olin 25.12 suojaamattomassa yhdynnässä ja menkkojen olisi pitänyt alkaa 31.12, mutta ovat nyt myöhässä. milloin raskaustesti kannattaa tehdä että se näyttäisi oikean tuloksen?
milloin tehdä raskaustesti?
13
3567
Vastaukset
- mievaan..
Sen mukaan mitä mie oon lukenut raskaustestipaketeista sun muista, olen ymmärtänyt, että raskaustesti kannattaa tehdä siitä päivästä alkaen, jolloin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Eli jos menkkojen olisi pitänyt alkaa 31.12, niin jo silloin olisit voinut tehdä raskaustestin, ja voit tehdä sen tietysti vieläkin. Ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää, ei testitulos ole yhtä varma kuin sen jälkeen. Eli eikun vaan ostamaan raskaustestiä!
- mievaan..
Raskaustesteissäkin on eroja, joten jotkut raskaustestit saattavat vaatia pitempää aikaa. Ne raskaustestit joita itse olen käyttänyt (n.3) ovat olleet varmoja kuukautisten oletetusta ensimmäisetä päivästä. Kannattaa katsoa siis, minkä testis ostaa ja lukea huolella käyttöohjeet!
- Näin se on
Hyvin todennäköisesti raskaustesti ei näytä vielä varmaa tulosta. Raskaushormonia ei erity vereen vielä riittävästi viikon kuluttua. Se, että oikea tulos näkyy sinä päivänä kun menkkojen pitäisi alkaa, perustuu siihen, että ovulaatio ja mahdollinen hedelmöittyminen olisi tapahtunut normaalisti kaksi viikkoa ennen kuukautisten alkamista. Sinun tapauksessasi voit olla raskaana mikäli ovulaatio on tapahtunut kyseisessä kierrossa myöhemmin kuin se kaksi viikkoa ennen kuukautisten alkamista. Odottele pari viikkoa yhdynnästä ja tee testi sitten.
- tuohon
"Sinun tapauksessasi voit olla raskaana mikäli ovulaatio on tapahtunut kyseisessä kierrossa myöhemmin kuin se kaksi viikkoa ennen kuukautisten alkamista."
Ei ihan näin, vaan raskaus olisi mahdollinen mikäli ovulaatio olisi tässä kierrossa tapahtunut vähän myöhemmin, jonka seurauksena myös kuukautiset olisivat jo alunperinkin myöhästyneet. Kuukautiset eivät ala ajallaan, jos ovulaatio on myöhässä, vaan ne tulevat sen mukaan sitten myös myöhässä.
- HEDELMÖITTYMISESTÄ!
aiemmin testi EI näytä oikein=)
- ehkä raskaana
onko tuo apteekin raskaustesti sitten kuitenkin luotettava jos sen tekee niin ettei odota tuota paria viikkoa mahd. hedelmöittymisestä? netistä luin että ''Se on erittäin herkkä ja voidaankin suorittaa heti ensimmäisenä päivänä kuukautisten poisjäännistä.''
- härpätäti
ehkä raskaana kirjoitti:
onko tuo apteekin raskaustesti sitten kuitenkin luotettava jos sen tekee niin ettei odota tuota paria viikkoa mahd. hedelmöittymisestä? netistä luin että ''Se on erittäin herkkä ja voidaankin suorittaa heti ensimmäisenä päivänä kuukautisten poisjäännistä.''
Testin merkillä ei ole mitään merkitystä jos teet sen väärään aikaan eli liian aikaisin. Herkin testi on yksiköltään 10 ja tälläisellä testillä minä olen saanut positiivisen tuloksen 10 päivää hedelmöittymisestä (varmistettu ultraäänellä omalla muistilla ). Koska testi tulee tehdä riippuu sinun omasta kuukautiskierrostasi ja ovulaatiostasi. Kun ovulaatio on tapahtunut kuukautiset alkavat noin 12-16 päivän kuluttua jos hedelmöittymistä ei ole tapahtunut.Siitiöt voivat parhaimmassa tapauksssa elää jopa viikon munatorvissa odottamassa munasolua (ovulaatiota) JOTEN jos kyse on kerta vahingosta odottaisin 16 päivää (ovulaatiosta menkkojen alkuun) 7 päivää (siitiöiden mahdollinen säilyminen ) ja tekisin testin.
Myös monet tekijät kuten stressi tai matkustelu voi siirtää ovulaatiota ja näin niitä kuukautisia myöhemmäksi. Muistathan olla ensikerralla huolellisempi jos et vielä raskautta toivo ja käy EHDOTTOMASTI sukupuolitautitesteissä! Odota kuitenkin itämisajan verran (esim. klamydiassa 3vko ) ennen niihin menoa! Jos olet valmis harrastamaanseksiä tulee sinun olla valmis kantamaan vastuusi seksuaaliterveydestäsikin!!
- tulokseen?
Pohdin tässä voiko samalla hetkellä nautitulla alkoholilla olla jonkinlaista vaikutusta testin tulokseen? Olin juonut samana iltana alkoholia kun tein testin ja nyty mietin, voiko alkoholi vääristää testin antamaa tulosta. Pakkauksessa ei asiasta mitään mainittu.
- niin niin
ne raskaushormonit pysy elimistössä vaikka käyttäisi alkoholia. Eikö muuten kaikille tulisi keskenmeno, jos vähän ottaa esim. silloin, kun ei vielä tiedä olevansa raskaana.
- min taasen
niin niin kirjoitti:
ne raskaushormonit pysy elimistössä vaikka käyttäisi alkoholia. Eikö muuten kaikille tulisi keskenmeno, jos vähän ottaa esim. silloin, kun ei vielä tiedä olevansa raskaana.
En ajatellutkaan varsinaisesti sitä keskenmenoa vaan ajatusta, että testi näyttäisikin alkoholin takia negatiivista, vaikka olisin raskaana. Olipa monimutkaisesti sanottu :D
- dgssdfetwetrf
viikon päästä olet viisaampi.
- esihistoriaa
Kuka on viikon päästä viisaampi?
Toivottavasti dgss..... Ketju on nimittäin 2,5 vuoden takaa.
- juuri synnyttänyt
Kannattaa mennä apteekkiin kysymään. Clear blue digitalia voi käyttää jo 4 päivää ennen kuukautisten ensimmäistä vuotopäivää. Kaikki suomen apteekeissa myytävät raskaustestit ovat yhtä luotettavia kuin terveyskeskuksessa tehtävä verikoe.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202283Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281714Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3051251- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31726Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33652