Elikkäs,
Onko totta jos tienaan noin 25.000€ vuodessa niin osaa tuosta rahasta ei huomioida lomarahaa määritettäessä? Eli lomaraha eikä sairasajan palkka ei kerryttäisi lomarahaa?
Toiseksi, jos teen kuukaudessa parin tonnin urakan ja parikymmentä työtuntia päälle niin tuota erillistä palkanosaa (7,7%) ei makseta tuosta urakkapalkasta, onko näin?
Rakennusalan tes
9
7490
Vastaukset
- itsenäisyyspäivä
miten menee myös tuo itsenäisyyspäivän palkka, sisältyykö tuohon 7,7%:iin vai maksetaanko erikseen normaalipäiväpalkan mukaan vaikka olikin tänä vuonna lauantai?
- eeeeee
Sairausajan palkkaa ei yleensä huomioida lomarahassa, ainakaan jos työtä tehdään jonkin liiton tes:sin mukaan. Itse olin ennen kaupassa töissä ja kyllä siellä sopimuksissa luki silloin että sairausajan palkka ei nosta lomarahaa. En ollut ruokakaupassa, mutta kuuluin PAM:iin(palvelualojen ammattiliitto).
Jos ajattelet, se kuullostaakin ihan pätevältä, olet ollut kipeänä poissa töistä, miksi ansaitsisit vielä ylimääräisiä korvauksia siitä?
Lomaraha ei tietenkään voi kerryttää lomarahaa, eli edellisen kauden lomaraha ei voi kerryttää seuraavaa lomarahaa.- raksalla palkanlaskijana
lomaraha rakennusalalla kostuu vuosituloista!ainankin meidän firmassa eli jos vuosi tulo on 35 000 niin lomaajan palkka on 18,5% tästä summasta! eli näin siis.
- raksaduunari yli30v
Aika pöllö olet!!! LUEPPAS RAKENNUS ALAN TESS uudestaan tietysti ei liittoon kuulumattomille makseta mitään kuten loimaan liittolaisilla on loimaan liiton säännöt ja suositukset!!!ne vapaa matkustajat saavat pienintä palkkaluokkaa vain!!!
- iuytrertyu
Pieni palkka ei sinänsä näille "säästäväisille" puurtajille ole ongelma. Mutta vuosia loisittuaan ja syvää halveksuntaa tunnettuaan kun saa ekana sen lomautuslapun niin että se tekee hyvää.
- raksaduunari myös
Täyttä roskaa. Vuosilomapalkka on säädetty vuosilomalaissa ja koskee ihan jokaista työntekijää olipa Loimaan kassassa tai ei. On ihan oma valinta haluaako jäsenmaksuilla tukea kommunisteja vai ei.
- Patruuna Iso
raksaduunari myös kirjoitti:
Täyttä roskaa. Vuosilomapalkka on säädetty vuosilomalaissa ja koskee ihan jokaista työntekijää olipa Loimaan kassassa tai ei. On ihan oma valinta haluaako jäsenmaksuilla tukea kommunisteja vai ei.
Loimaalaisille täysiä lomarahoja, jos valittavat olen aina sanonut että neuvotelkaa luottamusmiehen kautta. HHAAAHAHAHHH!!!!
- tade66
Patruuna Iso kirjoitti:
Loimaalaisille täysiä lomarahoja, jos valittavat olen aina sanonut että neuvotelkaa luottamusmiehen kautta. HHAAAHAHAHHH!!!!
Minulla ainakin lukee sopimuksessa mitä tessiä noudatetaan, enkä mihinkään vitun liittoon kuulu koska sama tes mulla on vaikken liittoon kuulukkaan :D
- tyäläinen
tessin on neuvotellu liittoon kuuluvat jäsenet ja heidän edustajansa eli te muut menette siinä siivellä että v....tuako siittä sit sen enempää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733