KUIVAT JA ROHTUNEET HUULET

ainomuumi

Elikkäs varsinkin näin talvisin (joskus muulloinkin) huuleni ovat todella pahat. Tosi punaiset, tuntuvat inhottavilta jne. Kaikkia perus merkkejä niinkuin esim. labello, mirame... olen jo kokeillut. Näistä apteekin rasvoista bepanthen on jo tuttua ja vitalista käytän tällä hetkellä. Tiädän kyllä että huulirasva useimmiten vain pahentaa asiaa mutta silti otan huulirasva merkki vinkkejäkin vastaan. Muut vinkit ovat vähintään yhtä tervetulleita, KIITOS JO ETUKÄTEEN !

26

7470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parasta huulivoidetta

      Ehdottomasti paras ja käytän jatkuvasti huulivoiteista on Oriflamen Tender Care. Sisältää mehiläisvahaa ja kosteuttaa sopii myös moneen muuhun tarkoitukseen.

      • ainomuumi

        onkos apteekin vai saako ihan normaaleista kaupoista? Mutta kiitos , kokeilen--->


      • Voit laittaa viestiä
        ainomuumi kirjoitti:

        onkos apteekin vai saako ihan normaaleista kaupoista? Mutta kiitos , kokeilen--->

        Hei!Voit laittaa viestiä minulle, niin kerron mistä tuotetta on saatavissa. [email protected]


    • tällänerandom

      eli bellavita (oikeasti ihorasva) mutta apteekista saatava paksu rasva. Levittää sitä foliolle n. 4x2cm alueelle ja asettaa sen huulien päälle ja vaikka hiuspannalla pistää sen puysymään ! tosin suuta ei kannata tuona aikana aukaista jos ei halua rasvaa suuhun ! toimii !

    • ....

      Karite-voi on parasta huulirasvaa, ja hyvä on myös Kesäniityn huulihoide, jota saa luontaistuotekaupoista ja netistä (ei sisällä mineraaliöljyä jota noissa labelloissa sun muissa on).

      • sisältäisi

        mineraaliöljyä, kunhan vaan toimii.


      • mutta..
        sisältäisi kirjoitti:

        mineraaliöljyä, kunhan vaan toimii.

        itselläni ne labellot eivät juuri toimineet.


      • tiedän mm.kaiken
        mutta.. kirjoitti:

        itselläni ne labellot eivät juuri toimineet.

        Oikeastaan itselläni on ollut sama ongelma joka talvi. Naama nätti, huulet pommin jäljiltä. Kaikkia voiteita olen kokeillut mutta ei auta. Blistex jotenkin paransi muttei sekään kunnolla. Kannattaa kestää ja odottaa kesää ;s


      • mutta.. kirjoitti:

        itselläni ne labellot eivät juuri toimineet.

        Jo vuosia olen käyttänyt Elisabet Ardenin "Eight Hour Cream":a, jota saa sekä huulivoiteena suojakertoimella että "paksuna" hoitovoiteena. Sopii huulien lisäksi esim. kuiviin kyynärpäihin. Ehdottomasti hintansa arvoinen!


    • Nimetön

      Joo, jotkut sanovat, että rasvan käyttö lisää tarvetta käyttää rasvaa... Mielestäni sama juttu, kuin että nälkä lähtee syömällä, eli rasvaile vain huulia! Itse käytän Elisabeth Ardenin 8 hour -voidetta, on tosi tehokas. Laitan vain illalla nukkumaan mennessä ja tosi harvoin tarvii päivällä käyttää mitään, silloin käytän L'Occitanen shea butter voidetta. Rasvoissa on kyllä eroja tosi paljon, esim. Mirame on sellanen, että tuntuu, että pitää lisätä koko ajan, ei hyvä. Vähän laadukkaammat tuotteet on kyllä ihan eri juttu, eron huomaa.

    • hyvä ihminen

      Muistakaa riittävä vedenjuonti.. Tepsi ainakin armeijassa 30 asteenkin paukkupakkasissa..

    • nsss

      Huulet halkeilevat,ovat punaiset,turvonneet ja TODELLA kuivat ! Mikään ei tunnu auttavan. Olen käyttänyt valkovaseliinia ja sebamedin huulirasvaa, joita apteekissa suositeltiin. Valkovaseliini auttaa kipuun, mutta kuivattaa huuliani vain enemmän (siltä ainakin tuntuu) ja tuo sebamed ei auta yhtään :

      • pusuhuulet<3

        Jos huulissa on paksu kerros kuollutta kuivaa nahkaa niin siihen ei auta voiteet, ellei ensin kuori. Kannattaa sekoittaa vaikka perusvoiteeseen sokeria ja hellästi kuoria huulet, vaikka illalla. sen jälkeen yöksi jotain edellämainittua rasvaa paksu kerros, ja sen jälkeen säännöllistä rasvausta. Näin meillä, ja toimii :)


    • RohtuneetHuuletSucks

      Huulet kuivat ja rohtuneet ja PUNAISET ihan ku huulipunaa oisin laittanu. >:(( Pureskelen koko ajan niitä kuivia pois vahingossa. Bepanthenia mullaki on ... toivottavasti auttaa .. ettei tarvii mennä huulet punasina kouluun huomenna. :(

      • Unna123

        Kannattaa käyttää rohtuneisiin huuliin Bevita R:ää apteekista, todella miellyttävän tuntuista ja hyvin levittyvää paksuhkoa rasvaa! Hintakaan ei päätä huimaa, 20g tuubin saa reilulla 6 eurolla. Ja samaa rasvaa voi käyttää ihon muihinkin "vauriokohtiin", kuten suupieliin, kynsinauhoihin, kuiviin kyynärpäihin yms.


      • cherrycupcake
        Unna123 kirjoitti:

        Kannattaa käyttää rohtuneisiin huuliin Bevita R:ää apteekista, todella miellyttävän tuntuista ja hyvin levittyvää paksuhkoa rasvaa! Hintakaan ei päätä huimaa, 20g tuubin saa reilulla 6 eurolla. Ja samaa rasvaa voi käyttää ihon muihinkin "vauriokohtiin", kuten suupieliin, kynsinauhoihin, kuiviin kyynärpäihin yms.

        Samanlaiseen ongelmaan itselläni on luottokaksikko: Elizabeth Ardenin perus-Eight Hour Cream akuuttiin tilanteeseen (toimii hyvin esimerkiksi kun yöksi levittää tuhdin kerroksen!) ja ylläpitoon Carmex-niminen huulirasva, jota saa muutamalla eurolla ainakin Stockmannilta!


      • 6+2
        cherrycupcake kirjoitti:

        Samanlaiseen ongelmaan itselläni on luottokaksikko: Elizabeth Ardenin perus-Eight Hour Cream akuuttiin tilanteeseen (toimii hyvin esimerkiksi kun yöksi levittää tuhdin kerroksen!) ja ylläpitoon Carmex-niminen huulirasva, jota saa muutamalla eurolla ainakin Stockmannilta!

        Bevita Ärrää ehdottomasti


    • olivado

      Voisiko esim. oliivi öljyä käyttää, kun pehmittää käsienkin ihoa? Ja kynsinauhoja;)

    • Tei

      Kaikenlaista holynpolya. Kun katsoin paria artikkelia muualta, neuvottiin pitamaan huolta vitamiinien saannista. Myos stressi, dietti ........ katsokaa niista.
      Jos huulet ovat oikeasti huonossa kunnossa, niin se on ihan sama minkamerkkista tokottia niihin ajaa.

    • kuiva1

      Jos joku vielä painiskelee tämän ongelman kanssa, niin suosittelen kokeilemaan Decubalin Lips & dry Spots Balmia. Toimii!

    • ptepp

      1.hunajaa,sokeria ja vaseliinia kuori huulet
      2.sokeria ja oliiviöljyä kuori huulet
      3.vedellä kostutettu sokeripala kuori huulet
      kun olet tehnyt jonkun yllä mainituista niin laita huuliin runsas kerros vaseliinia ,vitalista yms. odota että imeytyy ja voila

    • täti

      B-vitamiini on parasta kuiville huulille, ei ole tarvinnut sen koommin huulirasvaa käyttää. Jos puutos on paha ni ei voiteet sitä paranna, oloa ehkä helpottaa mut ei paranna.

    • Bepanthen

      bepanthen auttaa myös jotenkin

    • Vata

      EHDOTTOMASTI PARAS APU ON ITSELLÄNI OLLUT TÄMÄ :

      Itse kärsin jatkuvasti nuoresta miehestä asti rohtuneista huulista. Olen hoikka ja usein raajat kylmät ja voin olla hyvin alkusyksystäkin jo pitkät kalsarit päällä.

      Kaikki rohdot tuli kokeiltua tervasta huulipunaan ja vitamiinejakin on tullut hotkittua. Ei auta.

      Sitten kävin stressin vuoksi AYERVEDA-lääkärillä. Hän kuunteli pulssini ja totesi että kehotyyppini on kylmä ja kuiva joten hän teki minulle uuden dieetin :
      Pelkästään rasvaisia, lämpimän mausteisia ja kuumia tai lämpimiä ruokia. Kaikki kylmät salaatit ja kylmät hedelmät piti jättää pois.

      Ja voi pojat. 18 astetta pakkasta eikä tunnu missään, enkä käytä mitään voiteita.

      Oliivi- tai sesamöljyä menee helposti nyt yli desi viikossa ja kaurapuuroa syön sesam-öljyllä maustettuna joka päivä.

      Auttoi moneen vaivaan, ihan mieleen ja stressiinkin.
      Huom, tämä ei sovellu kaikille vaan pitää käydä kys. lääkärilä tarkistuttamassa oma kehotyyppi.

    • Minävainnnn

      Ite tykkään käyttää vähän vuoropäivin bebantheenia ja locobase repairia (molemmat saa apteekista) huulet tykkää paremmin ku ei joka päivä samaa rasvaa käytä näin oon huomannut ainakin mulla. Itellä on tosi rohtuneet huulet ja oikeen mikään ei toimi. Mut nyt tässä vuoden ajan oon menny tällä järjestelmällä ja huulet paranemaan päin

      • Minävainnnn

        Niin ja huulet kuorin iltasin aina ennen rasvan laittoa oliiviöljy sokeri seoksella


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe