se on ihan täyttä paska puhetta että on pulaa kuljettajista.minä olen soittanut ja kysellyt jo puoli suomea läpi ja joka paikassa tulee vastaus EI OLE.ei ole hommia niin ei ole
pula kuljettajista on paska puhetta
284
13778
Vastaukset
- kuljetusliikkeilläkin
Kuka tämmöistä pulaa väittää? Päinvastoin. Liki kaikilla kuljetussfirmoilla menee huonommin kuin aiemmin. Paineita on potkaista kuskeja pois.
- kiki
Niin, ei sitä pulaa kuljettajista oikeasti ole, kyllä tekijöitä löytyy iiiiiiiiiiiiso kasa, mut ei työpaikkoja.
Tosin monelle ei kelpaa se 10,99€/h palkka, mut se on ihan oma moka - olikin
pula HYVISTÄ kuljettajista, ei läpituntiliksalla ajavista, lippispäisistä pojanklopeista!
- sanotut ammattikuskit
tuntipalkka 10.99 ei saatana pojat,meikä suhaa trukkia 14.20 ja kaikki ylkkäri korvaukset tulee,ettekö arvosta itseänne enempää,tehkää ny perkele jotain näille kitupiikki isännille kivitaloissa asuu jokainen ja meke alle
- liksa
sanotut ammattikuskit kirjoitti:
tuntipalkka 10.99 ei saatana pojat,meikä suhaa trukkia 14.20 ja kaikki ylkkäri korvaukset tulee,ettekö arvosta itseänne enempää,tehkää ny perkele jotain näille kitupiikki isännille kivitaloissa asuu jokainen ja meke alle
Toi 10,99 on jonkun pakukuskin palkka ja toi vitun urpo kiki tunkee sitä nyt joka paikkaan. Isot autot ei tolla rahalla liiku.
- Anzu1980
liksa kirjoitti:
Toi 10,99 on jonkun pakukuskin palkka ja toi vitun urpo kiki tunkee sitä nyt joka paikkaan. Isot autot ei tolla rahalla liiku.
On TES:n mukaan 10,73€/h, ja kuorma-autonkuljettajalla on tuo 10,99€/h.
- kiki
liksa kirjoitti:
Tuo on normaali kuorma-autonkuljettajan palkka, olkoot se kuorma-auto sitten Ford Transit tai neljä akselinen MAN.
Mutta tosiaan, jos ei taulukkopalkka kelpaa, niin olkaa ilman hommia, kyllä tekijöitä löytyy :)
- ei oooo
Enää kuskeista ,koska Suomessa on lama vai taantumus ,nyt kuskeja riittää ,ku ois vaan työnantajia kuka tarvitsee. Vielä pari kuukautta sitten OLI HUUTAVA PULA TEKIÖISTÄ. No työtä on piisannnut...
- vinkvinkvink
ei lippispäistä kännykkäkorvista jotka on heti katollaan kun yksi lumihiutale on nähty lapissa
- Niin soittelen
No anna jonkun firman nimi ja numero eteläsuomessa jossa on tarvetta ammattitaitoiselle kuskille.
Tuskin tulee vastausta tähänKÄÄN
- työpaikat hakusessa
Jahka tämä taantuman tekele on ohi, on töitä taas jokaiselle lippispäällekin. Vielä kun soppaan lisätään tuleva tutkintopakko ja suurten ikäluokkien eläköityminen, alkaa kuljettajista olla viiden - kuuden vuoden päästä todellakin huutava pula. Jos esimerkiksi ensi syksynä on aloittelemassa ammattikoulua, on logistiikan perustutkinto varmasti työpaikan takaava koulutus.
- itämaan tietäjä
Kyllähän nää päättäjät on köyhää talonpoikaa suomessa kusettanu ja pelotellu millon milläkin jo vuosikymmeniä joka asiassa. Kuten tämä puupula, vähän aikaa sitten huudettiin puupulaa, no hetken päästä oli jo ylitarjontaa. Eikä muuten johtunu siitä Venäjän puutulli ratkaisusta, se on vaan niin että tyhmää kansaa ohjaillaan kun marionettejä.
- kyllä on
mutta ammattitaitoisesta porukasta. Ei kukaan palkkaa vasta kortin saanutta tai vähäisen ajokokemuksen omaavaa talvella tai talvea vasten. Vaikka olisi kurssilla ajellut tai nupilla, on ammattiajoon talvella tuloon liian korkea kynnys.
- olet nyt
Vielä kesällä oli oikeasti pula kuljettajista, nyt on oikeasti pula töistä ja kuljettajia on riittävästi, tammikuussa on kova pula töistä ja kuljettajista yli tarjontaa.
- kiki
pulaa kuljettajista, kyllä niitä C-kortin omaavia on aina ollut enemmän vapaina, kuin vapaita työpaikkoja
- pulaa
kunnon kuskeista vieläkin ainakin puunajon osalta. Ammatin osaavia pöllikuskeja ei ole työttömänä eli sellaisia joita voi lähettää metsään kärryn ja nosturin kanssa. Nää jotka on työttömiä ei saa metsässä edes autoa ympäri tai ketjuja päälle puhumattakaan että pääsisivät sieltä kuorman kanssa ihmisten ilmoille.. Annappa sellaiselle kaverille uudet kamppeet kun kokemusta ja taitoa käytännön hommista ei ole muuta kuin "omasta mielestä".
- eteläsumi
pulaa kirjoitti:
kunnon kuskeista vieläkin ainakin puunajon osalta. Ammatin osaavia pöllikuskeja ei ole työttömänä eli sellaisia joita voi lähettää metsään kärryn ja nosturin kanssa. Nää jotka on työttömiä ei saa metsässä edes autoa ympäri tai ketjuja päälle puhumattakaan että pääsisivät sieltä kuorman kanssa ihmisten ilmoille.. Annappa sellaiselle kaverille uudet kamppeet kun kokemusta ja taitoa käytännön hommista ei ole muuta kuin "omasta mielestä".
Tässä istuu yksi.Homma kävis mut ei millään läpitunti päiväraha yöta päivää periaatteella.Eikä 440hv kesärengas visioilla.Tili millon muistaa.Töitä millon sattuu palkaton vapaa ilman varoitusta.Hyvissä paikoissa kuskit pysyy.Riistäjt hakee!
- kuskeille..
eteläsumi kirjoitti:
Tässä istuu yksi.Homma kävis mut ei millään läpitunti päiväraha yöta päivää periaatteella.Eikä 440hv kesärengas visioilla.Tili millon muistaa.Töitä millon sattuu palkaton vapaa ilman varoitusta.Hyvissä paikoissa kuskit pysyy.Riistäjt hakee!
on puunajossa töitä . Kannattaa ehdottomasti seuraavan kerran kun kysyt töitä kysyä ensimmäisenä milloin on pekkaspäivä, se on varma tapa jatkaa työkkärilinjaa. Jos on ajokokemusta ja pärjää metsässä niin varmasti on duunia eikä niihin paskapaikkoihin tarvitse edes kysyä. Hyvistä kuskeista on niin kova pula että varmasti saa töitä, yleensä autoilijat soittavat hyville kuskeille suoraan kotiin ja kysyvät töihin koska piirit ovat pienet. Nää työnhakijat ovat nykyisin suoraan jostain kurssikeskuksista puukenkälinjalta jotka eivät osaa käyttää nosturia, eivät saa ketjuja päälle, ajokokemusta ei ole. Kuka sellaiselle tohtii antaa auton kun tietää ettei kuski saa sitä edes metsässä käännettyä. Paljonko esim sinä olet puita ajanut. Tiesitkö että kun aloitat puunajon jonkun kurssikeskuksen puuajokurssin jälkeen menee sinulta vielä 4-5 vuotta ennenkuin homma alkaa sujua edes välttävästi ja valmista ammattimiestä jolta homma käy tilanne kuin tilanne ei Suomessa ole vielä yhtään, joka päivä tuo jotain uutta kun puhutaa puunajosta. Tiedän,koska omistan itse puuautoja ja olen autoillut jo kolmevuosikymmentä. Minulla on autoihin kuskit joista nuorinkin ollut talossa jo yli 10v ja tiedän kuinka vaikeaa on saada oikeasti hyviä miehiä. Niitä ei saa rahallakaan koska heillä on työpaikat eikä niistä miehistä isännät luovu.
- näihin hommiin
enää haluaa. Eilen paskalakkien kynsissä pölliautolla. Tarkastettiin koko juna ja paperit. Mitään vikaa ei löytynyt. Digipiirturi katsottiin viimeiset 28 vuorokautta ja johan tärppäsi. Kaikki tauot ja ajoajat oikein paitsi joulukuun puolivälissä yhtenä päivänä 2tuntia ajoajan ylitys.9/11h ajettu 13h. Ei selittelyjä vaan sakot 280e. Poliisit saivat mitä halusivat pakko oli jotain löytää ja löytyihän sitä kun aikansa etsi, ratsasivat 50min. Auto 2v vanha ja näki että niitä vitutti kun vikoja ei löytynyt. Täysiä sikoja koko sakki ...
- kohtuuspykälät
Tuollaisesta tapauksesta pitää ehdottomasti valittaa, ei saa missään tapauksessa niellä tuota simputusta. Laki tuntee kyllä pykälät kohtuullistamisesta eli voit vedota siihen, että koska kaikki muut asiat olivat kunnossa ja teko jo havaitsemisvaiheessa vähän vanhempi ts. et varmaankaan ollut väsynyt ylityksesi johdosta 2vk myöhemmin, mutta silti rangaistus vaikuttaa mm. ajo-oikeuteesi. Voit koittaa oikeudessa saada kohtuullistamista eli käytännössä sakkoa kumoon; voivat todeta syylliseksi mutta jättää rangaistuksen määräämättä -> ei ajokorttirekisterimerkintöjä. Finlexiä selaamalla löytyvät oikeat pykälien numerot, kannattaa kaivaa ne esiin, se puree usein hyvin käräjillä. Sillä ei ole nyt kiire, sulla on vajaa viikko aikaa saada valitusilmoitus perille sinne kihlakuntaan, osoitehan lukee siinä sakkolapussa.
Älä tosiaankaan jätä juttua tähän, näytät vain poliisille mallia että he ovat kovimpia. Ei ei, niillekin pitää pikkuhiljaa näyttää, että jos he saavat ajaa ajovalovikaisella skodalla, emme mekään ole hengenvaarallisia jos joskus hieman venähtää pitkäksi. - kiki
ei digipiirtuin kanssa lakia rikota, eli täys idiootti olet.
Ni jos sitä lakia haluat rikkoa, nin laita vaikka kytkin piirturin anturin väliin, näin saat kätevästi sitä ajoaikaa.... - asiasta
kohtuuspykälät kirjoitti:
Tuollaisesta tapauksesta pitää ehdottomasti valittaa, ei saa missään tapauksessa niellä tuota simputusta. Laki tuntee kyllä pykälät kohtuullistamisesta eli voit vedota siihen, että koska kaikki muut asiat olivat kunnossa ja teko jo havaitsemisvaiheessa vähän vanhempi ts. et varmaankaan ollut väsynyt ylityksesi johdosta 2vk myöhemmin, mutta silti rangaistus vaikuttaa mm. ajo-oikeuteesi. Voit koittaa oikeudessa saada kohtuullistamista eli käytännössä sakkoa kumoon; voivat todeta syylliseksi mutta jättää rangaistuksen määräämättä -> ei ajokorttirekisterimerkintöjä. Finlexiä selaamalla löytyvät oikeat pykälien numerot, kannattaa kaivaa ne esiin, se puree usein hyvin käräjillä. Sillä ei ole nyt kiire, sulla on vajaa viikko aikaa saada valitusilmoitus perille sinne kihlakuntaan, osoitehan lukee siinä sakkolapussa.
Älä tosiaankaan jätä juttua tähän, näytät vain poliisille mallia että he ovat kovimpia. Ei ei, niillekin pitää pikkuhiljaa näyttää, että jos he saavat ajaa ajovalovikaisella skodalla, emme mekään ole hengenvaarallisia jos joskus hieman venähtää pitkäksi.katsotaan mitä tapahtuu..
- opeta
kiki kirjoitti:
Ni jos sitä lakia haluat rikkoa, nin laita vaikka kytkin piirturin anturin väliin, näin saat kätevästi sitä ajoaikaa....isääs naimaan, minä olen ajanut jo silloin kun sinä taputit omaa paskaasi lattiaan. Ajoajan rike ei ollut tarkoitus kirjoitinhan että 28 vuorokauden ajoissa oli joka muu päivä tauot ja vuorokausilevot paikallaan, Nyt oli kyse siitä että kuorma oli VIETÄVÄ perille koska tehdas suljettiin puun vastaaoton osalta jouluksi eli 18/12 ja avataan vastaanoton osalta tammikuun 12 päivä. eli auto olisi ollut kuorma päällä noin 3 viikkoa. Riko sinä sitä lakiasi niin paljon kun tahdot tiesitkö, ettet tarvitse mitään katkaisijoita ,tilaa Virosta toinen kortti.
- että nyt
opeta kirjoitti:
isääs naimaan, minä olen ajanut jo silloin kun sinä taputit omaa paskaasi lattiaan. Ajoajan rike ei ollut tarkoitus kirjoitinhan että 28 vuorokauden ajoissa oli joka muu päivä tauot ja vuorokausilevot paikallaan, Nyt oli kyse siitä että kuorma oli VIETÄVÄ perille koska tehdas suljettiin puun vastaaoton osalta jouluksi eli 18/12 ja avataan vastaanoton osalta tammikuun 12 päivä. eli auto olisi ollut kuorma päällä noin 3 viikkoa. Riko sinä sitä lakiasi niin paljon kun tahdot tiesitkö, ettet tarvitse mitään katkaisijoita ,tilaa Virosta toinen kortti.
kun paskalakit pysäyttivät niin siirsin puita nevalta välivarastoon koska tehdas on kiinni. Kikihän tästä kuitenkin viisastelisi. Olen ajanut raskastaliikennettä vuodesta -76 eli varmasti tiedän asioista saman kuin joku helvetin hyppyritukka kiki.
- helsv...
että nyt kirjoitti:
kun paskalakit pysäyttivät niin siirsin puita nevalta välivarastoon koska tehdas on kiinni. Kikihän tästä kuitenkin viisastelisi. Olen ajanut raskastaliikennettä vuodesta -76 eli varmasti tiedän asioista saman kuin joku helvetin hyppyritukka kiki.
voi pers... ei voi olla noin tyhmää edes olemassa kuin tää KIKI "pakukuski 10,99/h"!!!! kukaan edes kuse näihin hommiin !!!!
- kikkeli kokkelis
kiki kirjoitti:
Ni jos sitä lakia haluat rikkoa, nin laita vaikka kytkin piirturin anturin väliin, näin saat kätevästi sitä ajoaikaa....tämähän kiki kikkelis kokkelis on pakko olla homo
- kiki
opeta kirjoitti:
isääs naimaan, minä olen ajanut jo silloin kun sinä taputit omaa paskaasi lattiaan. Ajoajan rike ei ollut tarkoitus kirjoitinhan että 28 vuorokauden ajoissa oli joka muu päivä tauot ja vuorokausilevot paikallaan, Nyt oli kyse siitä että kuorma oli VIETÄVÄ perille koska tehdas suljettiin puun vastaaoton osalta jouluksi eli 18/12 ja avataan vastaanoton osalta tammikuun 12 päivä. eli auto olisi ollut kuorma päällä noin 3 viikkoa. Riko sinä sitä lakiasi niin paljon kun tahdot tiesitkö, ettet tarvitse mitään katkaisijoita ,tilaa Virosta toinen kortti.
aivan tietoisesti rikoit lakia, koska oli "pakko" ja tiesit että rikkeet jää laitteen muistiin.
Aivan oikein sulle, jos et edes yrittänyt huijata tossa tilanteessa - roskisdyykkari
kiki kirjoitti:
aivan tietoisesti rikoit lakia, koska oli "pakko" ja tiesit että rikkeet jää laitteen muistiin.
Aivan oikein sulle, jos et edes yrittänyt huijata tossa tilanteessakuinka ennakoit kun menet hakemaan kuorman metsästä kauanko se kestää?? Sun rautaisella ammattitaidolla voit nyt kertoa meille esim että kun menet metsään ja laitat kuorman päälle niin kärry painuu sinne akseleita myöden, kestääkö irroitus 15 min vai päivän, ja saatko sen lapioitua irti vai pitääkö hankkia kaivinkone. Kauanko sinulla kestää kääntää auto jos kääntöpaikalla on esim hirven metsästäjän Pajero ja joudut kääntään auton kun et pääse poiskaa peruuttaan eli teet kääntöpaikan? Älä puutu sellaisiin asioihin mistä et mitään tiedä. Nuo puukuskit tulevat kuorrmat päällä yhdistelmillä mistä sinä et pääse henkilöautolla. On kuule vähän vaativampaa työtä kun joku roskien ajo jossa ei tarvitse ajotaitoa eikä järkeä. Puunajo on kunkkulaji toi roskisdyykkarin homma taas alinta eli sulla on kuule vielä pitkä matka kun puhutaan ToSIMIESTEN hommista. Mutta vastaappa nyt vaikka noihin pariin kysymykseen asiallisesti eli kauanko kaivat autoa nevasta irti tai käännät siellä missä ei ole kääntöpaikkaa. Siloin kun ajetaan puita ei kuule voi arvata mitä tapahtuu ja kauanko se kestää. Mä arvelen että koppaan tuosta kuorman noin puolessa tunnissa ja jään nalkkiin ja tuun sieltä viidentunnin kuluttua niin ruuvaa siinä sitten lain mukaan sitä piirturia. Voi helvetti älä puutu asioihin joista et tiedä mitään.
- sulla kiki
roskisdyykkari kirjoitti:
kuinka ennakoit kun menet hakemaan kuorman metsästä kauanko se kestää?? Sun rautaisella ammattitaidolla voit nyt kertoa meille esim että kun menet metsään ja laitat kuorman päälle niin kärry painuu sinne akseleita myöden, kestääkö irroitus 15 min vai päivän, ja saatko sen lapioitua irti vai pitääkö hankkia kaivinkone. Kauanko sinulla kestää kääntää auto jos kääntöpaikalla on esim hirven metsästäjän Pajero ja joudut kääntään auton kun et pääse poiskaa peruuttaan eli teet kääntöpaikan? Älä puutu sellaisiin asioihin mistä et mitään tiedä. Nuo puukuskit tulevat kuorrmat päällä yhdistelmillä mistä sinä et pääse henkilöautolla. On kuule vähän vaativampaa työtä kun joku roskien ajo jossa ei tarvitse ajotaitoa eikä järkeä. Puunajo on kunkkulaji toi roskisdyykkarin homma taas alinta eli sulla on kuule vielä pitkä matka kun puhutaan ToSIMIESTEN hommista. Mutta vastaappa nyt vaikka noihin pariin kysymykseen asiallisesti eli kauanko kaivat autoa nevasta irti tai käännät siellä missä ei ole kääntöpaikkaa. Siloin kun ajetaan puita ei kuule voi arvata mitä tapahtuu ja kauanko se kestää. Mä arvelen että koppaan tuosta kuorman noin puolessa tunnissa ja jään nalkkiin ja tuun sieltä viidentunnin kuluttua niin ruuvaa siinä sitten lain mukaan sitä piirturia. Voi helvetti älä puutu asioihin joista et tiedä mitään.
ekana mieleen että pitääpä huijata piirturia kun esim peräkärry on nurin tai tai auto mäessä kiinni vaikka vetopyörissä on kettingit ja vaarana että auto luistaa taaksepäin ja kaatuu. Kyllä ne hommat kuule tehdään tärkeysjärjestyksessä eikä joku saatanan digipiirturin huijausyritys mielessä. Voipi olla että kuin alat käänteleen ja huijaan sitä piirturias niin kärryt luisuu ojaan paikaltaan vesijäisellä tiellä. Näissä hommissa tulee käyttää maalaisjärkeä mikä näköjään sinulta puuttuu. MIKSET ALKANUT POLIISIKSI luulisin sinun sopivan niihin hommiin paremmin kuin ratin taakse. Olet älynlahjoiltasi juuri kuin poliisi ja teet näköjään tuota roskadyykkarin hommaakin ilmaiseksi. Kuule minä en tommosella 11e tuntipalkalla viitsisi töihin lähteä mutta liksahan tulee vähän niinkuin taitojen ja työn mukaan. Minulla on itsellä 3 puuautoa enkä edes yritä maksaa yhdellekkään kuskille noin huonosti mutta onpahan kuskitkin ammattimiehiä ja saavat palkkansa sen mukaan. Jos mulle kysyis töihin sun kaltainen jätkä joka on täysin ilman maalaisjärkeä ja ilmoittaa vielä palkkavaatimuksensa esim ton 10,99 niin kerron tarvitsevani ammattimiestä enkä pelleä. Ei ole ihme että puhutaan kuskipulasta jos aines on kaltaistasi ammattitaidotonta viisastelijaa. Olet täysin väärällä alalla ja piste.
- ????
kiki kirjoitti:
Aivan oikein sulle, jos et edes yrittänyt huijata tossa tilanteessakiki kauanki ajanu yhdistekmiä ja millaisia? Vai taijat ajaa jotain pakettiautoa rahtaritakki päällä?
- ja-----------
kikkeli kokkelis kirjoitti:
tämähän kiki kikkelis kokkelis on pakko olla homo
kuorma ja kuski samaa ainetta eli jätettä, jonkinlainen yhdistelmä sekin.
- kiki
sulla kiki kirjoitti:
ekana mieleen että pitääpä huijata piirturia kun esim peräkärry on nurin tai tai auto mäessä kiinni vaikka vetopyörissä on kettingit ja vaarana että auto luistaa taaksepäin ja kaatuu. Kyllä ne hommat kuule tehdään tärkeysjärjestyksessä eikä joku saatanan digipiirturin huijausyritys mielessä. Voipi olla että kuin alat käänteleen ja huijaan sitä piirturias niin kärryt luisuu ojaan paikaltaan vesijäisellä tiellä. Näissä hommissa tulee käyttää maalaisjärkeä mikä näköjään sinulta puuttuu. MIKSET ALKANUT POLIISIKSI luulisin sinun sopivan niihin hommiin paremmin kuin ratin taakse. Olet älynlahjoiltasi juuri kuin poliisi ja teet näköjään tuota roskadyykkarin hommaakin ilmaiseksi. Kuule minä en tommosella 11e tuntipalkalla viitsisi töihin lähteä mutta liksahan tulee vähän niinkuin taitojen ja työn mukaan. Minulla on itsellä 3 puuautoa enkä edes yritä maksaa yhdellekkään kuskille noin huonosti mutta onpahan kuskitkin ammattimiehiä ja saavat palkkansa sen mukaan. Jos mulle kysyis töihin sun kaltainen jätkä joka on täysin ilman maalaisjärkeä ja ilmoittaa vielä palkkavaatimuksensa esim ton 10,99 niin kerron tarvitsevani ammattimiestä enkä pelleä. Ei ole ihme että puhutaan kuskipulasta jos aines on kaltaistasi ammattitaidotonta viisastelijaa. Olet täysin väärällä alalla ja piste.
Ja mun mielestä se sakkojan välttämien/kortin kuivumisen estäminen on asioista tärkein, sitten vasta tulee kaikki muut.
Ja ei mun tuollaisia puujuttuja tartte miettiä ollenkaan, kato en mä työkseni mitään puuta aja :) - kiki
???? kirjoitti:
kiki kauanki ajanu yhdistekmiä ja millaisia? Vai taijat ajaa jotain pakettiautoa rahtaritakki päällä?
En ole montaakaan metriä pakettiautoa elämässäni ajanut, ja kun palkka on kerron 10,99€, niin kyseessä on ihan normaali kuorma-auto.
Yhdistelmien ajosta saakin sitten jo ihan eri tason palkkaa, ja hommiakin löytyy eri tavalla, koska ei kukaan huvikseen aja BECE korttia - puutut juttuihin
kiki kirjoitti:
Ja mun mielestä se sakkojan välttämien/kortin kuivumisen estäminen on asioista tärkein, sitten vasta tulee kaikki muut.
Ja ei mun tuollaisia puujuttuja tartte miettiä ollenkaan, kato en mä työkseni mitään puuta aja :)ääliö, kuten tossa toi autoilija kirjoitti ei kunnon ainesta ajohommiin löydy ja sinä olet siitä tyyppiesimerkki. Kumpi on esim sun mielestä tärkeämpää esim vaaran ehkäiseminen vai ajokortin menettäminen. Helvetin ääliö ei järkee, mikset alkanut poliisiksi.Sinä et taidoiltasi ja älyltäsi pystyisi puuta ajamaankaan, taitaa olla täysi työ että saat sillä nupillasi ajettua roskia asfalttipihoilta. Olet samaa kuin kuormasi eli jätettä.
- jotka ajamme
kiki kirjoitti:
En ole montaakaan metriä pakettiautoa elämässäni ajanut, ja kun palkka on kerron 10,99€, niin kyseessä on ihan normaali kuorma-auto.
Yhdistelmien ajosta saakin sitten jo ihan eri tason palkkaa, ja hommiakin löytyy eri tavalla, koska ei kukaan huvikseen aja BECE korttiayhdistelmiä tavallisia nuppikuskeja raskaiden pakettiautojen kuljettajiksi, eli sinä olet pakukuski ja istut esim kahvilla eri pöydässä kun oikeat autokuskit.
- sun tarvis
kiki kirjoitti:
Ja ei mun tuollaisia puujuttuja tartte miettiä ollenkaan, kato en mä työkseni mitään puuta aja :)alkaa ja vielä partiossa siihen rooliin joka ei osaa kirjoittaa. "Tosiään täkeyrsjärsjetyksessä"
- takaa????
kiki kirjoitti:
Yhdistelmien ajosta saakin sitten jo ihan eri tason palkkaa, ja hommiakin löytyy eri tavalla, koska ei kukaan huvikseen aja BECE korttiaettä duunia löytyy: "Yhdistelmien ajosta saakin sitten jo ihan eri tason palkkaa, ja hommiakin löytyy eri tavalla, koska ei kukaan huvikseen aja BECE korttia " Sä olet siis huviksesi ajanut kuormaautokortin ja pidät itseäsi ammattilaisena. hehhehhehheh Voi lapsi parkaa, olet sä ajanut jotain radioaktiivista jätettä tai vanhoja lääkkeitä ja syönyt kuormasta kun pää on noin sekaisin?
- niin on
puutut juttuihin kirjoitti:
ääliö, kuten tossa toi autoilija kirjoitti ei kunnon ainesta ajohommiin löydy ja sinä olet siitä tyyppiesimerkki. Kumpi on esim sun mielestä tärkeämpää esim vaaran ehkäiseminen vai ajokortin menettäminen. Helvetin ääliö ei järkee, mikset alkanut poliisiksi.Sinä et taidoiltasi ja älyltäsi pystyisi puuta ajamaankaan, taitaa olla täysi työ että saat sillä nupillasi ajettua roskia asfalttipihoilta. Olet samaa kuin kuormasi eli jätettä.
et poliisitkin yleensä ymmärtää jos joku tollanen ajoajan olematon ylitys on selvasti ehkäissyt esim aineellisen vahingon tai selvän vaaran. Tuskin ne alkaa sulle sakkoja kirjoittaan jos esim säiliöauto on ojalla kaatumassa ja sä meet siihen omalla autollas ja pystyt vetään sen tielle. Tää jätesäkki varmalla ajais ohi kun ja menis mutkan taakse huijaan piirturiaan....
- kiki
jotka ajamme kirjoitti:
yhdistelmiä tavallisia nuppikuskeja raskaiden pakettiautojen kuljettajiksi, eli sinä olet pakukuski ja istut esim kahvilla eri pöydässä kun oikeat autokuskit.
Vaikka ajankin vain kuorma-autoa, niin tosiaan istun eri pöydässä kuin te muut jotka syötte ranskiksia ABC:llä, samoin en myöskään kiihdytä autoa aivan pintakaasulla, en kirjoita rahtikirjoihin vihaisia merkintöjä jos leipälaatikkopinossa onkin keskellä vahingossa yksi Vaasan laatikko, enkä myöskään ajaessasin löhöile ratin päällä kuin ruumis ja puhu känykkään, enkä edes paiski lavoja ja kärryjä hullun lailla niikuin olisin täydessä vihassa, enkä edes peruttaessa roiku puoliksi ulkona autosta.
Kuulun siis täysin eri kastiin kuin te "oikeat" autokuskit - kiki
takaa???? kirjoitti:
että duunia löytyy: "Yhdistelmien ajosta saakin sitten jo ihan eri tason palkkaa, ja hommiakin löytyy eri tavalla, koska ei kukaan huvikseen aja BECE korttia " Sä olet siis huviksesi ajanut kuormaautokortin ja pidät itseäsi ammattilaisena. hehhehhehheh Voi lapsi parkaa, olet sä ajanut jotain radioaktiivista jätettä tai vanhoja lääkkeitä ja syönyt kuormasta kun pää on noin sekaisin?
Olen ajanut ihan huvikseni sen C-kortin, ja en ole ammattilainen, olen normaali autonkuljettaja, ei ole koulutusta tms alaan...
- kiki
sun tarvis kirjoitti:
alkaa ja vielä partiossa siihen rooliin joka ei osaa kirjoittaa. "Tosiään täkeyrsjärsjetyksessä"
Kun ei ole enää mitään sanottavaa, puututaan kirjoitusvirheisiin, niin tyypillästä :)
Mut tosiaan jos olisi poliisi, ja pysäyttäisin kuormurin, katsoisin ekaksi kuskin asiat, jos ne on kunnossa, sitten auton paperit, jos ne on kunnossa, sitten piirturit, ja jos edes niistä ei löytyisi sakotettavaa, alkaisin katsomaan kuormaa, sidontaa yms, sieltä taatusti löytyisi jotain sakotettavaa, mutta jos sielläkin olisi kaikki kunnossa, sitten alkaisin tutkimaan autoa, renkaita yms, kyllä mulla jossain kohtaa tärppäisi.
Ja onhan isäni töissä kaarinassa poliisina, ja hän tosiaan on mulle sanonut, että kyllä sitä sakotettavaa aina jostain löytyy.
Mutta että TAHALLAAN rikkaa työaikalakia, ja tietää että rikkomus jää muistiin, niin se osoittaa että ksukin päässä on sitä pissaa vähän liikaa - pöllimies
ja----------- kirjoitti:
kuorma ja kuski samaa ainetta eli jätettä, jonkinlainen yhdistelmä sekin.
täällä itä-suomessa on innokkaita liikkuvia, mikään rike ei ole liian pieni sakotettavaksi, ainakaan eräälle naissukupuolta edustavalle...jopa itsekkin sanonut levikkeellä sen.
- pitihän se arvata
kiki kirjoitti:
Kun ei ole enää mitään sanottavaa, puututaan kirjoitusvirheisiin, niin tyypillästä :)
Mut tosiaan jos olisi poliisi, ja pysäyttäisin kuormurin, katsoisin ekaksi kuskin asiat, jos ne on kunnossa, sitten auton paperit, jos ne on kunnossa, sitten piirturit, ja jos edes niistä ei löytyisi sakotettavaa, alkaisin katsomaan kuormaa, sidontaa yms, sieltä taatusti löytyisi jotain sakotettavaa, mutta jos sielläkin olisi kaikki kunnossa, sitten alkaisin tutkimaan autoa, renkaita yms, kyllä mulla jossain kohtaa tärppäisi.
Ja onhan isäni töissä kaarinassa poliisina, ja hän tosiaan on mulle sanonut, että kyllä sitä sakotettavaa aina jostain löytyy.
Mutta että TAHALLAAN rikkaa työaikalakia, ja tietää että rikkomus jää muistiin, niin se osoittaa että ksukin päässä on sitä pissaa vähän liikaaettä paskalakin poika. Mitä kuule olisit itse tehnyt vastaavassa tilanteessa kun toi pöllikuski. Onks isäs opettanut sulle että fuskaa poika piirturin kans. Kotoahan ne opit haetaan. Kyllä se nyt vaikuttaa että sulla sitä kusta päässä on ja maalaisjärki puuttuu. Isäskö antoi aseenkantoluvan sille Kauhajoen ampujalle?
- vietät
kiki kirjoitti:
Vaikka ajankin vain kuorma-autoa, niin tosiaan istun eri pöydässä kuin te muut jotka syötte ranskiksia ABC:llä, samoin en myöskään kiihdytä autoa aivan pintakaasulla, en kirjoita rahtikirjoihin vihaisia merkintöjä jos leipälaatikkopinossa onkin keskellä vahingossa yksi Vaasan laatikko, enkä myöskään ajaessasin löhöile ratin päällä kuin ruumis ja puhu känykkään, enkä edes paiski lavoja ja kärryjä hullun lailla niikuin olisin täydessä vihassa, enkä edes peruttaessa roiku puoliksi ulkona autosta.
Kuulun siis täysin eri kastiin kuin te "oikeat" autokuskitsuurimman osan ajastasi kaatopaikalla ja jos et ole siellä niin dyykkaat ihmisten takapihoilla jätesäkkejä. No pojasta polvi paranee isäshän on poliisi eli sika.
- normaali autonkuljettaja
kiki kirjoitti:
Olen ajanut ihan huvikseni sen C-kortin, ja en ole ammattilainen, olen normaali autonkuljettaja, ei ole koulutusta tms alaan...
vaan sian poika. Et tiedä ajamisesta mitään etkä luultavasti opikkaan. Kumpi teistä on huonompi kirjoittamaan paskalakki isäsi vai sinä?
- varmasti
kiki kirjoitti:
Kuulun siis täysin eri kastiin kuin te "oikeat" autokuskitolisi saanut ajokorttia jos isäsi ei olisi paskalakki. Noin lukihäiriöisen olisi oikeasti mahdotonta selvitä kirjallisista kokeista. Olisi mielenkiintoista nähdä sinun ja paskalakki-isäsi kirjeenvaihto, siitä ei varmasti saa selvää muut kuin apteekkarit. Tiesitkö että jätekuskin hommista ei ole muuta tietä kuin ylöspäin jos et poliisiksi aio.
- mainitsit
kiki kirjoitti:
Mutta että TAHALLAAN rikkaa työaikalakia, ja tietää että rikkomus jää muistiin, niin se osoittaa että ksukin päässä on sitä pissaa vähän liikaakuinka paskalakki isäsi kyttää ja löytää sakotettavaa. On siis aivan sama rikkooko työaikalakia vai ei koska aina löytyy sakotettavaa. Eiks toi just kuvaa millasia sikoja poliisit on. Etsitään että saadaan antaa sakot. Sekö on noiden paskalakkien päätarkoitus? Eiks niiden kuuluis olla yhdyskunnan palvelussa eikä sitä vastaan. Loppuu sultakin paskanajo kun aikansa sakottavat eikä kukaan enää ala ajaan rekkoja, tajuatko että rautatie ei tule joka kaupan pihaan.
- olisit
kiki kirjoitti:
Mutta että TAHALLAAN rikkaa työaikalakia, ja tietää että rikkomus jää muistiin, niin se osoittaa että ksukin päässä on sitä pissaa vähän liikaatoiminut? Olisit sie jättynyt auton seisoon kuorma päällä kolmeksi viikoksi, tiedät sie mitä se maksaa. Vai oisit sie alkanu asentaan jotain laitonta katkaisijaa piituriin niinkuin tuolla aiemmin neuvoit. Tiedät sie mitä se maksaa jos polliisi isäsi huomaa sellaisen katkaisimen, luultavasti siun korttis lähtee heti ja voi tulla sakkojakin vähän isompi summa. Ois kuule kiva tietää kuin sie toimisit vastaavassa tilanteessa, paas kertoen lukijat oottaa. Tiijät sie poika et tuolla lapissa yks kaveri ajoi kottiinsa kun ajoaika loppu. Ylitys ol puol tuntii ja sakot tuli. Olis pitänyt jäähä 9 tunniks hyttiin maate kun oli 30km matkaa, Rikko TAHALLAAN lakia kun ajo sillo perjantaina puoltuntia yli . Niin olisin tehny minäkin vaikka olisivat kortin vieneet.
- panna karvareuhka
kikkeli kokkelis kirjoitti:
tämähän kiki kikkelis kokkelis on pakko olla homo
päähän, pakkasia on tulossa ja kusi saattaa jäätyä.
- kiki
varmasti kirjoitti:
olisi saanut ajokorttia jos isäsi ei olisi paskalakki. Noin lukihäiriöisen olisi oikeasti mahdotonta selvitä kirjallisista kokeista. Olisi mielenkiintoista nähdä sinun ja paskalakki-isäsi kirjeenvaihto, siitä ei varmasti saa selvää muut kuin apteekkarit. Tiesitkö että jätekuskin hommista ei ole muuta tietä kuin ylöspäin jos et poliisiksi aio.
Suoritin sen C-kortin ihan normaalilla tavalla, isän tai edes äitini ammatti ei auttanut siinä :)
Ja kyllä jätekuskinkin hommasta on moonta huonompaa alaa, esim metallimies ja sähkömies - kiki
normaali autonkuljettaja kirjoitti:
vaan sian poika. Et tiedä ajamisesta mitään etkä luultavasti opikkaan. Kumpi teistä on huonompi kirjoittamaan paskalakki isäsi vai sinä?
tiedän monta minua huonompaa kuskia, todella monelle olisi painajainen jos pitäisi peruttaa autoa ahtaissa paikoissa, ja päätä kääntämällä ei näkisi kuin ohjaamon takaseinän.
Ja toki minä isääni paremmin tietokoneella kirjoitan - huono se
kiki kirjoitti:
tiedän monta minua huonompaa kuskia, todella monelle olisi painajainen jos pitäisi peruttaa autoa ahtaissa paikoissa, ja päätä kääntämällä ei näkisi kuin ohjaamon takaseinän.
Ja toki minä isääni paremmin tietokoneella kirjoitanisäs sit oikein on kirjoittamaan. Ajamisesta et tiedä mitään eihän sulla ole edes kunnon korttia. Ahtaissa paikoissa et ole edes ikinä ollut varsinkaan sellaisissa jossa auto painuu ja kärryt on perässä. Peruuttaa tuskin edes osaat, jotain nuppia nyt on sama kuin sitä lykkää sehän on kuin henkilöauto.
- kiki
mainitsit kirjoitti:
kuinka paskalakki isäsi kyttää ja löytää sakotettavaa. On siis aivan sama rikkooko työaikalakia vai ei koska aina löytyy sakotettavaa. Eiks toi just kuvaa millasia sikoja poliisit on. Etsitään että saadaan antaa sakot. Sekö on noiden paskalakkien päätarkoitus? Eiks niiden kuuluis olla yhdyskunnan palvelussa eikä sitä vastaan. Loppuu sultakin paskanajo kun aikansa sakottavat eikä kukaan enää ala ajaan rekkoja, tajuatko että rautatie ei tule joka kaupan pihaan.
Korjaan aina ei löydy sakotettavaa, mutta usein löytyy, tosiaan kun ruvetaan katsomaan piiruri, kuorman sidonta, renkaiden kulutuspintoja, polttimoita yms.
Mutta älä huoli, ei ne autokuljettajat alaa vaihda tai ei ne lopu - loppuu
kiki kirjoitti:
Korjaan aina ei löydy sakotettavaa, mutta usein löytyy, tosiaan kun ruvetaan katsomaan piiruri, kuorman sidonta, renkaiden kulutuspintoja, polttimoita yms.
Mutta älä huoli, ei ne autokuljettajat alaa vaihda tai ei ne lopukunnon ammattilaiset ja tilalle tulee kaltaisiasi kusipäitä joilla ei edes ole ajokorttia.
- kiki
olisit kirjoitti:
toiminut? Olisit sie jättynyt auton seisoon kuorma päällä kolmeksi viikoksi, tiedät sie mitä se maksaa. Vai oisit sie alkanu asentaan jotain laitonta katkaisijaa piituriin niinkuin tuolla aiemmin neuvoit. Tiedät sie mitä se maksaa jos polliisi isäsi huomaa sellaisen katkaisimen, luultavasti siun korttis lähtee heti ja voi tulla sakkojakin vähän isompi summa. Ois kuule kiva tietää kuin sie toimisit vastaavassa tilanteessa, paas kertoen lukijat oottaa. Tiijät sie poika et tuolla lapissa yks kaveri ajoi kottiinsa kun ajoaika loppu. Ylitys ol puol tuntii ja sakot tuli. Olis pitänyt jäähä 9 tunniks hyttiin maate kun oli 30km matkaa, Rikko TAHALLAAN lakia kun ajo sillo perjantaina puoltuntia yli . Niin olisin tehny minäkin vaikka olisivat kortin vieneet.
Koittanut järkätä jonkun muun kuskin ajamaan loppuun, tai pitänyt ne lakisääteiset lepoajat, jos olisin ajanut pahvikiekkosita autoa, olisin ottanut uuden kiekon, tai sitten olisi vahingossa ollut kortti vähän huonosti siellä piirturin sisällä, ja siihen ei olisi jäänyt mitään tietoa.
Ja tosiaan, jos tahallaan rikkoo lakia, tietäen tulisi rangaistuksen olla vielä kovempi kuin yleensä... - kiki
huono se kirjoitti:
isäs sit oikein on kirjoittamaan. Ajamisesta et tiedä mitään eihän sulla ole edes kunnon korttia. Ahtaissa paikoissa et ole edes ikinä ollut varsinkaan sellaisissa jossa auto painuu ja kärryt on perässä. Peruuttaa tuskin edes osaat, jotain nuppia nyt on sama kuin sitä lykkää sehän on kuin henkilöauto.
päviässä häneltä tulee aika monta sivua teksitä kun teikäläiset käy tekemässä valituksia sakoista, mutta kirjoitan jotenkin sujuvammin, koska tietokone on ollut elämässäni kaummin kuin hänellä, tai siis nuoremmasta asti.
ja kyllä ihan oikeaa kuorma-autoa olen perutellut ja todella ahtaisissa paikoissa, ja ero on henkilöautoon yleensä se isompi koko, ja se ettei voi peruuttää kääntämällä päätä 90 astetta, tosin jossain transitin kuormurissa on myös takaikkunat, mutta se onkin jo toinen tarina - digipiirturi
kiki kirjoitti:
Koittanut järkätä jonkun muun kuskin ajamaan loppuun, tai pitänyt ne lakisääteiset lepoajat, jos olisin ajanut pahvikiekkosita autoa, olisin ottanut uuden kiekon, tai sitten olisi vahingossa ollut kortti vähän huonosti siellä piirturin sisällä, ja siihen ei olisi jäänyt mitään tietoa.
Ja tosiaan, jos tahallaan rikkoo lakia, tietäen tulisi rangaistuksen olla vielä kovempi kuin yleensä...puuautoon ei löydy niinvain kuskia keskellä yötä, Kaveri kertoi että vastaanotto meni kiinni ja joutui sen vuoksi ajamaan tehtaalle ei ehtinyt pitämään 9 tunnin taukoa koska vastaanotto suljettiin.. Mihin sä purat kun vastaanotto on kiinni. Miten sä sen uuden kiekon työnnät digipiirturiin siellähän on kortti. Piirturikorttia et saa huonosti tryönnettyä digipiirturiin. eli miten olisit toiminut?
- ja virheiden määrää
kiki kirjoitti:
päviässä häneltä tulee aika monta sivua teksitä kun teikäläiset käy tekemässä valituksia sakoista, mutta kirjoitan jotenkin sujuvammin, koska tietokone on ollut elämässäni kaummin kuin hänellä, tai siis nuoremmasta asti.
ja kyllä ihan oikeaa kuorma-autoa olen perutellut ja todella ahtaisissa paikoissa, ja ero on henkilöautoon yleensä se isompi koko, ja se ettei voi peruuttää kääntämällä päätä 90 astetta, tosin jossain transitin kuormurissa on myös takaikkunat, mutta se onkin jo toinen tarinatulee mieleen U. Turhapuro armeijan leivissä. Siinä hän totesi koneella kirjoittaessaan että kyllä vauhtia kirjoitukseen löytyy, väärien lyöntien määrä toki kasvaa. No ei sitä isääsi ainakaan työ ole opettanut jos se kirjoittaa monta sivua tekstiä päivässä ja kirjoitusten taso ja virheiden määrä on tuo mikä on...Ihan oikea kuormaauto painaa lastattuna 60t ja ero koppimopoon eli nuppiautoon on sen isompi koko. Me ammattilaiset emme pidä nuppiautoa minään, menee arvoasteikossa tasoihin Daihatsu Charaden ja Nissan Micran kanssa. Et muuten osannut vastata kuinka olisit järkevästi toiminut tuon pöllikuskin tilalla.
- vaihtanut autoa
ja virheiden määrää kirjoitti:
tulee mieleen U. Turhapuro armeijan leivissä. Siinä hän totesi koneella kirjoittaessaan että kyllä vauhtia kirjoitukseen löytyy, väärien lyöntien määrä toki kasvaa. No ei sitä isääsi ainakaan työ ole opettanut jos se kirjoittaa monta sivua tekstiä päivässä ja kirjoitusten taso ja virheiden määrä on tuo mikä on...Ihan oikea kuormaauto painaa lastattuna 60t ja ero koppimopoon eli nuppiautoon on sen isompi koko. Me ammattilaiset emme pidä nuppiautoa minään, menee arvoasteikossa tasoihin Daihatsu Charaden ja Nissan Micran kanssa. Et muuten osannut vastata kuinka olisit järkevästi toiminut tuon pöllikuskin tilalla.
keskiyöllä yhden kuorman vuoksi. Mistä olisit auton vaihtanut, entä kerroppas mistä löytää yhtäkkiä kuskin joka osaa viedä kuorman tehtaalle ja noin lyhyellä varoitusajalla? Millä ihmeen konstilla saat tungettua digipiirturiin kortin niin ettei siihen tule tekstiä? Miten voit pitää 9h levon jos kerran vastaanotto suljetaan eikä aikaa ole. Katsos kun joskus kasvat ja saat älyä tulet huomaamaan ettei kaikki ole niin helvetin helppoa ja halpaa. Maksaa kuule jonkun verran aikaa ja rahaa vaihtaa ja etsiä sellainen auto missä on pahvipiirturi,onko vinkkiä mihin esim yöllä soitat ja kysyt autoa?. Jos se olis noin helppoa kun sinä sen esität niin luuletko ettei se kaveri olisi tehnyt niin. Maalaisjärkeä tarvitaan.
- kiki
vaihtanut autoa kirjoitti:
keskiyöllä yhden kuorman vuoksi. Mistä olisit auton vaihtanut, entä kerroppas mistä löytää yhtäkkiä kuskin joka osaa viedä kuorman tehtaalle ja noin lyhyellä varoitusajalla? Millä ihmeen konstilla saat tungettua digipiirturiin kortin niin ettei siihen tule tekstiä? Miten voit pitää 9h levon jos kerran vastaanotto suljetaan eikä aikaa ole. Katsos kun joskus kasvat ja saat älyä tulet huomaamaan ettei kaikki ole niin helvetin helppoa ja halpaa. Maksaa kuule jonkun verran aikaa ja rahaa vaihtaa ja etsiä sellainen auto missä on pahvipiirturi,onko vinkkiä mihin esim yöllä soitat ja kysyt autoa?. Jos se olis noin helppoa kun sinä sen esität niin luuletko ettei se kaveri olisi tehnyt niin. Maalaisjärkeä tarvitaan.
miten olisin tehnyt, ja kyllähän sen kortin voi laittaa vain piirturin sulle, ei silloin siien mitään tallennut :)
ja jos olisin kuitenkin ollut niin tyhmä että olisin ajanut ja laittanut virheen ylös kortille, olisi poliisille kiistänyt kaiken, vedonnut esim laitevikaan, ajv ienyt asian esitutkintaan, käräjille ja sitten hoviin :) - kiki
digipiirturi kirjoitti:
puuautoon ei löydy niinvain kuskia keskellä yötä, Kaveri kertoi että vastaanotto meni kiinni ja joutui sen vuoksi ajamaan tehtaalle ei ehtinyt pitämään 9 tunnin taukoa koska vastaanotto suljettiin.. Mihin sä purat kun vastaanotto on kiinni. Miten sä sen uuden kiekon työnnät digipiirturiin siellähän on kortti. Piirturikorttia et saa huonosti tryönnettyä digipiirturiin. eli miten olisit toiminut?
Olisi ollut "pakko" ajaa, enkä olisi sitä tiennyt esim pari tuntia etukätäten et olisin voinut pyttää kaveria ajamaan, niin olisin laittanut kortin etpähuomiossa huonosti sinne piirturiin, eli vain aukon suulle, sehän voi olla vahinko ;) tai jos olisi päättänyt rekisteröitä TAHALLAAN rikokseni, ja poliis olisi sen huomannut, olisin kiistänyt asian, ja antanut sen mennä vaikka hovioikeuteen asti :)
- onnistu
kiki kirjoitti:
miten olisin tehnyt, ja kyllähän sen kortin voi laittaa vain piirturin sulle, ei silloin siien mitään tallennut :)
ja jos olisin kuitenkin ollut niin tyhmä että olisin ajanut ja laittanut virheen ylös kortille, olisi poliisille kiistänyt kaiken, vedonnut esim laitevikaan, ajv ienyt asian esitutkintaan, käräjille ja sitten hoviin :)digipiirturin suulle ei voi laittaa korttia koska silloin piirturi piirtää "ajo ilman korttia" eli sakot tulee. Et voi väittää laitevikaa koska piirturi ilmoittaa jos on laitevika. Digipiirturi ilmoittaa jopa ennakkovaroituksen koska laite on uudelleen kalibroitava. Eli olisit toiminut väärin vaikka olisit vedonnut korkeimpaan oikeuteen. Et olisi osannut toimia yhtään sen paremmin kun toi kuskikaan,. Et nähtävästi ole ikinä käyttänyt digipiirturia.
- kirjoitin..
kiki kirjoitti:
Olisi ollut "pakko" ajaa, enkä olisi sitä tiennyt esim pari tuntia etukätäten et olisin voinut pyttää kaveria ajamaan, niin olisin laittanut kortin etpähuomiossa huonosti sinne piirturiin, eli vain aukon suulle, sehän voi olla vahinko ;) tai jos olisi päättänyt rekisteröitä TAHALLAAN rikokseni, ja poliis olisi sen huomannut, olisin kiistänyt asian, ja antanut sen mennä vaikka hovioikeuteen asti :)
niin et voi laittaa digipiirturiin korttia suulle tms.Tolla alempana syy mikset
- kiistät?
onnistu kirjoitti:
digipiirturin suulle ei voi laittaa korttia koska silloin piirturi piirtää "ajo ilman korttia" eli sakot tulee. Et voi väittää laitevikaa koska piirturi ilmoittaa jos on laitevika. Digipiirturi ilmoittaa jopa ennakkovaroituksen koska laite on uudelleen kalibroitava. Eli olisit toiminut väärin vaikka olisit vedonnut korkeimpaan oikeuteen. Et olisi osannut toimia yhtään sen paremmin kun toi kuskikaan,. Et nähtävästi ole ikinä käyttänyt digipiirturia.
Poliisi pysäyttää sinut kiistätkö että olet ajanut? Piirturi piirtää ajoajan ylityksen, väitätkö että piirturisi piirtää väärin. Kortti on suulla eli Digiluukku ei ole kiinni. Väitätkö poliisille että kortti on piirturissa vaikka luukku on auki ja kortti näkyy. Väitätkö että piirturi on rikki vaikka vianmääritystä ei ole? Luuletko että poliisi uskoo sinua? Luuletko että oikeus uskoo sinua? Luuletko selviäväsi ilman sakkoa? Et pysty huijaamaan digipiirturia etkä näemmä pysty toimimaan yhtään sen paremmin kun toi kuskikaan.
- kiki
onnistu kirjoitti:
digipiirturin suulle ei voi laittaa korttia koska silloin piirturi piirtää "ajo ilman korttia" eli sakot tulee. Et voi väittää laitevikaa koska piirturi ilmoittaa jos on laitevika. Digipiirturi ilmoittaa jopa ennakkovaroituksen koska laite on uudelleen kalibroitava. Eli olisit toiminut väärin vaikka olisit vedonnut korkeimpaan oikeuteen. Et olisi osannut toimia yhtään sen paremmin kun toi kuskikaan,. Et nähtävästi ole ikinä käyttänyt digipiirturia.
