Wallace & Gromit

Kakkosella juuri nyt.

20

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taas loistava.

      • gek-ko

        oon aamukahvilla vasta


      • gek-ko kirjoitti:

        oon aamukahvilla vasta

        Mistäs tiesin. Pitääkö siirtyä suorempiin menetelmiin (tosin itsekin huomasin sen ihan sattumalta).


      • gek-ko
        buddy-love kirjoitti:

        Mistäs tiesin. Pitääkö siirtyä suorempiin menetelmiin (tosin itsekin huomasin sen ihan sattumalta).

        tulee yhdeltä.


      • random_N

      • gek-ko kirjoitti:

        tulee yhdeltä.

        Se söisi kissoja jos saisi.


      • random_N kirjoitti:

        Mutta joskus tuli niitä saman tekijän ihania Creature comforts -mukadokkareita, joissa eläinhahmot kommentoi milloin mitäkin.

        Esmes: http://www.youtube.com/watch?v=P3AAdkfiamU

        On edelleen tosi hyvä.


      • gek-ko
        random_N kirjoitti:

        Mutta joskus tuli niitä saman tekijän ihania Creature comforts -mukadokkareita, joissa eläinhahmot kommentoi milloin mitäkin.

        Esmes: http://www.youtube.com/watch?v=P3AAdkfiamU

        hahmot oikein on? Ja miten ne saadaan liikkumaan? Pingu on samaa möhnää...


      • gek-ko kirjoitti:

        hahmot oikein on? Ja miten ne saadaan liikkumaan? Pingu on samaa möhnää...

        Ja sen käyttö vaatii tolkuttomasti taitoa. Muut animaatiolajit ovat selvästi helpompia.


      • buddy-love kirjoitti:

        Ja sen käyttö vaatii tolkuttomasti taitoa. Muut animaatiolajit ovat selvästi helpompia.

        Hiukan kevyempi versio (on tämäkin teknisesti ihan ok).
        http://www.youtube.com/watch?v=rHA9thmrI20



      • random_N

      • random_N kirjoitti:

        Jos sais vaikka puoli minuuttia aikaiseksi niin olisin jo very happy.

        Videokamera kuvaa 25 kuvaa sekunnissa, mutta animaatioissa otetaan aina kaksi samanlaista kuvaa peräkkäin, joten liikutettavaa on vain puolet kuvattujen kuvien määrästä. Digikameralla voi tehdä animaatiota kun yhdistää ruudut myöhemmin videoksi.


      • random_N
        buddy-love kirjoitti:

        Videokamera kuvaa 25 kuvaa sekunnissa, mutta animaatioissa otetaan aina kaksi samanlaista kuvaa peräkkäin, joten liikutettavaa on vain puolet kuvattujen kuvien määrästä. Digikameralla voi tehdä animaatiota kun yhdistää ruudut myöhemmin videoksi.

        avustin systeriä, kun se teki semmoista barbie-animaatiota. Ei sitä kovin pitkää aina yhdessä sessiossa saatu purkkiin.

        Mutta se tekninen puoli ihan hepreaa mulle.


      • gek-ko
        random_N kirjoitti:

        Jos sais vaikka puoli minuuttia aikaiseksi niin olisin jo very happy.

        minä saan kyllä kulumaan puoli päivää muovailuvahan kanssa, mutta palloa kummempaa se ei tule esittämään koko aikana.

        Miten pingulla voidaan tehdä animaatio ilman että se hajoaa? Ja miten se saadaan liikkumaan? Muovataanko sitä koko ajan uusiksi?


      • gek-ko


      • random_N
        gek-ko kirjoitti:

        minä saan kyllä kulumaan puoli päivää muovailuvahan kanssa, mutta palloa kummempaa se ei tule esittämään koko aikana.

        Miten pingulla voidaan tehdä animaatio ilman että se hajoaa? Ja miten se saadaan liikkumaan? Muovataanko sitä koko ajan uusiksi?

        Mutta silloin barbien rekvisiittana oli muovailujuttuja.

        Niitä vaan muokattiin paitsi joistakin oli useampi kappale. Me kuvattiin kronologisesti eli esim toistuvissa jutuissa oli valmiina ääripäät ja keskitila ja noita vähän muokkaamalla tehtiin sitten koko liikesarja.

        Taisi olla kissa tai koira muovailuvahasta.


      • gek-ko kirjoitti:

        minä saan kyllä kulumaan puoli päivää muovailuvahan kanssa, mutta palloa kummempaa se ei tule esittämään koko aikana.

        Miten pingulla voidaan tehdä animaatio ilman että se hajoaa? Ja miten se saadaan liikkumaan? Muovataanko sitä koko ajan uusiksi?

        Uusiksi ja vaihdellaan osia. Silmäluomet ja ilmeet on yleensä tehty irrotettaviksi ja ne vain vaihdetaan aina tarpaan mukaan. Osa animaattoreista käyttää jatkuvaa muovailua koko ajankin, mutta se on hitaampaa ja rajoittaa tyyliä.


      • kaislikossa_suhisee
        gek-ko kirjoitti:

        minä saan kyllä kulumaan puoli päivää muovailuvahan kanssa, mutta palloa kummempaa se ei tule esittämään koko aikana.

        Miten pingulla voidaan tehdä animaatio ilman että se hajoaa? Ja miten se saadaan liikkumaan? Muovataanko sitä koko ajan uusiksi?

        Muistaakseni jossain haastattelussa Wallace & Gromitin tekijä sanoi saavansa jonain päivänä pari sekuntia animaatiota aikaiseksi ja joskus vähän enemmän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe