laihdutus ja nopea syke

Hei

Pistän nyt tänne kyssärin, kun en enää tälle illalle ole lääkäriin soittamassa. Huomenna tosin varmaan soitan.

Mietityttää, mikä mua mahtaa vaivata, kun sykkeet ovat olleet mitä sattuu parin viimeisen viikon aikana. Viikko sitten normaaleita kotiaskareita tehdessäni oli outo olo ja hain sykemittarin, joka ei ensin mitannut tulosta ja antoi sitten lukemaksi 205. Tänään kävin kahdessa peräkkäisessä jumpassa. Olo oli ihan ok. Tosin treeni tuntui melko raskaalta, mutta tunsin hyvin siitä selviäväni. Olin ällistynyt, kun sykemittarin mukaan maksimisykkeeni olisi ollut 230 ja keskivertosyke kahden tunnin aikana 142. Nyt pari tuntia jo aloillaan istuttuani syke on vieläkin yli 100.

Taustani: Olen laihduttanut vähähiilarisella ruokavaliolla yhdistettynä reductil-nimiseen laihdutuslääkkeeseen kolmisenkymmentä kiloa 9 kuukauden aikana ja aloittanut elokuussa kuntoilun. Käyn erilaisissa jumpissa noin 5-6 kertaa viikossa. Kuntoni on mielestäni ja sykemittarinkin mukaan hyvä. Olen nyt normaalipainoinen vähän päälle kolmekymppinen nainen.

Joulukuun aikana aloin huomata muutoksia itsessäni. Paino alkoi jumittamisen jälkeen laskea taas rivakasti ja ruokahalukin katosi.

Nyt parin viimeisen viikon aikana urheilutreenit ovat edelleen maistuneet, mutta tuntuneet jotenkin raskaammilta ja olen helpommin piipussa kuin aiemmin. Lihakset tuntuvat pitkään maitohappoisilta. Pelkään jo, että minulle tulee jokin vakava sydänongelma.

Tuo reductil voi nostaa sykettä, mutta miksi se alkaisi nostaa sitä nyt, kun yli puoli vuotta olen syönyt sitä ilman sivuoireita.

Plääh. Alkaa jo vähän pelottaa.    
62910
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

sivuvaikutukset voivat tulla esiin vasta myöhemminkin! Reduhan oli markkinoilta pois jonkin aikaa(ja en, en sekoita sitä NYT markkinoilta vedettyyn Acompliaan) äkillisten sydänkuolemien takia=)

Äänestä

Moi! Mäkin olen laihduttanut, mutta syke on mulla 50 ylöspäin levossa, normaalirasituksessa se tahtoo nousta aika ylös. Esim. juostessa mikä on muilla yleensä 145-150 missä olis kai hyvä pitää, niin se on mulle liian hidasta vauhtia joten useimmiten menen jollain 160 joskus yli sykkeellä.
Tuo maksimisykkeesi on aika kova, ja leposykkeesi sitäkin kovempi. En usko että noin kova leposyke on enää normaalia eikä sitä kannata pelästyä, mutta lääkäriin ehdottomasti. Varsinkin tuo 205 kotiaskareissa, on kyllä liian korkea..

Suosittelen, lopeta laihdutuslääkkeiden käyttö. Ostat sitten luontaistuotekaupasta tai apteekista, aina on sivuvaikutuksia eikä luontaistuotteitakaan ole aina niin hyvin tutkittu tai valvottu. Itse kokeilin nutrilettiä ja sitä methoddrainea, ja ei hyötyä. Nutrilett ehkä eväänä silloin tällöin, ei muuten.
Hyöty tulee vasta sitten kun oppii syömään vähemmän herkkuja ja liikkumaan enemmän. Varsinkin jos meinaat että tulokset pysyy.

Älä rasita elimistöäsi vielä laihdutuksen lisäksi turhilla valmisteilla, ei kannata.

Äänestä

Silloin kun ei energiaa riitä niin syke alkaa nousta jotta sitä saataisiin lihaksiin riittävästi liuäääntyneen virtauksen kautta.

Vähän sama ilmiö kuin häkää hengittäessa. Veren laatu koetetaan korvaa määräällä.

Äänestä
  • Rytmisi täytyy saada sydänfilmille ja arvioida, mikä rytmi on (FA, sinustaky yms). Mahdollinen Holter-nauhoitus tai ns telemetria. Lisäksi jatkotutkimukset kardiitin poissulkemiseksi= EKG ja lab. kokeet. Mahdollisesti ultraääni. Kilpirauhaskokeet mielellään myös heti. Lääkäriin. Jos tulee huono olo: päivystykseen heti. Älä rasita itseäsi. Tutkimukset ja hoito ovat nyt olennaisimmat: mikä on rytmi, on olennaisin kysymys. Reductil veke
    Jumpekeikka: älkää antako ¨mitään ohjeita rintakipuun tai rytmihäiriöön kuin että tutkimuksiin ja pian. Ei siitä muuten selvyyttä tule. Täällä yksi jo sanoikin ihan oikein=tutkimuksiin. Justiinsa niin. Voi itku näitä kotipuoskareita!!!

    Äänestä

  • xboxi kirjoitti:

    Rytmisi täytyy saada sydänfilmille ja arvioida, mikä rytmi on (FA, sinustaky yms). Mahdollinen Holter-nauhoitus tai ns telemetria. Lisäksi jatkotutkimukset kardiitin poissulkemiseksi= EKG ja lab. kokeet. Mahdollisesti ultraääni. Kilpirauhaskokeet mielellään myös heti. Lääkäriin. Jos tulee huono olo: päivystykseen heti. Älä rasita itseäsi. Tutkimukset ja hoito ovat nyt olennaisimmat: mikä on rytmi, on olennaisin kysymys. Reductil veke
    Jumpekeikka: älkää antako ¨mitään ohjeita rintakipuun tai rytmihäiriöön kuin että tutkimuksiin ja pian. Ei siitä muuten selvyyttä tule. Täällä yksi jo sanoikin ihan oikein=tutkimuksiin. Justiinsa niin. Voi itku näitä kotipuoskareita!!!

    Rytmihäiriö voi siis olla kiltistä vaaralliseen ja kaikkea siltä väliltä. EKG eli sydänfilmi kertoo peruslab. kokeiden kanssa jo paljon. Sillä pääsee erinomaisesti alkuun. Tsemppiä!

    Äänestä

  • xboxi kirjoitti:

    Rytmisi täytyy saada sydänfilmille ja arvioida, mikä rytmi on (FA, sinustaky yms). Mahdollinen Holter-nauhoitus tai ns telemetria. Lisäksi jatkotutkimukset kardiitin poissulkemiseksi= EKG ja lab. kokeet. Mahdollisesti ultraääni. Kilpirauhaskokeet mielellään myös heti. Lääkäriin. Jos tulee huono olo: päivystykseen heti. Älä rasita itseäsi. Tutkimukset ja hoito ovat nyt olennaisimmat: mikä on rytmi, on olennaisin kysymys. Reductil veke
    Jumpekeikka: älkää antako ¨mitään ohjeita rintakipuun tai rytmihäiriöön kuin että tutkimuksiin ja pian. Ei siitä muuten selvyyttä tule. Täällä yksi jo sanoikin ihan oikein=tutkimuksiin. Justiinsa niin. Voi itku näitä kotipuoskareita!!!

    musta kylki kummallakin...

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


sirpukka kirjoitti:

Hei

Pistän nyt tänne kyssärin, kun en enää tälle illalle ole lääkäriin soittamassa. Huomenna tosin varmaan soitan.

Mietityttää, mikä mua mahtaa vaivata, kun sykkeet ovat olleet mitä sattuu parin viimeisen viikon aikana. Viikko sitten normaaleita kotiaskareita tehdessäni oli outo olo ja hain sykemittarin, joka ei ensin mitannut tulosta ja antoi sitten lukemaksi 205. Tänään kävin kahdessa peräkkäisessä jumpassa. Olo oli ihan ok. Tosin treeni tuntui melko raskaalta, mutta tunsin hyvin siitä selviäväni. Olin ällistynyt, kun sykemittarin mukaan maksimisykkeeni olisi ollut 230 ja keskivertosyke kahden tunnin aikana 142. Nyt pari tuntia jo aloillaan istuttuani syke on vieläkin yli 100.

Taustani: Olen laihduttanut vähähiilarisella ruokavaliolla yhdistettynä reductil-nimiseen laihdutuslääkkeeseen kolmisenkymmentä kiloa 9 kuukauden aikana ja aloittanut elokuussa kuntoilun. Käyn erilaisissa jumpissa noin 5-6 kertaa viikossa. Kuntoni on mielestäni ja sykemittarinkin mukaan hyvä. Olen nyt normaalipainoinen vähän päälle kolmekymppinen nainen.

Joulukuun aikana aloin huomata muutoksia itsessäni. Paino alkoi jumittamisen jälkeen laskea taas rivakasti ja ruokahalukin katosi.

Nyt parin viimeisen viikon aikana urheilutreenit ovat edelleen maistuneet, mutta tuntuneet jotenkin raskaammilta ja olen helpommin piipussa kuin aiemmin. Lihakset tuntuvat pitkään maitohappoisilta. Pelkään jo, että minulle tulee jokin vakava sydänongelma.

Tuo reductil voi nostaa sykettä, mutta miksi se alkaisi nostaa sitä nyt, kun yli puoli vuotta olen syönyt sitä ilman sivuoireita.

Plääh. Alkaa jo vähän pelottaa.    

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu