Jarre-aiheisia muistoja.

Tarmo

Monta kertaa kouluaikana 1990-luvulla vein musiikintuntien levyraateihin miehen musiikkia. Huhtikuussa 1996 vein soitettavaksi "Chronologie 4" -kipaleen. Yksi luokkatoveri totesi, että jäätyi sitä kuunnellessaan.

Seitsemännellä luokalla helmikuussa 1997 sai luokka kuulla Calypson. Se menestyi huonoiten, mutta huono loppumaku asiasta ei jäänyt, sillä toiseksi huonoiten menestynyt kappale (mikä ikinä se olikin, en enää muista) sai vain yhden pisteen enemmän. Yksi poika antoi sille täydet viisi pistettä. Mutta eräs toinen jamppa sen sijaan kysyi multa: "Onks tää sun"? [Olinko minä tuonut sen kappaleen soitettavaksi?] Vastasin myönteisesti. "Ei v&/%u", kuului sitten kannanotto.

39

3274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vai sellasta

      mä en taas tajua miten joku voi olla TYKKÄÄMÄTTÄ trancesta?! en tosiaan tajua miten kukaan voi olla tykkäämättää noin h*vetin hyvästä musiikista!

      • ....

        Ei Jarre mitään trancea ole (ainoastaan teo&tea albumi on lähempänä sitä)

        mutta kyllä aika yksin Jarrea saa fanittaa

        (ompahan liput konsettiin ostettu)

        Kraftwerk on kanssa hyvä, mutta Jarren musiikki on enemmän lähellä sydäntä

        ps: niin, kaikki JMJ:n albumit löytyvät kaapistani)


      • Tarmo

        Kyllä kyllä, Jarren musiikki on ensimmäistä aikuisrockia, josta olen oppinut pitämään. Muistan, kuinka 7.7.1990 istuin iskän autokyydissä kotiin HYKS:in silmäklinikalta, jossa olin ollut leikkauksessa. Tuossa vaiheessa miehen tuorein albumi "Waiting For Cousteau" oli juuri ilmestynyt, ja iskä oli pistänyt kasetin soimaan autostereoihin. Tykästyin Calypsoon ensi kuulemalla. Tämä muuten tapahtui tasan viikko ennen "La Défense - A City in Concert" -show'ta Pariisissa, jossa en sentään ollut (eipä ois tainnu pari tuntia ulkoilmassa tehdä ees hyvää leikatulle silmälle vielä).

        Kyseisen konsertin näin vuotta myöhemmin, kun faija oli nauhottanu sen TV 2:sta. Olen nähnyt televisioesitysten kautta myös syksyn 1988 märän konsertin Lontoossa, kesän 1995 konsertin Eiffel-tornin juurella, lasershow'n Gizan pyramideilla vuosituhannen vaihteessa sekä viimeisimpänä "Water For Life" -konsertin jossain Saharan Afrikassa 16.12.2006. Suosikikseni kyllä luokittelen La Défensen mammuttikonsertin heinäkuun 14:nneltä päivältä 1990.

        Olen myös itse ollut läsnä Jarren konserteissa: 16.6.1997 Hartwall-areenalla ja 4.4.2008 Tukholman Skansenilla sijaitsevassa Cirkus-areenalla.


    • Hempp@

      Kuinka ysärillä tuli koulun levyraateihin raahattua Kraftwerkia, Jarrea ja myös Pink Floydia \o/

      Kukaan ei tykännyt :(

      • paris

        Joskus kauan sitten Pariisissa Jarren musiikki tuntui kuin leijailisi avaruudessa tajunnan toisella puolella....
        Se että on lähellä muusikkoa on aivan erityinen tunne verrattuna cd:n tuotoksiin.Ne välttämättä eivät avaudu ensinmäsellä kuuntelu kerroilla.Myös visuaalissa näkymässä on oma vaikutuksensa.Tulkaa areenalle niin ymmärrätte mitä tarkoitan....


