Nenäleikkaus "epäonnistui"

kaikki aivan turhaan

Olin nenäleikkauksessa, en ole tyytyväinen lopputulokseen... Leikkaus ei varsinaisesti epäonnistunut, mutta lopputulos ei paljon poikkea edellisestä, edelleen sama epätoivontunne nenäni kanssa. Uusintaleikkaus mielessä... ja näinhän tässä ei pitänyt käydä.

Kuinka nopeasti leikkausken jälkeen voi suorittaa uusintaleikkauksen? Nenääni "korjailtiin" lähes jokakohdasta.

35

7210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuuvoa mutta

      kait leikannut lääkäri sai tietää mielipiteesi ja selittää ,miksi oli tehnyt niin kuin oli.

      • chou

        ..kuka leikkasi nenääsi? Yleensä leikannut lääkäri suorittaa uusintaleikkauksen, jos lopputulos ei tyydytä. Teittekö etukäteen suunnitelman ja millaisen? Eikö lopputulos vastannut suunnitelmaa?


      • niin tyypilliseltä
        chou kirjoitti:

        ..kuka leikkasi nenääsi? Yleensä leikannut lääkäri suorittaa uusintaleikkauksen, jos lopputulos ei tyydytä. Teittekö etukäteen suunnitelman ja millaisen? Eikö lopputulos vastannut suunnitelmaa?

        Arvaan että Lehtonen.


      • minäkin...
        niin tyypilliseltä kirjoitti:

        Arvaan että Lehtonen.

        olisi tosi mielenkiintoista kuulla osuiko oikeaan.


      • ...
        niin tyypilliseltä kirjoitti:

        Arvaan että Lehtonen.

        Ähäkutti! Väärä arvaus.


      • ---
        minäkin... kirjoitti:

        olisi tosi mielenkiintoista kuulla osuiko oikeaan.

        Ähäkutti!


    • aikaisintaan

      vuoden päästä, mielellään odotetaan hieman pitempäänkin. Kuka leikkasi?

      Nyt kannattaa käydä jollakin muullakin nenäleikkurilla (kokeneella) konsultaatiossa kuin vain sillä joka leikkasi jotta saa toisenkin mielipiteen ja voi miettiä kenellä nenänsä uusintaleikkauttaa. Pyydät leikanneesta paikasta sairauskertomuksesi mahdollisesti otetut röntegenkuvat ja ennen- jälkeen valokuvat ja menet konsultaatioon toisellekin kirurgille.

      Milloin olit leikkauksessa? Mikäli vasta vähän aikaa sitten niin turvotuksen takia et näe vielä lopputulosta (turvotus yleensä voimakasta noin puoli vuotta ja voi kestää ajoittain voimakkaana montakin vuotta).

    • .. minäkin

      Omani leikattiin lokakuussa, enkä ole täysin tyytyväinen, vaikka parempi toki on kuin ennen operaatiota. Jos puolivuotistarkastukseen mennessä ei enää ihmeempiä muutoksia tapahdu, minullakin on edessä uusintaleikkaus, ja toivon että se voitaisiin tehdä ensi kesänä, jolloin leikkauksesta on kulunut n. 8 kk - onnistuukohan jo silloin, onko kellään kokemuksia vastaavasta? Leikannut kirurgi lupasi että mahdollinen uusinta menee takuun piikkiin, mutta kustannuksia tulee tietysti silti (sairaalamaksut ym.).

      • leikata noin

        nopeasti. Nenä ei ole vielä parantunut ja muotoutunut kunnolla. Odota vähintään vuosi. Ei kannata hätäillä noin ison asian kanssa.


      • .. minäkin
        leikata noin kirjoitti:

        nopeasti. Nenä ei ole vielä parantunut ja muotoutunut kunnolla. Odota vähintään vuosi. Ei kannata hätäillä noin ison asian kanssa.

        Varmasti näin on ja hyvä neuvo, kiitos, mutta mutta..

        Ehkä kun on kuitenkin ladannut niin paljon odotuksia uuteen nenään ja (ekan) leikkauksen tulos oli pikkiriikkinen pettymys, niin väkisin jo alkaa odottaa koska voisi korjauttaa sen "valmiiksi". Turvotustakin tietysti on vielä enkä uskokaan että ihan vielä lopputulos kunnolla näkyy. Mutta luulen myös että kohta jonka haluaisin vielä korjattavan ei tuosta tule enää paranemaan (aivan kärki). Lääkärikin totesi lastan ja tikkien poistossa että vielä jäi varaa, ja voisi ajatella että hän osaa arvioida mikä johtuu vielä turvotuksesta ja "uudelleen muotoutumisesta".

        Mutta, toki vielä odotellaan - kärsivällisyyttä tässä vain tarvitaan! Kysyn asiaa lääkäriltä keväällä puolivuotistarkastuksessa, ja toivon silti jos jo voitaisiin trimmata ensi kesänä, edes loppupuolella. Mutta hoidetaan heti kun sille lupa irtoaa.


      • Nenäleikkaukseen?
        .. minäkin kirjoitti:

        Varmasti näin on ja hyvä neuvo, kiitos, mutta mutta..

        Ehkä kun on kuitenkin ladannut niin paljon odotuksia uuteen nenään ja (ekan) leikkauksen tulos oli pikkiriikkinen pettymys, niin väkisin jo alkaa odottaa koska voisi korjauttaa sen "valmiiksi". Turvotustakin tietysti on vielä enkä uskokaan että ihan vielä lopputulos kunnolla näkyy. Mutta luulen myös että kohta jonka haluaisin vielä korjattavan ei tuosta tule enää paranemaan (aivan kärki). Lääkärikin totesi lastan ja tikkien poistossa että vielä jäi varaa, ja voisi ajatella että hän osaa arvioida mikä johtuu vielä turvotuksesta ja "uudelleen muotoutumisesta".

        Mutta, toki vielä odotellaan - kärsivällisyyttä tässä vain tarvitaan! Kysyn asiaa lääkäriltä keväällä puolivuotistarkastuksessa, ja toivon silti jos jo voitaisiin trimmata ensi kesänä, edes loppupuolella. Mutta hoidetaan heti kun sille lupa irtoaa.

        Itselläni rusto-operaatio edessä helmikuun lopussa ja kaikki mahdollinen tieto tervetullutta. Hiukan jo alkaa jännittää. Ja mikä hassua, viime aikoina on alkanut enemmän jännittää muiden kommentit ja huomaavatko muutosta.


      • .. minäkin eli Ex-Pottunekku
        Nenäleikkaukseen? kirjoitti:

        Itselläni rusto-operaatio edessä helmikuun lopussa ja kaikki mahdollinen tieto tervetullutta. Hiukan jo alkaa jännittää. Ja mikä hassua, viime aikoina on alkanut enemmän jännittää muiden kommentit ja huomaavatko muutosta.

        Kävin Tampereen Mehiläisessä (lääkäri JK). Tosiaan, kuten sanoin, olen pääpiirteittäin ihan tyytyväinen, mutta aivan kärkiosassa olisi mielestäni pientä korjausvaraa (mm. epäsymmetriaa). Mutta katsellaan. Kenelle sinä olet menossa?

        Joo muistan hyvin tuon jännityksen. :-) Näin jälkikäteen ajatellen piinallisinta itselleni oli se viikon-kahden kotona pysytteleminen, kun ihmisten ilmoille ei ollut asiaa. Lasta myös kutisutti myös aivan tajuttomasti ja iho olikin aika huonossa kunnossa kun lasta ekoine teippeineen poistettiin (teippi ärsytti tosi paljon). Eikä vielä pelkkien teippienkään kanssa paljon valoisaan aikaan ulos lähdetty. Varaudu myös leikkauksen jälkeiseen alakuloon, se taitaa olla ihan normaalia. Nämä kaikki helpottivat heti kun pääsi taas ihmisten ilmoille liikkumaan normaalisti.

        Minulle kävi muiden kommenttien kanssa kuten vähän uumoilinkin, eli kukaan ei ole sanonut (huomannut?) yhtikäs mitään, vaikka muutos on mielestäni ihan selvä jo nyt. :-) Hyvä niin, en edes kertonut operaatiosta kuin yhdelle hyvälle ystävälleni, ja päätin muutenkin että en mahdollisille kommentoijille ala asiasta tilittämään. On kuitenkin niin henkilökohtainen ja arka paikka. Täällä on hyvä vaihtaa ajatuksia saman kokeneiden kanssa.

        Tsemppiä sinulle leikkaukseen!


      • Nenäleikkaukseen?
        .. minäkin eli Ex-Pottunekku kirjoitti:

        Kävin Tampereen Mehiläisessä (lääkäri JK). Tosiaan, kuten sanoin, olen pääpiirteittäin ihan tyytyväinen, mutta aivan kärkiosassa olisi mielestäni pientä korjausvaraa (mm. epäsymmetriaa). Mutta katsellaan. Kenelle sinä olet menossa?

        Joo muistan hyvin tuon jännityksen. :-) Näin jälkikäteen ajatellen piinallisinta itselleni oli se viikon-kahden kotona pysytteleminen, kun ihmisten ilmoille ei ollut asiaa. Lasta myös kutisutti myös aivan tajuttomasti ja iho olikin aika huonossa kunnossa kun lasta ekoine teippeineen poistettiin (teippi ärsytti tosi paljon). Eikä vielä pelkkien teippienkään kanssa paljon valoisaan aikaan ulos lähdetty. Varaudu myös leikkauksen jälkeiseen alakuloon, se taitaa olla ihan normaalia. Nämä kaikki helpottivat heti kun pääsi taas ihmisten ilmoille liikkumaan normaalisti.

        Minulle kävi muiden kommenttien kanssa kuten vähän uumoilinkin, eli kukaan ei ole sanonut (huomannut?) yhtikäs mitään, vaikka muutos on mielestäni ihan selvä jo nyt. :-) Hyvä niin, en edes kertonut operaatiosta kuin yhdelle hyvälle ystävälleni, ja päätin muutenkin että en mahdollisille kommentoijille ala asiasta tilittämään. On kuitenkin niin henkilökohtainen ja arka paikka. Täällä on hyvä vaihtaa ajatuksia saman kokeneiden kanssa.

        Tsemppiä sinulle leikkaukseen!

        Olen menossa Eiraan ja Lehtoselle. Leikkauksesta ei tiedä kuin mieheni ja hänellekin nenäahdistukseni todellinen suuruus paljastui todenteolla vasta viime vuoden puolella, kun varasin yllättäen (yli kymmenen vuoden pähkäilyn jälkeen) ajan konsultaatioon. Olen kyllä tyytymättömyydestäni puhunut aina silloin tällöin vuosien varrella.

        Äidilleni kertomista olen harkinnut, sillä lasten hoitoapua varmaankin tarvitaan. Mieheni on ekan viikon leikkauksen jälkeen talvilomalla, mutta taidan tarvita mummin apua vielä seuraavalla viikolla. Hänen suhtautumisestaan olen aikas varma. En usko, että ymmärtää, vaikka vielä kotona asuessa olen jo nenääni murehtinut.

        Mieheni mielestä vikaa ei ole, mutta eipä se paljoa minua lohduta, kun omasta mielestä muokattavaa materiaalia löytyy ja lääkärinkin mielestä korjattavaa on eikä vika vain minun korvieni välissä. Tämä on todella arka paikka ja ei tätä voi muu kuin kohtalotoveri ymmärtää.

        Myös lasteni kysymykset ja kommentit jännittävät, erityisesti miestäni. Mitenhän asian saa selitettyä...


      • ::::::::::::::::::
        Nenäleikkaukseen? kirjoitti:

        Olen menossa Eiraan ja Lehtoselle. Leikkauksesta ei tiedä kuin mieheni ja hänellekin nenäahdistukseni todellinen suuruus paljastui todenteolla vasta viime vuoden puolella, kun varasin yllättäen (yli kymmenen vuoden pähkäilyn jälkeen) ajan konsultaatioon. Olen kyllä tyytymättömyydestäni puhunut aina silloin tällöin vuosien varrella.

        Äidilleni kertomista olen harkinnut, sillä lasten hoitoapua varmaankin tarvitaan. Mieheni on ekan viikon leikkauksen jälkeen talvilomalla, mutta taidan tarvita mummin apua vielä seuraavalla viikolla. Hänen suhtautumisestaan olen aikas varma. En usko, että ymmärtää, vaikka vielä kotona asuessa olen jo nenääni murehtinut.

        Mieheni mielestä vikaa ei ole, mutta eipä se paljoa minua lohduta, kun omasta mielestä muokattavaa materiaalia löytyy ja lääkärinkin mielestä korjattavaa on eikä vika vain minun korvieni välissä. Tämä on todella arka paikka ja ei tätä voi muu kuin kohtalotoveri ymmärtää.

        Myös lasteni kysymykset ja kommentit jännittävät, erityisesti miestäni. Mitenhän asian saa selitettyä...

        Menet siis nenäleikkaukseen. Mitä tarkoitat, että tarvitset hoitoapua . Ei kai siitä voi niin huonokuntoiseksi tulla, vai voiko.
        No, toki , jos lapset tarvitsevat ulkoiluttajaa päivällä tai jotain.

        Sinulla on nyt esim." se tilanne, että nenärustoasi tarvitaan oikaista, koska se vaikeuttaa normaalia hengitystä, etenkin nukkuma-asennossa ollessa ja siitä aiheutuu jopa hapenpuutetta yöllä tai kuorsausta jne. " Kyllä kait jotain voi lapsille aina kertoa.


      • .. minäkin eli Ex-Pottunekku
        Nenäleikkaukseen? kirjoitti:

        Olen menossa Eiraan ja Lehtoselle. Leikkauksesta ei tiedä kuin mieheni ja hänellekin nenäahdistukseni todellinen suuruus paljastui todenteolla vasta viime vuoden puolella, kun varasin yllättäen (yli kymmenen vuoden pähkäilyn jälkeen) ajan konsultaatioon. Olen kyllä tyytymättömyydestäni puhunut aina silloin tällöin vuosien varrella.

        Äidilleni kertomista olen harkinnut, sillä lasten hoitoapua varmaankin tarvitaan. Mieheni on ekan viikon leikkauksen jälkeen talvilomalla, mutta taidan tarvita mummin apua vielä seuraavalla viikolla. Hänen suhtautumisestaan olen aikas varma. En usko, että ymmärtää, vaikka vielä kotona asuessa olen jo nenääni murehtinut.

        Mieheni mielestä vikaa ei ole, mutta eipä se paljoa minua lohduta, kun omasta mielestä muokattavaa materiaalia löytyy ja lääkärinkin mielestä korjattavaa on eikä vika vain minun korvieni välissä. Tämä on todella arka paikka ja ei tätä voi muu kuin kohtalotoveri ymmärtää.

        Myös lasteni kysymykset ja kommentit jännittävät, erityisesti miestäni. Mitenhän asian saa selitettyä...

        Eipä kestä. :-) En tiedä menisikö lapsille (tai muillekaan läheisille) tosiaan sellainen selitys läpi, että tehtiin vinon väliseinän oikaisu. Sitä käytin itse yhdessä kohtaa kun sairasloman perusteella hain liikuntapaikan maksuun hyvitystä ja tuttu ohjaaja kysyi (toimi samalla selityksenä koska piti vielä ensin varoa tiettyjä juttuja harjoitellessa; lääkärintodistukseen ei kirjattu muuta syytä kuin "leikkauksen jälkeinen toipumisaika"). Eipä hänkään mitenkään ulkoista muutosta kommentoinut tai siitä kysellyt. Tuota vinon väliseinän korjaustahan käytetään vitsiksi asti julkkisten nenäleikkausten selittelyissä, joten miksei me taviksetkin voida sitä hyödyntää. Ja useinhan siihenkin operaatiossa puututaan (kuten minullakin) joten ei se teknisesti ole silloin edes valehtelua. :-)

        Jos kaikki sujuu ongelmitta, ekan viikon jälkeen olet jo ihan normaalitoimintakykyinen joten ehkä mummin apua ei enää välttämättä tarvita ja saat vielä vähän lisää hengähdysaikaa hänen kohtaamiselleen. Omia vanhempiani näen nykyään niin harvoin, että en tiedä mahtavatko hekään huomata mitään kun seuraavan kerran tavataan. Heidänkin suhteensa olen päättänyt että koska hoidin operaation omilla rahoillani ja olen muutenkin omillani ollut jo pitkään ja täysin henk.koht. ahdistuksestani siinä oli kyse, niin en ole heillekään mitenkään tilivelvollinen. Toisaalta uskon että äitini saattaisi hyvinkin ymmärtää syyni, mutta en silti halua alkaa asiaa puimaan hänenkään kanssaan.

        Olen miettinyt johtuuko muiden kommentoimattomuus siitä, että ovat niin hienotunteisia vaikka ehkä jotain olisivat huomanneetkin, vai siitä että vaikka itseäni vanha nenä vaivasi todella raskaasti, niin ehkä muut sittenkin ovat nähneet sen "ohi" eivätkä ole siihen niin paljon huomiota kiinnittäneet kuin itse. Ei sillä väliä, positiivistahan se vain siinäkin tapauksessa on. Toisaalta luulen myös että koska olen vain jatkanut kaikkea vanhaan malliin ja olen kuin ei olisikaan, niin kukaan muukaan ei oikeasti kiinnitä asiaan mitään huomiota. Eli mitä vähemmän selittelee niin sitä vähemmällä pääsee?

        Käyhän sitten kertomassa miten kaikki sujui!


      • Nenäleikkaukseen?
        .. minäkin eli Ex-Pottunekku kirjoitti:

        Eipä kestä. :-) En tiedä menisikö lapsille (tai muillekaan läheisille) tosiaan sellainen selitys läpi, että tehtiin vinon väliseinän oikaisu. Sitä käytin itse yhdessä kohtaa kun sairasloman perusteella hain liikuntapaikan maksuun hyvitystä ja tuttu ohjaaja kysyi (toimi samalla selityksenä koska piti vielä ensin varoa tiettyjä juttuja harjoitellessa; lääkärintodistukseen ei kirjattu muuta syytä kuin "leikkauksen jälkeinen toipumisaika"). Eipä hänkään mitenkään ulkoista muutosta kommentoinut tai siitä kysellyt. Tuota vinon väliseinän korjaustahan käytetään vitsiksi asti julkkisten nenäleikkausten selittelyissä, joten miksei me taviksetkin voida sitä hyödyntää. Ja useinhan siihenkin operaatiossa puututaan (kuten minullakin) joten ei se teknisesti ole silloin edes valehtelua. :-)

        Jos kaikki sujuu ongelmitta, ekan viikon jälkeen olet jo ihan normaalitoimintakykyinen joten ehkä mummin apua ei enää välttämättä tarvita ja saat vielä vähän lisää hengähdysaikaa hänen kohtaamiselleen. Omia vanhempiani näen nykyään niin harvoin, että en tiedä mahtavatko hekään huomata mitään kun seuraavan kerran tavataan. Heidänkin suhteensa olen päättänyt että koska hoidin operaation omilla rahoillani ja olen muutenkin omillani ollut jo pitkään ja täysin henk.koht. ahdistuksestani siinä oli kyse, niin en ole heillekään mitenkään tilivelvollinen. Toisaalta uskon että äitini saattaisi hyvinkin ymmärtää syyni, mutta en silti halua alkaa asiaa puimaan hänenkään kanssaan.

        Olen miettinyt johtuuko muiden kommentoimattomuus siitä, että ovat niin hienotunteisia vaikka ehkä jotain olisivat huomanneetkin, vai siitä että vaikka itseäni vanha nenä vaivasi todella raskaasti, niin ehkä muut sittenkin ovat nähneet sen "ohi" eivätkä ole siihen niin paljon huomiota kiinnittäneet kuin itse. Ei sillä väliä, positiivistahan se vain siinäkin tapauksessa on. Toisaalta luulen myös että koska olen vain jatkanut kaikkea vanhaan malliin ja olen kuin ei olisikaan, niin kukaan muukaan ei oikeasti kiinnitä asiaan mitään huomiota. Eli mitä vähemmän selittelee niin sitä vähemmällä pääsee?

        Käyhän sitten kertomassa miten kaikki sujui!

        Vino väliseinä on kuulemma minullakin, mutta ei tarpeen korjailla, kun siitä ei ole ollut haittaa. Lääkäri vain totesi sen tarkastellessaan nenääni.

        Lapseni ovat vielä pieniä (1v ja 3v), joten pukemista ja nostelua ja pyllyn pesua luvassa. Eli ei siitä niinkään huonoon kuntoon varmaan mene, mutta ei voi toisellakaan viikolla vain loikoilla ja ottaa rennosti ilman mummia.

        Ensimmäisellä konsultaatio kerralla lääkäri meinasi, että viikossa jo toipuu lapsia hoitamaan hyvin, mutta toisella kerralla sanoikin, että pari viikkoa menee? Lähinnä kai se nostelu/kumartelu voi turvottaa?? ja hidastaa toipumista, joten siksi hankalampi homma näin pienten lasten kanssa. Ei kuulemma saa imuroidakaan... :)

        Kun lapset vielä pieniä, niin oletan, ettei niille kovin tarkasti tarvitse selittää, mutta varmasti kyllä useaankin kertaan kysyvät, miksi nenä lastoitettu jne. Mutta vaikka ovatkin pieniä, niin silti valehtelu heille tuntuu tällaisessakin asiassa väärältä.

        Mieheni miettii myös sitä, että voivatko lapset saada tämän myötä komplekseja omista nenistään. Luojan kiitos, eivät ole täysin nenääni perineet eli toivottavasti eivät saa. Enemmän kyllä minun nenäni, mutta silti erilainen, kun omia lapsuuden kuvia katsoo... :)

        Juuri tuota hienotunteisuutta olen minäkin miettinyt. Eivätkö muut vaan kehtaa kommentoida? Niin paljon pyörii mielessä. Tulen kyllä varmasti kertomaan, miten kaikki sujui.


      • Ex-Pottunekku
        Nenäleikkaukseen? kirjoitti:

        Vino väliseinä on kuulemma minullakin, mutta ei tarpeen korjailla, kun siitä ei ole ollut haittaa. Lääkäri vain totesi sen tarkastellessaan nenääni.

        Lapseni ovat vielä pieniä (1v ja 3v), joten pukemista ja nostelua ja pyllyn pesua luvassa. Eli ei siitä niinkään huonoon kuntoon varmaan mene, mutta ei voi toisellakaan viikolla vain loikoilla ja ottaa rennosti ilman mummia.

        Ensimmäisellä konsultaatio kerralla lääkäri meinasi, että viikossa jo toipuu lapsia hoitamaan hyvin, mutta toisella kerralla sanoikin, että pari viikkoa menee? Lähinnä kai se nostelu/kumartelu voi turvottaa?? ja hidastaa toipumista, joten siksi hankalampi homma näin pienten lasten kanssa. Ei kuulemma saa imuroidakaan... :)

        Kun lapset vielä pieniä, niin oletan, ettei niille kovin tarkasti tarvitse selittää, mutta varmasti kyllä useaankin kertaan kysyvät, miksi nenä lastoitettu jne. Mutta vaikka ovatkin pieniä, niin silti valehtelu heille tuntuu tällaisessakin asiassa väärältä.

        Mieheni miettii myös sitä, että voivatko lapset saada tämän myötä komplekseja omista nenistään. Luojan kiitos, eivät ole täysin nenääni perineet eli toivottavasti eivät saa. Enemmän kyllä minun nenäni, mutta silti erilainen, kun omia lapsuuden kuvia katsoo... :)

        Juuri tuota hienotunteisuutta olen minäkin miettinyt. Eivätkö muut vaan kehtaa kommentoida? Niin paljon pyörii mielessä. Tulen kyllä varmasti kertomaan, miten kaikki sujui.

        Ehkä noin pienille lapsille voi vielä tässä vaiheessa kertoa vain äidin nenän olevan nyt vähän kipeä tms. (jotta muistaisivat myös varoa sitä, koska arka se tulee olemaan vielä pitkään) ja jättää tarkemmat keskustelut vähän myöhemmäksi kun paremmin ymmärtävät. Ja pianhan he tottuvat sinun uuteen nenääsi ja tuskin kohta enää edes muistavat mitä on tehty. En jaksa uskoa että he mitään traumaa siitä osaavat kehittää, tuskin ennen teini-ikää ainakaan. ;-)

        Kumartelua ja pään alaspäin pitämistä on syytä vältellä vielä muutama viikko leikkauksen jälkeen, ja pienten lasten kanssa voi tosiaan tulla pulmallisia tilanteita sen suhteen. Ja juu ehdottomasti imuroinnit ym. pitää jättää apujoukoille. :-)

        Olin muuten matkoilla joulun alla ja oli aika mahtava tunne kun aivan uusiin ihmisiin siellä tutustuessa ei ollutkaan enää vanhaa traumaa siitä että olisin ollut jatkuvan itsetietoinen nenästäni, vanha klyyvari kun oli todella huomiota herättävä. Hyvin vapauttavaa.

        Vielä on monia kavereita ja tuttuja kohtaamatta joten voihan olla että joku vielä jotain muutoksesta pläjäyttää. Mutta on myös ilmeisesti jollain lailla onnistuneen toimenpiteen merkki että muutos ei kuitenkaan niin silmiinpistävä ole ollut. Itse halusin ennen kaikkea ajatella että korjaus tekisi minusta vain enemmän "oman itseni" näköisen enkä edes haikaillut mitään naamaani istumatonta ja keinotekoisen näköistä amerikansaippuasarjanenää.


      • pari v. sitten
        Nenäleikkaukseen? kirjoitti:

        Vino väliseinä on kuulemma minullakin, mutta ei tarpeen korjailla, kun siitä ei ole ollut haittaa. Lääkäri vain totesi sen tarkastellessaan nenääni.

        Lapseni ovat vielä pieniä (1v ja 3v), joten pukemista ja nostelua ja pyllyn pesua luvassa. Eli ei siitä niinkään huonoon kuntoon varmaan mene, mutta ei voi toisellakaan viikolla vain loikoilla ja ottaa rennosti ilman mummia.

        Ensimmäisellä konsultaatio kerralla lääkäri meinasi, että viikossa jo toipuu lapsia hoitamaan hyvin, mutta toisella kerralla sanoikin, että pari viikkoa menee? Lähinnä kai se nostelu/kumartelu voi turvottaa?? ja hidastaa toipumista, joten siksi hankalampi homma näin pienten lasten kanssa. Ei kuulemma saa imuroidakaan... :)

        Kun lapset vielä pieniä, niin oletan, ettei niille kovin tarkasti tarvitse selittää, mutta varmasti kyllä useaankin kertaan kysyvät, miksi nenä lastoitettu jne. Mutta vaikka ovatkin pieniä, niin silti valehtelu heille tuntuu tällaisessakin asiassa väärältä.

        Mieheni miettii myös sitä, että voivatko lapset saada tämän myötä komplekseja omista nenistään. Luojan kiitos, eivät ole täysin nenääni perineet eli toivottavasti eivät saa. Enemmän kyllä minun nenäni, mutta silti erilainen, kun omia lapsuuden kuvia katsoo... :)

        Juuri tuota hienotunteisuutta olen minäkin miettinyt. Eivätkö muut vaan kehtaa kommentoida? Niin paljon pyörii mielessä. Tulen kyllä varmasti kertomaan, miten kaikki sujui.

        """Kun lapset vielä pieniä, niin oletan, ettei niille kovin tarkasti tarvitse selittää, mutta varmasti kyllä useaankin kertaan kysyvät, miksi nenä lastoitettu jne. Mutta vaikka ovatkin pieniä, niin silti valehtelu heille tuntuu tällaisessakin asiassa väärältä.
        Mieheni miettii myös sitä, että voivatko lapset saada tämän myötä komplekseja omista nenistään. Luojan kiitos, eivät ole täysin nenääni perineet eli toivottavasti eivät saa. Enemmän kyllä minun nenäni, mutta silti erilainen, kun omia lapsuuden kuvia """


        Huh huh, kyllä te nuoret äidit olette outoja...
        Et varmaan valehtele joulupukistakaan.
        Kyllähän ne nyt tasan tarkkaan 1 ja 3 v. ei muista vielä parinkymmenen vuoden päästä, että mamman nenää korjattiin ja pidettiin lastassa, jos et tee siitä itse numeroa.
        Tuohan on vaan selitys lapselle, eikä mitään valehtelua.
        Jos joudut joskus vaikka parin vuoden päästä terveydellisestä syystä raskauden keskeytykseen, niin kerrotko kolme ja neljä vuotiaalle tarkasti mitä ja miksi sulle tehtiin. Lisäät vain ahdistusta lapsille tuolla .
        Jos joskus sekopäisenä menet ja petät hetken hurmiossa puolisoasi, niin menetkö puhdistautumaan ja kertomaan heti miehelle. Haloo !
        Näitä nyt vaan on elämässä asioita, joita silolellaan ja kerrotaan ns. valkoisia valheita.Itsehän ymmärtääkseni kysyit vinkkejä.

        Minusta tuntuu, että kaikesta huolimatta voi olla parasta jättää leikkaus sikseen. Tässä leikkauksessakin joutuu helposti kierteeseen ja elämäsi on ihan pilalla. Tunnut jo valmiiksi niin epävarmalta ja sanoisinko ahdistuneelta asiasta.


      • tässä leikkauksessa joutuu
        pari v. sitten kirjoitti:

        """Kun lapset vielä pieniä, niin oletan, ettei niille kovin tarkasti tarvitse selittää, mutta varmasti kyllä useaankin kertaan kysyvät, miksi nenä lastoitettu jne. Mutta vaikka ovatkin pieniä, niin silti valehtelu heille tuntuu tällaisessakin asiassa väärältä.
        Mieheni miettii myös sitä, että voivatko lapset saada tämän myötä komplekseja omista nenistään. Luojan kiitos, eivät ole täysin nenääni perineet eli toivottavasti eivät saa. Enemmän kyllä minun nenäni, mutta silti erilainen, kun omia lapsuuden kuvia """


        Huh huh, kyllä te nuoret äidit olette outoja...
        Et varmaan valehtele joulupukistakaan.
        Kyllähän ne nyt tasan tarkkaan 1 ja 3 v. ei muista vielä parinkymmenen vuoden päästä, että mamman nenää korjattiin ja pidettiin lastassa, jos et tee siitä itse numeroa.
        Tuohan on vaan selitys lapselle, eikä mitään valehtelua.
        Jos joudut joskus vaikka parin vuoden päästä terveydellisestä syystä raskauden keskeytykseen, niin kerrotko kolme ja neljä vuotiaalle tarkasti mitä ja miksi sulle tehtiin. Lisäät vain ahdistusta lapsille tuolla .
        Jos joskus sekopäisenä menet ja petät hetken hurmiossa puolisoasi, niin menetkö puhdistautumaan ja kertomaan heti miehelle. Haloo !
        Näitä nyt vaan on elämässä asioita, joita silolellaan ja kerrotaan ns. valkoisia valheita.Itsehän ymmärtääkseni kysyit vinkkejä.

        Minusta tuntuu, että kaikesta huolimatta voi olla parasta jättää leikkaus sikseen. Tässä leikkauksessakin joutuu helposti kierteeseen ja elämäsi on ihan pilalla. Tunnut jo valmiiksi niin epävarmalta ja sanoisinko ahdistuneelta asiasta.

        helposti kierteeseen :-) Niin totta niin totta


        Terveisin

        Jo useita nenäleikkauksia takana :-) ja taas uusi edessä.


      • hoitoapua
        Nenäleikkaukseen? kirjoitti:

        Vino väliseinä on kuulemma minullakin, mutta ei tarpeen korjailla, kun siitä ei ole ollut haittaa. Lääkäri vain totesi sen tarkastellessaan nenääni.

        Lapseni ovat vielä pieniä (1v ja 3v), joten pukemista ja nostelua ja pyllyn pesua luvassa. Eli ei siitä niinkään huonoon kuntoon varmaan mene, mutta ei voi toisellakaan viikolla vain loikoilla ja ottaa rennosti ilman mummia.

        Ensimmäisellä konsultaatio kerralla lääkäri meinasi, että viikossa jo toipuu lapsia hoitamaan hyvin, mutta toisella kerralla sanoikin, että pari viikkoa menee? Lähinnä kai se nostelu/kumartelu voi turvottaa?? ja hidastaa toipumista, joten siksi hankalampi homma näin pienten lasten kanssa. Ei kuulemma saa imuroidakaan... :)

        Kun lapset vielä pieniä, niin oletan, ettei niille kovin tarkasti tarvitse selittää, mutta varmasti kyllä useaankin kertaan kysyvät, miksi nenä lastoitettu jne. Mutta vaikka ovatkin pieniä, niin silti valehtelu heille tuntuu tällaisessakin asiassa väärältä.

        Mieheni miettii myös sitä, että voivatko lapset saada tämän myötä komplekseja omista nenistään. Luojan kiitos, eivät ole täysin nenääni perineet eli toivottavasti eivät saa. Enemmän kyllä minun nenäni, mutta silti erilainen, kun omia lapsuuden kuvia katsoo... :)

        Juuri tuota hienotunteisuutta olen minäkin miettinyt. Eivätkö muut vaan kehtaa kommentoida? Niin paljon pyörii mielessä. Tulen kyllä varmasti kertomaan, miten kaikki sujui.

        vähintään pariksi viikoksi ja muista VAROA nenää tosi paljon jatkossakin. Kyllä sinun kannattaa selittää lapsille, että äitin nenä on tosi arka jonkin aikaa ja voi mennä rikki jos sitä esim. lyö tai heittää jollakin esineellä ja äitille tulee paha mieli. Ja varo, kun pidät lapsia sylissä tai makaatte vaikka sängyllä ettei varsinkaan pää kolahda nenääsi. Sinun pitää muistaa olla varovainen muutamia kk leikkauksen jälkeen noissa asioissa.


      • Nenäleikkaukseen?
        pari v. sitten kirjoitti:

        """Kun lapset vielä pieniä, niin oletan, ettei niille kovin tarkasti tarvitse selittää, mutta varmasti kyllä useaankin kertaan kysyvät, miksi nenä lastoitettu jne. Mutta vaikka ovatkin pieniä, niin silti valehtelu heille tuntuu tällaisessakin asiassa väärältä.
        Mieheni miettii myös sitä, että voivatko lapset saada tämän myötä komplekseja omista nenistään. Luojan kiitos, eivät ole täysin nenääni perineet eli toivottavasti eivät saa. Enemmän kyllä minun nenäni, mutta silti erilainen, kun omia lapsuuden kuvia """


        Huh huh, kyllä te nuoret äidit olette outoja...
        Et varmaan valehtele joulupukistakaan.
        Kyllähän ne nyt tasan tarkkaan 1 ja 3 v. ei muista vielä parinkymmenen vuoden päästä, että mamman nenää korjattiin ja pidettiin lastassa, jos et tee siitä itse numeroa.
        Tuohan on vaan selitys lapselle, eikä mitään valehtelua.
        Jos joudut joskus vaikka parin vuoden päästä terveydellisestä syystä raskauden keskeytykseen, niin kerrotko kolme ja neljä vuotiaalle tarkasti mitä ja miksi sulle tehtiin. Lisäät vain ahdistusta lapsille tuolla .
        Jos joskus sekopäisenä menet ja petät hetken hurmiossa puolisoasi, niin menetkö puhdistautumaan ja kertomaan heti miehelle. Haloo !
        Näitä nyt vaan on elämässä asioita, joita silolellaan ja kerrotaan ns. valkoisia valheita.Itsehän ymmärtääkseni kysyit vinkkejä.

        Minusta tuntuu, että kaikesta huolimatta voi olla parasta jättää leikkaus sikseen. Tässä leikkauksessakin joutuu helposti kierteeseen ja elämäsi on ihan pilalla. Tunnut jo valmiiksi niin epävarmalta ja sanoisinko ahdistuneelta asiasta.

        Pakko kommentoida ja ensimmäiseksi täytyy todeta, että tämän varmempi en leikkauksesta voi olla. Jos aion sen joskus toteuttaa, niin nyt on oikea aika.

        Ahdistuneeksikaan en itseäni koe- päinvastoin, minusta on normaalia jännittää leikkausta ja miettiä huomaavatkohan muut. Outoa olisi, jos en sitä hiukan miettisi, onhan tarkoitus muuttaa ulkonäköä, vaikkakin huomaamattomasti ja piirteisiin sopivasti. Hiukan eri asia kuin luomen poisto.

        Jos minusta saa epävarman ja ahdistuneen kuvan, niin sitten olen kyllä itseäni ilmaissut huolimattomasti.

        Vinkkejä tosiaan kaipasin ja kokemuksia muilta asian jo läpikäyneiltä. Äidin nenää on korjattu ja siksi lasta- on juuri se selitys johon olen itsekin jo aikoja sitten päätynyt, kun mielessä pyörivää asiaa miettinyt. Ei sitä oikein muutenkaan voi noin pienille selittää. Kertoa tosiasia, ilman sen ihmeempiä selityksiä, vaikka toinen onkin miksimiksimiksimiksi-iässä...

        Valehtelu sana lähinnä viittasi väliseinän oikaisu-selitykseen, en kuitenkaan halua vastata miksimiksimiksi korjattiin-kysymyksiin, että äidillä on omasta mielestään niin ruma nenä, että sille piti tehdä jotain.

        Pohdin myös lasten mahdollisia reaktioita/kysymyksiä myöhemmällä iällä, kun huomaavat kuvista muutoksen? En tiedä voiko niin käydä, mutta teini-ikä tässä lähinnä jo pyöri mielessä. Eli olen siis ahdistunut seuraavan kymmenen vuoden ajan... ;)

        Ja joulupukista valehtelen täysillä ja niin pitkään kuin läpi menee... :)


      • miksi?
        tässä leikkauksessa joutuu kirjoitti:

        helposti kierteeseen :-) Niin totta niin totta


        Terveisin

        Jo useita nenäleikkauksia takana :-) ja taas uusi edessä.

        Mistä johtuu,että olet käynyt läpi niin monet leikkaukset?Onko nenään tullut jokin toiminnallinen ongelma,vai eikö sen ulkonäkö ole miellyttänyt?Esim.epäsymmetriaa jäänyt?


      • erittäin tyytyväinen
        hoitoapua kirjoitti:

        vähintään pariksi viikoksi ja muista VAROA nenää tosi paljon jatkossakin. Kyllä sinun kannattaa selittää lapsille, että äitin nenä on tosi arka jonkin aikaa ja voi mennä rikki jos sitä esim. lyö tai heittää jollakin esineellä ja äitille tulee paha mieli. Ja varo, kun pidät lapsia sylissä tai makaatte vaikka sängyllä ettei varsinkaan pää kolahda nenääsi. Sinun pitää muistaa olla varovainen muutamia kk leikkauksen jälkeen noissa asioissa.

        Itseäni myös ahdisti muutama vuosi sitten nenäni, se oli iso ja epäsopusuhtainen muihin kasvoihin verrattuna ja voi kuulkaa sitä onnen tunnetta nyt kun leikkauksesta on aikaa ja uusi nenäni alkaa muotoutua. 11000€ maksoi mutta oli sen arvoinen!! Tämä oli ja tulee olemaan paras sijoitukseni koko elämäni aikana :D Ei sitä tosissaan ymmärrä muut kuin kohtalotoverit. Olen kuin eri ihminen ja voin henkisestikkin parmmin nyt. Päässä vikaa? Heh, ehkä vähän :D

        Varovainen saa olla aluksi ja lasta on aika ahdistava, mutta sitten kun siitä pääsee eroon niin avot! Kyllä on erillainen olo. Eniten jännitin sitä että huomaako joku muutosta, mutta kukaan ei ainakaan ole maininnut mitään, ei edes sisarukseni (en heille leikkauksesta kertonut.) Vain vanhempani tietävät ja tukivat minua, thänks kaad.. Menin nenäleikkaukseen 18 vuotiaana, tämä oli ensimmäinen ja viimeinen leikkaukseni, nyt olen onnellinen ja täysin tyytyväinen itseeni! :)


        VOIMIA JA JAKSAMISTA MYÖS SULLE


      • kestää?
        erittäin tyytyväinen kirjoitti:

        Itseäni myös ahdisti muutama vuosi sitten nenäni, se oli iso ja epäsopusuhtainen muihin kasvoihin verrattuna ja voi kuulkaa sitä onnen tunnetta nyt kun leikkauksesta on aikaa ja uusi nenäni alkaa muotoutua. 11000€ maksoi mutta oli sen arvoinen!! Tämä oli ja tulee olemaan paras sijoitukseni koko elämäni aikana :D Ei sitä tosissaan ymmärrä muut kuin kohtalotoverit. Olen kuin eri ihminen ja voin henkisestikkin parmmin nyt. Päässä vikaa? Heh, ehkä vähän :D

        Varovainen saa olla aluksi ja lasta on aika ahdistava, mutta sitten kun siitä pääsee eroon niin avot! Kyllä on erillainen olo. Eniten jännitin sitä että huomaako joku muutosta, mutta kukaan ei ainakaan ole maininnut mitään, ei edes sisarukseni (en heille leikkauksesta kertonut.) Vain vanhempani tietävät ja tukivat minua, thänks kaad.. Menin nenäleikkaukseen 18 vuotiaana, tämä oli ensimmäinen ja viimeinen leikkaukseni, nyt olen onnellinen ja täysin tyytyväinen itseeni! :)


        VOIMIA JA JAKSAMISTA MYÖS SULLE

        Hei

        Mukavaa lukea noin tyytyväisestä ex-nenäongelmaisesta. Hienoa!

        Yksi asia vielä herättää kysymyksen.
        Kuinka monta vuotta on leikkauksestasi, koska ymmärrän viestistäsi niin, että nenäsi vielä jatkaa muotoutumista?


      • nez
        erittäin tyytyväinen kirjoitti:

        Itseäni myös ahdisti muutama vuosi sitten nenäni, se oli iso ja epäsopusuhtainen muihin kasvoihin verrattuna ja voi kuulkaa sitä onnen tunnetta nyt kun leikkauksesta on aikaa ja uusi nenäni alkaa muotoutua. 11000€ maksoi mutta oli sen arvoinen!! Tämä oli ja tulee olemaan paras sijoitukseni koko elämäni aikana :D Ei sitä tosissaan ymmärrä muut kuin kohtalotoverit. Olen kuin eri ihminen ja voin henkisestikkin parmmin nyt. Päässä vikaa? Heh, ehkä vähän :D

        Varovainen saa olla aluksi ja lasta on aika ahdistava, mutta sitten kun siitä pääsee eroon niin avot! Kyllä on erillainen olo. Eniten jännitin sitä että huomaako joku muutosta, mutta kukaan ei ainakaan ole maininnut mitään, ei edes sisarukseni (en heille leikkauksesta kertonut.) Vain vanhempani tietävät ja tukivat minua, thänks kaad.. Menin nenäleikkaukseen 18 vuotiaana, tämä oli ensimmäinen ja viimeinen leikkaukseni, nyt olen onnellinen ja täysin tyytyväinen itseeni! :)


        VOIMIA JA JAKSAMISTA MYÖS SULLE

        Voi kun olisi todella kiva kuulla, missä te jotka olette tyytyväisiä lopputulokseen olette käyneet leikkauksessa!! Itse menossa. mutta paikan / kirurgin valinta vaikeaa. Olen nyt suuntaamassa Nordströmin klinikalle. Kokemuksia?


      • missään nimessä mene
        nez kirjoitti:

        Voi kun olisi todella kiva kuulla, missä te jotka olette tyytyväisiä lopputulokseen olette käyneet leikkauksessa!! Itse menossa. mutta paikan / kirurgin valinta vaikeaa. Olen nyt suuntaamassa Nordströmin klinikalle. Kokemuksia?

        Nordströmille. Kävin hänen luona leikkauksessa ja meni pieleen ja pahasti menikin. Jouduin menemään korjausleikkaukseen ja sen jälkeen ei ongelmia. Korjausleikkauksen kävin Helsingin Mehiläisessä. En lähtisi enään samaan rumpaan. Kärsinyt paljon komplikaatioista ja rahaa mennyt ihan hullunlailla. Nordström on yksi kalliimmista paikoista ja tosi huono leikkaan.

        Herrahan itse kyllä kehuu itseään. Eikä muutenkaan järin tunneälyinen tyyppi.


      • ..............................
        missään nimessä mene kirjoitti:

        Nordströmille. Kävin hänen luona leikkauksessa ja meni pieleen ja pahasti menikin. Jouduin menemään korjausleikkaukseen ja sen jälkeen ei ongelmia. Korjausleikkauksen kävin Helsingin Mehiläisessä. En lähtisi enään samaan rumpaan. Kärsinyt paljon komplikaatioista ja rahaa mennyt ihan hullunlailla. Nordström on yksi kalliimmista paikoista ja tosi huono leikkaan.

        Herrahan itse kyllä kehuu itseään. Eikä muutenkaan järin tunneälyinen tyyppi.

        Millaisia komplikaatioita sinulla oli? voisitko kertoa tarkemmin?


    • pallonokka

      Minulta korjattiin vuonna 2004 nenän väliseinämä ja samalla rassattiin "röörejä" isommaksi. Olin ihan paniikissa ennen leikkausta ja kävin vielä kysymässä lääkäriltä ennen leikkausta etteihän ulkonäköni muuttuisi leikkauksen myötä. Sanoi että ei. Leikkaus kesti nukutuksessa viisi tuntia ja olen ihan erinäköinen kuin ennen! Harmittaa, enkä haluaisi mennä uudelleen leikkaukseen koska on ihmisiä jotka ovat oikeesti sairaita ja enemmän avuntarpeessa kuin minä. Mutta omaa elämääni tämä nykyinen pallonokka haittaa todella paljon. En halua nähdä iteäni peilistä enkä varsinkaan valokuvista. Omat persoonalliset piirteeni ovat poissa enkä saa niitä koskaan takaisin. Jos ei ole ihan pakko mennä leikkaukseen niin en menisi enää. Mitään apua ei ole ollut, ei edes poskiontelon tulehdukset ole loppuneet. Musta tuntuu etten voi elää tän nykyisen nokkani kanssa. Elämä pilalla.

      • Anonyymi

        Heippa oletko vielä tavoitettavissa. Mulle kävi samoin ja voi hyväluoja, elämäni myöskin pilalla. Vertaistukea vailla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heippa oletko vielä tavoitettavissa. Mulle kävi samoin ja voi hyväluoja, elämäni myöskin pilalla. Vertaistukea vailla

        Sama täällä. En tunnista itseäni peilistä.


    • vähän ajateltavaa

      "enkä haluaisi mennä uudelleen leikkaukseen koska on ihmisiä jotka ovat oikeesti sairaita ja enemmän avuntarpeessa kuin minä"

      En ole idiootimpaa elämänfilosofiaa kuullut. Maailmassa on uskomattoman paljon kurjuutta ja korjattavaa. Se ettet arvosta itseäsi ja ainokaista elämääsi senvertaa että tekisit siitä mahdollisimman onnellisen on mielestäni käsittämätöntä ! Se ei ole keneltäkään pois. Tuntuu että olet omaksunut filosofiasi joltain omaa kilpeään kiillottavalta marttyyrilta joka pitää itseään jotenkin parempana ja syvällisempänä.

      Alappa tykkäämään itsestäsi enemmän ja avostamaan omaa onnellisuuttasi. Kun olet tyytyväinen itseesi myös ulkonäöllisesti kaiken muun lisäksi, pystyt antamaan muillekkin.....Hyvä kiertämään, mutta aloita itsestäsi

    • pallonokka

      No joo, olet osittain oikeessa.. Mutta tarkoitus ei ollut muuttaa ulkonäköä huomattavasti!! vaan korjata nenän vinous ja nyt jos menen uudelleen leikkaukseen niin ulkonäköni muuttuu taas ja omaa kärsääni en sieltä takaisin saa. Ennemmin eläisin sen "rikkinäisen" nenän kanssa ns. olisin oma itseni, kuin näyttäisin aivan joltain muulta. Ei se onnellisuus kauneudesta tule.

      • Anonyymi

        Olis kiva tietää kuinka voit nykyääm, itselle kävi samoin kuin sinulla ja kyllä on hirveät ajat menossa.


    • viisasaikuinenneuvoo1906

      Nenäleikkaus on todella vaikea operaatio niin kirurgin kuin paranemisprosessin kannalta.

      Jos suunnittelet nenäleikkausta, mieti ensin olisiko jokin kevyempi vaihtoehto tilalle parempi, esim:
      - pieni leukaimplantti jolloin nenä jää vähemmän hallitsevammaksi kasvoissa
      - täyteainepistoksilla voi muovata nenää, esim. kyömy lähtee kun sen ylä- ja alapuolelle laitetaan hieman korotusta
      - meikkivarjostuksilla voi kaventaa ja muotoilla nenää edestäpäin katsottuna
      - korosta silmiä ja huulia vahvalla meikillä jolloin huomio kiinnittyy enemmän niihin
      - kokeile erilaista kulmakarvojen mallia
      - korkea ja tuuhea kampaus pienentää kasvoja
      - opettele näkemään nenäsi toisella tavalla, arvosta persoonallisuutta

      Nenäleukkauksen riskejä ja haittoja voivat olla mm.
      - hengitysvaikeudet nenän kautta
      - niistämisvaikeudet
      - tunto-ongelmat, tunnottomuus, hermokivut
      - nenän palelu kylmässä ulkoilmassa
      - tyytymättömyys lopputulokseen
      - epäsymmetrinen tai luonnoton nenä
      - arvet
      - nukutuksen tai leikkauksen aiheuttamat komplikaatiot

      Muuta huomioitavaa liittyen nenäleikkaukseen
      - lastaa pidetään vähintään viikko
      - hengität ensimmäisten päivien ajan pelkästään suun kautta, mikä aiheuttaa suun ja huulien kuivumista sekä kurkkukipua
      - lasta voi aiheuttaa kutinaa ja ihomuutoksia
      - yhdellä kerralla ei välttämättä ole mahdollista saada suurta lopputulosta
      - jokaisen ihmisen nenä on erilainen joten kirurgi ei voi etukäteen taata sinulle juuri sitä lopputulosta mitä on ajateltu
      - muut ihmiset voivat pitää sinua pinnallisena kauneusleikkauksesi takia

    • Anonyymi

      Mun on pakko saada nenä leikattua, en voi elää tän kans. En pysty lähteen muualle. Mihin suomessa, kuulu Stolbergista hyvää. Ketään käyny viime aikoina

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1947
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1669
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      15
      1618
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1517
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1475
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1390
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1357
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      650
      1271
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      17
      1203
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      10
      1158
    Aihe