viina pilasi perhejoulun

kohtuus kaikessa

Minä en oikein ymmärrä sitä, että kun kokoonnutaan suvun kesken perhejuhlaan, niin myös alkoholi pitää saada mukaan?! Etenkin kun on kyse joulun vietosta, jolloin jokaisen pitäisi hiljentyä ja rauhoittua.

Nimittäin itse olin viettämässä lähisuvun kanssa joulua kotipaikallani ja mukana oli pari henkilöä, jotka vetivät kahden päivän rännit. Ainakin itseltäni meni tunnelma pilalle ja varmasti vanhemmiltanikin, vaikkevat he sitä suoraan sanoneetkaan.

Täytyy ilmeisesti jatkossa vältellä perhejuhlia ja etenkin silloin, kun tiedän etukäteen näiden viinalle persojen henkilöiden tulevan paikalle.

31

8491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maistele itsekin

      Te kaappijuopot surkuttelette muiden tekemisiä. Tulisit sinäkin rohkeasti kaapista ulos ja nauttisit muiden seurasta kyttäämisen ja moittimisen sijaan!

      • kohtuus kaikessa

        Äläpäs viitsi! Toki alkoholi maistuu itsellenikin, mutta otankin sitä kohtuudella enkä örvellä räkä poskella. Sitäkin tuli nähtyä nyt jouluna.


      • Absolutisti..

        Ite oon niin viinan vastanen ihminen että mun puolesta kaikki viinatuotteet sais kieltää lailla joulun aikana. Tämä viha juontaa juurensa siitä kun olin lapsi niin vanhemmat umpitunnelisa vietti joulua. Ei ollu kivoja jouluja. Ei kun tiesi mitä jouluna tapahtuu. Pukkiki joskus oli nii kännissä et hyvä että pystyssä pysy! Joulu on lasten juhla ja jos sillo ei voi olla ryyppäämättä niin jo on elämä viturallaan.


      • pilzneeri
        kohtuus kaikessa kirjoitti:

        Äläpäs viitsi! Toki alkoholi maistuu itsellenikin, mutta otankin sitä kohtuudella enkä örvellä räkä poskella. Sitäkin tuli nähtyä nyt jouluna.

        siitä että sä ansaitsisit porttarin sinne perhejouluihin.

        Jos järjestät itse ne perhejoulut omassa kotonasi niin toki saat sitten vaatia että muut 'hiljentyvät' hiipimään ympärilläsi ja juovat pelkkää limpparia kun nautit niitä kohtuullisia paukkujasi.

        Mutta saattaishan olla että muu perhe juhlis mieluummin samaan tapaan ja huokailis helpotuksesta ku ilonpilaaja pysyy kerranki himassaan.

        PS. Muistathan aina puhaltaa alkometriin ettei iteltäs mee räkä poskelle; kriittinen raja kun on 0.5 promillee, silloinki on jo tosi kännissä. Kysy vaikka poliisilta! Ethän vaan halua olla känni-örvelö-sika-juhlija....


      • raitis joulu

        suomalaiset juntit ei pysty olemaan edes joulua selvänä,ei sitä elämäntarkoitusta löydy viinasta !


      • ,,.,.,.,,.,.,
        pilzneeri kirjoitti:

        siitä että sä ansaitsisit porttarin sinne perhejouluihin.

        Jos järjestät itse ne perhejoulut omassa kotonasi niin toki saat sitten vaatia että muut 'hiljentyvät' hiipimään ympärilläsi ja juovat pelkkää limpparia kun nautit niitä kohtuullisia paukkujasi.

        Mutta saattaishan olla että muu perhe juhlis mieluummin samaan tapaan ja huokailis helpotuksesta ku ilonpilaaja pysyy kerranki himassaan.

        PS. Muistathan aina puhaltaa alkometriin ettei iteltäs mee räkä poskelle; kriittinen raja kun on 0.5 promillee, silloinki on jo tosi kännissä. Kysy vaikka poliisilta! Ethän vaan halua olla känni-örvelö-sika-juhlija....

        Jos ei mitään ilmiselvempää niin kaksi ensimmäistä viestiin vastaajaa ovat niitä "kunnolla ottajia". Te ette todellakaan taida osata pitää hauskaa ilman, että olette 3 promillen kännissä. Silloinkin yleensä muilla on hauskaa koska käyttäydytte kun idiootit.

        JOS joku on niin teini (vertaan tässä aikuista ihmistä teiniin mikä juo ensimmäisiä kertoja elämässään eikä TIEDÄ paljonko juoda) että vetää aina hirveät kännit ja räkä poskella, niin silloin kyllä saa arvostella! Minuakin saa AINA arvostella jos olen sellaisessa kännissä. En vaan ole.