      • Tarmo
        paris kirjoitti:

        Joskus kauan sitten Pariisissa Jarren musiikki tuntui kuin leijailisi avaruudessa tajunnan toisella puolella....
        Se että on lähellä muusikkoa on aivan erityinen tunne verrattuna cd:n tuotoksiin.Ne välttämättä eivät avaudu ensinmäsellä kuuntelu kerroilla.Myös visuaalissa näkymässä on oma vaikutuksensa.Tulkaa areenalle niin ymmärrätte mitä tarkoitan....

        Oliko screenejä, joista saattoi nähdä esiintyjiä? Pilvenpiirtäjien julkisivuihin heijastetut kuvamateriaalit olivat varmasti audiovisuaalinen elämys.


      • paris
        Tarmo kirjoitti:

        Oliko screenejä, joista saattoi nähdä esiintyjiä? Pilvenpiirtäjien julkisivuihin heijastetut kuvamateriaalit olivat varmasti audiovisuaalinen elämys.

        Screenejä en nähnyt..olin liian kaukana,koska tulimme liian myöhään La Défenseen.Olimme tulleet samana päivänä Pariisiiin.Mutta kokemus oli vertaansa vailla.En ollut eläessäni nähnyt mitään vastaavaa spektaakkelia.Olin myös areenalla.


      • Tarmo
        paris kirjoitti:

        Screenejä en nähnyt..olin liian kaukana,koska tulimme liian myöhään La Défenseen.Olimme tulleet samana päivänä Pariisiiin.Mutta kokemus oli vertaansa vailla.En ollut eläessäni nähnyt mitään vastaavaa spektaakkelia.Olin myös areenalla.

        Olen itsekin, mutta ihan kaikesta, mitä Jarre sanoo Equinoxe viitosen päätteeksi videoklipillä, en ota selkoa. Tiedätkö sinä, mitä mies sanoi?

        YouTubessa voi nähdä videokameralla kuvattuna esimerkiks just tän yhen Jarren parhaimmista kipaleista, joka esitettiin siellä, mutta jätettiin pois VHS-julkaisusta.

        http://www.youtube.com/watch?v=djObzqyPE2I


      • paris
        Tarmo kirjoitti:

        Olen itsekin, mutta ihan kaikesta, mitä Jarre sanoo Equinoxe viitosen päätteeksi videoklipillä, en ota selkoa. Tiedätkö sinä, mitä mies sanoi?

        YouTubessa voi nähdä videokameralla kuvattuna esimerkiks just tän yhen Jarren parhaimmista kipaleista, joka esitettiin siellä, mutta jätettiin pois VHS-julkaisusta.

        http://www.youtube.com/watch?v=djObzqyPE2I

        joten ainakaan minä en voi auttaa,sori.


      • ....
        paris kirjoitti:

        Joskus kauan sitten Pariisissa Jarren musiikki tuntui kuin leijailisi avaruudessa tajunnan toisella puolella....
        Se että on lähellä muusikkoa on aivan erityinen tunne verrattuna cd:n tuotoksiin.Ne välttämättä eivät avaudu ensinmäsellä kuuntelu kerroilla.Myös visuaalissa näkymässä on oma vaikutuksensa.Tulkaa areenalle niin ymmärrätte mitä tarkoitan....

        Koska tämä kiertue on "greatest hits"-kiertue. uskon, että equinoxe 5 tulee olemaan soitettavien kappaleitten listalla

        Itse toivon ethnicoior 1:sta soittolistalle eniten, ja ihan vaan 5.1 äänen takia olisi kiva, jos konsertissa olisi pari kappaletta Teo&Tea albumilta

        (Ok, do it fast ja Teo&Tea)


      • Tarmo
        paris kirjoitti:

        joten ainakaan minä en voi auttaa,sori.

        Näin sen päivän aattona, jolloin tulee kuluneeksi vuosi siitä, kun matkustin faijan ja broidin kaa Ruotsiin kattomaan Jarren Oxygène-albumin 30-vuotisjuhlakiertueeseen liittynyttä konserttia Tukholman Cirkus-areenalle, voin iloiten todeta, että ei oo enää pitkä aika Jarren järjetyksessä toiseen Suomen-konserttiin. Kysyisin sulta vielä siitä Pariisin-konsertista 1990, että mitenkä kauan sulta kesti palata takaisin todellisuuteen show'n jälkeen? Voisin kuvitella, että pitkään leijailit ikään kuin seittemännessä taivaassa tai sillä suunnalla.

        Tähän mennessä Jarren musiikki on saanut mut itkemään, iloitsemaan, nauramaan ja joraamaan. Pian on toukokuu ja mieli pääsee matkalle avaruuteen tajunnan toiselle puolelle. Todennäköisesti lämppäribiisinä tulee playback:inä soimaan "Waiting for Cousteau", joka luo sellaiset niinku syvän meren tunnelmat. Nousu merenpohjasta avaruuteen on varmasti ihan tähtitieteellinen, he he.


    • zoolook

      80-luvulla alkaessani seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa, tutustuin Jarren musiikkiin hänen kautta. Jostain syystä se iski heti luihin ja ytimiin. Ostimme hänen vinyylilevyjä ja kuuntelimme niitä yhdessä. Vuosia sitten tuli tv:stä hänen konsertti,oliko peräti Kiinassa,jolla oli aivan hypnoottinen vaikutus. Hänen musiikki on edelleen meidän suosikki, ehkei tämä uudempi tuotanto mieleen kuin vanhempi.
      Jarrehan on tulossa Suomeen, voin vain kuvitella millasta olisi nähdä livenä......

      • Olio.

        Meiltä löytyy musta labbis nimeltä Jarre.
        Yhtä musikaalinenkin on. :)


      • Tarmo

        Mä oon ollu kahessa Jarren konsertissa livenä paikalla, Helsingissä vuonna 1997 ja Tukholmassa vuonna 2008. Jälkimmäiseksi mainitussa konsertissa istumapaikkani sijainti oli erittäin hyvä, arvioisin, että etäisyyttä esityslavalle oli korkeintaan semmoset kymmenen metriä. Tervehtiessään yleisöä Jean-Michel ihan selvästi loi minuunkin hymyilevän katseen. Tuu ihmeessä Hartwall-areenalle toukokuun puolessavälissä. Uskon, että tulet nauttimaan kyseisestä audiovisuaalisesta elämyksestä.


    • Tarmo

      Jo syksyllä 1995 (ollessani siis kuudennella luokalla) vein musiikintunnille levyraatiin Zoolookologie-kappaleen. Lähinnä sille sateli muilta nollia, enkä ees muista yhtään, mikä oli kokonaispistemäärä, mutta se tais jäädä aika kauas toiseksi vähiten pisteitä keränneen kappaleen pointsimäärästä, voisin kuvitella. "Mikä ihmeen esitys se sun tuoma kappale oikein oli"? Kysäisi yksi luokkatoveri välitunnilla minulta. Kuinka ollakaan, tähän päivään mennessä kyseinen frendi on oppinut pitämään Jarren musiikista, joskin tätä nimenomaista kipaletta hän ei fanita edelleenkään, mutta aikoo kyllä varata lipun miehen toukokuiseen konserttiin täällä kotimaassa.

      • Tarmo

        Ensimmäisen kerran humalluin vanhaintanssien jatkoilla helmikuussa 2001, jotka alkoivat illallisella hotelli Presidentissä Helsingissä ja jatkuivat sitten biletyksen muodossa Olympiastadionin hostellissa. Aamulla heräsin jo siinä puoli kuuden aikaan, enkä saanut enää unta. Olin ottanut kotoa mukaan korvalappustereot kera Jean-Michel Jarren vuoden 1982 pitkäsoiton "The Concerts in China". Sen kasetin minä sitten kuuntelin vuoteella maaten (en ollut krapulassa, mutta kurkku kylläkin oli todella kipeä). Jarre-aiheinen muisto kai se on tämäkin. :)


    • Moorjes Jarre on parasta musaa :) meinaattekos 16.5 mennä akttoon kun Jarre tulee Helsingin Hartwall Areenalle esiintyyn?? :)

      • Tarmo

        Exactly. Todellakin ensimmäistä aikuisrockia, josta olen oppinut pitämään. Käy ihmeessä kattoon YouTube:sta noi kaksi Pariisissa 14.7.1990 kuvattua videoklippiä (toinen nimimerkki Haagelin artikkelissa).


      • agent_mux_folder
        Tarmo kirjoitti:

        Exactly. Todellakin ensimmäistä aikuisrockia, josta olen oppinut pitämään. Käy ihmeessä kattoon YouTube:sta noi kaksi Pariisissa 14.7.1990 kuvattua videoklippiä (toinen nimimerkki Haagelin artikkelissa).

        12 vuoden odotus palkitaan kun Jean Michel
        Jarre tulee taas räväyttämään äänihanat auki
        Hartwall areenalle :D

        Edellisen kerran kävin herraa katsomassa 1997
        Oxygene Tourilla ja shöy oli sillonkin Mahtava!
        Mitä mahtaakaan olla seuraavaksi luvassa.. :)
        Odotellaan klassikkoja soitettaviksi mutta
        uudempaa tuotantoa kans =)

        Hc/überfanituksestani huolimatta taidan kuiten
        kin jättää Jupiter-8n,Eminentin ja Roland key-
        tarin kotsaan ;D Olisihan se hienoa päästä
        lavalle häröilemään x) Keikan jälkeen meinaan
        kyä pokoilla katselemassa koneistoa :D


      • Syntsa
        agent_mux_folder kirjoitti:

        12 vuoden odotus palkitaan kun Jean Michel
        Jarre tulee taas räväyttämään äänihanat auki
        Hartwall areenalle :D

        Edellisen kerran kävin herraa katsomassa 1997
        Oxygene Tourilla ja shöy oli sillonkin Mahtava!
        Mitä mahtaakaan olla seuraavaksi luvassa.. :)
        Odotellaan klassikkoja soitettaviksi mutta
        uudempaa tuotantoa kans =)

        Hc/überfanituksestani huolimatta taidan kuiten
        kin jättää Jupiter-8n,Eminentin ja Roland key-
        tarin kotsaan ;D Olisihan se hienoa päästä
        lavalle häröilemään x) Keikan jälkeen meinaan
        kyä pokoilla katselemassa koneistoa :D

        Mites digikameran käy, jos ottaa mukaa ja kuvailee keikalla ?
        Tulee poikani mukaan, tarvinne kuulosuojaimet...!


      • agent_mux_folder
        agent_mux_folder kirjoitti:

        12 vuoden odotus palkitaan kun Jean Michel
        Jarre tulee taas räväyttämään äänihanat auki
        Hartwall areenalle :D

        Edellisen kerran kävin herraa katsomassa 1997
        Oxygene Tourilla ja shöy oli sillonkin Mahtava!
        Mitä mahtaakaan olla seuraavaksi luvassa.. :)
        Odotellaan klassikkoja soitettaviksi mutta
        uudempaa tuotantoa kans =)

        Hc/überfanituksestani huolimatta taidan kuiten
        kin jättää Jupiter-8n,Eminentin ja Roland key-
        tarin kotsaan ;D Olisihan se hienoa päästä
        lavalle häröilemään x) Keikan jälkeen meinaan
        kyä pokoilla katselemassa koneistoa :D

        Toinen kerta toden sanoo USKOMATON shöy Jarrelta taas :D ! 13 vuatta& kuukausi sitten Oxygene Tour illa,esitys oli loistavuutta kaikin pualin :D Ja eilinen lawantain shöy ei jääny yhtää huanommaks (huvittavaa oli laaserharpun kenkkuilu & live improt sillä xD!) vaka syähän areenan sisätilat ehkä pikkasen totuttua Jarre-megashöy ulkoilma elämystä mutta In Doors Helsinki oli kyä Täysin onnistunu kokemus&elämys mulle(kin)! Heh..muistan ku Jarre Oxygene tourilla sanoi "See you soon", se ilmeisestikkin tarkotti 13 vuaden vartoomista; elikkä ehkä taas 13 vuaden päästä mestari paukkii Suomeen (Joo, sehä o 73 sillon xD!) Yks miinus ehkä.. hallissa näky palio tyhjiä paik koja :/ Olis ollu täynnä nin oltas saatu enämpi kannustusta&mölyä aikaseks :D Mutta kaikkiaan porukka oli kyä hianosti mukana esityksessä (including myself ;D )


      • jukka
        agent_mux_folder kirjoitti:

        Toinen kerta toden sanoo USKOMATON shöy Jarrelta taas :D ! 13 vuatta& kuukausi sitten Oxygene Tour illa,esitys oli loistavuutta kaikin pualin :D Ja eilinen lawantain shöy ei jääny yhtää huanommaks (huvittavaa oli laaserharpun kenkkuilu & live improt sillä xD!) vaka syähän areenan sisätilat ehkä pikkasen totuttua Jarre-megashöy ulkoilma elämystä mutta In Doors Helsinki oli kyä Täysin onnistunu kokemus&elämys mulle(kin)! Heh..muistan ku Jarre Oxygene tourilla sanoi "See you soon", se ilmeisestikkin tarkotti 13 vuaden vartoomista; elikkä ehkä taas 13 vuaden päästä mestari paukkii Suomeen (Joo, sehä o 73 sillon xD!) Yks miinus ehkä.. hallissa näky palio tyhjiä paik koja :/ Olis ollu täynnä nin oltas saatu enämpi kannustusta&mölyä aikaseks :D Mutta kaikkiaan porukka oli kyä hianosti mukana esityksessä (including myself ;D )

        Olin kanssa konsertissa ja voi sanoa, että tuli NÄHTYÄ Jarre. Paikka oli aivan lavan keskellä ekassa rivissä. Jarren soittaessa laserharppua ja irtosoittimia tuntui kuin olisi ollut yksityskonsertissa. Hyvästä paikasta oli hyötyä sillä onnistuin saamaan nimmarin vuonna 1991 9. luokalla kirjoittamaani Jarre-aiheiseen äidinkielen aineeseen.


      • agent_mux_folder
        jukka kirjoitti:

        Olin kanssa konsertissa ja voi sanoa, että tuli NÄHTYÄ Jarre. Paikka oli aivan lavan keskellä ekassa rivissä. Jarren soittaessa laserharppua ja irtosoittimia tuntui kuin olisi ollut yksityskonsertissa. Hyvästä paikasta oli hyötyä sillä onnistuin saamaan nimmarin vuonna 1991 9. luokalla kirjoittamaani Jarre-aiheiseen äidinkielen aineeseen.

        Kaimallahan pääsi sitte käymää oikee kunnolla hyvä tuuri ku nimmarin sait :D Itteeni olis kyä kans enämpi ku vähäse kiinnostanu mennä lavan eteen shöyn jälkee hakee nimmaria & kätellen kiit tämää mestaria mutta junaan kerkeeminen oli nin hilkulla että oli pakko rynnätä että kerkes.. :/ Jäi se mukiki ostamatta sitten.. Noh, ehkä Jarre tulee taas 13 vuaden päästä takas :D :D


      • rf jarre

        Joo, on hyvä juttu mutta MIDI teknikasta perehtyneenä totesin että ei aina kaikki mene kuten odottaa sopii. Kun laser-harppu meni pimeeksi niin tietokone sekos ja taustat hävis. Jarre on hyvä säveltäjä mutta D. P. bändistä on hyvä soittamaan. Näin sen jo Houstonissa !