Mutta tallentaako se kortilla mitään jos kortti on vain "suulla" ei tallenna :) ja eihän korttia/kiekkoa ole aina pakko käyttää kun ajaa kuorma-autolla, ja ei se auto esim tiedä mikä on omaa joa ja mikä ei
Ja oikeudessa käyminen tuskin tuomiota muuttaa, mutta saa lisäaikaa, ja valtiolle isot kulut :) - kiki
kiistät? kirjoitti:
Poliisi pysäyttää sinut kiistätkö että olet ajanut? Piirturi piirtää ajoajan ylityksen, väitätkö että piirturisi piirtää väärin. Kortti on suulla eli Digiluukku ei ole kiinni. Väitätkö poliisille että kortti on piirturissa vaikka luukku on auki ja kortti näkyy. Väitätkö että piirturi on rikki vaikka vianmääritystä ei ole? Luuletko että poliisi uskoo sinua? Luuletko että oikeus uskoo sinua? Luuletko selviäväsi ilman sakkoa? Et pysty huijaamaan digipiirturia etkä näemmä pysty toimimaan yhtään sen paremmin kun toi kuskikaan.
toki jos tolla reissulla kytät pysäyttää kun kortti on huonosti sisällä toteaa vaan "kato perkel, tuli vahinko" ja saa jonkun jonku 12 pävisakkoa, ja seuraavina päivinä, niin asia ok, koska kortilla ei ole tietoa tuosta ylityksestä, ymmärrätkö?
Ja kiistäminen auttaa vain siihen että saa pelattua lsiäaikaa ennen laivoimaista tuomiota, ja lisää kuluja valtiolle :) - selityksiä
kiki kirjoitti:
ja jos olisin kuitenkin ollut niin tyhmä että olisin ajanut ja laittanut virheen ylös kortille, olisi poliisille kiistänyt kaiken, vedonnut esim laitevikaan, ajv ienyt asian esitutkintaan, käräjille ja sitten hoviin :)Lakia on rikottu ja siitä kuuluu saada rangaistus.
Sakko on aivan oikeutettu.
Nyt syytit lainlaatijaa joka on syytön. - kiki
kirjoitin.. kirjoitti:
niin et voi laittaa digipiirturiin korttia suulle tms.Tolla alempana syy mikset
miksei voisi, kortille ei silloin tallennut mitään, mutta jos kytät pysäyttää myöhemmin SAMALLA autolla, niin valvontakortilla näkee koska on ajettu ilman korttia, ja sen ajon voi kertoa vaikka yksityiseksi ajoksi, eli ei työajoa, toki jos kytät pysäyttää silloin kun kortti on huonosti sisällä ja ylitetään ajoaikaa, niin taatusti tulee sakot
- ei tallenna
kiki kirjoitti:
Mutta tallentaako se kortilla mitään jos kortti on vain "suulla" ei tallenna :) ja eihän korttia/kiekkoa ole aina pakko käyttää kun ajaa kuorma-autolla, ja ei se auto esim tiedä mikä on omaa joa ja mikä ei
Ja oikeudessa käyminen tuskin tuomiota muuttaa, mutta saa lisäaikaa, ja valtiolle isot kulut :)silloin kortille mutta se tallentaa itse piirturiin. Ja poliisi ottaa piirturista nauhan eli se tallentaa piirturin tiedot piirturissa olevalle paperirullalle. Lisäksi jos väität ettei sinulla ole paperirullaa koneessa laitaa poliisi sinne oman rullansa. Lisäksi saat sakot koska piirturissasi ei ole rullaa. Poliisi voi myös sakottaa jos sinulla ei ole autossasi vararullaa mukana.Kun ajat kuormatulla autolla eli kuten tää kundi eli vei kuormaa tehtaalle ja oli ammattiajossa niin silloin on oltava piirturi toiminnassa. On turha luulla että selviää jos ei ole digikortti piirturissa koska tiedot saa siinä olevalle paperirullalle.
- voi, koska
kiki kirjoitti:
miksei voisi, kortille ei silloin tallennut mitään, mutta jos kytät pysäyttää myöhemmin SAMALLA autolla, niin valvontakortilla näkee koska on ajettu ilman korttia, ja sen ajon voi kertoa vaikka yksityiseksi ajoksi, eli ei työajoa, toki jos kytät pysäyttää silloin kun kortti on huonosti sisällä ja ylitetään ajoaikaa, niin taatusti tulee sakot
piirturissa on paperirulla jonne poliisi saa tiedot piirturin käytöstä. Poliiseilla on oma kortti jonka ne syöttää koneen 2 luukkuun ja jaa sillä tiedot paperirullalle. Tää jätkähän otettiin vauhdista kiinni ei siihen noi sun ontuvat selitykset auta.
- on piirturissa
onnistu kirjoitti:
ja ne saa tulostettua sama missä se kortti on. Et nähtävästi ole ikinä käyttänyt digipiirturia.
- kiki
voi, koska kirjoitti:
piirturissa on paperirulla jonne poliisi saa tiedot piirturin käytöstä. Poliiseilla on oma kortti jonka ne syöttää koneen 2 luukkuun ja jaa sillä tiedot paperirullalle. Tää jätkähän otettiin vauhdista kiinni ei siihen noi sun ontuvat selitykset auta.
Jos ajaa samalla autolal niin toki valvojtakortilla saa näkyviin koska on ajettu ilman korttia, mutta jos on taas eri autolla liikkellää kuin sillon kun ajoi ilman korttia, ei poliisit saa tietää mitään.
Ja eikä ilman korttia ajaminen ole edes kiellettyä esim omassa ajossa :) - kuten
kiistät? kirjoitti:
kirjoitit sakot saa kuitenkin joka vaikuttaa ajokorttiin. Vittu kait se on sama saatko 12 päiväsakkoa ajoajan ylityksestä vai piirturin väärästä käytöstä tuloshan on sama. 3 kertaa ja lappu hyllylle.
- kiki
on piirturissa kirjoitti:
ja ne saa tulostettua sama missä se kortti on. Et nähtävästi ole ikinä käyttänyt digipiirturia.
Jos onkin sitten myöhemmin liikkellä eri autolla, niin silloin poliisit ei saa mitään tietoa, ja ei se ilman korttia ajo ole kielletty, ja piirturin muistissa on ajoa ilman korttia, voi aina kertoa että se on ollut esim omaa ajoa :)
- tää jätkä
kiki kirjoitti:
Jos ajaa samalla autolal niin toki valvojtakortilla saa näkyviin koska on ajettu ilman korttia, mutta jos on taas eri autolla liikkellää kuin sillon kun ajoi ilman korttia, ei poliisit saa tietää mitään.
Ja eikä ilman korttia ajaminen ole edes kiellettyä esim omassa ajossa :)sai sakot. Se otetiin vauhdissa kiinni ja sillä oli ajoajan ylitys josta sitä sakotettiin. Etkö sä helvetti tajua edes mitä asia koskee. Turha sun on tollasia selitellä pysy asiassa. Kuin olisit itse toiminut. No minä vastaan puolestasi. Olisit saanut sakot koska toi oli aika patti tilanne ja luulempa että sinä olisit saanut vielä isommat sakot noilla ihme konsteillasi peittely-yrityksilläsi ja selityksilläsi. Ajele sinä kortti suulla tai ilman niitä omia ajojasi toi kundi ajoi ainakin ammatikseen puita tehtaalle ja sillä oli kortti asianmukaisesti piirturissa ja piste.
- jätkä???
on piirturissa kirjoitti:
myöhemmin liikkeellä. Vitut. vauhdista otettiin ja sakot tuli, mitä helvettiä sä oikein selität. Kun ajetaan ammatikseen niin silloin on piirturissa joko kiekko tai kortti. Tällä jätkällä oli kortti ja sakot tuli. Tuli myös selväksi ettet sinäkään olisi osannut toimia lain mukaan ja piste.
- tahallinen ja tietoinen rike
selityksiä kirjoitti:
Lakia on rikottu ja siitä kuuluu saada rangaistus.
Sakko on aivan oikeutettu.
Nyt syytit lainlaatijaa joka on syytön.eli hän tahallaan ja tietoisesti rikkoi lakia, ja tiesi että siitä voi jäädä kiinni.
Eri asia on jos sakot tulisi esim siksi, että ei ole muistanut laittaa piirturia näyttämään muuta työtä tauon jälkeen, vaan jokainen pysähdys merkataan tauoksi, se voi olla vahinko, mutta ei tuo. - ollut
tahallinen ja tietoinen rike kirjoitti:
eli hän tahallaan ja tietoisesti rikkoi lakia, ja tiesi että siitä voi jäädä kiinni.
Eri asia on jos sakot tulisi esim siksi, että ei ole muistanut laittaa piirturia näyttämään muuta työtä tauon jälkeen, vaan jokainen pysähdys merkataan tauoksi, se voi olla vahinko, mutta ei tuo.missään vaiheessa kyse oliko se tahallinen vai tahaton teko. Kyseessähän oli että eikö ole maalaisjärkeä enää näissä hommissa. Kuski joutui viemään kuorman tietäen ettei ehdi työaikalain puitteissa. Taukoa oli ollut ennen työpäivää 12 tuntia ja olisi työpäivän jälkeen 2 viikkoa. Onko nää nykyjätkät niin helvetin surkeita kuskeja etteivät jaksa ajaa yhtä kertaa 28 päivän aikana 13 tuntia. Piirturihan oli näyttänyt että kaikki muut päivät oli ajettu työaikalain puitteissa. 80luvulla ajettiin 400 tuntia kuukaudessa eikä kukaan itkenyt, nyt selitetään jos ajetaan yhtenä päivänä kuukaudessa 13tuntia että kundi on vaarallinen liikenteessä, voi vitut. Kyllä se on parempi että te selittelijät pysyttekin työttöminä.
- ftghyui
Varmaan myöskin menet poliisilaitokselle ilmoittamaan kaikki ylinopeudet, ja mutu rikkeet, yhtä redhsiti kun rikot työaikalakia, tietäen että siitä jaa merkintä, ja poliisit huomaa sen
Voi kumpa kaikki olisi yhtä rehtjä kuin sinä, niin poliiseja ei tarvittaisi kuin lupapalveluihin töihin - reftinä..
ftghyui kirjoitti:
Varmaan myöskin menet poliisilaitokselle ilmoittamaan kaikki ylinopeudet, ja mutu rikkeet, yhtä redhsiti kun rikot työaikalakia, tietäen että siitä jaa merkintä, ja poliisit huomaa sen
Voi kumpa kaikki olisi yhtä rehtjä kuin sinä, niin poliiseja ei tarvittaisi kuin lupapalveluihin töihinkulejtajana menet poliishiashemalle ilmoittamaan että tulin juuri ajoshhhta katshhhoppas mun tekstishhhtä kuinka juovukhhhssssissa olen. Toshha vähän shun tekshtijä:. "Rehtinä kulejttaja, yhtä redhsiti kun rikot,
Voi kumpa kaikki olisi yhtä rehtjä kuin sinä, että siitä jaa merkintä" Voi kumpa kaikki olisi yhtä rehtejä kuin sinä niin teillä ei olisi rattijuoppoja. - sinun kiki
ftghyui kirjoitti:
Voi kumpa kaikki olisi yhtä rehtjä kuin sinä, niin poliiseja ei tarvittaisi kuin lupapalveluihin töihinalkaa pitää jonkinlaista naamaria päässä kun ajat niitä jätteitä, näkyy noi käryt menevän aikalailla sun päähän vai onko lukihäiriö vähän pahempaa laatua. Shaatana ko on vaikheaa kiroittaa onneshi thunnen lait ja phiiturit isähni kun on poliishi eli shika.
- sää-.
ftghyui kirjoitti:
Voi kumpa kaikki olisi yhtä rehtjä kuin sinä, niin poliiseja ei tarvittaisi kuin lupapalveluihin töihinsaatanan jätesäkki taas syöny kuormasta kun et tajua mitään? Tossa alkuperäinen teksti: Eilen paskalakkien kynsissä pölliautolla. Tarkastettiin koko juna ja paperit. Mitään vikaa ei löytynyt. Digipiirturi katsottiin viimeiset 28 vuorokautta ja johan tärppäsi. Kaikki tauot ja ajoajat oikein paitsi joulukuun puolivälissä yhtenä päivänä 2tuntia ajoajan ylitys.9/11h ajettu 13h. Ei selittelyjä vaan sakot 280e. Poliisit saivat mitä halusivat pakko oli jotain löytää ja löytyihän sitä kun aikansa etsi, ratsasivat 50min. Auto 2v vanha ja näki että niitä vitutti kun vikoja ei löytynyt. Täysiä sikoja koko sakki ... Kuinka olisit toiminut saatanan älykääpiö. Sää varmaan kerrot rikkees jo kotona kun isäshän on paskalakki. Missäs tossa lukee että jätkä kävi ite ilmoittautumassa. Voi saatana että ole typerä sähän et itse edes osaa käyttää digipiirturia. Sun neuvo jätä kortti niin ettei se ole sisällä vaan huulilla, vitun miuli kuin se tehdään. Toi jo paljasti ettet sä ole edes piirturia nähnyt.
- grgttrgtrg
sää-. kirjoitti:
saatanan jätesäkki taas syöny kuormasta kun et tajua mitään? Tossa alkuperäinen teksti: Eilen paskalakkien kynsissä pölliautolla. Tarkastettiin koko juna ja paperit. Mitään vikaa ei löytynyt. Digipiirturi katsottiin viimeiset 28 vuorokautta ja johan tärppäsi. Kaikki tauot ja ajoajat oikein paitsi joulukuun puolivälissä yhtenä päivänä 2tuntia ajoajan ylitys.9/11h ajettu 13h. Ei selittelyjä vaan sakot 280e. Poliisit saivat mitä halusivat pakko oli jotain löytää ja löytyihän sitä kun aikansa etsi, ratsasivat 50min. Auto 2v vanha ja näki että niitä vitutti kun vikoja ei löytynyt. Täysiä sikoja koko sakki ... Kuinka olisit toiminut saatanan älykääpiö. Sää varmaan kerrot rikkees jo kotona kun isäshän on paskalakki. Missäs tossa lukee että jätkä kävi ite ilmoittautumassa. Voi saatana että ole typerä sähän et itse edes osaa käyttää digipiirturia. Sun neuvo jätä kortti niin ettei se ole sisällä vaan huulilla, vitun miuli kuin se tehdään. Toi jo paljasti ettet sä ole edes piirturia nähnyt.
Mutta taatusti hän TIESI että se rike tulee jäämään ylös kortille, ja että poliisit voi sakottaa siitä, eli tahallaan jäi kiinni, koska oli niin rehti ettei voinut ajaa ilman korttia.
Mutta jos noin rehti on, niin ei muutakuni raportoimaan muutkin rikeet poliisille, ja sitten itkemään tänne siitä kun tuli sakot - muutakuni
grgttrgtrg kirjoitti:
Mutta taatusti hän TIESI että se rike tulee jäämään ylös kortille, ja että poliisit voi sakottaa siitä, eli tahallaan jäi kiinni, koska oli niin rehti ettei voinut ajaa ilman korttia.
Mutta jos noin rehti on, niin ei muutakuni raportoimaan muutkin rikeet poliisille, ja sitten itkemään tänne siitä kun tuli sakotkysymys oli että eikö paskalakeilla ole enää maalaisjärkeä. Jos nukkuu 12tuntia ennen ajoa ja ajaa 13h kerran kuukaudessa sen jälkeen makaa 2 viikkoa niin varmalla ei ole vaaraksi liikenteessä .Ootsä niin heikkoa kamaa ite että jaksat ajaa maksimi 11h ja jos pitää ajaa 13h niin nukut rattiin?. Kuule ennen ajettiin 400tuntia kuukaudessa ja pysyttiin tiellä toisin kun nää nykyiset kaltaisesi puukenkäpellet jotka ovat pilanneet autokuskien maineen. No sä kyllä oot niin jätehöyryissä että taitaa 6h päivässä olla liikaa.
- muutakuni
grgttrgtrg kirjoitti:
Mutta jos noin rehti on, niin ei muutakuni raportoimaan muutkin rikeet poliisille, ja sitten itkemään tänne siitä kun tuli sakotjos sillä ei olis ollut korttia piirturissa, sitkö ei olis tullu sakkoja. Muista nyt ite sitten ajaa ilman kiekkoa niin et saa sakkoja.
- tfgyhuj
muutakuni kirjoitti:
kysymys oli että eikö paskalakeilla ole enää maalaisjärkeä. Jos nukkuu 12tuntia ennen ajoa ja ajaa 13h kerran kuukaudessa sen jälkeen makaa 2 viikkoa niin varmalla ei ole vaaraksi liikenteessä .Ootsä niin heikkoa kamaa ite että jaksat ajaa maksimi 11h ja jos pitää ajaa 13h niin nukut rattiin?. Kuule ennen ajettiin 400tuntia kuukaudessa ja pysyttiin tiellä toisin kun nää nykyiset kaltaisesi puukenkäpellet jotka ovat pilanneet autokuskien maineen. No sä kyllä oot niin jätehöyryissä että taitaa 6h päivässä olla liikaa.
Kyllä mäkin ajan ihan hyvin 10 paikkasta pikkubussia, vaikka ei ole D1 korttia, samoin ajan autoa ihan hyvin kuuden kaljan jälkeen.
Kummankin noista osaan, mutta kun LAKI kieltää, ja vaikka joutuin noista kumpaakin tekemään, niin koittaisin edes olla jäämättä kiinni - geegerw
muutakuni kirjoitti:
jos sillä ei olis ollut korttia piirturissa, sitkö ei olis tullu sakkoja. Muista nyt ite sitten ajaa ilman kiekkoa niin et saa sakkoja.
Toki jos silloin kun ylitys oli menossa ja kytät ois pyssännyt, olisi tullut ehkä 5ps kovempi sakko kortitta ajosta, mutta päivien päästä ei olisi tullut sakkoa, koska siinä kortissa ei olisi ollut tieoa ylityksestä, ja jos olisi ollut liikkellä samalla autolla, olisi piirtuissa näynyt ajo ilman korttia, jonka olisi voinut kertoa olleen omaa ajoa.
Ja tottakai ajan ilman kiekkoa, jos auto on esim yön kotona, niin tottakai kiekko alitetaan vasta kun alaka työt, eli kun olen työpaikalla näyttänyt Flexim läpyskää kellokorttikoneeseen - luulen
tfgyhuj kirjoitti:
Kyllä mäkin ajan ihan hyvin 10 paikkasta pikkubussia, vaikka ei ole D1 korttia, samoin ajan autoa ihan hyvin kuuden kaljan jälkeen.
Kummankin noista osaan, mutta kun LAKI kieltää, ja vaikka joutuin noista kumpaakin tekemään, niin koittaisin edes olla jäämättä kiinniettä tää puukuski pysähty ite ja huusi lasista että mulla on ajoajan ylitys. Kato se teki sen tahallaan koska se tienaa enemmän kun jätekuskit ja sillä on varaa lähtee espanjaan siks aikaa kun kortti on pois. Mä en kyllä haluais olla noin höyrypäisen jätkän bussin kyydissä.
- alinta sakkia
luulen kirjoitti:
että tää puukuski pysähty ite ja huusi lasista että mulla on ajoajan ylitys. Kato se teki sen tahallaan koska se tienaa enemmän kun jätekuskit ja sillä on varaa lähtee espanjaan siks aikaa kun kortti on pois. Mä en kyllä haluais olla noin höyrypäisen jätkän bussin kyydissä.
jätekuskit ovat niitä pahimpia kusipäitä, tosin onhan jätekuskin työ helpointa kuljetushommaa mitä on, siinä ei juuri aivoja tartte, tosiin kuin esim leipomoajossa, mut jos ei taidot muuhn riitä....
Ja kyllä, hän ihan tahallaan jäi kiinni, taatusti hän tiesi että jos kortti on piirtuissa, niin se rike jää sinne muistiin - huomaa
alinta sakkia kirjoitti:
jätekuskit ovat niitä pahimpia kusipäitä, tosin onhan jätekuskin työ helpointa kuljetushommaa mitä on, siinä ei juuri aivoja tartte, tosiin kuin esim leipomoajossa, mut jos ei taidot muuhn riitä....
Ja kyllä, hän ihan tahallaan jäi kiinni, taatusti hän tiesi että jos kortti on piirtuissa, niin se rike jää sinne muistiinei tartte aivoja eikä kirjoitustaitoa: jätekuskti,tosiin kuin, ei taidot muuhn riitä..Hävettääkö????????
- ei ollenkaan
huomaa kirjoitti:
ei tartte aivoja eikä kirjoitustaitoa: jätekuskti,tosiin kuin, ei taidot muuhn riitä..Hävettääkö????????
koska en ole jätekuski, työssäni tarvitsee vähän sitä päätäkin, pitää osata pakata auto oikeassa järjestyksessä, olla oikeissa paikoissa oikeisiin aikoihin, ajaa lenkki oikeassa järjestyksessä, varmistaa että meenee oikeat laatikot oikeaan paikkaan, varmistaa että ypsyy pinot pystyssä yms, tähän ei jätekuskin aivokapasiteetti riittäisi
- että noi
ei ollenkaan kirjoitti:
koska en ole jätekuski, työssäni tarvitsee vähän sitä päätäkin, pitää osata pakata auto oikeassa järjestyksessä, olla oikeissa paikoissa oikeisiin aikoihin, ajaa lenkki oikeassa järjestyksessä, varmistaa että meenee oikeat laatikot oikeaan paikkaan, varmistaa että ypsyy pinot pystyssä yms, tähän ei jätekuskin aivokapasiteetti riittäisi
sinun tavarasi menevät minne sattuu ethän sinä osaa lukea etkä kirjoittaa:"meenee, että ypsyy pinot" YPSYY PULLUPINUT YPSYSSÄ . Sulla sitä aivokapasiteettia riittää buahahaha ja 10,99 tunnissa hehhehheh Niin sitä päätä tarvitsee tosiaan vähän niinkuin itse kerroit, jos tarvitsisi paljon sinä et siitä työstä selviäisi.
- on,,
ihmisiä, tämä pitää muistaa, jos heti ikkunasta alkaa repiin turpaa, niin tasan varmasti löytyy jotain sanomista. itse olen puutavara-autoilija ja hyvin pärjännyt poliisien kanssa, mutta asenne on se, että jos tehnyt jotain väärää niin sakot siitä tulee, sakkoja on kyllä, mutta aina aiheesta saatu, kuten ylikuorma, ylinopeus, mutta minä olen ne virheet tehnyt, eikä se poliisi joka niistä sakottaa.
- "ammattilaiset"
loppuu kirjoitti:
kunnon ammattilaiset ja tilalle tulee kaltaisiasi kusipäitä joilla ei edes ole ajokorttia.
Joko säkin heräät todellisuuteen?
Rekka-alalta on ammattilaiset loppuneet jo vuosia sitten.
Todellisia kusipäitä on riittänyt sen sijaan.
Olisko nyt tilanne niin, että määrä korvaa laadun, mikä pitäis olla päinvastoin.
Toki vieläkin löytyy ammattilaisia, mutta alkaa olla eläkeiässä, siis ammattimiehet.
Nykyään pikkupojat kolkuttaa puukenkiä, ja kulkee appelssiinit kainalossa, toki
pitää olla myös tupakki suupielessä.
Naurettavia nää nykyiset "rahtarit".
Kiire on aina, tuntipalkallakin.
nim. 20snt/km.
Ei nouse meikälinen tolla hinnalla sohvalta.
tuntipalkka on ainoo oikee.
Tästä aina kinataan, mutta antaa toisten vetää kilsapalkalla, ja rikkoa lakia.
- pojalta kiikiltä
Ni jos sitä lakia haluat rikkoa, nin laita vaikka kytkin piirturin anturin väliin, näin saat kätevästi sitä ajoaikaa...
Aivan oikein sulle, jos et edes yrittänyt huijata tossa tilanteessa... Ja mun mielestä se sakkojan välttämien/kortin kuivumisen estäminen on asioista tärkein, sitten vasta tulee kaikki muut....Mut tosiaan jos olisi poliisi, ja pysäyttäisin kuormurin, katsoisin ekaksi kuskin asiat, jos ne on kunnossa, sitten auton paperit, jos ne on kunnossa, sitten piirturit, ja jos edes niistä ei löytyisi sakotettavaa, alkaisin katsomaan kuormaa, sidontaa yms, sieltä taatusti löytyisi jotain sakotettavaa, mutta jos sielläkin olisi kaikki kunnossa, sitten alkaisin tutkimaan autoa, renkaita yms, kyllä mulla jossain kohtaa tärppäisi.
Ja onhan isäni töissä kaarinassa poliisina, ja hän tosiaan on mulle sanonut, että kyllä sitä sakotettavaa aina jostain löytyy....Olen ajanut ihan huvikseni sen C-kortin, ja en ole ammattilainen, olen normaali autonkuljettaja, ei ole koulutusta tms alaan..- kiki
Itse poliisilta että antaa oikeasti anteeksi muutama rikkeet kuormurikuskeillekin, eli esim tammikuun ekan viikon ajan selviää pelkällä huomautuksella jos on kiekossa väärä vuosi merkattuna, sen jälkeen mennään sitten taas päiväsakkojen puolelle.
Mutta jos TAHALLAAN rikkoo lakia ja tietää että siitä jää merkintä, ja voi saada sakot, mutta silti tekee sen, se on täyttä idioottimaisuutta.
Sama asia kun tietäisi että jossain on tutka, niin tahallaan ajaisi sen kohdalla kovaa, vaikka tietää että siitä voi tulla seuraamuksia - olisit
kiki kirjoitti:
Itse poliisilta että antaa oikeasti anteeksi muutama rikkeet kuormurikuskeillekin, eli esim tammikuun ekan viikon ajan selviää pelkällä huomautuksella jos on kiekossa väärä vuosi merkattuna, sen jälkeen mennään sitten taas päiväsakkojen puolelle.
Mutta jos TAHALLAAN rikkoo lakia ja tietää että siitä jää merkintä, ja voi saada sakot, mutta silti tekee sen, se on täyttä idioottimaisuutta.
Sama asia kun tietäisi että jossain on tutka, niin tahallaan ajaisi sen kohdalla kovaa, vaikka tietää että siitä voi tulla seuraamuksiatehny ton pölliautoilijan tapauksessa?
- kiki
olisit kirjoitti:
tehny ton pölliautoilijan tapauksessa?
pyytänyt jonkun toisen tulemaan kuskiksi, pitänyt pakolliset tauot, koittanut vaihtaa autoa jos olisi ollut pahivkiekot, laittanut uudet kiekot.
jos olisi kuitenkin ollut "pakko" ajaa autoa, niin kortti olisi vahingossa mennyt vähän huonosti lukijaan ja loppupävivät ajot ei olisi jäänyt ylös korttiin :) - jostain
kiki kirjoitti:
pyytänyt jonkun toisen tulemaan kuskiksi, pitänyt pakolliset tauot, koittanut vaihtaa autoa jos olisi ollut pahivkiekot, laittanut uudet kiekot.
jos olisi kuitenkin ollut "pakko" ajaa autoa, niin kortti olisi vahingossa mennyt vähän huonosti lukijaan ja loppupävivät ajot ei olisi jäänyt ylös korttiin :)puuauton jossa on pahvikiekot, ja keskellä yötä? Digikorttia ei saa huonosti piirturiin, Kuule sinä olet ihan pihalla näistä ajohommista. Vai vaihtaa autoa jossa on pahvikiekot. Mistä vitusta sitä yhtäkkiä sellaisen vaihtaa, scanautoltako keskiyöllä?
- että puuauton
jostain kirjoitti:
puuauton jossa on pahvikiekot, ja keskellä yötä? Digikorttia ei saa huonosti piirturiin, Kuule sinä olet ihan pihalla näistä ajohommista. Vai vaihtaa autoa jossa on pahvikiekot. Mistä vitusta sitä yhtäkkiä sellaisen vaihtaa, scanautoltako keskiyöllä?
digipiirturi olisi sellainen että se kortti on joko kokonaan siällä ja täydessä toimianssa, tai että se kortti on kokonaan ulkona, en millään usko sitä, tai onko tosiaan se piirturi sellainen että se kortti ei voi pysäyä siinä korttiaukossa, ilman että korttiin kirjoitetaan tieoa?
- ja piirturi
että puuauton kirjoitti:
digipiirturi olisi sellainen että se kortti on joko kokonaan siällä ja täydessä toimianssa, tai että se kortti on kokonaan ulkona, en millään usko sitä, tai onko tosiaan se piirturi sellainen että se kortti ei voi pysäyä siinä korttiaukossa, ilman että korttiin kirjoitetaan tieoa?
...piipittävät ja vilkuttelevat siihen malliin, jos kortti ei ole oikein sisässä, että ei voi mitenkään väittää, että se kortti olisi siellä vahingossa väärin. Ja vaikka olisikin, niin ei se mitään auta, kun tiedot joka tapauksessa löytyvät myös piirturilta.
- täällä alempana
kiki kirjoitti:
Sama asia kun tietäisi että jossain on tutka, niin tahallaan ajaisi sen kohdalla kovaa, vaikka tietää että siitä voi tulla seuraamuksia...vaikka ylempänä ketjussa väitteen esititkin, mutta selkeämpää, kun tulee loppuun.
Mitä ovat ne "omat ajot joissa ei tarvitse käyttää piirturia". Jos auto on rekisteröity luvanvaraiseen liikenteeseen, on aika vähän niitä poikkeuksia, joissa piirturia ei tarvitse käyttää. Niissä poikkeuksissa ei ole mainittu mitään "omia ajoja". Sen sijaan niissä on kyllä mainittu mm. eläinkuljetukset (tämän perusteellako sinun ajossasi ei tarvitse käyttää, kun kuljetat itseäsi - sian poikaa), jätteen keräily, maidon keräily ja teiden kunnossapito. - hihhuli
täällä alempana kirjoitti:
...vaikka ylempänä ketjussa väitteen esititkin, mutta selkeämpää, kun tulee loppuun.
Mitä ovat ne "omat ajot joissa ei tarvitse käyttää piirturia". Jos auto on rekisteröity luvanvaraiseen liikenteeseen, on aika vähän niitä poikkeuksia, joissa piirturia ei tarvitse käyttää. Niissä poikkeuksissa ei ole mainittu mitään "omia ajoja". Sen sijaan niissä on kyllä mainittu mm. eläinkuljetukset (tämän perusteellako sinun ajossasi ei tarvitse käyttää, kun kuljetat itseäsi - sian poikaa), jätteen keräily, maidon keräily ja teiden kunnossapito.oma ajo oli ainakin irtoperähommissa kun perjantaina viikon duunit päättyi Sompaan ja asuin Tampereella eli se kotimatka, ei työtä joten vaihdoin Sompassa kiekon johon taakse merkintä "omaa ajoa" ja naamarilla kotiin. Kyllä siitä konstaapelit joskus mussutti mutta mussutukseksi jäi.
Digipiirturiin en onneksi ole joutunut koskemaan mutta kertokaapas fiksummat kai sieltäkin joku asetus löytyy jolla ajon voi merkitä ei-työajoksi? - tai älä
että puuauton kirjoitti:
mutta se kortti on joko sisällä tai ulkona ja kaikissa autoissa ei pelkästään puuautoissa. Scaniassa syttyy kojelautaan keltainen t merkiksi että jokin on vialla sekä piirturi ilmoittaa että kortti on väärin.Et tasan pysty laittaan sitä korttia piirturiin väärin epähuomiossa. Muissa merkeissä on vastaavat toiminnot ja se joka väittää tekoa vahingoksi valehtelee. Sitäpaitsi piirturi toimii ja kirjaa tietoa vaikka sinulla olisi se kortti kotona. Kyllä se näin vain on kiki.
- kiki
ja piirturi kirjoitti:
...piipittävät ja vilkuttelevat siihen malliin, jos kortti ei ole oikein sisässä, että ei voi mitenkään väittää, että se kortti olisi siellä vahingossa väärin. Ja vaikka olisikin, niin ei se mitään auta, kun tiedot joka tapauksessa löytyvät myös piirturilta.
että häntä olis sakotettu siitä että oli viikkoja aikaisemmin ollut ylitys, ja jos oli ollut silloin liikkeellä eri autolla, ei poliisit olisi saanut tietää mitään, ja vaikka olisi ollut liikkellä samalla autolla, olisi voinut mainita että piirtuilla oleva "kortitta ajo" on vaikkapa omaa, ei työajoa, jossa ei pidä korttia käyttää
- kiki
tai älä kirjoitti:
mutta se kortti on joko sisällä tai ulkona ja kaikissa autoissa ei pelkästään puuautoissa. Scaniassa syttyy kojelautaan keltainen t merkiksi että jokin on vialla sekä piirturi ilmoittaa että kortti on väärin.Et tasan pysty laittaan sitä korttia piirturiin väärin epähuomiossa. Muissa merkeissä on vastaavat toiminnot ja se joka väittää tekoa vahingoksi valehtelee. Sitäpaitsi piirturi toimii ja kirjaa tietoa vaikka sinulla olisi se kortti kotona. Kyllä se näin vain on kiki.
Toki se piirturiin jää kaikki ylös vuodeksi, mutta jääkö korttiin? ei jää, näkeekö kortista jos on ajanut kaksi viikkoa sitten ilman korttia? ei.
Ja jos sattuu vieläpä olemaan liikkellä eri autolla kun silloin kun ajoi ilman korttia, ei poliisit saa epäilystäkään mistään :) - kiki
täällä alempana kirjoitti:
...vaikka ylempänä ketjussa väitteen esititkin, mutta selkeämpää, kun tulee loppuun.
Mitä ovat ne "omat ajot joissa ei tarvitse käyttää piirturia". Jos auto on rekisteröity luvanvaraiseen liikenteeseen, on aika vähän niitä poikkeuksia, joissa piirturia ei tarvitse käyttää. Niissä poikkeuksissa ei ole mainittu mitään "omia ajoja". Sen sijaan niissä on kyllä mainittu mm. eläinkuljetukset (tämän perusteellako sinun ajossasi ei tarvitse käyttää, kun kuljetat itseäsi - sian poikaa), jätteen keräily, maidon keräily ja teiden kunnossapito.on niiku ajo mistä ei saa palkkaa, ja joka ei ole työtä, ja kyllä sellaista voi autolla kuin autolla tulla ;)
- ei voi
kiki kirjoitti:
on niiku ajo mistä ei saa palkkaa, ja joka ei ole työtä, ja kyllä sellaista voi autolla kuin autolla tulla ;)
...tulla luvanvaraisessa liikenteessä olevalla kuorma-autolla. Tai voi toki tulla sellaista mistä ei saa palkkaa, mutta ajoaikaan se silti vain lasketaan ja piirturia on käytettävä.
- idiootti
kiki kirjoitti:
että häntä olis sakotettu siitä että oli viikkoja aikaisemmin ollut ylitys, ja jos oli ollut silloin liikkeellä eri autolla, ei poliisit olisi saanut tietää mitään, ja vaikka olisi ollut liikkellä samalla autolla, olisi voinut mainita että piirtuilla oleva "kortitta ajo" on vaikkapa omaa, ei työajoa, jossa ei pidä korttia käyttää
Hän oli liikkeellä samalla autolla ja sai sakot. Tiedätsä saatanan pönttö että jos hän ei olis ollut liikkeellä ollenkaan eikä poliisit olis pysäyttäny hän ei olisi saanut sakkoja. Sä oot kyllä joku vitun apukoulun käynyt idiootti. Vitun omaa ajoa puuautolla. Jepet otti multa kerran selville miks oli 2 tuntii kortissa merkintä ajo ilman korttii. Auto oli ollut huollossa ja ne saatanat selvitti senkin. Nukkusit saatana yöllä että pääsi selviäisi. Jätkä täällä selostaa eikä tiedä mistään mitään sulla ei varmaa o edes ajokorttia saatanan pösilö
- kurvaile
kiki kirjoitti:
on niiku ajo mistä ei saa palkkaa, ja joka ei ole työtä, ja kyllä sellaista voi autolla kuin autolla tulla ;)
sä niitä omia ajoja sillä jäteautollas ja kierrä vaikka kylää. Saatana poliisikaan niin vitun idiootti ole että se aivan kaikki uskoo. Luuletsä saatanan mulkku ettei ne ala kyseleen esim isännältä kuis pölliautolla renkis ajelee tolla kylillä omaa ajoa näillä naftan hinnoilla. voi saatana kyllä täs on taas sellanen nuija jolla ei varmalla ole ajokorttia ja kun kattoo sen tekstejä niin ei se oo digipiirturia nähnykkään. Joo aja korttiluukku auki, hah Kato sä saatana ettei sulla ole se jäteautos takapää auki putoo vielä evääs maantielle.
- joo jos
kiki kirjoitti:
Toki se piirturiin jää kaikki ylös vuodeksi, mutta jääkö korttiin? ei jää, näkeekö kortista jos on ajanut kaksi viikkoa sitten ilman korttia? ei.
Ja jos sattuu vieläpä olemaan liikkellä eri autolla kun silloin kun ajoi ilman korttia, ei poliisit saa epäilystäkään mistään :)tätillä olis munat olis se setä. Saatana ja jos sattuu oleen vielä matkassa henkilöautolla eikä poliisit pysäytä kun ne tulee vastaan ei ne perkele arvaa että toi vastaantulija oli ajanut rekalla ajoajan yli kuukausi ennemmin. Eiks oo jännää saatanan talipää. jos, jos, jos, jos, Perkele noiko tossa alkujutussa oli käyny. Eikös se jätkä ratsattu ja sen kortti katottiin ja se sai sakot, pysy faktoissa.
- alkuperäinen teksti
kiki kirjoitti:
Eilen paskalakkien kynsissä pölliautolla. Tarkastettiin koko juna ja paperit. Mitään vikaa ei löytynyt. Digipiirturi katsottiin viimeiset 28 vuorokautta ja johan tärppäsi. Kaikki tauot ja ajoajat oikein paitsi joulukuun puolivälissä yhtenä päivänä 2tuntia ajoajan ylitys.9/11h ajettu 13h. Ei selittelyjä vaan sakot 280e. Poliisit saivat mitä halusivat pakko oli jotain löytää ja löytyihän sitä kun aikansa etsi, ratsasivat 50min. Auto 2v vanha ja näki että niitä vitutti kun vikoja ei löytynyt. Täysiä sikoja koko sakki ....... Oliko eri autolla ,oliko omaa ajoa , oliko piirturitta ajo. Siinä sulle nuija ton jätkän faktat ja sä et olis siittä selvinny liioin ilman sakkoja selitä mitä selitä. Tollanen poliisien pysäytys tapahtuu niin että ne ajaa ohi ja viittaa sut sivuun. Siitä minuutti niin jepeillä on paperit ja kortit käsissä ja sakot tulee jos tulee. Tosta ilmenee että tuo kundi haluaa tehdä työnsä kunnolla ja ansio on sille se pääasia, olihan sillä kaikki muut päivät kunnossa. Ei se ole tienpäällä siksi että se sais fuskata piirturia kuten sinä vaan se on töissä.
- +++++++++++++++
kiki kirjoitti:
Ja jos sattuu vieläpä olemaan liikkellä eri autolla kun silloin kun ajoi ilman korttia, ei poliisit saa epäilystäkään mistään :)Me täällä meidän yhtiössä valittiin sinut vuoden typerimmäksi vähän näin niinkuin jälkikäteen. Jatka samalla linjalla niin valitaan sinut ensi vuodenvaihteessa uudelleen. Raatiimme kuului noin 30 jäsentä. PALJON ONNEA
- olis olllu
kiki kirjoitti:
eri autolla jos sillä on niitä vain yksi. Eihän se missään maininnut että sillä olis useampi auto. Entä jos se olis ollut liikkeellä kävellen juovuksissa ja poliisit olis pysäyttänyt, olisko ne silloin kysynyt sen piirturin käytöstä. Kuis jos se olis ollut matkassa akkansa polkupyörällä ja poliisit ei olis pysäyttänyt, olisko silloin kyseessä ollut oma ajo vai kortitta ajo. Pysy faktoissa.
- et kun
kiki kirjoitti:
sut pysäytetään niin korttis lähtee heti ja saat vie vitunmoiset sakot ko rupeet tommosia selvittään jepeille. Net vie sun pääs tutkittavaksi ja tsekkaa uudelleen voik sulle ylipäätä korttia ees antaa. Mä kyl henk koht luulen ettei sul ees korttia o, on nuot sun selitykset kyl aivan 15 vuotiaan tasolla.
- adolf
et kun kirjoitti:
sut pysäytetään niin korttis lähtee heti ja saat vie vitunmoiset sakot ko rupeet tommosia selvittään jepeille. Net vie sun pääs tutkittavaksi ja tsekkaa uudelleen voik sulle ylipäätä korttia ees antaa. Mä kyl henk koht luulen ettei sul ees korttia o, on nuot sun selitykset kyl aivan 15 vuotiaan tasolla.
Aika sälli tää kikkelis.Ei syö makkaraperunaa eikä tumputa tauolla.provo provo
- Hihhuli
ei voi kirjoitti:
...tulla luvanvaraisessa liikenteessä olevalla kuorma-autolla. Tai voi toki tulla sellaista mistä ei saa palkkaa, mutta ajoaikaan se silti vain lasketaan ja piirturia on käytettävä.
raossa olen kun joudun ton Kikin sössötyksien väliin kommentoimaan.
Kuten tuossa edellä sanoin mussutusta polliisilta on tullut kun on väitelty mikä lasketaan ajoaikaan ja mikä ei. Olen pitänyt pääni ja ilmoittanut että jos sakkollappu tulee niin käräjille mennään, ei ole tullut. Siis kun viikon viimeinen kärry on rantaan jätetty niin työ- ja ajoaika loppuu siihen. Jos lähden naamarilla kotiin niin se on omaa ajoa ja saa mennä laillisen ajoajan yli. Mitä eroa siinä mukamas on jos ajan sen pari tuntia naamarilla tai henkilöautolla? Lakitupaan ei ole vielä tarvinnut lähteä asiaa selvittämään, keskustelu tien päällä konstaapelien kanssa on piisannut.
Mun perustelu tähän on että direktiivi käskee laittaa kiekon piirturiin kun TYÖaika alkaa ja ottaa sen pois kun työaika päättyy. Kotimatkat ilman kärryä ei ole työaikaa.
Vastakaa nyt joku tietävä saako digipiirturiin asetettua jonkun muun ajon vai pitääkö näistä omista ajoista pitää erikseen kirjaa? - digiseen
Hihhuli kirjoitti:
Kuten tuossa edellä sanoin mussutusta polliisilta on tullut kun on väitelty mikä lasketaan ajoaikaan ja mikä ei. Olen pitänyt pääni ja ilmoittanut että jos sakkollappu tulee niin käräjille mennään, ei ole tullut. Siis kun viikon viimeinen kärry on rantaan jätetty niin työ- ja ajoaika loppuu siihen. Jos lähden naamarilla kotiin niin se on omaa ajoa ja saa mennä laillisen ajoajan yli. Mitä eroa siinä mukamas on jos ajan sen pari tuntia naamarilla tai henkilöautolla? Lakitupaan ei ole vielä tarvinnut lähteä asiaa selvittämään, keskustelu tien päällä konstaapelien kanssa on piisannut.
Mun perustelu tähän on että direktiivi käskee laittaa kiekon piirturiin kun TYÖaika alkaa ja ottaa sen pois kun työaika päättyy. Kotimatkat ilman kärryä ei ole työaikaa.
Vastakaa nyt joku tietävä saako digipiirturiin asetettua jonkun muun ajon vai pitääkö näistä omista ajoista pitää erikseen kirjaa?muuta kun sen normaalin ajon. Joudut ajaan joko sillä tai ilman korttia ja saat varmaan jatkaa tuota paskalakkien mussutusten kuuntelua, valitettavasti.
- Hihhuli
digiseen kirjoitti:
muuta kun sen normaalin ajon. Joudut ajaan joko sillä tai ilman korttia ja saat varmaan jatkaa tuota paskalakkien mussutusten kuuntelua, valitettavasti.
on tuo lopullinenkin eläke-ikä niin lähellä ettei tarvitse digivehkeisiin koskea, normipiirtureita jää ajoon vielä mun jälkeenkin :D
- gthyuj
Hihhuli kirjoitti:
Vastakaa nyt joku tietävä saako digipiirturiin asetettua jonkun muun ajon vai pitääkö näistä omista ajoista pitää erikseen kirjaa?Ei siinä ole kun ne kolme työaikavalintaa, ja ajoaika, jos on omaa ajoa, niin otetaan se kortti pois sieltä, helppoa
- pitäishi
gthyuj kirjoitti:
Ei siinä ole kun ne kolme työaikavalintaa, ja ajoaika, jos on omaa ajoa, niin otetaan se kortti pois sieltä, helppoa
että voi polliisi antaa shakot kortitta ajosta.
- rftgyhu
pitäishi kirjoitti:
että voi polliisi antaa shakot kortitta ajosta.
Koska ei OMASSA ajossa pidä käyttää kiekkoa/korttia, joten ei poliisi voi siitäkään sakottaa.
Eihän piirturi ole edes pakollinen kuorma-autoissa, jos on vaan omas ajos - poliisi..
rftgyhu kirjoitti:
Koska ei OMASSA ajossa pidä käyttää kiekkoa/korttia, joten ei poliisi voi siitäkään sakottaa.
Eihän piirturi ole edes pakollinen kuorma-autoissa, jos on vaan omas ajosSakottaa kun on OMASSA ajossa ja kortti ei ole paikalla. Mie sain 10päiväsakkoa a 24 eeroo päivä kun ajoin OMAA AJOA ilman korttia.
- poliisin pojan ohje
poliisi.. kirjoitti:
Sakottaa kun on OMASSA ajossa ja kortti ei ole paikalla. Mie sain 10päiväsakkoa a 24 eeroo päivä kun ajoin OMAA AJOA ilman korttia.
"Mutta taatusti hän TIESI että se rike tulee jäämään ylös kortille, ja että poliisit voi sakottaa siitä, eli tahallaan jäi kiinni, koska oli niin rehti ettei voinut ajaa ilman korttia". Eli jos ajat ilman piirturikorttia et saa sakkoja vaikka olisi kuorma päällä, eli tuskin ne nyt sakottaa jos sä tyhjänä ajat. Miks vittu pitää piirturissa korttia ja saada sakot kun ilman korttia ei niitä saa. Tää pätee ainakin Turussa kosko ton jätesäkin faija on Kaarinassa poliisina. Että jos jepet vittulee niin tiedät mistä toi tieto on tullut.
- rdftgyhu
poliisi.. kirjoitti:
Sakottaa kun on OMASSA ajossa ja kortti ei ole paikalla. Mie sain 10päiväsakkoa a 24 eeroo päivä kun ajoin OMAA AJOA ilman korttia.
Sitä sun täytyy kysyä poliisilta, ja viedä asia tarvittaessa oikeuteen asti, mutta laki on hyvin selkeä, omassa ajossa ei tarvitse käyttää piirturia, piste.
Eli jos sulla on kuroma-auto, jolla ajat joskus puhtaasti omaa ajoa, ei pidä käyttää piirturia.
Kai sitten sun logiikalla hummerinkin omistajat saa aina sakot kun poliisi pysäyttää kun ei he käytä piirturia omassa ajossa, kun sellaista ei ole - gyhuji
poliisin pojan ohje kirjoitti:
"Mutta taatusti hän TIESI että se rike tulee jäämään ylös kortille, ja että poliisit voi sakottaa siitä, eli tahallaan jäi kiinni, koska oli niin rehti ettei voinut ajaa ilman korttia". Eli jos ajat ilman piirturikorttia et saa sakkoja vaikka olisi kuorma päällä, eli tuskin ne nyt sakottaa jos sä tyhjänä ajat. Miks vittu pitää piirturissa korttia ja saada sakot kun ilman korttia ei niitä saa. Tää pätee ainakin Turussa kosko ton jätesäkin faija on Kaarinassa poliisina. Että jos jepet vittulee niin tiedät mistä toi tieto on tullut.
Häntähän sakotettiin monta päivää myöhemmin ajoajan ylityksestä, mutta jos kortti ei olisi ollut piirturissa silloin kun oli ylitys, ei poliisit olisi saanut tietää mitään, ja jos olisi ollut liikkellä samalla autolla, olisi piirturissa näkynyt ajoa ilman korttia, olisi sen voinut kertoa olleen omaa ajoa.
Jos taas kytät ois pysäyttänyt silloin kun ajoi ilman korttia yliaikaa, olisi vaan todennut "katos perkele kortti unhotus" ja olisi voinut tulla ehkä 5ps kovempi sakko kuin muuten.
No elämä on täynnä valintoja, jotkut haluaa jäädä tahallaan kiinni, jotkut ei.
Ainiin, ite muuten ajelin ysitiellä kuorma-autoratisan ohi tyynesti, eikä edes yrittänyt pysäyttään mun kuorma-autoa :) - ja kaarina on eri paikka
poliisin pojan ohje kirjoitti:
Onhan hesalaisillekin espoo, vantaa, lahti, porvoo aivan eri kaupunkeja, joten on turussakin kaarina ja turku ihan eri paikkoja, kumpikin on oma kaupunkinsa :)
- unohtua
gyhuji kirjoitti:
Häntähän sakotettiin monta päivää myöhemmin ajoajan ylityksestä, mutta jos kortti ei olisi ollut piirturissa silloin kun oli ylitys, ei poliisit olisi saanut tietää mitään, ja jos olisi ollut liikkellä samalla autolla, olisi piirturissa näkynyt ajoa ilman korttia, olisi sen voinut kertoa olleen omaa ajoa.
Jos taas kytät ois pysäyttänyt silloin kun ajoi ilman korttia yliaikaa, olisi vaan todennut "katos perkele kortti unhotus" ja olisi voinut tulla ehkä 5ps kovempi sakko kuin muuten.
No elämä on täynnä valintoja, jotkut haluaa jäädä tahallaan kiinni, jotkut ei.
Ainiin, ite muuten ajelin ysitiellä kuorma-autoratisan ohi tyynesti, eikä edes yrittänyt pysäyttään mun kuorma-autoa :)digipiirturista jos ei ole yhtä jätehöyryissä kuin sinä. Piirturi räpsyy ja kojelaudassa palaa valo.Oliskohan tällä kuskilla mahdollisesti oltava kristallipallo mukana josta voisi katsoa että otanpa nyt kortin pois koska poliisit pysäyttää minut 3viikon kuluttua. Kuule jos ajat ilman korttia saat sakot jo ajat yli ajoajan saat sakot älä saatanan apina selitä. Tulos on sama sakko kun sakko, mut mähän kans kopioin täältä nää sun ohjees noin niinkuin poliisien varalle.Isäshän oli jeppe, eiks niin.
- unohtua..
unohtua kirjoitti:
digipiirturista jos ei ole yhtä jätehöyryissä kuin sinä. Piirturi räpsyy ja kojelaudassa palaa valo.Oliskohan tällä kuskilla mahdollisesti oltava kristallipallo mukana josta voisi katsoa että otanpa nyt kortin pois koska poliisit pysäyttää minut 3viikon kuluttua. Kuule jos ajat ilman korttia saat sakot jo ajat yli ajoajan saat sakot älä saatanan apina selitä. Tulos on sama sakko kun sakko, mut mähän kans kopioin täältä nää sun ohjees noin niinkuin poliisien varalle.Isäshän oli jeppe, eiks niin.
Eikä välttämättä kojelaudassa mitään merkkivaoa ole, sillä voihan piirturi olla vain eri järjestelmään kuin nopeusmittari yms. ei auton välttämättä tarvitse edes "tietää" että siinä on piirturi, mutta entä sit vaik oiskin merkkivalo?
Ja ei tarvitse miettiä että poliisit pysäyttää, vaan että ne VOI pysäyttää, ja siksi ei kannata oikeen rekisteröidä rikostaan kortille - piirturin
unohtua.. kirjoitti:
Eikä välttämättä kojelaudassa mitään merkkivaoa ole, sillä voihan piirturi olla vain eri järjestelmään kuin nopeusmittari yms. ei auton välttämättä tarvitse edes "tietää" että siinä on piirturi, mutta entä sit vaik oiskin merkkivalo?
Ja ei tarvitse miettiä että poliisit pysäyttää, vaan että ne VOI pysäyttää, ja siksi ei kannata oikeen rekisteröidä rikostaan kortilleniin et voi uskoa silmiäsi. Korttia ei voi unohtaa kukaan muu kuin kaltaisesi löyhäpää. Myös piirturi räpsyy ja tulee teksti että ajo ilman korttia. Nyt todennäköisesti väität että piirturi ei välttämättä tiedä että se on piirturi.
- laittanut
unohtua.. kirjoitti:
Ja ei tarvitse miettiä että poliisit pysäyttää, vaan että ne VOI pysäyttää, ja siksi ei kannata oikeen rekisteröidä rikostaan kortilletänne ainaki 50 viestii mut et viel ole onnistunu vakuuttaan ketää kuin tuosta tilanteesta olis selvinny sakoitta. Mieti sitä että saisit ees yhen ihmisen vakuuttuneeksi..Mie en ennee ainakaan jaksa lukkee noit siun typeryyksiis, sie et poika ole ikinä ees istunu sellases kuormaautos jos on piirturi.
- paljonkin piirturin kanssa
piirturin kirjoitti:
niin et voi uskoa silmiäsi. Korttia ei voi unohtaa kukaan muu kuin kaltaisesi löyhäpää. Myös piirturi räpsyy ja tulee teksti että ajo ilman korttia. Nyt todennäköisesti väität että piirturi ei välttämättä tiedä että se on piirturi.
ja tosiaan jos ei laita kiekkoa sisään, tulee tulee virheilmoitus näyttöön, mut kyllä unohduksia voi kokeneemmallekin sattua, isänkin on autoillut yli 30 vuotta, mutta silti hän juuri viime viikolla unohti kytkeä Chryesleriin valot, koska siinä ne ei mene automaattisesti
- istunut jonkin verren
laittanut kirjoitti:
tänne ainaki 50 viestii mut et viel ole onnistunu vakuuttaan ketää kuin tuosta tilanteesta olis selvinny sakoitta. Mieti sitä että saisit ees yhen ihmisen vakuuttuneeksi..Mie en ennee ainakaan jaksa lukkee noit siun typeryyksiis, sie et poika ole ikinä ees istunu sellases kuormaautos jos on piirturi.
ja voin sen jopa todistaa, toisin kuin esim SINÄ, nimim. laittanut joka ei koskaan tule käyttämään enää samaa nimeä koska pelkää paljastuvansa.
Ja olen välttynyt useiltakin sakoilta, koska en ole TAHALLAAN halunnut jäädä kiinni, esim tänään ajoin töissä ylinopeutta, kielletty ajosuunta merkin vastaiseste, moottoriajoneuvoilla ajo kielletty merkin vastaisesti, olin käyttämättä ruvavyötä yli 100 metrin matkalla, pysäköinti ja pysähtyminen kielletylle alueelle, vilkun käyttämättä jättäminen, kuorman puuttellinen siudonta. mutta en silti kirjaa noita ylös ja ehdoint ahdoin halau jäädä kiinni - isäs on
paljonkin piirturin kanssa kirjoitti:
ja tosiaan jos ei laita kiekkoa sisään, tulee tulee virheilmoitus näyttöön, mut kyllä unohduksia voi kokeneemmallekin sattua, isänkin on autoillut yli 30 vuotta, mutta silti hän juuri viime viikolla unohti kytkeä Chryesleriin valot, koska siinä ne ei mene automaattisesti
poliisi vai autoilija? Jaa, onko piirturi ja valot sama asia? Vilkkuuko "Chryeslerin" valot jos niitä ei kytketä . Ton nimistä autoa ei ole olemassakaan kun "Chryesler". Sellainen on kuin Chrysler. Etkö osaa kirjoittaa?????Mutta sattuu sitä tosiaan kokeneemmallekin kuten isälles, unohtihan se päästää lakanallekin ja sit tuli maailmaan jätesäkki.
- on helppo tunnistaa
istunut jonkin verren kirjoitti:
ja voin sen jopa todistaa, toisin kuin esim SINÄ, nimim. laittanut joka ei koskaan tule käyttämään enää samaa nimeä koska pelkää paljastuvansa.
Ja olen välttynyt useiltakin sakoilta, koska en ole TAHALLAAN halunnut jäädä kiinni, esim tänään ajoin töissä ylinopeutta, kielletty ajosuunta merkin vastaiseste, moottoriajoneuvoilla ajo kielletty merkin vastaisesti, olin käyttämättä ruvavyötä yli 100 metrin matkalla, pysäköinti ja pysähtyminen kielletylle alueelle, vilkun käyttämättä jättäminen, kuorman puuttellinen siudonta. mutta en silti kirjaa noita ylös ja ehdoint ahdoin halau jäädä kiinniesim kirjoitusvirheistä: jonkin verren ,vastaiseste, ruvavyötä, siudonta, halau. No kun menet taas töihin niin muista RUVAVYÖ ja SIUDO kuorma jos et HALAU jäädä kiinni äläkä aja ajosuuntaa VASTETSE voi tulla sakkoja JONKINVERREN buahahahahaha
- kumpikin, eikö kummmaa
isäs on kirjoitti:
poliisi vai autoilija? Jaa, onko piirturi ja valot sama asia? Vilkkuuko "Chryeslerin" valot jos niitä ei kytketä . Ton nimistä autoa ei ole olemassakaan kun "Chryesler". Sellainen on kuin Chrysler. Etkö osaa kirjoittaa?????Mutta sattuu sitä tosiaan kokeneemmallekin kuten isälles, unohtihan se päästää lakanallekin ja sit tuli maailmaan jätesäkki.
hän on poliisi, ja vaikka onkin nykyjään pääsääntöisesti tutkinnassa töissä, joutuu hän myös ajamaan autoa, sekä työautoa että omaa.
Ja ei, kraiserin (iiiiik, yt et ymmärrä mitä automerkkiä meinaan, no kraisker meinaa Nissania) niin ei, siinä ei tapahdu mitään jos ei kytke ajovaloa, mutta samlla lailla ne voi unohtaa kuin esim laittaa sen kortin.
Ja osaan toki kirjoittaa, on sitä yksi päättöyökin kirjoitettu ihan hyvillä arvosanoilla :)
Tosin kerran työpaikallani yksi kokeneempi kuski unpohti laittaa piirturin näyttämään muuta työtä tauon jälkeen, ja noin 10 min ajan piirturi piirsi taukoa aina kun auto oli paikallaan, ajatella vaikka hän on ajanut kuormuria toistakymmentä vuotta, niin silti kävi noin - idootteja on
on helppo tunnistaa kirjoitti:
esim kirjoitusvirheistä: jonkin verren ,vastaiseste, ruvavyötä, siudonta, halau. No kun menet taas töihin niin muista RUVAVYÖ ja SIUDO kuorma jos et HALAU jäädä kiinni äläkä aja ajosuuntaa VASTETSE voi tulla sakkoja JONKINVERREN buahahahahaha
kun ei ole enää vastaan panemista, puututukaan kirjoitusvirheisiin, mut onhan se ymmärrättävää että jos kirjoittaa vaikkapa vahdekepi, niin tuollainen maahanmuuttaja ei tajua mitä sanaa tarkoitettiin, luulet varmaan että esim jos jokin kirjoittaa vahdekepi, hänen tarkoittanaan tietokonetta ;) no suomi kieli olla vaikea kieli
- kraiskeria
isäs on kirjoitti:
tää "upohti päättöyö" tarkoittaako jotain unohdettavaa päivätyötä? Ei oikein meinaa ymmärtää tuota sinun surkeaa tekstiäsi.
- että....
esim kirjoitusvirheistä: jonkin verren ,vastaiseste, ruvavyötä, siudonta, halau. No kun menet taas töihin niin muista RUVAVYÖ ja SIUDO kuorma jos et HALAU jäädä kiinni äläkä aja ajosuuntaa VASTETSE voi tulla sakkoja JONKINVERREN buahahahahaha
sinulla puutuu jalat, ei oikein saa selvää tuosta sinun surkeasta tekstistä.
- vaikea kieli
kun sinäkään, joka olet Suomalainen et osaa kirjoittaa sitä.
- käräjillä...
Hihhuli kirjoitti:
Vastakaa nyt joku tietävä saako digipiirturiin asetettua jonkun muun ajon vai pitääkö näistä omista ajoista pitää erikseen kirjaa?hävinnyt, kyllä se takuulla lasketaan ajoajaksi kun rekalla ajat oli kärri perässä tai ei, toisekseen jos tempaset nupilla hesasta tampereelle niin olettaa vois että otat maanantaina tampereenseudusta kärrin alas, tai muuten tossa ei ole järjenhäivää.
- isokin...
Hihhuli kirjoitti:
Vastakaa nyt joku tietävä saako digipiirturiin asetettua jonkun muun ajon vai pitääkö näistä omista ajoista pitää erikseen kirjaa?ero ajatko rekalla vai henkilöautolla, taksarit saa päästää 24/7, muttei rekalla.
- Hihhuli
käräjillä... kirjoitti:
hävinnyt, kyllä se takuulla lasketaan ajoajaksi kun rekalla ajat oli kärri perässä tai ei, toisekseen jos tempaset nupilla hesasta tampereelle niin olettaa vois että otat maanantaina tampereenseudusta kärrin alas, tai muuten tossa ei ole järjenhäivää.
Järkeä siinä tyhjänä ajossa ei tosiaan ollut ja tottakai sitä vältettiin kaikin keinoin, välillä vaan iski päälle kun ne vähät perjantaina suomeen jääneet kärryt annettiin vielä pitempimatkalaisille kotikärryiksi. Usein jäivät vielä odottamaan la-laivasta tulevaa.
Kuten sanoin ei tarvinnut käräjille lähteä kokeilemaan mutta googletin vähän ja löysin käsittääkseni tänäpäivänä voimassaolevan säädöksen NEUVOSTON ASETUS (ETY) N:o 3820/85, ja siellä se on heti alussa: Tässä asetuksessa tarkoitetaan:
1. "tieliikenteellä" kaikkia yleiseen liikenteeseen käytettävillä teillä matkustajien tai tavaran kuljettamiseen tehtyjä matkoja ajoneuvo tyhjänä tai kuormattuna;
eli kun sen matkan tarkoitus on viedä kuljettaja kotiin työrupeaman jälkeen tai töihin vapaalta niin määräykset piirturin käytöstä eivät ole voimassa eikä ajoa lasketa ajoaikaan.
Siksi tuntuu hölmöltä ettei difipiirturissa ole nuppia millä voisi suoraan merkitä ajon omaksi ajoksi vaan pitää niistä erikseen pitää kirjaa
- gyhuijk
Nytkin on muka pulaa, lääkäreistä, opettajista, taksikuskeista ja bussiskuskeita...
Mutta oikeasti ei ole, kyllä noille(kin) aloille on enemmän tekijöitä kuin töitä - Kiki..
Minä ajelen rahtia välillä Stadi-Turku ja kuljen lähes päivittäin tuosta Kaarinasta läpi. Ajattelin että kun sielläpäin liikun niin on kiva pitää jotain faktaa mukana eli :" Ja onhan isäni töissä kaarinassa poliisina, ja hän tosiaan on mulle sanonut, että kyllä sitä sakotettavaa aina jostain löytyy". Tästä aloitan ja tulostan tuolta noita muitakin sun kommentteja autooni mukaan. Seuraavan kerran kun pysäytetään niin annan ne jepareille katsotaan mitä ne teksteistäsi arvioi, Tiedä vaikka isäs olis pysäyttämässä.
- kiki
kun et edes osaa matkia mua, vaikka mieli tekis.
Ota mielummin mukaan tuloste lakikirjasta, jossa mainitaan esim että omassa ajossa ei pidä käyttää piirturia - vituta
kiki kirjoitti:
Ota mielummin mukaan tuloste lakikirjasta, jossa mainitaan esim että omassa ajossa ei pidä käyttää piirturiamähän vaan täältä tulostelen noita sun juttujas, sua voi vielä jossain vaiheessa vituttaa. Katos mitäs mä tähän mitään lakikirjaa tartten, luulenpa että Kaarinan poliisia kiinnostaa enemmän nää sun tekstis ja ohjees kyllähän ne sit voi niitä helpolla kysellä sulta iteltäs. Faija Kaarinan poliisi ja poika jätesäkki, aikas helppo löytää.
- sitä kaarinan poliisia
vituta kirjoitti:
mähän vaan täältä tulostelen noita sun juttujas, sua voi vielä jossain vaiheessa vituttaa. Katos mitäs mä tähän mitään lakikirjaa tartten, luulenpa että Kaarinan poliisia kiinnostaa enemmän nää sun tekstis ja ohjees kyllähän ne sit voi niitä helpolla kysellä sulta iteltäs. Faija Kaarinan poliisi ja poika jätesäkki, aikas helppo löytää.
vaikka olenkin lähisukaulainen, niin se äijä on TÖISSÄ (siis työaikana, ei vapaalla) niin saatananmaoinen nipo, ja tarkka kyylä että se löytää vaikka kaupasta ulos ajetusta kuorma-autosta jotain sakotettavaa, se on aivan varma, ja jos jokus ille tulisi väittämään "joo, se ilman korttia ajo oli omaa ajoa" niin hän soittaisi taatusti firmaan ja kyselisi miten on, saako edes ajaa oma ajoa kuorma-autolla
- tulostan
sitä kaarinan poliisia kirjoitti:
vaikka olenkin lähisukaulainen, niin se äijä on TÖISSÄ (siis työaikana, ei vapaalla) niin saatananmaoinen nipo, ja tarkka kyylä että se löytää vaikka kaupasta ulos ajetusta kuorma-autosta jotain sakotettavaa, se on aivan varma, ja jos jokus ille tulisi väittämään "joo, se ilman korttia ajo oli omaa ajoa" niin hän soittaisi taatusti firmaan ja kyselisi miten on, saako edes ajaa oma ajoa kuorma-autolla
täänkin. Olet muuten yksi näiden sivujen huonoimpia kirjoittajia huomaa ett suku on poliiseja. Pane tänne lisää noita ohjeitas, mulla on vaikka kuin saatanan paljon tulostuspaperia. Kiinnostavaa tekstiä vain poliisi ymmärtää esim: lähisukaulainen,saatananmaoinen, jos jokus ille tulisi,saako edes ajaa oma ajoa kuorma-autolla ." Suomi on menettänyt sinussa todellisen kaunokirjoittajan . No kun täällä suollat paskaa illasta toiseen niin toivottavasti toi lukihäiriö edes vähän paranee.
- mulla on muutakin
tulostan kirjoitti:
täänkin. Olet muuten yksi näiden sivujen huonoimpia kirjoittajia huomaa ett suku on poliiseja. Pane tänne lisää noita ohjeitas, mulla on vaikka kuin saatanan paljon tulostuspaperia. Kiinnostavaa tekstiä vain poliisi ymmärtää esim: lähisukaulainen,saatananmaoinen, jos jokus ille tulisi,saako edes ajaa oma ajoa kuorma-autolla ." Suomi on menettänyt sinussa todellisen kaunokirjoittajan . No kun täällä suollat paskaa illasta toiseen niin toivottavasti toi lukihäiriö edes vähän paranee.
tekemistä kuin kirjoitella täällä, esim ma-pe töissä siinä 3:00-12:00
- isäntäs
mulla on muutakin kirjoitti:
tekemistä kuin kirjoitella täällä, esim ma-pe töissä siinä 3:00-12:00
että kirjoittelet tänne työaikana kuten viimeyönäkin kolmen jälkeen. Taidat fuskata siltä palkkaa samoin kuin piirturiakin.
- ei todellakaan
isäntäs kirjoitti:
että kirjoittelet tänne työaikana kuten viimeyönäkin kolmen jälkeen. Taidat fuskata siltä palkkaa samoin kuin piirturiakin.
Ei tiedä, mutta mielummin kirjoittelen nettiin kun odotan niitä tuotteita, kuin että halkaisen sämpylöitä, tai moppaan leipomon laittoita, tai muuta paskahommaa jota kuskit joutuu usein tekemään luppoajalla, mutta kuten sanottu, minä pystyn todistamaan että oeln käyttänyt kiekkoa, tosiin kuin sinä, nimim. isäntäs joka ei koskaan enää kirjoita samlla nimellä.
Eikä pomoni edes tiedä että isäni on poliisi, vaan olen keronut hänen olevan metallityömies, koska pomoni vihaa poliiseja yli kaiken, ja aina haukku heitä homoiksi ja nysväreiksi ja ties miksi :) - kun minä
ei todellakaan kirjoitti:
Ei tiedä, mutta mielummin kirjoittelen nettiin kun odotan niitä tuotteita, kuin että halkaisen sämpylöitä, tai moppaan leipomon laittoita, tai muuta paskahommaa jota kuskit joutuu usein tekemään luppoajalla, mutta kuten sanottu, minä pystyn todistamaan että oeln käyttänyt kiekkoa, tosiin kuin sinä, nimim. isäntäs joka ei koskaan enää kirjoita samlla nimellä.
Eikä pomoni edes tiedä että isäni on poliisi, vaan olen keronut hänen olevan metallityömies, koska pomoni vihaa poliiseja yli kaiken, ja aina haukku heitä homoiksi ja nysväreiksi ja ties miksi :)en aja autoja enkä ole edes ikinä istunut kuorma-autossa. Muuten, eiks ne sinun tuotteet tule sananmukaisesti perseestä. "todistamaan että oeln keronut ja aina haukku heitä". Tiesitkö muuten että olet helvetin surkea kirjoittamaan. Poliisi isältäsi on varmasti vähän lirahtanut kusta mukaan kun se on sua tehnyt.
- ruvetaan puuttumaan
kun minä kirjoitti:
en aja autoja enkä ole edes ikinä istunut kuorma-autossa. Muuten, eiks ne sinun tuotteet tule sananmukaisesti perseestä. "todistamaan että oeln keronut ja aina haukku heitä". Tiesitkö muuten että olet helvetin surkea kirjoittamaan. Poliisi isältäsi on varmasti vähän lirahtanut kusta mukaan kun se on sua tehnyt.
kirjoitustaitoon jo, vaikka alunperin oli pointti se että yksi idiootti halusi TAHALLAAN jäädä kiinni rikoksesta, voi kumpa kaikki olisi yhtä rehtejä kansalaisia.
No tosiaan niitä perseestä tulleitä leipiä ja munkkeja, kakkuja ymstuntuu aika moni syövän varsinais suomessa, et aika hyvä maku turun seudulla kun paskasta tykkää :) - ovat olleet
ruvetaan puuttumaan kirjoitti:
kirjoitustaitoon jo, vaikka alunperin oli pointti se että yksi idiootti halusi TAHALLAAN jäädä kiinni rikoksesta, voi kumpa kaikki olisi yhtä rehtejä kansalaisia.
No tosiaan niitä perseestä tulleitä leipiä ja munkkeja, kakkuja ymstuntuu aika moni syövän varsinais suomessa, et aika hyvä maku turun seudulla kun paskasta tykkää :)aina vähän omituisia. Se että joku on TAHALLAAN tai vahingossa jäänyt jostain rikoksesta ei paljoa meikäläistä heilauta. Kuis sua, et kai sä vaan joudu maksaa niitä sakkoja kun tuo asia noin vaivaa?
- vittua joku
No tosiaan niitä perseestä tulleitä leipiä ja munkkeja, kakkuja ymstuntuu aika moni syövän varsinais suomessa, et aika hyvä maku turun seudulla kun paskasta tykkää :)paku/pullakuski tekee näillä sivuilla? Ja puhuu piirtureista niinkuin joku asiantuntija. Ei kait tollasissa Hiaceissa mitään piirturia edes ole.
- buahahahaha
No tosiaan niitä perseestä tulleitä leipiä ja munkkeja, kakkuja ymstuntuu aika moni syövän varsinais suomessa, et aika hyvä maku turun seudulla kun paskasta tykkää :)Määki luuli alkuus et tää kaveri tietäis jotain ajamisesta mut sehä on PULLAKUSKI joka haluaa olla vähä miesten sivuilla. Eiks näille tälläsille ole jotain omia sivuja jossa voiva vertailla keskenäs Transitteja ja Hiaceja ja niiden piirtimiä. Onks tän kaverin Hiacessa oikke Muulikärryt peräs. Voi mahoton. Älä sä poika vaan jää TAHALLAAN kiinni rikoksesta hommaa hyvissä aikaa pikku e. Eik tosa pidä olla oikke AB/e kortti, onks vaikke peruttaa, Taitaa olla helpompi kun ottaa kärryn irti ja työntää käsin laituriin. Älä unohda Rahtaritakkia ja puukenkiä. hehhehhehheh
- tavannut hiacea
buahahahaha kirjoitti:
Määki luuli alkuus et tää kaveri tietäis jotain ajamisesta mut sehä on PULLAKUSKI joka haluaa olla vähä miesten sivuilla. Eiks näille tälläsille ole jotain omia sivuja jossa voiva vertailla keskenäs Transitteja ja Hiaceja ja niiden piirtimiä. Onks tän kaverin Hiacessa oikke Muulikärryt peräs. Voi mahoton. Älä sä poika vaan jää TAHALLAAN kiinni rikoksesta hommaa hyvissä aikaa pikku e. Eik tosa pidä olla oikke AB/e kortti, onks vaikke peruttaa, Taitaa olla helpompi kun ottaa kärryn irti ja työntää käsin laituriin. Älä unohda Rahtaritakkia ja puukenkiä. hehhehhehheh
joka olisi rekisteröity kuormuriksi, oletko sinä?
- kirfjoitinkin
tavannut hiacea kirjoitti:
että mitä helvettiä täällä joku hiacemies roikkuu, menis tonne henkilöauto puolelle.. Saatanan pullakuskit
- transitmies..
tavannut hiacea kirjoitti:
laulu tehty täst Kiki ääliöst, vai? Ootko muute ajanu kuormuria jolla saa ajaa ammatikseen ab kortilla?
- saa jos
transitmies.. kirjoitti:
laulu tehty täst Kiki ääliöst, vai? Ootko muute ajanu kuormuria jolla saa ajaa ammatikseen ab kortilla?
kuormurin nimi on Hiace.
- mitä ne
kirfjoitinkin kirjoitti:
että mitä helvettiä täällä joku hiacemies roikkuu, menis tonne henkilöauto puolelle.. Saatanan pullakuskit
hiacekuskit (tai siis se yksi mies joka vihaa kuljetusalaa, ja puhuu vaan ajusta ja lihapiirakoista) täällä tekee, koska on niin katkera koska ei saanut C-korttia
Mulla taas on työautona Fiat ducaton kuormuri, jonka ajamiseen tarttee ihan oikean kuorma-autokortin - lakikirjaa
kiki kirjoitti:
Ota mielummin mukaan tuloste lakikirjasta, jossa mainitaan esim että omassa ajossa ei pidä käyttää piirturiaLaissa on mainittu seuraavat poikkeukset, milloin piirturia ei tarvitse käyttää. Näissä poikkeuksissa ei kyllä ole mainittu mitään "omaa ajoa".
Eli näissä ei piirturia tarvitse käyttää:
a) maanviljelyä, puutarhaviljelyä, kotieläintaloutta tai kalastusta harjoittavan yrityksen käyttämässä tai ilman kuljettajaa vuokraamassa ajoneuvossa enintään 100 kilometrin etäisyydellä yrityksen sijaintipaikasta, jos ajoneuvon kuljettaminen ei ole kuljettajan päätoimi ja ajoneuvolla kuljetetaan vähäisessä määrin omia tuotteita, joita myydään torilla tai muutoin tietyssä paikassa tai näiden yritysten omassa hoidossa olevia hevosia;
b) ajoneuvossa ja ajoneuvoyhdistelmässä, jonka suurin sallittu massa on enintään 7,5 tonnia ja jota käytetään postitoimilaissa (313/2001) tarkoitettuun postin jakeluun tai sellaisten materiaalien tai laitteiden kuljetukseen, joita kuljettaja tarvitsee työnsä yhteydessä, jos ajoneuvoa tai ajoneuvoyhdistelmää käytetään enintään 50 kilometrin etäisyydellä yrityksen sijaintipaikasta ja ajoneuvojen kuljettaminen ei ole kuljettajan päätyö;
c) ajoneuvossa, jota käytetään yksinomaan pinta-alaltaan enintään 2 300 neliökilometrin suuruisella saarella, jota moottoriajoneuvoliikenteen käytettävissä oleva silta, kahlaamo tai tunneli ei yhdistä mantereeseen,
d) ajokortin tai ammattitaitoa osoittavan todistuksen saamiseksi annettavaan ajo-opetukseen ja suoritettavaan tutkintoon käytettävässä ajoneuvossa edellyttäen, ettei sitä käytetä kaupallisessa kuljetuksessa;
e) ajoneuvossa, jota käytetään viemäriverkon, tulvantorjunnan, vesi-, kaasu- ja sähkölaitoksen toiminnassa, maanteiden kunnossapidossa ja valvonnassa, ovelta ovelle tapahtuvassa talousjätteiden keruussa ja kuljetuksessa, sähke- ja puhelinpalvelussa, radio- ja televisiolähetyksissä sekä radio- ja televisiolähettimien tai -vastaanottimien tunnistamisessa;
f) ajoneuvossa, jossa on 10–17 paikkaa ja jota ei käytetä kaupalliseen liikenteeseen;
g) opetustarkoituksiin varustetussa ajoneuvossa, jossa opetus tapahtuu pysäköitynä;
h) ajoneuvossa, joka on tarkoitettu maidon keräämiseen maatiloilta ja maidonkuljetusastioiden tai eläinten ravinnoksi tarkoitettujen maitovalmisteiden palauttamiseen maatiloille;
i) rahaa tai arvoesineitä kuljettavassa ajoneuvossa;
j) ajoneuvossa, jota käytetään eläinjätteiden tai muiksi kuin elintarvikkeiksi käytettävien ruhojen kuljetukseen;
k) ajoneuvossa, jota käytetään yksinomaan maanteiden solmukohtiin liittyvillä alueilla, kuten satamissa, satamien ja muiden liikennemuotojen yhdistämiseksi perustetuissa terminaaleissa ja rautatieterminaaleissa, olevilla teillä;
l) ajoneuvossa, jota käytetään elävien eläinten kuljetukseen maatilalta paikallisille markkinoille tai teurastamoihin ja päinvastoin 50 kilometrin säteellä maatiloilta, ja
m) sirkuksen tai huvipuiston erikoisajoneuvossa. - SikaTopi 62
lakikirjaa kirjoitti:
Laissa on mainittu seuraavat poikkeukset, milloin piirturia ei tarvitse käyttää. Näissä poikkeuksissa ei kyllä ole mainittu mitään "omaa ajoa".
a) maanviljelyä, puutarhaviljelyä, kotieläintaloutta tai kalastusta harjoittavan yrityksen käyttämässä tai ilman kuljettajaa vuokraamassa ajoneuvossa enintään 100 kilometrin etäisyydellä yrityksen sijaintipaikasta, jos ajoneuvon kuljettaminen ei ole kuljettajan päätoimi ja ajoneuvolla kuljetetaan vähäisessä määrin omia tuotteita, joita myydään torilla tai muutoin tietyssä paikassa tai näiden yritysten omassa hoidossa olevia hevosia;
b) ajoneuvossa ja ajoneuvoyhdistelmässä, jonka suurin sallittu massa on enintään 7,5 tonnia ja jota käytetään postitoimilaissa (313/2001) tarkoitettuun postin jakeluun tai sellaisten materiaalien tai laitteiden kuljetukseen, joita kuljettaja tarvitsee työnsä yhteydessä, jos ajoneuvoa tai ajoneuvoyhdistelmää käytetään enintään 50 kilometrin etäisyydellä yrityksen sijaintipaikasta ja ajoneuvojen kuljettaminen ei ole kuljettajan päätyö;
c) ajoneuvossa, jota käytetään yksinomaan pinta-alaltaan enintään 2 300 neliökilometrin suuruisella saarella, jota moottoriajoneuvoliikenteen käytettävissä oleva silta, kahlaamo tai tunneli ei yhdistä mantereeseen,
d) ajokortin tai ammattitaitoa osoittavan todistuksen saamiseksi annettavaan ajo-opetukseen ja suoritettavaan tutkintoon käytettävässä ajoneuvossa edellyttäen, ettei sitä käytetä kaupallisessa kuljetuksessa;
e) ajoneuvossa, jota käytetään viemäriverkon, tulvantorjunnan, vesi-, kaasu- ja sähkölaitoksen toiminnassa, maanteiden kunnossapidossa ja valvonnassa, ovelta ovelle tapahtuvassa talousjätteiden keruussa ja kuljetuksessa, sähke- ja puhelinpalvelussa, radio- ja televisiolähetyksissä sekä radio- ja televisiolähettimien tai -vastaanottimien tunnistamisessa;
f) ajoneuvossa, jossa on 10–17 paikkaa ja jota ei käytetä kaupalliseen liikenteeseen;
g) opetustarkoituksiin varustetussa ajoneuvossa, jossa opetus tapahtuu pysäköitynä;
h) ajoneuvossa, joka on tarkoitettu maidon keräämiseen maatiloilta ja maidonkuljetusastioiden tai eläinten ravinnoksi tarkoitettujen maitovalmisteiden palauttamiseen maatiloille;
j) ajoneuvossa, jota käytetään eläinjätteiden tai muiksi kuin elintarvikkeiksi käytettävien ruhojen kuljetukseen;
k) ajoneuvossa, jota käytetään yksinomaan maanteiden solmukohtiin liittyvillä alueilla, kuten satamissa, satamien ja muiden liikennemuotojen yhdistämiseksi perustetuissa terminaaleissa ja rautatieterminaaleissa, olevilla teillä;
l) ajoneuvossa, jota käytetään elävien eläinten kuljetukseen maatilalta paikallisille markkinoille tai teurastamoihin ja päinvastoin 50 kilometrin säteellä maatiloilta, ja
m) sirkuksen tai huvipuiston erikoisajoneuvossa.Niin kysykää Sika Topilta jos on vielä jotain epäselvää asiaa Sprintterin kuljettamisesta...
- on raskas
mitä ne kirjoitti:
hiacekuskit (tai siis se yksi mies joka vihaa kuljetusalaa, ja puhuu vaan ajusta ja lihapiirakoista) täällä tekee, koska on niin katkera koska ei saanut C-korttia
Mulla taas on työautona Fiat ducaton kuormuri, jonka ajamiseen tarttee ihan oikean kuorma-autokortinpakettiauto, Oikeassa kuormaautossa on vähintään 10 pyörää. Tollasen Ducaton perään kun isketään 5 akselinen kärry niin aisa vaan venyy. Kyl se on kuule poika parempi kun pysyt siellä paketti ja henkilöauto puolella. Tiesitkö että Kaarinassa saa tollasella raskaalla pakulla ajaa ilman piirturia eikä poliisit muuta kun kehuu. Siellä suuntaa on muutakin erikoista esim KUORMAAUTOJEN DIGIPIIRTURIKORTIT pystyy laittaan piirtureihin niin että ne on "suulla" eli ei sisällä eikä pihalla, ja lisäksi se voi tapahtua vahingossa ei edes piirturi itse huomaa. Ja tää on totta.
- ja kuorma-auto
on raskas kirjoitti:
pakettiauto, Oikeassa kuormaautossa on vähintään 10 pyörää. Tollasen Ducaton perään kun isketään 5 akselinen kärry niin aisa vaan venyy. Kyl se on kuule poika parempi kun pysyt siellä paketti ja henkilöauto puolella. Tiesitkö että Kaarinassa saa tollasella raskaalla pakulla ajaa ilman piirturia eikä poliisit muuta kun kehuu. Siellä suuntaa on muutakin erikoista esim KUORMAAUTOJEN DIGIPIIRTURIKORTIT pystyy laittaan piirtureihin niin että ne on "suulla" eli ei sisällä eikä pihalla, ja lisäksi se voi tapahtua vahingossa ei edes piirturi itse huomaa. Ja tää on totta.
Se voi olla raska paku (3500 kiloa) tai kuormuri (3510 kiloa) itselläni se on kuormuri
Ja toki sitä kiekkoa/korttia pitää käyttää ammattiajoassa, tosin kerran ajoin ratsian ohi ilman pysäytystä, ja kerran kytät pysäytti muuten vaan, eikä kiekot kiinnostanut.
Ja kyllä sinne piirturiin saa sen kiekon tai kortin huonosti sisään, ja silloni syttyy kojelautaan merkkivalo ja/tai piirturiin tulee virheilmoitus - voi ostaa
lakikirjaa kirjoitti:
Laissa on mainittu seuraavat poikkeukset, milloin piirturia ei tarvitse käyttää. Näissä poikkeuksissa ei kyllä ole mainittu mitään "omaa ajoa".
m) sirkuksen tai huvipuiston erikoisajoneuvossa.kaupasta jonkun pakun NÄKÖISEN kuormurin jossa ei ole piirturia, miten sillä sitten ajetaan, tai miten on esim kuormuriksi rekisteröity jenkkiauto, miten sillä ajetaan kun ei ole edes piirturia :)
Ja ehkäpä nuo säännöt koskee nimen omaan AMMATTIAJOA - koskeeko
lakikirjaa kirjoitti:
m) sirkuksen tai huvipuiston erikoisajoneuvossa.toi laki Kikiä ja Kaarinaa, voipi olla että siellä on omat lait, kyl se ainaki kovasti väittää niin. Mäkään en ole nähny missään et sais lain mukaan ajaa omaa ajoa....Jos se sit ei kuskaa isäänsä toshan oli kohta l sitävarten.
- kiki muuttanu
ja kuorma-auto kirjoitti:
Se voi olla raska paku (3500 kiloa) tai kuormuri (3510 kiloa) itselläni se on kuormuri
Ja toki sitä kiekkoa/korttia pitää käyttää ammattiajoassa, tosin kerran ajoin ratsian ohi ilman pysäytystä, ja kerran kytät pysäytti muuten vaan, eikä kiekot kiinnostanut.
Ja kyllä sinne piirturiin saa sen kiekon tai kortin huonosti sisään, ja silloni syttyy kojelautaan merkkivalo ja/tai piirturiin tulee virheilmoitusmielipidettäs hahhah tos sulle OMAA AJOA:
Kirjoittanut: lakikirjaa 3.1.2009 klo 13.26
m) sirkuksen tai huvipuiston erikoisajoneuvossa. - paskalakki,,
voi ostaa kirjoitti:
kaupasta jonkun pakun NÄKÖISEN kuormurin jossa ei ole piirturia, miten sillä sitten ajetaan, tai miten on esim kuormuriksi rekisteröity jenkkiauto, miten sillä ajetaan kun ei ole edes piirturia :)
Ja ehkäpä nuo säännöt koskee nimen omaan AMMATTIAJOAisältäs vittuako se meidän kuuluu selvittä. Lue siitä lakikirjastas .Sähän saatana täällä ajat sitä ammattiajoa ja omaa ajoas ristiin rastiin samalla autolla, onko vähän käsitykset pielessä? Mitäs puujätkä jolle sää täällä selostit että olis jättäny kortin pois ja ajanu OMAA AJOA, eiks se ollukkaan ammattiajossa kun vei tehtaalle puita?
- muuttunu viimeyön jölkeen
ja kuorma-auto kirjoitti:
Ja kyllä sinne piirturiin saa sen kiekon tai kortin huonosti sisään, ja silloni syttyy kojelautaan merkkivalo ja/tai piirturiin tulee virheilmoitusnäin tekstis vielä eilen. 2.1.2009 klo 20.58
Ja ei tarvitse miettiä että poliisit pysäyttää, vaan että ne VOI pysäyttää, ja siksi ei kannata oikeen rekisteröidä rikostaan kortille - miksi kopioit?
muuttunu viimeyön jölkeen kirjoitti:
näin tekstis vielä eilen. 2.1.2009 klo 20.58
Ja ei tarvitse miettiä että poliisit pysäyttää, vaan että ne VOI pysäyttää, ja siksi ei kannata oikeen rekisteröidä rikostaan kortillevoi olla merkkivalo, ja ne voi olla samaa järjestlemään mittarin kanssa, niin, mitä siitä sitten?
- mitä epäselvää
paskalakki,, kirjoitti:
isältäs vittuako se meidän kuuluu selvittä. Lue siitä lakikirjastas .Sähän saatana täällä ajat sitä ammattiajoa ja omaa ajoas ristiin rastiin samalla autolla, onko vähän käsitykset pielessä? Mitäs puujätkä jolle sää täällä selostit että olis jättäny kortin pois ja ajanu OMAA AJOA, eiks se ollukkaan ammattiajossa kun vei tehtaalle puita?
Toki jos sillä reissulla kun ajoi ilman korttia ylityksen, olisi voinut tulla 5ps kovempi sakko kuin muuten, myöhemmin poliisit ei olisi saanut tietää mitään, ja jos poliisit olisi katsonut myös piirtuin muistin, niin olisi kertonut sen kortitta ajon olleen omaa ajoa, mut mikäs siinä jos TAHALLAAN haluaa jäädä kiinni, kukin tavallaan
- kohta missä
koskeeko kirjoitti:
toi laki Kikiä ja Kaarinaa, voipi olla että siellä on omat lait, kyl se ainaki kovasti väittää niin. Mäkään en ole nähny missään et sais lain mukaan ajaa omaa ajoa....Jos se sit ei kuskaa isäänsä toshan oli kohta l sitävarten.
oli mainittu sirkuksen erikoisajoneuvo,onhan kikin kuljettamassa autossa pelle ohjaajana.
- pakukuskin suuria viisauksi...
muuttunu viimeyön jölkeen kirjoitti:
näin tekstis vielä eilen. 2.1.2009 klo 20.58
Ja ei tarvitse miettiä että poliisit pysäyttää, vaan että ne VOI pysäyttää, ja siksi ei kannata oikeen rekisteröidä rikostaan kortilleHäntähän sakotettiin monta päivää myöhemmin ajoajan ylityksestä, mutta jos kortti ei olisi ollut piirturissa silloin kun oli ylitys, ei poliisit olisi saanut tietää mitään, ja jos olisi ollut liikkellä samalla autolla, olisi piirturissa näkynyt ajoa ilman korttia, olisi sen voinut kertoa olleen omaa ajoa.
Jos taas kytät ois pysäyttänyt silloin kun ajoi ilman korttia yliaikaa, olisi vaan todennut "katos perkele kortti unhotus" ja olisi voinut tulla ehkä 5ps kovempi sakko kuin muute - pöllikuski sun
mitä epäselvää kirjoitti:
Toki jos sillä reissulla kun ajoi ilman korttia ylityksen, olisi voinut tulla 5ps kovempi sakko kuin muuten, myöhemmin poliisit ei olisi saanut tietää mitään, ja jos poliisit olisi katsonut myös piirtuin muistin, niin olisi kertonut sen kortitta ajon olleen omaa ajoa, mut mikäs siinä jos TAHALLAAN haluaa jäädä kiinni, kukin tavallaan
kaveri ja jä joudut maksaa sen sakot kun toi TAHALLAAN tuntuu niin sua ahistavan. Onneksi täällä jengi ei noudata noita sun SUURIA VIISAUKSIA oltais kohta kaikki linnassa
- sit ...
oisko kannattanu ottaa sit 5ps kovampi sakko mitä se sai, oot sä hullu vai?
- pyytää
kyttiä oottaa ja lastata lisää pölliä kyytiin niin ois saanu 10ps kovempi kuin muuten.
- pysäytetään
ja tulossa on 5ps niin kiki sanoo että kato mulla on sitomaton kuorma anna ennemmin 10ps nin mitä siitä sit. Näin Kaarinassa, mä yritän ite päästä mahdollisimman pienillä sakoilla, kyl noit paskalakit niitä tuntuu ihan tarpeeks kirjoittavan ettei nyt lisää tartte pyytää.
- kusta päässä
ottaa vie kovempi sakko ja kuiteski tulis merkinnät papereihin. 3 tommosta ja yhtälailla kortti pois. Sähän nyt aivan saatanan hullu olet
- ehkäpä ehkäpä
sit ... kirjoitti:
oisko kannattanu ottaa sit 5ps kovampi sakko mitä se sai, oot sä hullu vai?
olisi pitänyt ottaa riski, että jos olisi pysäyttty samana päivänä kun ylitys oli menossa, olisi tullut 5ps kovempi sakko, tai jos olisi pysäytetty myhemmin, ei olisi tullut sakkoa ollenkaan.
Tai sitten ajaa tyynesti kortti koneessa kuten hän, ja ottaa aivan varma sakko jos poliisit pysäyttää sillä reissulla tai myöhemmin :)
Elämä on täynnä valintoja - pyttää lisää
pysäytetään kirjoitti:
ja tulossa on 5ps niin kiki sanoo että kato mulla on sitomaton kuorma anna ennemmin 10ps nin mitä siitä sit. Näin Kaarinassa, mä yritän ite päästä mahdollisimman pienillä sakoilla, kyl noit paskalakit niitä tuntuu ihan tarpeeks kirjoittavan ettei nyt lisää tartte pyytää.
koska rekisteröidään ne rikkeet kortille, mutta hänen tapauksessaan olisi ollut edullisempaa ajaa ilamn korttia, koska myöhemmin poliisit ei oli saanut tietää mitään.
tosin JOS (mutta niin ei käynyt) olisi kytät pysäyttänyt kun ylitys oli menossa, olisi taas rangaistus ollut kovempi.
NO tässä oli kaksi vaihtoethoa kuskilla joko varma kiinnijääminen, ja sakot, tai epävarma kiinnijääminen ja mahdolliset kovemmat sakot - 3 sakkoa vuodessa
kusta päässä kirjoitti:
ottaa vie kovempi sakko ja kuiteski tulis merkinnät papereihin. 3 tommosta ja yhtälailla kortti pois. Sähän nyt aivan saatanan hullu olet
tosiaan, 3 sakkoa vuodessa niin voi mennä kortti kuivumaan, laki ei kato kuinka iso se sakko pitää olla, kunhan on päviäsakkoja, tai rikesakko ylinopeudesta tai paljastimesta.
Mutta jos hän olsi jäänyt kiinni kortitta ajosta ja ylityksestä, olisi tullut vaikkapa 30ps, mutta jos hänet olsiin pysäytetty vasta mylhemmin, kuten kävi, ei olisi tullut ollenkaan sakkoa.
Nyt taas kun hän jätti kortin lukijaan, hän tiesi että sakot ovat aivan varmat, mutta sakko tulisi olemaan vain 25ps.
Eli siis muutaman satasen takia vaaransi ajokorttinsa, ja kuitenkin ilman korttia ajosta olisi ollut pienempi riski jäädä kiinni, eli vain noin kahden tunnin ajan. mutta kun ajoi kortti laitteessa, on riski jäädä kiinni yli 600 tunnin ajan.
No kukin tavallaan, sun nimimerkki kusta päässä kuvastaa sua muuten erittäin hyvin - Hihhuli
lakikirjaa kirjoitti:
m) sirkuksen tai huvipuiston erikoisajoneuvossa.ajoa väänsin tänne minä ja otanpa tuosta ylempää pätkän tännekin että osuis paremmin näkyville
Kuten sanoin ei tarvinnut käräjille lähteä kokeilemaan mutta googletin vähän ja löysin käsittääkseni tänäpäivänä voimassaolevan säädöksen NEUVOSTON ASETUS (ETY) N:o 3820/85, ja siellä se on heti alussa: Tässä asetuksessa tarkoitetaan:
1. "tieliikenteellä" kaikkia yleiseen liikenteeseen käytettävillä teillä matkustajien tai tavaran kuljettamiseen tehtyjä matkoja ajoneuvo tyhjänä tai kuormattuna;
eli kun sen matkan tarkoitus on viedä kuljettaja kotiin työrupeaman jälkeen tai töihin vapaalta niin määräykset piirturin käytöstä eivät ole voimassa eikä ajoa lasketa ajoaikaan.
Siksi tuntuu hölmöltä ettei difipiirturissa ole nuppia millä voisi suoraan merkitä ajon omaksi ajoksi vaan pitää niistä erikseen pitää kirjaa - saada merkattua
Hihhuli kirjoitti:
ajoa väänsin tänne minä ja otanpa tuosta ylempää pätkän tännekin että osuis paremmin näkyville
Siksi tuntuu hölmöltä ettei difipiirturissa ole nuppia millä voisi suoraan merkitä ajon omaksi ajoksi vaan pitää niistä erikseen pitää kirjaakoska omassa ajossa ei pidä käyttää piirturia eikä se ole edes pakollinen autossa jos on vain omaa ajoa, eli ei vaan laita sitä korttia/kiekkoa laitteeseen omassa ajossa
- jos....
Hihhuli kirjoitti:
ajoa väänsin tänne minä ja otanpa tuosta ylempää pätkän tännekin että osuis paremmin näkyville
Siksi tuntuu hölmöltä ettei difipiirturissa ole nuppia millä voisi suoraan merkitä ajon omaksi ajoksi vaan pitää niistä erikseen pitää kirjaatommonen kohta löytyy, käyn viemässä pöllikuorman ivalosta kemiin ja ajan takaisin´päästäkseni kotiin niin se on kait sitte sitä omaa ajoa?
- uskoisin näin
jos.... kirjoitti:
tommonen kohta löytyy, käyn viemässä pöllikuorman ivalosta kemiin ja ajan takaisin´päästäkseni kotiin niin se on kait sitte sitä omaa ajoa?
eli jos käy vielä jättämässä auton työpaikan pihaan, tai jos saat palkkaa siitä ajasta, niin se on varmaankin työajoa, mutta jos et saa palkkaa siltä ajalta, etkä ole enää menossa työpaikalle (jos työpaikka ei sitten ole koti ;) niin eiköhäs se omaa ajoa ole
- paikallaan
ehkäpä ehkäpä kirjoitti:
olisi pitänyt ottaa riski, että jos olisi pysäyttty samana päivänä kun ylitys oli menossa, olisi tullut 5ps kovempi sakko, tai jos olisi pysäytetty myhemmin, ei olisi tullut sakkoa ollenkaan.
Tai sitten ajaa tyynesti kortti koneessa kuten hän, ja ottaa aivan varma sakko jos poliisit pysäyttää sillä reissulla tai myöhemmin :)
Elämä on täynnä valintojahankkia kristallipallo että voisi aavistaa koska siat pysäyttää. Koska elämä on täynnä valintoja niin valitse sinä niistä ainakin se jossa oppisit kirjoittamaan.
- sää..
pyttää lisää kirjoitti:
koska rekisteröidään ne rikkeet kortille, mutta hänen tapauksessaan olisi ollut edullisempaa ajaa ilamn korttia, koska myöhemmin poliisit ei oli saanut tietää mitään.
tosin JOS (mutta niin ei käynyt) olisi kytät pysäyttänyt kun ylitys oli menossa, olisi taas rangaistus ollut kovempi.
NO tässä oli kaksi vaihtoethoa kuskilla joko varma kiinnijääminen, ja sakot, tai epävarma kiinnijääminen ja mahdolliset kovemmat sakotjoku ennustaja joka tietää koska siat nappaa. Jos tolla sun viisaudella ajelee pitää ajaa koko ajan ilman korttia. Vittu mikä idiootti.
- lueppa pykälät tarkemmin
uskoisin näin kirjoitti:
eli jos käy vielä jättämässä auton työpaikan pihaan, tai jos saat palkkaa siitä ajasta, niin se on varmaankin työajoa, mutta jos et saa palkkaa siltä ajalta, etkä ole enää menossa työpaikalle (jos työpaikka ei sitten ole koti ;) niin eiköhäs se omaa ajoa ole
Laissa ei tunneta mitään omia ajoja. Ajo- ja lepoaikalakia on noudatettava. Tutkipa hieman tarkemmin pykäliä niin sieltä löytyy työvälineen käytöstä työmatkoihin. Se ei ole välttämättä työajoa vaan työmatka ja silloinkin on huomioitava ajo- ja lepoaikalaki.
Ei pidä esittää mitään, jos ei laista ymmärrä mitään. Nää jutut on taas näitä tyypillisiä autonhytissä yksinelävien tuumailua miten voisi lakia kiertää tuntematta lainkaan itse lakia - toi sun
3 sakkoa vuodessa kirjoitti:
tosiaan, 3 sakkoa vuodessa niin voi mennä kortti kuivumaan, laki ei kato kuinka iso se sakko pitää olla, kunhan on päviäsakkoja, tai rikesakko ylinopeudesta tai paljastimesta.
Mutta jos hän olsi jäänyt kiinni kortitta ajosta ja ylityksestä, olisi tullut vaikkapa 30ps, mutta jos hänet olsiin pysäytetty vasta mylhemmin, kuten kävi, ei olisi tullut ollenkaan sakkoa.
Nyt taas kun hän jätti kortin lukijaan, hän tiesi että sakot ovat aivan varmat, mutta sakko tulisi olemaan vain 25ps.
Eli siis muutaman satasen takia vaaransi ajokorttinsa, ja kuitenkin ilman korttia ajosta olisi ollut pienempi riski jäädä kiinni, eli vain noin kahden tunnin ajan. mutta kun ajoi kortti laitteessa, on riski jäädä kiinni yli 600 tunnin ajan.
No kukin tavallaan, sun nimimerkki kusta päässä kuvastaa sua muuten erittäin hyvintekstis pitää varmalla luettaa apteekissa. Kui helvetin kauan sää oikein meinaa ryypätä? Vitustako se tiesi kaks viikkoa ennen ottaa sen saatanan kortin pois? Kaikki ei saa ratsioista ennakkotietoa niinkuin sinä paskalakki isältäs. Sut kun ottaa vieras kyttä kiinni niin korttis lähtee heti kun sää alat niille selvittään. Et saa ikinä takasin, tollanen saatanan puolihulluhan on vaarallinen muille liikenteessä.
- se että miten
lueppa pykälät tarkemmin kirjoitti:
Laissa ei tunneta mitään omia ajoja. Ajo- ja lepoaikalakia on noudatettava. Tutkipa hieman tarkemmin pykäliä niin sieltä löytyy työvälineen käytöstä työmatkoihin. Se ei ole välttämättä työajoa vaan työmatka ja silloinkin on huomioitava ajo- ja lepoaikalaki.
Ei pidä esittää mitään, jos ei laista ymmärrä mitään. Nää jutut on taas näitä tyypillisiä autonhytissä yksinelävien tuumailua miten voisi lakia kiertää tuntematta lainkaan itse lakiavoidaan myydä kuormureita (siis niitä ison pakun näköisiä) joissa ei ole valmiina piirturia, ja sitten vaikkapa isot jenkkiautot, jotka on kuormureita.
Miksi poliisi ei sakota ko. tyyppejä siitä että ne ei käytä piirturia omassa ajossa? no siksi koska sitä ei vaadita omassa ajossa, eikä sitä edes ole usein ko. autossa. - sitä sakkoa
se että miten kirjoitti:
voidaan myydä kuormureita (siis niitä ison pakun näköisiä) joissa ei ole valmiina piirturia, ja sitten vaikkapa isot jenkkiautot, jotka on kuormureita.
Miksi poliisi ei sakota ko. tyyppejä siitä että ne ei käytä piirturia omassa ajossa? no siksi koska sitä ei vaadita omassa ajossa, eikä sitä edes ole usein ko. autossa.ei tarvitse maksaa oli mennyt valitus jo eilen läpi, Ilmoittivat toki vasta tänä päivänä. Oli kohtuulistettu, että revi poika siitä huumoria. Oli varmaan tuomari TAHALLAAN hylännyt sakot. Kyllä oli hyvä että oli kortti piirturissa.
- se.....
se että miten kirjoitti:
voidaan myydä kuormureita (siis niitä ison pakun näköisiä) joissa ei ole valmiina piirturia, ja sitten vaikkapa isot jenkkiautot, jotka on kuormureita.
Miksi poliisi ei sakota ko. tyyppejä siitä että ne ei käytä piirturia omassa ajossa? no siksi koska sitä ei vaadita omassa ajossa, eikä sitä edes ole usein ko. autossa.paku rekisteröidään kuorma-autoksi niin asennetaan piirturi, kyllä se nyt vaan on niin ettei semmoista omaa ajoa ole olemassa missä ei tarvii piirturia käyttää, edellyttäen että auto on kuorma-autoksi rekisteröity.
- että ne voi
toi sun kirjoitti:
tekstis pitää varmalla luettaa apteekissa. Kui helvetin kauan sää oikein meinaa ryypätä? Vitustako se tiesi kaks viikkoa ennen ottaa sen saatanan kortin pois? Kaikki ei saa ratsioista ennakkotietoa niinkuin sinä paskalakki isältäs. Sut kun ottaa vieras kyttä kiinni niin korttis lähtee heti kun sää alat niille selvittään. Et saa ikinä takasin, tollanen saatanan puolihulluhan on vaarallinen muille liikenteessä.
pysäyttää ja taatusti tulee sakko kun on kirjattu rikkomus korttiin.
Mutta jso hän olisi ottanut kortin pois ja jäänyt silloin kiinni, olisi tullut isompi sakko.
Eli periaatteessa hänellä oli kaksi vaihtoehtoa
Ajaa ilman korttia se ylimenevä kaksi tuntia, ja mahdollisuus saada vähän isompi sakko kahden tunnin aikana
Ajaa kortti koneessa, ja mahdollisuus saada pienempi sakko seuraavan 28 päivän aikana, yli 600 tunnin aikana.
Hän valitsi jälkimmäisemmän, itse olisin valinnut ekan vaihtoehdot, koska kuitenkin iso ja pieni sakko vaikuttaa yhtäpaljon kortin mahdolliseen kuivattamiseen.
Ja ei poliisi voi määrä yli 6kk ajokieltoa, ja se 6kk ei ole siis ikuinen :) - hyujik
sää.. kirjoitti:
joku ennustaja joka tietää koska siat nappaa. Jos tolla sun viisaudella ajelee pitää ajaa koko ajan ilman korttia. Vittu mikä idiootti.
Eikä tarvitse edes pyytää isukilta listää koska on ratsiat missäkin ja kenen pitäminä, ja mikä on pääpainolaji ratsiassa.
Mutta sen voin nyt jo sanoa 100% varmaksi että poliisit VOI pysäyttää mut seuraavan 28 päivän aikana, ja siihen ei ennustusta tarvita.
No tuo joka ajoi yliaikaa, kai ennusti että polisit EI pysäytä 28 päivän aikana, ja siksi piti kortin koneesse rekisteröiden rikoksensa, mut meni rassukalla ennustus pieleen - tfgyhuji
sitä sakkoa kirjoitti:
ei tarvitse maksaa oli mennyt valitus jo eilen läpi, Ilmoittivat toki vasta tänä päivänä. Oli kohtuulistettu, että revi poika siitä huumoria. Oli varmaan tuomari TAHALLAAN hylännyt sakot. Kyllä oli hyvä että oli kortti piirturissa.
meinaan jos se ei olisi ollut silloin piirturissa, olisi poliisit myöhemmin ratsiassa vain todennut "kaikki kunnossa, aja turvallisesti"
- väärin idiootti
että ne voi kirjoitti:
pysäyttää ja taatusti tulee sakko kun on kirjattu rikkomus korttiin.
Mutta jso hän olisi ottanut kortin pois ja jäänyt silloin kiinni, olisi tullut isompi sakko.
Eli periaatteessa hänellä oli kaksi vaihtoehtoa
Ajaa ilman korttia se ylimenevä kaksi tuntia, ja mahdollisuus saada vähän isompi sakko kahden tunnin aikana
Ajaa kortti koneessa, ja mahdollisuus saada pienempi sakko seuraavan 28 päivän aikana, yli 600 tunnin aikana.
Hän valitsi jälkimmäisemmän, itse olisin valinnut ekan vaihtoehdot, koska kuitenkin iso ja pieni sakko vaikuttaa yhtäpaljon kortin mahdolliseen kuivattamiseen.
Ja ei poliisi voi määrä yli 6kk ajokieltoa, ja se 6kk ei ole siis ikuinen :)etkö lukenut että sen kundin sakko oli mitätöity, justhan tohon tuli posti. Oli kohtuullistettu. Koukut oli tänään soittaneet. Tuomari oli käsitellyt asian aikas pikaisesti. No aja sinä ilman korttia ja omia ajojas, et silleen.
- ei mee läpi enää
se..... kirjoitti:
paku rekisteröidään kuorma-autoksi niin asennetaan piirturi, kyllä se nyt vaan on niin ettei semmoista omaa ajoa ole olemassa missä ei tarvii piirturia käyttää, edellyttäen että auto on kuorma-autoksi rekisteröity.
Miksi sitten esim Hummerissa joka on ihan oikea kuorma-auto ei pidä käyttää piirturia eikä sitä edes ole, tai miksi kun äidin kaverilla on Ford Transitin kuormuri, miksi siinä on ajopiirturin paikalla semmonen pieni säilytysloota esim kännyköille? miksi?
- mutta niin meni
hyujik kirjoitti:
Eikä tarvitse edes pyytää isukilta listää koska on ratsiat missäkin ja kenen pitäminä, ja mikä on pääpainolaji ratsiassa.
Mutta sen voin nyt jo sanoa 100% varmaksi että poliisit VOI pysäyttää mut seuraavan 28 päivän aikana, ja siihen ei ennustusta tarvita.
No tuo joka ajoi yliaikaa, kai ennusti että polisit EI pysäytä 28 päivän aikana, ja siksi piti kortin koneesse rekisteröiden rikoksensa, mut meni rassukalla ennustus pieleensullakin. Rike oli eilen mitätöity, mahtaa sua nyt vituttaa
- kiki
mutta niin meni kirjoitti:
sullakin. Rike oli eilen mitätöity, mahtaa sua nyt vituttaa
että olet saanut rikkeen ja se on mitätöity.
Tuntuu nyt vähän siltä että tuo viesti "kuka enää näihin hommiin haluu" on sen saman jäbän (tai ehkä tytön) joka on katkera kun ei saanut C-korttia ja aina kirjoittelemassa täällä makkaraperunoista ja muutenkin haukkumassa kuskeja... - sitä puuautoa
kiki kirjoitti:
että olet saanut rikkeen ja se on mitätöity.
Tuntuu nyt vähän siltä että tuo viesti "kuka enää näihin hommiin haluu" on sen saman jäbän (tai ehkä tytön) joka on katkera kun ei saanut C-korttia ja aina kirjoittelemassa täällä makkaraperunoista ja muutenkin haukkumassa kuskeja...mitäs minun sinulle tarvitsee todistella, Sakko ja koko rike mitätöitiin koska kyseessä oli hyvin lievä rike. Kyllä mulla on kuule kokemusta rekanajosta jo 70luvun puolivälin jälkeen ja vieläkin pitäis jonkun vuoden jaksaa, enkä ole tänne ikinä mistään makkaraperunoista kirjoitellut enkä muuten kirjoittele. Miten mä sulle todistan että olen saanut rikkeen ja että se on mitätöity, ja mitä ihmettä se edes sinulle kuuluu. PS eiks tollasen c-kortin nyt mahda saada kuka hyvänsä taitaa e-kortti olla vähän vaikeempi siinä erotellaan jo vähän enemmän jyvät akanoista. No paljon on tänne kirjoiteltu, puoliakaan en ole lukenut, enkä lue. Koita pysyä tiellä, niin teen minäkin.
- sillä se ajaja
sitä puuautoa kirjoitti:
mitäs minun sinulle tarvitsee todistella, Sakko ja koko rike mitätöitiin koska kyseessä oli hyvin lievä rike. Kyllä mulla on kuule kokemusta rekanajosta jo 70luvun puolivälin jälkeen ja vieläkin pitäis jonkun vuoden jaksaa, enkä ole tänne ikinä mistään makkaraperunoista kirjoitellut enkä muuten kirjoittele. Miten mä sulle todistan että olen saanut rikkeen ja että se on mitätöity, ja mitä ihmettä se edes sinulle kuuluu. PS eiks tollasen c-kortin nyt mahda saada kuka hyvänsä taitaa e-kortti olla vähän vaikeempi siinä erotellaan jo vähän enemmän jyvät akanoista. No paljon on tänne kirjoiteltu, puoliakaan en ole lukenut, enkä lue. Koita pysyä tiellä, niin teen minäkin.
oli nimimerkki "näihin hommiin" ja sinä olet "sitä puuautoa"
Tai eikö kestä edes pää käyttää samaa nimeä edes YHDEN viestiketjun ajan.
Joten odotellaan että tuo näihin hommiin tulee ITSE kertomaan miten on käynyt.
Ja ei C-korttia kuka vaan saa, siinä pitää osata ajaa ihan oikeaa kuorma-autoa (ei siis mitään transittia, ducatoa, spintteriä, jumpperia) ja vielä aika hyvin. mutta ainakaan tuo "makkaraperunamies" ei sitä onnistunut saamaan - Hihhuli
lueppa pykälät tarkemmin kirjoitti:
Ei pidä esittää mitään, jos ei laista ymmärrä mitään. Nää jutut on taas näitä tyypillisiä autonhytissä yksinelävien tuumailua miten voisi lakia kiertää tuntematta lainkaan itse lakiaen itse löytänyt mitään työvälineen käytöstä työmatkoihin niin laitapa tänne lainausta pykälistä
- ajan ilman korttia
väärin idiootti kirjoitti:
etkö lukenut että sen kundin sakko oli mitätöity, justhan tohon tuli posti. Oli kohtuullistettu. Koukut oli tänään soittaneet. Tuomari oli käsitellyt asian aikas pikaisesti. No aja sinä ilman korttia ja omia ajojas, et silleen.
on meinaan ihan lähikuukausina ideana hakea saksta jokin pikkukuormuri, eli vaikkapa duvato tai traansitti ja tehä siitä kuuspaikkanen, niin voit olla aivan varmana että kun minä tai vaikkapa äitini menee illalla käymään sen kanssa lidlissä, ei taatusti tule kumpikaan meistä käyttämään kiekkoa tai korttia
- mun eka
sillä se ajaja kirjoitti:
oli nimimerkki "näihin hommiin" ja sinä olet "sitä puuautoa"
Tai eikö kestä edes pää käyttää samaa nimeä edes YHDEN viestiketjun ajan.
Joten odotellaan että tuo näihin hommiin tulee ITSE kertomaan miten on käynyt.
Ja ei C-korttia kuka vaan saa, siinä pitää osata ajaa ihan oikeaa kuorma-autoa (ei siis mitään transittia, ducatoa, spintteriä, jumpperia) ja vielä aika hyvin. mutta ainakaan tuo "makkaraperunamies" ei sitä onnistunut saamaanviesti kuka helvetti
Kirjoittanut: näihin hommiin 31.12.2008 klo 10.54 enää haluaa. Eilen paskalakkien kynsissä pölliautolla. Tarkastettiin koko juna ja paperit. Mitään vikaa ei löytynyt. Digipiirturi katsottiin viimeiset 28 vuorokautta ja johan tärppäsi. Kaikki tauot ja ajoajat oikein paitsi joulukuun puolivälissä yhtenä päivänä 2tuntia ajoajan ylitys.9/11h ajettu 13h. Ei selittelyjä vaan sakot 280e. Poliisit saivat mitä halusivat pakko oli jotain löytää ja löytyihän sitä kun aikansa etsi, ratsasivat 50min. Auto 2v vanha ja näki että niitä vitutti kun vikoja ei löytynyt. Täysiä sikoja koko sakki ... ja tää viimeinen usko tai älä. Sua nyt varmaan vituttaa mutta elämä on.. tässä nyt sulle vielä nimimerkkiä, näihin hommiin, sitä puuautoa. Minä en käyttänyt mitään nimimerkkiä vaan aloitin jutun suoraan niinkuin nytkin. En nyt haluaisi sinua mitenkään arvostella mutta ihmettelen kyllä hieman että oletko vähän yksinkertainen. No sakot ja rikkeet mitätöitiin se on minulle pääasia. Muuten akatkin saa kuorma-autokortin se ei vaadi minkäänlaista ajotaitoa. Sitten kun on täydet painot metsässä ja maa alkaa alla painua tai tullaa tielle ahtaasta liittymästä liukkaalla ja vastamaahan kärryt perässä niin silloin aletaan katsoa kuka osaa ajaa..Se että yksi ihminen ei ole saanut c-korttia ei todista mitään, onhan sellaisiakin jotka eivät ole saaneet edes ha korttia. Mun vaimollakin on c-kortti ja se on ajanut joskus tyhjää puuautoa mutta en mä kyllä antais sen täydellä kuormalla ajaa edes suoralla tiellä. - jotka ei ole
mun eka kirjoitti:
viesti kuka helvetti
Kirjoittanut: näihin hommiin 31.12.2008 klo 10.54 enää haluaa. Eilen paskalakkien kynsissä pölliautolla. Tarkastettiin koko juna ja paperit. Mitään vikaa ei löytynyt. Digipiirturi katsottiin viimeiset 28 vuorokautta ja johan tärppäsi. Kaikki tauot ja ajoajat oikein paitsi joulukuun puolivälissä yhtenä päivänä 2tuntia ajoajan ylitys.9/11h ajettu 13h. Ei selittelyjä vaan sakot 280e. Poliisit saivat mitä halusivat pakko oli jotain löytää ja löytyihän sitä kun aikansa etsi, ratsasivat 50min. Auto 2v vanha ja näki että niitä vitutti kun vikoja ei löytynyt. Täysiä sikoja koko sakki ... ja tää viimeinen usko tai älä. Sua nyt varmaan vituttaa mutta elämä on.. tässä nyt sulle vielä nimimerkkiä, näihin hommiin, sitä puuautoa. Minä en käyttänyt mitään nimimerkkiä vaan aloitin jutun suoraan niinkuin nytkin. En nyt haluaisi sinua mitenkään arvostella mutta ihmettelen kyllä hieman että oletko vähän yksinkertainen. No sakot ja rikkeet mitätöitiin se on minulle pääasia. Muuten akatkin saa kuorma-autokortin se ei vaadi minkäänlaista ajotaitoa. Sitten kun on täydet painot metsässä ja maa alkaa alla painua tai tullaa tielle ahtaasta liittymästä liukkaalla ja vastamaahan kärryt perässä niin silloin aletaan katsoa kuka osaa ajaa..Se että yksi ihminen ei ole saanut c-korttia ei todista mitään, onhan sellaisiakin jotka eivät ole saaneet edes ha korttia. Mun vaimollakin on c-kortti ja se on ajanut joskus tyhjää puuautoa mutta en mä kyllä antais sen täydellä kuormalla ajaa edes suoralla tiellä.saanut sitä C-korttia, mutta ei he silti täällä liiku pilkaten kuskeja päivästä toiseen, viikosta viikkoon, monta viestiä päivässä, niikuin tuo "makkaraperunamies"
En minäkään ole saanut A-korttia (en ole kyllä edes yrittänyt hankkia) mutta en silti liiku moottoripyöräpaltoilla päivästä toiseen haukkumassa motoristeja milloin mistäkin aiheesta, ja miten vaarallisia prätkät on jne.
Eli sinä siis myönnät että sulla ei riitä pokka käyttää vakionimeä, tai edes samaa nimeä yhden viestiketjun ajan.
nojaa, kuka kukin tavallaan - ne,,,,,
ei mee läpi enää kirjoitti:
Miksi sitten esim Hummerissa joka on ihan oikea kuorma-auto ei pidä käyttää piirturia eikä sitä edes ole, tai miksi kun äidin kaverilla on Ford Transitin kuormuri, miksi siinä on ajopiirturin paikalla semmonen pieni säilytysloota esim kännyköille? miksi?
vitun ransitit ja mummelit rekisteröity kuorma-autoksi, ei kaikki fiestaa suuremmat autot ole kuorma-autoja. yli 3,5 tonniset autot rekisteröidään kuorma-autoksi sitä pienemmät pakettiautot esim. 3,3tonniset saa rekisteriin kuorma-autoksi verotus syistä mutta autoon pitää asentaa piirturi ja sitä helvetin piirturia pitää käyttää jos se on asennettu.
- +++++++++++++++
jotka ei ole kirjoitti:
saanut sitä C-korttia, mutta ei he silti täällä liiku pilkaten kuskeja päivästä toiseen, viikosta viikkoon, monta viestiä päivässä, niikuin tuo "makkaraperunamies"
En minäkään ole saanut A-korttia (en ole kyllä edes yrittänyt hankkia) mutta en silti liiku moottoripyöräpaltoilla päivästä toiseen haukkumassa motoristeja milloin mistäkin aiheesta, ja miten vaarallisia prätkät on jne.
Eli sinä siis myönnät että sulla ei riitä pokka käyttää vakionimeä, tai edes samaa nimeä yhden viestiketjun ajan.
nojaa, kuka kukin tavallaanJoo mää täs ihmettelen kovin et ethän sääkään käytä samaa vakkari nimee, miks muiden pitäis. Joo ja mul sit ei ole kyl mitään tekemist minkkä kuormurinromun kans ei o ees korttii eikä tuu. Katoin muuten tos et oot sä vähän vitun huono kirjottaan mahtaa hävettää eihän tosta sun sepustuksesta taho saada mitään selvää. Elämässä on valintoja, miks sää valitsit huonot geenit? nojaa, kuka kukin tavallaan
- edelliseen,,..,,
ne,,,,, kirjoitti:
vitun ransitit ja mummelit rekisteröity kuorma-autoksi, ei kaikki fiestaa suuremmat autot ole kuorma-autoja. yli 3,5 tonniset autot rekisteröidään kuorma-autoksi sitä pienemmät pakettiautot esim. 3,3tonniset saa rekisteriin kuorma-autoksi verotus syistä mutta autoon pitää asentaa piirturi ja sitä helvetin piirturia pitää käyttää jos se on asennettu.
tarviiko siinä mummelissa ja sedän ransitissa olla kuorma-auto kortti ja onko ransitti uudempi kun vm 88?
- ajot
Hihhuli kirjoitti:
en itse löytänyt mitään työvälineen käytöstä työmatkoihin niin laitapa tänne lainausta pykälistä
Laissa määrätään minkälaisella autolla ajettaessa on noudatettava lakia. Laki ei tunne mitään omia ajoja, vaan on noudatettava lakia ja käytettävä piirturia,jos se on siinä autossa.
Ei onnistu kirjoitella piirturiin ajaneensa omia ajoja kotiin, pyykille tai kauppaan, niin ettei niitä huomioda ajoaikoja laskettaessa. Tää asia on mulle saksasta moneen kertaan BAG:n taholta todettu. Asiasta voi löytää saksankielisiltä sivuilta lisää.
Huomioi myös se, että ei laki ole ninkuin sinä sen luet, vaan miten sen viranomaiset tulkitsee.Tulkintaohjeet perustuvat yleensä oikeuden päätöksiin aikaisemmista tapauksista.
Paras kun vaan luet sitä lakia enemmän, niin kyllä se löytyy, että työvälineellä et voi ajella kotiin ns. omana ajona huomioimatta ajoaikalakia.
En tidä löytyykö haulla sanalla "työväline". Mutta se onkin jo sun oma ongelma. - enkös mä niin sanonut
ne,,,,, kirjoitti:
Tosin transissi on yleisempi pakuna, kuin kuormurina, ja se kuormuri myös on ulkonäöltään täysin identtinen pakun kanssa, ainut ero on nopeudenrajoitin, sekä piirturi jos on asennettu.
Joten miten selität sen että esim siinä transitissa tai hummerissa ei ole piirturia, jos se kerran on pakollinen kuormureissa ja sitä on pakko käyttää? - frreffefref
edelliseen,,..,, kirjoitti:
tarviiko siinä mummelissa ja sedän ransitissa olla kuorma-auto kortti ja onko ransitti uudempi kun vm 88?
kuorma-autokorttia, meinaan jos sanon että tarvitaan, alat väittämään "ei taatusti paina se hummeri tai transitti yli 7500 kiloa, joten C1 kortti rititää"
Joten ajamiseen riittää C1-kortti joka oikeuttaa ajamaan alle 7500 kilosia kuormureita, mutta suomessa ei varmaan ole kovinkaan montaa jolla olisi pelkkä C1 kortti, joten käytännössä vaaditaan C-kortti.
Ja transitti tais olla vuoden 2005, ja tosiaan nyt jos sillä rupeisi ajamaan työkseen jotain, niin pitäisi tosiaan poistaa se kätevä säilytyslokero ja asentaa sen tilalle digipiirturi :) - miten voidaan
ajot kirjoitti:
Laissa määrätään minkälaisella autolla ajettaessa on noudatettava lakia. Laki ei tunne mitään omia ajoja, vaan on noudatettava lakia ja käytettävä piirturia,jos se on siinä autossa.
Ei onnistu kirjoitella piirturiin ajaneensa omia ajoja kotiin, pyykille tai kauppaan, niin ettei niitä huomioda ajoaikoja laskettaessa. Tää asia on mulle saksasta moneen kertaan BAG:n taholta todettu. Asiasta voi löytää saksankielisiltä sivuilta lisää.
Huomioi myös se, että ei laki ole ninkuin sinä sen luet, vaan miten sen viranomaiset tulkitsee.Tulkintaohjeet perustuvat yleensä oikeuden päätöksiin aikaisemmista tapauksista.
Paras kun vaan luet sitä lakia enemmän, niin kyllä se löytyy, että työvälineellä et voi ajella kotiin ns. omana ajona huomioimatta ajoaikalakia.
En tidä löytyykö haulla sanalla "työväline". Mutta se onkin jo sun oma ongelma.sakottaa ilman kiekkoa/korttia ajamisesta jos ei edes ole piirturia.
tosin jossain maissa voidaan jopa sakottaa jos piirturissa on ylinopeutta, mutta älä mene ParkComin linjalle ja vetoa milloin ruotsin, ja milloin saksan lakiin - enhän mä tosiaan
+++++++++++++++ kirjoitti:
Joo mää täs ihmettelen kovin et ethän sääkään käytä samaa vakkari nimee, miks muiden pitäis. Joo ja mul sit ei ole kyl mitään tekemist minkkä kuormurinromun kans ei o ees korttii eikä tuu. Katoin muuten tos et oot sä vähän vitun huono kirjottaan mahtaa hävettää eihän tosta sun sepustuksesta taho saada mitään selvää. Elämässä on valintoja, miks sää valitsit huonot geenit? nojaa, kuka kukin tavallaan
vakionimeä käytä, eihän sillä vakionimellä lydy kuin alle 8000 viestiä, ja sun sekalisilla nimilläs lyötyy milloin mikäkin määrä milläkin.
ja tosiaan minhän voin ajokorttini olemassaolon todistaa, toisin kuin esim sinä, koska et tule enää ikinä esiintymään tuolla nimellä, kai se paljastumisen pelko on liian iso sulle - sulle..
enkös mä niin sanonut kirjoitti:
Tosin transissi on yleisempi pakuna, kuin kuormurina, ja se kuormuri myös on ulkonäöltään täysin identtinen pakun kanssa, ainut ero on nopeudenrajoitin, sekä piirturi jos on asennettu.
Joten miten selität sen että esim siinä transitissa tai hummerissa ei ole piirturia, jos se kerran on pakollinen kuormureissa ja sitä on pakko käyttää?kuormuri, ei tartte lähtee äiteen kans saksasta hakeen, piirturist en tiedä mut kysy sitä viranomaisilta, voihan se olla et tolla saat ajaa ihan luvallisestikin OMAA AJOAA. ajoneuvo-Id: 706803 Toi oli nettiautos. Kärryjä saa käytettyinä esim netistä Mascuksesta.
- ?????????????????
+++++++++++++++ kirjoitti:
Joo mää täs ihmettelen kovin et ethän sääkään käytä samaa vakkari nimee, miks muiden pitäis. Joo ja mul sit ei ole kyl mitään tekemist minkkä kuormurinromun kans ei o ees korttii eikä tuu. Katoin muuten tos et oot sä vähän vitun huono kirjottaan mahtaa hävettää eihän tosta sun sepustuksesta taho saada mitään selvää. Elämässä on valintoja, miks sää valitsit huonot geenit? nojaa, kuka kukin tavallaan
ekkö osaa lukeekkaan, justhan mää kirjoitin ettet osaa kirjoittaa. Mähän tos kirjoitin ETTEI KORTTIA OLE EIKÄ TULE. voi saatana että joku voikin olla tyhmä, vittu sä ole edes tyhmä sää olet IDIOOTTI
- tuntuu..
frreffefref kirjoitti:
kuorma-autokorttia, meinaan jos sanon että tarvitaan, alat väittämään "ei taatusti paina se hummeri tai transitti yli 7500 kiloa, joten C1 kortti rititää"
Joten ajamiseen riittää C1-kortti joka oikeuttaa ajamaan alle 7500 kilosia kuormureita, mutta suomessa ei varmaan ole kovinkaan montaa jolla olisi pelkkä C1 kortti, joten käytännössä vaaditaan C-kortti.
Ja transitti tais olla vuoden 2005, ja tosiaan nyt jos sillä rupeisi ajamaan työkseen jotain, niin pitäisi tosiaan poistaa se kätevä säilytyslokero ja asentaa sen tilalle digipiirturi :)että kuorma-autoksi rekisteröitäessä pitää olla piirturi, voin olla kyllä väärässäkin.
- kaikki polkuautoa
tuntuu.. kirjoitti:
että kuorma-autoksi rekisteröitäessä pitää olla piirturi, voin olla kyllä väärässäkin.
isommat on kuormureita ja tää vajaaälynen sitten isänsä ja äitinsä kanssa päättää pannaanko piirturi vai lähettääkö tää vajaaälynen sulle kaarinan omat lakipykälät. Ton jälkeenjääneen piirturikiekot tarkastaa apteekki kun sen tekstiä ei osaa edes poliisi lukea.
- sivuilta...
frreffefref kirjoitti:
Ja transitti tais olla vuoden 2005, ja tosiaan nyt jos sillä rupeisi ajamaan työkseen jotain, niin pitäisi tosiaan poistaa se kätevä säilytyslokero ja asentaa sen tilalle digipiirturi :)lainattua, 01.05.2006 jälkeen rekisteröityyn kuorma ja linja-autoon jonka kokonaispaino ylittää 3,5tonnia on asennettava digipiirturi ja sitä ennen paperipiirturi, sitä kevyempi auto joka rekisteröidään kuorma-autoksi, en tiedä ehkä saa ajaa ilman piirturia, koska ei puhuttu aken sivuilla semmoisista vehkeistä.
- kattoo autoja
tuntuu.. kirjoitti:
että kuorma-autoksi rekisteröitäessä pitää olla piirturi, voin olla kyllä väärässäkin.
siis pakettiauton näkösiä kuormureita, kato onko niissä piirturi kaikissa.
Sitten kato vaikka nettiautosta kuormureiksi rekisteröityjä isoja jenkkiautoja, mitenköhän monessa niissä on piirturi.
Toki jos auto on työkäytössä on piirturi pakollinen, koska loppupeleissä helvetin harvalla on kuormuri vain omassa käytössään - ettei mun
kaikki polkuautoa kirjoitti:
isommat on kuormureita ja tää vajaaälynen sitten isänsä ja äitinsä kanssa päättää pannaanko piirturi vai lähettääkö tää vajaaälynen sulle kaarinan omat lakipykälät. Ton jälkeenjääneen piirturikiekot tarkastaa apteekki kun sen tekstiä ei osaa edes poliisi lukea.
tekstejä ymmärrä lukea piirturikiekosta, ootko kenties nähnyt mun kiekkoja?
ja turussa, kuten muuallakin on yli 3500 kiloset autot kuormureita vaikka ne näyttäisi pakulta tai henkilöautolta, eikä niissä ole pakko olla piirturia, jos ei ole työkäytössä.
Mutta edelleen, miten sun mielestä voi olla laillista sitten myydä kuromruia ilman piirturia, jos sillä ei edes koeajao voi ilman sitä tehdä... - mitä uutta tossa oli
sivuilta... kirjoitti:
lainattua, 01.05.2006 jälkeen rekisteröityyn kuorma ja linja-autoon jonka kokonaispaino ylittää 3,5tonnia on asennettava digipiirturi ja sitä ennen paperipiirturi, sitä kevyempi auto joka rekisteröidään kuorma-autoksi, en tiedä ehkä saa ajaa ilman piirturia, koska ei puhuttu aken sivuilla semmoisista vehkeistä.
No mene autokauppaan kattomaan jotain transittia tai ducatoa, ja ylläty siitä kun sitä piirturia ei olekaan siellä, vaikka se onkin kuorma-auto.
No toki yleensä se piirturi on pakollinen, koska kuormureita varmaan yli 99% on jonkunlaisessa työkäytössä - varma..
ettei mun kirjoitti:
tekstejä ymmärrä lukea piirturikiekosta, ootko kenties nähnyt mun kiekkoja?
ja turussa, kuten muuallakin on yli 3500 kiloset autot kuormureita vaikka ne näyttäisi pakulta tai henkilöautolta, eikä niissä ole pakko olla piirturia, jos ei ole työkäytössä.
Mutta edelleen, miten sun mielestä voi olla laillista sitten myydä kuromruia ilman piirturia, jos sillä ei edes koeajao voi ilman sitä tehdä...toikin pitää kysyä apteekkarilta: "kuromruia"
- ihan oikeasti
sulle.. kirjoitti:
kuormuri, ei tartte lähtee äiteen kans saksasta hakeen, piirturist en tiedä mut kysy sitä viranomaisilta, voihan se olla et tolla saat ajaa ihan luvallisestikin OMAA AJOAA. ajoneuvo-Id: 706803 Toi oli nettiautos. Kärryjä saa käytettyinä esim netistä Mascuksesta.
että jos joku ostaa, siis joku rikas omaksi autoksi jonkun hummerin maasturin joka on verotuksen takia kuormuri, että siellä autossa oikeasti olisi jossain se piirturi, ja kun mennään golffaamaan, niin täytetään kiekko ennen ajoon lähtöä.
- sehä vaikuttaa
varma.. kirjoitti:
toikin pitää kysyä apteekkarilta: "kuromruia"
siihen keikon täyttöön kynällä tai piikillä että miten osaa painella muoviläpysköjä tietokoneessa, eiks joo.
Ja edelleen kuten olen aikaisemminkin todennut, se on palstalla yleinen tapa, kun ei ole enää mitään sanottavaa/vastaan pantavaa aletaan puttumaan kirjoitusvirheihiin, kirjoitusikaan tai nimimerkkeihin, todella yleinen tapa tällä palstalla - myös voi valittaa
miten voidaan kirjoitti:
sakottaa ilman kiekkoa/korttia ajamisesta jos ei edes ole piirturia.
tosin jossain maissa voidaan jopa sakottaa jos piirturissa on ylinopeutta, mutta älä mene ParkComin linjalle ja vetoa milloin ruotsin, ja milloin saksan lakiinValitettavasti en osaa vastata sinulle, miksi voidaan sakottaa kertomallasi tavalla, kun olen vain kuski, enkä viranomainen. Olisiko kysymyksesi samaa luokkaa kuin sakottaminen turvavyön kiinnittämättä jättämisestä, vaikkei turvavyötä olekkaan.
Minua ei ole kuitenkaan sakotettu koskaan ilman kiekkoa tai kortitta ajosta. Useimmissa Euroopan maissa voidaan sakottaa ylinopeudesta piirturin mukaan erilaisin rajoituksin. Esimerkiksi Itävallassa kontrollissa vain edeltävän kahden tunnin aikana ajettu ylinopeus.
Tiedän Saksan viranomaisten tulkinnoista enemmän kuin Suomen, kun olen ajanut siellä 25v. ja Suomessa vain vajaa kymmenen. Ajo- ja lepoaikalakihan on sama myös siellä. Kerron vain omasta kokemuksesta, enkä martta kerholta (ABC)kuulemista kuvittellisista tarinoista. - voidaan sakottaa
myös voi valittaa kirjoitti:
Valitettavasti en osaa vastata sinulle, miksi voidaan sakottaa kertomallasi tavalla, kun olen vain kuski, enkä viranomainen. Olisiko kysymyksesi samaa luokkaa kuin sakottaminen turvavyön kiinnittämättä jättämisestä, vaikkei turvavyötä olekkaan.
Minua ei ole kuitenkaan sakotettu koskaan ilman kiekkoa tai kortitta ajosta. Useimmissa Euroopan maissa voidaan sakottaa ylinopeudesta piirturin mukaan erilaisin rajoituksin. Esimerkiksi Itävallassa kontrollissa vain edeltävän kahden tunnin aikana ajettu ylinopeus.
Tiedän Saksan viranomaisten tulkinnoista enemmän kuin Suomen, kun olen ajanut siellä 25v. ja Suomessa vain vajaa kymmenen. Ajo- ja lepoaikalakihan on sama myös siellä. Kerron vain omasta kokemuksesta, enkä martta kerholta (ABC)kuulemista kuvittellisista tarinoista.jos ei ole sitä piirturia (eli auto on vain omassa käytössä) mutta ajaakin työajao tuolla autolla, eli tekee vaikka sähköhommia keikkana, sillä omalla autolla missä ei ole piirturia, niin taatusti tulee sakot, koska silloin se piirturi vaadittaisiin
- vähintään
voidaan sakottaa kirjoitti:
jos ei ole sitä piirturia (eli auto on vain omassa käytössä) mutta ajaakin työajao tuolla autolla, eli tekee vaikka sähköhommia keikkana, sillä omalla autolla missä ei ole piirturia, niin taatusti tulee sakot, koska silloin se piirturi vaadittaisiin
pahvikiekosita tulee olla kurorviam piirtussa. Jos etpähuomiossa jää kortti piirtuista täyttämättä kannattaa etukätäten pyttää polliisia valvotjakortilla tarkastaa piirtui ettei sitten kun ollan liikkeellään tuli sakoja. Esim Kaarinassa polliisi tule Riislerilä paikalla ja ilmotaa känykälä olevasa tulossa. Näi ei saa TAHALLAAN sakoja, terv kiki
- mutta...
mitä uutta tossa oli kirjoitti:
No mene autokauppaan kattomaan jotain transittia tai ducatoa, ja ylläty siitä kun sitä piirturia ei olekaan siellä, vaikka se onkin kuorma-auto.
No toki yleensä se piirturi on pakollinen, koska kuormureita varmaan yli 99% on jonkunlaisessa työkäytössäsen verran tiedän,että jos on yli 3,5 tonninen kuormuri niin mitään omia ajoja ei tunneta tieliikennesäännöissä, noilla pellekuorma-autoilla jotka ei ylitä 3,5 tonnia, en tiedä, muttei ne olekkaan mitään kuorma-autoja, veronkierron takia rekisteröity kuorma-autoiksi, ei pidä sekoittaa oikeisiin kuorma-autoihin.
- onko,,,
ihan oikeasti kirjoitti:
että jos joku ostaa, siis joku rikas omaksi autoksi jonkun hummerin maasturin joka on verotuksen takia kuormuri, että siellä autossa oikeasti olisi jossain se piirturi, ja kun mennään golffaamaan, niin täytetään kiekko ennen ajoon lähtöä.
se kuorma-auto vai ei, oma käsitykseni on että ei ole.
- yli.....
mitä uutta tossa oli kirjoitti:
No toki yleensä se piirturi on pakollinen, koska kuormureita varmaan yli 99% on jonkunlaisessa työkäytössä3,5tonnia kuorma-auto joka tarvii piirturin se ja alle 3,5tonnia pakuttiauto joka ei tarvi piirturia, tuleeko tämä selväksi?
- mikä-
yli..... kirjoitti:
3,5tonnia kuorma-auto joka tarvii piirturin se ja alle 3,5tonnia pakuttiauto joka ei tarvi piirturia, tuleeko tämä selväksi?
pakutti
- hyujiko
onko,,, kirjoitti:
se kuorma-auto vai ei, oma käsitykseni on että ei ole.
kai sitä isoa hummeria saa kuormurina pakauna ja henkilöautona, maahantuodessa taitaa olla halvinta tapa tuoda se kuormurina
- tuosta
hyujiko kirjoitti:
kai sitä isoa hummeria saa kuormurina pakauna ja henkilöautona, maahantuodessa taitaa olla halvinta tapa tuoda se kuormurina
pakaunasta menee veroja?
- alle 3500 kilonen kuormuri
mutta... kirjoitti:
sen verran tiedän,että jos on yli 3,5 tonninen kuormuri niin mitään omia ajoja ei tunneta tieliikennesäännöissä, noilla pellekuorma-autoilla jotka ei ylitä 3,5 tonnia, en tiedä, muttei ne olekkaan mitään kuorma-autoja, veronkierron takia rekisteröity kuorma-autoiksi, ei pidä sekoittaa oikeisiin kuorma-autoihin.
ei mitenkään alle 3500 kilonen voi olla bussi, oaku, henkilöauto tms tms.
Mutta esim Ducaton kurmurin kokonaispaina on 3510 kiloa, sprintterilla 3550 ja trnasitillakin jotain samaa tasoa.
Ja on se ihan oikea kuormuri. mutta tosiaan verojen takija se on kuormuri, ei siksi että saisi viedä 10 kiloa enemmän kamaa, mutta lain kannalta ne on samssa asemassa ihan oikeiden kuormureiden kanssa - hyujik
yli..... kirjoitti:
3,5tonnia kuorma-auto joka tarvii piirturin se ja alle 3,5tonnia pakuttiauto joka ei tarvi piirturia, tuleeko tämä selväksi?
ja jos se pakun näkönen transitti, tai maasturin näkönen hummer on kuorma-auto, sen kokonaispiano on yli 3500 kiloa, esim 3510 kiloa, mutta ei silti löydy hummerista piirturia.
Toki jos kokonaispiano on alle 3500 kiloa, niin ei tarvitse piirturia, ellei se ole sitten linja-autoksi rekisteröity ;) - samssa
alle 3500 kilonen kuormuri kirjoitti:
ei mitenkään alle 3500 kilonen voi olla bussi, oaku, henkilöauto tms tms.
Mutta esim Ducaton kurmurin kokonaispaina on 3510 kiloa, sprintterilla 3550 ja trnasitillakin jotain samaa tasoa.
Ja on se ihan oikea kuormuri. mutta tosiaan verojen takija se on kuormuri, ei siksi että saisi viedä 10 kiloa enemmän kamaa, mutta lain kannalta ne on samssa asemassa ihan oikeiden kuormureiden kanssakun tuo kokonaispaina on tuo , tuosta mikä on oaku en taas ymärrä. Käsyin tuole toisaala etä palonjonko pakauna humerista menee veroa, osatko vastaa sehän ie ole kurmuri, onkos tuo trnasiti kurmuri vai pakauna?
- sitä kokonaispianoa
hyujik kirjoitti:
ja jos se pakun näkönen transitti, tai maasturin näkönen hummer on kuorma-auto, sen kokonaispiano on yli 3500 kiloa, esim 3510 kiloa, mutta ei silti löydy hummerista piirturia.
Toki jos kokonaispiano on alle 3500 kiloa, niin ei tarvitse piirturia, ellei se ole sitten linja-autoksi rekisteröity ;)entäpä jos on kokonaisurut?
- Hihhuli
ajot kirjoitti:
En tidä löytyykö haulla sanalla "työväline". Mutta se onkin jo sun oma ongelma."Laissa määrätään minkälaisella autolla ajettaessa on noudatettava lakia. Laki ei tunne mitään omia ajoja, vaan on noudatettava lakia ja käytettävä piirturia,jos se on siinä autossa"
Laissa määritellään minkälaisella autolla ja MILLOIN. Se laki on Tässä:
1 artikla
Tässä asetuksessa tarkoitetaan:
1. "tieliikenteellä" kaikkia yleiseen liikenteeseen käytettävillä teillä matkustajien tai tavaran kuljettamiseen tehtyjä matkoja ajoneuvo tyhjänä tai kuormattuna; (NEUVOSTON ASETUS (ETY) N:o 3820/85,)
Eli siis sen matkan TARKOITUS ratkaisee, kaikki muu kuin määritelmän mukainen ajo on sitä "omaa ajoa"
"Ei onnistu kirjoitella piirturiin ajaneensa omia ajoja kotiin, pyykille tai kauppaan, niin ettei niitä huomioda ajoaikoja laskettaessa. Tää asia on mulle saksasta moneen kertaan BAG:n taholta todettu. Asiasta voi löytää saksankielisiltä sivuilta lisää."
Tiedän että joka maan virkamiehet yrittää yksinkertaistaa tätä asiaa koska se on niille niiden omalla tulkinnalla helpompaa mutta kuten ruolla aiemmin totesin ei ole riittänyt suomen poliisin kantti sakottaa ja lähteä lakitupaan kokeilemaan. Eikä Ruotsin, eikä Norjan, eikä Tanskan ja usko huvikses että jännitti kun viikkolevon uimarantareissuja puitiin Espanjan ja Ranskan miliisin kanssa koska siellä on suomipoika heikoilla mutta selvittiin sielläkin. Kun ajoin hetken manteretta niin mulla oli mukana ajo- ja lepoaikadirektiivi monella kielellä ja niitä sitten koppalakkien kanssa aina välillä tankattiin. Siinä vanhassa direktiivissä oli selkeä määräys: Kiekko laitetaan piirturiin kun työ alkaa ja otetaan pois työn päättyessä. Siitä mä aina selvittämisen aloitin.
"Huomioi myös se, että ei laki ole ninkuin sinä sen luet, vaan miten sen viranomaiset tulkitsee.Tulkintaohjeet perustuvat yleensä oikeuden päätöksiin aikaisemmista tapauksista."
Väärin! laki on niinkuin oikeus sen tulkitsee, poliisit mielellään koittaa oikoa. Mantereella on heikoilla, tiedän. Suomessa ja skandinaviassa on helppo viedä asia oikeuteen jos on eri mieltä poliisin tulkinnoista. Ja pitää viedä että liian innokkaille virkamiehille saadaan joku tolkku
"Paras kun vaan luet sitä lakia enemmän, niin kyllä se löytyy, että työvälineellä et voi ajella kotiin ns. omana ajona huomioimatta ajoaikalakia.
En tidä löytyykö haulla sanalla "työväline". Mutta se onkin jo sun oma ongelma."
Jos haluat saada mut ja muutaman muun vakuuttuneeksi että olet oikeassa niin kerro SINÄ mista niitä lisäpykäliä löytyy. Minä olen tosiaan aina saanut konstaapelit uskomaan että sitä sakkoa ei kannata kirjoittaa eli en ole joutunut oikeuteen asti testaamaan mitä pykäliä noudatetaan.
P.S Asutko muuten Porissa kun mainitsit ajaneesi 25v mantereella? :D - ei ole
enkös mä niin sanonut kirjoitti:
Joten miten selität sen että esim siinä transitissa tai hummerissa ei ole piirturia, jos se kerran on pakollinen kuormureissa ja sitä on pakko käyttää?...myöskään rekisteröity luvanvaraiseen käyttöön. Jos auto on rekisteröity yksityiskäyttöön, on tuosta piirturin käytöstä ja siitä pitääkö sitä ollenkaan olla kai hiukan eri pykäliä.
- totta..,,,,
3 sakkoa vuodessa kirjoitti:
No kukin tavallaan, sun nimimerkki kusta päässä kuvastaa sua muuten erittäin hyvinei järjen hiventä, totuus on jos piirturissa näkyy 28.päivän aikana kortitta ajoa sakko tulee, eri asia voi olla pakumiehet, mutta isolla kuorma-autolla joka on ammattiliikenteessä ei ole olemassa mitään `omaa ajoa`. sitten ajokortin vienti kolmesta sakosta ei ole ihan niin yksiselitteinen, päiväsakkojen määrä vaikuttaa,en muista rajaa, mutta jos on pienehköjä rikkeitä ja päiväsakot jää vähäksi niin kortti ei lähde ja piste. ps. kortin säilyttämisestä on kokemusta.
- on sama asia
totta..,,,, kirjoitti:
ei järjen hiventä, totuus on jos piirturissa näkyy 28.päivän aikana kortitta ajoa sakko tulee, eri asia voi olla pakumiehet, mutta isolla kuorma-autolla joka on ammattiliikenteessä ei ole olemassa mitään `omaa ajoa`. sitten ajokortin vienti kolmesta sakosta ei ole ihan niin yksiselitteinen, päiväsakkojen määrä vaikuttaa,en muista rajaa, mutta jos on pienehköjä rikkeitä ja päiväsakot jää vähäksi niin kortti ei lähde ja piste. ps. kortin säilyttämisestä on kokemusta.
oliko se kuormruri pakun näkönen transitti, tai iso manni, kummassakin voi olla omaa ajoa.
Ja ajokorttirekisteriin vaikuttaa päiväsakot (kaikki) ja rikesakot ylinoepudesta tai paljastimesta.
Toki jos ei edes kiistä sakkoa, tai vie sitä käräjille, niin silloin taatusti lähtee kortti kuivumaan kolmen em. sakon jälkeen - et...
on sama asia kirjoitti:
oliko se kuormruri pakun näkönen transitti, tai iso manni, kummassakin voi olla omaa ajoa.
Ja ajokorttirekisteriin vaikuttaa päiväsakot (kaikki) ja rikesakot ylinoepudesta tai paljastimesta.
Toki jos ei edes kiistä sakkoa, tai vie sitä käräjille, niin silloin taatusti lähtee kortti kuivumaan kolmen em. sakon jälkeennyt tiiä mistä puhut, puhuttelussa on käyty ja komissaario todennut, ettei näin pienistä rikkeistä lähde kortti, varoitus tulee ja rekisteri puhdistuu, näin se vaan menee. omaa ajoa ei edelleenkään ole olemassa jos ammattiliikenteeseen rekisteröity kuorma-auto on liikkeellä niin kortti tai kiekko on oltava piirturissa.
- näin että
et... kirjoitti:
nyt tiiä mistä puhut, puhuttelussa on käyty ja komissaario todennut, ettei näin pienistä rikkeistä lähde kortti, varoitus tulee ja rekisteri puhdistuu, näin se vaan menee. omaa ajoa ei edelleenkään ole olemassa jos ammattiliikenteeseen rekisteröity kuorma-auto on liikkeellä niin kortti tai kiekko on oltava piirturissa.
ajokorttirekisteriin merkitään päiväsakot ja rikesakot ylinopeudesta ja palstimista.
Eli jos tulee kolme sakkoa ko. asioista vuoden sisään, tulee kutsu kuulusteluihin, joissa kortti voi lähtä kuivumaan jos ei osaa sitä paskan puhumisen taitoa.
Ja onhan sitä omaa ajoa olemassa... - polliisisetää..
näin että kirjoitti:
ajokorttirekisteriin merkitään päiväsakot ja rikesakot ylinopeudesta ja palstimista.
Eli jos tulee kolme sakkoa ko. asioista vuoden sisään, tulee kutsu kuulusteluihin, joissa kortti voi lähtä kuivumaan jos ei osaa sitä paskan puhumisen taitoa.
Ja onhan sitä omaa ajoa olemassa...kiinnosta saatko jostain ajosta palkkaa vai et, se kiinnostaa paljonko olet istunut ratin ja penkin välissä.
- ...
...
- drsgtergergtrg
gtrefwgrtdfsg
- hygtrswdecfrgtvbhynjuik
tgfrdeswdefrt
- zx<cz<c
- Rahtipena
Oon peruuttanu enemmän ku te ootte ajanu eteenpäin yhteensä...
- yuiyi
yuiiyu
- mä siitä
maksan kun
- eferferf
erferwfewr
- itsekseen hälyttelevät
mitä vitun
- mä olin tasan neljä sekuntia
siellä kämpässä
- ja äkkiä!
!!!
- t5y67u8i9o8i7uy6t5b
y67ugt544
- 564u56u554u
ja äkkiä! kirjoitti:
!!!
54u56u56u56u5656
- u67u67i6i674hvhv
ja äkkiä! kirjoitti:
!!!
i67i46i6i4tyyutyur
- nyt on pula töistä
kato liian pratörs kaatus
- 111111111111111111111111111...
111111111111111111111111
- 222222222222222222222
2222222222222222222222222222
- 333333333333333333333333333
3333333333333333333333333333333333333
- VITTU TE OOTTE IDIOOTTEJA
SAATANA IKUSET MIEHET KIINNATTE KU VITTU PIKKUPOJAT SAATANA.
VOI VITTU - 4t534t43t43t4t54
43t553443t4t4t45t54
- 67uu456u675e4
54u5r56u5u56
- 87342567890875643256789436436
08734287908734287908765543645643
- asfasdfasfsadf
afsfasfasf
- nuorista idiooteista
jotka ei osaa vaatia kunnon palkkaa
- hytyhty6775754
67547547475674656
- rewrreewttt
rtewterwtertf5443
- nyt..,,,
se tämä hullu sai lapaset pois kädestä, että pystyi aloittamaan näppäilyn.
- tänne loppuun
Tässä ihan EU-asetukset piirturin käytöstä:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31985R3820:FI:HTML
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31985R3821:FI:HTML
Yksityiseen ei-kaupalliseen tavaraliikenteeseen tarkoitetuissa ajoneuvoissa ei tarvitse olla piirturia, eikä sitä tarvitse käyttää, vaikka olisikin. Samoin ei myöskään matkustajien kuljettamiseen tarkoitetuissa ajoneuvoissa, jotka on tarkoitettu enintään 9 matkustajan kuljettamiseen kuljettaja mukaan luettuna. Lisäksi suomessa on käytössä kansallinen poikkeus, jonka mukaan 10-17 henkilön kuljettamiseen tarkoitetut ei-kaupallisessa liikenteessä olevat autot eivät tarvitse piirturia. Näillä perusteilla niissä yksityiskäytössä olevissa veroteknisissä kuorma-autoissa ja Hummereissa ei tarvita ajopiirturia, eikä sitä tarvitse käyttää, vaikka se asennettu olisikin.
Jos ajoneuvo on tarkoitettu kaupalliseen tavaraliikenteeseen tai matkustajaliikenteeseen ja painoa on yli 3,5 tonnia, on piirturi oltava ja sitä on käytettävä. Mitään "omia ajoja" ei tunneta, väitti Kiki mitä hyvänsä. Sakot tulisi Kikillekin ihan varmasti, jos poliisit toteaisivat, että kiekko puuttuu matkalla kotoa leipomolle. - .........
Kuskin pitäisi olla kokenut, että hän osaisi homma, ja osaisi toimia eri tilanteissa, toisaalta taas kuskin pitäisi olla kokematon nuori, joka ei osaa vaatia kunnon palkkaa tai muutakaan etuuksia.
Mutta ihan vakasti puhuen, ei autokuskeista ole ennen ollut pulaa, ei ole nyt, eikä tule olemaankaan- olekkaan pulaa
mutta HYVISTÄ autokuskeista ja sellaisille aloille jotka vaativat erikoistaitoja on pulaa. Esim puunajoon, ulkomaanajoon ymsyms. Kyllä noita puukenkäpellejä riittää ja niistä on lehdissäkin juttuja vähän väliä, kuka on missäkin päällään ... Työkkäri ja ammattikurssikeskus kouluttaa jos minkälaista renttua joista ei ikinä tule edes keskiverto ajomiestä hyvästä puhumattakaan. Nää töitä etsivät ovat juuri kortin saaneita kokemattomia tai juoppoja ja sen sellaisia. Ei sellaisille voi antaa autoa kun tietää jo etukäteen kuinka käy. Hyvät miehet ovat töissä ja pysyvät samoilla työnantajilla.
- Olin
olekkaan pulaa kirjoitti:
mutta HYVISTÄ autokuskeista ja sellaisille aloille jotka vaativat erikoistaitoja on pulaa. Esim puunajoon, ulkomaanajoon ymsyms. Kyllä noita puukenkäpellejä riittää ja niistä on lehdissäkin juttuja vähän väliä, kuka on missäkin päällään ... Työkkäri ja ammattikurssikeskus kouluttaa jos minkälaista renttua joista ei ikinä tule edes keskiverto ajomiestä hyvästä puhumattakaan. Nää töitä etsivät ovat juuri kortin saaneita kokemattomia tai juoppoja ja sen sellaisia. Ei sellaisille voi antaa autoa kun tietää jo etukäteen kuinka käy. Hyvät miehet ovat töissä ja pysyvät samoilla työnantajilla.
1000:nes pöljä joka luki tämän ketjun mitäs siihen sanotte.
- lisää edelliseen
Olin kirjoitti:
1000:nes pöljä joka luki tämän ketjun mitäs siihen sanotte.
0 (jälki toimitus)
- Seppo (nimi muutettu)
Kyllä varmaan sanovatkin tuollaiselle että ei kuskia tarvita kun et edes osaa aloittaa lausetta isolla kirjaimella, saatika teikäläisellä ei ole mitään järkevää sanottavaa. Ja paskapuhetta on yhdyssana. Menet työvoimatoimiston sivuille ja sieltä katsot "kuljetus ja liikenne", siellä niitä hommia on. Ennen kuin lähetät työhakemuksen käy kuitenkin jollain suomenkielen kertauskurssilla.
- soitellut ?
Otappas ne vasikan-nahka puukengät jalkaan ja käy paikanpäällä, ei kannata soitella.
- Matti Näsä
Eipä voi muuta sanoa kuin että onpa mielenkiintoista lueskella näinkin asiallista viestiketjua :) mutta puukengäthän tuovat kyllä lisää töitä lääkäreille,että nehän pitäisi suorastaan laittaa pakollisiksi asuun kuuluviksi varusteiks.
- tämäkin. Toiset tekee
Matti Näsä kirjoitti:
Eipä voi muuta sanoa kuin että onpa mielenkiintoista lueskella näinkin asiallista viestiketjua :) mutta puukengäthän tuovat kyllä lisää töitä lääkäreille,että nehän pitäisi suorastaan laittaa pakollisiksi asuun kuuluviksi varusteiks.
töitäkin.
- paskajaakko
Niin kyllä se on Vitunisovale että pula olis kuskeista 10 € kyllä pääsee ajelemaan
paras on 12€ yhdistelmä ja läpi.... ei vittu - 55548188
Pulaa on oikeasti.
Tässä esim Turun tilanne:
http://www.mol.fi/tyopaikat/tyopaikkatiedotus/haku/hae.htm?lang=fi&tarkempiHaku=false&rows=&sort=&hakusana=&alueet=Varsinais-Suomi, &ilmoitettuPvm=3&valitutAmmattialat=5&valitutAmmattialat=50&valitutAmmattialat=51&valitutAmmattialat=52&valitutAmmattialat=53&valitutAmmattialat=54&valitutAmmattialat=55&valitutAmmattialat=56&valitutAmmattialat=57&valitutAmmattialat=59&vuokrapaikka=---
yksi vapaa paikka "Puhelunvälittäjä (kesätyö)"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 213327
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5402692Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532260Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2112234Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131709Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191519Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip521471- 971379
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621211Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951174