        En nyt ymmärtänyt oliko juhlat kirjoittajan luona vai hänen vanhempien, mutta aika uskomatonta käytösä vierailta olla umpikännissä JOULUNA! Se kun on joillekin ihmisille tärkeä juhla niin eihän sitä silloin voi heittää semmosta känniläistä pihalle, kun on sentään JOULU.


      • herkkähipiäistä sakkia

        Nää räkä poskella ryyppääjät otti näköjään itseensä kaikista herkimmin tämän kertomuksen. Kyllä noita juoppoja näköjään pitää hyystätä. Ei juopon omatuntoa hetkauta pätkääkään, vaikka toisten Joulu on pilalla, omaa napaa vaan tuijotetaan. Ei osata edes kunnolla ottaa kantaa ongelmaan, eikä näe omissa toimissaan mitään vikaa. Viettäisivät vaan joulut ihan itekseen ryypäten ja antaisivat muiden nauttia rauhallisesta Joulusta.


      • kirjoittelee
        pilzneeri kirjoitti:

        siitä että sä ansaitsisit porttarin sinne perhejouluihin.

        Jos järjestät itse ne perhejoulut omassa kotonasi niin toki saat sitten vaatia että muut 'hiljentyvät' hiipimään ympärilläsi ja juovat pelkkää limpparia kun nautit niitä kohtuullisia paukkujasi.

        Mutta saattaishan olla että muu perhe juhlis mieluummin samaan tapaan ja huokailis helpotuksesta ku ilonpilaaja pysyy kerranki himassaan.

        PS. Muistathan aina puhaltaa alkometriin ettei iteltäs mee räkä poskelle; kriittinen raja kun on 0.5 promillee, silloinki on jo tosi kännissä. Kysy vaikka poliisilta! Ethän vaan halua olla känni-örvelö-sika-juhlija....

        Ilmeisesti kaikki ne mielenterveysongelmista kärsivät alkoholisoituneet yksinvinkujat joilla ei ole omaa elämää ja haluavat tulla kuulluksi kun eivät itse uskalla tulla ulos kaapista.
        Elämää on myös koneen ulkopuolella vaikka ette sitä ymmärtäisi.
        Eihän kaikille ole suotu sitä lahjaa mikä on annettu näille ÖRVELÖILLE jotka pilaavat toisten juhlan ja näille mielenv.... jotka vain osaavat vetää käteen....
        Kaikkea hyvää sinulle joka kärsit niistä räkäisistä juopoista joille on tärkeintä päivän hyvä känni...
        Ihanaa uuttavuotta kaikille ihanille ihmisille T: Sulttaani savosta....


      • ja arvaa mikä oli lopputulos

        Sanoi mulle töissä pomo: painu täältä vittuun juoppo


      • Tuuti Taavikki
        ,,.,.,.,,.,., kirjoitti:

        Jos ei mitään ilmiselvempää niin kaksi ensimmäistä viestiin vastaajaa ovat niitä "kunnolla ottajia". Te ette todellakaan taida osata pitää hauskaa ilman, että olette 3 promillen kännissä. Silloinkin yleensä muilla on hauskaa koska käyttäydytte kun idiootit.

        JOS joku on niin teini (vertaan tässä aikuista ihmistä teiniin mikä juo ensimmäisiä kertoja elämässään eikä TIEDÄ paljonko juoda) että vetää aina hirveät kännit ja räkä poskella, niin silloin kyllä saa arvostella! Minuakin saa AINA arvostella jos olen sellaisessa kännissä. En vaan ole.

        En nyt ymmärtänyt oliko juhlat kirjoittajan luona vai hänen vanhempien, mutta aika uskomatonta käytösä vierailta olla umpikännissä JOULUNA! Se kun on joillekin ihmisille tärkeä juhla niin eihän sitä silloin voi heittää semmosta känniläistä pihalle, kun on sentään JOULU.

        Joulu on lasten juhla, eikä silloin vedetä kännejä vitun idiootit!!! Suomi on täynnä huostaanotettuja lapsia, joilla on takanaan mm. monta "lasista" Joulua...


    • Wasaani

      I know that feeling...faija veti taas kunnon lärvät ja sekoili.Vituttaa katella ku se örveltää ja kuuset on nurin jne.Systeri ja broidi on sitäpaitsi vielä sen verran nuoria että kun ne kattoo siitä joulunvieton mallia niin hyvä tulee tulevaisuudessa...

      • kiitollinen mieli...

        että meidän perheessä ollaan absolutisteja.
        Ollaan itse 27-vuotiaita ja meillä 3 pientä lasta.
        Kumpikaan ei olla ikinä maistettukaan limpparia kummempaa.
        Oli rauhallinen joulu, eikä tarvi lastenkaan pelätä. Suosittelen muillekin! Siinä ei menetä yhtään mitään!!


      • mieltä
        kiitollinen mieli... kirjoitti:

        että meidän perheessä ollaan absolutisteja.
        Ollaan itse 27-vuotiaita ja meillä 3 pientä lasta.
        Kumpikaan ei olla ikinä maistettukaan limpparia kummempaa.
        Oli rauhallinen joulu, eikä tarvi lastenkaan pelätä. Suosittelen muillekin! Siinä ei menetä yhtään mitään!!

        Meilläkin oli tipaton joulu, itse olen juonut yleensä muiden mukana vaikka saan kauhean kankkusen ja rintakipuja.

        Viinaa ei oikein uskalla juoda kun krapulassa tuntuu että kuolema koittaa, pari salkkua olutta tosin uppoo viikonlopussa.

        Kyllä se maistuu mahtavalta kun hörppää 4-5 kylmää olutta aamiaiseks ja tulee mukavaan humalaan.
        Nyt oon ollut n 3kk ihan kuivinsuin ja tarkoitus olisi lopettaa alko pysyvästi. Olen alkanut hölkkäämään lenkkejä koirankanssa ja nykyään tekee jo mieli lähteä lenkille samanlailla kun ennen teki mieli hörppiä olutta.

        Energiaa on ihan erilailla kun ennen krapula väsytti montapäivää, tulee hyvä mieli kun jaksaa askarrella kaikenlaista.
        Mukavaa alkoholitonta elämää kaikille, kannatan!


    • Virya

      Mikset sä voi viettää jouluasi siellä missä haluat? Kannattaa pysytellä kaltaistensa seurassa, niin ei tule tuollaisia ongelmia. Turha valittaa jälkikäteen, kun on itse vapaaehtoisesti upottanut lusikkansa soppaan.

      Mitä enemmän porukkaa paikalla, sitä enemmän sinne mahtuu erilaisia tyyppejä. Ja pidot paranee, kun väki vähenee... Näin ainakin lestadiolaisperheissä, vaikkei alkoholia nautitakaan.

    • ruikuttamassa

      olisit itte sanonu niille et joko lopettaa örveltämisen tai sit saavat painua viettään joulua muualle.hittojako sitä täällä jälkeenpäin nariseen!

      • siinä se pointti?

        On hyvä että joku tämän keskustelun avasi. Siinä voi jopa ko. juhlassa ollut örveltäjä lukea sen ja ehkä tajuta jotain...Miksi se örveltäjä menee kenenkään kotiin örveltämään. Juokoon kotonaan yksinään tai kerätköön semmoisen porukan jossa örvellys sallittua! Käsittämätöntä että jonkun maailma on niin tyhmä ja yksinkertainen että täyttää sen viinalla muita häiriten!


    • Ei minunkaan mielestä viina ja joulu sovi yhteen. Alko mulle maistuu kyllä välillä muuten mutta minun jouluuni se ei kuulu. Jokainen taplaa kuitenkin tyylillään.:D Suomalaiseen perusluonteeseen taitaa kuulua että ilman viinaa ei juhlapyhiä voida viettää :p

    • oppeliini

      On todella vaikea tajuta miksi suomalaiset yleensä hyväksyvät tuon viinan kanssa läträilyn ja sekoamisen. Yllätyksekseni olen huomannut jopa että mitä typerämmässä "kännissä", sitä enemmän se on sallittua!

      Olemmeko me todellakin vielä niin hirveän takapajuisia että emme osaa sanoa "ei kiitos" viinalle. Tuollaiset sekopäiset juopot ovat niin äärettömän sairasta katseltavaa. Varsinkin kun tietää aivan vuoren varmasti että heillä oli täydellinen valtti ja valta valita olotilansa itse!Juopottelussa ja kännäämisessä EI ole mitään hienoa!

      • tampereelta nääs

        Millä oikeudella nämä isät ym. muut pilaavat lastensa ym. joulut örvellyksellään. On varmaan tosi hienoo olla täydellinen kusipää.
        Yleensähän nämä samat ihmiset ovat poikkeuksetta pilaamassa kaikki muutkin juhlatilaisuudet. Täytys varmaan videoida niitten toilailut ja esittää ne niille jälkeenpäin.Oiskohan mukavaa katseltavaa.


