Kertokaapa tietävät, miten voi olla mahdollista että saman esimiehen alaisina olevista toimihenkilöistä neljä laitetaan yt-neuvottelujen piiriin ja kolmea meistä asia ei koske ollenkaan?
Luottamusmiehiltä ei ole kyselyistä huolimatta tullut selvitystä asiaan, enkä itse löydä YT-laista tai työsopimuslaista vastausta asiaan.
Kaikilla meillä seitsemällä on erilaiset tehtävät, jokaisella oma spesiaalialue, joita kukaan muu yrityksessä ei ole koskaan hoitanut.
Käsittääkseni yt:n piiriin ei tulisi ottaa henkilöitä, joiden työ ei tule vähenemään. Mahtaakohan meidän tapauksessa olla kyse siitä, että meidän neljän uhanalaisen työt vähentyvät siksi, että ne siirretään kolmelle jäljelle jäävälle onnekkaalle jonkun (oman esimiehen?) neropatin päätöksen perusteella, ihan vaan siksi että ylempää on tullut käsky vähentää työvoima minimiin?
Eli onko tällainen töiden siirtely YT-lain hengen mukaista, siihen kun joku osaisi vastata.
Osittaiset YT:t?
4
1219
Vastaukset
- olla mahdollista että
nainen esimerkiksi vain vähän raskaana????
- Neuvo
Tyhjentävä vastaus!
YT:t koskevat koko yritystä!
Se kuinka irtisanomiset tai lomautukset toteutetaan, päättää työnantaja.- uhanalainen
Tottakai pitäisi koskea kaikkia. Mutta tässä meidän tapauksessa kun ei koske! Eli siis edelleen kyselen, voiko tämmöinen olla mahdollista? Miksi jo yt:n alkuvaiheessa rajataan osa porukasta pois ettei he ole mitenkään vaarassa vaan saavat varmasti jatkaa omia töitään. Ja osa miettii että miksi ja mihinkä ne meidän työt hävitetään tai siirretään.
Eli alkuperäinen kysymys uudestaan: voiko tosiaan tehdä näin??? - ei uhanalainen toistaiseksi
uhanalainen kirjoitti:
Tottakai pitäisi koskea kaikkia. Mutta tässä meidän tapauksessa kun ei koske! Eli siis edelleen kyselen, voiko tämmöinen olla mahdollista? Miksi jo yt:n alkuvaiheessa rajataan osa porukasta pois ettei he ole mitenkään vaarassa vaan saavat varmasti jatkaa omia töitään. Ja osa miettii että miksi ja mihinkä ne meidän työt hävitetään tai siirretään.
Eli alkuperäinen kysymys uudestaan: voiko tosiaan tehdä näin???sun täytyy kysyä luottamusmieheltä ja jos se ei vastaa tai on muuten hoida hommiaan ja on nihkeää, käänny ammattiliittosi osaston puoleen. Näin sanottiin mulle liiton puhelinpalvelussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1332364Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3451865- 401537
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311353Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281290Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941183- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327897Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104830Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53742