nyt monta kertaa ja olen huomannut että syy on kyllä buranassa, lukee siellä tuoteselosteessakin mahdollisissa haittavaikutuksissa vaikka ei kai ole kovin yleistä...

Äänestä

Minulla on käynnyt sama, mutta en kyllä pitänyt sitä kauaa suussa, sitten aamulla se oli ihan turvoksissa ja ekan kerran mulla kävi aamulla kun otin buranan niin huuli turposi vasta kahden tunnin jälkeen koulussa ihmettelen paljon ja toisen kerran se kävi kun otin illal buranan ennen nukkumaan menoa niin huomasin aamulla että minulla on huuli turvonnut

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Nimetön kirjoitti:

Käynyt kahdesti:
yön aikana ylähuuli turvonnut aivan järkyttävän näköiseksi. Turvotus tuntuu suun ympärillä, mutta vain ylähuuli. Viimeksi turvotus laski vuorokauden kuluessa, n.kk sitten, toivottavasti myös nyt...
Olen miettinyt, johtuisko jonkun ötökän pistosta, mutta ei taida... Sit muistan, että viimeksi kun turposi, otin buranan tai ibusalin puolikkaan illalla, ja pidin sitä aika pitkään suussa, hampaiden ja vähän ehkä tuossa ylähuulen ikenien kohdalla, ennenkuin sen otin vesilasin kanssa. Eilen illalla en ottanut buranaa, mutta toista lääkettä ja samaten siinä en heti nielaissut sitä.
Voisiko lääkkeen jokin ainesosa turvottaa noin limakalvoa ?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu