ihanne vyötärö

alle 80cm?

Naisten ihanne vyötärönmitta on alle 80cm. Kysyn vaan että kuinka tämä on mahdollista? Itselläni on 83cm ympärys ja siinä ei pahemmin läskiä ole. Ei tule makkaroita ja paidat on S kokoa. Kuinka ihmeessä kaikki naiset voisivat olla alle tuon 80cm vyötäröltä :O mittasin omani navan yläpuolelta.

45

12558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • malleilla?

      kaikki mallithan ovat tosi laihoja,
      oikeastaan sairaalloisen näköisiä,kyllä minä katselen mielummin terveen näköisiä ihmisiä.

    • takkutukka88

      itsellä ainakin on vyötärön ympärys pari senttiä navan yläpuolelta 66cm mikä ei ole sinäänsä mikään mahdoton mitta, kun ottaa huomioon, että olen 164/61... tosin eihän tuota vyötäröä noin kapeaksi olisi koskaan saanut vain sohvalla makaamalla :) ja tarkotus olisi tuonne 60 cm saada jos vain mahdollista...

      • ihmetellyt....

        noita teini-ikäisiä ja vähän vanhempiakin,ite olen JO 35 :)! niin sori en tiedä ikääsi mutta tolla nuoremalla väellä ei ole vyötäröä!!!en tarkoita että he olisivat ylipainoisia vaan he ovat suoria pötköjä ilman vyötäröä.olen itse 158cm ja 63 kg siis en todellakaan laiha mutta minulla on vyötärö joka on 73cm,tissiä,lantiota ja persettäkin löytyy.aikas hyvä mittari nuo lantiohousut,jotka sellaisi pystyvät pitämään ei ole heillä vyötäröä.


      • ....
        ihmetellyt.... kirjoitti:

        noita teini-ikäisiä ja vähän vanhempiakin,ite olen JO 35 :)! niin sori en tiedä ikääsi mutta tolla nuoremalla väellä ei ole vyötäröä!!!en tarkoita että he olisivat ylipainoisia vaan he ovat suoria pötköjä ilman vyötäröä.olen itse 158cm ja 63 kg siis en todellakaan laiha mutta minulla on vyötärö joka on 73cm,tissiä,lantiota ja persettäkin löytyy.aikas hyvä mittari nuo lantiohousut,jotka sellaisi pystyvät pitämään ei ole heillä vyötäröä.

        Mulla on ikää 29v ja olen kolmen lapsen äiti.Vyötärö on 72cm mut persettä ja rintaa löytyy ;)


      • kunt
        ihmetellyt.... kirjoitti:

        noita teini-ikäisiä ja vähän vanhempiakin,ite olen JO 35 :)! niin sori en tiedä ikääsi mutta tolla nuoremalla väellä ei ole vyötäröä!!!en tarkoita että he olisivat ylipainoisia vaan he ovat suoria pötköjä ilman vyötäröä.olen itse 158cm ja 63 kg siis en todellakaan laiha mutta minulla on vyötärö joka on 73cm,tissiä,lantiota ja persettäkin löytyy.aikas hyvä mittari nuo lantiohousut,jotka sellaisi pystyvät pitämään ei ole heillä vyötäröä.

        ei vyötäröt mihinkään ole kadonneet, ei edes nuorilta, eikä nuorilta aikuisiltakaan, kainen mallisia löytyy edelleen. Kai sekin on geeneistä kiinni.


      • luikku89
        ihmetellyt.... kirjoitti:

        noita teini-ikäisiä ja vähän vanhempiakin,ite olen JO 35 :)! niin sori en tiedä ikääsi mutta tolla nuoremalla väellä ei ole vyötäröä!!!en tarkoita että he olisivat ylipainoisia vaan he ovat suoria pötköjä ilman vyötäröä.olen itse 158cm ja 63 kg siis en todellakaan laiha mutta minulla on vyötärö joka on 73cm,tissiä,lantiota ja persettäkin löytyy.aikas hyvä mittari nuo lantiohousut,jotka sellaisi pystyvät pitämään ei ole heillä vyötäröä.

        olen nauranut samaa, kun nuoria, missejä ja malleja katsoo, ei vyötäröä ole. Itse 176/67 nyt kun reilusti lihonnut mutta silti muotoa on. :) ikää nyt 20w mutta la ja yäasteellakin olin tytöistä ainut jolla oli vyötärö. :) mitat n.100/74/100. vyötärö saisi olla kapeampikin, korsetti ihana keksintö. :D Ampiaisvyötäröt kunniaan!

