Seronil ja paino?

Sero-niili

Olen syönyt mielialalääke Seronilia yli puoli vuotta. Ensin 40mg/pv ja nyt 20mg/pv.

Vaikuttaako lääke painoon / nesteiden kerääntymiseen kehoon? Tuntuu, että painoa on kerääntynyt ja vaikka nyt syön kevyemmin ja liikun enemmän, niin paino junnaa paikallaan.

Onko jollakulla kokemuksia lääkkeestä tähän liittyen? Kiitos jo etukäteen! :)

15

11704

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 60 mg/vrk

vajaan kahden kuukauden ajan ja paino on pudonnut 9 kg.
      Seronilia käytetään usein syömishäiriöissä, minulla on dg. BED.
      Olen käyt.fluoxetiinia aiemminkin ja aina paino on laskenut, onneksi.
      Mutta, kaikki on hyvin yksilöllistä

• Sero-niili

Mielenkiintoista! Ihan hyvä kuulla, että olisikin toisin päin, ettei lisää painoa.

Onko jollakin kuitenkin samanlaisia kokemuksia kuin minulla?? Keho kun tosiaan reagoi yksilöllisesti.

• seronilisti

mulla myös painonnousu ollut seuralaisena seronilin syömisen ajan, eli noin vuodoen. Vuodessa on tullut painoa senverran kun sulla on lähtenyt kahdessa kuukaudessa. Kade olen. Liikun paljon ja syön mielestäni samoin kuin ennenkin.

• seronilisti
        Sero-niili kirjoitti:

Mielenkiintoista! Ihan hyvä kuulla, että olisikin toisin päin, ettei lisää painoa.

Onko jollakin kuitenkin samanlaisia kokemuksia kuin minulla?? Keho kun tosiaan reagoi yksilöllisesti.

vastasinkin jo tuohon ylemmäs että mulla ainakin on paino noussut vaikka lääkepurkissa sanotaan sivuvaikutuksena olevan painon laskua. Liekö annostuksella merkitystä.

• seronilisti
        seronilisti kirjoitti:

mulla myös painonnousu ollut seuralaisena seronilin syömisen ajan, eli noin vuodoen. Vuodessa on tullut painoa senverran kun sulla on lähtenyt kahdessa kuukaudessa. Kade olen. Liikun paljon ja syön mielestäni samoin kuin ennenkin.

tuossahan mainitsit sen annostuksen.... mulla on puolet vähemmän eli 30mg/vrk

• mainitaan

sekä painon lasku, että nousu.

Minulle määrättiin Seronil bulimiaan vuosia sitten eikä siihen juurikaan vaikuttanut. Lääke vaihdettiin Efexoriin ja mieliteot ja ahminta loppui siihen ja paino laski 3 kk:ssa 16 kg.

• läskipossu

tuota painonousua sivuvaikutusten listasta mistään eikä lääkärkään maininnu

• fluosetiiini

Fluoksetiinia olen käyttänyt tosi kauan masennukseen ja olen kokenut sen niinku vähentävän ruoka- ja mässäilyhaluja, esim. pystyn vertaamaan ystäviinikin. Ja omaan painooni vertaan! Oon jo keski-ikäinen eikä painonnousu ole ongelma ollenkaan. Olen tyytyväinen, että kuin sivutuotteena lääkkeen käytöstä ei tarvitse painiskella liika syömisen ja lihomisen kanssa. Näin mulla :8

• Anora-chan

Minulla on vähän samankaltainen tilanne kuin keskustelun aloittajalla... En tosin tiedä löydänkö syyn seronilista, mutta aloin hiljattain miettiä mahtaisiko syy jatkuvaan painonnousuun löytyä siitä.
      Olen syönyt Seronilia puolsentoistavuotta n. 30mg annostuksella. Lääke määrättiin vakavaan masennukseen, bulimiaan sekä myöskin anoreksiaan.
      Olen nyt 17-vuotias tyttö ja pituuskasvuni on loppunut jo aikoja sitten. Paino jatkaa nousuaan kovaa vauhtia, vaikka painoni alkaa jo uhkaavasti lähestyä ihannepainoni rajoja. Sen jälkeen kun viimeksi kävin puntarilla ja sain shokin nousseesta painostani, en ole syönyt enää edes normaalia päiväsaantia- laihtuminen ei kuitenkaan onnistu. Todella ahdistavaa (anorektikko, huomatkaa.)
      Kilot ovat niin tiukassa, että ihan hirvitää. Syön suht. vähän ja liikun 8-10 tuntia viikossa ja hyötyliikunnat päälle. Tiedän että osa painosta tulee nykyisistä lihaksista eikä todellakaan rasvasta, mutta se ei juurikaan lohduta kun puntari näyttää niin kammottavia lukemia. Voisiko syy olla seronilissa?
      Apua!

• Oonakumpuv

Olen syönyt seronilia 30mg/pv noin 9kk ja sillon aloittaessani painoin n. 60kg ja nyt paino noussut melkein 15kg. Ottaa koville kun en muutenkaan pidä vartalostani. Tietääkö laskeeko paino takaisin lääkkeen lopettaessa? Suunnitelmissa olisi keväällä purkaa lääkitystä.

• Oonakumpuv

tosi vanha keskustelu mutta löysin täältä tietoa joten ajattelin kirjoittaa oman kokemukseni

• Pneumo

Nostaa painoa...ja ruoka maistuu...

• äly_hoi

Älkää jauhako p@skaa, sillä pilleri/t ei ikinä lihota. Nyt vaan haette syytä lihomiseen.

• Mässy

Mulle kanssa vaihdettiin Seronil, jotta hillitsisi ahmimista. Puolessa vuodessa lihonnut 10kg, vaikka ahmimiset vähentyny selvästi. Ruoka maittaa...

• Anonyymi

Nostaa painoa. Turvottaa. Kokemusta pitkältä ajalta. Aina, kun olen lopettanut, on paino laskenut myös. Ihan selvä yhteys. Nämä on varmaan myös yksilöllisiä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      4322
    2. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      23
      2400
    3. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      106
      2205
    4. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      34
      1849
    5. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      181
      1614
    6. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      27
      1541
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      111
      1293
    8. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      220
      1235
    9. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      39
      1202
    10. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      136
      1191
    Aihe