Särkevät jalat

wwwwerr

Mikähän se mahtaisi olla kun on alkanut särkeä jalat aikalailla yhtäkkisesti - itseasiassa sijoittuu heinäkuuhun jolloin poltin auringossa jalat aika pahasti, olivat pitkään kipeät, niistä otettin lihasentsyymikokeet, jotka olivat ihan ok.

Muutenkin tuntuu vähän oudolta voisiko se palaminen olla syynä? Mutta siitä se alkoi. Ylipainoa on n.15kg - on tosin ollut joskus aiemminkin, mutta ei mitään oireita jalkoihin. alkoholiakin on tullut liikaa käytetttyä, mutta sitäkin on aikaisemmin tullut käytettyä enemmän ilman ko. oireita.

Kun sanon aikeisemmin niin en tarkoita 10 vuotta sitten, vaan esim. toissa vuonna.

Kengät ovat samat kuin ennen oirehdintaa.

Vai johtuuko se kierteestä: kipujen takia ei oikein pysty kävelemään, ja liikkumattomuus taas tekee ne heikoiksi?

Ja paitsi, että jalat särkevät, ne ovat heikot, tuntuu etteivät kanna.

Magnesiumia on kokeiltu.

Olisikos jollakin samankaltaisia oireita, tai muuten vaan jotain vinkkiä? Ikää on 40 ja olen mies.

10

1071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käytä

      Ei magnesiumia kokeilla, vaan sitä käytetään. Ei se kokeilu vielä ratkaise mitään. Ravinteita pitää käyttää pitkään, ennenkuin niiden vasteet alkaa vaikuttaa.

      Mutta kyllähän se näin on, että siitä on tullut kierre: "Vai johtuuko se kierteestä: kipujen takia ei oikein pysty kävelemään, ja liikkumattomuus taas tekee ne heikoiksi?"

      Mitenkäs kuntopyörä, hanki sellainen. Saat jaloille liikettä, ja hyppymatto on hyvä myös kävelyyn, on kuin suota kävelisi.

      • ajanjaksot

        tiedät? Luuletko, että olen syönyt viikon! Miten ihmiset aina olettavat kaikenlaista omasta päästään. tiedoksi: olen syönyt noin 4 vuotta,lähes tauoitta, eri muodoissa, eri määrillä.

        "On kokeiltu", tarkoittaa, että ainakaan siitä se ei ole kiinni, tai että siitä saisin apua.

        Mitä tulee kuntopyöriin sun muuhun, niin ei ole eläkeläisellä rahoja moisiin. muuten hyvä idea, josta itsekin haaveillut.

        Kiitos kuitenkin.


      • hanki vaan
        ajanjaksot kirjoitti:

        tiedät? Luuletko, että olen syönyt viikon! Miten ihmiset aina olettavat kaikenlaista omasta päästään. tiedoksi: olen syönyt noin 4 vuotta,lähes tauoitta, eri muodoissa, eri määrillä.

        "On kokeiltu", tarkoittaa, että ainakaan siitä se ei ole kiinni, tai että siitä saisin apua.

        Mitä tulee kuntopyöriin sun muuhun, niin ei ole eläkeläisellä rahoja moisiin. muuten hyvä idea, josta itsekin haaveillut.

        Kiitos kuitenkin.

        Käytettynä saa lähes ilmaiseksi kuntopyöriä, ja toisaalta, jos vaivasti on sitä luokkaa, tee hakemus Terveyskeskukseesi, että saat lainaksi kuntopyörän.


      • Otan vaarin ja
        hanki vaan kirjoitti:

        Käytettynä saa lähes ilmaiseksi kuntopyöriä, ja toisaalta, jos vaivasti on sitä luokkaa, tee hakemus Terveyskeskukseesi, että saat lainaksi kuntopyörän.

        kysäisen terv.asemalta asiaa.


    • on koivet

      särkenyt jo neljä vuotta tutkittu on moneenkin kertaan vikaa on.ja niitä on koitettu hoitaa mutta yölliseen leposärkyyn vain ei löydy apua,, siis jokaöisessä kipuhelvetissä olen elänyt 4vuotta 3kk välein saan kortisoonipiikit apua on noin 2 kk onnkeksi .ja nyt on taas aika pian ottaa 3 viikko valvonut öisin onneksi olen saikulla,muutenen jaksaisikaan,,

    • kaverilla oli

      Yhdellä kaverilla 39v oli 2 vuotta jalkojen särkyä. Ramppasi lääkärissä, mutta mitään ei löydetty.

      Sitten yks aamu lähti jalat alta.

      Raahautui eteiseen ja soitti ampulanssin.

      Selkä kuvattiin ja oli massiivinen välilevyn pullistuma selässä.

      Noh oireita edelleen sillon tällön selässä ja jaloissa.

      Eli sinuna pyytäisin kuvaamaan selän.

      • pekki69

        meneppä ensin lekuriin,ettei ole selästä johtuvaa.jos siel on kaik okei,niin jätä pois ruokavaliosta liha kaikessa muodossa,jo kuukauden kuluessa jalat voivat paremmin.kyllä sitä ilman lihaakin pärjää ja tunnet olosi hyväksi.


      • proteiinit
        pekki69 kirjoitti:

        meneppä ensin lekuriin,ettei ole selästä johtuvaa.jos siel on kaik okei,niin jätä pois ruokavaliosta liha kaikessa muodossa,jo kuukauden kuluessa jalat voivat paremmin.kyllä sitä ilman lihaakin pärjää ja tunnet olosi hyväksi.

        Liha on tärkeä proteiinin ja raudan lähde, mutta tosiaan, ei korvaamaton.

        Kun lihan jättää pois, kannattaa ottaa tilalle pähkinät, auringonkukansiemenet, seesaminsiemenet, sekä soija ja pavut.

        Illalla kuppiin likoamaan auringonkukansiemeniä ruokalusikallinen- pari. Seuraavana päivänä ne sitten puuron joukkoon (ei keitetä) tai syö siltänään, ovat hyviä.


    • jukkk

      Vanhaan ketjuun lisään oman asiani, koska se on lähes identtinen aloittajan kanssa. Tosin ylipainoa on 25kg ja alkoholia menee liikaa. Tosin kun en käytä alkoholia, ei mikään muutu.

      Tuota "kierreteoriaa" olen itsekin ajatellut.

      Poljen kuitenkin pyörällä ja mutta oireet ovat samat pyöräilenkö vähän, vähän enemmän, paljon vai en lainkaan.
      Että siinä mielessä en tiedä olisiko kuntopyörästäkään apua. Laihduttamisesta varmaan olisi, mutta se ei ole kovin helppoa - varsinkin kun syön lääkkeitä jotka lihottavat.

      Mg ei ole auttanut.

      Selkä on myös jumissa, mutta se on ollut jo 20 vuotta vamman vuoksi. Jalat säkevinä vasta kaksi vuotta.

      Jos jollain jotain vinkkiä, tietoa, niin kiitos!

    • Anonyymi

      Vesi juoksu puoli metriä syvässä avantorannassa , pituudeltaan vähintään 10 m, juokset edestakaisin 10 kertaa, niin juoksit 100 m, ja joudut rantautumaan terveenä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1428
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      962
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      682
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      677
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      634
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      624
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe