Kertokaapa tietävät, miten voi olla mahdollista että saman esimiehen alaisina olevista toimihenkilöistä neljä laitetaan yt-neuvottelujen piiriin ja kolmea meistä asia ei koske ollenkaan?
Luottamusmiehiltä ei ole kyselyistä huolimatta tullut selvitystä asiaan, enkä itse löydä YT-laista tai työsopimuslaista vastausta asiaan.
Kaikilla meillä seitsemällä on erilaiset tehtävät, jokaisella oma spesiaalialue, joita kukaan muu yrityksessä ei ole koskaan hoitanut.
Käsittääkseni yt:n piiriin ei tulisi ottaa henkilöitä, joiden työ ei tule vähenemään. Mahtaakohan meidän tapauksessa olla kyse siitä, että meidän neljän uhanalaisen työt vähentyvät siksi, että ne siirretään kolmelle jäljelle jäävälle onnekkaalle jonkun (oman esimiehen?) neropatin päätöksen perusteella, ihan vaan siksi että ylempää on tullut käsky vähentää työvoima minimiin?
Eli onko tällainen töiden siirtely YT-lain hengen mukaista, siihen kun joku osaisi vastata.
Osittaiset YT:t?
4
1214
Vastaukset
- olla mahdollista että
nainen esimerkiksi vain vähän raskaana????
- Neuvo
Tyhjentävä vastaus!
YT:t koskevat koko yritystä!
Se kuinka irtisanomiset tai lomautukset toteutetaan, päättää työnantaja.- uhanalainen
Tottakai pitäisi koskea kaikkia. Mutta tässä meidän tapauksessa kun ei koske! Eli siis edelleen kyselen, voiko tämmöinen olla mahdollista? Miksi jo yt:n alkuvaiheessa rajataan osa porukasta pois ettei he ole mitenkään vaarassa vaan saavat varmasti jatkaa omia töitään. Ja osa miettii että miksi ja mihinkä ne meidän työt hävitetään tai siirretään.
Eli alkuperäinen kysymys uudestaan: voiko tosiaan tehdä näin??? - ei uhanalainen toistaiseksi
uhanalainen kirjoitti:
Tottakai pitäisi koskea kaikkia. Mutta tässä meidän tapauksessa kun ei koske! Eli siis edelleen kyselen, voiko tämmöinen olla mahdollista? Miksi jo yt:n alkuvaiheessa rajataan osa porukasta pois ettei he ole mitenkään vaarassa vaan saavat varmasti jatkaa omia töitään. Ja osa miettii että miksi ja mihinkä ne meidän työt hävitetään tai siirretään.
Eli alkuperäinen kysymys uudestaan: voiko tosiaan tehdä näin???sun täytyy kysyä luottamusmieheltä ja jos se ei vastaa tai on muuten hoida hommiaan ja on nihkeää, käänny ammattiliittosi osaston puoleen. Näin sanottiin mulle liiton puhelinpalvelussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271944
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001690Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561306Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?671244Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311008Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47906Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51903Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44872- 107828
Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820