Joo varmaan netti on täynnä tietoa , mutta kertokaa kokemuksianne flipper 640 HT:stä tekis mieli. Kits
flipperi
5
2170
Vastaukset
- 640 ja 666
Mulla on ollut sekä 640 HT ja uudempi 666 HT
Edelleen yksi parhaista HT veneistä markkinoilla.
Erinomainen ajettava, ei ole täyteen ahdettu erilaisia sisustus komponenteja, eli mahtuu ihminenkin mukaan. Yhteensä ajelin noilla 6 vuotta sekä saaristossa että saaristomerellä. Kumpikin vene oli varustettu sisäperäkoneella, joten perämoottoriversiosta ei kokemuksia.
Nyt ajelen suuremmalla Aquadorilla, mutta voin suositella 640 HT mielestäni se on kokoluokassaan yksi parhaista vaihtoehdoista hankittavaksi käytettynä. Mukavaa kesää.... - On hyvä..
Jos vertaat vastaaviin veneisiin...esim, bella 600, scantic, finsport, niin fliper on aivan omaa luokkaansa.
Se on todella iso ja nätisti kulkeva. Ajo ominaisuuden verrattuna esim bella 600 on suuret. Flipper käyttäytyy painon, pituuden ja pohjan muodon vuoksi aika paljon paremmin. Flippero on tavallaan ollut jo 640HT aikakautena laadukas vene ja sillä on oma flipper quality status joka ei ole nimi vaan veneiden ominausuudet eri osa alueilla... Malleja on kaksi Ulkolaita ja siäkone. Ulkolaita versioita tehty vuosina 83-94 yht reilu 800 kpl. Sisäkone tietoutta en tiedä.
Jos joku on ostamssa n 6m HT venettä, niin flipper kannattaa ostaa, mutta niitä on todellakin vähän tarjolla.
Merikelpoiset rungot ja vahvat palkistot tekivät Flipper-laadusta käsitteen jo 1970-luvulla. Flipperin tunnusmerkiksi muodostui syvä V-pohja, jonka avulla voitettiin jopa monia avomerikilpailuja. Rungon muoto ja erinomaiset ajo-ominaisuudet ovat huippusuunnittelija Sigurd Isacssonin käsialaa. Myöhemmin Flipperin suunnitteluun antoi oman panoksensa Håkan Södergren.
Flipperit tunnettiin alusta lähtien korkeasta laadustaan, hienosta muotoilustaan ja nopeista rungoistaan. 40 vuoden kuluessa Flipper-veneitä on valmistettu jo 40 000 kpl, ja tänään se on Pohjoismaiden tunnetuimpia venebrandeja.
Sigurd Isacsson piirsi 80 luvun alussa tämän päivän vene muottien kuvat flippereihin ja monet muut valmistajat lopettivat vasta 80 luvun lopussa vahoillisen rungon rakentamisen ja ottivat Flipper tyylin käyttöönsä...- Läpperi
Flipperin tunnusmerkiksi muodostui syvä V-pohja, jonka avulla voitettiin jopa monia avomerikilpailuja. Rungon muoto ja erinomaiset ajo-ominaisuudet ovat huippusuunnittelija Sigurd Isacssonin käsialaa. Myöhemmin Flipperin suunnitteluun antoi oman panoksensa Håkan Södergren.
MITÄ VIDDUA !?
Ihan täyttä skeidaa joka sana !!!
Onkohan kaveri nähnytkään ko venettä ??? Läpperi kirjoitti:
Flipperin tunnusmerkiksi muodostui syvä V-pohja, jonka avulla voitettiin jopa monia avomerikilpailuja. Rungon muoto ja erinomaiset ajo-ominaisuudet ovat huippusuunnittelija Sigurd Isacssonin käsialaa. Myöhemmin Flipperin suunnitteluun antoi oman panoksensa Håkan Södergren.
MITÄ VIDDUA !?
Ihan täyttä skeidaa joka sana !!!
Onkohan kaveri nähnytkään ko venettä ???Flipper 640:ssä on syvä v-pohja, ja se on kaikkien mittapuiden mukaan hyvä ajettava. Sigurd Isacssonin suuri innovaatio, joka teki merkin tunnetuksi, on kuiten perässä oleva portaat jotka vähentävät tehon tarvetta. Käytännössä liukukynnys on loivempi kuin vastaavilla veneillä, huonona puolena on keulan painuminen suurilla nopeuksilla.
Hyvänä esimerkkinä toimii kaksi meillä hoidossa ollutta (silloin pari vuotta vanhoja molemmat) joissa toisessa oli 146 hv Volvo, ja toisessa 166 hv saman merkkinen sisäperäkone. Suuremmalla moottorilla varustettu kulki matkanopeudella alemmilla kierroksilla, mutta huippunopeus oli vain solmun verran pienempää konetta korkeampi. Syynä oli se että trimmaaminen tarpeeksi ylös oli em. portaasta johtuen mahdotonta.
Mutta jos haluaa laadukkaan ja merikelpoisen veneen, jolla ajaa mukavasti 20-27 solmun matkavauhtia, niin 640 on erinomainen valinta. Itse suosisin Volvon sisäperäkoneella varustettua venettä, jolla pääsee 0,7 l/maili. Ja kannattaa muistaa että ylimääräisestä tehosta ei liiemmin kannata maksaa..
P.S. 640:llä ei varmaankaan ole yhtään avomerikisaa voitettu, mutta muistelen että menestystä olisi tullut marginaalimalliksi jääneellä Flying Flipperillä.- Flibu
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Flipper 640:ssä on syvä v-pohja, ja se on kaikkien mittapuiden mukaan hyvä ajettava. Sigurd Isacssonin suuri innovaatio, joka teki merkin tunnetuksi, on kuiten perässä oleva portaat jotka vähentävät tehon tarvetta. Käytännössä liukukynnys on loivempi kuin vastaavilla veneillä, huonona puolena on keulan painuminen suurilla nopeuksilla.
Hyvänä esimerkkinä toimii kaksi meillä hoidossa ollutta (silloin pari vuotta vanhoja molemmat) joissa toisessa oli 146 hv Volvo, ja toisessa 166 hv saman merkkinen sisäperäkone. Suuremmalla moottorilla varustettu kulki matkanopeudella alemmilla kierroksilla, mutta huippunopeus oli vain solmun verran pienempää konetta korkeampi. Syynä oli se että trimmaaminen tarpeeksi ylös oli em. portaasta johtuen mahdotonta.
Mutta jos haluaa laadukkaan ja merikelpoisen veneen, jolla ajaa mukavasti 20-27 solmun matkavauhtia, niin 640 on erinomainen valinta. Itse suosisin Volvon sisäperäkoneella varustettua venettä, jolla pääsee 0,7 l/maili. Ja kannattaa muistaa että ylimääräisestä tehosta ei liiemmin kannata maksaa..
P.S. 640:llä ei varmaankaan ole yhtään avomerikisaa voitettu, mutta muistelen että menestystä olisi tullut marginaalimalliksi jääneellä Flying Flipperillä.Nyt meni metsään.... 640:ssä ei ole syvä v. Pohja on 15 asteinen. Porraspohja tehty polttoainetalouden takia.
Keulan painuminen vauhdissa... omassa ei ainakaan ole ongelma, edes 50kn vauhdeissa. Tietty potkurivalinnalla voi olla ratkaiseva vaikutus.
Kovemmassa aallokossa venettä pitää viedä kärsällään, jotta on jotenkin mukava.
Ruottin vesillä taisi jotain menestystä tulla ylikonenetettuna offikisoissa. Mutten hyvällä tahdollakaan suosittele yli 45 kn vauhteihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1074691
- 1464529
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h464512- 1462954
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa292508- 1582184
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue202118- 401819
- 731380
Onko oikein että
Melkein puolen vuoden tutustumisen ja tiiviin yhteydenpidon jälkeen toinen katoaa selittämättä, kuin pieru Saharaan? No1761221