        PS: lantiohousuja voin käyttää, omaankin törröttävät lonkkaluut. :D korkeet housut ikinä mahdu lonkanhollilta kiinni.


      • Meye
        ihmetellyt.... kirjoitti:

        noita teini-ikäisiä ja vähän vanhempiakin,ite olen JO 35 :)! niin sori en tiedä ikääsi mutta tolla nuoremalla väellä ei ole vyötäröä!!!en tarkoita että he olisivat ylipainoisia vaan he ovat suoria pötköjä ilman vyötäröä.olen itse 158cm ja 63 kg siis en todellakaan laiha mutta minulla on vyötärö joka on 73cm,tissiä,lantiota ja persettäkin löytyy.aikas hyvä mittari nuo lantiohousut,jotka sellaisi pystyvät pitämään ei ole heillä vyötäröä.

        Tosiaan kaikki nuorten housut tehty taspaksuille pötköille! Itselläni X-mallinen vartalo ja kun housut istuu lanteilta, vyötärölle ja hirveä pussi tyhjää, kun nykymuodin mukaan pitäisi olla yhtäpaksu lanteilta ja navan kohtaa. Ikää on 19, joten olisi kiva kuitenkin käyttää nuorten farkkuja. Naisten jakkupukujen housut tas istuvat hyvin, kun kapenevat yleensä ylöspäin, mutta ne ei mulle sovi ihan päivittäiseen pukeutumiseen.

        Ja tuo alle 80cm on tosi pieni mitta vyötärölle kyllä. Ei oo rasvaa kyllä vyötäröllä yhtään ja silti ympärysmittaa tulee semmoset 75cm, niin en osaa kuvitella, että vaivaset 5cm ja olisin terveyden kannalta jo riskiryhmässä. Ei oo kaikilla siroimmasta päästä nuo luut ja lihakset... :)


    • on vielä hyvä

      Älä hätäile! Kävin just sellaisella kuntokurssilla ja siellä sanottiin, että uudet vyötärösuositukset on naisilla alle 90 senttiä ja miehillä alla 100. Mutta aina tietysti parempi, mitä hoikempi tuo vyötärön kohta on... Itse olen 173 senttiä pitkä ja vyötärö 83 senttiä, ylipainoa viitisen kiloa, joten kunhan/jos :) paino laskee niin eiköhän se vyötärökin kavennu.
      Ja se muuten mitataan kapeimmalta kohdalta, yleensä lienee siinä navan paikkeilla.

      • jepjep.

        Kyllä se ihan oikeaoppisesti mitataan 2cm navan yläpuolelta,olipa se kapein kohta missä tahansa,mut vyötärö mitataan aina 2cm navan yläpuolelta ;)

        Onhan se 90cm naisella parempi kuin 110cm mut se suositus(80cm) ei ole edelleenkään muuttunut mihinkään.

        Miksi vääntelet totuutta itsellesi sopivaksi?


      • maalaisjärkeä peliin
        jepjep. kirjoitti:

        Kyllä se ihan oikeaoppisesti mitataan 2cm navan yläpuolelta,olipa se kapein kohta missä tahansa,mut vyötärö mitataan aina 2cm navan yläpuolelta ;)

        Onhan se 90cm naisella parempi kuin 110cm mut se suositus(80cm) ei ole edelleenkään muuttunut mihinkään.

        Miksi vääntelet totuutta itsellesi sopivaksi?

        Kyllä vyötärö mitataan aina kapeimmasta kohtaa, eihän se muuten mikään vyötärö ole. Tuon 2cm navan yläpuolelta säännön on takuulla kehitellyt joku sellainen jolla vyötärö nyt saattuu olemaan siinä kohden. Ja ilmeisesti koko sääntö on keksitty niitä avuttomia ihmisiä varten, jotka ei muuten tajua missä vyötärö on. Mä en ainakaan mittaa mistään 2cm navan yläpuolelta kun siinä on vielä lantioluutkin ja oikea vyötärö on jossain melkein kymmenen senttiä ylempänä.


      • kaikille.
        maalaisjärkeä peliin kirjoitti:

        Kyllä vyötärö mitataan aina kapeimmasta kohtaa, eihän se muuten mikään vyötärö ole. Tuon 2cm navan yläpuolelta säännön on takuulla kehitellyt joku sellainen jolla vyötärö nyt saattuu olemaan siinä kohden. Ja ilmeisesti koko sääntö on keksitty niitä avuttomia ihmisiä varten, jotka ei muuten tajua missä vyötärö on. Mä en ainakaan mittaa mistään 2cm navan yläpuolelta kun siinä on vielä lantioluutkin ja oikea vyötärö on jossain melkein kymmenen senttiä ylempänä.

        http://www.sydanliitto.fi/kaikki_sydamesta/painonhallinta/fi_FI/painoindeksi/

        http://www.cpap.fi/do_page.php?sivu=22


        http://www.becel.fi/Consumer/Article.aspx?Path=Consumer/CholesterolAdvice/LoweringYourCholesterol/HealthyWeightAndShape


        Ja näitä löytyy.... Kyllä se on kaikille tuo sama 1-2cm navan yläpuolella mistä se mitataan.


      • 81cm vyötärökö
        kaikille. kirjoitti:

        http://www.sydanliitto.fi/kaikki_sydamesta/painonhallinta/fi_FI/painoindeksi/

        http://www.cpap.fi/do_page.php?sivu=22


        http://www.becel.fi/Consumer/Article.aspx?Path=Consumer/CholesterolAdvice/LoweringYourCholesterol/HealthyWeightAndShape


        Ja näitä löytyy.... Kyllä se on kaikille tuo sama 1-2cm navan yläpuolella mistä se mitataan.

        Sanokaapa mielipide pitäiskö mun alkaa laihduttaan? "Vyötärönympärys " 2cm navan yläpuolelta on nimittäin 81cm, eli yli tuon rajan. Kapeimmalta kohdalta ois 69cm. Lantion ja rinnanympärykset on molemmat 92cm. Painan 58kg ja oon 165-166cm pitkä. Oon pitäny itseäni pitkään suht hoikkana, mutta ilmeisesti en sitten ookaan.


      • JuuEiEhkä
        81cm vyötärökö kirjoitti:

        Sanokaapa mielipide pitäiskö mun alkaa laihduttaan? "Vyötärönympärys " 2cm navan yläpuolelta on nimittäin 81cm, eli yli tuon rajan. Kapeimmalta kohdalta ois 69cm. Lantion ja rinnanympärykset on molemmat 92cm. Painan 58kg ja oon 165-166cm pitkä. Oon pitäny itseäni pitkään suht hoikkana, mutta ilmeisesti en sitten ookaan.

        Sulla on selkeesti vyötärölihavuutta kuten monella muullakin suomalaisella.En suosittele laihduttamaan mut ruokavalion muutos vois auttaa tuohon kertymään vyötäröllä.Vyötärölihavuus on tärkein aikuistyypin diabeteksen vaaratekijä.

        http://www.tohtori.fi/?page=4477884

        Tuolla on hyvä omena-päärynä testi


      • dfgkl
        maalaisjärkeä peliin kirjoitti:

        Kyllä vyötärö mitataan aina kapeimmasta kohtaa, eihän se muuten mikään vyötärö ole. Tuon 2cm navan yläpuolelta säännön on takuulla kehitellyt joku sellainen jolla vyötärö nyt saattuu olemaan siinä kohden. Ja ilmeisesti koko sääntö on keksitty niitä avuttomia ihmisiä varten, jotka ei muuten tajua missä vyötärö on. Mä en ainakaan mittaa mistään 2cm navan yläpuolelta kun siinä on vielä lantioluutkin ja oikea vyötärö on jossain melkein kymmenen senttiä ylempänä.

        just niin, mitataan kapeimmasta kohasta. toi kaks senttiä navanyläpuolelta ei tod päde kaikkiin massuihin, eri ihmisillä on vyötärö eri korkeudella.. itellä se on aika ylhäällä toisilla taas melko alhaalla ja joillain jtn siltä väliltä. yksilöllistä niinkuin painokin. itellä on nyt noin70cm vyötärö kun vähän pöhöttyny kesästä joilloin se oli68. nyt tavotteeks 66-65... peukut pystyyn


      • 81cm vyötärökö
        JuuEiEhkä kirjoitti:

        Sulla on selkeesti vyötärölihavuutta kuten monella muullakin suomalaisella.En suosittele laihduttamaan mut ruokavalion muutos vois auttaa tuohon kertymään vyötäröllä.Vyötärölihavuus on tärkein aikuistyypin diabeteksen vaaratekijä.

        http://www.tohtori.fi/?page=4477884

        Tuolla on hyvä omena-päärynä testi

        tai ainakin vältän huonoja hiilihydraatteja ja pikaruokaa. Kylkiluutkin näkyy jonkun verran kyljestä ja lantioluut tuosta navan korkeudelta.


    • olethan tietoinen

      Olathan tietoinen että naisten vaatekoossa 44 on vyötärönympärys 83cm?

      Olen myös huomannut tämän nykynuorison "tasapaksuuden", itse olen 34v, 175 cm, 68 kg ja vyötärö 73 cm, muutaman joulukilon tiputuksella ja treenillä sen saa taas 70 senttin palaamaan.

      Ihmekö tuo että istuvia farkkuja on mahdoton löytää kun vyötärönkohtaan mahtuisi melkoinen makkara jso muuten istuu ;D, onneksi on erikoisliikkeet missä myydään normaalimitoituksella vaatteita eikä pelkästään tasapötköille.

    • 86 cm

      Mun vyötärö on 86 cm ja ylipainoa on noin 15 kiloa joten tuon pudotettuani se on taatusti alle sen 80 cm. Ihmiset ovat eri mallisia, yksi ystäväni on mua 8kg kevyempi ja vyötärö 5cm isompi. Hänellä on keskivartalolihavuutta ja itse olen perinteinen tiimalasi-malli.

    • naisella

      ei todellakaan ole mikään ihanne! 80 cm ja siitä ylöspäin oleva vyötärönympärys on naiselle TERVEYSRISKI.

      Ihannevyötärö on taas jotain ihan muuta. Yksi kaava laskemiseen on, että vyötärömitan tulisi olla n. 25 cm vähemmän kuin lantio, mutta niin, että naisen vyötärön ihannemitta sijoittuu naisen koosta riippuen jonnekin 60 ja 70 sentin välille (n. keskimittaisilla). Ja tosiaankin mitataan, kuten em., 1-2 senttiä navan yläpuolelta (kylkiluiden ja lantioluiden välistä) eikä sieltä missä on itselle edullisin paikka.

      Myös naisella voi olla ns. kaljamaha, jolloin vyötäröllä ei ole höllyvää läskiä, vaan se tuntuu kiinteältä, ja ne läskit on olemassa, sisäelinten ympärillä.

      • 80-90cm terveysriskit lisä...

        eli tavoite on todella tuo max 80cm


    • mitataan
      • 81cm vyötärökö

        No niin mulla onkin napa väärässä paikassa eikä vyötärö ookaan tuota 81 senttiä vaan sen 69. Olipa mukava tietää, nyt voin unohtaa sen laihdutuksen.


      • ihmejakumma.
        81cm vyötärökö kirjoitti:

        No niin mulla onkin napa väärässä paikassa eikä vyötärö ookaan tuota 81 senttiä vaan sen 69. Olipa mukava tietää, nyt voin unohtaa sen laihdutuksen.

        Onko sun napa sit tossa alavatsalla vai rintakehän päällä???

        Tietty napa on navan kohdalla ja se kohta on tuossa kylkiluiden ja suoliluiden välissä.


      • 81cm vyötärökö
        ihmejakumma. kirjoitti:

        Onko sun napa sit tossa alavatsalla vai rintakehän päällä???

        Tietty napa on navan kohdalla ja se kohta on tuossa kylkiluiden ja suoliluiden välissä.

        mun napa näyttää olevan suoliluiden yläosan alapuolella eikä niin kuin tossa kuvassa. Suoliluut on korkeamalla myös. En oo kyllä ennen tullu ajatelleeksi että poikkean tuolla tavalla muista, mutta eipähän oo kyllä ainoa epämuodostuma mulla.


    • totajoo

      tää ei kyl liity aiheeseen mut tietääks kukaa et jos on vaikka merkintä 85-65-90 nii onks toi 85 lantion vai rintojen ympärys ?

      • ..,

        85 rinnanympärys
        65 vyötärön---
        90 lantion---


    • ..........

      Itse olen vyötäröltäni 66cm, lantiolta 76, ja rintojen päältä 83cm vähän löysällä mitalla mitattuna. Normaalipainoinen myös olen, 170cm/57kg. Läskiä ei minullakaan oikeastaan ole, pientä löysää löytyy selästä ja myös pienet ns. allit.

      En sitten tiedä miten kaikki ruokatottumukset, liikunta yms. vaikuttavat siihen millainen vartalo kehittyy. Itse olen todella "hentorakenteinen" ollut aina. Pituus vähän hämää, mutta varsinkin keskivartaloltani olen aika kapea. Tanssia olen harrastanut kymmenvuotiaasta ja yläasteella siihen tuli mukaan myös jooga. Samoihin aikoihin tuon joogan harrastamisen aloituksen kanssa kyllä lihoin jonkin verran menkkojen alkaessa ja naisellisen rasvan kerääntyessä. Muistan niiltä ajoilta vyötärön ympärykseni olleen 78cm, muta se "suli" nopeasti pois ja yläasteen lopulla olin kaikkein hoikimmillani, vyötärö ehkä sairaan pieni 60cm ja pituus kuitenkin jo sama kuin nykyään. (Toisaalta elin silloin myös elämäni pinnallisinta aikaa ja kiinnitin paljon huomiota tuollaisiin seikkoihini)
      Omassa perheessäni syödään myös kasvispohjaisesti, ei ollenkaan lihaa ja lukioaikoina kun muutin pois kotoa niin lisäsin pikkuhiljaa omaan ruokavaliooni kanan ja kalan jotka ovat nykyiseltään ainoat lihat mitä syön. Asuin myös lapsena ns. maaseudulla, jossa tuli opittua kävelemään kaikki 1-5 kilometrin matkat ja pyöräilemään suuremmat jos vahemmat eivät olleet kotona tai bussia ei sattunut tulemaan :) Mielestäni nykyisessä minässäni näkyy todella selvästi se, että aina tähän asti liikuntani on ollut "jalka-/keskivartalopainotteista". Vahvimmat ja jaksavimmat lihakset ovat jaloissa sekä vatsassa, mutta käsien lihakset ovat suoraan sanoen aika surkastuneet ja mitoistakin päätellen löysä on kerääntynyt ylä-vartalolle. Nyt olen sitten alkanut pikkuhiljaa yrittäämään liikuttaa enemmän ylävartaloakin. Painonpudotus ei ole ehkä ensisijainen tavoite, mutta ei parin kilon pudotus koskaan pahaa tee :) Itseasiassa hyvien ylävartalolihasliikkeiden toivossa tätäkin palstaa selailin, saa ehdottaa jos tietää! Olisi kiva myös tietää, että jos käyttää painoja niin kannattaako käyttää sellaisia joiden kanssa jaksaa kauan vai sellaisia, joilla muutama toisto saa lihakset veteliksi? Muistaakseni olen kuullut, että kumpainenkin tapa vaikuttaisi eritavalla, mutta sitä miten, en muista.

      • je

        noi ei ollu sit mu omat mitat... Iteki aina ollu hoikkavartaloinen, 162cm/51. Muut mitat vyötäröltä 63cm, lantio 89cm ja rintojen päältä 88cm. Vartalonmallin muotoon liittyy aika paljon geenit ja useimmin tulee samanlainen vartalo kuin äidillä. Mutta kunhan on itse tyytyväinen.. Itse syön aika epäterveellisesti ja silti ei ole tullut läskiä minnekään.

        Kannattaa tehdä erilaisia punnerruksia kuten kolmio, leveässä asennossa ja vielä mielellään miestenkin jne. Painojen suuruutta kannattaa vaihdella niin, että liikkeistä tulee monipuolisia. Mutta joskus vähempi riittää jos tekee tarpeeksi suurilla painoilla. Hauiskäännökset ovat hyviä ja erilaiset sarjat kuten sivuille, eteen, taakse jne. Vatsalihaksia tehdessä tehokkainta on pieni liike siinä kohtaa kun tuntuu. Niitäö tehdessä kannattaa myös joskus pitää jalat maassa eikä missään tuen alla sekin auttaa. Itsellä on hyvät vatsalihakset sekä käsi, jotka on tullut itsepuolustusta ja juoksua harrastaen.. Aina tärkeintä ei ole määrä vaan laatu sekä vaihtelevuus.. :))


    • luuviulu89

      ite nyt lihonnut melkeen kymmenen kiloa, paino siis 67, pituus 176. Makkaroita on ja kokoa M mutta vyötärö yhä 74cm. tällä hetkellä laihdutus taas menossa, yritetään päästä ylla 60cm. :)

      • luuviulu89

        ja vaatetualan ihmisenä meille ainakin opetettu että vyötärö mitataan KAPEIMMALTA kohtaa. 2cm navasta varmaan niitä tasapaksuja varten jotka eivät muuten vyötäröään löydä. :D


      • piiparilla
        luuviulu89 kirjoitti:

        ja vaatetualan ihmisenä meille ainakin opetettu että vyötärö mitataan KAPEIMMALTA kohtaa. 2cm navasta varmaan niitä tasapaksuja varten jotka eivät muuten vyötäröään löydä. :D

        "Yksi kaava laskemiseen on, että vyötärömitan tulisi olla n. 25 cm vähemmän kuin lantio"

        Jaa, mun vyötärön pitäs sit olla 52 cm. :D Ja ihan aikuinen nainen olen, lantion mitta siis 77 cm.

        Vyötärön ympärys on 64 cm, lantio tuon 77 mutta niiden VÄLISSÄ on ihmeellinen maharöllykkä. Painoa on 50 kg, pituutta 161 cm ja ikää 21. Mikään vaate ei istu kun vartalon muoto on niin kummallinen. Vyötärö olis, mutta kun sen alla on tuo kummallinen vararengas, josta ei pääse eroon, ei sitten millään.


    • TerInt

      Ihanne vuotarö on mielestäni sellainen, kun ihminen tuntee olevansa terve ja kohtuullisen hyvässä kunnossa, eli toisin sanoen niin henkisesti kuin fyysisesti. Niin ja ei häpeä kehoaan. Itelläni mitat on tällä hetkellä 92-68-98, vyötäröä ja lantiota harjoitan ahkerasti, että pääsisi kunnon bikini kuntoon kesäksi:)

    • aamiaispala

      jännää kun kuuntelee näitä lukemia. itselläni yli 20kg ylipainoa mutta vyötäröni on 89cm. mutta ehkä vartaloni on vain vain muodoltaan sellainen tiimalasi, kapea vyötärö mutta muuten olenkin sitten leveä...

      • juuri !

        Jees, toiset ovat muodoltaan tiimalasimallisia enemmän kuin toiset. Tuo vyötärönympärys siis vaan kertoo sen, että tiimalasivartaloisen ei tarvitse terveytensä vuoksi laihduttaa kovin ahkerasti: siis "ylimääräisiä" kiloja saa olla, jos vyötärö ei ylitä 80 cm:iä. Sitten vasta ylipaino menee terveydelle vaaralliseksi.

        Toista se on omenatyypillä: kaikki ylimääräinen rasva on terveydelle vaarallista, joten omenan pitäisi yrittää laihduttaa itsensä melkein rasvattomaksi. Nallekarkit ei mene tässäkään tasan.


    • mrs-X

      Olen kaiketi sitä tiimalasimallia, koska vyötärö tukevimmillanikin on ollut mitoissa 73-76 cm. Nyttemmin vyötärö on noin 68 senttiä ja kokoluokka muuten 38-40. Mutta jos on kapea vyötärö niin lantio ja reidet eivät. Siellä kyllä ylimääräistä tavaraa on varastossa. Hyväksytty on, että tällaisia ollaan enkä yritä yritä varsinaisesti kiloja pudottaa, mutta kesäksi haluaisin vähän läskiä lihaksiksi. Vyötärö ei ole ongelma, mutta kadehdin niitä joilla on muhkurattomat reidet ja takamus...

      • &))==?

        Niin määkin kadehdin. Ylipäätään olen painanut 15-18 kiloa enemmänkin ja reidet on aina olleet saman kokoiset, 53 cm ympärimitta. Nyt olen normaalirajoissa, tiputtelen viimeistä 5 kiloa ja jalat on paksut. Silloin kun painoin 10 kg vähemmän kuin nyt oli reidet silloinkin saman mittaiset. Suuri osa on kyllä lihasta, mutta ei kaikki, ei millään. Housut on piruja ostella! Haluais ostaa nuorekkaita ja erikoisiakin farkkuja mutta mallit ei osu kohdalleen. Vyötärö olisi varmasti löysä, mutta jalkoihin jää aina kiinni!
        Mitat muutenkin mulla on 98-75-99. Pituutta 170 cm ja ylipainoa viitisen kiloa ja syytän osaa siitä lihaskuntoa. Säälittävää! Jaloista ei ikinä lähde ihra eikä selluliitti! Ei tee mieli mennä uimarannoille vaikka kuinka muuten saisikin kropan kuosiin. Tulen varmaan aina olemaan keskivertoa kookkaampi nainen!!


    • minä vaan

      Kyllä mä vaan ihmettelen sitä miten kaikilla vyötärön ympärys on niin iso ja jokainen on mielestäänihan normaalipainoinen eikä yhtään lihava. Tietysti en tiedä jos ole kovin pitkä tai muuten isompi rakenteinen niin se vyötärökin on varmaan isompi.
      Itselläni vyötärön ympärys on sen 55cm ja ihan täysin normaalipainoinen parikymppinen olen. Enimmilläänkin se on ollut jotain 58cm, ja silloin on ollut paino jo ihan siinä normaalipainon ylärajoilla. En tosin ole kuin 161 cm pitkä, mutta en ole mikään pieni ruikku kuitenkaan.

    • Olen...

      n.100-70-100
      5kiloa pois niin olis hyvä.
      Vyötärö on, mutta se alamahan "rellukka"!!! :S

    • vadelmiina

      mulla 82-63-92, tavoitteena 82-60-87
      pituus 160cm ja paino 53kg
      bmi tavoite 18,5 joten matkaa on vielä.

      ikää siis 25v.

    • Anonyymi

      Omena- tai pikemminkin taikinavartaloisen geenit. Äiti puhunut koko ajan n. nelikymppisestä eteenpäin, että kädet, ja kasvot ovat hoikan ihmisen, mutta maha kasvaa. Isoäiti oli samantyyppinen. Olen 160cm pitkä, mitat tällä hetkellä 100-81-100, plus alavatsa 90cm, ikää 55v., paino 63kg. Vyötärö oli jo paisumassa 83cm...) mutta sain kiinni ja korjausliike menossa, mutta kuten kaikki tietävät, rasva on pirun tiukassa tässä iässä. Hölkkään yli tunnin lenkkejä, hiittailen, punttaan, olen tarkka syömisistäni ja juomisistani, vyötärö tai mittanauhan lukema eivät ole liikahtaneet pariin viikkoon yhtään mihinkään. Valtavia dieettejä en ole pitänyt lukuunottamatta jotain nuoruuden paastoa ja raakaravintojaksoa, mutta samoin keinoin kuin nyt olen jojoillut 5-7kg:n sisällä. Ehkä se vaikuttaa, vaikka harvoin tämän ikäiset laihduttavat tuosta vain normaalipainon sisällä. Veriarvot ovat olleet hyvät, joten uskon, ettei tuo sentillä ihannearvon ylitys ole kuin osa harmillista ulkonäköhaittaa . Kuvioon kuuluu, että rasvaa on nimenomaan ihon alla ja niinpä tiukat vaatteet kurovat löysää kasaan. Jotain on lähtenyt, eli alan mahtua paremmin vanhoihin vaatteisiini. Itse asiassa parhaalta näytän muotoa myötäilevissä kledjuissa, on myös leveät hartiat, eli olen köyhän naisen versio tiimalasimallista koossa 38/40. Paras tyytyä vain jatkamaan näillä linjoin ja etenemään pienin askelin/pitämään yllä tätä tilaa.

    • Anonyymi

      Minulla ainakin on tasan 70cm enkä ole mitenkään laiha, vaan normaali. Välillä jos pääsen lihomaan loman tai talven aikaan, niin vyötärö lähestyy 80cm. Syksyisin pudotan painoa.

      Nyt testaan helppoa vatsatreeniä.
      Iltaisin kun katson telkkaria, niin siinä samalla jännitän vatsalihaksia, siten, että jalat on rahin päällä ja melkein makaan sohvalla. Nostan päätä ja selkää. Teen niin monta kuin jaksan ja pidän pienen tauon ja taas jatkan, niin kuin normaalisti.

      Kyllä tuntuu vatsalihaksissa ja pulssi nousee ja polttaa rasvaa. Minulla on aktiiviranneke, joka mittaa pulssin.

      • Anonyymi

        Toinen vinkki!

        Istun sohvalla ja kantapäät pelkästään rahin päällä.
        Jotta itse en liiku, niin kädet vaan yläkautta sohvasta otan kiinni.
        Nostan jalat hieman ylös ja polvet hieman koukkuun.
        Kyllä vatsa ja selkälihaksissa tuntuu.

        Ei tarvitse ihan pystössä istua. 😀

        Päivisin tulee askeleita 13000-18000


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen vinkki!

        Istun sohvalla ja kantapäät pelkästään rahin päällä.
        Jotta itse en liiku, niin kädet vaan yläkautta sohvasta otan kiinni.
        Nostan jalat hieman ylös ja polvet hieman koukkuun.
        Kyllä vatsa ja selkälihaksissa tuntuu.

        Ei tarvitse ihan pystössä istua. 😀

        Päivisin tulee askeleita 13000-18000

        Minä olen 179cm pitkä ja vyötäröni on 82cm ja painoa 75kg liikun joka päivä tuon 10 000 askelta lisäksi käyn salilla, olen 69 vuotias mummu, lääkäri oli sitä mieltä , ettei tarttis laihduttaa, mutta voi kiinittää ruokavalioon huomiota.
        En syö mitään makeaa, en välitä mistään pullista ,tai karkeista enkä mehuista ja jukurteista ja koitan pitää ruoka ajoista kiinni, mutta yksi pahe minulla on leipä sitä syön liikaa ,siis ruisleipää.


    • Anonyymi

      Vyötärönympärys mitataan seisten paljaalta iholta. Mittauskohta on kyljissä alimman kylkiluun ja suoliluun harjun puoliväli (kuva 1). Mittanauhan tulee olla vaakasuorassa eli yhtä korkealla edestä, takaa ja sivuilta. Mitattaessa painon tulee olla tasan molemmilla jaloilla. Ensin hengitetään sisään ja sitten ulos ja mittanauhan lukema katsotaan uloshengityksen lopuksi. Mittanauha ei saa mitattaessa kiristää eikä olla liian löysällä.
      Myös vyötärölihavuuden raja-arvot ovat sopimuksenvaraiset ja raja-arvoina käytetään kansainvälisiä metabolisen oireyhtymän määrittelyissä käytettyjä arvoja 1. Ks. taulukko 1
      Kansainvälisessä kirjallisuuden mukaan merkittävänä vyötärölihavuuden raja-arvona naisilla käytetään arvoa 88 cm ja miehillä 102 cm 2

    • Anonyymi

      Vyötärö mitataan oikeaoppisesti alimpien kylkiluiden alapuolelta ja lantioluiden yläpuolelta eli niiden väliin jäävältä alueelta, olipa alue missä korkeudessa suhteessa navan sijaintiin tahansa. Ai miksikö juuri niiden väliin jäävältä alueelta? No siksi, että mittauksen tarkoitus on mitata rasvakudoksen määrää eikä luuston leveyttä.

      Itselläni lukema on aamulla 64 cm, illalla 65-66 cm.

    • Anonyymi

      Kansainvälisessä kirjallisuuden mukaan merkittävänä vyötärölihavuuden raja-arvona naisilla käytetään arvoa 88 cm ja miehillä 102 cm . Olen mies vy 123 cm. Mikäs hätä sulla on?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe