kotikonstein hajuvesi?

hihiini

toi olisko kellään tietoa miten sais aikaseks hajuvettä kotikonstein? tarttis saada mieto tuoksu vege mielessä..

6

2678

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivusta-ajattelija

Helpointa, jos lähdet tekemään valmiista tuoksuöljyistä:

Sekoita parikymmentä tippaa eteerisiä öljyjä noin desiin vahvaa alkoholia (40% tai yli). sekoita hyvin ja anna alkoholin liottaa öljyistä tuoksuvat aineet (halutusta voimakkuudesta riippuen jopa kuutisen viikkoa, mutta jo viikon jälkeen on kiva ja mieto hajuvesi valmis), poista seoksesta rasva suodattamalla kahvinsuotimen läpi - usemman kerran, jos yksi ei riitä.

Seoksen alkoholipitoisuutta voi jälkikäteen alentaa puhtaalla vedellä, jos on kovin vahvaa - idea kuitenkin on se, että alkoholi liottaa nuo tuoksuvat aineet ja siksi seoksen tulisi valmistusvaiheessa olla vahvaa.

Juju hajuvesien valmistamisessa on tuoksujen yhdistäminen - aiheesta on kirjoitettu oppikirjoja, mutta lyhyesti olisi tarkoitus laittaa kolmenlaisia tuoksuja yhteen - voimakkaita perustuoksuja, jotka säilyvät ihollapitkään ( esim santelipuu on tällainen) keskivahvoja/sydäntuoksuja, hieman vähemmän aikaa kestäviä ( esim neroli) ja kevyitä tuoksuja, jotka haihtuvat melko nopeasti (sitruuna) Lisäksi voidaan käyttää yhdistäviä tuoksuja

hakusanoja näiden etsimiseen ("top notes, middle notes, base notes")

Tällä sivulla aika kohtuullinen lista
      http://www.essentialoils.co.za/fragrance-notes.htm

Ja mitä yhdistetään mihinkin... se onkin sitten se jujuista suurin, johon käytät mielikuvitustasi ja nenääsi :) Ihan hauskaa puuhaa.

Tietenkin voi tehdä hajuveden vain yhdestä tai kahdesta tuoksusta, ei tässä mitään lakeja ole.

Ja jos haluat tehdä hajuvettä vaikka kukista/ puulastuista itse, niin voit yrittää uuttaa niitä suoraan alkoholiin. Eteeriset öljyt tehdään yleensä tislaamalla, joka on kotikonstein aika vaativaa.

• Kotikosmetiikka

http://www.tuoksukauppa.net/

Tuolta saa tuoksuöljyjä sekä valmiina että aineita, joista voi kasata itse jotain, kun ostat vaikka luontaistuotekaupasta tai esim. Ekolosta jotain 100 % eteeristä öljyä. Pienen tuoksukaupan valikoimissa on aivan ihania valmiitakin sekoituksia. Katsopa Gracefruit- ja tuoksuöljyt-kohdat. Öljyt- ja rasvat-kohdastaa löytyy sitten pohjaöljyjä tuoksujen tekemiseen tai mihin kukin niitä tarvitseekaan.

Oman hajuveden voi tehdä vaikka niin, että hankkii pohjaksi jonkin hajuttoman öljyn. Ainakin jojoba- ja aprikoosinsiemenöljy ovat oikein hyviä siihen. Itse olen käyttänyt niitä. Siihen tiputellaan joitain tippoja eteeristä öljyä (esim. laventelia / santelia / ruusua,... Rosmariini laventeli on aika hyvä mielestäni). Pieniä määriä aineita laittamalla voi kokeilla myös sekoitella eri eteerisiä öljyä pohjaöljyyn. Kokeilun tulokset voivat myös olla joskus vähintään mielenkiintoisia tai kamalia, mutta joskus onnistaakin.

• kosmis

mikä sen ihmisen ammattinimike on, joka tekee työkseen hajuvesiä?

• Jonski-Ponski

Mistä sais SELVIÄ ohjeita miten tehdään hajuvettä????

• Hajuveden tekijä

Moikka.Minä olen tehnyt hajuvettä kukista.Yhdenhajuisista kukista vain.
      Ohjeet.
      Kerää hyväntuoksuisia kukkia 1tai 3 eri tuoksuista
      1)Laita vettä kulhoon.Ei kkylmää eikä kuumaa vaan viileää.
      2)Laita kukat kulhoon ja sekoita lusikalla,jätä kukat likoon vaikka yöksi tai 3-5 tunniksi.
      3)Laita alkoholia ja sekoita.HYVÄNTUOKSUISTA!!!
      4)Ruokaoliiviöljyä ja sekoita kunnolla,Vain pikku tippa.
      5)Citruunavettä ja\tai citriuunapullosta ja sekoita.
      6)Anna likoa hetke. 5-10 min
      7)Lisää lisää oliiviöljyä.Pari tippaa enemmän.
      8)Ja myös lisää hyväntuoksuista alkoholijuomaa.
      JA SEKOITA!!
      9)Itse lisäsin asiakkaiteni mieleksi pari uutta tuoksua=Desifiointiöljyraspia.
      10)Ja viimeiseksi lasteni mielestä hyväntuoksuista smurffilimua puhdistettuna veteen.Ja vielä hyvänkuntoistahyväntuoksuista rasvaa.
      JA VIIKON PÄÄSTÄ=SIMSALABIM VALMISTA!!HELPPOA EIKÖ?.

• hajuvesi -tekiä

kuulostaa oikein helpolta voisin joku päivä kokeilla tuota ohjettasi
        jos se onnistuu voisin myydä hajuvettä kiitos sinulle ohjeesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      103
      4583
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      385
      1352
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      186
      1062
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      109
      1052
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      960
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      911
    7. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      891
    8. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      11
      882
    9. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      866
    10. tilitoimistopiirainen huutaa

mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt
      Kuhmo
      10
      847
    Aihe