Kun te aina mesoatte asian perään vähätellen kirjoittajan persoonan merkitystä, niin eikö ole pelkästään positiivista, että palstalla on paljon nikinvaihtajia ja multinikkejä?
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Harmittaa vain todetaEttä elämä on ajanut meidän ohi. Se on totuus. Me oltaisiin oltu hyvä pari nuorempana, mutta ei enää. Olen liian vanha. Naiselta.
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
- Persut nousi kakkospaikalle ohi kokoomuksen - SDP alle 23%Näin tosiaan näyttää, että persujen kannatus nousee hitaasti kohti vaaleja. Se on toki ollut heille tavallista aiemminkin.
Vastaukset 15
Vanhimmat
saa aina pähkäillä kuka on kukin.
Virkistävää.
hyvä.. kun se vaan loppuis siihen eikä oltais kyttäämässä vielä muitaki.
Varmaan ihan asiallinen kysymys. Jos itse "puskana" saan vastata, niin evvk. Siinäs jupisette.
"Kun te aina mesoatte asian perään vähätellen kirjoittajan persoonan merkitystä, niin eikö ole pelkästään positiivista, että palstalla on paljon nikinvaihtajia ja multinikkejä?"
Osin otan kantaa.
No ei ole positiivista. Just mm. ton takia en ainakaan itse ole halunnut rekisteröityä. Vähän feirdoa, hmh, kun aika usein vois kaiketi ihan järjelläkin luulla(!!) ihmisen pärjäävän yhdelläkin nikillä. Varmaan perusteita vaihtoonkin on joskus, mutta silti. Aika tehokas uusien rekkaantujien karkoittaja lienee väliin tossakin,..hmh.. mainitsemasi ns. multinikit...
V*ttu siitä ainakaan kukaan tavis keskustelupalstakirjoittaja tykkää, jollei voi koskaan tietää, että kuka on mitäkin...Ei se siis ole hauska asia, nämä usein nikkejä vaihtavat, muutoin kuin varmaan asiaanvihkiytyneiden omassa kapea-alaisessa ja omansa sorttisessa porukassa. Sellaiseen porukkaan kukaan *****'**** tosin edes haluaisi kuulua.
weird, weirdo...=kummallinen, kummajainen
Jos asia on tärkeä, niin mitä väliä nikin vaihamisella on? Niinhän tekin jatkuvasti teette. Nikki on ylensä puolet otsikosta eikä koskaan tiedä, kenelle vastaa ja syntyy väärinkäsityksiä.
Missä on peräänkuuluttamanne logiikka?
Riittää, että tietää, ei tarvitese kailottaa. ;-)
Oli aivan kerrassaan mainio korjaus sulla; etenkin kun kirjoitit sen enkun stipendiaatille vuodelta kypärä.
Ei mut joo. Meni vikaan. Totta!
Kirjoita sitten aina samalla nikillä. Rekkaa se vaikka, jos häiritsee. Itseäni nämä feikkini lähinnä huvittavat, koska ovat sen verran tyhmiä, etteivät edes osaa kirjoittaa. Mulle aivan sama, koska olen niin laiska, etten rekattua nikkiäni käytä ja taisin mennä poistamaankin sen tän hienono "uudistuksen" myötä.
vielä että voitit raittiuskilpakirjoituksen vuonna käki
"Jos asia on tärkeä, niin mitä väliä nikin vaihamisella on? Niinhän tekin jatkuvasti teette. Nikki on ylensä puolet otsikosta eikä koskaan tiedä, kenelle vastaa ja syntyy väärinkäsityksiä.
Missä on peräänkuuluttamanne logiikka?"
No mua "nikin vaihtamisessa" ärsyttää henkilökohtaisesti ainoastaan asia, että jos joku esimerkiksi pyrkisi esiintymään muka täysin uutena kirjoittajana, vaikkei sitä olisikaan...
Olen nimittäin aikoinaan pariinkin otteeseen nähnyt palstalla tyyppejä, jotka v*uttaa lähinnä sillä, että ne on pyrkineet selkeästi ns. pissimään kanssakirjoittajiaan linssiin... Tyyliin ihan esittäytyvätkin: "Moi! Olen uusi kirjoittaja se ja tää".. JA sitten kuitenkin ovat salamana ( pari min!) niin kamua ja niin Lontoon raetta kaikkien vanhojen palstanaamojen kanssa.;D Näkeehän sitä nyt sellaisen haistapaskan läpi, ainakin joskus. Aina ei tarvitse edes aktiivisesti palstalla käydä, niin silti huomaa joitakin "uusia", joissa on jotain..*khh*..no joo.
Joo voi vaihtaa nikkiä toki, mut en ymmärrä, että miksei joskus vois ainakin tarvittaessa kertoa, että ennen oli nikki tää tai toi...( vrt. emt.), jos joidenkin kanssa on aiemminkin keskustellut.
Ei ja vielä rehellisesti... Näissä usein nikkä vaihtavissa on (musta) sitäkin ongelmaa, että koskei tosiaan nyt vaan aina voi nähdä, milloin mikin ärsyttävä peelo taas siellä vaan uudella nimimerkillä säätää, sitä saattanee joskus suhtautua turhan skeptisesti myös niihin, joilla ei asian kanssa mitään tekemistä ole...
:(
Toisin sanoen siis, ja kuten pari muutakin fiksua on nähdäkseni aiemmin puhunut; ainakin kovin usein nikkiä vaihtavat luo koko palstalle epämiellyttävää ilmapiiriä.
Lisäksi: näissä multinikki-tapauksissa on joskus sellaistakin ongelmaa, että he ainakin välillisesti ( vaikkeivat toki aina tietoisesti ts. halutessaan) pilkkaavat kirjoittajia, jotka eivät heidän "identiteetti-systeemeistään" tiedä...On esimerkiksi hyvin epämiellyttävää, jos jotkut tietyt naureskelisivat muka omalle nokkeluudelleen ja tietävyydelleen itse kunkin kirjoittajan sanomisista, ja jos sitten kuitenkin olisi joitakin muitakin mukana keskusteluissa, jotka eivät kyseisten sanomisista mitenkään _omasta päättelystään riippuen_, voisi tietää...
Niin. Arvostan ainoastaan keskusteluun keskittymistä. Mua harvemmin yhtään minkäänlainen persoona (tällaisilla palstoilla) kiinnostaa, jollei sellainen sitten jutuillaan pakota mua kiinnittämään erityisesti juuri persoonaansa huomiota (ts. hae persoonalleen huomiota).
"Kirjoita sitten aina samalla nikillä. Rekkaa se vaikka, jos häiritsee. Itseäni nämä feikkini lähinnä huvittavat, koska ovat sen verran tyhmiä, etteivät edes osaa kirjoittaa. Mulle aivan sama, koska olen niin laiska, etten rekattua nikkiäni käytä ja taisin mennä poistamaankin sen tän hienono "uudistuksen" myötä."
Et kenties tajua, että minä en voi kirjoittaa aina yhdellä ja samalla nikillä. Sanotaan vaiks(teoreettisesti: en valitse), että jos mä valitsisin nimimerkikseni " joulukranssi", olis tällä palstalla kohta monta joulukranssia... Samaten mustamaalaamisella ja puhtaiden luulojen laukomisellaan on nää jotkut tehneet mulle niin paljon pahaa, ettei niiden älykkyysosamäärä sellaista koskaan riitä tajuamaan.
Toki feikit on joskus huvittaviakin, hmh. Kiva jos pystyt suhtautumaan niihin huumorilla. Joskus nimittäin katsonut, että sulla on kanssa ollut niitä kanssa jonkin verran...Parodian käsittää, mutta sitten jos mennään johonkin, mikä on ihan tajutonta alkuperäisen kirjoittajan "tyylille", tulee joskus inhon reaktiokin.
Parhaat on tietysti jäljittelemättömiä. Noin yleisesti, tai jotain. Hmh. ( Sori ajatukseni ei nyt välttämättä ole aivan kirkkaimmillaan.) Lohdutukseksi (etc.).
Et joku haluu kysellä sulta jotain tuolla aloituxessa?
Mitä välii nimellä kunhan dokaa vitusti?
Jos et tahdo mitenkään erityisesti personoitua tällä palstalla, niin ainoaksi vaihtoehdoksi jää rekkautumattomuus ja sitä kautta mahdollinen paskanheitto. Jos taas tahdot personoitua (sinänsä tunnistettavasta kirjoitustyylistäsi huolimattakin) on ainoa vaihtehtosi rekkautua. Näin se vaan menee.
"Parhaat on tietysti jäljittelemättömiä."
Kuten sinunkin kirjoitustyylisi, eli ällös huoli.
" Lohdutukseksi (etc.)."
Kiits. Ei mullakaan toi pääknuppi nyt oikein pelaa, kun saanutkaaan nukuttua. Joo, tekemisen puutettä tämäkin.
Ei sillä ole väliä.