      • Tarmo
        rf jarre kirjoitti:

        Joo, on hyvä juttu mutta MIDI teknikasta perehtyneenä totesin että ei aina kaikki mene kuten odottaa sopii. Kun laser-harppu meni pimeeksi niin tietokone sekos ja taustat hävis. Jarre on hyvä säveltäjä mutta D. P. bändistä on hyvä soittamaan. Näin sen jo Houstonissa !

        Oikeesti?? Rendez-Vous Houston -tapahtumassa? Sen on täytynyt olla upea elämys! :) Kerro ihmeessä lisää. Itte olin iloinen nähdessäni live-lyömäsoittimet lauantaina Helsingissä. Houstonin konsertista aina vuoden 2002 Tanskan AERO-konserttiin asti Jarren rinnalla nähtiin konserteissa tietääkseni aina live-rummut, live-perkussiot sekä live-bassokitara. Käytännössä siihen tuli sitten muutos, mutta hieno homma, että nyttenkin oli live-perkussiot mukana.


      • rf jarre
        Tarmo kirjoitti:

        Oikeesti?? Rendez-Vous Houston -tapahtumassa? Sen on täytynyt olla upea elämys! :) Kerro ihmeessä lisää. Itte olin iloinen nähdessäni live-lyömäsoittimet lauantaina Helsingissä. Houstonin konsertista aina vuoden 2002 Tanskan AERO-konserttiin asti Jarren rinnalla nähtiin konserteissa tietääkseni aina live-rummut, live-perkussiot sekä live-bassokitara. Käytännössä siihen tuli sitten muutos, mutta hieno homma, että nyttenkin oli live-perkussiot mukana.

        Joo. Kävin Houstonissa ja oli kokemus josta koko innostus syntikkamusiikkiin alkoi. Tai, no olihan minulla jo Oxygen ja touhusin syntikoiden kanssa hiukan. Mielenkiintoista nähdä Kraftwerk kohta ? Ehkä toinen hieno Jarre- kokemus oli('89?) kun kävin Pariisissa Jarre-näyttelyssä. Sai myös kokeilla tuota laser-harppua hiukan joka hiukan nikotteli lauantaina (tosin hanskat oli lasikaapissa ja sai pujottaa kädet sitten kaappin jotta sai "soittaa") No, tuli sieltä hiukan ääntä kun laittoi käden säteen eteen. Jarren konsertti lauantaina oli mielestäni muuten ihan OK. Ehkä odotin mestarin enemmän soittavan kun hän mielestäni lisäsi enemmänkin effektejä MIDI-virtaan. Dominique Perrier on taitava kosketinsoittaja !


      • Tarmo
        rf jarre kirjoitti:

        Joo. Kävin Houstonissa ja oli kokemus josta koko innostus syntikkamusiikkiin alkoi. Tai, no olihan minulla jo Oxygen ja touhusin syntikoiden kanssa hiukan. Mielenkiintoista nähdä Kraftwerk kohta ? Ehkä toinen hieno Jarre- kokemus oli('89?) kun kävin Pariisissa Jarre-näyttelyssä. Sai myös kokeilla tuota laser-harppua hiukan joka hiukan nikotteli lauantaina (tosin hanskat oli lasikaapissa ja sai pujottaa kädet sitten kaappin jotta sai "soittaa") No, tuli sieltä hiukan ääntä kun laittoi käden säteen eteen. Jarren konsertti lauantaina oli mielestäni muuten ihan OK. Ehkä odotin mestarin enemmän soittavan kun hän mielestäni lisäsi enemmänkin effektejä MIDI-virtaan. Dominique Perrier on taitava kosketinsoittaja !