      • videota nappaamaan
        tampereelta nääs kirjoitti:

        Millä oikeudella nämä isät ym. muut pilaavat lastensa ym. joulut örvellyksellään. On varmaan tosi hienoo olla täydellinen kusipää.
        Yleensähän nämä samat ihmiset ovat poikkeuksetta pilaamassa kaikki muutkin juhlatilaisuudet. Täytys varmaan videoida niitten toilailut ja esittää ne niille jälkeenpäin.Oiskohan mukavaa katseltavaa.

        oikein hyvä idea, kuvatkaa ihmeessä ja näyttäkää kun örveltäjä selvä


      • mieltä
        videota nappaamaan kirjoitti:

        oikein hyvä idea, kuvatkaa ihmeessä ja näyttäkää kun örveltäjä selvä

        Selviä kun videois tulis varmaan videosta aika tylsä.


    • selvin päin...

      En ymmärrä muuten minäkään...mikä kumma siin on et lapsen juhla pitää pilata viinan liika käytöllä?? Itse olen sellaisesta perheestä että isä sammuin joka joulu olohuoneen pöydän alle...mikä ei ollut lapsena mikään kiva näky. Minulla aikuisena meni monat vuotta etttä edes hyväksyin joulu pöytään olutta... nyt nykyään saatan ruan kaa olut lasin juoda, mut yleensä se on kuitenkin perhekaljaa jota juon taikka vettä.

      En ymmärrä miksi pilatan lapselta tää juhla...ihan niin ku meillä aikuisilla ei olisi noita ryyppy juhlia ihan nokko...annas ku mietin..juhannus, vappu, uusi vuosi plus sit ihan normaali viikonloppu...
      annetaan siis lapselle raitis kiva joulu jota he voivat aikuis iällä muistella hyvillä mielein..

      • kohtuus kaikessa

        Kun lasten tilanne otettiin esille, niin tässäkin tapauksessa oli kolme eri-ikäistä lasta seuraamassa näiden kahden örvellystä. Vanhin nyt on tottunut siihen, mutta näiden kahden pikkulapsen silmiin se saattoi näyttää pelottavaltakin.

        Itseäni puolestaan hävetti sitten näiden herrojen puolesta, kun seurasin heitä kahden päivän putken jälkeisenä aamuna. Kuorsasivat niin että verhot lepattivat ja nukkuivat puolille päivin. Sitten kankkusessa huojuivat jääkaapille ja rohisivat ja korisivat kuin siat.


      • idk...
        kohtuus kaikessa kirjoitti:

        Kun lasten tilanne otettiin esille, niin tässäkin tapauksessa oli kolme eri-ikäistä lasta seuraamassa näiden kahden örvellystä. Vanhin nyt on tottunut siihen, mutta näiden kahden pikkulapsen silmiin se saattoi näyttää pelottavaltakin.

        Itseäni puolestaan hävetti sitten näiden herrojen puolesta, kun seurasin heitä kahden päivän putken jälkeisenä aamuna. Kuorsasivat niin että verhot lepattivat ja nukkuivat puolille päivin. Sitten kankkusessa huojuivat jääkaapille ja rohisivat ja korisivat kuin siat.

        no mitä välii vaik nukkuu pitkää?? aika moni nukkuu vaik EI OO kännissä....


    • surullinen tyhmyri

      Kuinka monet Joulut olenkaan itkenyt tuota sukulaisten juopottelua, mutta meilläpä omat vanhemmat ottivat alkoholia muiden seurassa. Monesti meteliä riitti aamu kuuteen asti. Eipä siinä metelissä nukuttu. Monesti itkin pahaa oloa. Vanhempani kun ei muuten alkoholia juurikaan käytä, mutta aina jouluksi piti kutsua joku sukulainen/sukulaisia kylään ja voi sitä meteliä. Kun sitten vihdoin muutin omilleni, äitini ihmetteli, miksi en halunnut Jouluksi kotiin. En ole koskaan sanonut totuutta hänelle. Selitän vain poissaoloni työvuoroilla, jotka olin tarkoituksellisesti valinnut juuri jouluksi. Itse nautin Joulun rauhasta ja tunnelmasta. Mutta mulla ei nuoruudesta ole yhtään mukavaa muistoa Joulusta.

    • Tytönhupakko..

      Henk koht mielipiteeni on ettei kenenkään lapsen tarvitse nähdä aikuisia änkyräkännissä. Silloin kun juhlissa on lapsia, silloin jos jotain otetaan, otetaan sitten sivistyneesti.. elikäs se lasi pari viiniä tai olut/pari.

      Itse olen lapsuuteni viettänyt niin etten varmaan juuri koskaan nähnyt isääni selvänä. En itsekään sylje lasiin, mutta silloin kun on lapsia läsnä otan ruoan kanssa lasin viiniä ja that's it.

      Tuossa muutama kuukausi sitten oltiin kyläilemässä kavereilla ja heillä pienet lapset. Molemmat vanhemmat veti semmoiset kohmelot ettei tosikaan. Menin itse sitten nukkumaan lasten huoneeseen lattialle, jotta jos lapset herää on joku selväpäinen siinä lähellä eikä tarvitsisi nähdä vanhempia sellaisessa tilassa.

      Eli kun vedetään lärvit, silloin lapset mummolaan tai muualle hoitoon!!!

      • Nimetön

        Perusasiallista tekstiä, ymmärrän hyvin. Mulla on hyvät muistot jouluista, kiitos siitä sillä kännääminen ja mikä muu tahansa vastaava käytös ei todellakaan tee hyvää lapsille, toiset alkavat inhoamaan toiset taas saavat roolimallia, ryypätä saa, muttei lasten seurassa!


    • maapette

      jos osaa ottaa kohtuudella ja siten myös käyttäytyä. Erityisesti perhejuhlissa on noloa muille, jos siellä on pari sukulaista kännissä. Olet minusta oikeassa, se pilaa tunnelman. Itse vietin joulun vatsataudissa.

    • Saman kokenut

      Viina pilasi mun nuoruuden joulut, siitä asti kun ruvettiin viettämään joulua kotona eikä mummolassa (mistähän moinen yhtäkkiä muuten tuli?). Äiti ja sen poikaystävä laittoi muka niin hienot ruoat että piti olla alku snapsit ja viinit ja jälkkärijuoka alkot vielä "kahvin kanssa". Vittuiluksi ja huutamiseksihan se meni jokikinen kerta. Kerran jopa typeränä menin jouluna lapseni kanssa äidin ja sen poikaystävän luo - no taksi piti tilata muutaman tunnin päästä kun ei sitä huutamista viitsinyt antaa lapsen katsoa.

      Omassa joulussa voin ottaa lasin tai kaksi viiniä ruoan kanssa ihan maksimissaan ja siihen jää. Känni ja joulu ei kuulu lapsiperheen kuvioon mukaan... Joulupäivänä meillä on aina isompi koko suvun kokoontuminen yhdellä äidin varakkaammista sisaruksista. Siellä on valtavat viinatarjoilut, mikä on aina vähän vittumaista... Kaikki muut osaa ottaa nätisti, paitsi äiti ja sen poikaystävä. Siellä ne ei sentään onneksi tappele, joten joku lohtu sentään. Mutta hävettää kyllä edelleen katsoa sitä touhua.

    • Jostain kumman syystä alkoholi kuuluu kyllä joka juhlaan. Itse kun täytän 18, en mene juhlimaan sitä baariin. On sitä parempiakin tapoja juhlia sitä, ehkä menen kavereiden kanssa jonnekin matkalle :) ilman alkoholia. Muutenkin tuntuu että meidän juomiskulttuurimme on aika huono suoraan sanottuna (voisin kuvailla muillakin sanoilla, mutta harvemmin kiroilen). Onhan se todistettu monissa kokeissa alkoholin hyödystä jos sitä juo kohtuudella, mutta onko aivan pakko juoda itsensä känniin? Eikö muka muuten voi juhlia kuin kännissä ja pitää hauskaa? Minun mielestäni voi. Jotkut puoltavat vähäistäänkin juomista sillä, että ovat ujoja ja saavat niin itsevarmuutta. Eräässä kokeessa ujoille henkilöille kerrottiin äänen aiheuttavan sydämentykytystä. Nämä ujot henkilöt sitten 'sattumalta' tapasivat sen oikean. He juttelivat ihan normaalisti, koska uskoivat sydämensä lyövän äänen takia...
      Itseään siis voi huijata muullakin kuin alkoholilla ;)

      Pahoittelen sinun surkeaa jouluasi. :( Toivottavasti Uusi vuosi menee kohdallasi paremmin ja kaikkea hyvää sinulle ^^

    • kuulosta!!

      Pienestä asti minä olen viettänyt viinan huuruisia jouluja. Ja tappeluita unohtamatta.
      Nyt itsellä oma perhe ja humalassa ei täällä olla. Viinilasilliset ehkä juodaan jos jaksetaan. Viime jouluna ei tullut otettua sitäkään, toissa jouluna kylläkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      2058
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      245
      1836
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      59
      1423
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      113
      1281
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1238
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      104
      1095
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      950
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      907
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      847
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      821
    Aihe