        Juu, ja myös tuo pianisti/kosketinsoittaja Francis Rimbert on ollut ainakin kaikissa suuremman mittakaavan Jarren konserteissa mukana Houstonista lähtien. Entä kuka Jarrea säestäneistä rumpaleista (Joe Hammer, Christophe Deschamps, Laurent Faucheux ja Gary Wallis) on sun mielestä pystyny komppaamaan mestaria parhaiten? Niihin aikoihin, kun live-rummut olivat kuvioissa mukana? Itte oon ollu läsnä eläissäni kolmella Jarren keikalla: 16.6.1997 Helsingissä, 4.4.2008 Cirkus Stockholmissa sekä 16.5.2009 Hartwall-areenalla. :)


      • Tarmo
        jukka kirjoitti:

        Olin kanssa konsertissa ja voi sanoa, että tuli NÄHTYÄ Jarre. Paikka oli aivan lavan keskellä ekassa rivissä. Jarren soittaessa laserharppua ja irtosoittimia tuntui kuin olisi ollut yksityskonsertissa. Hyvästä paikasta oli hyötyä sillä onnistuin saamaan nimmarin vuonna 1991 9. luokalla kirjoittamaani Jarre-aiheiseen äidinkielen aineeseen.

        Vau! Hänhän puhui suomeakin siellä; hyvän illan toivotuksen ja kiitosten muodossa. Aika jännä homma sikäli, että kuitenkaan Ruotsissa hän ei huhtikuun 2008 konsertissa puhunut sanaakaan ruotsia. Länsinaapurissa hän kuitenkin piti konsertin ensimmäisen kerran 1989, Suomessa 1997.

        Mitenköhän haasteellista ranskalaisen on oppia suomea? Vaikea sanoa. Joka tapauksessa; käsittelikö äidinkielen aineesi mahdollisesti muun muassa La Défensen mammuttikonserttia? Tuolloin vuonna 1991 konserttitaltiointi esitettiin Suomen televisiossa.


      • Paris
        Tarmo kirjoitti:

        Vau! Hänhän puhui suomeakin siellä; hyvän illan toivotuksen ja kiitosten muodossa. Aika jännä homma sikäli, että kuitenkaan Ruotsissa hän ei huhtikuun 2008 konsertissa puhunut sanaakaan ruotsia. Länsinaapurissa hän kuitenkin piti konsertin ensimmäisen kerran 1989, Suomessa 1997.

        Mitenköhän haasteellista ranskalaisen on oppia suomea? Vaikea sanoa. Joka tapauksessa; käsittelikö äidinkielen aineesi mahdollisesti muun muassa La Défensen mammuttikonserttia? Tuolloin vuonna 1991 konserttitaltiointi esitettiin Suomen televisiossa.

        Niin on pakko kommentoida,hyvä ystäväni on ranskalainen ja vaikka on asunut jo nelisen vuotta täällä puhuminen on hankalaa,vaikkakin muita kieliä puhuu.Mekin kommunikoimme englanniksi.Hänkin on käynyt katsomassa vuosien varrella Jarrea kolmesti ja aina eri maissa.olihan muuten makoisa konsertti,aaah!!!


      • Tarmo
        Paris kirjoitti:

        Niin on pakko kommentoida,hyvä ystäväni on ranskalainen ja vaikka on asunut jo nelisen vuotta täällä puhuminen on hankalaa,vaikkakin muita kieliä puhuu.Mekin kommunikoimme englanniksi.Hänkin on käynyt katsomassa vuosien varrella Jarrea kolmesti ja aina eri maissa.olihan muuten makoisa konsertti,aaah!!!

        ja Équinoxe viitonen, joka ilokseni kuultiin, ovat niitä biisejä, joita Jarre ei liene konserteissa soittanut ennen tätä In Doors -kiertuetta sitten La Défensen.

        Kyllähän tuo ihan mukava irrottautuminen arkihuolista oli. Itte olin nimittäin permannon toisella rivillä. Missäs sun paikkas sijaitsi? Joskus kauan sitten en olisi välttämättä uskonut ikinä pääseväni Jarren konsertteihin itte paikalle, saati sitten niin lähelle suosikkiartistiani. Jepjep... Muistanko oikein, että sä olit Pariisissa paikalla vuonna -90? Miten kauan sulta kesti palata todellisuuteen sellaisen upean kokemuksen jälkeen?

        Olisin kyllä millon vaan valmis maksamaan kahdeksankymppiä päästäkseni kattoon Jarree, ellen enemmänkin. :)


    • yumalation

      Edellisellä Suomen vierailulla keikka oli muistaakseni arki-iltana eikä lomaa töistä herunut. Pari levykaupan kahjoa aikoi lähteä autolla edes/takaisin -meiningillä 1000 km reissulle ja minä mukaan. Vetivät pojat sitten herneen viime metreillä nenään ja homma peruuntui. Humppahenkinen työkaverini oli sitten vääntäytynyt paikalle ilmaiseksi Masa-yardsin aitioon ja tuli sitten kertomaan että "ei ollut häävi". Vihasin tuota tyyppiä siihen saakkaa, kunnes sai meiltä potkut. Nyt aion olla paikalla!!

    • rf jarre

      joo, kävin konsertissa 16.5 2009 ja oli ihan OK. Mutten yllättynyt vaikkaikin olen fani. Mielestani Jarre oli ikäänkuin kuorrutus ? Joitakin effektejä teki muttei soittanut ? No, onhan toki säveltänyt biisit ? RF

      • ...

        Muuten, kannattaa varmaan eastway:tä vinkata pyytämään Jarre uudelleen suomeen, varsinkin kun sillä on kait suunnitelmissa revisitit ensi vuonna muutamiin paikkoihin, jossa vuonna 2009 konsertit piti


      • ........
        ... kirjoitti:

        Muuten, kannattaa varmaan eastway:tä vinkata pyytämään Jarre uudelleen suomeen, varsinkin kun sillä on kait suunnitelmissa revisitit ensi vuonna muutamiin paikkoihin, jossa vuonna 2009 konsertit piti

        http://www.aerojarre.blogspot.com/


      • .....

    • Anonyymi

      Tarmo tässä pitkästä aikaa, moi, Jarren viimeisimmän Suomen-konsertin (Helsingin jäähalli) neljäntenä vuosipäivänä. Jarrella olisi varmaan kuluva vuosi 2020 ollut niin ikään aktiivinen keikkailuvuosi, ellei olisi ollut koronaa. No, kyllähän tuollaiset megakonsertit ulkoilmassa, joista mies on tunnettu, olisivat varmasti melkoisia koronalinkoja. Esimerkiksi Pariisissa on nyt periaatteessa voimassa ympärivuorokautinen ulkonaliikkumiskielto, eli aika autiota on La Défensessa, Place de la Concordella ja Eiffel-tornin juurella.


      Eipä sitten saatu Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlia vietettyä Jarren ulkoilmakonsertin muodossa, mistä itse kyllä kovasti haaveilin, vaikkei se haave koskaan realistinen ollutkaan. Mutta jos Houstonin 150- ja Moskovan 850-vuotisjuhliakin on juhlittu Jarren ulkoilmaspektaakkelilla, niin miksipä näitä meidän kotimaamme juhlia ei olisi voitu korostaa samalla tavalla?


      Toisaalta sen Helsingin jäähallin -keikan lopuksi mies spiikkasi, että seuraavan kerran, kun hän tulee Suomeen, se konsertti pidetään sitten ulkoilmassa. :)

    • Anonyymi

      Jarren levyt ovat aika puuduttavia paria ensimmäistä 70-luvun tuotosta lukuunottamatta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe